• pietro83

    Ahojte bikeři,

    chtěl bych vás požádat o pomoc s výběrem kola – full do 120k.

    Letos jsem si pořídíl Scott Spark 940 (https://www.endorphinrepublic.cz/…tt-spark-940), který mi ve velikosti M (měřím 174, vážím 80, nohy cca 79cm) sedí parádně a na delší (100+km) vyjížďky v lehkém terénu je super.

    Rád bych si k němu pořídíl ještě parťáka, kterého bych měl převážně na směr dolekopcom, příčemž bych ho větral především v Koutech (zatím na červené-Medvědice), Kopřivné, Karlově, Rychlebkách, Lipové…bydlím v okolí Šumperka, takže to mám všude kousek.

    Jsem (nadšený) začátěčník, který se toho úplně nebojí a rád by se posouval dál. Spark jde občas na doraz a nerad bych mu ubližoval, proto hledám něco s vyšším zdvihem, kde bych se nemusel tolik obávat dropů či skoků.

    Chtěl bych 29 kola, karbonový rám – alespoň přední trojúhelník, ideálně geometrii takovou, aby se na tom případně dalo něco (cca 30–40km) ušlapat (relativně bezbolestně).

    V hledáčku mám Scott Genius 920 (https://www.endorphinrepublic.cz/…t-genius-920), Canyon Strive CF8 (https://www.canyon.com/….0/2007.html), YT Jeffsy 29 CF Pro (https://www.yt-industries.com/…Category/509).

    Děkuji moc za reakce!

    Anketa: Který z výše zmíněných biků byste volili?...pokud jiný, napiště prosím který a proč...děkuji!

    7x
    14%
    • novas752  

      Kolo zejména na ježdění dolekopcem, proč ne tedy Capru místo Jeffsy? Jinak u YT bych počkal až představí nové modely (což bude nejspíš až někdy po vánocích), mohlo by tam být Shimano 1×12 a snad tam nebude tolik E13.

      • pietro83  

        Nákup plánuji určitě až po Vánocích. Proč Yeffsy?..osobní zkušenost nemám, ale co jsem pročítal, Yeffsy má k mému užívání dostatečně progresivní odpružení, Capra prý šlapavá není (a občas bych na tom těch 30–40km ujet potřeboval). Pokud tomu tak není, nechám si poradit.

        • novas752  

          Já Jeffsy mám (27 AL 2017) a je to super kolo, ale 30–40km ujedeš bezproblému i na Capře. Ano, Jeffsy je maličko jezdivější, ale největší rozdíl stejně dělá zvolené obutí. Na Lipovou je Jeffsy určitě lepší, na Rychlebky nejpíš taky, ale do bikeparků už bych raději jezdil s Caprou, ne že by to s Jeffsy nešlo, ale Capra je na to prostě víc stavěná, hlavě na to skákání s mizernejma dopadama.

          • pietro83  

            Díky za postřehy. Ty mizerné dopady jsou dost pádný argument :).

          • pietro83  

            Ještě jsem pokukoval po YT JEFFSY CF Pro Race (https://www.yt-industries.com/…Category/509), ten má zdvih 150mm, tedy jen o 10mm méně než Capra nebo Strive a předpokládám, že by mohl taky slušně žehlit. Nebo myslíš, že ta Capra 29 CF PRO (https://www.yt-industries.com/…sCategory/92) či Canyon Strive CF8 (https://www.canyon.com/….0/2007.html?…) budou v drsnějším terénu o moc pohodlnější?

            Vím, že se musím hlavně rozhodnout, zda upřednostním stabilitu ve sjezdu a vyšší zdvih v drsnějším terénu před šlapavostí a lehkostí/mrštnos­tí…to si musím vyřešit sám.

            Ještě se zeptám, jakou velikost byste mi u těchto kol doporučili?

            Jak jsem uvedl, měřím 174cm a nohy mám cca 79/80cm dlouhé.

            Yeffsy i Capra je dle tabulky pomezí M/L.

            Strive dle tabulky M, dle vyhledávače velikosti rámu S.

            Když koukám na rozměry rámu, zaujalo mne o kolik má Strive delší horní rámovou trubku, má sice o 1cm kratší představec, ale předpokládám, že na velikosti rámu M bych byl na Strivu „nejnataženější“.

            • theedge  

              Mám 175 a nohy 79 a prakticky u všech firem jsem Mko.

              Vzhledem k tomu že na šlapavé vyjížďky máš Sparka, tak jako druhé kolo bych vzal jednoznačně Capru 29 CF Pro.

              Jo Strive má na Mko delší posed, protože má víc položenou sedlovou trubku. Capra má posed zase malinko kratší. U M velikostí bývá posed nejčastěji 590 – 610.

              • pietro83  

                No, díval jsem se blíže na rozměry rámu a Strive bych musel mít S. Dnes jsem konzultoval i s Canyonem a u CF8 je delší sedlovka. MInimální výška sedla 725mm už by byla na „délku“ mých nohou moc.

            • novas752  

              Capra má zadní stavbu naladěnou jako větší žehličku a je znatelně tužší do stran, Jeffsy zase lépe jde za pedálem a stoupá. Viděl bych to na Capru ve velikosti M. S Jeffsy bys taky musel mít M, nebo sehnat kratší teleskop, máš kratší nohy. U Striva taky M a opět riziko že sedlo bude se 150 zdvihem moc vysoko. Ale Striva bych osobně nechtěl, Shapeshifter je serepetička navíc která se může podělat a zaručeně se podělá zrovna v tu nejblbější chvíli.

        • Baba-Ji  

          Čéče, 39–40 km ujedeš úplně na čemkoliv.

          • krabica  

            +1 I na enduru se v klidu dá odjet kilo, jen je třeba mít vzadu aspoň trochu jezdivý plášť…

    • dada  

      hlasoval sem omylem :)))

    • theedge  

      YT Capra 29, Nový Giant Reign 29 Advanced 1

      • pietro83  

        Oba vypadají dost dobře. Díky za tip!

        • theedge  

          Jako druhy kolo ke Sparkovi bych nekupoval trailbike ale festovni enduro ktery snese i ten bikepark. Za ty penize mas moznost koupit fakt kvalitni kolo. Slapat a jezdit na nich jde v pohode.

          • vaclaw  

            +1 navíc Spark je už sám o sobě schopný zvládnout trochu těžší terén (kamarád s ním dával Trutnov a nestěžoval si), takže bych pořídil nějaký větší tank. Mě se líbí ten Giant, ale možností je spousta ;)

    • AleZ80  

      Dalo by se uvažovat i nad nějakým trailbikem ve stylu Trance okolo 70t a za zbytek sjezďáka z druhé ruky, který bude v těch parcích lepší.

    • cosmo  

      Co novy Trek Fuel Ex? Pneu 2.6 na 29kolech, ulozny prostor v ramu…

      • pietro83  

        Kdybych neměl Sparka, mohla by to být volba. V tomto případě spíše Slash, jak navrhuje Lynch.

    • Lynch  

      Trek Slash 29/Remedy 27,5.

    • ceo  

      Slash, Ransom, Capra,

      Sentinel

    • AleZ80  

      Ještě můžeš kouknout na nové Norco Sight 2020, abys toho neměl málo.

    • pietro83  

      No, snažil jsem se přečíst nějaké informace k navrhovaným kolům. Giant Reign 29 Advanced 1 vypadá skvěle, ale všechny recenze, které jsem zhlédl nebo přečetl zmiňovaly flexi? nebo problém se zadní stavbou, resp. brzdou – při záběru dochází ke tření kotouče o třmen…Giant prý řeší.

      Scott Ransom je pro mne v karbonu a slušné výbávě nedostupný, Norco Sight také.

      Vypadá to na rozhodnutí mezi YT Capra CF Race M, Canyon Strive CF8 S, Trek Slash 9.7 M.

      • THORX  

        Počkej si na leden představí nové Strivy :)

        • pietro83  

          Jsem na ně zvědavý…s těmi délkami sedlovek to pro mou výšku není nyní optimální.

          • theedge  

            Klid. Zadne nove Strivy nebudou. Novy ram uvedli na letosni sezonu, takze pristi rok bude stejny jen jinak nastrikany.

            • THORX  
              • komponenty
              • theedge  

                Komponenty nedelaji nove kolo

                • pietro83  

                  …mi jde jen o délku sedlovky…protože současné nastavení Canyonu pro mne znamená buď koupit eSkový rám nebo vyměnit sedlovku u eMkového.

                  • TheJD  

                    Co takhle zkraceni jejiho zdvihu?

                    • pietro83  

                      Nemám s tím zkušenosti, ale předpokládám, že by mohlo být řešením.

                  • theedge  

                    Vzhledem k tomu ze bude stejny ram.tak budu mit i stejnou sedlovou trubku …

                    Vyrobci uvadeji nove ramy po cca 3–4 letech.

                    • pietro83  

                      Také nepředpokládám změnu v geometrii/roz­měrech rámu na rok 2020 a se změnou délky sedlové trubky tedy nepočítám, ale vidím naději, že sedlovku (teleskop) by mohli změnit. Specifikace CF6 je díky jiné sedlovce pro mne ve veilosti M (i dle vyhledávače velikosti) v pohodě.

        • pietro83  

          Zdá se, že se ohledně délky sedlovky objevilo řešení…

          https://www.canyon.com/….0/2241.html

          Nebyl by tu prosím někdo v okolí Šumperka/Olomouce se Strivem ve velikosti M, kdo by mě nechal svézt? Děkuji.

    • Nutribird  

      Tak zrovna v jiném vlákně, myslím full aby žehlil, někdo psal, že treky praskají jako o závod. Třeba se někdo ještě vyjádří.

      • THORX  

        Trek je hovno, ten nový Fuel EX je k smíchu za tu cenu.

        • krabica  

          Ještě, že se nám tu vyjádřil odborník, který má na Trecích už něco odježděno… :-)

        • MnemonicJ  

          Hele byl bych trochu opatrný a nechal prostor k vyjádření lidem, kteří na těch kolech reálně jezdí… Třeba JakeF sem dával fotky ze Saalbachu a toku kolu evidentně dával (fotku přikládám, nedávno psal, že mu ho ukradli) a nevzpomenu si na nick, ale celkem pravidelně se tu objevují videa z Kanady na Remedym a taky jsou to docela pekla…

          • McBlacky  

            Znam dve Remedy co dostavaj fest a drzej. Svymu slashi davam nezne ;)

            • MnemonicJ  

              Podle mě jde zase o nějaký vaření z vody a jedna paní povídala :-)

              • McBlacky  

                pokud to je půjčovna v lokalitě kde se jezděj pekla, tak se to pochopit dá. Normální člověk nejezdí pekla 200 dní v roce, už jen proto, že by víc jak půlku byl na marodce :)

                • MnemonicJ  

                  Těžko říci, praskne ve finále všechno, vždycky je to jen o tom, jak tomu kdo nakládá :-) A je pravda, že někde v půjčovně bude záhul na ty kola asi o dost větší, možná už jen proto, že zahodit cizí nebolí tolik jako zahodit vlastní :-)

                  • ceo  

                    Jenže Duck psal, že Gianty jim tam v pohodě drží… Že by Sessiony zahazovali a prasili a Gloryny ne? Tomu bych věřil, pokud by bylo výrazně odlišné půjčovné

                    • MnemonicJ  

                      Píše že půjčovné stojí u Treku 2× tolik, nevím jestli je to pro Tebe výrazné :-)

                      • ceo  

                        hlavně naopak, takže takové vysvětlení odpadá…

                        • MnemonicJ  

                          Máš pravdu, špatně jsem si to zapamatoval. Píše tam, že 2× dražší je půjčení jiných značek a proto nejsou ty jiné značky na kopci každý den. Z čehož usuzuji, že se na Treku tím pádem asi jezdí nejčastěji :-) Nesnažím se tu nijak obhajovat Trek jako takový, ale jde o to, že prasknout může cokoliv. Je to vždycky o tom, jak tomu kdo nakládá a nelze asi paušalizovat. Teda výjimkou je podle zkušeností místních asi Canyon Spectral, který podle komentů praská i cestou pro rohlíky :-) Já když si koupím nějakou značku, tak můžu tvrdit, jak je super, protože mi nikdy nepraskl a jiná značka je totální shit, protože to prasklo sousedovi. Nicméně když řeknu A musí dodat i B. A to, že třeba soused na tom enduru skáče 10m dvojáky a já se kochám v přírodě…

                • Mr.Duck  

                  Tak nejde jen o ty pujcovny, mam tu ted dva kamose co maji Slash, oba praskle :)

      • novas752  

        Že by Trek nějak výrazně praskal se mi nezdá, navíc případnou reklamaci Trek řeší extra rychle a někdy i na jednoznačně uživatelem poškozený rám (ulomená sedlová trubka ve svaru s horní rámovou a sedlovka končila přesně v tom místě, zasunutá ani ne 5cm).

      • Nutribird  

        Ještě co takhle Evil ?

    • Lynch  

      Nebo Liteville 301 mk15

    • Baba-Ji  

      Pokud chces kolo na blbnuti ke kolu „na chrteni“, pak bych sel zrcite smerem k EN/superEN kolum.

      Tzn. zminovana Capra, Scott Ransom, Radon Swoop, Cube Stereo 170 nevypada zle, Commencal Clash, Propain Spindrift, Canyon Torque, Alutech Fanes, Bold Unplugged, Ghost FR.AMR, pripadne Banshee Rune V3 atd.

      Edit: ted ctu karbon a 29 kola …tak to pulka meho vyberu pada, ale tak aspon pro inspiraci to tu necham

    • AleZ80  

      Prodat Sparka, koupit nějaké 140–150 mm AMko s druhou sadou výpletů na XC a k tomu sjezďáka. Vyřešeno.

    • Marek.Kv  

      Carbine Expert?

    • Davidakta  

      Já jako Scottáckej uchyl doporučuji génius, ale 920 tu mám za 105k. Za 120k je 910 a ta už je konkurenceschopná

      • pietro83  

        …je pravda ,že ta 910ka je se slevou v rámci limitu a vypadá parádně…taky mám pro Scott slabost… https://www.endorphinrepublic.cz/…t-genius-910 .

        Recenze na model 2020 jsem zatím nenašel. U 920ky 2019 vytýkali vidlici (Fox 34) a doporučovali 36ku, dále byly nedostatečné brzdy, XTčka letošního modelu by snad mohly být dostačující a pláště (lehce řešitelné)…je to sice trail bike, ale pokud se nepletu, ještě minulý rok ho prezentovali jako trail/am bike s přesahem do endura. Zajímalo by mě srovnání s Caprou, Strivem, Konou Process 153, Slashem…

    • pietro83  

      Tak rozhodnutí padlo na Canyon Strive. Váhám jen mezi CF8 s tím, že bych musel pořídít kratší teleskopickou sedlovku nebo CF9.

      Myslíte, že těch 26 tis. Kč stojí za příplatek?

      Díky za reakce.

      • tomxxx  

        asi bych si ujasnil, jestli chceš spíš fox nebo rs a sram nebo shimano a podle toho vybral

        navíc dražší má karbonová kola. Na hmotnostní rozdíl bych se vysral, když bys chtěl raději foxe a shimano.

        • pietro83  

          Co jsem pročítal zdejší fórum, tak je to nekonečná válka mezi Fox a RS. Osobně favorita nemám, neboť nemám ani osobní zkušenost s těmito řadami. Sram vs. Shimano, předpokládám, že oboje (XT i X01, resp G2 RSC) bude chodit dobře – jak řazení, tak brzdy. Sram při obměně komponentů vychází dráž, otázka je, zda případný rozdíl stojí za to? Hmotnostní rozdíl je zanedbatelný, to je pravda.

          CF9 má navíc karbonová kola a řidítka a je vyřešena otázka sedlovky, neboť dle Canyonu i při délce 420mm nabízí zdvih 150mm. Mám krátké nohy (79cm), takže je to pro mě docela zásadní.

          • my_dudesty  

            Hele s tou sedlovkou bych byl opatrný – celková délka není všechno. Nohy mám asi stejně dlouhé (78–79, teď z hlavy nevím) a na svojem biku mám sedlovou trubku taky 440mm a schválně jsem si nechal vyměnit reverba za ks lev, protože má nižší stack.

            Nezajímá tě celková délka sedlovky, ale délka části, která se nedá strčit do rámu. A reverb má dost vysoký ten „límec“ nebo jak to říct česky, který se zarazí o rám. A tím pádem může být i při maximálním zasunutí příliš vysoký a fakt nechceš hleda optimální polohu při každém zvednutí sedla.

            Každopádně bonus pro tebe jsou ještě kliky 165mm (já mám 170), ale při téhle délce nohou a sedlové trubce 440mm jde o každý milimetr.

            • novas752  

              Tak tak. Reverb je zdvih + 7cm. + délka sedlové trubky a na starém kole musí mít lyžiny sedla minimálně tak daleko od středového složení.

            • pietro83  

              Děkuji za reakci, mohl bych se zeptat, kterou sedlovku přesně máš?…jak jsem psal níže, potřebuji se dostat do 70cm – odeálně 69cm ve výšce sedla…s Foxem mám smůlu.

              • my_dudesty  

                No mám tu KS Lev Integra se 150mm zdvihem, lidi ji tu moc nedoporučují, ale já ani s přešlou KS, ani s touhle nemám nejmenší problém.

                Schválně jsem teda změřil vzdálenost střed klik ↔ střed hlavy sedlovky a vychází mi to na 65cm. Těch tvých 69–70 se mi na podobně dlouhé nohy zdá dost. Jinak sedlovku jsem chvíli vozil vytaženou cca 5mm nad rám, ale nakonec jsem ji zasunul na doraz a zdá se mi to optimální.

                Ještě jsem našel i výkresy jak KS Lev, tak Foxu a Reverb na tom bude imho hůř než Fox. Zajímá tě teda ta vzdálenost G na obrázku KS

                • pietro83  

                  Díky, já měřil vzdálenost střed kola – sedlo – dle stránek Canyon rozměr A. Nikoliv jen po lyžiny – předpokládám, že tedy odpovídá cca 65cm + 5cm, jak uvádíš ty.

                  • my_dudesty  

                    Jasně, to pak sedí, jsem si neuvědomil, že myslíš horní hranu sedla. Ten OneUp doporučovaný níže bude taky dobrá volba, ten by se dal vzít i delší, jestli půjde zasunout do rámu na doraz. To si ale můžeš přeměřit jakmile budeš mít kolo doma.

      • Baba-Ji  

        Koukam, ze na obou speckach maji vzadu MaxxTerra plaste. Drzet to bude krasne, moc za pedalem to ale nepujde.

        • pietro83  

          Přilnavost je vítána…bude hlavně na jízdu dolekopcom…a 8 letému synovi snad stačit budu :).

          • Baba-Ji  

            tj, ale ta smes, co tam maji vzadu se bezne pouziva na prednim kole (i v EN). Mozna bych ty zadni gumy spis schoval na dalsi sezonu na predek a nahradil zadni plast za neco z DC smesi (Dual Compound), ta vzadu funguje dobre.

        • novas752  

          To je stejne jedno, ten plast vzadu vydrzi prinejlepsim 1500km, spis min. Takze tam brzo obuje co se mu bude libit.

      • Gwaihir  

        Vzhledem k tomu, že to máš na svoje ježdění a ne na závody, tak bych měl raději 26k doma. Navíc i náhradní díly budou levnější.

        • mirorek2  

          no na fox určitě, servis lyrika za cenu stíráků na 36

          • pietro83  

            OK, děkuji za odpovědi. Pokud se rozhodnu pro CF8, poradili byste mi prosím, jakou sedlovku zvolit? Co jsem se díval na Fox Transfer Performance, tak se 150mm zdvihem a mou délkou nohou neuspěju. Výšku sedla (sedlo-střed) potřebuji dostat do 70 cm.

            • theedge  

              Hele řešil jsem to taky ( nohy mám taky 79 ) a nejlíp vychází OneUp. Na tu jedinou jsem se vešel na 150mm.

              Lyžiny sedla vozím 65cm od středu, což cca odpovídá tvým 70cm sedlo – střed.

              https://www.oneupcomponents.com/…pper-post-v2

            • Gwaihir  

              Mám one-up a mohla by ti též vyhovovat.

              http://protocycles.cz/…dlovkab.html

            • kliiima  

              A nebo Bikeyoke divine 160 a snížit si to podle potřeby

              • theedge  

                Pro nás lidi s krátkýma nohama nemá moc smysl snižovat sedlovku s vyšším zdvihem, protože delší sedlovka má delší zástavbovou délku a u nízkých rámů to je někdy problém, protože nejdou plně zasunout. Tudíž pak je objímka sedlovky o to výš nad rámem a o to víc by se pak musel snížit její zdvih. Tudíž se pak reálně můžeš dostat na menší zdvih než 150. Lepší je vzít tu 150tku.

                • my_dudesty  

                  Tak to už pak záleží, jak si přeměří konkrétní rám. Kdybych teď musel vybírat novou sedlovku, tak jdu taky do OneUp, ale vzal bych 180 a snížil na 170 a jsem prakticky na tom samém (+2mm), co teď s KS. Ale to je už pak rám od rámu a podle toho až objednávat sedlovku.

                  • theedge  

                    Jo jen na to upozorňuju – tento problém dlouzí většinou neřeší, protože nemusí řešit zástavbovou délku ve smyslu že jim to narazí na ohyb rámu u čepu vahadla ( popř. nějaké zúžení v rámu kolem tohoto čepu). Řeší jen délku sedlovky nad rámem – tam pak často má smysl vzít delší sedlovku a snížit ji. U malých rámů je ale třeba řešit i toto.

                    • my_dudesty  

                      Jj, s tím souhlasím, tady se více než kde jinde uplatní 2× (i víckrát) měř a jednou objednávej.. ;)

                    • krabica  

                      Tohle řešíme i mi dlouzí na rámech se starší geo, tj +500mm sedlová trubka. :-)

          • pietro83  

            Sedlovka tedy vyřešena, One-Up by měl být v pořádku. Teď tedy definitivně rozlousknout ten zbytek. Díval jsem se na cenu servisu vidlic a Lyrick vs. Fox36, co jsem viděl, je cca 2 vs. 3tis. Kč. Rozdíl tam je, ale to bych unesl.

            Obnova komponentů výjde rozhodně levněji u Shimana.

            Pokud bychom se oprostili od ceny, jak je na tom kvalita komponentů?…chod tlumení, frekvence servisu tlumení, brzdný účinek, chod řazení? – stojí to za příplatek v kombinaci s karbonovými koly a řídítky?

            Moc děkuji za reaace!

            • goofy  

              Ber Fox/Shimano. A ano. Jsem zaujatý… :-D

              Jen tak co jsem si tu pročetl a pochopil, tak chceš kolo na blbnutí. Opravdu chceš při své výšce 29?

            • theedge  

              RS vs. FOX – tam si musíš zvážit ceny dílů a dostupnost servisu. A stejně se pak nejspíš rozhodneš podle nějaké své náklonnosti ke značce.

            • my_dudesty  

              Tak můj subjektivní názor by byl vzít levnější a koupit karbec ráfky Nextie nebo LB a zaplést je na těch nábojích (ty DT Swiss E1700 by měly mít náboje DT 350, což je dobrý základ pro nové záplety). Jinak bez mučení se přiznám, že brzdy preferuju od Shimana, pohon shimano vs sram je mi celkem šumák (jezdil jsem sh 1×11 a teď mám eagla), akorát sram hazka trčí víc do boku.

              A v pružení taky nevidím nějaké velké rozdíly, ani jedna vidla nemá stavitelnou HS kompresi, tlumáky asi taky srovnatelné. Takže já bych volil levnější a dotunil to ráfkama, a zbylo by i na Grip2 patronu do vidle, pokud jsi smířený s utracením 120k. Ale i v tom základním stavu to určitě bude hodně pěkné svezení, upgrade rozhodně není nutný.

              • pietro83  

                Diky za postřeh. Ta CF9 má Reynolds TR 309… ale jak píšeš, i u té CF8 upgrade není nutný a patrona Grip2 by mohla být fajn a navíc by zbylo na jiná karbonová kola.

                • kliiima  

                  Performace ELITE by měla mít Grip2 patronu, aspoň podle stánek Fox

                  • my_dudesty  

                    Na stránkách Foxu se uvádí, že Perf Elite může mít buď FIT4 nebo Grip2, Canyon na to cpe FIT4 (alespoň podle fotek).

                  • pietro83  

                    Dle stránek Canyonu, které teď nefungují, je u Strive CF8 FIT4.

                    • Baba-Ji  

                      v tom případě bude lepší jít do Lyrika… určitě bude chodit líp. Přecijenom FIT už je technologicky o generaci až dvě zastaralá a na chodu to myslím poznáš.

                • my_dudesty  

                  Jj, já to právě myslel tak, že jediným smysluplným benefitem té CF9 jsou ve finále karbec kola a za rozdíl 26k to teda nestojí, když můžeš za menší peníze takhle dorovnat i tu CF8.

                  • tonik666  

                    Karbonová kola jsou trochu zbytečná a trochu riziková, spolehlivý hliník je myslím lepší.

                    Nejlepší jsou DT kola z řady 1501, která mají ráfky z nejvyšší DT řady (EX, XM) a 240 náboje, 1700 kola jsou také ok (mají DT350 náboje a E/M ráfky).

                    • mirorek2  

                      a mě se zas hliníky rozcentrovávají, praskají, praská výplet…

                      karbony jsou mnohem spolehlivější a mnohem méně rizikové IMHO

                      • tonik666  

                        A to je tovarni zaplet?

                        Nemas kratke draty? Kamaradovi takhle praskaji draty na karbonech.

                        Bezne nic nepraska.

                        • mirorek2  

                          to máš fuk, už jsem to tu popisoval někde, karbony o dost lepší, nepovolují se a vydrží víc

                          • tonik666  

                            Zalezi asi jak se zadari.

                            Moje Ex471 na DT350 se Sapim Race 32ks drzi uz 3,5 roku. Vydrzely 3 tydny ve finale, tyden na madeire, tak 10 zavodu, par dni v bajkparku a nespocet dni na trailech. Xkrat cvakla zadni guma.

                            Rafek je rovny, jen obcas otluceny (vrypy). Dotahovane samozrejme jsou, ale draty drzi.

                            Ideal.

                    • my_dudesty  

                      Jako nic proti, ale to je takový výkřik do tmy.. Kolik těch karbonů jsi už rozštípal? Nebo v čem jsou jako riziková?

                      Já mám právě EX1501 a nějak extra tuhé mi nepřijdou, asi je nechám přitáhnout (ačkoli jeden servisák mi říkal, že jsou ok), ale stejně jsem uvažoval, že to přepletu na karbony z číny.

                      • tonik666  

                        Treba v poslednim testu pinkbiku nejnovejsi xmc1200 behem testu na zadku rozstipali.

                        Pokud jen napletes light bikes nebo nextie, uspora oproti ex1501 bude dost mala.

              • Mr.Duck  

                Dal bych si bacha na zapletani tech straight pull naboju do karbonu. Ani DT to moc nedoporucuje kvuli prilisne tuhosti a praskani dratu.

                • kliiima  

                  Vždyť DT to samo na svých carbon kolech používá…

                  • Mr.Duck  

                    To sice jo, ale taky sami rikaji ze to nejsou nejodolnejsi nebo nijak pohodlna kola, a pokud se nemylim, pouzivaji dost tenke draty?

                    Co jsem si z toho odnesl je, ze to delaji na kolech hlavne na silnicni zavody, ale ze to je jak jezdit na „2×4“, cimz myslel kus dreva. Kdyz byla rec o staveni odolnych a nejak rozumne pruznych kol do terenu, tak doporucovali J-bend competition draty, coz odpovida moji zkusenosti.

                    Moc jsem se v tom nestoural, prodavam jak sem koupil na tehcnickem seminari DT, nalozit s tou informaci muze kazdy jak chce.

                    • tomxxx  

                      Promiň, ale je to hroznej blábol.

                      DT ma snad úplně vše na straigt pull, jen ty úplně levná kola na j bend.

                      Proč bys nemohl napnout straight pull méně, kdybys chtěl měkká kola?

                      • ceo  

                        Nešlo by reagovat trochu s respektem? Kdo jsem chodí, ví, co Duck jezdí, ví co dělá a už mockrát prokázal, že píše jednak z ověřených zkušeností a snaží se věci pochopit.

                        Přesto když jsem napíše nějaký poznatek, vždycky nějaký teoretik vyskočí…

                        • tomxxx  

                          Tak mi to vysvetli, straight pull nebo j bend preci vubec nesouvisi s tuhousti kol smerem k mensi tuhosti. Spíš to serviska myslel tak, že je zbytečný plest na dražší straight, když nevyuzijes potencial a j bend uplne staci.

                      • Mr.Duck  

                        Protože když je napneš méně, hlavičky drátů ti budou v náboji „klepat“ o spodek jak kolo pruží, a tím se unaví a praskne u hlavičky. Tudíž straight pull ještě o to spíš chceš napnout na maximální povolené pnutí.

                        Informace ze stejného zdroje, jak říkám, nalož s tím jak chceš :)

                    • mirorek2  

                      u origo DT zápletů se nedivím ničemu, dokonce jsem už viděl 28 SP na půlce kola křížené dráty a druhá půlka rovně :-)))

                      servisák od dt o tom bude vědět víc, věřil bych mu :-), co si žádá marketing je věc druhá

            • tonik666  

              Zalezi kde tu vidli koupis.

              treba na alutech cycles ve special offers meli lyrika rc2 za 500e

            • pietro83  

              Ještě mě napadla jedna věc, půjde ta sedlovka připojit na lanko/páčku původni sedlovky…v případě CF8 je to Fox Transfer Performance Elite? …jde mi o to, že je páčka sedlovky přimontována na ShapeShifter, tak abych pak nemusel vymýšlet nějaká krkolomná řešení, jak to tam napasovat.

              Díky!

              • theedge  

                OneUp sedlovky do nedávna měli vedení lanka od sedlovky k páčce – tudíž páčka by měla mít červík na utažení lanka. Nově se ale V2 sedlovka dodává s novým uchycením lanka ( Actuator 2.1 )

                https://www.oneupcomponents.com/…tor-kit-v2-1

                Nevím jestli se do tohoto nového zakončení sedlovky vkládá konec lanka nebo takový ten váleček s červíkem … možná tam půjde oboje. To je třeba zjistit.

                • pietro83  

                  Dotazoval jsem se pro jistotu na Canyonu a mělo by to být v pohodě. Prý je na CF8 páčka univerzální pro všechny lankem ovládané sedlovky.

                • tonik666  

                  Do sedlovky se u V2.1 bez pochyby vkládá váleček stejně jako u V1

                • mirorek2  

                  dává se tam zase jen váleček, žádný rozdíl, krom toho, že to tahá už jen lanko místo bowdenu

    • tonik666  

      Do 120 tis. Kč bych volil stavbu na nějakém pěkném rámu – Banshee, Transition, Santa Cruz, Ibis, Evil a další… Pokud to vhodně poskládáš, můžeš mít super kolo (třeba jako mám já v profilu :D

      Scott bych nebral, Canyon má kurvítko v podobě shapeshifteru a Jeffsy ok, ale proč?

      • mirorek2  

        +1

      • goofy  

        Jo. :-)

      • tomxxx  

        nemám přehled za kolik se daj ty rámy reálně sehnat, ale MOC těhlech rámů v karbonu je kolem těch 120, takže jak to chceš postavit?

        • tonik666  
          1. nepocitam ze nutne musi byt karbonovy, spis naopak
          2. novy pres bazar (cz/de), santa pres polaka

          Banshee v hline postavi, Ibis Ripmo AF koupi okolo 120k i se SLX sadou, Trandaky jsou ve vyprideji vsude mozne…

          Ano, je to vic prace (zabavy) nez koupit Canyon/ YT.

          • tonik666  

            Treba tady Transition Sentinel Carbon komplex kolo s GX sadou za 4000Eur, skladem.

            https://www.mountainlove.de/…gx-2019.html#…

            Kdyz nebude chtit, nemusi nic menit, kdyz ano, muze si pro poteseni koupit treba karbonova riditka.

            • pietro83  

              Pročetl jsem spousty recenzí, psal si s majiteli…pokud se pletu, klidně mi to vyvrať, od toho fóra jsou…můj názor je, že ten Canyon Strive je velice univerzální bike…a to se mi na něm líbí (jelikož kromě Koutů či Rakouska na něm budu jezdit i v opoznání klidnějších/méně rozbitých terénech). Dá se na něm užít od flat/flow trailů až po enduro, či DH, při stoupání na něm člověk, v porovnání s jinými endury, rozhodně netrpí. Navíc je za velmi slušné peníze (což se umocní tím, že mi ho kámoš vezme na firmu a bude bez DPH…). Mohl bys mi prosím trochu rozvést, proč ne Canyon a proč raději Transition?

              Moc díky.

              • Breakpain  

                No, nevím, na DH bych to spíš nebral, dle jeho pověsti to máš velkou šanci to tam popravit ;-)… Ne nadarmo jsou sjezďáky masivnější ;-)

                • pietro83  

                  …jasně :) …to DH je nadnesené, máš pravdu, ale s jistými úpravami by to šlo…nicméně o DH mi nejde… ;) Primárně řeším využití trail / enduro.

                • mirorek2  

                  jj ta flexe rámu jako marketingový tah mě u Strivu děsí, nešel bych do něj a srovnávat s Transition :-)…

                  jezdí 60kg chvístek jako Barel a je to přece super vlastnost

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  • pietro83  

                    Díky za odkaz…kouknul jsem. Nicméně je zde prezentován model s rámem CFR, Já bych volil CF…nevím, zda má tato varianta rámu problém s flexí, na nikoho, kdo by si stěžoval jsem zatím nenarazil.

                    • mirorek2  

                      ty to prostě chceš, tak si to prostě kup, komu není rady…

                      znám lidi co jezdí spešl stumpj který se kroutí jako had a nevadí jim to :-) to je ovšem lehký trailbike nehrající si na drsnoenduro

                      • pietro83  

                        Takto to není…nevyvracím, že v tom videou mluví o" vyváženém poměru tuhosti a flexe", ale mluví o 300g lehčím rámu a já opravdu nikde nezaznamenal to, že by si někdo stěžoval na flexi rámu řady CF…ale pokud se pletu, tak to samozřejmě přijmu. Jde mi o to, že z toho, co jsem si načetl (samozřejmě praktická zkušenost by byla lepší…), tak svými vlastnostmi je Strive blíže mému zamyšlenému určení. Že je Transition super kolo nepopírám, navíc Krab má loňský model za super cenu, červenou bych klidně přežil, ale dle recenzí si nejsem jistý, že je pro mě vhodnější, než Strive.

                        • tonik666  

                          Hele já bych doporučoval si zajít ke Krabovi nebo se domluvit s někým, kdo má Strive, a projet se na něm. To mi při koupi kola pomohlo zcela a naprosto nejvíce.

                          • mirorek2  

                            +1

                            rozhodně více, než plané tlachy marketingových oddělení :-))

              • Honza03  

                Pokud si nečetl třeba to pomůže Transition tam sice není ale Canyon jo…

                https://enduro-mtb.com/…-mtb-review/

                • pietro83  

                  Děkuji, četl, mám i appku v mobilu :) …právě i tento test mě navedl k tomu, že by Strive pro mne mohl být správná volba. Samozřejmě, jsou lepší, ale v jiné cenové hladině.

                  • tonik666  

                    enduro mtb nemam moc rad, podle me nemaji kvalitu vitalu a pinkbiku, a jsou spis reklama, neco jako dolekop.

                    u mich reverb vyhral test sedlovek, takze bych se tim moc neridil

                    • mirorek2  

                      reverb buhehe, pobavilo :-))))

                      čili kdo zaplatí ten jede, klasické novinářské prostitutky, btw canyon musí utrácet letos dost třeba za Fabia :-)

                    • Honza03  

                      Pokud si ty testy četl tak musíš vědět nic tam není jednostraně mířeno a je to dost komplexně popsané. Naopak pokud nejsi zaujatý tak není moc důvod proč by Reverb nemohl vyhrát v testu, navíc pokud vím byl to elektrický Reverb z důvodu že chodil nejlépe, což je vzhledem k elektrice pochopitelné. Co se týká Strive tak mě na něm vadí krátké kliky a celkem větší úhel sedlovky jinak tomu kolu není moc co vytknout, navíc by to skutečně mělo být endura na kterém si lze užít i traily takových tu moc není.

                      Všichni tady do nebe vynáší malé firmy jejiž kola tu moc nejezdi jenom tohoto důvodu – rozhodně neplatí že by ty kola byla lepší jen protože to není masovka. Neříkám ať všichni hned běží pro Specialized který to vyhrál, ale občas je dobré dívat se nezaujatým pohledem na věc.

                      • Gwaihir  

                        Ale ten specialized byl hodně drahý. 2× dražší než třeba nukeproof a to už je jiná liga.

                      • ceo  

                        Enduro mtb mi nezaujatě přijde skutečně hodně prodejný plátek. Oni toho hlavně o jízdě až tak moc nikdy nepíší. 5 odstavců techniky a opisování specs, pak jeden odstaveček jak to jezdí, což bývá u všech docela ok a pod fotkama, že by chtěli nebo chválí 200mm kotouče apod. Hlavně mi přijde, že se nejvíc zabývají chováním komponent a kvalitu rámů neřeší.

                        Kromě enduro mag sleduji pinkbike, vital, bike mag, flow magazin, mountain bike.de a další. Enduro mtb podle mého postřehu opravdu citelně nadnáší německé výrobce.

                        V kontrastu k různě oscilujícím názorům na Strive, u Transitionu všichni píší, že celou dobu z kopce měli z pusy rohlík. Tahle vlastnost je třeba pro mě dost určující. Smiles per km je na bajku podle mě to hlavní, pokud někomu nejde o časy.

          • pietro83  

            Věřím, že to může být fajn zábava, ale vzhledem k mému pracovnímu a rodinnému vytížení, nemám na toto prostor. Proto volím „hotovku“. …a karbon prostě chci 

            • tonik666  

              Az ho nekde zahodis do kamenu, budes litovat ze jsi nevzal hlinik;))

              S tim stavenim a nedostatkem casu to chapu, take se mi nedostava casu servisovat.

              Kdyz uz ale davas 120k, sel bych po necem zajimavejsim a lepsim nez je canyon, jak piseme nize vyse, da se to.

              • my_dudesty  

                Ty jsi proti tomu kartonu nějak zaujatý, jak tak koukám :D pokud někde udělá díru do karbec rámu, tak ho holt nechá za 3–4k spravit a jezdí dál. Pokud takhle křupne nějaký ten hliník a ještě z bazaru, jak tu doporučujete, tak se může jít akorát tak klouzat a solit za celý nový rám..

                • tonik666  

                  Bavime se o ramech, ktere (tolik) nepraskaji.

                  Karbon je (pro me pocitove) nachylnejsi na oderky, omlaceni a prorazeni, a je mi lito nicit karbonove ramy. Par jsem jich mel a vim jak to vypada.

                  Ano da se spravit. Hlinik se promackne a jezdis dal a neresis.

                  • my_dudesty  

                    Však pokud je to kosmetika, tak to neřešíš ani u karbonu a blbě budou vypadat oba. Ale to je fuk, máš názor na karbony a to je v pořádku – názory jsou jako spodní prádlo – nehodlám měnit ty tvé :D

                    Každopádně pokud borec chce hotový nový karbon, tak bych mu necpal stavbu na nějakém hliníku nebo bazary. Jen teda nevím, co má Banshee, SC, Ibis apod o tolik lepší, že „kam se hrabou nějaké Canyony, YT“? Samozřejmě kromě wow faktoru.. Dneska už snad špatné kolo ani nejde koupit.

                    • goofy  

                      Tak zrovna Canyon měl těch špatných rámů docela dost… :-D Ale samozřejmě se jednalo o Spectraly. U Strivu se sraly snad jenom shapeshiftery. :-)

                    • tonik666  

                      Santa a Ibis vynikajici zpracovani. Banshee skvelou geometrii. A vsichni maji virtual.

                      YT mi prijde fajn, Canyon Strive zadny zazrak, kde nejvetsim benefitem je existence zbytecneho kurvitka.

                      Ale jsou to jen dojmy. Tazatel muze byt spokojeny s cimkoliv. Po Canyonu a YT ale zjevne saha proto, ze maji relativne levne celky, ne proto, ze by realne vedel co nabizi.

                      • my_dudesty  

                        Vynikající zpracování – a pod tím si mám představit co? Beru různé vychytávky, co mívá třeba Liteville jako ochrana hazky, posuvný tlumič, různá vahadla pro různé zdvihy, ale třeba nic z toho SC ani Ibis nemá pokud vím. Nebo např tunely pro interní vedení bovdenů, ať to není problém vyměnit a nerachtá to, ale to je taky jen vychytávka, co může mít kde kdo. Jinak si pod zpracováním představím pěkné sváry na hliníku (např. Nicolai), to je asi tak vše.

                        Geo je totálně subjetivní věc – někdo jasá nad slack and low, někdo brečí po vysokých kozách. To, že tobě vyhovuje je fajn, ale nehlásal bych to jako obecnou pravdu. Kdysi jsem po nějakém Banshee pokukoval, ale geo pro mě byla úplně na vyližprdel.

                        No maj virtual, a co? Evil je jednočep a lidi ho taky chválí, sám ho taky doporučuješ.

                        Samo jak říká goofy, tak Canyon měl fůru problémů se Spectralem a první shapeshiftery byly nic moc, ale šmahem odepsat directale značky, že se nevyrovnaj bikům s distributorskou sítí – tam prostě nevidím tu logiku. Nebo na základě toho usuzovat, že tazatel neví, co ty značky nabízí..

                    • ceo  

                      Banshee používá 7čkový hliník, kde většina používá 6ku.

                      • goofy  

                        ¨Tak není sedmičkový jako sedmičkový, a šestkový, jako šestkový. :-)

                      • my_dudesty  

                        Jo tak nějaký lepší materiál je rozhodně argument. Moje rozlišovací schopnost sice končí u hlína x uhlí, ale jo, tohle beru.

                      • Tom-T45  

                        Teda pardon, ale to je argument jak od prodejce pánví. 7mi-čkový (správně slitina řady 7000) hliník používá i Maxbike nebo MRX, které bych za „prestižní“ až tak úplně nepovažoval.

                        • ceo  

                          Když 2 dělají totéž, nebývá to totéž. Všechno má své výhody a nevýhody. Jen píšu, že zrovna Banshee, byť dělá hliníkové rámy, jsou specifické a skutečně originální. Jak geometrií, tak materiálem včetně třeba vnitřní přepážky uvnitř řetězové vzpěry, možností variability. Stačí se podívat na web a mezi PR kecama se perly objeví.

                          Santa ma v ceně Lifetime dodání ložisek zdarma pro prvního majitele. Ibis lifetime dodání kluzných pouzder. A kromě těchto papírových odlišností je tady reálný projev, kdy platí první věta z postu, který na papíře nejde postihnout.

                          • Tom-T45  

                            Nic proti tomu, já jen reagoval na ten sedmičkový hliník, který zde byl prezentován jako nějaký výjimečný materiál. Všechno má svá pro a proti, ale zrovna slitinu hliníku bych nebral při výběru jako nějaké zásadní kriterium.

                            • ceo  

                              To je otázka životních zkušeností. Já mám z raketového sportu zkušenosti s carbonem u různých výrobců. Ty rozdíly jsou OBROVSKÉ. Nejde ani o vlastnosti po koupi, ale v delším horizontu a víc o pojivo než o samotná uhlíková vlakna. Některé pojivo je křehké a měkne, někteří to umí, že i po 2 letech je odolné.

                              Takže je hliník a hliník, a carbon a carbon. Tím se trochu stírá zdejší debata o zahození carbonu a jeho prasknutí. Jestli někdo marketingově dal UHM vlákna, ale zalil je do shitové pryskyřice, tak to zahození nevydrží, protože UHM je tuhý, ale křehký a pokud mu pryskyřice uhne, zlomí se. Naopak dobrá a dobře udělaná pryskyřice mu nedovolí se zlomit.

                              U hliníku to bude podobné. Materiál a zpracování udělají hodně. U Banshee si cením, že udávají, co za hliník používají. Často to dohledat nejde.

                              • Tom-T45  

                                Nechci do toho úplně zabrušovat, ale karbon bych v tomto s hliníkem nesrovnával. Karbon může začít lepit v podstatě kdokoli v garáži a výsledky tak mohou být od totálního nesmyslu po špičkový výrobek. Zpracování hliníku (výroba rámových sad) je mnohem složitější a zabývají se jím metalurgické firmy s nějakou historií a zkušenostmi, takže všichni vědí, co od dané slitiny očekávat.

                                Ohledně používaných řad, jen co jsem načetl, když jsem před časem řešil opravu prasklého rámu:

                                Řady 6000 se lépe tvarují (tubky je možné více ztenčovat), snadněji svařují, ale jsou méně pevné než řada 7000 a po svaření se musí celý rám tepelně ošetřit

                                Řada 7000 je o cca 20% pevnější, ale díky příměsi zinku hůř se svařuje. Rám se nemusí tepelně ošetřit, vytvrzení proběhne přirozeně, což je asi výhoda pro menší firmy, protože nemusí vlastnit tolik technického vybavení (ještě jsem si vzpoměl na RB). Výhoda je taky při opravách právě kvůli přirozenému vytvrzování.

                                U některých výrobců lze bez problémů dohledat jaké slitiny používají, někde je to uvedeno přímo na rámu a např. Trek uvádí jen svůj marketingový název se spoustou plků o unikátnosti jeho slitiny.

                                Takže slitinu jako takovou bych opravdu neřešil, provedení je samozřejmě věc druhá.

                                • ceo  

                                  Podle mě je právě to, co jsi napsal docela podstatné. Prasklou 7000 sice náročněji, ale dokážeš svařit, zatímco u 6000 právě kvůli nutnosti tepelného ošetření je oprava mnohem složitější, nepůjde to jen svařit, ale celý rám/díl vypálit, což odhaduju, že znamená nejen odstrojit, ale i odlakovat atd. Reálně možná řešitelné u kyvek, ale hlavní rámový je ekonomicky neopravitelný (pokud by to někdo chtěl opravovat)

                  • mirorek2  

                    můj žluťák dostává do rámu zespodu tolik bomb od šutrů, že to až není pěkné a krom kousíčků odloupnuté barvy to drží, že se až divím

                    kolikrát jsem si už říkal, teď to muselo jít skrz :-))) a nic

        • Nutribird  

          Evil se dá koupit za 120000,– celé kolo.

          • tonik666  

            Treba tady Evil Offering ram jety 500km vetsina dilu uplne nova a nejeta, na XT za 4000e. Krasna stavba tak za 6+ tis. Eur, kam se hrabou nejake Cayony a YT.

            Typek pise ze M je mu male. Skoda ze me taky!

            https://bikemarkt.mtb-news.de/…9-140mm-blue

            • čel.A  

              Pěkný bike, to by stalo za úvahu…

            • AleZ80  

              Zrovna Evila bych si chtěl nejprve projet, abych věděl, jak se ta zadní stavba reálně chová, než bych za něj dal tolik peněz.

        • mirorek2  

          50 alu, 80 karbon někteří

      • Tehu  

        Přesně !!! Jsem teď postavil sice hlínu, ale za 90k Nomada podle svého gusta ;)

    • mirage  

      Podivej se treba na Stevens Jura ES Carbon

    • totter1  

      Na tsbohemia mají mmr kento 10. Max osazení. Sleva z 210 na 109. Lepší nekoupíš

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse