• Hugo Boss1

    Zdravím osazenstvo BF.

    Uvažuji o pořízení rychlýho celopréra, tak kolem 100tis. Chtěl bych XC kolo, tzn. aby se na tom dalo závodit na závodech typu kpž a zároveň i zablbnout na trailech. Do teď jsem jezdil HT. Je mi jasný, že to chce půjčovat, zkoušet a zkoušet. Mám zatím vyhlídlí 4 kola, který chci na jaře otestovat.

    A teď proč to píšu: chci se zeptat majitelů na zkušenosti s níže zmíněnýma kolama (třeba i minulých ročníků). Zejména s jejich odpružením (efektivita, jak to žehlí, co progresivita, co vám třeba na tom kole trochu vadí, co je naopak super atd.), abych věděl k čemu třeba pak trochu víc upnout pozornost a tak. Nějaký ponětí o jednotlivých systémech mám, ale zpravidla záleží vždycky ještě na konkrétním kole a tlumiči.

    No a ještě teda jestli víte o nějakým dalším kole, který by stálo taky za zvážení.

    Předem díky.

    • novas752  

      Upozorňuju že odkazy fungují rovnou jako hlasování.

    • MilanT  

      Asi takhle.

      Na Epicu budeš rychlý jako sfiňa na XC tratích typu KPŽ, to je asi bez debaty.

      Na nějaké trailování to zas tak nebude. Zdvihy 100mm a je to dost tvrdé i na skoro vypnutý Brain.

      Myslím že ideál za málo peněz je momentální doprodej kol z loňské půjčovny KPŽ. Mají tam carbonového spešla Camber Comp 29 za 56500Kč.

      https://www.kolopro.cz/…ecialized-37

      Ostatní kola neznám, ale špatné nebude asi žádné.

    • cosmo  

      rozhodoval jsem se mezi epicem a anthemem…ikdyz mi mistni na anketu drtive doporucili epic rozhodnul jsem se pro giant, po roce jezdeni jsem spokojen, srovnani nemam, na nicem jinem jsem nesedel, zadne objizdeni testfestu apod…proste natvdo do 29, fullu a naslepo…chtel jsem nehoupavy,tvrdy bike a myslim ze to splnuje…vymenil jsem kola za karbony, dal teleskop, rychle plaste a zamykam vidli jen do kopce, tlumic necitim oteviram jen ve sjezdech nebo kdyz si po delsi ceste chci ulevit posedu, zamykani vubec nepouzivam…rychleby jsem byl letos poprve 3× a kolem jsem byl velmi, velmi prekvapen…obratne, tuhe, tlumeni vyvazene…tot muj neobjektivni pohled sedlem jednoho kola…letosni modely maji jinou geo, nevim zdali budou stejne hrave jako mod. 16 a 17, asi to bude jine svezeni…kazdopadne preji spravnou volbu

    • snas89  

      Za me rozhodne epic. Ale priplat si na experta. Za malej priplatek vybava uplne jinde. Ted ukecas slevu cca 15%.

      Novej epic jsem jel na sworsku a novej scot nejakou stredni verzi.

      Ale ten epic se xhova fakt paradne. Je to predevsim zavodnicky nacini a za me full kolo ktery jde nejlip za pedalem. Ale zaroven nesouhlasim s tim vyse: uplne v pohode zvlada i traily. Zvlast ty v cechach (jasne. Neni to enduro, ale oproti predesly generaci je chovani v terenu uplne jinde).

      Spis si to urci jestli ti sedi brain (nejak nastavis a pak uz neresis a proste jezdis) nebo ten lock od scottu (kdy je to efektivnejsi v obou polohach tzn bud max tvrdy nebo zehlicka) a podle toho se rozhodni.

      Me sedi to ze se o to nestaram.

    • Edwin  

      Proc chybi cannondale?

      • snas89  

        Edwin: a proc chybi sup nebo rb?:)

        • Edwin  

          Pac v tom vyberu nemaj co delat ;) Scalpel si myslim by v uzsim vyberu naopak chybet nemel.

          Ja tedy nejsem meritko, ale kdyz se kamos (najede za mesic vic nez ja za rok) svezl na mym anthemu, tak z toho byl uplne na vetvi, jak se to super chova a jede. MY18 by na tom melo byt jeste lepe.

        • jeniiiik  

          :D :D :D Jako vtip dobry…

      • Hugo Boss1  

        Kouknu, dík za typ. Ale rovnou řeknu, že se trochu děsím servisu tý půlky vidlice…

        • PavlikXSS  

          Toto byl často argument zákazníků. Ale na otázku, kolik že jich to pravidelně servisovalo FOXku (dle tabulek, má fox kratsi servisní interval než lefty), odpověděl jeden z 20 že alespoň 1 za rok ji na servis poslal. Další už, že až se něco stalo.

          • cosmo  

            pomer lidi s lefty vs fox musi byt nepomerne mensi, tudis se muze statisticky jevit vice poruchova fox nez lefty, ne?…kazdopadne kamos co jezdime ji mel loni 3× v servisu, furt se mu propadala…tak nevim, ja bych to asi nechtel

            • PavlikXSS  

              tak lefty není pro každého, ono foxka je na kole za 30, lefty je až třeba od 60 tak že je jasné že plno lidí ma foxky

              • Rubi  

                nebude to tim ze lefty vyrabi i prodava jen cannondale? :D Zatimco fox montuje cca polovina vyrobcu…

        • novas752  

          Neni čeho. Doma občas resetuješ polohy ložisek (párkrát zabouvháš s vypuštěnou vidlí a servisní intervaly jsou cca jako normální vidle. A je tuhá, optoti XC konkirenci brutálně tuhá a po zajetí hodně citlivá. A při defektu předního kola ho nemusíš sundavat. :)

          • Rubi  

            a taky se mnohonasobne vic kazi a je tezsi, proste same vyhody :-)

            • novas752  

              Neřekl bych. Někomu dělal problém starší soloair, po výměnách na 2spring je to spolehlivá vidlice.

              • kubad  

                Lefty tužší je, ale proti +/- stejné váhové kategorii to zase není nijak extrémní.

                Tím jak nabrala 400g na váze už to není tak zajímavé :(

              • Rubi  

                nekdo ma teoreticky pohled na vec, nekdo ji videl na zavodech u druhych lidi furt rozbitou :-)

                • Breakpain  

                  Já ji měl po celou dobu životnosti OK – 2 sezóny. Ale taky je pravda, že vidlici servisuju častěji, než jsou předepsané intervaly.

                • novas752  

                  Jo az na to ze jsem jich mel v ruce asi 30. Jinak tva teorie sedi.

                  • Drobeczech  

                    To je chodíš osahavat do obchodu?

                  • Rubi  

                    Ja mam pohled ciste ze zavodu – jeden tym na KPZ to vozil v roce 2015?-2016 a kazily se jim dost, ty nove uz jsou zase vcelku nezajimave vahove, ale je mozne ze jsou konecne spolehlive

                    Ono je rozdil jezdit vyjizdky ve fajn pocasi, ale do vylozenych sra*cek jako na zavode vetsinou jezdit nejdes. No a tam lefty casto narazela v te dobe…

                    • plzakj  

                      Na cyklostezku je to fajn vidla. U hospody vzdycky vzbudi rozruch :-)

                      • kubad  

                        Teď už je to slabota :)

                        Ale v 2001 na carbonovem Ravenu to bylo jiné kafe

                  • tomxxx  

                    Hm, zeptej se kohokoliv ze symbia, problém s tim měl snad každej. Naštěstí ty kola dostávali nebo je měli hodně dotované.

                    Jo rychlá výměna při defektu, ale né celého zápletu :D navíc, kdo vozí kolo v autě bez předního, tak musí neustále sundavat brzdu…zábava.

                    Servis většinou ještě o kus dražší než fox a za 2× RS. (Ok, ale kdo má na kolo za 100 a víc asi neřeší líťo navíc za servis)

                    Navíc je těžká.

                    • snas89  

                      No me prijde ze prave ti kdo si kolo za 100 a vic muzou dovolit si taky moc sobre uvedomujou kolik pripadne stoji servis mebo nahradni dily.

                      A ver tomu ze ja to rozhodne ne-neresim:)

    • hriva  

      Vyzkoušej si toto:https://www.bmcbike.cz/…urstroke-01/

      Pruží kdy má, jde suprově za nohama a je neuvěřitelně tuhé.

      • Blahycz  

        Tohle bylo nejlepší kolo který jsem kdy měl. Jelo, pružilo, traily. Všechno super.

        • p@X  

          Tak proč ten minulý čas?

          • Lachtis  

            Tipoval bych, i dle posledních kol a současnému, že přešel na vyšší zdvihy, proto 100 mm šlo z domu :-).

            Ale jinak musím se vším souhlasit, virtuál u BMC funguje parádně.

      • Lachtis  

        Přesně. Zrovna tento model mám a nemohu si na něj vůbec stěžovat. Na XC a maratony mi sedl ze všech XC strojů, co jsem sedlal, nejvíc.

    • Breakpain  

      Asi takhle, jestli chceš XC kolo na závody a sedne Ti Epic, tak běž asi do něj … nejvhodnější teoreticky.

      Na traily tyhle kola nejsou – to neznamená, že se na tom nedá vyblbnout, ale prostě kolo s větším zdvihem 120–130 Ti udělá větší porci zábavy tak to je. Předpokládám, že chceš závodit, tak vybírej kolo dle toho ;-).

      Anthem je IMHO někde mezi – závodní/trail (kompromisní řešení – a to já nerad).

      • jonti  

        Jo, takove kompromisni reseni, na kterem Jiri Hudecek jezdi s Boudnym a Ulmanem prvni skupinu na KPZ :)

        Vsechny kola co ma ve vyberu uz maji docela trailovou geometrii, uhel hlavy okolo 68,5 – 69 a kratkou zadni stavbu. S teleskopem si jich clovek uzije dost i na beznych trailech.

      • Hugo Boss1  

        Tak v názoru na epica se shodnou skoro všichni, že když sedne tak to chyba rozhodně nebude. Mě třeba ten starej moc neseděl, tak uvidím o kolik je novej lepší.

        No a u toho Athema, sem rozpolcenej v názoru celkově:) … tam se mi moc nelíbí vzadu těch 90mm zvihu, ale na druhou stanu se zas mohutně vychvaluje jejich maestro a taky člověk nikde nedohledá hmotnost konkrétního modelu.

        • jeniiiik  

          Tak treba mi to vychvalovane maestro vubec nesedelo a rad jsem se ve vyssi zdvihove kategorii vrátil zpet na ,,houpajici" fsr…

        • cosmo  

          zrovna tento model od giantu co chces ma znamy na obchode, tento tyden jsem ho prohlizel, vel. M nebo L to byla…mohl bych ti ho nechat zvazit kdybys mel tuhle vel. pripadne se s nim domluvit na koupi…

          • Hugo Boss1  

            Hele dík za nabídku – kdyby nebyl problém to zvážit… Mě konkrétně by zajímala velikost M, byla by to asi fajn informace pro vícero lidí tady

        • Breakpain  

          Jel jsem obě kola –

          Epic – tuhá hajtra, co šla za pedálem

          Anthem – měkčí svezení, bylo to pohodlnější, klidnější kolo hlavně ve sjezdech

          Srovnávám jen tyhle dvě možnosti (2016 modely), proto jsem si vzal Anthem, zvládl toho na trailu mnohem víc než Epic IMHO, ale zase to mělo neduhy jinde, kde exceloval Epic. Já osobně bych si na závody vzal Epic, Anthem na normální ježdění. Můj skromný názor – Epic jsem měl dva víkedny po sobě Anthem jsem si nakonec koupil. Maestro mi sedělo, ale stejně jsem nakonec na traily a těžší ježdění přezbrojil.

          • snas89  

            Alesi ale ty popisujes predeslou generaci epica!

            To je neposedna koza ktera nic v terenu neodpusti.

            Ten novej ma lepsi “do trailu” geometrii.

    • jonti  

      Jako byvaly majitel Epicu a soucasny majitel Top Fuela 9.8 a starsiho Anthema 29er bych se zameril na jednu vec:

      Anthem a Epic neni problem jezdit porad odemceny, bude to dobre pruzit a pojede to. Top Fuel a Spark odemcene hodne houpou a treba ze sedla to prekazi hodne. Budes teda porad prepinat lockout. To jsem loni delal na top fuelu na kratsich zavodech porad. Mozna je to rychlejsi, ale je to vec navic oproti Anthemu nebo Epicu.

      U Epicu bych urcite nesel do vyssi vybavy, brain mi sedel na tlumici, vidlice s brainem mi nevyhovovala.

      Kdybych ted vybiral dalsi kolo, ktere ma slouzit jako jedine kolo na vsechny tereny, pujcil bych si testovacku Anthema a kdyby mi vyhovoval, vzal bych ho. Nasledoval bych ho Epicem a Top Fuelem.

      • Hugo Boss1  

        Supr, něco takovýho jsem se chtěl dozvědět. Chci se zeptat: pociťuješ nějak zásadně třeba, tuhnutí tlumiče pod brzdou, pedal kick atd., když bys to měl porovnat u jednotlivých kol, nebo to je třeba z tvýho pohledu pod nějakou rozlišovací schopnost?

        • jonti  

          Nedokazu to rozlisit, jedine co mi trochu vadi je chovani tlumice na Re-activ Top Fuelu, neco jako hrana u Epicu. I pri uplne povolenem lanku mam pocit, jako kdyby byla privrena komprese. Tezko se to popisuje, chce to vyzkouset.

          Na Anthemu nemam remote lockout, a ani v tuzsi poloze to neni tak tuhe jako Top Fuel, kdyz jedu ze sedla.

    • milan.v  

      Nemohu srovnávat, protože jsem nic dalšího kromě Epicu nejezdil, jak už tady ale zaznělo, Brain si nastavíš a pak už nijak zásadně nastavení neřešíš, možná občas pošteluješ kolečkem a to je přesně to, co mi maximálně vyhovuje …

      Nedokážu si představit, že bych vlastnil kolo, na kterém bych neustále zapínal/vypínal a ovládal tlumení … Je mi ale jasné, že zrovna tato preference je subjektivní věc každého.

      • cosmo  

        a to je prave to co na maestru vubec nemusis, mas polohu stred a nic neresis…jezdis nehoupe ani ze sedla a kdyz chces vice zehlit prepnes rukou na open…

        • jonti  

          Podobne se predpokladam bude chovat i virtual od BMC, i kdyz jsem ho nejel.

        • snas89  

          Kdyz to prepinas na vic open, tak to prave resis ne?:)

          • krabica  

            Já to pochopil tak, že na běžné XC ježdění dá střední polohu a na traily open… :-)

            • cosmo  

              to popisuju blbe,tlumic DSP, 3polohy – open, stred, zavreno…jezdim stred a. na sjezdy a trail dam nekdy open, nekdy zapomenu a jedu stred, zamykani nepouzivam…tedy vlastne nesaham a jezdim furt stred

          • jonti  

            No nevim,ja na Anthemu ted kdyz na nem nezavodim, neprepinam vubec, vsechno jezdim na open. Predtim na zavody jsem spis privrel kompresi, ono to i pri zavrene pacce pruzi skoro stejne, tak jsem to ani tehdy moc neresil. Mam tam Fox RP23 ktery ma dve polohy.

    • tomasjirka.cz  

      Ja dosel k 29 120 mm Fuel EX 8, a jsem spokojenej velmi, hrozne mi to sedlo do ruky :) Ale mohlo by to mit zamykani pruzeni ala Scott s twinlockem no. Jinak RB ani Gianty ani Superfly mi treba vubec nesedly.

    • Mr_Mertic  

      Mě osobně se velmi zamlouvá Orbea OIZ – kompletně celokarbon, krásné tvary, hezky schovaný tlumič, spřažené zamykání z řidítek, Eagle s karbonovýma klikama, tlumení FOX. http://www.cyklomira.cz/…mentol-2018/

    • cosmo  

      asi to prochazelo nejakym filtrem, ale proc tam neni kona hei hei?…lehky karbon s dobrou geo…pokud bych uvazoval o novem kole tak novy anthem nebo kona…

      • jeniiiik  

        A nejake kony jsou v n1 porad za super peníze.

      • lunochod  

        Otázkou je co ten rám vydrží vzhledem k tomu že Kona s karbonem začíná. Garance je kratší než u prémiových značek.

      • Hugo Boss1  

        Tak ta Kona se mi hodně, hodně líbí:) Loňský modely přes 40% sleva, to je jak za testovačku… Přitom slušná výbava a líbí se mi i jejich geometrie. Ale s tou zárukou to trochu zabíjej – dávají doživotní záruku na ne-karbanový rámy. A ty 2 roky na karbon, co musejí ze zákona, to je jako, kdyby si fakt moc nevěřili no. Chci se zeptat ten model 2017 někdo má (karbon začali až v 2017), že by trochu poreferoval…

    • JK_Cookie  

      A co Norco Revolver?? Není to masovka, komplet karbon a letošní ceny mi nepřijdou špatný. Jedná se o značku s dlouhou tradicí, a co jsem četl recenze tak vždy byli pozitivní. GEO tak akorát, není to tak položené, neí to ani žádná ultralight, dost materiálu kolem čepů a masivní zavěšení tak by to mohlo vydržet.

      http://www.supshop.cz/…r-1-fs-2018/

      http://www.supshop.cz/…r-2-fs-2018/

      Ta cena u FS 2 je podle mě chybná, má být 99tis, někde to nedávno inzerovali.

    • tomxxx  

      Žádnym kolem z výběru neuděláš krok vedle. Taky bych vybíral převážně z této čtveřice.

    • alo  

      vzal bych niner-)

      • snas89  

        Ja bych koupil rovnou dva. Ted to budou limitky a s cenou pujdou jen nahoru:)

      • khonza  

        Niner! Mam W.F.O. – a je to paráda. Vzal bych JET 9 CARBON PRO.

        Konu Hei Hei v karbonu jsem jezdil v Jedovnicích – fakt pecka – nejlepší svezení dne.

        obojí kultovky s otazníkem u záruky! tak fakt nevím.

        ještě pouvažuj o Rocky Mountain – nádherný bajky

        ROCKY MOUNTAIN Element Carbon 30 (2018) nebo výprodejové ROCKY MOUNTAIN Element 950 RSL (2017)

        popřípadě s vyššími zdvihy

        ROCKY MOUNTAIN Instinct Carbon 30 (2018) nebo ROCKY MOUNTAIN Instinct 950 MSL (2017)

        • AussigBiker  

          On je celej Niner teď s otazníkem :-)

        • tomas.nov8  

          Instincta už mám a jsem z něho nadšenej, ale pokud chce jezdit závody, tak raději Elementy. Konkrétně 950 RSL jsem měl minulý rok, tedy 2×11, a nemůžu říct proti tomu kolu vůbec nic.

    • jecnak  

      Predloni jsem se rozhodoval a nakonec skoncil u TopFuela 9.9 po kratkem vyzkouseni na SpS. Zkousel jsem jeste Epica, ale to kolo je podle me ciste na zavody a navic si porad myslim, ze se dokazu rozhodnout k zamknuti/odem­knuti tlumice lip nez tupy mechanicky system. Pokud zamknes jednou packou na riditkach tlumic i vidli natvrdo, tak neni co resit. Urcite taky jdi do 1×12.

    • ArmaniMan  

      Ahoj. Taky jsem se rozhodoval zdali jit do fullu (kvuli problemum se zady – plotna) a nakonec jsem objevil nize uvedena kola. Trek ma „odpruzenou“ vidlici a prece to ne full a Bianchi ma zase technologii Countervail, ktera ma pohlcovat az 80% vibraci. Mam akorat dilema…ktere vzit…mohli by jste mi zkušeni bikeri poradit do kterého z techto 3 kol by jste sli? Vzhledem k osazeni, ramu a kolum a kolu jako celku. :-) Dik moc.

      Trek 9.7 (2018)

      https://www.trekbikes.com/…077690-2018/?…

      Trek 9.7 2X (2017)

      https://www.trekbikes.com/…077690-2017/?…

      • lunochod  

        Spletl sis vlákno a šel bych do Procaliber 9.8 SL

      • tomxxx  

        Vzal bych rocnik 2018, vidlice sid vs fox je o osobnich preferencich, obe jsou na podobne urovni s podobnou gramazi. 2018 ma karbon kliky a komplet XT, 2017 ma slx kliky. Jinak sem to nezkoumal detailne, treba mi neco uniklo.

        Obe kola maj nic moc zaplety, ale 2018 je s DT swiss, ktery by se eventuelne lepe prodavaly.

        Jinak ja bych vybiral kolo na 1×11 nebo 1×12, tohle bych nechtel, ale moje osobni preference.

        Kluci si procalibra na zavodech chvalej, prej to fakt docela pruzi, jen ocekavej, ze full to neni, stale je to ostry zavodni kolo a nevim jestli je to na problemy se zady to prave… Z pevnejch kol urcite, ale ful je full.

        Posli jeste to treti kolo consi vybral, pises, zebse rozhodujes mezi tremi.

      • milan.v  

        To jsou XC fully do 100tis?!? :-o

      • woodrider  

        Jestli máš problémy s plotýnkou, chceš jezdit terén a jdeš do HT tak si ty záda po čase úplně odpálíš. Můžeš mít sebelepší carbon rám, ale pořád je to pevňák, který tě do těch zad kope při každé příležitosti. Být tebou nad fullem neváhám, jak kvůli kvalitě svezení tak kvůli zdraví. Ale jak se říká, každý svého štěstí strůjce… :-)

        • ArmaniMan  

          No však uz taky jsem rozhodnut…vcera jsem mluvil se znamym co prodava kola a sam jezdi na fullu. Uplne prvotne jsem full chtel, ale pote mi par kamosu od toho odrazovalo, ale cim vice indormaci jsem zjistoval, tak tim vice jsem se blizoval fullu. A jak rikal ten znamy… kdo fulla zkusi tak nechce nic jineho. Neco na tom bude. :-) Ty vyse uvedeny HT jsem bral jako „náhražku“ fulla, ale samozrejme je mi jasne ze celopero to nenahradi. Jinak co jsem porovnaval spousty kol, tak nejlepsi pomer cena/vykon/design mi porad vychází Canyon neuron 9 a vys.. Nechci slevit z urciteho vybaveni… komplet XT, lehka kola ( napr. DT SWISS…), lehky ram a aby trochu vypadalo…

          • woodrider  

            … kdo fulla zkusí tak nechce nic jiného – přesně tak to bylo i u mě. Roky jsme po lesích lítal na HT, vystřídal jsem jich několik. Nebylo to špatné, ale pořád jsem měl pocit že tomu něco chybí. Pak mně jednou kámoš půjčil Cambera , a po ujetí cca 0,5 km jsem měl jasno :-) Ten pravý mountainbiking je jen na fullu :-) ! Přeji dobrý výběr !

            • ArmaniMan  

              To chápu… :-) A na čem tedy momentálně jezdíš? Na spešlovi?

            • p@X  

              Full je fajn když je nový, ale po dvou/třech sezónách se z toho stane rozvrzaná hajtra, kde je potřeba furt něco řešit :)

              • ArmaniMan  

                pokud se o kolo staráš a dáváš mu co je třeba tak je to blbost…jasně že musíš počítat s výměnou čepů, ale to je otázka 150,–Kč. Jinak pokud se udržuje trošku v čistotě, tak je to jako u HT. Akorát místo 1 vidle, 2 vidle jednou za 4 – 6 tis, na repas…

                • p@X  

                  Enduro ložisko stojí skoro 200,–, virtual jich má osm…

                  • alo  

                    matně si vybavuji účtenku ze servisu za repas zadní stavby, docela to tenkrát nepřišlo vhod

                  • novas752  

                    Otazkou je jaky maji draha loziska smysl a prinos. Otaceni prakticky nulove, vazelinou az po strop se da naplnit i cina za 20Kc/kus a silne pochybuju ze bude mit lozisko EnduroBearings, SKF apod. 10× vetsi zivotnost. Kdyby 2× vetsi, mozna.

                    • p@X  

                      Nevím, to už vyzkouší nový majitel, Enduro LLU MAX mají být bezklecová s větším počtem kuliček a lepším gumovým těsněním pro větší zátěž a životnost. Docpaný číny jsem měl „zatuhlý a vymačkaný“ po měsíci, což vzhledem k tomu vyměňovacímu omrdu nasere teda dost.

                      • Rubi  

                        +1

                      • jonti  

                        Asi to nebyl vhodny typ loziska, vetsina beznych lozisek je prave urcena na vyrazneji pohyb, problem nastava casto u lozisek, kde je pohyb jen minimalni. Prave kvuli narocnosti vymeny bych nesetril, kdyz mas kolo za 50000, tak dat 8×150 Kc za loziska neni nic strasne.

                        A k puvodnimu prispevku – neni to fullem, skoro kazde kolo po trech letech pouzivani chce kompletni velky servis, jinak to vrze a nejede dobre.

                    • žvejk  

                      Tak to si piš že mají! Měl jsem letos problém s ložisky v zadní stavbě…tak jsem měl možnost si to porovnat, obyč ložisko za 100kč a stejně tak SKF vydrželi tak 3 týdny (v hlavním čepu za střed mufnou) Enduro MAX ložiska 3 měsíce.

                      U jiných rámů a jezděné jinýma lidma to bude určitě víc, tady to maj asi blbě řešené… Ale pro srovnání je to jasné.

                • jeniiiik  

                  :D:D:D:D:D:D:­D:D:D:D

              • jecnak  

                Kdo chce mit opici, musi mit na banany.

                • p@X  

                  Uvidíme letos, jak dlouho mě bude bavit „bezúdržbový“ stroj :)

                  • alo  

                    nebo máš frantu mrázka, 2 ložiska po padesáti korunách, co vydrží alespoň 5 let-)

                    • jecnak  

                      Ono staci nemyt kolo wapkou a kdyz vyrobce osadi kvalitni loziska. Ten Canyon v mem profilu ma loziska z vetsi casti puvodni, tlumic take. 10 let stare kolo na kterem se docela dost jezdilo.

                      • p@X  

                        10 let? To má ložiska z NASA? :)

                        • RomanH  

                          Zalezi, jak se domluvil konstrukter s designerem. Treba ty moje loziska (608–2 a 6802–2) jsou blbe uz z principu.

                      • žvejk  

                        Tou wapkou to nebude… když to necháš pořádně vysušit není problém ani u wypky.

                        Často je to chyba spíš konstrukčního řešení rámu.

                      • pepek  

                        Kvalitni nicemu nepomuzou, kdyz je lozislo poddimenzovane.

                        • p@X  

                          Dal bych designérovi úkol, zakomponovat do kyvky 5cm ložiska :)

                          • RomanH  

                            Nekdy si rikam, jestli by tam obecne nebyly lepsi kluzna. U me je to 50:50, a ty kluzna jsou po vice nez 5ti letech porad OK.

                            • pepek  

                              kluzná mají nesnesitelný počáteční odpor. Jen výměna jednoho ložiska na tlumiči za jehlový dělá značný rozdíl v citlivosti.

                              • RomanH  

                                Ja ten cep pri rozborce vzdycky maznu (byt se to udajne nema / nemusi) soplovitou 00, a chodi to jak vino.

                                Znacny rozdil v citlivosti beru, pokud vis, ze jsi prave delal rozborku, a nebo pokud jsi MlokCZ ;-) Ja popravde bez rozdelani nepoznal, ze mi pridrhava jedno lozisko, to stejne tusim P@x (ten to treda poznal podle zvuku). Asi nejsem princezna na hrasku.

                              • lukas aka mitro  

                                Tak ono zalezi, jak moc se ten tlumak v tom oku vrti, ze…

                                • pepek  

                                  jo to taky, ale to počáteční utrhnutí – to je, oč tu běží.

          • poki.z  

            Tak já zrovna z fulla přecházím zpět na HT. Epic šel po třech sezonách a teď je na cestě Procaliber 9.8. Ale nemám problémy se zády. Teď jezdím na HT epicu (než trek přijde) a samozřejmě to drncá víc, ale jede to podstatně líp. Víc než očekávané drncání mě překvapilo, o kolik hůř brzdí zadní kolo, když není stále v kontaktu a odskakuje. Na to už jsem za tři sezony zapoměl, ale zvykám si.

            • jecnak  

              Tak problemy se zady zadny ful nevyresi. To je obvykle zalezitost posileni brisnich svalu a zadovych svalu, aby byly schopne stabilizovat trup a panev a prenaset silu od dolnich koncetin.

              • novas752  

                Ale full ty problémy krásně zamaskuje. :) Dočasně.

                • jonti  

                  Pred par lety jsem tyto problemy mel, a nejhorsi to bylo prave na fullu, sirsi riditka plus jezdeni ze sedla.

                  A presne jak pise Jecnak, pomohlo jen cviceni – hodne cviceni a ziskani svalu.

              • AussigBiker  

                Byl sem na nejakym seminari ohledne zad. Plotynky jsme neprobirali, ale obecne je potreba mit funkcni stred tela, coz jsou kycle, stehna ze vsech stran, bricho vsechny svaly, bedra.. je to jedno s druhym.

                Me bral hexnsus, samozrezjme, ze mi pomohlo cviceni (funckni silovy trenink).

            • jonti  

              S tím „jede podstatně líp“ bych byl opatrný, pocitově to sice jede hlavně v nástupech a ze sedla líp, ale když se podíváš na strava segmenty, reálně tam rozdíl skoro není.

              • poki.z  

                No právě že na stejných místech jedu rychleji, hlavně do kopce. To že na rozbité louce je výhoda full je jasný. Ale záleží na každého preferencích. Budu jezdit dlouhý maratony a tam je každý kilo znát. Nejvíc času stejně jedeš nahoru a radši strpim trochu nepohodlí při sjezdu, ale celkově to bude aspoň pro mě lepší.

            • saxanajam  

              Také jsem z fulla (Scott Spark) přešel nedávno na Procalibra 9.8, jezdím ho už od poloviny prosince a zatím té volby nelituji.

              Jinak to ale bylo velmi těžké rozhodování, jestli znovu fulla nebo zase po letech HT a nakonec to vyhrálo HT s IsoSpeedem :-). Jed ale pravda, že obojí má svá pro a proti (vše už bylo mnohokrát popsáno a rozebíráno na všech „nádražích“ a nemá asi smysl to zde opakovat) a kdybych mohl, tak mám jak fulla i HT.

              No a je také pravda, že k pořízení nového kola mě dohnaly okolnosti, teda hlavně ta okolnost, že mi Sparka ukradli, jinak bych asi nad výměnou nepřemýšlel.

    • ArmaniMan  

      Díky moc rady… asi tedy půjdu do toho 9.7 2018. Navíc je i barva lepší. Jinak teda ty vidle jsou na stejné úrovni jo? Ale nechápu jaktože je u těch kol rozdíl ve váze… 9.7 2018 váží o 0.5kg více než 9.7 2017…a přitom 2018 má mi přijde lepší výbau, takže by měla mít i nižší váhu (komplet xt, sedlovka karbon, kliky karbon)… myslíš že je takový váhový rozdíl v kolech?

      • jeniiiik  

        A to ma ten 2018 dokonce jen jednu karbonovou kliku a ne dve hliníkové. Tomu taky nerozumím proc je těžší. ;-)

        • ArmaniMan  

          Tak je to trošku jinak… 9.7 v XT, resp. XT/SLX jsou prakticky stejné, ale 9.7 ve sramech je lehčí (viz níže)…ale i tak…přece pokud je komplet v XT a karbonova klika, sedlovka, rockshox, tak by mělo být lehčí.....záhada :-)

          2018 Hmotnost 17,5" – 11,07 kg / 24,40 lbs, 2017

          2017 XT Hmotnost 17.5" – 11.00 kg / 24.25 lbs

          2017 SRAM Hmotnost 17,5"– 10,48 kg / 23,10 lbs

          • jonti  

            Mozna se rozhodli uvadet vahu blizsi realite.

            • Blunderbuss  

              Nemyslím, že by u loňských modelů nějak moc kecali. TREK Procaliber 9.7 2×11 2017 ve velikosti 18,5 jsem vážil a měl 11,2 kg.

          • Rubi  

            internetovym vaham bez fotek bych moc neveril :-)

    • snas89  

      nějaký povídání o giantu:

      https://mtbs.cz/…orie/preview#…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.