XC/trail full, 130/120mm, 13kg, pod 100.000,-

278 nepřečtených
  • p@X

    Nahoďte nějaké odkazy, ať vidím, co jsem přehlídl, díky…

    • snas89  

      http://kona.cz/hei-hei-cr-2/

      Kona Hei hei treba

    • scoty  

      Rose voe :)

      • p@X  

        Ten má vzadu jen 100mm.

      • Pikaču  

        to je hnusný vzhledově kolo. :))

        • jonti  

          nazivo vypada velmi dobre, jednoho majitele s velikosti M obcas potkavam a ke spokojeny.

      • MJ24  

        ten AL model GROUND CONTROL za ty prachy mi přijde celkem OK, jasně váha bude vyšší

      • p@X  

        Na cyklobazaru je stříbrný model 2020, úplně nevěřím tomu, že se dá tak odlehčit…

        • Fran-tic  

          To je trosku jiné kolo ale. Tohle je xcm, má to i jinaci geometrii než to trailove. A taky je většina osazeni v karbonu. Mi to přijde fér, za ty kacky :)

          • p@X  

            Však jo, tohle má hlavový 68° :/. Potřebuji L.

    • plzakj  

      “Oiz TR”: https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2021/d50399?…

      Cenove lehce pres

      Nebo

      “izzo”: https://www.yt-industries.com/…tegory/73662

      Az pujde objednat

      • p@X  

        Připlácet za Orbeu se myslím nevyplatí, když Dema je krom vedení hadic úplně stejný rám.

        • kliiima  

          Už se to tu jednou řešilo, ze Dema je úplně jiný rám, jen použili do katalogu upravenou Orbeu

          • p@X  

            Takže Dema bude prodávat co? Já už si žádný iluze o vývoji low-end karb. rámů nedělám.

            • Gaper  

              Tina sem dávala foto toho rámu, na živo to byl úplně jiný rám, jenom do katalogu použili Oize.

              • p@X  

                Co je tam jinýho krom vedení lanek a šroubků na košík?

                • Gaper  

                  To je ale jiný rám než dávala někam sem, zaboha to nemůžu najít. Tohle vypadá fajn, taky u Sováků psala že budou i samotné rámy, tak schválně za kolik

                • TheJD  

                  Kdyz zbezne kouknu, vidim jiny tvar spodni trubky, chybejici otvory k vedeni bowdenu, prebyvajici otvory na voditko retezu, zdeformovanou levou sedlovou vzperu, jine reseni ramu u patky, lakovane vahadlo (otazka materialu?), jine cepy, tvarove odlisnou sedlovou trubku a predevsim pak v oblasti napojeni retezovych vzper a mam dojem, ze i horni trubka je nejak moc hranata a zespodu tam vidim nejaky artefakt, ktery by mohl byt dirou pro neschovane vedeni dalkoveho ovladani tlumice.

                  Prijde mi to jako jasna kopie, ktera s puvodnim kolem ma spolecnou akorat tak siluetu a o skutecnych vlastnostech, geo, vaze, kvalite provedeni a tak se muzeme pouze hadat.

                  • jonti  

                    Taky neni moc co vymyslet, zeropivot je jednoducha konstrukce, s tlumicem horizontalne vypada vsechno jako Orbea, Superior, Canyon nebo Cannodale a s tlumicem vertikalne jako Scott.

                    • TheJD  

                      Dik, ze jsi nam to vysvetlil

                      • jonti  

                        Když je to podle P@xe stejný rám, který se liší jen ve všem kromě typu konstrukce, tak je zbytečné si priplácet za Oiz :D

                        S tebou nesouhlasím v tom, že by Orbea byla nějakým originálem, jen docela hezky zpracovala známou konstrukci.

                        • TheJD  

                          Jestli to vidis tak, ze se vezme typ odpruzeni a pak tomu jen daji tvar, tak jo. To je pak ripoff 99 % produkce.

                          • jonti  

                            A těch :D tam mám dát kolik abys pochopil, že to nemyslím úplne vážně?

                            Ta Dema mi připadá blíž klasickým čínským rámům, asi levnější karbon, kterého je všude víc. Jak přesně bude udělaný a jak budou držet ložiska nikdo z fotek neodhadne. Taky to je levnější a kupce si najde.

                            • TheJD  

                              Tak ja nikde nepsal, ze se na tom neda jezdit nebo tak neco. Pouze rozporuji, ze by to byla Orbea Oiz za mene penez a s jinym napisem na ramu.

    • obda  

      Radon Skeen Trail CF 10.0 SL

      Ale vypadá šíleně :)

      • novas752  

        Ta hlava je přímo příšerná

      • scret  

        to snad ani zadarmo :))

        • obda  

          Já si to snad pořídím :D Nikdo mi to neukradne a bude téma ke konverzaci ;) Jezdit by to mělo ok. Akorát kdyby to nemělo hliníkovou zadní stavbu :(

          • mastihuba  

            Zas tak zle to nevypada, ja si spis vzdycky vzpomenu jak sem driv po sezone resil nefunkcni vrzajici loziska at uz na tlumici nebo jinde. U tehle znacek bych mel strach predevsim z toho.

    • Atilla  

      RB TR 120, by asi taky šo stlačit pod 13kg, když se na to navěsí pěkný olep.

      • p@X  

        Tj, ale pořád je to zbytečný kilo na rámu…

        • Atilla  

          Yt izzo má 2.3kg bez tlumiče a Barvy a RB má mit ve stejné velikosti 2.8kg s barvou.

          • p@X  

            Jsme dospěli k zajímavému srovnání: Izzo vs. TR :)

            • Atilla  

              Nějak nechápu. Ty kola jsou geometricky dost podobna, jen izzo má o cca 500g na rámu méně. Co mě uteklo?

          • scret  

            „ma mit“… :))

            • Atilla  

              Tak psal to Hejník. Aspoň to uvádějí s barvou, na rozdíl od YT.

              • scret  

                uvidime… :)

                • Atilla  

                  Já tomu věřím, když Dragster měl 4,3kg, tak by neměl být problém TR pod 3kg

                  • Smazaný účet  

                    Pro ilustraci, tak RB iq290 XL i s tlumicem RS Monarch 3.3kg. U TR tipuju min to samy. Ma to vahadlo, zase nejsou prumyslova loziska …

                    2.5 kg ma Merida xc Ninety ram s tlumicem a je napul karbonovy.

    • capo  

      Mám Neurona v nejlepším možném sestupu a i tak atakuje 13kg (s pedály). Jediná cesta odlehčit jsou lehčí pláště, sedlo a kazeta, jinak není kde. Rám má tuším pod 2,3kg.

      Tedy, pokud bys chtěl za méně peněz podobně těžké kolo, musíš mít něco s méně odolným – > lehčím ramem, nejspíše XC rám s delším chodem tlumiče. Orbea TR, Spark, a pod. S Izzem bez šance, to je na tom podobně jak Neuron.

    • Edwin  

      Mam podobny zadání, jen pro mých 198 cm potřebují regulérní xxl. Což je prakticky jen izzo a tallboy. Jenže tallboy je přes budget a izzo na sramu, což bych radši Shimano.

      Ještě jukni na epic evo, to je super mašina.

      • novas752  

        Počkej si pár dní až YT zveřejní modely 2021, třeba budou mít i na Shimanu.

        Epic EVO začíná na nějakých 120. Ale to osazení na Specialized docela jde. Akorát už je to zase jiné kolo než Izzo apod. Oni se ty kola tvářej podobně ale je tam docela rozdíl v robustnosti, tuhosti v rozbitym terénu atd. Epic je furt tak trochu xc, Izzo je dělané na trochu ostřejší zacházení.

        • Edwin  

          Myslíš, že bude MY21? Docela by se mi zamlouvala jiná barva.

          • novas752  

            Předpokládám že ano. Vypoušťějí to každý rok zkraje ledna. Modely co tam mají teď už jsou většinou komplet vyprodané.

      • jonti  

        Canyun ma docela velke ramy, mozna by ti stacil XL.

    • nomecz  

      Nechcu ti do toho kecat ale pokud uz mas celkem solidni rozpocet tak bych nez 1/2 kila vahy resil geometrii ktera ti bude 100% sedet a fungujicinzadni stavba. Chtel treba fungujici tlumeni, pohon co bude radit i ve srackach, karbonove zaplety atd… do vyberu si pridej i Giant trance

      • p@X  

        Mám zkušenost jen s virtuálem X-Control, Trancík by asi seděl, ale zas by to byla hlína za cenu té Demy…

        • nomecz  

          Ja na jare koupil pod kilo celokarbon vcetne kol, poptej se na veveri co je mozne sktualne sehnat

      • Venda  

        Trance bych taky zaradil. A nekdy po lete minaji 20% slevy. Jestli jim neco zbyde. Ještě nedavno tam tohle model tudim 2019 (takze stejnej) bylo kolem 85k. Takze se to do stovky da dobre dodelat.

        http://www.giantstorepraha.cz/…ced-pro-29-2

        • p@X  

          Aha, loňský je v karbonu, ten jsem přehlídl…

          • les  

            Proč ne Rock Machine?

            • p@X  

              Má oldschool úhel hlavy :)

              • mirage  

                Jen bych se rad optal, co je v cislech oldschool uhel hlavy?

                • p@X  

                  68°

                  • mirage  

                    Tak ze 68 stara geo hlavy a nova geo hlavy je 65?

                    • novas752  

                      68 je dneska docela ciste xc. U kola tohoto razeni bych cekal 66.

                      • jonti  

                        Zas neprehanej, i progresivni znacka jako Mondraker ma u kola na rok 2021 jen 68.5. Taky tech 66 u jinych znacek u trail kol je casto 66,9.

                      • mirage  

                        Nevim proc, ale sklony 65–66 se mi moc nelibi. Prave si myslim, ze 68 je tak nekde mezi a je takova akorat geo, jak xc, tak trail. Ale jen muj nazor. Jezdil jsem totiz tri roky zpatky 70,5. Prave kamos hleda kolo a vsude je geo 66, tak je stoho na nervy.

                        • McBlacky  

                          70 je na xc full v klidu. Nemel jsem pocit, ze me to nekde limitovalo a objektivne ve srovnani dle Stravy davam na zavodech top10 casy ve sjezdech.

                          • snas89  

                            Jenze kde je tvoje technika ze…:)

                          • Atilla  

                            Na trailech které jsou prudší, třeba jako ptačí perspektiva je to poznat dost.

                            • novas752  

                              No jo, ale řekni mi kolik xc závodů obsahuje trail typu Ptačí perspektiva. :)

                              • Atilla  

                                Tak to neřeším, ale já podobné věci jezdím na svém HT a vím, že díky položené hlavě se pak do prudkého točí přes přední kolo daleko lépe. Beru, že to má být trail bike ala izzo na kterém si dáš švih a při tom můžu přejet pár domácích trailu.

                              • maajkee  

                                Však ale on chce xc/trail full, tak je předpoklad že chce jezdit i traily ne?

                                • obda  

                                  Zakladatele znám, Ptačí perspektivu jsem viděl, a troufl bych si říct, že tohle úplně jezdit neplánuje ;) Pokud TT, tak spíš Modřínový a Perníkový.

                            • McBlacky  

                              Xc kolo se nejcasteji na Ptaci objevi omylem. Cilene si ho tam vezme jen hrstka lidi.

                              To je jako vybirat silnici a argumentovat ze na hrube sotoline to nema optimalni vlastnosti.

                              • Atilla  

                                Viz komentáře výše. Chápu, že většina maratonců má mtb spíš aby nemusa objíždět díry na silnici ( tebe tím samozřejmě nemyslím). Ale pro mě pojetí trail znamená už i slušný terén. Když jedeme bikepacking, tak se jede přes hory a kopce, kde jsou pěknéé lajny a na tohle mi lehký full jako izzo, RB TR 12,.. přijde jako ideál aby člověk nebyl vytlučený z HT.

                                • McBlacky  

                                  Ty jsi v pojmu teren ovsem uz dost daleko ;) takze slusny teren je to, kde dost enduristu jde pesky.

                                  Ja uplne chapu snahu mit kolo na kterem jde i nekam dojet a objet vic zajimavych mist, tady je to proste vzdycky kompromis a da se s tim pracovat dvema smery. Kdo je nabusenej fyzicky, vezme vetsi zdvihy a vetsi kladivo a kdo je nabusenej technicky vezme nizsi zdvih a lehci agilnejsi kolo.

                                  Proto tezko radit univerzalne. Dneska casto vidim jak lidi tlaci tezka endura nebo jedou od paty kopce na 32/51 rychlosti chuze, aby pak zdvihem 160+ kompenzovali techniku z odrazedla na cervenym trailu. To je pripad kdy chybi fyzicka i technika a pro takove bude kazde “univerzalní´ kolo spatna volba a budou od zacatku nespokojeni.

              • les  

                Je takt, že když chceš naprosto zbytečně spláchnout do hajzlu kilo, tak to chce aspoň dva stupně, ať to má smysl ;-)

                • pepek  

                  Ty to nechápeš, určitě neznáš dobře ani svůj vlastní hlavový úhel :-)

                  • p@X  

                    Dnes už to nejde jinak, předkoplý čopr, rodla 800mm, ráfky 30mm a hlavně mirelon :)

                    • les  

                      Čopr je fajn, když jezdíš prudký sjezdy. Jezdíš? Pokud nemáš ramena jak Hulk, rodla 800 jsou na univerzální ježdění úplně na piču. 30 ráfky? Jaký na tom chceš vozit šprcky? Víc jak 2,4 stejně nevyužiješ;-)

                      • novas752  

                        Nemusí být prudký, na rychlých floučkách je podkopnutá hlava taky lepší než příkrá.

                        • les  

                          Souhlasím, ale to má i na stávajícím stroji. A kilo je doma ;-)

                          • p@X  

                            69° :) přidal jsem sice 2 cm zdvihu, ale i tak.

                            Původní idea byla dostat se co nejlevněji ke 120 mm zdvihu vzadu, což by asi vyhrálo TR, pokud se dá domluvit na nekompletním…

                    • Excel  

                      Ale houby, napr. Olpran ma furt jen fully na 26' kolech. 29 zatim vyvojari zcela ignoruji.

                  • les  

                    Neznám.

    • maajkee  

      Moje rada, neřešit hmotnost ale řešit raději svůj um na kole jezdit :)

      V druhý řadě bych řešil geometrii a funkčnost a až úplně naposledy jestli to bude mít 12,5 nebo 13,5kg což je ve výsledku téměř jedno i když zarytí gramhoniči budou říkat něco jineho. :)

      • Venda  

        Tohle je kategorie na kterou koukam já. Bud tohle nebo Trance X. Ale to uz je o kategorii vys nez chce zakladatel. A navic Hugene uz davno není a těžko říct, kdy bude nový. A do 13-ti kg se taky nevejde.

    • plzakj  

      Je celkem jedno, co si koupis, stejne nebudes spokojenej.

    • Cavendish  

      Není to fuk? Stejně s tím nebudeš spokojený :D

      • Cavendish  

        Koukám, že plzák mě předběhl. Ale je vidět, že tě známe dobře :)))

        • p@X  

          Já už fulla měl a byl jsem spokojený, s Genem jsem také spokojený.

          • LM  

            Tak proč si Lapíka prodal a teď pracuješ na budoucím prodeji Gena? :-)

            Nechceš ještě zkusit dát na přední kolo zubatější plášť a trénovat techniku na Genovi? Teleskopku už tam máš.

            • Cavendish  

              To je moc práce. Je lepší to svést na techniku ;)))

            • les  

              On za to nemůže. B.p. mu saje šrajtoflu. Ale je potřeba mu to občas připomenout ;-)

            • p@X  

              To je známá historka s ložisky, Lap byl bazarový.

              Od prvních fotek TR mám prostě v hlavě fulla. Nechci ho kvůli zlepšení techniky, ta už nenastane, možná to bude posl. kolo.

              • les  

                Možná… Ale nemusí. Zajeď si na jaře na Špičák, půjč si na týden kolo a brnění. To tě posune psychicky i fyzicky. Ještě poznáš partu dobrých lidí a jako bonus dole bublaji brejle;-)

        • plzakj  

          Heh

          Na druhou stranu, ta radost z novyho kola je taky super pocit.

    • p@X  

      Klasika, vlákno už jde do kopru a nedozvěděl jsem se vůbec nic novýho :)

      • Cavendish  

        Čekals skoro po 14 letech něco jiného? :)

        • p@X  

          Čekal jsem odkaz na nějaký zázrak, který nebude mít 2 kg vidlu a NX :)

          • Cavendish  

            A co je špatného na Kona Hei Hei?

            • p@X  

              Cena.

              • mastihuba  

                Zazraky jsou jen v pohadkach a nebo bys musel delat u fochu, abys to dostal za nakup. Skoro se mi chce rict nerikal sem ti to? :)

              • snas89  

                Ten odkaz co jsem daval byl za moc 120.

                Nevim jak to ted maji, ale porad si rikam ze cca tech 15 bys dolu ukecat mohl.

                Hele ted je proste doba, kdy pocitej na solidni full minimalne 150 (karbon, x01). Nekde se ty kompromisy pak pripadne na cene projevit musi…

                • p@X  

                  Někdy mi musíte někdo ukázat, jak vypadá to handrkování o ceně, já to ještě nezažil :)

                  • p@X  

                    Scott a Giant mám kousek od baráku, jak si tam udělat kamarády? :)

                    • Cavendish  

                      Stačí nebejt morous :)

                      • p@X  

                        Když cokoli jsem tam sháněl, nikdy neměli :)

                        • Edwin  

                          To je takovej vseobecnej nešvar, že maj prodejci se vsim problém a zákazník je obtěžuje. Čest výjimkám.

                          • p@X  

                            Oni spíš maj skladem jen lowend pro „obyčejný“ lidi :)

                  • snas89  

                    U většiny zboží se nehandrkuju:)

                    Naproti tomu kolo je zboží, kde je v čr celkem běžný něco zkusit usmlouvat, zrovna tak auto.

                    Stačí se prostě zeptat: šlo by udělat něco s ceníkovou cenou? Co můžete slevit, abyste byli ještě spokojený a já taky?

                    Není to žádná věda. Není se potřeba stavět do podřízené pozice a už vůbec ne do ní tlačit prodejce:)

          • krabica  

            To nesmíš mít nereálné požadavky, vzhledem k současnému stavu trhu… :-) Za mně to YT vypadá parádně, ale nejezdil jsem ho.

            • nomecz  

              Yzzo je pecka, ma dost podobnou geo jako spark a koneckoncu i muj trance. Kamos ted bral top model na kasime a za cca 130 mas kolo vice mene bez kompromisu , akorat realna vaha je stejne 13 kg … jede to prej moc pekne jak hore tak dole

              • capo  

                Izzo top model už pár měsíců není a to pod tím (Pro Race) na kashime stojí 5300EU, což teda odpovídá spíš 150t… A přesně, I tak je váha k 13kg.

            • obda  

              No jo, kdyby se tak trh někdy v dohledné době vrátil ke stavu –2/3 roky :(

            • p@X  

              Spíš Stereo, ale to má Al zadní stavbu, což považuju tak trochu za šmé, mělo by to být, když už, materiálově spíš naopak.

            • Kysky  

              To má do trailu a 130/120 daleko ;-)

            • MadMaf  

              Bohužel nedostupné jak v ČR, tak i v SK, DE podpora na 2* dotaz na dostupnost neodpovídá 

      • Edwin  

        No, co jsem to tak sledoval, pokud to má mít teleskopku a 34 vidlici (coz je můj požadavek), tak to nebude buď pod 13 kg, nebo pod 100k.

    • MadMaf  

      teď koukám na:

      Felt Edict 1 2020

      http://www.feltbikes.cz/…CE,1119.html

      tady i recence na YT:

      https://www.youtube.com/watch?…

      No nic, dokoukám a jdu zahájit sezónu

      :)

      • p@X  

        Ten má 100mm zdvih a jen vel. 16", na webu Feltu marně hledám MTB…

    • pabe  

      tady máš ještě jednoho „němce“, možnost vlastní konfigurace a barvy https://www.muesing-bikes.de/…trol-4C.html

    • p@X  

      Zde neoblíbený Sup mi nějak unikl, je tady někdo z Jinaček? :)

      https://superiorbikes.eu/…ge-red-black

    • cosmo  

      No asi se nevlezes s necim takovym do vahy, kdyby to bylo 120/100 nebo 120/120 mozna…ale letos sli vsichni nahoru, a bohuzel je bezne davat za kola za kilo NX nebo SX, takze za me co tu jeste nepadlo je Trek Fuel EX na hliniku

      https://www.trekbikes.com/…-xt/p/33000/?…

      za 90papiru na XT, a zbyle penize do toho kila bych dal do odhlehcovani – sundas plaste, misto 35mm predstavce a riditek vezmes neco 740 na 31,6, a z tech jejich 13.8 to treba dostanes na 13,2 no, to uz je na tobe…

      jen dalsi tip…

    • Forester  

      řeším něco podobného, spíše tedy nižší zdvihy 100–120/100–120 a moc se mi líbí Niner Jet RDO, tedy až na to vedení bowdenu okolo tlumiče. Cena bude o maličko vyšší, ale za mě paráda :-)

      • Cavendish  

        Jenže nejnižší konfigurace je na SX Eagle a to p@x odmítá :)

      • Atilla  

        Zvážil bych hlavně to jak máš dlouhé nohy. Ten sedlový úhel není zrovna v moderním pojetí.

        • jonti  

          Podobně jako to má Scott, hodně předsazené a položené, funguje to jen při určitém vysunutí sedlovky, jinak to bude moc vepředu nebo moc vzadu. Taky by mě zajímalo, jestli s tím teleskopky nemají problém.

        • Forester  

          tak zrovna sedlový úhel to má „skoro“ stejný, jako aktuální bike (74 v. 75)

          • Atilla  

            Zrovna na tom sedlovém udělá stupeň dost. Na RB jsem měl 74 a na ghostu 76 a ten rozdíl je velký. Sedíš jako pán i do prudkého kopce.

            • Forester  

              Díky za podnět, ještě se na to pořádně podívám. Stejně tedy bude testovačla, jsem na pomezí L a XL.

            • Dazz  

              K tomuto bych chtěl dodat, že úhel psaný výrobcem ke kolu je jedna věc a skutečný úhel je věc druhá.

              Samotným posunutím sedla v rámci posedu se můžeš dostat na jiný teoretický úhel posedu.

              • p@X  

                Tak jasně, v době prohlých předsazených sedlových trubek úhel vyjde až se skutečnou výškou sedla.

                • Dazz  

                  Včetně toho jak si upravíš polohu sedla délkově. Údaj výrobcem je v podstatě jen, aby tam něco bylo.

      • p@X  

        To vypadá sympaticky, lehká vidla, použitelné záplety, zadní stavba laminátová asi…

        • Dazz  

          Na mojekolo.cz je výprodej modelu z min. roku. Ještě nedávno byli všechny velikosti. Kdyby byly v řiti ryby a 99 tis. Kč už tam velikost M není :-D

          • p@X  

            Každopádně většina ostatních kol, co jsem viděl, byly Recon/Rhythm, NX, DT 1900, Al zadní stavba…

            • Dazz  

              Myslím, že to je na dnešní ceny slušná koupě.

              Mi se navíc hodně líbí geometrie, takový moderní XC/trail.

              • p@X  

                Teď se po posl. loňských zbytcích tuplem zapráší :)

      • marty_6  

        nemuzu si pomoct, ale davat na kolo za 100 tisic (puvodne 115tis?) sram NX je proste prasarna.....ikdyz to ted bohuzel dela spoustu vyrobcu :-(

      • wilda81  

        „na dotaz“

        „na dotaz“

        „na dotaz“

        „na dotaz“

        „na dotaz“

        „na dotaz“

        • p@X  

          Dotaz, jestli jsou schopni opravdu kolo z e-shopu dodat, je letos samozřejmost.

        • mirra66  

          Je (bude) to novinka, tak je jasné, že tam je status na dotaz. Jen jsem to sem vložil pro zamyšlení, zda nepočkat (to, že je nyní zvláštní doma, však vnímám také).

      • Cavendish  

        Ošklivější full sem už dlouho neviděl teda

        • mirra66  

          Krásnější full sem už dlouho neviděl teda ;-)

        • cosmo  

          +1 – mozna to je a bude fungovat skvele, i perfektne, ale vizualni nesoulad 2 ruznych uhlu vidlice a sedlovky tomu davaji fakt na frak a spise to vypada jako „pokrivene kolo“…mozna nazivo lepsi…ale z tech vizualu a bocnich fotek to je proste „skarede“…asi jako zadni stavba lectoru:-)

      • cabbage  

        Ta hlava je položená jak u sjezďáku – to je klam fotky nebo je to tak opravdu?

        • novas752  

          No konzervativních 70°+ to určitě nebude. Sjezdových 64°- ale taky ne.

      • Dazz  

        Opravdu ten Lector FS moc krásy nepobral, ale na krásu se nejezdí.

        Zadní stavba je virtuál na 100 mm což by mohlo šlapat celkem dobře.

    • MadMaf  

      čau, neviděl jsem tady:

      SCOTT SPARK 920

      myslím že na těch 100k by se šlo dostat

      https://www.endorphinrepublic.cz/…tt-spark-920?…

      • Cavendish  

        To vypadá schopně. FOXky, SLX brzdy, GX sada, rám karbon, zadní stavba hliník. To není jestli není nějaký omezení? Je tam teleskop, solidní gumy. Kola asi budou použitelný. Za ty prachy asi dobrý ne?

        • p@X  

          Když už kupovat karbon, tak chci, aby nejvíce praskající část kola, tedy kyvka, byla karbon ne?

          • Forester  

            +1

            A tím pádem je SCOTT vyřazen.

          • Cavendish  

            Se obavám že nečekáš na Godota, ty ho hledáš :) zatím nejlepší kousek co sem tu viděl teda…

          • Dazz  

            A to proč ? Čekání na reklamaci ?

            • obda  

              Nejde o vadu materiálu a záruční dobu, ale o jezdcem zaviněné poškození rámu (popř. vadu po záruce). Karbon jde prakticky vždy opravit, hliník pořádně ne.

              • McBlacky  

                tak koupíš novou stavbu, z nejhoršího. Řešení to taky má :)

                • Forester  

                  Ale pouze za předpokladu, že je k sehnání. To člověk může občas narazit :-(.

                • obda  

                  Když já to kolo chci alespoň na 10 let :D (častěji kolo nekupuji ;))

                  Jak dlouho jsou tak zadní stavby starých modelů dostupné? Co jsem si všiml, u některých značek a modelů už ji nemají ani při reklamaci v záruční době.

            • p@X  

              Já to beru tak, že to už zrovna můžu mít celohlínu, bude o hodně levnější a zas o tolik těžší nebude.

              • Dazz  

                Důvody chápu, ale mi by to bylo asi fuk.

                Pro mě je důležitější geometrie. ta musí prostě sednout.

          • Hadato  

            Nevím, jak to samozřejmě mají uděláno, ale u starého Top Fuelu z 2008 byla taky hliníková kyvka zero-pivot. Zadní část rámu žije bez jediné ztráty kytičky. Předek z karbonu jsem musel nechat zpravovat…

            Je sice rok 2020, ale pokud je to dobře uděláno, tak bych se toho úplně nebál.

            • p@X  

              Já se nebojím, jen mám dva bipolární myšlenkové proudy: buď karbonovou raketu (jenže modely 21 jsou neskutečně ošizené a modely 20 jsou rozebrané), anebo se na to vykašlat, objednat u Heiníka a budu mít stroj, kde mi nebudou vadit pády, cesta vlakem, …

              • Cavendish  

                Jenže s TR120 budeš na 15Kg no, ale zase za 65 tisíc, když si tam naházíš příplatkovou výbavu.

                • p@X  

                  Komponenty mám, stejně se imho u Gena prodá lépe samotný rám…

                  • Cavendish  

                    Aha, tak to jo. Tak v tom případě bych o tom vážně uvažoval :) jestli naházíš věci z Gena, tak to bude v pohodě bike.

                    • TheJD  

                      Jen je otazka, co ten SR Suntour tlumic. Osobne nemam tuseni, co je to zac. Davat tam jiny bude zase dost loterie nebo casu straveneho ladenim.

                  • Dazz  

                    Já ti neví. Budeš muset dát novou vidlu se zdvihem 120–130 mm. Suntour tlumič asi žádný zázrak nebude a kola taky nejlehčí nemáš. Ten Scott Spark za 99 klilo je podle mě lepší volba a pokud má Rock Machine Blizzard XCM 25th anniversary 12.5 kg tak taky asi lepší volba ;-)

                • Atilla  

                  Osobně doufám, že budu do 14,2kg. Samozřejmě počítám s tím, že přepletu zadní kolo. Protože ten náboj co tam dávají má snad půl kila. Ale jinak ten mix SLX/XT + nějaký tuning ala karbon řidítka a lehčí pláště na bezduše, tak by to mohlo dát. Vidle bude lyrik RC na 130mm. SR suntour AXON půjde rovnou na bazar.

                  • p@X  

                    To nešlo domluvit se jen na rám?

                    • Atilla  

                      Hele nezkoušel jsem, ale ty díly co na tom jsou tu hodnotu mají. Nechci to lepit z toho co mám na HT. Takhle budu mít nové díly a vyměním jenom něco málo. Náboj mám doma, takže jen koupím ráfek a upletu zadní kolo. Přední je ok, tam bych toho váhově moc neušetřil. Vyšší řídítka použiju na DH a představec zase na dirta:) Vidle půjde do světa páč suntour už znova ne a myslím, že se prodá v klidu.

                  • maajkee  

                    Za mě bych tam nechal klidně ten Axon, pokud to je 34ka.

                    • Atilla  

                      Už suntour nechci. U všech co jsem měl jsem řešil nekonečný cvakání, klepání, zavzdušňování,…

                      A to jsem měl 2×Aion, auron a 2× durolux. Stačilo. Pořídil jsem na všechno RS a už řeším jenom pravidelné udržby.

                      • maajkee  

                        Takový to suntourovsky cvakání planžet je prostě jaký je. Musíš jezdit tam kde to neslyšíš, já to v terénu nikdy neslyšel. Zavdusnovani? Jako patrony? To mi ho vyndej, to se mi nestalo nikdy. S RS jsem měl srovnatelně problémů. Za mě oboje plně funkční náčiní. Oboje musí člověk poladit. Mně osobně víc vyhovuje projev SR. U RS jsem poslední léta zaznamenal poměrně bídu v pasování vrchních nohou a futer. Většina vidlic chodí děsně ztuha.

                        • Atilla  

                          PCS patrony u duroluxu R2C2 a navíc obě patrony vytekly po dvou měsících. Reklamace, nové patrony a zavzdušňování. Nikdy jsem neměl vidlice rozdělané tolikrát . A to cvakání mě teda na přejezdech vadilo neuvěřitelně, ťukání negativek taky.

                          Všechny ty suntoury po roce přestali pořádně chodit, O nějaké hladkosti chodu si pak můžou nechat jen zdát. Možná by pomohlo vyměnit futra.

                          RS funguje od začátku do konce stejně odtrh úplně v pohodě. Charger a nevíš o ničem.

                          • maajkee  

                            Tvoje zkušenost a tvůj názor. Pro mě je pružina v negativce výhodou. Přepouštěcí kanálek u RS mezi komorama je pro mě za trest, protože každou chvíli mi někdo nosí RS že se mu zmenšil zdvih a vždycky je to pricpanej právě ten prepoustak.

                            Lyrik s chargerem chodí samozřejmě super, na druhou stranu je dvakrát dražší než auron. A to je taky celkem silnej argument.

                            • Atilla  

                              Ty jo, já zase dělal servis snad 100× RS a nikdy mi nikdo nepřinesl vidli s tím, že by se mu zmenšoval zdvih. Buď prdlo těsnění a vyfičel úplně, nebo u staré vytekl olej z tlumení. Těch 5 tisíc navíc mi za chod, tuhost a to že nemusím trávit 20hod navíc v dílně přijde adekvátní. Ale škoda to tady zasírat. Pro mě prostě SR no way poučený jsem dostatečně.

                              • maajkee  

                                Pro mě je lyrik cenově 2× tolik co Auron. Takže cca 10 tisíc navíc, to pro mě zanedbatelný není. Věř že jsem těch kol a vidlic vyzkoušel mraky, servisoval jsem toho mraky a bližší je mi prostě Suntour. RS je fajn, ale SR za poloviční cenu nabídne pro 90% lidí naprosto srovnatelný produkt.

                                Každopádně ti tvoje RS náboženství neberu. Jen nemá rád když někdo hází špínu na SR.

                                • Atilla  

                                  Sorry, ale 5 kusu vidlic od SR co jsem vlastnil mě už vyvedlo z omylu a Lyrik RC stojí 14tis. Takže to opravdu není 10 tis navíc proti Auronu. Zajímalo by mě jestli jsi nějakou SR jezdil víc než rok, když to máš za nákup a kola pořád točíš.

                                  • maajkee  

                                    Na Patriotovi jsem vozil Aurona 3 sezóny. Loni Aion celou sezónu. Před lety Axon na RB sezóna. Já s nima opravdu nemám problém. Kde je prosím Lyrik RC za 14?

                                    • Atilla  

                                      Loni jsem kupoval 3 ks lyrik select + 37mm offset za 457,56 € na R2 bike

                                      • maajkee  

                                        Já beru nákupní ceny samozřejmě. To že se občas někde objeví někde něco v super akci není pro mě adekvátní argument. Za tu cenu je samozřejmě lyrik super koupě, i když tak krátký offset nevím na jaký kolo bych použil.

                                        • Atilla  

                                          Loni byl všude kolem 14tis. To že je letos vše totálně přepálené je smutné. A krátký offset jsem bral záměrně, byla dostupná i klasika. Navíc proti lyriku jde durolux.

                                          • maajkee  

                                            Za mě je Durolux spíš už vyloženě freeride kladivo a nesrovnaval bych s lyrikem.

                                            • Atilla  

                                              Tak aion zase nejde srovnávat s lyrikem. A neřekl bych, že by byl durolux nějak moc tužší.

                                            • Atilla  

                                              Dneska zrovna jak na pech jsem měl ucpaný kanálek u jedné ze 4 vidlic co jsem tenhle týden dělal:)

                                              • maajkee  

                                                Jsem ti to přivolal :)

                                                Lyrik bych viděl k Aurounu, ale lyrik je nepatrně větší kladivo. Zkrátka na enduro hodně lidí vozí lyrika nebo aurona, potažmo levnější varianty yari a Aion. Durolux mi přijde takovej bokem hlavně pro hopsálisty. Taková vidle vyloženě do bikeparku. Lyrika jsem jezdil na 27,5 blizzardu, musím uznat že to byla asi nejcitlivější vidlice, ale dost se mi propadala do zdvihu oproti Auronu.

                                                Každopádně jak Suntour tak RS před používáním automaticky rozebírám, kontroluju, případně dotahuju. U Suntour není občas dotažena patrona jak by mohla, pak to saje vzduch nebo mazací olej.

    • maajkee  

      Tak co Rock Machine Blizzard XCM 25th anniversary?

      https://rockmachine.us/…silver-black

      Dá se sehnat kolem 70 tisíc a má cca 12,5kg :)

      Prodal jsem loni dva a oba dva jsou s ním velmi spokojeni. Já řešit jen jedno kolo na blbnutí, maratony a výlety kolem komína, tak ho mám taky.

      • Edwin  

        Z mého pohledu nemá úplně moderní geo, teleskopku a na 2m v XL krátký reach.

        • maajkee  

          No a? Zaleží snad jak to jezdí a ne na číslech ne? Má to pěkně krátkou zadní stavbu, 69° na XC/trail není takovej problém, vzhledem k ceně bych klidně investoval třeba do anglesetu nebo prodal sida a dal tam nějakou lehkou vidlici se 130mm, to kolo v pohodě snese klidně i 140mm. Co se týče kratšího reache, tak nevim, nepociťuji v tom žádnou nevýhodu, jezdil jsem stejný rám jen se zdvihama 140/150 a neměl jsem problém něco sjet.

          Geometrie není extrémní, prostě taková akorátní. Pokud chci extra položenou hlavu a extra dlouhej reach, tak proč sháním xc kolo?

          • jonti  

            Toto je kolo na to tam přidat teleskop a neřešit. Na výlety ideální kolo.

            S nějakou 130 nebo 140mm vidlicí budeš mít moc vysoko střed a pojede to blbě.

            Sid na 120mm není nic moc, sám ho mám a asi budu snižovat a dám ho na jiné kolo.

            • maajkee  

              Já ten rám jezdil s jiným tlumičem, takže vzadu 140mm, vidlice 150mm, stejně jako se prodává verze TRL a že by se na tom díky vysokýmu středu nedalo jezdit jsem si nevšiml :) 130mm to zvládne uplně v pohodě a střed bude pořád dostatečně nízko.

            • Dazz  

              Jako že je SID na 120 mm málo tuhý ? Nebo proč jinou vidlici ?

          • Edwin  

            Osobně sháním XC kolo, protože terény které jezdím, jsou XC – takže max 130 mm zdvih. Proč hledám dlouhý reach? Protože mám 198 cm a současné kolo mi je malé. Extra položenou hlavu nehledám, ale zatím nikdo nikde nezmínil, že by HA 67 na XC kole něčemu škodil, ba naopak.

            Moje priority jsou: dostatečně velký rám, nízké zdvihy, teleskop a vidlice 34 mm, ideálně shimano. Třeba ten scott výše vypadá moc hezky.

            • Hadato  

              HA kolem 67° je podle mě na XC ideál. Bude to sice možná trochu horší při pomalém manévrování, ale nic, na co by si člověk nezvykl. Zbytek jsou už jenom +. Kolo bude o něco více stabilní ve větších rychlostech, dá se lépe pracovat s váhou při agresivnějším ježdění, člověk má na tom více jistoty dolů…

          • Hadato  

            Angle-set na ten RM je celkem dobrá varianta. Nevím, co tam je za hlávko, ale za ca. 2000 Kč se dá redukovat HA na 67°, což už je celkem solidní. Zbytek je super kolo za ty peníze.

      • p@X  

        Ten je myslím jen v malé velikosti a prý nemá čoproidní vidlu :) Už to tu je.

        • maajkee  

          u dodavatele jen v M a XL, třeba by se L ještě někde našlo u nějakýho prodejce, kdo ví.

    • ceo  

      Ripley stojí 120 cenikovych. Nějaká korekce by se snad dala a pak už to takový rozdíl nebude a splní všechny požadavky

    • p@X  

      Aby toho nebylo málo, ještě jsme neřešili systémy dopružení :)

      Je opravdu Trancík taková houpačka, jak na to naráží testeři?

      https://youtu.be/fB2L00tl6ac?…

      • Beskyd  

        Kolo za 100K a taková výbava? Brzdy MT420, kazeta a řazení NX, vidle jenom rhythm. To mi nepřijde jako rozumná volba.

        • p@X  

          To je letos bogužel běžné. Asi by bylo nejlepší letos nic nekupovat. I když toto je 2020, holt Trek.

          • Beskyd  

            Letos je to fakt špatné. Kola nejsou a ty co jsou tak jsou drahé s nic moc výbavou. Otázka je jak to bude dál? Aby to nebylo ještě horší. Jsem rád, že jsem svoje RB objednal včas – teď jsem koukal a TR 140 ve velikosti S2 (L) už není. Jako poměr cena výkon u toho Canyonu je oproti konkurenci myslím ještě jakž takž. Já bych ještě počkal s čím přijde YT.

            • p@X  

              Kde v tom Kaňonu je háček, že nabízí neošizená kola o několik desítek tisíc levněji než konkurence?

              • 4daš  

                Já si myslím že se tím snaží překlenout obavy některých lidí ohledně možných problémů a rizik kola z eshopu. Z vlastní zkušenosti ale musím říct, že česká podpora funguje luxusně.

              • nomecz  

                ceny klesly dolů protože se spravil kurz EURa

                pred pul rokem stal tento model prez 100

              • obda  

                Spíš nabízel. Už to dávno není taková hitparáda.

                • 4daš  

                  Pořád se drží níž než ostatní velcí výrobci, i přestože podražil.

                • p@X  

                  Momentálně je hitparáda všechno, co nemá NX a má 1,5 kg vidlu a kola pod 2 kg a brzdy Deore…

              • Cavendish  

                DirectSale ne? Když vyřadíš sklady, přepravu, prodejce a pod…Tak můžeš dát fain cenu

              • TheJD  

                Ono to neni tak ruzove. Nove Aeroady tento tyden podrazily o vic nez 10 %. Treba SLX 8 byl za nejakych 136 k myslim a ted je za 156 k. Pry vyssi naklady za dopravu (z Asie) atd.

                • 4daš  

                  Jaj, doufám že to na podzim znovu spadne, trochu si v hlavě namýšlím luxe pokud vyjde nový/upravený rám

                  • McBlacky  

                    Urcite :) :) :)

                  • antuch  

                    Myslim, ze ceny spis pujdou nahoru jeste vic… Napriklad Trek uz zdrazil… Od vcera, pokud vim.

                    Do cen se bude promitat letecka preprava komponentu kvuli dlouhe dobe vyroby.

                    Tektro ma treba aktualne dobu dodani brzd 2023, shimano u levnych komponentu zacatek pristiho roku, atd…15 mesicu doba vyroby dnes neni zadny nenormalni cislo a vyrobci kol tak delsi dobu dodani zkracuji leteckou dopravou na ukor MOC…

              • novas752  

                Nekoupíš si ho v kamennym krámu ale musíš přímo od Canyonu. Odpadá tim marže dovozce a prodejce, Canyon sám na tom paradoxně vydělá víc (vezme si část toho co by normálně padlo na marže) a celkově je to prostě levnější než jiné značky. Podobně to dělá YT Industruies apod., na ty bych počkal s čím se vytasí oni, nové modely by měly zveřejnit co nevidět.

        • Edwin  

          Někde se tu i řešili ceny top modelů. Zrovna včera jsem narazil na koment pod nějakým videem, že výrobci nabízejí top modely za nesmysly (300k), aby si pak mohli říct nesmysl i za podprůměrně osazená kola a nevypadalo to až tak blbě Ve srovnání s top modelem je to totiž třetinová cena. Myslím, že je na tom dost pravdy.

    • Emiliano  

      Řešilo se v jiném vlákně. Je to ale „dámský“ model a jen velikost 17,5´´.

      https://www.bikepuzzle.cz/…-e131153.htm

    • p@X  

      Nekamenujte mě za blbé nápady, zvažuji různé alternativy:

      Chybí mi na Rebě centimetr na krku, vypadalo by RB blbě s kratším flat představcem ala FSA Drop, a v tom vlaštovky?

      Pokud tedy existuje levnější alternativa toho představce…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.