• ravag3r

    Ahoj, zjistil jsem, že mám úplně zkřivený zadní kotouč. Je to Avid G2 Clean Sweep, 160mm. Takže budu kupovat nový a teď nevím jestli nepřejít na 185mm? Je to vážne takový rozdíl v přehřívání a brzdné síle mezi 160mm a 185mm kotoučem? Nevážím moc a jezdím agresivnější XC převážně v okolí Prahy, takže žádné horské mnohakilometrové sjezdy, spíše kratší, pomalejší a techničtější:) Nějaký nedostatek brzdné síly jsem nikdy vysloveně nepociťoval, ale zase, kdo nezkusí… Nevýhoda většího kotouče je zřejmá, je dražší, je potřeba nový adaptér a pokud jsem zkřivil už ten menší, tak jak dopadne tento?

    Anketa: Zadní kotouč...

    • Vegan  

      vzhledem k tomu, ze mas pevnaka a pises, ze nevazis moc si myslim, ze spise bude problem v rozdelovani brzdne syli mezi predni a zadni brzdou cca 70% na predni 30% na zadni samozrejmne take trosku podle povrchu a vubec podminek.

       

      Nic mene ja se svyma cca 95kg mam vzadu na fullovi 170 a nerikam, ze je to ideal, ale zatim to funguje

      • kubad  

        ať se  dívám jak se dívám, tak Hayes dělá 5,6,7,8,9" kotouče, ale žádný rozměr mě na 170mm nesedí

        • miki  

          Používáš Moravskej Palec

          • kubad  

            5" – 127mm

            6" – 152,4mm

            7" – 177,8mm

            8" -  203,2mm

            tak nevím no ale na 170 mě nic nevychází :-)

            • Vegan  

              jeee detailista tak 177.8 :D proste mi to prijde od oka mensi jak 180 vetsi jak 160 tak jsem placnul cislo :) a 180 to vazne neni ostatne shimano jez ma uvedeno primo na boku 180mm ma take 185 nikdo tu na nikoho neprska kdyz to uvede jako 180 jen tak mimo tema

              • kubad  

                neprskám jen se ptám :-) protože mě to zajímá co to tam vlastně máš

                • Vegan  

                  ok pak vse ok :) me to prislo jako rejpani, ale mozna jsem si to jen spatne vylozil :)

                  • kubad  

                    nee čistě zvědavost co to tam máš za potvoru :-)

                    • Vegan  

                      ale je to divne kdyz to srovnavam se shimanem pohledove a s kolem pritelkyne se stejnyma brzdama tak ona ma zadni kotouc mensi jak ja predni ma stejnej jak ja a to 200 neni pricems je vetsi jak muj zadni a pritom jeji zadni je mensi a ve srovnani s shimanem to vychazi asi tak ze jeji zadni je stejnej jako moje 160 LX vzadu na Supovi a muj zadni vetsi jak ta LX 160mm mozna je tam neorginalni kotouc i kdyz jako origos hayes vypada

      • ravag3r  

        Já už právě pevňáka nemám a jezdim teď trošku ostřejc. Na HT mě 160mm stačilo:) Jinak zadní brzdim opravdu hodně, možna i víc než přední, nevim ale proč:(

        • Vegan  

          divej povim ti to tak, klidne ho do zadu zkus, ale je mozne, ze ti to pak neudrzi zadni stavba a bude ti vybrovat zadni brzda, coz bouzel dela hodne kol, takze levnejsi a i jednodusi me prijde vychytat spravnou techniku brzdeni :)

      • dieegoo  

        hochu, napsat sYla… to je vazne sila

    • Manas  

      Vetsi kotouc je dozadu dle me uplne zbytecny.

      • cabbage  

        A co chlazení?;-P

        • Manas  

          Vzadu to stejne neutavis, aspon sem to nikdy nevidel a ani nezazil a kupodivu ani neslysel. U predni to jo … ale jinak ne.

          • kubad  

            u lidí co jezdí to asi ani neuvidíš, ale u turistů už sem párkrát viděl zadní desky zapečené jak sklo a přední skoro netknuté, někdy je to boj jim vysvětlit že kolo má i přední brzdu :-)

            • ravag3r  

              :D Asi můj případ…

            • DaSnail  

              a: prednú brzdu nepoužívam lebo nechcem preletieť cez riaditká!

              b: tak prečo ju neodmontujes?

              a: no to určite! by som vypadal jak debil…

              8o)

          • cabbage  

            Přední brzdim, zadní dobržďuju – z toho plyne, že přední použiju až pod kopcem;)

             
            • Manas  

              Hm, ja brzdim vic nez 80% prednim, zadni vetsinou kdyz to chci nekde utrhnout do smyku nebo kdyz vyrazne hodne brzdim. Jinak brzdim prerusovane, necham to rozjet a kdyz se mi zda ze jedu moc rychle tak pribrzdim :-)

            • Peslezedirou  

              Kibici :-))))

      • teepeex  

        dozadu je nanic

        pnac vic nez se 160 stejne nezabrzdis, ses lehkej a dostanes smira :)

    • Jogador  

      Zadní kolo zablokuješ i 140, tak proč kupvat zbytečně větší? 160 bych nechal…

      • cabbage  

        jo? i 180 kotouč má občas problém..

        • Jogador  

          Pokud nedokážeš zadní kolo zablokovat s 160 kotoučem, pak nepomůže větší kotouč, ale odmastit destičky, nebo nalejt olej do brzd:)

          • RedAce  

            nebo odmastit kotouč… :-D

            • cabbage  

              Není potřeba, stačí v Alpách nelézt s XC bikem na sjezdařský tratě..;-)

              • kubad  

                nebo použít větší kortouč pokud jedu do Alp :-)

                běžně to tak dělám, na ježdění u nás mě bohatě stačí 160/140mm ale na občasný výlet do HOR

                si tam klidně prásknu 180/160 není to zasa takový problém mít doma pár adaptérů a kotoučů navíc ne :-)

                • MlokCZ  

                  Jenže je to opruz prohazovat kotouče. Já to takhle chtěl taky, akorát 180/160 mám normálně a do hor bych dával 200/180 a dopadlo to tak, že jsem se na to vykašlal a do Beskyde jel se 180/160.

                  • kubad  

                    no zase tolik práce to není :-)

                     
                    • MlokCZ  

                      V mojem případě to ale na můj vkus je poměrně dost pracné. Kromě toho, co je jasné, že se musí dělat na každém kole (tedy prohodit samotné kotouče a adaptery a seřídit brzdy), tak to komplikují následující věci:

                      • je třeba posunotou hadičku k zadní brzdě, což obnáší na AMS 125tce odmontovat tlumič, abych se dostal k jednomu jinak nepřístupnému uchycení hadičky; na Stereu zase musím sundat košík a držák na láhev, obojí je spojené s držáky hadiček (a každé přidělané samostatně).
                      • 180 a 200 kotouč se liší šířkou, takže na předním musím roztahovat pístky, při nových brzdových destičkách je to u ORO na hranici maximálního roztažení a jde to tam blbě
                  • pitos  

                    Proč přehazovat kotouče když ty větší občas také využiješ?Proč nemít max. výkon brzd stále,nejen třeba na horách?Je to problém když ti brzdy brzdí více než  bys běžně využil nebo je problém váha či něco jiného.

                    Jen mě to zajímá:)

                    • kubad  

                      mrkni se na má kola do profilu, jezdím na jižní moravě, na brzdy hrábnu málo není důvod, na závodech KPŽ mě bohatě stačí 160/140 tak na co vozit větší kotouče?

                      • pitos  

                        jj ale tebe jsem se neptal, u tebe bych se nedivil kdyby ti stačilo 140/140 ;)

                    • MlokCZ  

                      Váha je mi v rozumném měřítku ukradená pokud má nějaké opodstatnění, tedy v tomto případě nehraje váha žádnou roli.

                      To že brzdí více pořád a kolem Plzně to nepotřebuju, to samozřejmě problém není.

                      Důvodů jsou v podstatě jen dva a nejsou až tak závažné ani jeden. První je ten, že jezdím kolem Plzně občas i občas nějaký asfalt a větší kotouče mi dělají mnohem větší bordel (především cinkání). Pak mám na všech kolech stejné brzdy a nemám moc rád, když se mi na každém kole chovají různě (tedy i různou velikost kotoučů) a na 125tce jsem měl při 180tce vzadu problém s vibracemi (při 160tce ok, tak jsem to ani nijak moc nechtěl řešit).

                      Ale už se začínám přiklánět k tomu, že na Stereo dám natrvalo 200/180 kotouče.

                      • pitos  

                        To cinkání velkého kotouče vyřeší pevná osa(to jistě ale víš sám)

                        • MlokCZ  

                          Jasně, ale do toho upgradu jen kvůli pevné ose se mi nechce a zatím na to kašlu. Koupit samotného Talase za draho + nového předního Crossmaxe ST + znova upravovat vidlici a hledat ideální průběh (na poprvé se změnou tlaku v třetí komoře netrefim, tak je to na víckrát).

                          Je to podobné jako s těmi většími kotouči. Kdybych bydlel třeba v Beskydech a ocenil tu pevnou osu pořád, tak je to jiná.

    • BB  

      řada známých přešla na 140 mm kotouč a v zádu to bohatě stačí. 

      • Vegan  

        To ale ti tvy znami jsou asi hodne hubeni ne ? pac 140mm kotouc si nedovedu predstavyt ani u sve 40kg vazici pritelkyni. Jeden ostrejsi sjezd a brzdy se uvarili

        • Manas  

          V tom pripade jen vysvetlit a ukazat jak brzdit :-)

          • Vegan  

            Provedeno ale v alpach kde dojedes pod kopec a kouri se ti od obou brzd jak predni tak zadni bude asi problem jinde jak v technice. Ale rikam asi take trosku zalezi na tom co kazdy znas jezdi

          • Vegan  

            Provedeno ale v alpach kde dojedes pod kopec a kouri se ti od obou brzd jak predni tak zadni bude asi problem jinde jak v technice. Ale rikam asi take trosku zalezi na tom co kazdy znas jezdi

            • Manas  

              Asi jo, ty dlouhy klesani tam, to mas pravdu. Takze brzdit na pekare :-) Podrazkou o gumu :-)

        • roud  

          Taky se chystam do zadu vrazit 140mm kotouč i při mejch 80kg…

        • JSt  

          kdyz to staci samu hillovi na dh, tak tve pritelkyni musi taky ;-)

        • BB  

          nejsou, jeden má 95 kg a vzadu 140 mm kotoučem ubrzdil na gardě sjezd z Nino Pernici. Brzdy Avid Ultimate.

    • MaPa  

      Jezdím něco podobnýho, vážím 65kg a nechal bych to být, větší je zbytečnost. Se 160kou nebyl problém ani v Alpách (AJ7).

    • ravag3r  

      Tak sem teda dneska koupil novej kotouč, Avid G3 CS ve 160mm a vypadá moc pěkně, snad vydrží víc než G2 :)))

    • Peslezedirou  

      Přechozí hydry Hope MM 160 jsem párkrát uvařil, současné XT zatím ani na jednom biku, tak jsem dal do zádu 140mm a zatím pohoda. Takže bych v tvém případě dal 160. 185 je fakt zbytečný.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.