• Buggi

    Všichni moji rádcové, prosím poraďte. Mám Felt Virtue Comp 2011. Kotouče 180/160 a já chci 180 i dozadu. Nejradši bych dopředu 203, ale Epixon TR RL QLC 15 s tím asi souhlasit nebude, tak alespoň posílit zadek, ale brzda je tam uvnitř stavby…

    • puka  

      Na co ti to bude? Pokud chybí brzdný účinek, kup lepší brzdu. Pokud se přehřívá tak chlazene desky či kotouče.

      Přihoď ještě fotku, jestli nepůjde něco vykoumat.

      • Buggi  

        Jsem véééliký chlap. A beskydské kopce jsou sviňa. Jak nahoru, tak dolů :-) a bolí prstíky od páček.

        • puka  

          To by měl stačit větší adaptér pokud tam teď máš 180mm. (Když se dozadu dává adaptér 180mm a kotouč 160mm) Vlézt by to snad mělo. :D

          Nemám odzkoušeno, vařím z vody a pár zkušeností. Zkus si ještě něco tu na fóru vyhledat či počkat na dalšího reagujícího, což bude asi marné.

          • Vilém  

            Pise, ze ma vzadu 160mm.

            • puka  

              proč já používám 180mm adaptér a 160mm kotouč (a funguje samozřejmě)? Na fotce taky vypadá jako 180, tak logicky vezme větší o 2cm.

              • Petr L2  

                Možná ti nerozumín, ale 180mm adaptér a 160mm kotouč je dost šílená kombinace.

                Nedovedu si představit, jak může fungovat 160mm kotouč s třmenem namontovaným na adaptéru pro 180mm. To je ten třmen výš, než by měl být a nemůže to pořádně brzdit.

                • Sunshine 29  

                  puka je takovej průkopník nových a nestandardních řešení, ty ověřený, vyšlapaný a přímý cesty raději obchází trním a přes pohoří :)

                  • MiKED  

                    Je to delší, o to horší cesta.

                  • puka  

                    Beru to co mi přijde pod ruku. :)

                    • Strakááč  

                      to jsi fakt takovej vocas a brzdíš „na půl kotouče a desek“ ? :D :D

                      • puka  

                        To jsi zase vycucal kde?

                        • Strakááč  

                          tak když máš adaptér určenej na 180mm a k tomu 160mm kotouč?

                          leda, že bys měl vepředu adaptér kterej je na vidlu (podle tebe 180) ale to znamená že je ten adaptér i na 160mm kotouč vzadu…

                          řeknu to jednodušejc.. jeden a ten samej IS/PM adaptér je na 180mm vepředu a 160mm vzadu.. :)

                  • Strakááč  

                    tak my bajkeři taky hledáme ty cesty přes různý překážky.. místo toho abysme jeli po rovnej silnici :D a proč ? protože nás to baví. tzn, že jeho to asi taky baví :D :D

                    • kubad  

                      přední adapter na 180mm když dáš dozadu tak je na 160mm

                      • lukas aka mitro  

                        Jednoduche, jasne, ale nekteri to ne a ne pobrat…

                        Ja adaptery neresim, nejak se mi jich nastradala mala krabicka, takze kdyz je potreba, po chvili prehrabovani proste ten spravny najdu:)

                        • Breakpain  

                          A co se standardne udava na adapteru, mam tam jen rozmer. Je to pro vidli nebo zadni stavbu? Predpokladam, ze pro vidlici … danke.

                          • Strakááč  

                            já bych řekl že spíš naopak.. protož na vidlici se IS moc nepoužívá ale v tom ti neporadím :D stačí obrázek jakej chceš dát kam na jak velkej kotouč.. a řeknem ti, jestli to půjde nebo ne :D

                      • Strakááč  

                        já to vím no :)

                  • Tulipanek  

                    +1 :-DDD

              • Vilém  

                Protoze mas pravdepodobne predni adapter nainstalovany vzadu. Podle adapteru to opravdu vypada na 160mm, nemam duvod mu neverit, snad vi co ma na kole.

                • puka  

                  Možná tím to bude. Když jsem se díval, nenašel jsem 180 na zadní, co by vypadal jinak než na přední. Zajímalo by mě, co jsem to za kouzelníka, že to sedí ;)

                  …taky nedáváš jiný přední a zadní třmen.

                  • Vilém  

                    To je proste normalni vec. Predni IS/PM adapter pro 160mm je pri pouziti vzadu na 140mm, 180 je 160, 200 je 180.

                    • Petr L2  

                      No TVL, já to tušil, že to IS je podivný systém :-)

                    • puka  

                      Je, vy jste se do mě pustili.

                    • Strakááč  

                      tak tak :D a u PM/PM je to stejný vepředu i vzadu :)

                      • kubad  

                        není

                        záleží jaký PM je ve předu a vzadu

                        bežně je přední na vidli bez adapteru na 160mm nebo na 180mm nebo na 200mm, vzadu muže být přímo na 140 nebo 160 nebo 180mm a teď mudruj :D

                        • Strakááč  

                          no jasný.. ale standard je mít 160mm vepředu i vzadu.. samozřejmě jsou i vyjimky :D

                          • lukas aka mitro  

                            Ne…finta je v tom, ze adaptery se delaji „do plusu“…ale bylo by zatezko to nekomu vysvetlit, tak zacali psat ze na jaky kotouc to je…a pak ma nekdo ram navrzeny pro jiny nez 160mm kotoucek…treba ten 140mm…a kdyz tim ma posunute cislovani adapteru, netusi co ma delat…

                            „do plusu“ = +20 mm, +25 mm, +40 mm, +42 mm,…

                            • allrose  

                              dík za vysvětlení

                              u is vcelku logické-je na kotouč xxx

                              u pm shi je to +2 vždy?…přední / zadní není rozdíl?

                            • Strakááč  

                              no jasný :) u každý vidle nebo rámu je napsáno na jakej PM je to dělaný podle toho si člověk dá to navíc jak píšeš

              • Vilém  

                A jinak je otazka jestli mu tam trmen s tim 180mm adapterem vejde, to uz musi zkusit.

          • Strakááč  

            jen aby ti to došlo, jak to vlastně je ;)

            adaptér pro 180mm kotouč vepředu na vidlici je jeden a ten samej adaptér pro 160mm kotouč vzadu. pokud se bavíme o IS/PM adaptéru

        • Strakááč  

          Jo, dej si dozadu 180 a na predek ser.. ve sjezdu brzdis zadni vzdycky vic nez na rovine protoze mas teziste nad zadnim , brzdis tak na 40–50% takze by ti to melo pomoct :) predni ve sjezdu se brzdi ale muze se ti nekdy smeknout zejo takze zadni je potreba, aby brzdila ucinne :)

          • zzd426  

            LOOOL těžiště ve sjezdu nad zadním kolem :)))

            • lukas aka mitro  

              Kdyz to neumis…:)

            • Strakááč  

              měl jsem na mysli ten strmej technickej sjezd plnej šutrů kořenů a jinýho bordelu… tam máš těžiště vždycky víc vzadu než při klasickej jízdě ještě když vemu v potaz že má XCčko a jeho vydle to nevyžere, takže asi bude v normální pozici.. zas neříkám že bude nad zadním uplně, jak posranej :D

              • puka  

                Tvůj argument je neplatný pokud použiješ slovo vydle.

                Brzdi hlavně přední. Zadní neudělá tolik práce ani kdyby ses posral.

                • Strakááč  

                  brzdím přední víc jak zadní… ale ve sjezdu to je píčovina pokud ten sjezd nejni deset km asfaltka nebo vyježděná pěšina hladká…

                  • kubad  

                    IMHO se pleteš :)

                    Ideální je brzdit oběma brzdám na hranici adheze.

                    A přední kór ve sjezdu brzdí mnohem účinněji

                    Samo záleží na podkladu, na písku a volných šutrech to moc neplatí, ale bavíme se o normálních terénech

                    • puka  

                      I v jiném terénu ti určitě pomůže přední.

                      .. Strakáči, rozjeď se na 30kmh z mirného kopce a pokaždé zabrzdi jinou brzdou (pokud tu zadní přežiješ). Zadní se ti kousne, uděláš 10m čáru a ještě ztratíš rovnováhu.

                      • puka  

                        Dobře, na štěrku přední brzda až taková výhra není :D

                  • bezdratova.sprcha  

                    Výhradně zadní brzda se využívá v zatáčkách, kdy přední kolo musí ujet větši vzdálenost a potřebuje maximální trakci.

                    Na vše ostatní je lepší používat obě brzdy současně, protože účinek obou dohromady je více než lineárně větší než účinek každé zvlášť.

                    Argument o těžišti je špatně. Prdel se ve sjezdu posunuje dozadu, aby těžiště protínalo střed. Vetšina kopců jsou totiž šikmé ;)

              • zzd426  

                když se tady řeší brždění tak píšu o těžišti při brždění…a tam na to těžiště nepůsobí jen gravitace ale také zrychlení (zpomalení). v podstatě když se ti při brzdění začne zvedat zadní kolo tak směr působení těžiště tebe a kola je již před nábojem předního kola. viz obrázek co jsem sestrojil :)

                • Strakááč  

                  Pekny, az na to ze kdyz se ti zacne zvedat zadek, tak mas teziste pred sebou a ne tam dole :) protoze gravitace nema takovou silu jak ta kdyz jsi v nejakej rychlosti :)

                  • zzd426  

                    no tak síla gravitace pro člověka s kolem je cca 1kN. a pokud jde o sílu od brždění tak rozhodně jeden kN nebude. nebo se ti zdá že při brždění tlačíš do říditek tak jako by jsi zvedal do vzduchu 100kg chlapa? jinak těžiště je pořád na stejném místě, jen jde o to jakým směrem působí. posouvat se fakt nemůže.

                    • zzd426  

                      to těžiště je ve společném bodě těch šipek, a šipky jen zobrazují směr sil, které na to těžiště působí.

                      • Strakááč  

                        sorry, všechno jsem napsal špatně :D máš to dobře.. jen teda bych řekl že ta síla nejde přes náboj ale přes kontaktí plochu předního kola :)

                      • jIrI___  

                        Nepůsobí brzdná síla na opačnou stranu?

                        • novas752  

                          čeho opačnou stranu?

                          brzdná síla na kotouč vyvolá točivej moment k ose předního kola, který začne s těžištěm soustavy otáčet nohoru a dopředu.

          • Josech  

            OMG

            • Strakááč  

              já nevím hoši jak vy.. ale ve sjezdu je celekm sranda brzdit hodně zadná a přední jen lehce přibržďovat a na šutrech, kořenech zvlášť mokrých radši poslat zadek do smyku a předek ať si najde stopu, hlavně ať drží.. a proto se jde i vcí na zadek, pak ten zadek nejde tolik do smyku, ubrzdí víc a když se dá so smyku, tak to nevadí.. když bude člověk v klasickej pozici, tak zadní bude hned ve smyku a když přední najede na něco kluzkýho, tak se rychle lehne… když se přední odlehčí a nebrzdí, najde si svou cestu.. jestli jezdíte jen v suchu po vyježděným trailu, tak ok.. teda :)

              • MlokCZ  

                Tak to někdy zkus jen s tou zadní celý dlouhý sjezd v horách…

                To, že musíš přední místy pustit (ať už z jakéhokoliv důvodu) nic nemění na tom, že stejně z celého sjezdu odbrzdí většinu přední.

                Zadní neodbrzdíš skoro nic. I když máš těžiště více vzadu a ze začátku ta zadní ještě celkem brzdit bude, tak jak začneš tou zadní trošku více brzdit, tak to zase začne přenášet hmotnost na přední kolo a brzdit to přestane. Zadní ve výsledku můžeš jen lehce přibržďovat i když třeba daleko více souvisle než s přední.

                Nejvíce si tohle jezdec uvědomí na celopevňáku v rozbitých pasážích. Tam přední bez odpružení jde brzdit jen omezeně (a je potřeba více využívat i zadní v rámci jejích možností) jak přední kolo ztrácí kontakt s terénem a důsledkem je, že oproti kolu s odpruženou pak prostě brzdíš mnohem méně a musíš brzdit mnohem dříve a dávat si na to velký pozor.

                • Strakááč  

                  Sam brzdim ve sjezdu predni skoro nejvic ale ja bral sjezd technickej kde si predni primacknes celkem malo.. a zadni muzes brzdit porad vid a kdyz jsi vic nad zadnim tak je stejne dost zatizeny na to, aby to ubrzdilo hodne..

                  • puka  

                    Kdyby zadní brzdila, tak ji nemůžeš brzdit pořád, viď.

                    • Honza03  

                      Souhlasím se Strakáčem na XCčku to sice moc nehrozí, ale v technický prudkých sjezdech (rozuměj: takové co po dvou nevyjdeš) obzvlášť když tam máš nějaké kořeny nebo jiné dropy atd… tak budeš brzdit drtivě zadní protože přední pude hnedle do smyku a ty na-tlamu. A tady velikost kotouče hodně poznáš rozhodně brzdě dřív dojde dech než by se zablokovala…

                      Ono by to samozřejmě šlo zablokovat kdyby se člověk snažil toho docílit, ale jde o to že se při tomto brzdění hodně zahřívá a větší kotouč se lépe chladí a déle vydrží atd…

                      • pocestny  

                        vy to mícháte všechno dohromady, těžiště je těžiště

                        při technickém sjezdu když bys letěl přes rodla a nic nedrží na ničem je BEZPEČNĚJŠÍ brzdit vzadu (ale nic to nemění na tom, že př.brzda má větší účinek, akorát letíš přes rodla),

                        a nakonec to, že jedeš pomalu přes šutry, abysis nerozbil hlavu, tím fakt brzdu nepřehřeješ

                        a úplně nakonec samozřejmě, že větší kotouč …

                  • pocestny  

                    to je jedno, i kdybys brzdil na rovině, tak většina hmotnosti jde na předek, a jak se zadní kolo bržděním nadlehčuje, tak jeho brzdící síla relativně malá. Kor z kopce…

                    Akorát tady ten borec, ten má teda skutečně těžiště nad zadním kole při sjezdu.

                    • Strakááč  

                      Na rovine vzdycky brzdi predni vic kdyz vsude brzdi vic.. ken za mpkra v terenu je to na picu

              • pocestny  

                kuwa strakáč, na které gumě máš ve sjezdu skoro celou svoji hmotnost na přední nebo na zadní? Víš určitě, co je těžiště? Jestli napíšeš že máš větší hmotnost na zadní gumě, tak už se tu s tebou nebude asi nikdo bavit :-D

                • kejda  

                  tady tenhle chlapík má tedy těžiště kde, abych to teda správně pochopil…jede technický a asi i prudký sjezd

                  • Strakááč  

                    a zapoměl si zasunout teleskopku :D :D :D :D tohle zrovna na nic prudkýho nevypadá.. už to že jsou stromy lehce nakřivo zkresluje sklon :D prostě můj názor je radši ject technickej sjezd přes zadní brzdu víc než přes přední.. když to porovnám s klasickým bržděním takže to co jsem psal vejš zas neznamená že bych měl vždycky brzdit přední víc než zadní… ale v tom pocitu jízdy to tak mám brzdím přední míň než normálně a zadní víc jak normálně.. a když jsem třeba dřív jel z kopce bez přední brzdy, žádnej sjezd to nebyl tak když jsem dal těžiště hooodně dozádu a trošku dolu, tak zadní do smyku nešlo a to je to proč mi dává smysl brzdit zadní ve sjezdu.. ubrzdí víc.. a je to bezpečnější v kluzkých podmínkách.. :)

                    • novas752  

                      No jo, jenže tim že se přesuneš dozadu co ruce dovolí zároveň odlehčíš přední kolo jako týpek na obrázku a to je zvlášť v sypkym technickym sjezdu cesta do pekel.

                      • Strakááč  

                        no právě naopak… když nadlehčíš předek tak bys neměl tolik brzdit a snažit se držet stopu.. lehčí přední kolo když ti ujede tak když jsi nad zaním tak ti neodjede tak nebezpečně jako když jsi v klasickým postoji, protože to s tím pak už nic neuděláš.. a minimálně se dá přední nadzvednout i ve sjezdu aby to překonalo šikmej kořen a zadek počítat že třeba popojede do boku a nebejt ztuhlej při tom.. a vyrovnat to… ale sere mě tu o tom kecat a rozebírat to, když nejlíp by se to ukazovalo na něčem :D hlavní je ten zadek nemít vzadu pořád jak vocas ale různě podle potřeby měnit těžiště.. :D

                    • kejda  

                      to je kurva prďák, to si piš a na křivé stromy nehleď…ten pašák to bude mít v ruce, ale spíše jsem tím příspěvkem souhlasil s tebou, že při těžkým sjezdu je lepší dát prdel za sedlo, než se naklonit nad řídítka a zcela N E K O N T R O L O V A T E L N Ě letět na tlamu. Nedokážu si představit jet Kouty a nemít prdel položenou skoro na zadním kole. Je pravda, že to moc neumím, ale tohle mi ddává pocit bezpečí. Navíc mám pazoury jak Saxana a kurva svaly, takže nic vepředu neodlehčuju

        • allrose  

          Podle toho,že te bolí prsty,jsou brzdy přehřátý

          Jinak 180 ok,sintry desky s chladiči nejsou od věci,kotouč s chladičem také

          Brzdy slx to ubrzdí

          Adaptér neporadím,v tom plavu :)

      • Jary24  

        Mám brzdy XT, co bych podle tebe měl koupit aby byl lepší brzdný účinek?

        Hodil jsem dozadu taky 180mm kotouč a je vyřešeno. Na předchozím kole jsem měl XT a 180mm – rozdíl oproti 160mm je obrovský!

        • random  

          Shodit par kilo na kole i na sobe.

          • Jary24  

            Pri 180cm a 78kg a vetsine jezdeni bez batohu fakt nevim co shodit :D

            • Strakááč  

              vždyť nejsi těžkej :D ty kdybys shazoval, tak asi svaly :D :D

            • random  

              Tak to pak nechápu, jak ti může chybět brzdný účinek.

              • puka  

                Odmastit, seřídit. Když to nepomůže, tak jen jezdit pomalu.

                • Buggi  

                  Jenže do pomala musíš nejdřív zabrzdit. A jsme zase na začátku… :-)

                  • puka  

                    Když začně brzdit od začátku kopce… Sice roztaví destičky, zapálí půl lesa, ale pojede pomalu.

                    • Buggi  

                      Děda říkal, že brzdy jsou pro zbabělce a střízlivý nezrychlíš…asi brzdy zablenduju a začnu pít.

                • Strakááč  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • Jary24  

                  Ja tady na BF dost castu premyslim proc se vyrabi vetsi kotouce? Proc to sakra delaji kdyz na 160mm ten brzdny ucinek vhybet nemuze!

                  • roud  

                    až budeš mít 130–150kilo tak pochopíš k čemu se vyrábějí větší kotouče a čtyřpístkové brzdy nebo stačí delší sjezd v alpách kde nenecháš brzdu pořádně ochladit a hned uvidíš jak to přestane uplně brzdit :D

                    • MatS  

                      Přesně. Letos v létě jsem si to vyzkoušel v alpách a málem jsem byl posranej jak to moc nebrzdilo. A to mám 76kg a SLX brzdy a vzadu jsem měl sintry. Zadní kotouč se nestíhal chladit (160mm SRAM Centerline) a vydával neskutečný kravál. Přitom přední 180mm s ogranikama byl v pohodě.

                      • kejda  

                        Nám se 180 mm kotouče hodily na Gardě, sjezd po asfaltu dolů z Nago do Torbole, kámoš přední XT vyteklou a zadní skoro usmažil na Skullu. Drželi jsme ho mezi sebou a každý ho jednou rukou drželi za bágl a druhou brzdili. Jak jsem byl rád za 180 mm a čtyřpístek…

                    • Jary24  

                      Já právě vím jaké to je ve velkém sjezdu. A taky vím jaký to je sypat z kopce s vědomím, že zadní 160mm to prostě nedává…

                      Jen ironicky reaguji na komentáře typu: Na co potřebuješ větší kotouče? Jak ti nemůže stačit brzdný účinek. atd..

            • VladexAndroid  

              20 kila ještě můžeš shodit. to mi teda věř :D

              • Jary24  

                To ano, ale nevím jestli bych se potom dokázal udržet na kole…z kopce by mě to odfouklo :D

        • roud  

          Saint !!!

        • lidumil  

          Magura MT7 ?

    • pocestny  

      Hlasim 203/180. Ted to ma koule. :D ten shimano adapter na 203 pm-pm je ok.

      • Buggi  

        To by se mi taky líbilo, jen vepředu mám z 203 bobika. Vidle má 32mm sloupky.

        • pocestny  

          No nevim, co máš. Ja to mam na Revelation, který má také jen 32 mm, podle výrobce ani u Reby by to neměl být problém. Ale s Rebou nevim, měl jsem Rebu s rychlupínákem a o nějaké tuhosti se nedalo mluvit.

          • Buggi  

            Vepredu Epixon a pevna osa 15mm

          • Petr L2  

            Mám 203 na Rebě s QR a zase takové peklo to není, ale dám tak ten 9mm upínák od DT SWISS, ten by to mohl trochu zpevnit.

            • petyn  

              Mohl by jsi dat odkaz na ten rychloupínák? Ten se vejde do normálního náboje a vidlice na QR nebo musí být nějaká redukce?

              Díky

              • Vilém  

                Do kazde vidlice ano, naboj, ten to musi umoznovat, jinak to tam samo nedostanes.

                • petyn  

                  Mám Crossmaxy od Mavicu a teď tam mám redukci na QR protože ještě nemám vidlu na pevnou osu. Ale redukci na 9 mm tam nemám.

                  • Vilém  

                    Nevim jak presne je udelana redukce 15/5mm u Mavicu. Vetsinou vsak jde takovato koncovka prevrtat na 9mm. Idealne sehnat soustruznika a je to otazka 10ti minut.

                • Petr L2  

                  Náboj musí mít díru na osu 9mm, protože mám nádoje na 15mm s redukcí, tak bude stačit jiná redukce.

    • petyn  

      Ještě se chci zeptat dostanu tento rychloupínák do zadní stavby rámu pro klasický rychloupínák? Redukci v náboji mám pořešenou. Jde mi o to jestli se vejde do zadní stavby?

      Děkuji

      • Petr L2  

        Klasický náboj s RU má v patkách 9mm, takže tam osu 10mm nenacpeš, na to dělá DT SWISS stejnou osu 9mm. Odkaz na ní jsem dával o kousek výš :-)

        • JakeF  

          9mm je přední, 10 mm zadní, pokud si dobře pamatuju. Pasovalo to do klasickejch patek.

        • petyn  

          To mi je jasné. Jde mi o zadní DT Swiss 10×135mm. Jak tady kolegové psali tak ho v pohodě dostanu do rámu na klasický RU.

    • petyn  

      Nikdo nemá zkušenosti ?

      • novas752  

        Jo mám stejnou akorát o 2mm tlustší. :)

        Hledej, zkušenosti už tu byly, oproti klasickýmu 5mm rychlouoínáku to znát je dost.

        • petyn  

          To jo, ale ty máš pevnou osu. Toto je na způsob rychloupínáku.

        • JakeF  

          Fakt jo? Určitě s tím máš hromadu zkušeností, co?

          Já jsem to vozil a není to zásadní rozdíl… Ale když už člověk plete nový kola a vychází to na ± stejnou cenu, tak proč ne.

          K dotazu, rám by s tím neměl mít problém.

          • novas752  

            S tou 12kou jo.

            S 10 ne, jen papouškuju co jsem četl a reakce většinou pozitivní. Otázkou je jak moc je to zkreslené chováním „přeci nepřiznám, že jsem si koupil věc na nic“.

            • JakeF  

              Já vozil RU, 9/10 RWS i 15/12 pevný. Zvlášť na pevňáku a u lehčích lidí je to prakticky jedno.

              Když máš 12, tak to už máš fulla a můžeš mi konečně předvést ty svoje skilly třeba na Točný, ne?

              • novas752  

                Si se probral ze zimního spánku, co? :) Už čtvrt roku.

                Akorát na Točnou už se do jara nedostanu, maximálně Prokopák když najdu chvíli času a nebude zrovna chcát.

                • JakeF  

                  Já od letních závodů taky skoro nebyl na kole… Pěknej fullík, to už se na bajk nebudeš moct vymlouvat :).

                  Tvl, tak dojet na Točnou zas tak daleko není, ne? Na jaře už nejspíš budu mimo republiku, to by se z toho zas vymluvil…

                  • novas752  

                    Se nevymlouvej, já na jaře na Točnou zajedu každopádně minimálně 3×. :)

                    Dojet na Točnou pro mě znamená hodinu tam a hodinu zpět. Týdně teď mám na kolo tak 3–4 hodiny času, víc ne. No a kvůli ani ne dvou hodinám tam jezdit nebudu, to si radši zablbnu v Prokopáku, kde jsem za 5 minut, nebo vyjedu někam na silnici.

                    • JakeF  

                      No, pro mě bude Točná na jaře nejspíš tak 5 hodin autem, takže to asi nedám :).

                      Na Točný se dá za 2 hodiny popravit solidně, zvlášť když bude kosa. 2× nahoru na Maturiťák a dolů, 2× Hálek a dolů a ještě zbyde čas na nějaký to poskákání na Malý Točný. Ale člověk by se nesměl moc flákat no :).

                      • novas752  

                        Tvoje mínus, já tě vidět nepotřebuju, ty mě zřejmě hrozně jo…

                        Zmíněný kolečko v trochu jiném pořadí mě s nutnou zastávkou dole ve stánku zabere aspoň 3, spíš 3 a půl hodiny (u stánku sedim tak 20 minut).

                        Za dvě hoďky se tak stihnu zahřát v Modřanský rokli a párkrát sjet a vyjet v okolí letiště, to nedojedu ani na Šance, natož na Závist.

      • allrose  

        a co řešíš ,osa zadní od ru je 10,náboj ru 135

        pokud si vyřešil náboj,tak problém nehledej

        jestli poznáš zlepšení?… je hodně dáno pevností samotné zadní vidle,pokud je „měkká“ můžeš pocítit zlepšení,často je dáno větší styčnou plochou náboje oproti náboje na ru

    • petyn  

      OK. Děkuji Všem.

    • petyn  

      Tak jsem se stavil u kámoše co má soustruh a jak jste říkali práce na 15 min a náhrada za pevné osy už jsou na kole. Zatím spokojenost. Díky za rady :

    • Cavendish  

      Zdravím, optám se tady. Na biku mám brzdy Shimano M365 s kotouči 160mm. Jelikož v létě přibude i prcek a dětská sedačka, tak budu radši dávat 180mm kotouče. Jen potřebuji poradit jaké mám vybrat adaptéry. Díky

    • wert7  

      Má zadní 180mm kotouč nějaké nevýhody proti 160mm (hmotnost mě nezajímá)? Momentálně jsou v obchodě 180mm za zajímavou cenu vychází i výrazně levněji než 160mm, takže osadit 180/180 se přímo nabízí.

      • kejda  

        Nevýhody? Proč jako? Pokud jsi pilot, co brzdí jen zadní, tak se to vyplatí. Já mám kotouče 180/180, ale to jen, že mám docela váhu, metrák s báglem určitě. Ale brzdím víceméně všechno přední plus koriguji zadní.

        • wert7  

          Někdo si občas stěžuje, že 180 se víc kroutí a 160 je tak proto tišší.

          • kejda  

            Záleží, jak který. Galfer se kroutil a stále cinkal, vyměnil jsem ho za Shimano SLX a je klid..

    • allrose  

      Proč ne?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.