• tommy 05

    Ahoj,

    plánuju nákup fullu pro maratony. Můj rozpočet je někde na 100k výš už bych hodně škudlil.

    Obecně se mi líbí čistej kokpit takže koukám po Spešlu – konkrétně epic expert protože už je na karbonových kolech a hlavně brainu vepředu i vzadu. ovšem výbava proti konkurenci nic moc. A beru v potaz že se tam platí hodně značka.

    Dost koukám po Canyonu 2019 – konkrétně lux CF 8.0 pro race. Ten mi přijde dobrej poměr cena výkon a jako + beru teleskop. na druhou stranu kola jen v hliníku ale 1500 dtswisy ale jak říkám výbava dost dobrá. Tam se mi teda uplně nelíbí gripshift.

    Za podobnou cenu jako Luxe bych mohl mít Trek Top Fuel 9.8 SL tam je oproti luxu víc karbonu včetně kol ale řazení „jen“ GX eagle.

    Další z možnosti je počkat na novýho Krosse.

    Případně jsou nějaký další biky, který byste zařadili do výběru? V současný době koukám hlavně po treku a Luxu ale rád si nechám poradit :)

    Díky :)

    • ufoncz  

      Scott Spark RC 900.

      Karbonový kola v cenovce (ne až tak moc nad) sto tisíc nabízí myslím jen Giant u modelu Anthem Advanced Pro 29 1.

      • tommy 05  

        Poslal bys mi nějaký konkrétní odkaz? Co se koukám tak karbon kola jsou tam od verze worldcup a ten je za 167 – to je trosku vic nad :D možná jen špatně vidím :D Jinak jak jsem psal tak Karbonový kola jsou na tom treku.

        • ufoncz  

          Tak ten Spark poblíž sto tisíc je určitě jen s hliníkovejma ráfkama, ani jsem to jinak nemyslel. Jen by asi neměl bejt při vybírání XC fullu dost možná nejlepší rám opomíjenej. U Giantu bych pak tipl, že by se zvlášť s blížícím se koncem sezóny dalo domluvit i na nižší než katalogové ceně.

    • Radovan84  

      Když si tuto diskuzi posuneš až dolů tak tam máš podobné témata. Jedno dokonce úplně stejné. Inspiraci na další modely bych hledal asi tam.

      Jinak je to v podstatě pořád do kola…Epic,Scal­pel,Top Fuel,Anthem,O­iz,Lux,Czar atd atd…

      Osobně bych hledal ve výprodeji 2018 ale cena/výbava u nových modelů bude asi nejlépe vycházet u Canyonu.

      • krabica  

        Taky bych mrknul na geometrie, jsou docela rozdílné. Osobně bych bral jen ty s víc položenou hlavou, třeba Intense Sniper má 67,5°, Turner Czar 68.2°, Scott Spark RC 900 68,5°, Canyon Lux a S. Epic 69,5°. Takže je jasné, že Luxe a Epica bych nebral…

        • jonti  

          Podle me jsi trochu postizeny tim co jezdis, ze doporucujes spis kola, ktera jsou bliz nizkozdvihovemu trail biku nez vetsine XC kol, i vcetne vsech nevyhod jako horsi vlastnosti ve vyjezdech a na silnici.

          • krabica  

            Já mu je nedoporučuju, píšu jen, co bych bral já. Snažím se naznačit, že geometrie je mnohem důležitější parametr, než cena/výkon, karbonová kola a jiné osazení… Takže nemá smysl házet do placu bezmyšlenkovitě různá kola…

        • McBlacky  

          67,5 to je overkill jako prase a do kopce umře

          • novas752  

            Proc by mel z hlavovyho uhlu umirat? :)

            • Rubi  

              protoze to bude do kopce naprd

            • McBlacky  

              si zkus je do kopce na kole co má 70 (dnešní běžná XC geo) a na kole co má 67,5. Někomu to může přijit jako málo změna, ovšem je dobrý mít na paměti, že 66 už mají endura

              • novas752  

                No jen aby to bylo tim úhlem a ne jinou záležitostí v geometrii, konstrukci, nastavení a osazení.

                • jonti  

                  Mam doma moderni geometrii Trek Top Fuel, ktery ma jeste dost konzervativnich 69, a stary model Giant Anthem 29er, ktery ma 71. Na Giantu se do prudkych kopcu jede o dost lip, nema to tendenci zamykat riditka a drzi to smer, a diky delsi zadni stavbe se ani tolik nestavi na zadni.

                • Rubi  

                  tak kdyz se placas do kopce na kasparka, tak je to asi fakt jedno…pri sportovnejsi jizde uz to poznas, coz tazatel podle „kola na maratony“ asi chce

                  • krabica  

                    Proč? Mám doma i staré XC, ale nevidím v to strmém úhlu nějakou výraznou výhodu, dolů pak jasně vede položenější hlava.

              • snas89  

                Zase na druhou stranu je fakt, že nový BMC má taky hodně položenej úhel a zrovna u týhle xc rakety bych čekal, že s tím do kopce plácat nebudeš.

    • plzakj  

      Az vyda BMC novyho Fourstroka v 02 verzi, tak koukni na nabidky. Mam predchozi generaci a je to super kolo.

    • snas89  

      U Exoerta ještě popčítej s přepletím kol + cca 8 000 (spešl tady dává stejný dráty a náby jako u kol za cca 25 000, tohle mi říkal jeden můj kamarád mechanik, který spešly hodně dělá).

      Mě brain vyhovuje – taky oceňuju čistotu a že to nemusím řešit na cestě.

      Cenově (acelkově) mi nejvíc dává smysl Anthem pro:

      https://www.giant-bicycles.com/…ced-pro-29-1

      Mám ho vyhlídlej pro sebe jako další kolo místo epica:)

      Vůbec dost lidí okolo mě teď řeší, jestli epica, nebo anthem.

      Jestli můžeš počkat, tak bych doporučil počkat na kross (ten bude za dumpingovou cenu – viz jejich top ht) a vyzkoušet jak který kolo sedne,

      Počítej, že do cca 130 000 bude kolo na gx eaglu. Navíc teď se bude podle mě šířit móda i na tyhle kola cpát skrytě (např. kazeta) nx.

      • McBlacky  

        dráty jo, ale náby jsou jiný dle modelu. Většinou stačí dát lepší dráty (plochý kovaný), natáhnout někam na 110kfg a je to v cajku.

      • tommy 05  

        Aha, to je nová informace s tim výpletem. Díky :)

        O giantu taky docela slyším, ale nikde jsem ho moc nevidel. Asi bych ho musel projet.

        Nevíš kdy má cca ten kross vyjit?

        Co se týče osazení tak tam se mi právě líbí na luxu ze je to na x01. Pod gx bych urcite nešel. V tu chvíli bych naopak uvažoval o předělání na 1×11.

        • novas752  

          Taky jsem někde slyšel že se ty nový Brainy nějak podělávaj, nijak jsem to nezkoumal, nevím co je na tom pravdy.

          • JK_Cookie  

            To by mě celkem zajímalo jak je to s těmi Brainy?? K těm starým verzím se tu nechá najít dost informací, že se ta jednotka dost sr..la a bylo lepší mít dvě sady, jednu na kole a druhou v servisu :-) Sice je mi ta značka lehce proti srsti, ale díky sytému Brain odpružení a kvalitě zpracování mám Epica ve výběru místo HT.

            Ale když se člověk podívá na startovku MS XCM nebo na Italské závody MTB GranFondo tak většina eliťáků jede na HT, tak težko řícz co je lepší na maratony jestli nízká váha do kopců nebo 1–1,5kg navíc ale větší pohodlí…věčné dilema.

            • milan.v  

              Záleží na trati, ne?

              Co se týče starého Brainu, kolem mě ho mělo/má několik lidí, nikomu se nepodělal… Tady jsem o tom také nic zásadního a kategorického nečetl…

              • JK_Cookie  

                Ano určitě záleží na trati, ale když se člověk podívá na ty videa tak stále v pelotonu převažují HT. Tím nechci říct že jsou lepší, jen když človek vybírá jedno kolo tak je to asi vždy komopromis…

                Ještě k tomu Brainu, tak jsem to tu četl k těm mini jednotkám, ale je to už delší čas, proto se ptám jako kolega nademnou jak je to u těch nových verzí 2018.

      • jonti  

        U starsich karbonovych Rovalu jsem mel problem se zadnim vypletem, nejsou tam stejne draty, byly tam nejake 2–1,8–2, ale po roce a pul uz nesli vic utahnout. Po nahrazeni za CX-ray bylo dal to kolo v poradku, na prednim kole jsem nemel zadny problem.

        Musim ale taky rict, ze se to trochu precenuje, o tolik rychlejsi diky karbonovym rafkum clovek neni, vozil jsem 2 roky na stejnem kole karbonove rovaly a DT350/Crest a nebyl to skoro rozdil.

        • McBlacky  

          rozdíl to je až když letíš palbu, carbon napnutý na hodně má výrazně lepší ovládání.

          • capo  

            Já bych přidal i větší tuhost ve smyslu odolnosti. Loni jsem udělal celkem slušnou osmu na crossmaxech když jsem vlítl do úzkýho rigolu kterej chytil přední kolo byť kinetická energie šla lehce jiným směrem a myslím že karbony by to byly přežily…

        • Rubi  

          tak crest vs karbon poznas hlavne v tom ze nemas po par set km misto kruhu ctverce :D

      • plzakj  

        Tech epiku je uz kolem snad vic, nez superioru :)

      • quick.90  

        S tím výpletem to není zase tak pravda, používají náboje na průmyslových ložiscích s ořechem Formula, který na rozdíl od konkurence v poměru cena/výkon/spo­lehlivost funguje a nejsou s ním žádné problémy. Samozřejmě, že DT240 s rozetou je lepší, ale dát takový prachy za náboj je pak raketa. Koupi jiného náboje za 4000 si ani moc nepomůžeš. Specialized tyto náboje používá na kolech od 40–140tisíc. Na rockhoppery za 25 určitě ne, protože ty nemají pevné osy a ani průmyslové ložiska. Co se týká drátu jsou tam klasické 2mm, které sice nejsou nejlehčí, ale zase v kombinaci s karbonovým ráfkem jsou kola tuhá jak hrom. Můžeš si to samozřejmě přeplést na ploché dráty CX ray ušetřit 100g, ale nevím jestli by to za tu investici stálo.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse