• Mahonny1979

    Prosím o pomoc s výběrem mezi :

    Giant Anthem X 29er (2016 ) / Trel Top Fuel 8 (2016 ) / Trek Superfly FS 9 (2014 )

    Kolo bude na XC a marathony (zatím jezdím na trailové Meride One Twenty na 26 ), kde bych příští rok chtěl odjezt cca 10 závodů + víkendové ježdění.

    Osobně jsem vyzkoušel jízdu na Anthemu ( pouze ve 27.5. ) a na Treku Superfly FS 7 (29 )

    U modelu Superfly FS 9 z roku 2014, super výbava, pokud mi prodejce sleví lehce nad 60 tis, dle mě dobrý poměr výkon/cena – trochu mám blok, že jde o kolo 2014, a ted nový model bude rámově jiný tzn. do budoucna možné problémy s reklamací rámu )

    U Anthema mi celkem vše sedělo, jediné co mě mrzí, že 29 modely nemají vedené bowdeny uvnitř. Cenu bych měl mít cca lehce pod 60 tis.

    A nový Top Fuel je ze všech kol nejdražší, cca 80 tis, kde bych chtěl cenu srazit lehce pod 70.

    Anthem má zadní stavbu 46.2 cm, zatímco Trek 43.2 cm, což i ve stoupání je trochu znát, že Trek se chce stavět víc na zadní kolo. Trek se mi zase líbí víc desingově.

    • Mahonny1979  

      Zatím koukám a nikdo nic ? :o(

    • petul  

      Mám Anthema x29 2014 a velká spokojenost. Zbylé 2 kandidáty neznám. Nemám srovnání s bajkama s kratší zadní stavbou, ale jezdím s ním i hodně utažený vracečky (jde to! = osobně bych tu délku neřešil) a do kopce stoupá super..

    • Mahonny1979  

      Děkuji za reakce.

      Spešl ve výběru byl a Canyon taky :o))

      Nakonec asi zvítězí poměr/ cena výkon takže Anthem :o) a za ušetřený peníz bude lepší výbava nebo druhá sada kol :o)

      Ještě mi nabízejí 2014 jetého Superfly FS 9 na XT a DT Swiss za 50 tisíc, ale nepřijde mi to až tak zajímavé, i když v hlavě mi to vrtá.

      • McBlacky  

        Lux vychází podobně jako anthem ne? S tím, že rám je minimálně o půl kila lehčí

        • jonti  

          On bere Anthema v hliníku, Lux je cenově úplně jinde.

    • Mahonny1979  

      Tak zatím na stránkách Canyonu model 2016 není zpřístupněn, loňské modely jsem viděl dražší.

      Prvotně jsem měl v hledáčku Nerva, ale jedno trailový celopéro již mám a tak chci něco jezdivějšího.

      Každopádně děkuji za tip. :o)

      Celkem mě překvapilo, že se mi jezdilo lépe na tlumičích a vidlici RockShox než na Foxovi, vždy nafoukáno dobře a počas zapůjčení kola upravováno.

      • ladiki  

        Vybírám něco podobného ale na 27,5kolech. Merida one twenty na 26 jsem měl. Teď jsem tátovi sehnal také one twenty model 2015 na 27,5 a ta kola jsou úplně jiná. NA nové, která má zdvihy 130mm se jezdí výborně i po rovině.

        Proto čekám na Nerva2016, který má mít delší rám než starší ročník. Zdvih 120mm. Další v hledáčku je "Giant Athem ":http://www.giant-bicycles.com/…22911/85535/#….

    • Lukas32  

      Zdar, mám 2 roky Anthema x29 a jsem max.spokojenej. Když jsem vybíral, tak jsem zkoušel i Treka Superfly FS a ten byl taky dobrej, ale nakonec rozhodl systém zadní stavby. Maestro se chová fakt dobře, žehlí pěkně, ale zároveň nemám pocit, že by se kolo nějak nadměrně houpalo a ubíralo mně drahocennou energii. Trek jel taky pěkně, ale zdálo se mně, že bych u něj musel častěji zamykat tlumič. Každopádně kdybych vybíral teď, vezmu zase Gianta. Na druhou stranu, každému může sedět něco jiného …, chce to zkusit.

    • Mahonny1979  

      pro Ladiki: jen malou vítku u Anthemu na 27,5 na kterém jsme jel. Má to nízko střed a dvakrát jsme si v terénu ve stoupání škrtnul šlapkou o kořen.

      pro Lukas: souhlas, pro Treka je plus desing a bowdeny uvnitř

      pro Giantha je plus cena a výbava

      • McBlacky  

        bovdeny uvnitř jsou ok, dokud nepotřebuješ servisovat brzdy ;)

        u normálního vedení prohodíš brzdu, dál jezdíš a tu rozjebanou dáš na servis. U vnitřního vedení tam dáš celý kolo, když se čeká na dodání součástky, smůla.

        Ale líp to vypadá i se to líp čistí, to uznávám

      • Lukas32  

        Chování zadní stavby je pro mně u XC fulla nejzásadnější věc / ještě kola / , kterou jsem řešil. To mě u Anthema vyhovovalo ze všech kol co jsem zkoušel nejvíc a věci jako design, nebo vedení bowdenů nepovažuju za tak podstatný, abych podle toho rozhodoval. Stejně tak osazení , nesmí to být samozřejmě nějakej šrot ,ale to se dá po čase upgradovat. / design je samo taky důležitej – kolo se musí líbit :-)

        • Mahonny1979  

          Ahoj, právě všichni řeší že zadní stavba má být co nejkratší, ale já moc znatelně ten rozdíl cítím jen ve stoupání (když je stavba krátká) že se staví víc na .zadní.

        • Mahonny1979  

          Ahoj, právě všichni řeší že zadní stavba má být co nejkratší, ale já moc znatelně ten rozdíl cítím jen ve stoupání (když je stavba krátká) že se staví víc na .zadní.

    • Mahonny1979  

      pro McBlacky: uvnitř jsou jen dva bowdeny, brzda je u většiny kol venkem.

      A pokud se nemýlím tak ještě jedno plus pro Giantha, že má i tlumič na průmyslech.

      • McBlacky  

        u dost kol je právě i brzda vnitřkem :(

        • mr.garisson  

          To je dost otřesné řešení, naštěstí to mám venkem.

          • madik  

            Jen by me zajimalo proc zrovna u brzdove hadice je nestastne kdyz je veden vnitrkem? Z mojich poznatku kdyz jsem odvzdusnoval brzdu tak by me tahani vnitrkem nijak neomezovalo. Zato vnitrni vedeni radiciho lanka by me asi dost zkomplikovalo zivot kdybych ho chtel vymenit. Naopak nevim proc bych treba tu hadicku s brzdovym olejem mel nekdy menit :)

            • jecnak  

              Pokud je tu udelany inteligentne – dost velka dira ve stredove mufne, tak mi to prijde uplne v klidu. Navic kdyz to clovek jednou natahne poradne, tak na to nemusi sezonu sahnout. Na brzdy i dyl a odvzdusnovat pak muze na ramu, kdyz uz je to potreba.

            • MlokCZ  

              Vnitřní vedení řazení je úplně v pohodě jakmile to máš už jednou natažené (což s novým kolem už máš). Pak jen za staré lanko protáhneš nové. Trvá mi to cca 3 minuty navíc (to je doba pro pečlivé napojení nového lanka na staré, aby prošlo malým otvorem a drželo to) oproti vedení venkem.

              Brzda je pěkně debilní když je vedená vnitřkem. Venkem si objednám nové brzdy rovnou zkrácené na potřebnou délku a nemusím na to vůbec sáhnout při vedené venkem. Stejně tak, když se něco pokazí a potřebuju hned jezdit, tak jen prohodím jinou brzdu za pár minut (když je to venkem).

            • McBlacky  

              když potřebuješ dát brzdu na servis z důvodů nechodících pístků (výměna), ulomený páky, vytržený páky, výměny vnitřností v páce…

              • Tongin  

                Tak v tom pripade to rozdelas, vytahnes z ramu, das na opravu ci cokoli jinyho a pak to tam zas das nazpatek a odvzdusnis. Holt lenost je silnejsi co, tak budu nadavat…

                • MlokCZ  

                  Tak na zcela zbytečnou práci nadávat vždy budu. Zvlášť když přínos vedení hadičky rámem je zcela nulový. A v reálu by to bylo ještě „veselejší“.

                  Problém s brzdou. Na servis hned nemám čas a jsem rád, že se dostanu aspoň občas jezdit. Takže jdu rychle přehodit brzdu z jiného kola kde zrovna brzdu nepotřebuju (doma máme aktuálně 6× hydry, kde jdou délkou hadic prohazovat mezi sebou všechny i když to ne vždy vyjde zcela ideálně, ale použitelné bez problémů).

                  A kdyby bylo vedení rámem na obou, tak to by byl „zážitek“. To by znamenalo mnohonásobné rozpojování/spo­jování a následné odvzdušnění.

                • McBlacky  

                  to nemyslíš vážně že jo?

                • mr.antik  

                  Taky záleží na typu brzdy ale i to pitomé odvzdušenění je lepší dělat na sundané brzdě

              • madik  

                Staci odpojit hadici a vymenit brzdu, proc menit hadici? No to je fuk.

                Planuju nakup karbonovych silnicnich riditek a 3T ergonova team stealth, které maji tunel pro vnitrni tazeni hadic a bowdenu. To budu mit co delat kdyz mam hydraulicke kotoucovky. Radici lanka budu muset kompletne vytahnout a provliknout tunelem. No a hadici hydrauliky budu muset nejak odpojit od pák, protahnout a znovu zapojit. Jasne prida to praci, ale od toho máme kola a čteme BF abychom se o to s láskou vyřešili :)

                • mr.garisson  

                  Jakože necháš třeba hadici od Avidů na Shimanech nebo jak tomu mám rozumět? :) Někdo nemá na všech kolech identické brzdy.

                  • madik  

                    No jistě smíchám minerální s DOT olejem.. Já jen furt nechápu proč by se ty brzdy měli kurvit, když se poserou po 10000km tak se holt vymění. By zde člověk získal dojem, že se ty brzdy poserou tak dvakrtá do měsíce..

                    • mr.garisson  

                      To byla jen reakce na tohle: „Staci odpojit hadici a vymenit brzdu, proc menit hadici?“ Nic víc.

                    • McBlacky  

                      bavíme se tady o bajku celou dobu. A tak pokud nejezdíš cyklostezky nebo šotolinu tak čas od času to servis potřebuje.

    • Mahonny1979  

      Tak nakonec na 99% procent vyhraje Giant Anthem, děkuji všem za.rady a příspěvky.

      • McBlacky  

        trochu se kousni a vem X Advanced ;)

        za ty prachy bezkonkurence, Carbonový celopéro na X1 s carbon kolama v MOC 118

      • Dorsiflex  

        Ahoj, za mě Trek top Fuel. Přijde mi evolučně dál než zmíněný Giant. Mě navíc Treky hodně baví, ale to je věc každého. Na biku je nejdůležitější pochopitelně rám. Přijde mi, že Giant ke svým 29er přistupuje trochu jako k nechtěnému dítěti a veškerou pozornost a úsilí věnuje svým 650b. Jediné co, podle mě, u nich může nabídnout, je odpružení Maestro, to už jsme zase ale u různých preferencí každého z nás.

        Stejně ti tu nemůže nikdo zodpovědně napsat kup si nebo ono, projeď se na nich a potom se rozhodni. Myslím, že sehnat testovačky nebude problém.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.