• Johny_r

    Ahoj,

    sháním fulla kolem 50k. Plánované použití – XC vyjížďky, lehčí traily, žádné brutální sjezdy nebo dropy. Mám 192cm a 100 kg.

    Co bych chtěl:

    29"

    1×12

    Zdvihy 120mm

    Osazení od SRAM GX nebo Shimano SLX nahoru.

    Lockout předku i zadku z řídítek (nebo aspoň možnost ho dodělat – takže aspoň vidli a tlumič, který to umožňují)

    Teleskopku (nebo aspoň přípravu pro vnitřní vedení lanka).

    Kolo, které by mělo všechno, se za tyhle peníze asi nenajde (nové) a ani nic z bazaru, co jsem našel, nesplňuje všechno. Radši bych nové, ale vysloveně se bazaru nebráním.

    Zatím jsem narazil na Decathloního Rockridera XC 900 s, který je kromě uvedeného navíc v karbonu, což je asi fajn, ale není to podmínka. Požadavky celkem splňuje, i když dokonalý taky není. Uvítal bych nápady na další možnosti. Většina toho, co jsem našel, je větší kompromis.

    Díky

    • Bobin2  

      např. https://www.sterba-kola.cz/…9-xt-edition#…

      52990,– za komplet XT je na zváženou ;-) Model 2019, 2×11, což vidím spíš jako výhodu. Pokud sedne, asi není co řešit.

      • Johny_r  

        No, jestli je 2×11 výhoda nevím. Když si spočítám rozsah převodů na svém současném 3×8 a 1×12, tak je to skoro totéž a o starost míň, když tam není přesmykač. Nevím, jestli je 1×12 jen módní vlna, ale to jsou věčné diskuse. Jinak to nevypadá špatně, ale co ten lockout? Remote tam není a to je zrovna věc, kterou bych fakt chtěl. Půjde to tam dodělat? Chvíli jedu lesem, pak vyjedu na asfaltku, nechci pokaždý zastavovat a štelovat tlumič. A pak je teda jen v tý hnusný stříbrný, ale to je otázka vkusu :)

        • novas752  

          Pokud do toho nedupeš jak do zelí tak na asfaltu neni zamykání zase tolik potřeba, xc fully se moc nehoupou ani otevřený.

          Dodělat to moc nejde. Musí se vyměnit tlumič = tak 10 000 + vyměnit vršek tlumení ve vidlici = další aspoň 4 000.

        • Breakpain  

          Barvu… vyresi cena ;). Zvykl jsem si na mnoho barevnych kombinaci, co se mi nelibi jen proto, ze to bylo v akci :)…

          • snas89  

            Naopak. Na barvu to prece jezdi.

            Ted me napada, ze zazitek z biku by slo jeste podporit rychlymi pruhy:))

          • Johny_r  

            Chápu, mám to podobně, ale to ta sleva musí být fakt slušná. Kdyby to bylo kolo za kilo, tak bych při slevě na 50 barvu fakt neřešil, ale tady? Na barvu to nejezdí, ale dát 50 za něco, co se mi fakt nelíbí… No, podstatný je typ, nabídky se dají pohledat.

      • Johny_r  

        Díky, ale zdvihy 100/90 mi na univerzální kolo přijdou málo. Na čisté XC asi OK, ale radši bych tak těch 120, které půjdou přivřít, ale někde ve sjezdu to otevřu do plna..

        • Lukster  

          Podle mě to stačí dostatečně, já to zkouším schválně více skákat (v rámci xc) a mám pocit bezedneho zdvihu,takže zkouším více a více. A když to zamknul,tak ke to pevnák se vším vsudy;)

    • TheJD  

      Pujc si nejake kolo, ktere by se ti libilo, at vis, jak pojede. Zjevne totiz moc netusis.

      • JachymP  

        +1

        Johny_r: Taky se mrkni na světovej pohár co se jezdí na XC kolech se zdvihem 100. A jestli někdo něco zamyká když chce jet rychle.

        • TheJD  

          on je ale rozdil jet rychle a rychle :D kdyz oni dupou pres 300 nebo i 400 W do kopce, tak je jasne, ze se to houpat nebude, kdyz snad vsechny ty kola maji anti-squat hodnoty minimalne 100 % v celem rozsahu kazety.

      • Johny_r  

        Tuším, že cokoli pojede líp než to, co mám. Nicméně kdyby byl lockout tak zbytečný, jak se tu píše, tak by asi nebyl na většině lepších kol, ne?

        • JachymP  

          Samozřejmě někomu to vyhovvuje, pro někoho je to zbytečné.

          Já osobně si myslím, že to na kolech je právě kvůli lidem, jako jsi ty. Bez nějaké zkušenosti se zdá, že to je super věc. Já mám na HT na řídítkách zamykání přední, použiju to když na pevném povrchu jdu ze sedla (občas). Na XC fullu mám na řídítkách zamykání zadního tlumiče, používám to jen na střední a otevřenou pozici, ale spíš kvůli tomu, že to tam mám. Kdyby to tam nebylo, používal bych to míň nebo vůbec a nevadilo by mi to. Zamykání vidlice mám na fullu jen na korunce, použiju to opravdu málokdy a nechybí mi to na řídítkách (ani bych tam nechtěl další kabel). Ale když jsem si to kolo kupoval, myslel jsem si to co ty: že zamykání na řídítkách je pro mě nutnost. Teď už si to nemyslím.

          • Johny_r  

            Díky za názor. Já jsem takový ten typ, kterej to asi používat bude. Jsem dost hračička a mám tendenci používat všechny funkce, co mám někde dostupné. Nejen na kole, ale obecně. :-D Ale rád slyším tvou zkušenost. Dík

    • Johny_r  

      Jinak koukám, že s tou definicí XC jsem si asi trochu naběhl. Hledám spíš univerzál, jehož hlavní využití bude XC, ale bude zvládat cokoli (kromě vysloveně sjezdů, skoků apod.) 

      • TheJD  

        To cokoli ti zvladne zavodni XC celopevnak. Bez si neco vyzkouset, at vis, co se jak chova a jak to jede.

        • Johny_r  

          Tak ht mám, chci fulla. Na „starý“ kolena si chci dopřát trochu pohodlí. Ano, mohl bych zůstat u ht, ale o tom se nebavme. Teď mám 120mm zdvih vepředu, míň nechci. Zrovna o víkendu jsem jel dolů lesem a byl jsem rád, že to mám.

          • TheJD  

            Tim celopevnakem jsem chtel ukazat vagnost tveho zadani. Bez si nejaka kola projet. Ziskas tak vhled do vlastni situace a budes mit mnohem lepsi predstavu, jaky typ kola vlastne chces. Take ti to muze pomoci, co se geometrie tyce.

            • Johny_r  

              Něco zkusit chci. Jen pokud jde o tu geometrii, tak by to chtělo srovnání a to už začíná bejt dost drahá sranda. Full na víkend je tak za dvojku a když jich budu chtít zkusit víc, tak to nebude levný. Jasně, lepší než koupit něco, co nebude sedět, ale i tak. Navíc nabídka kol k testu je omezena a pak nejspíš stejně koupím něco, co jsem nezkoušel. 

              • TheJD  

                Driv, nez budes resit kola na vikend, bez na testovacku, kde vyzkousis nekolik kol za den.

                • Johny_r  

                  A kde v Praze je taková možnost? Dík

                  • RichP  

                    Možná ne několik kol za den, ale začal bych třeba i tady zkusil Oize a Hei Hei a uvidíš, jak ti co (ne)sedne, srovnáš si geo a od toho se pak s výběrem odpíchneš.

                    Já vybíral podobně, dokonce původně ve stejné cenové relaci, a otestování Orbea Oiz mi hodně pomohlo utřídit si myšlenky a očekávání. Přecházel jsem z prastarého 26" HT s pružinovkou a je potřeba si uvědomit, že i kolo za 100k je pořád jenom kolo a iluze, že to pojede oproti starému jako z jiné galaxie je potřeba trochu krotit. Nicméně, nakonec jsem se po anabázi s výběrem rozhodl zainvestovat víc a pořídil Neurona CF a zatím jsem maximálně spokojený. Dokonce i oproti tomu Orbea Oiz, což je XC raketa, mi to připadá, že Neuron jede parádně a nemám potřebu zamykání ani vidle, ani tlumiče. Na tlumiči jen do dlouhých asfaltových výjezdů používám prostřední polohu a přepnutí je otázkou chvilky a je to dobře po ruce, takže bez nějakého zastavování, jedním snadným pohybem. V lese se nadšení násobí :-)

                    Těch 50k bude ale opravdu jen na bazar nebo hodně dobrou akci, zvlášť, když máš podle příspěvků docela vysoká očekávání.

          • Nitroglycerin  

            Vybral bych si něco v kategorii all-mountain. Když slevíš z toho zamykání na řidítkách, máš kolem 50–60k solidní výběr. Ale určitě bych se přimlouval za vyzkoušení aby ti kolo opravdu sedělo a vyhovovalo.

            • Johny_r  

              All mountain mi přijde už skoro moc, ne? To spíš nějaký trail model?

          • snas89  

            jen takový nápad:)

            na starý kolena je velká šance, že koupíš fulla, zjistíš, že je to pro tebe o dost pohodlnější a vhodnější a pak prodáš ht a řekneš si, že prodáš itoho fulla a koupíš něco lepšího.

            Nebylo by třeba od věci ten full vyzkoušet (anthem, nebo nějaký trailový xc kolo např. epic evo, oiz tr) a podle toho pak rovnou prodat ht a mít jedno lepší kolo?

    • honzabike  

      A co tohle:

      https://superiorbikes.eu/…-dark-silver

      Sice je to za 60, ale nějaká slevička by se určitě někde našla.

      Slušný osazení, zamykání vidle z řidítek se taky hodí pro občasné dupání ve stoje.

      Zadní lock z řidítek maj jen dražší kola, nebo všechny Scotty.

      Ale ze zkušenosti vzadu stačí jen páčka, osobně jezdím většinu na „pedal“ a jen z rozbitých kopců přepínám na „open“

      Zdvihy 130 / 130 beru dnes jako dobrý univerzál.

      • Johny_r  

        Nevypadá špatně. Vždycky jsem měl superior za takovej low cost ze supermarketu, ale doba se možná změnila, nevím. Ale těch 60 je dost.

        • honzabike  

          Já kdybych neměl svého Kellyse Tyke 50 2018 tak bych si ho koupil. Pravda je že 60 je dost, ale vím že prodejci můžou klidně jít až o nějakých 20% s cenou dolů. Superiory jsou jinak vpohodě, spíš ale jejich MTB byly geometrií zaměřený spíše na závody, takže nic moc pohodlnýho. Pro rok 2020 ale hejbli znatelně s parametrama a hned je to někde jinde.

          Zkus taky kouknout na Rock Machiny.

      • Johny_r  

        S tím zamykání to právě moc nechápu. Na vidli kdyžtak dosáhnu, takže logická by mi přišla spíš páčka od zadku, když už jen jedna.

        Jinak Scott by se mi líbil dost, ale tam se to dostává k 80k. To je fakt přes limit.

        • honzabike  

          To zamykání – asi nejkomfortnější je opravdu zamykání obou z řidítek, ale ten zamykací zadek je prostě jen na drahejch kolech.

          Když máš ale dobrej zadní tlumič s funkcí „pedal“ tak se to fakt moc nehoupe ani při dupání.

          Aspoň co mám já zkušenost s foxem(open-pedal-lock), při šlapání do příkrého kopce jde těžiště hodně dopředu, takže je potřeba spíš zavřít tu vidlici, a zadek pokud není vyloženě na „open“ tak je vpohodě. U těch Scottů se zase platí dost za značku.

          Jinak pokud si vybereš kolo který nemá zadní lock na řidítkách, tak si vyber spíš takové, které má zadní tlumič hned pod rámovou trubkou. Na ty tlumiče dole se blbě sahá na přepínací páčku.

      • hawrda  

        Já bych si tedy kolo za šest pětek s Aliviem náboji a základními brzdami tedy nekoupil.

        Brzdy se ale dají snadno vyměnit při koupi.

        Na pohled je ten SUP ovšem pěkný:).

      • Johny_r  

        Až na to že nemá lockout nevypadá zle. Taky jsem na něj koukal. A je teda jen na NX. Je to dost kompromisní, ale nevypadá zle. Ta značka je co? Nějaká low cost verze scottu?

        • Gwaihir  

          To je taková podceňovaná značka, která používá podobné díly (syncros) jako Scott. Asi spřátelená značka. Rám mají svůj. Jel jsem na tom po prodejně a líbilo se mi to. V pondělí bych to měl mít doma.

          • Johny_r  

            Tak to si rád poslechnu názor. Btw. Minimálně ta vidle by měla být připravena na remote, ne? Nebo RL znamená něco jinýho než remote lockout?

            • honzabike  

              No každopádně tohle kolo má zamykání na vidlici, a jak už tu bylo psáno, předělávka na řidítka je dost drahá a prakticky se nevypaltí. Tohle kolo je postaveno spíš do těžšího terénu na traily a tak, tudíž se tu ani nepředpokládá že by někdo chtěl často zavírat tlumiče někde na rovince nebo při spurtu.

          • Johny_r  

            A co ta váha? Není 14,5 skoro dost? Ten rockrider v původním postu má 12,5. Jasně, je to karbon, ale 2 kg navíc mi přijdou dost. Taky osazení je vlastně horší. Reba je lepší než Sektor, ne?

            • AussigBiker  

              U fullu za 50k hmotnost neřeš. I když 50k je hodně peněz, na lehký celopéro je to dost málo.

          • AussigBiker  

            Scott Bergamot vlastní.

            Johny: jestli jsou nějaký testovačky k mání, tak si nějaký projeď, ať zjistíš, že zamykání z řídítek je asi to poslední co na fullu řešit :-). V trailovejch centrech pujčujou fully. V SpS Treky – AM Remedyho, trailovýho Fuel Ex, Gianty tušim na Trutnov Trails, jestli se něco nezměnilo, jinde jiný kola. Rezervovat je třeba pres jejich web. Vyzkoušíš kola s ruznejma zdvihama, geometrií a od toho se odpíchneš.

            Jinak Scott XC fully mají tzv. Twinlock, zamykání vidlice a tlumiče najednou, ale za Scotta si holt připlatíš :-).

        • Gwaihir  

          Jo a lockout fakt nepotřebuješ. Na vidlu dosáhneš normálně rukou a zamčeš/odemčeš. Na tlumák asi taky.

    • Gwaihir  

      Jinak giant v Brně má testovací kola. Kolem prodejny tě asi nechají projet. Za peníze si to můžeš půjčit na delší dobu. Sám pak poznáš, co chceš a cenu za testování ti odečtou z ceny kola.

    • Johny_r  

      Všechna kola, která tu někdo odkazoval jsou něčím zajímavá, ale papírová specifikace je vždy horší než u toho Decathloního výtvoru z původním postu. Byl bych rád za názor na ten. Nejsem uzavřen jakýmkoli značkám a názorům a snažím se to porovnat objektivně. Z toho, že mi tu řada libí navrhla něco jiného, papírově většinou horšího nebo dražšího, usuzuji, že v tom Rockrideru tkví nějaký problém. Zajímalo by mě jaký. Recenze na něj jsou ve světe veskrze pozitivní, tak by mě to fakt zajímalo.

      O čem u něj pochybuju jsou brzdy (SRAM Level T a pouze 160mm kotouč vepředu) a ten remote lockout předku i zadku z řídítek, kterej vypadá dost plastově. Na druhou stranu usuzuju, že by šel časem vyměnit za nějakou páčku, která stojí pár korun. Naopak Reba RL by snad měla být slušná vidle. O tlumiči Manitou Radium Expert nevím nic. Je to na pevnejch osách. Nemá teleskop, ale má přípravu, takže časem. A je to polokarbon, takže váha je o 2 kg níž než ekvivalent v hliníku. Rád bych k tomu slyšel názor, třeba co se týká geometrie. Ta čísla mi nic neříkají.

      Díky

      • AussigBiker  

        Tak je to kolo z obchodniho retezce, byt sportovniho, pod jejich znankou. Neco jako Billa maslo, mliko… Nekomu to nevadi, nekomu jo.

        Dalsi vec je, ze treba Trek, Spesl a dalsich par znacek davaji penize do vyvoje, par dalsich znacek nevim, ale porad to jsou cyklistycky znacky, tak se da predpokladat, ze kola od nich budou fungovat dobre.

        Navic s fullem z Dekace bude minimum zkusenosti, pac rozhodne vic lidi koupi fulla od zavedenejch znacek jako Merida, Giant aspol. nez celopero z Dekace. Jestli vladnes nejakym cizim jazykem, tak zkus pohledat zkusenosti na internetu, treba neco najdes.

        • Johny_r  

          To jsem právě hledal. Mimo ČR je recenzí hodně, hlavně v Polsku to zjevně dost frčí, a ty recenze jsou poměrně superlativní. Žádnou negativní jsem nenašel. To kolo je designovaný a vyrobený ve Francii ve vlastním vývojovým centru Decathlonu. Není to čínskej rám, na kterej Dekáč navěšel komponenty. Decathlon má vlastní vývoj a na ty kola nejsou špatný ohlasy. Proto mě to právě zaujalo. Jasně, Scott je asi lepší kolo, ale taky stojí nejmíň 2× tolik. Cena tady hraje dost zásadní roli. Samozřejmě, že bych radši něco od renomovaný značky, ale…

          • AussigBiker  

            Marketing dela hodne. A je to vlastne dost casto iracionalni volba, ze si „pocitove“ udelas radost necim peknym, coz znacka, ta omaca okolo ni plus treba pro nekoho tradice dela hodne.

            Tady na BF je oblibenej Canyon, asi i proto, ze ma zavodni team v DH, sponzoroval nejakej World Tourovej team (nevim jestli jeste sponzoruje), jo a taky ma cesky zastoupeni. Oproti tomu Radon tu byl par let zpet taky doporucovanej, ale tak nejak upadl v zapomneni a z obvyklych radicu ho nikdo nezminuje no a taky nema cesky zastouopeni, to asi taky dela hodne.

            Ale co dela znacku znackou o tom by se dalo klabosit do nekonecna. Jeslti jsou uzivateslky zkusenosti pozitivni, tak bych se toho nebal. Komponenty na ramu jsou stejny jak na ostatnich kolech a jsou pak uz jenom o penezich. Pokud je ta moznost domluvit si tesovacku nebo aspon udelat kolecko pred kramem, tak bych to porovnal s nejakym jinym kolem za stejnejch podminek – testovaka na vikend nebo kolecko pred kramem, to by melo dost pomoct.

      • Gwaihir  

        No maximální šíře pláště pro ten Rockrider je 2.3" (pokud tam nechceš dát 27.5+). Pláště mi přijdou moc úzké (2.1"), ale to se ojede jako první.

        Pokud máte naši zákaznickou kartičku, tak mezi její výhody patří mj. i možnost testování některých našich výrobků na tři dny zdarma. Záleží pouze zda je toto kolo dostupné na Vámi zvolené prodejně. Pokud ano, je možné si kolo v rámci testovací služby zapůjčit na vyzkoušení.

        Ale opravdu si zkus pár různých kol projet nebo aspoň prohlídnout zblízka. Uvidíš sám. Papírově je ten Rockrider hodně dobrej, ale osobně se mi nelíbí.

        • Johny_r  

          Díky. K těm plášťům bych se rád dozvěděl. Víc. Mám pocit, že teď frčí šíleně tlustý pláště. Byl jsem zvyklej na 1,9" u 26" a teď ty kola vypadaj jak motorka. Tlustej plášť znamená vyšší váha a to je ztráta energie, která se musí dát do rotace tý hmotnosti místo do pohybu vpřed. Zajímalo by mě, co má smysl pro XC ježdění, přijde mi, že roztáčet ty balóny musí sežrat strašný energie. Ale je to jen pocit, rád se něco dozvím.

          Jinak s tím testováním těžko říct. To kolo bude dostupné jen online, takže na krámech asi vůbec nebude. V tom případě je to trochu loterie. No nevím, no. Osazení je pěkný, design průměr.

          • hawrda  

            Řekl bych, dnes na XC/trail je 2,25 ideal.

          • snas89  

            Mam dojem, ze se tu uz zacinas motat v blbostech.

            Bez si ty kola projet a pak budes vedet daleko vic, i budes znat konkretni dotazy k vybranymu kolu.

            • Johny_r  

              To je vedlejší otázka, spíš ze zájmu. Ty kola jsou srovnatelný a myslím, že cca. 2,3" se vejde všude a víc bych tam asi pro svoje potřeby necpal. Aspoň podle toho, co koukám, že tam obvykle je.

          • Bobin2  

            A co je vlastně „XC“ ježdění? Já mám teď např. DHR 2.3×26" na XC ježdění, v předu i v zadu plášt co má 800g…Moc to hrotíš a pláště můžeš jednoduše vyměnit za jiné. Jinak kupovat kolo na základě komponentů, tabulky nebo testů je podle mě nesmysl. Na papíře může vypadat nejlépe, ale pak zjištíš, že ti nesedí…Takže půjčit kolo a vyzkoušet v terénu, kde jezdíš nejčastějí ;-)

            • Johny_r  

              Nevybírám podle plášťů, jen mě zajímá, jaký je trend a zkušenosti. Rotační hmotnost je vždycky problém se ztrátami, takže mě zajímá, jaké jsou praktické zkušenosti. Jinak XC jsou pro mě polní/lesní cesty od těch kde projede traktor po „sjízdné“ turistické cesty pro pěší. Sjízdné znamená, že se neskáče po šutrech.

              • Lišák  

                A kolik váží gumy na tom Tvým starým kole víš? Aby to nebyly nějaký skorokilový mrchy. :-)

                • Johny_r  

                  590, ale to fuk. Nejde mi o srovnání se starým kolem, spíš mě zajímá srovnání užší/lehčí a tlustý/těžší gumy na 29" a v jakým ohledu a způsobu použití se vyplatí tlustá/těžší guma. Vycházím z předpokladu stejný kategorie gum, jasně že se dá koupit těžká úzká a naopak.

                  • mikub  

                    Široká guma má lepší trakci, což se hodí jak na předku, tak na zadku. Tlustčí gumu můžeš jezdit s nižším tlakem (pokud k tomu máš odpovídající ráfky), tedy opět lepší trakce.

                    S užší gumou můžeš trakci dohánět agresivnějším vzorkem, který ale ve finále bude brzdit víc, než rychlý vzorek na širší gumě.

                    Pokud nehodláš jezdit závodně, nemusí tě rozdíl mezi 2,1 a 2,25 trápit ;)

              • AussigBiker  

                Zkusenost je takova, ze v drncavim terenu te pohodlnejsi palste zrychlej. A pokud budes zejmena brazdit asfaltovy cyklostezky, tam to chce naopak uzovky a zadny balony…

      • tm  

        V jednom z jarních výtisků časopisu Velo byla recenze podložená jízdou jednoho z redaktorů na zmiňovaném kole.

        Už ale nevím ve kterém čísle to bylo.

      • sterated  

        Ahoj, něco ti k tomu napíšu, toto kolo bylo taky jedním z kandidátů. Nakonec jsem koupil XC 900. Předtím jsem měl Meridu XC Full 96. Ale musím říct, že to co jsem sjel na Meridě, sjedu na HT kole z Decathlonu taky a mnohem víc v pohodě, 29, nová geometrie, karbon atd. Za tu cenu, neseženeš lepší. Co je mínus, vzhled je trochu zastaralý, ale na živo vypadá mnohem lépe než na foto. Brzdy Level T s 160mm kotoučema jsou na hovno i na HT, natož na fullu, chce to určitě vymenit přední kotouč za 180mm, to pomůže hodně, já ještě vyměnil brzdy za TLM, ale myslím, že ten kotouč by stačil v pohodě. Pláště tloušťka 2,1 je ok, mám teď 2,25 Schwalbe a jsou stejně široké jak tyto. Problém je, že ty pláště jsem hodně do rychla, na asfaltu a nenáročný teren super, jen nejsou moc odolné, píchal jsem každou chvílku a na bezduších se mi rozřízly boky. V težším terénu je to o život, vůbec nedrží. Vyměnil jsem je za 2,25 Racing Ray dopředu a Racing Ralf dozadu ve verzy Tubeless Easy a pohoda, na silnici o chlup horší, ale nic hrozného a v terénu drží perfektně. Velké plus je také sedlová trubka o šířce 31,6mm s vnitřním vedením, takže připraveno na teleskop. Tedy pokud se ti libí vzhled, vyměníš přední kotouč a časem pláště, tak za mě určitě můžu doporučit. Co se týká Decathlonu, tak na nálepku diskontu se vykašly, to platí možná u těch nejlevnějších kol, ale kola od 20k výš jsou fakt v pohodě. Decathlon cpe docela dost peněz do vývoje, ač se to zdá neuvěřitelné, tak rámy si dělají sami, žádný nákup noname rámu z Číný a nalepení loga jako většina značek. Každý rok je ten vývoj znát a třeba před pár lety bych si u nich kolo nekoupil ani náhodou, tak teď s tím opravdu nemám problém. Porovnávt Decathlon a Tesco co se týká kol, je totální nemysl…

        • Johny_r  

          Děkuju za názor, to kolo je pořád ve výběru, i když není jediný. Za ty prachy je fakt zajímavý.

        • morso  

          jen k té čínským a noname…ono tak zase úplně není. Mám osobní zkušenosti jak z Číny, tak z Taiwanu, který je tedy o řádný kus cesty dále a hlavně číňany nemá rád a vzhlíží k japončíkům, což mu jen prospívá. Ale i v té Číně to je dnes tak, že v průmyslových lokalitách potkáváš hromady evropanů, v halách jsou běžně stejné stroje jako třeba v německu, protože si je tam objednavatel sám dodal a lidi na nich zaučil. My, když řešíme nějakou subdodávku komponent z ciziny, tak si kvalitu hlídáme, neustále tam někdo je a kontroluje výrobu, výstupy, atd. a to nejen za oceánem, nyní je například kolegyně na měsíc v Chorvatsku. Takže ony ty renomované značky sice možná rámy v Číně dělají, ale geometrie rámů, použité materiály, výrobní postupy, lakování, atd., to je pod přísnou kontrolou lidí objednavatelů a snese to ty nejpřísnější kritéria, jen prostě výrobní síla je tam za hubičku. Rozhodně to není tak, že by někdo objednal kontejner rámů nebo čehokoli a modlil se, co mu připluje :-). My jsme občas koukali, když nám číňan nabídl materiály, že jejich kvalita při zkouškách v laborkách byla lepší, než ty, co se vůbec dají sehnat u nás. Máme číňany stále za podřadné, ale doba se sakra mění.

          • Johny_r  

            To máš pravdu, ale bohužel to není 100%. Při patřičné QC umí Čína vyprodukovat kvalitu, ale pokud se to brutálně nehlídá, tak se začnou dít věci. Proto hledám konkrétní zkušenosti, protože každá značka si to hlídá na jiné úrovni.

            • morso  

              jasně, ale renomované značky si nemůžou dovolit nehlídat si kvalitu. Takže pokud vezmeš třeba cca 15 nejproflák­nutějších značek, tak kvalita tam prostě je a jde spíše o osazení komponenty a následnou cenu.

    • Johny_r  

      A co tohle?

      https://www.endorphinrepublic.cz/…tt-spark-960

      Cena není zlá, ale nelíbí se mi SX osazení. Jak velký je to problém? Nebojím se ani tak, že by to nějak rychle odešlo (neplánuju extrémní nájezdy), ale asi je to dost těžký a nevím, jestli je to stejně přesný, jako vyšší řady.

      • AussigBiker  

        Ja to cenove porovnat neumim, ale dostupnost na dotaz, coz v dnesni dobe muze znamenat, ze letos uz nebude :)

      • Gwaihir  

        To je IMHO lepší ten Bergamont, co jsem postoval dříve. SX je podle některých tragédie, ale asi záleží na nájezdu.

        • AussigBiker  

          Prinejhorzim ze normalni penize koupi GX :)

          Johny: Tady Trailhunter o Rockrideru: https://www.youtube.com/watch?…

          • Gwaihir  

            A koupí náboj XD a přeplete zadní kolo?

            • AussigBiker  

              To me nenapadlo. Kdyz tak asi teda bude muset no a to uz pak poleze do penez.

              • JachymP  

                Nebude muset, až sjede SX kazetu, může dát NX kazetu. Funguje to se zbytkem GX normálně.

          • Johny_r  

            To je ale úplně jiný kolo. Těžko srovnávat.

            • AussigBiker  

              Jasny, ale vesinou kazda znacka ma svoji filozofii, coz je dle natury / vize majtele, konstruktera, differenciace v holdingu, neco to muze napovedet. Pokud to teda ta znacka nekapuju z asijskych katalogu jak zrovna zabodnou prst do katalagu :)

              • Johny_r  

                To je fakt, ale recenze na XC 900 i XC 900 s jsou dost dramaticky lepší než na tohle. Asi to úplně srovnatelný není. Ale jasně, pořád je to supermarket, i když asi lepší než Tesco.

                • AussigBiker  

                  Jasný. Já když kupoval první celopéro, tak bez vyzkoušení bych do toho nešel. Jenže to byla normální doba a kola se dala vyzkoušet.

                  Jinak mě ještě napadlo, že na konci sezóny se prodávaj kola z testovacích center, jako např. SpS.

                  Myslim, že v týhle fázi buď koupíš teda na blind, nebo si někde neco zkus. Nic jinýho v týhle fázi výběru asi už nevymyslíš.

    • Johny_r  

      Něajký názor na tohle kolo? O té značce jsem nikdy neslyšel, ale nevypadá zle:

      https://www.albie.cz/oiz/orbea-oiz/

      • Nitroglycerin  

        Pořád ti to tu píšeme dokola ale je to marný, je to marný, je to marný :-)))

        Ne, vážně – najdi si nějakej demo-den a půjč si pár různejch kol ať to sám zkusíš. Když na tebe „koukám“ … máš metrák. Já bych se striktně na to lehčí XC neupínal a určitě bych zkusil něco robustnějšího s vyššími zdvihy. Na klidné vyjížďky s rodinou ti pořád zůstává to tvé HT, ne?

        Jízda na fullu je silně návykková a i když zatím neplánuješ skákat, tak brzo tě to k razantnější jízdě bude svádět. Pustíš to z kopce rychlejc, na kořenech, kamenech a nerovnostech přestaneš brzdit a začneš si to užívat. Pak pravděpodobně zatoužíš po kolu, který něco snese. Jasně, gramaři ve svěťáku jezdí na co nejlehčích XC ale jednak oni umí jezdit „krapet líp“ než my smrtelníci a hlavně jim servismani před dalším závodem klidně půlku komponentů vymění. Ty potřebuješ kolo, co něco vydrží, nepůjdeš servisovat po každý vyjížďce.

        Půjčit, vyzkoušet … 50–60k je pořád dost peněz :-)

        • Johny_r  

          Ale jo, já přece neříkám, že si něco nepůjčím a nevyzkouším (zrovna tohle asi zkusit jde). Jen se ptám na alternativy, který postupně nacházím. Třeba tu někdo má s něčím negativní zkušenost, co já vím, praskající rámy, problémy se zárukou, nevhodný geometrie, nevím. Nečekám odpověď typu „jasně, tohle ti bude vyhovovat, to si kup“. Spíš se snažím sezbírat praktický zkušenosti a případně zjistit, čemu se rovnou vyhnout. Jak jsem pochopil, tak třeba CTM nebo Kellys se tu moc oblibě netěší. Co Kross, to na mě taky nepůsobí moc dobře, ale kdo ví…?

          • Lišák  

            nevhodný geometrie je silně relativní pojem. Co jednomu vyhovuje, může být pro jiného nevhodná geo. Jak psali ostatní – půjčit, vyzkoušet. Jinak se velmi pravděpodobně stane, že koupíš kolo, se kterým si nebudeš rozumět.

          • mikub  

            Na Krossu podle mého není vůbec nic špatného.

          • morso  

            například tento víkend je v Hradci Králové testovačka Ghost a Lapiere, nevím odkud jsi, ale vyplatí se udělat si výlet a obrázek, když nic jiného, tak si třeba řekneš…no tohle zrovna ne :-) a máš o starost méně :-).

      • JachymP  

        Jo není divu, ta značka existuje teprv 100 let ;)

        • Johny_r  

          :) Užitečná informace. Já znám značek, co existují 100 let a nikdo je nezná… Každopádně jsem tohle kolo nikdy nepotkal, tak se ptám ;).

          • Lukster  

            No, já koupil Focus, která má kvalitu z doslechu bez problémů a měl jsem na něm křivou zadní stavbu. Trvalo jim to vyřešit 3 měsíce a stejně to nevyřešili, takže mi vrátili peníze (ale to bylo rozhodnuti prodejce, asi už na to neměl nervy). Takže vždy se může najít zmeteki i přes sebelepší kontrolu. Taky praskají rámy Trek, Canyon, Specialized atd. Takže Decathlonu bych se nebál. Popř. koukni i na Youtube, tam je mraky materiálu. Kola ale docházejí ve skladech, tak bych neváhal ;)

            • Johny_r  

              No, jako reálně vzato, z kol v užším výběru není v XL dostupné prakticky nic, takže nezbývá než čekat na nějakou dodávku Decathlon má přijít v létě, ten zbytek těžko říct. Aby to pak neskončilo na tom, že vezmu, co bude :)

              • JachymP  

                Teď si na to káp. Kupovat letos kolo je o tom co kde najdeš na prodejnách, poptávka stoupla a nabídka klesla, blbá situace. Zapomeň že by přišla nějaká dodávka. Nejsou komponenty, nedělaj se kola… Nějaká značka prý zrušila kolekci 2021… jestli nenajdeš, nebudeš čekat jen pár měsíců…

                • Johny_r  

                  Nebo koupit z ciziny. Nemá někdo tip na ověřený obchod v DE nebo AT? Tam by možná byla větší šance.

                  • JachymP  

                    Je to stejný na celym světě. Teď jsem objednával nějaký komponenty v DE a je to porod, půlku věcí nemaj, objednávka před 2 týdny a zásilka furt někde na cestě…

                    Jinak bike24.de, bike-discount.de, bike-components.de…

                    • morso  

                      přesně tak, mě psala kámoška, která žije ve Švýcarsku, zda tu máme MTB kola, že shánějí pro syna a nemohou sehnat, že hledala i na českých webech, ale také nic, tak jestli nevím o nějakém šikovně jetém. Kol je málo a ještě asi nějaký čas bude :-(.

    • Pincek  

      Minulý týden jsem byl v Decathlonu v Brně Modřicích a tam ten full xc900s je vystavenej, takže půjde určitě i půjčit, jen nevím velikost kterou tam mají, mrkni na net… Jinak přítelkyně má xc500 za výprodejových 25 000 Kč a lepší kolo za tyto prachy nebylo. My jsme spokojeni, všechno funguje jak má, reba, GX (NX kazeta) brzdy level T na začátku zklamání,ale puůjčil jsem si to já do pořádnejch sjezdů a najednou začali brzdit dobře. Ona je prostě moc nepožívá při svých vyjíždkách a to se těm brzdám asi nelíbí…

      • Johny_r  

        Teď to vypadá, že je v republice poslední Lko, který lze rezervovat někde v Praze. XLko bohužel není.

      • TheJD  

        Vzdycky je prece potreba zajet kotouce s deskama

    • honzabike  

      Každej radí vyzkoušej, ale dá se to i bez toho, každej tu možnost nemá a nechce se mu jezdit doví kam zkoušet. Třeba já sem chtěl lepšího Kellyse, u nás sice krám, ale todle kolo tam neměli. V superioru mě zas poučoval, že až to budu myslet vážně že dá lepší cenu a takový pindy. Takže sem koupil přes net a taky jezdím.

      • Johny_r  

        Tak jasně, že to jde. Každý kolo, který teď koupím a který bude v odpovídající velikosti, bude jezditelný a bude o parník lepší než to, co mám teď. Ale samozřejmě projet se, je vždycky výhoda, pokud to lze. Problém je, že teď v podstatě v celý republice není asi ani jediný kolo, který hledám, natož nějakej výběr ke zkoušení.

        • Nitroglycerin  

          Tady bys nic nenašel?

          Kupoval jsem u nich před rokem éčko. Přivezli mi ho na prodejnu do Prahy (mojí velikost měli jinde), nechali asi půl hodiny projet a vyzkoušet a až pak jsem platil. XL kol tam vidím docela dost skladem.

          • Johny_r  

            Něco bych samozřejmě našel, ale upřímně, nic z toho, co tam mají se mi moc nelíbí nebo (především) je to nějaký (příliš velký) kompromis. Nepotřebuju to mít zejtra doma, takže hledám. Možná nenajdu, uvidím. Nechce se mi dát pade za něco, o čem nejsem přesvědčenej. Když není výběr, tak holt budu muset hledat nebo počkat, taková je doba. :(

            • Hakkinen1  

              Byl jsem v Decathlonu se ptát právě na XC 900S. Bylo mi řečeno, že nejdříve v polovině července, nejsou ani v Francii. Navíc je vhodné investovat do plášťů, gripů a brzd (viz i recenze na Decathlon.cz). Pak jsi třeba na 53–54 t. Možná by byla i alternativa si jej vyzkoušet do Prahy jen Lko, pro základní zjištění, jak funguje Reba a Manitou tlumič…

              Ještě alternativa může být výprodej např. na Cyklopointu kde sice není karbon a tudíž váha Meridy je asi o kilo těžší než 900S a je to jen 100 mm vidlice i tlumič, ale je možnost si jej osobně projet. Má také lockout tl. i vidlice, GX 1×12, FOX vidlici i tlumič a je za 53,9 už s dobrými pláštěmi i lepšími brzdami oproti 900S. Navíc samozřejmě na prodejně jsou schopni ještě trochu výše zmíněnou cenu zlevnit :-). A dávají záruku na rám 10 let oproti 5 letům u Decathlonu. Bohužel na mých 194 cm je kolo od Meridy trochu kratší v XL.

              • Johny_r  

                Díky, to nevypadá zle. Jen se trochu bojím, že jestli Ti je to malý při 194, tak při mých 192 to nebude velký rozdíl. Ale každopádně díky za tip!

                • Hakkinen1  

                  Mně stačí dát představec. Záleží také na detailních parametrech těla, to je nutné vyzkoušet. Sice je to 2019 model, ale geometrie rámu od Decathlonu taky není moc pokroková :-),

                  • Johny_r  

                    Jojo, souhlas. Mrknu na to.

                    • jiriga  

                      s tim zkousenim to je zaklad, pokud to samozrejme jde. Ja si pred nekolika lety kupoval kolo v podobne cenove hladine, ale chtel jsem RB, takze to bylo jednodussi:-) Akorat jsem si vypujcil od nich na vikend HT a Full (za pakatel) a pak se rozhodl. Ta konkurence v tehle cenove hladine je prilis velka a kola budou v prumeru dost podobna. Clovek neni schopen vse obsahnot, nicmene neco si "osahat: by bylo urcite ku prospechu veci.

              • morso  

                …navážu na ten karbon a hliník…uvádí někde výrobci složení rámu? Asi moc ne, že, myslím karbonového rámu. Předpokládám, že když někdo uvádí, že se jedná o fullcarbon, že je to jasné, měl by to být čistě karbonový rám. Ale jinak se to asi moc nepraktikuje, aby to někdo uváděl % zastoupení karbonu.

                • AussigBiker  

                  Kdyz jsem koupil Trek Checkpoint, tak jsem mozna dostal i katalog a urcite mi ho ukazovali na prodejne, z jakejch kusu karbonu je ram vyrobenej. Na strankach nevim jeslti to maj a slozeni nevim jestli je v tom katalogu, ale divil bych se, kdyby ne. Jestli te to zajima, pohledej na strankach vyrobcu.

                  Dlasi vec je, ze dost casto oficialne na webu maji jejich obchodni oznaceni ramu, Trek OCLV, Spesl F.A.C.T. nebo jak tomu rikaj. Vylozene slozeni na webu asi nebude. Ale nejpsis nekde po tech internetech a u ofiko prodejcu by se dalo dopatrat.

                  Rozhodne u fullu vyrobci uvadej jestli je ram celej karbon nebo treba zadni stavba hilinikova. U silnicnich kol byva zvykem uvaden jeslti je vidlice z karbonu nebo ne.

                  • morso  

                    …no ted jsem zrovna koukal na ten Decathlon a ten uvádí, že rám je 50% karbon a 50% hlína. Takže asi je to na spodní hranici, aby mohli uvádět karbonový rám, kdyby tam bylo 49%, tak už by to bylo zavádějící, ale chápu, že do cenové politiky je to pro ně to nejlepší řešení.

                    • AussigBiker  

                      To je hodne zvlastni info. Proste ram je karbon, zadni stavba bud karbon nebo hlinik a doplnky jako predstavec, riditka karbon nebo hlinik, aspon tak to bejva zvykem uvadet.

                      Ze by byla zadni stavba hlinikova, predstavec, riditka asi taky, jestli do toho pocitaj i rafky? Celkem zvlastni info.

                    • JachymP  

                      Jestli si to nepleteš s jahodovou marmeládou z kauflandu. 2 procenta jablek a 0,05 procenta ja­hod…

                    • Gru  

                      Ram je karbon a zadni stavba hlina pokud se nepletu, coz u nekterych kol to tak je i s cenou jednou takovou.

                      • morso  

                        to ani omylem, s uhlíkovými vlákny jako takovými zkušenosti pracovní mám a vím, co lze vytvořit a jak to lze kombinovat. a odkaz je tady, sjet až dolů za to video:

                        https://www.decathlon.cz/…8545706.html

                        Složení

                        Rám

                        50.00% karbonové vlákno, 50.00% hliník 6061

                        Ani marmeláda z kauflandu…ani nic jiného

                        • JachymP  

                          Rám karbon 100%, zadní stavba hliník 100%

                          Že maj blbej popisek mě nepřekvapuje.

                          • morso  

                            Vloni jsem se potkal s borcem, který dělá kola vč. rámů a v diskuzi mi právě říkal, jak se s tím dá čarovat a „karbon“ zlevnit, že stačí přidat jiné materiály…koukal jsem nyní na jeho stránky a přímo tam zmiňuje, že lze do materiálu přidat jiné materiály. Proto jsem se ptal, zda někdo uvádí % zastoupení karbonu. V popisku Decathlonu je jasně psáno, že zadní stavba je hlína, ale pak u složení rámu je psáno 50/50. Což celkem chápu, že chtějí prodávat a potřebují no name značku prostě zlevnit.

                            „Vývojem rámu kategorie Evo 3 jsem dokončil několikaletou snahu vyvinout relativně levný karbonový plně zakázkový rám. Zlevnit výrobu jsem musel tím, že jsem se snažil najít takové výrobní postupy, které mě budou přinášet velké časové úspory. Nedal jsem se ale cestou materiálových úspor a tak rámy Evo 3 jsou plně karbonové bez příměsí jiných levných vláken…“

                            http://rozzo.cz/…ravel-evo-3/

                            • JachymP  

                              :) no hlavně že to říkal jeden borec. Hliník se do karbonu rozhodně nepřimíchává.

                              • morso  

                                a to jako proč? Jako že to nejde?

                                • JachymP  

                                  Nejde

                                  • morso  

                                    …aha, tak to asi je něco špatně…my jsme jako firma dovezli do ČR tisíce lukostřeleckých šípů, karbonových, hliníkových nebo kompozitních…hli­ník/karbon. Tak to nás asi výrobce natáhl a my pak zase naše odběratele…no co naděláme :-))). Z kompozitu karbonu a hliníku se dělají i některé lyžařské hole a další sporotvní vybavení.

                                    https://www.epuskohled.cz/jak-vybrat-sip

                      • Gru  

                        :-)

              • externaci  

                Ahoj, dovolím se tady vetřít do diskuse. Taky sháním XC (podobný budget a potřeby) jako tazatel vlákna. Docela mě ta merida https://www.cyklopoint.cz/…_d49749.html zaujala. Hodně e-shopů jí mám skladem jak L, tak XL.. Parametry vypadají ok (příprava na teleskopku, váha na hliník taky ok).

                Mám k ní 2 dotazy:

                1. Zdvih 100mm – jezdím 30% asfalt, 50% šotolina/lesní cesty, 20% těžší terén traily. Je ten 100mm zdvih dostatečný aby to něco utlimilo? Neplánuji sjíždět nějaké nesmysli, ale občas si rád nějaký ten trailík sjedu :)
                2. Velikost. Měřím, 185/186cm – je pro mě L nebo XL. Na současném kole mám L a jsem s tím ok. Kolega má XL minule jsme se na něm vezl a taky mi to celkem sedělo tak nevím.. Díky :)
                • AussigBiker  
                  1. Napis co myslis tema tezsima trailama – nekdo bude vedet jak to tam vypada bude schopnej treba rict.
                  2. Jeslti je moznost se v krame na obe velikosti posadit, tak bych toho vyuzil. Muj full muzu mit L i XL, nejakej zasadni rozdil v jezdeni jsem nepozoroval, mam L a asi by se stejne dobre jezdilo na XL :)
                  • externaci  

                    A. Těmi traily mám na mysli něco jako foto – sjezd v terénu do toho sem tam kameny/kořeny apod. prostě lehký skákačky, kde se využije bunny hop. Určitě ne žádný extrémní budry, skákance apod. :) na to sem moc posera :D

                    • AussigBiker  

                      To na fotce uplne v pohode, neco to taky predrnca… 100 mm by melo byt v pohode. Pak se ovsem nabizi otazka, jestil te to nepotahne do vetsiho terenu trochu vic a casem o neco vetsi zdvihy nebudou chybet… :)

                      • Lukster  

                        Myslím, že současné xc fully 29 s moderní geometrii toho zvládnou hodně. Už samotná velikost kol 29 dělá dost.

                        Navíc kolo se určitě nekupuje na desítky let,takže pokud zjistí po pár letech,že ny chtěl něco na tvrdší ježdění, tak se posune dál:)))

                      • externaci  

                        Díky :) za info. Ještě sem tam našel tento typ, je o 10k dražší, vyplatí se si připlácet (poznám to nějak razantně) nebo už je to zbytečné? https://www.cyklopoint.cz/…_d49750.html

                • mikub  

                  Tak pohledem do křišťálové koule věštím, že 100mm stačí a velikost L :)

                  Ale, když je k mání L i XL, možná by se dalo zkusit…

                  Co pro tebe znamená těžší terén, traily. To, co je pro mého kamaráda „trošku drncavější sjezd“ je pro mě „poměrně výzva“ a další můj kamarád přemýšlí, že v tomto úseku vezme radši kolo na procházku ;)

                  • externaci  

                    Ahoj, díky :) jasně chápu. Já jsem spíše ten typ „posera“ :D = co pro mě bude těžký trail, tak pro někoho bude projížďka lesem…Jinak ještě sem tam našel tento typ, je o 10k dražší, vyplatí se si připlácet (poznám to nějak razantně) nebo už je to zbytečné? https://www.cyklopoint.cz/…_d49750.html

                    • AussigBiker  

                      Na tom drazim je jina vidlice a tlumic (Fox vs. Sram na tom levnejsim), to ja neporovnam.

                      Na tom drazsim je sada NX. Coz je kvalitou dost nizko. A brzdy Shimano Deore, to je osvedcenej zaklad.

                      Na tom levnejsim je sada GX, coz je opravdovy 1×12 a narozdil od NX funckne lepsi, podle zkusenosti i tu na bf. Brzodvy paky Shimano SLX, brzdy taky Deore. Pak jeste rozdil v nabojich a ten taky neumim neporovnat.

                      Vyhoda je, ze to levnejsi ma rovnou XD orech, coz na 1×12 potrebujes. Takze kdyby se s NX prehazovackou neco stalo a chtels dat GX, tak bys musel dat prave ten XD orech, to uz se pak zase trochu prodrazuje.

                      Tady zrovna cerstvy vlakno o NX: https://www.bike-forum.cz/…ram-nx-eagle

                      Ja bych se spis priklonil k https://www.cyklopoint.cz/…_d49749.html. Akorat teda neumim rict ktera vidlice a tlumic je lepsi.

                      • Lukster  

                        Ten dražší má karbonovy rám, proto ta horší výbava…

                        • AussigBiker  

                          Jo tak, bylo mi to divny, toho jsem si nevsim :) Tak v tom pripade bych tady za ty penize vykaslal na karbonovej ram.

                      • externaci  

                        Díky za odborný vhled :) pojedu si obě zkusit a uvidím.. To dražší má lepší vedení lanek (to levnější je trošku víc humpolácké) + tam je rozdíl 1kg co jsem si všiml ve prospěch dražšího. Každopádně děkuju :) uvidím co mi sedne víc do ruky

        • AussigBiker  

          No jo no, to je pech ted s tou situaci. Jasne, ze kolo se da koupit i bez zkouseni, no ale kdyz by byla moznost, tak by bylo nejlepsi si zkusit XC full, pak nejakej trail / am full a bylo by hned jasno. Nebo neco koupit a pak uz nic neresit… oboje se da :)

      • Nitroglycerin  

        Povinnost to samozřejmě není. Vycházím z toho, že tazatel to evidentně chce hodně řešit, pročítá parametry a vyptává se. To je pochopitelný, 50k je pořád pro většinu z nás nezanedbatelná částka, člověk nechce šlápnout vedle má smysl tomu jedno odpoledne věnovat. Na druhou stranu za 50k bude kolo mít vždycky nějakej kompromis, na nějakýho S-Workse je to holt málo:)

        Když jsem pár roků zpět vybíral, šel jsem na demo-den. Bylo to bez půjčovnýho, bez kauce, jen si vzali 2 doklady. Nepřijde mi špatný si zkusit na jednom místě v jednom terénu víc kol.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse