• Jerabinka

    Ahoj,

    rád bych pořídil ke gravelu (Canyon Grizl) ještě silničku a potřeboval bych poradit s výběrem.

    • Počítám s částkou kolem 100k, ideálně méně, klidně ale lehce výše
    • Nějaká pohodlnější geometrie
    • Elektronická přehazovačka (koukat po Di2 nebo eTAP?
    • Integrovaná kabeláž
    • Nájezd malý, kolem 2.000 km ročně, ale rád bych více další roky

    Děkuju!

    0 0
    • gersa  

      A nevyřeší to karbonové kola se silničními plášti?

      0 0
    • ms82  

      Pro takovyhle najezd mi prijde noveho kola skoda. Nevim, jak rychle zvladnes odladit posed, mne se to nepovedlo na kole, co mam 5 let doted. Ja bych si koupil bazar a vyzkousel, jestli je to lepsi nez gravel ci bajk. A to rikam potom, co jsem si poridil druhou silnicku, abych si mohl jednu servisovat a na druhe jezdit, kdyz se neco rozsype. Jezdim porad na te stare (castecne vina i toho fitu) a ta lepsi stoji.

      Kdybych ale kupoval novou silnicku, tak bych se soustredil na ram, kola, fit a servisovatelnost. A integrovana kabelaz by se mi libila, kdyby byla udelana dobre. Elektrika ok, ale lanka taky funguji.

      0 0
      • gemini  

        Fit jsi si dělal sám, nebo i u nějakého odborníka? Je docela škoda mít hezkou silničku a nejezdit na ní, protože se na ní necítíš dobře…

        0 0
        • ms82  

          Oboje je spravne :-) Ano, je to skoda. Ale kdybych mel jednoduchou napravu, uz jsem to vyresil.

          0 0
    • Daf  

      Co třeba Van Rysel FCR?

      0 2
      • TheJD  

        Do toho bych na dane pouziti urcite nesel. Kdyz uz, tak spis EDR, ale o tom ramu zase nic nevim, jestli je pohodlnejsi nebo ne.

        0 0
    • Jerabinka  

      Kluci ste hodní, že mi chcete ušetřit peníze, ale doopravdy není problém koupit nové kolo ????.

      Na to FCR jsem koukal, ale zatím jsem nepřekonal blok ????.

      0 0
    • vt  

      Nove Defy je presne pro tebe.

      1 0
    • Aduldinho  

      Já osobně bych šel do Meridy na 105 Di2 a za ušetřený peníz dokoupil kola od Toma ;-)

      2 0
      • KRoser  

        To zní rozumně, velice rozumně, ta merida vypadá super. Taky výhoda, že může vybírat mezi normální sculturou nebo endurance podle geometrie která mu sedí, taky jako plus bych bral normální kulatou sedlovku.

        1 0
      • Jerabinka  

        Vypadá skvěle, děkuju!

        0 0
    • roupik  

      Jestli jsi spokojenej s Canyonem ták omrkni jejich stáj a Endurace

      0 0
    • Dumbíček  

      Dovolím si oživit téma. Koukám na https://www.decathlon.cz/…_/R-p-338199?…

      Má někdo z vás zkušenost s rámem edr, případně přijde vám na tom kole něco špatně?

      Závodit nehodlám, jezdím pro radost o víkendech, tak 4–5k za rok.

      Děkují za rady, ideálně od lidí co mají tento rám vyzkoušený.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Zítra by se mě měl dostat do ruk.Důkladně ho ,,proklepnu,,a dám vědět

        0 0
      • Lokotka  

        Rám má kolega, ale starší specifikaci osazení.

        Tohle má navíc nízký karbonový kola, Di2.

        Super kolo za tyhle peníze a pro zamýšlený použití víc než dostatečný!

        Pár negativ, který mají v současný době víceméně všechny kola, krom těch stavěných na přání:

        Nemožnost individuálně zvolit k rámu jinou šíři řídítek a dýlku klik a případně jiný převody.

        A pozor, někomu by už nemusela stačit max. šíře plášťů 28mm, který rám jako nejširší akceptuje.

        0 0
      • Lokotka  

        A taky jsem nenašel žádnou „tabulku geometrie kola“ na kterou v textu odkazujou.

        0 0
        • Dumbíček  

          Tady je tabulka.

          0 0
          • Lokotka  

            Kdepak ji měli schovanou?

            0 0
            • Dumbíček  

              Tabulka není schovaná, chybí. Našel jsem jí u kola jiné konfigurace a předpokládám, že EDR rámy jsou totožné.

              0 0
              • Lokotka  

                Měli by být.

                Mě právě zarazilo, že na tu tabulku odkazujou a tabulka nikde.

                0 0
          • Lokotka  

            Ten rozměr „H“ je nějak divně nakreslenej.

            Podle hodnot to vypadá, že nahoře má končit tam, kde „A“ protíná sedlovku.

            0 0
      • Robertilos  

        Vadily by mi hadice venku.

        1 1
        • Lokotka  

          Esteticky možná, funkčně a cenově je naopak snadná výměna představce či řidítek za rozměrově jiný a obecně je mnohem snazší servisovatelnost.

          1 0
      • Dumbíček  

        Lehce bych to shrnul, krom doporučení, čím širší guma tím víc Adidas není na na tom kole na Ultegře DI2 nic problémového a je jen otázka priorit zda Shimano, nebo Sram.

        Rám a zapletená kola na kole z Decathlonu je v pořádku, nikdo nemám zásadní výhrady.

        Poměr cena výkon je více než v pohodě. Souhlas?

        Děkuji za případné další postřehy.

        0 0
        • KRoser  

          Jo za mě ten Decathlon vypadá jako super kolo a super kup. Jen se mrkni na tu geometrii (pokud máš nějaké porovnání se svým kolem). Ta geometrie mi zrovna jako „pohodlná“ nepřijde má to skoro stejnou geometrii jako SL8, takže závodák.

          0 0
          • Dumbíček  

            Porovnal jsem se stávající silničku co mám a Decathlon je o centimetr delší, ale zase má o 3,5 cm vyšší hlavko. Případně bych musel řešit výměnou přestávce.

            0 0
            • Lokotka  

              Ta vyšší hlavová trubka nahrává pohodlnějšímu (turističtějšímu) posedu.

              Pokud je reach delší jen o 1cm, tak to není problém dořešit představcem, nebo si prostě zvyknout, protože Ti pravděpodobně vyjdou řídítka vejš, než je máš teď a tudíž úhel předklonu trupu se vůbec nemusí zmenšit, ba právě naopak.

              0 0
            • KRoser  

              Výška hlavové trubky nic moc neznamená. Porovnej Stack a Reach (úhel sedlové trubky a úhel hlavové trubky jsou další celkem kritické rozměry) se stávajícím kolem (můj bývalý giant TCR a moje stávající cyklokros kolo měly stejnou výšku hlávka a přesto TCR mělo o 1.5cm řídítka níže).

              PS: co používáš momentálně za kolo?

              0 0
              • Dumbíček  

                Fuji, mám v profilu.

                Úhly nemám možnost porovnat, neznám je u stávajícího kola.

                0 0
                • KRoser  

                  Co jsem jen tak narychlo hodil do googlu tak mi to vyhodilo pro to Fuji toto Pokud ta geometrie toho fuji sedí (nemůžu zaručit), tak mi to zas jako takový extra rozdíl nepříjde.

                  decathlon bude díky úhlu hlavové trubky o pár milimetrů kratší i když je reach stejný (2 možná 3mm nic extra),

                  decathlon bude mít o 8mm řídítka výše díky stacku (dá se v klidu korigovat podložkama),

                  sedlo na Decathlonu bude o pár milimetrů více dopředu (záleží na výšce sedla tipuji tak o 4–5mm) kvůli úhlu sedlové trubky, tak pokud momentálně nemáš sedlo na max dozadu tak by to podle mě mělo být vše celkem v poho a pokud ti u decathlonu nevadí max 28mm pláště tak bych šel v klidu do toho.

                  Každopádně nemůžu zaručit zda ty čísla u Fuji jsou správná, takže skutečnost může být jinde.

                  Celkem super je tento web https://www.bikegeocalc.com/ můžeš tam naklikat a porovnat geometrii dvou kol s řidítkama, sedlama atd, je to dá trochu práce.

                  Taky to nemění nic na to, že jak decathlon i ten tvů fuji mají podle mě celkem závodní a agresivní geometrii, ale pokud si spokojený a změnu nehledáš tak je to ok, jen Decatlon zrovna Endurance pohodlný posed nebude.

                  0 0
                  • milan.v  

                    Stačí, když se srovnává stejné kolo například se sadami 11 rychlostními a 12 rychlostními Shimano Di2 a reach je díky pákám hned o 10 mm delší… A to spousta lidí ani netuší, natož aby s tím počítali při výběru, stavbě…

                    1 0
                    • KRoser  

                      Taky celkem dobrý postřeh, navíc oproti „starým“ pákám na ráfkové brzdy co má na tom Fuji budou ty nové páky min o ten 1cm sto pro delší.

                      0 0
                  • Dumbíček  

                    Dík za porovnání a tím pádem potvrzení, že by případně neměl být s novým kolem problém, co se geometrie kola týče.

                    0 0
                • skaj  

                  Stavajici bych si zkusil najit tady https://geometrygeeks.bike/…tory/search/?…

                  U Dekace mas moznosti na pozicovani riditek celkem dost, ale kdyby ses koukal nekde jinde* tak bacha na integrovane riditka s predstavcem, Tam je moznost ladeni nizsi – a na fuji mas dost podlozek pod predstavcem, tak at si tam vubec das riditka pohodlne.

                  )* coz bys btw. mel, protoze pruchodnost pro plaste tohle kolo diskvalifikuje v roce 2024 z vyberu. Tohle je presne to, co je na nem spatne a na co ses ptal vyse ve svem dotazu. V podstate tim nic neziskas a jen sam sobe skodis – jede to hur a navic min pohodlne, a to se vyplati!:)

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    Přidávám porovnání, Van Rysel vychází o kousek delší, což by mohlo hrozit výměnou představce, což není zas tak velká položka.

                    Aktuálně jezdím pláště 25 mm, takže časem přechod na 28 dostojí dnešním požadavkům BF a víc se opravdu dávat nechystám. Začínal jsem v mládí na 21 mm a zvyk je zvyk.

                    0 0
                    • milan.v  

                      U těch plášťů si rychle zvykneš… ;o)

                      0 0
                    • skaj  

                      Mno, doufam, ze az mi bude jako tobe, tak budu flexibilnejsi, misto trvani si na prezitku z mladi…:) 28mm fakt uz nejsou „dnesni pozadavky“ pro hobika, ale specificka guma pro profika na tour pri casovce:) Ver mi, ze 30mm+ s odpovidajicim tlakem dokazou divy…

                      Jinak jeste k vyberu velikosti – zjisti si sirku riditek, delku predstavce a tak. Protoze sirsi rodla, delsi predstavec a hydraulicke paky dokazou pridat na delce klidne 2–3cm oproti tomu co mas ted. Ale imho by to kolo melo jinak sedet, zvlast pokud nejsi na soucasnem na hrane. To se vsechno predstavcem a riditkama da srovnat.

                      1 0
    • PatrikKalista  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    • jecnak  

      Asi hlavně záleží, kde bydlíš a co od silničky čekáš. Jestli nebydlíš v polabí a jezdíš radši kopce, tak něco jako Emondu. Jestli naopak bydlíš na Hané, v polabí nebo jezdíš na jih od Brna, tak raději aero silničku. Případně rozumnou kombinaci vrchařského rámu doplněnou od 50mm karbon kola. Dneska už určitě jen s 12sp sadami. Pokud máš na gravelu Sram AXS, tak zas Sram kvůli jinému principu řazení na pákách a možnosti si půjčit akumulátor.

      Koukám, že chceš pohodlnější geo. Jestli to znamená, výš řidítka, tak bych s klidem vyřadil aero kola, protože to pak pro tebe nemá žádný benefit.

      1 0
      • Dumbíček  

        V mém věku a smým nájezdem rozhodně neprahnu po extra sportovním kole, proto uvažuju nad EDR rámem. A jsem Pražák, čili kromě směru na Český Brod, je vše v okolí cca 1000m/na 100 km.

        1 0
        • jecnak  

          Odpovídal jsem vlastně zakladateli vlákna. Ale obecně Emonda není vůbec špatná. Přecházel jsem na SLR 2023 z starší Madony na ráfkových brzdách a ač měla Madona pod 6,5kg a Emonda má 7,2kg , tak Emonda jede líp do kopce i po rovinách (tvary trubek jsou nápadně podobné té Madoně). Pohodlí také trochu lepší. Tipl bych si, že SL bude drobně pohodlnější než SLR kromě židítek, které jsou na SLR velice příjemné tvarově a velmi dobře tlumí vibrace. Doporučuju minimálně zkusit.

          A zkus klidně nekde i lepší gravel na silničních gumách.

          1 0
          • Alojs01  

            Nevim, jestli karbonovy Checkpoint je lepsi gravel, ale ani na vysokych silnicnich karbonovych kolech to oproti me starsi karbonove madone nejede…:-)

            0 0
            • jecnak  

              Checkpoint je proti Emondě pomalejší (mám obě kola přes rok v SLR), ale řekl bych spíš dík hmotnosti. a nastavení posedu, který na něm mám, takže v kopcích a v akceleraci. Jinak mi výkon potřebný k udržení 30km/h po rovině na silničních pláštích a karbon ráfcích přijde srovnatelný. Takže spíš než reálný rozdíl mi to přijde jako psychologická hra. Samozřejmě dostat Checkpointa SLR na hmotnost Emondy SLR je nereálné.

              Kdybych se dneska rozhodoval a musel mít jen jedno kolo, tak nová Domana je svižná, zvládne 38mm pláště a celkově je to docela dost vyvážené kolo.

              1 0
              • McBlacky  

                Domane je super, realne tam das 41mm real siri, akorat tolik ma vetsina 38mm, nebo sehnat nejakou hubenou 40ku.

                Stejne jak ty, nemit emondu a check tak jdu do nej. Emondu teda starsi, pac potrebuju vyssi hlavu a H2 uz se v nove generaci nedela :/

                0 0
          • Dumbíček  

            Gravel mě neoslovuje, láká mě „elektrika“ u řazení a ten Decathlon je cenově maximum, co jsem ochoten za kolo dát.

            0 0
            • jecnak  

              Za podobnou cenu (s mou slevou) vidím https://www.krabcycles.cz/…k-White-Blue Dost pravděpodobně by ti dali stejnou cenu, jako mám já na e-shopu, pokud by jsi se stavil na prodejně. Dost možná je to jen na tuhle velikost, nevím. Každopádně Trek masivně zlevnil i nové modely, čímž celkem zavařil obchodníkům, co měli nakoupeno na skladě, tak je možné, že se dá solidně smlouvat. A jestli brát za stejnou cenu Decathlon nebo Trek…

              0 0
              • Lukster  

                By mě zajímalo, zda-li ten Trek opravdu váží 8,9kg, to je o 1,2 kg více než ten z Decathlonu,to je dost rozdil

                0 0
                • jecnak  

                  Je to mozny. Ma ISO Speed a tu schovku v ramu. Ale hlavne otazka zni, jake jsou realne hmotnosti.

                  0 0
              • Dumbíček  

                Nevím, nikdy jsem Sram neměl, ale asi bynebyl problém si zvyknout na jiný stal řazení. Co vychází v porovnání SRAM Rival eTap AXS vs. Shimano Ultegra Dl2 lepé?

                To samé u kol jak vychází porovnání Bontrager Aeolus Pro 3V vs. Shimano Ultegra C36?

                U treku bych určitě menil pláště, jsem konzerva a fakt 32mm nechci. Kazeta a převodníky, to by byla další investice.

                0 0
                • vt  

                  Prave tech 32mm je na novych kolech to nejlepsi :-)

                  1 0
                  • jecnak  

                    To ano, ale musi to byt opravdu dobre plaste, coz tenhle Bontrager fakt neni.

                    0 0
                    • Pan F.  

                      Nejaky tipy na dobry 32mm silnicni plaste? Diky.

                      0 0
                      • KRoser  

                        Za mě jedině GP5000 za 4 sezony co je jezdím, absolutně žádný problém, navíc podle testů jeden z nejrychlejších plášťů.

                        0 0
                        • vt  

                          Po GP5000 jsem nahodne zkusil Pirelli P Zero Race a mam z nich takovy ‚mekci, prilnavejsi‘ pocit. Tak jsem u nich uz zustal, letos jeste zkusim variantu 4S.

                          1 0
                      • jecnak  

                        32 nevím, ale vozím 30mm Vittorky Pro a na drncavém asfaltu jedou opravdu dobře a ani jinde nemám pocit, že bych byl pomalý. Měl jsem i Nexty a jeli jen o maličko hůř. Kolega vozí 34mm Nexty a je taky spokojen. Ty už se dají vzít svižněji i na suchou šotku.

                        1 0
                • Lukster  

                  Co čtu recenze, tak prý je DI2 na tom stále lépe než SRAM… Navíc když vidím ty velké boule u přehazovačky a přesmyku u SRAMu, tak mi to moc na silničku nejde.

                  32mm pláště jsou super Continentaly 5000 S TR, nevím, jak široké pláště se dají dát na ten Decathlon…???

                  S tak širokými plášti není ani ten isospeed potřeba, kvůli pohodlí…

                  0 0
                  • Dumbíček  

                    Decathlon píše max 28, což je za mě, víc něž v pohodě. Jak říkám, jsem konzerva.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Doporučuju se nechat přesvědčit aspoň na 28 mm. Prostor navíc se v budoucnu, kdybys to kolo posouval na pozici zimáka, může hodit na blatníky. Zdrovna Domane má úchyty. Já třeba kola mívám delší dobu a na tuhle praktickou stránku slyším. Stejně tak je hodně praktická ta schovka v rámu – nemusíš vozit podsedlovku ani narvaný dres a rezervu máš vždy po ruce. To mi hodně chybí na Emondě, kde bych klidně těch 100g navíc, co kompromisní konstrukce trubky přinese, oželel.

                      0 0
                    • kubad  

                      Nebuď konzerva a poslouchej rady lidí co jezdí

                      3 1
                • McBlacky  

                  kdo jezdí rád rychle z kopce, tak 32mm dost ocení :)

                  vzhledem k výkonnosti většiny si toho do kopce málokdo všimne co má obuto

                  0 0
                  • jecnak  

                    Souhlas. Navíc u širokých ráfků je profil lepší. Já skončil u 30 mm nouzově, protože jsem rychle potřeboval nové pláště a nebylo nic jiného a zkušenost je to taková, že se vracet už určitě nechci a to ani na roviny a dobrý asfalt. Jediná nevýhoda je ve hmotnosti.

                    0 0
                • Hrabex1  

                  zasadni rozdil je v tom, ze AXS je ciste bezdrat, 12s Di2 je hybrid – ale to asi vis. Radit bude oboji velmi dobre.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Hlavní výhodu vidím u Sramu v dvou aku, kdy máš možnost je v nouzi prohodit. Ovládání pák v rukavicích a také ve sníženém stavu soustředení lepší. Jinak asi lepší Shimano. Příjemný jsou taky satelitní knoflíky, který si můžeš umístit kam chceš. Výdrž Sramu proti novým 12sp Shimano sadám lepší – mají menší aku.

                    0 0
                    • Hrabex1  

                      jakoze baterie DN300 podobna 11 rychlostni baterii vydrzi tak malo? Mam 11 a ta vydrzi temer vecne. Jak zasto se nabiji a jak casto SRAM?

                      0 0
                      • jecnak  

                        12sp Shimano ma mensi kapacitu nez 11. AXS mi da pres 1500km na prehazovacce. Na smyku vlastne nevim, protoze mi to ukazuje cca pulku, kdyz dobijim z prehazovacky. Pak samozrejme nabiju i smyk.

                        0 0
                        • Dumbíček  

                          Cca kolik km dá baterka u 12ky?

                          0 0
                          • jecnak  

                            Totez. Ale pak ji nevymenis.

                            0 0
                            • Dumbíček  

                              Takže když 5× do roka nabiju, tak budu mít klid. To není zas tak omezující

                              2 0
                          • milan.v  

                            Jak píše Ječňák, hodně také záleží na počtu řazení… Klidně to pak může být o pár stovek kilometrů méně…

                            https://www.bike-forum.cz/…i-rychlostni

                            0 0
                            • Lokotka  

                              Nebo více, ale tj. víceméně buřt, páč to není omezující (teda na delší soustředění si musíš holt vzít nabíječku) a budík od Garminu a určitě i od jiných značek ti krásně říká (ukazují se % nabití), že už bys měl pomalu nabít.

                              Nehledal bych v tom žádnou kosmickou vědu.

                              0 0
                        • Hrabex1  

                          netusil jsem, ze je na tom axs tak dobre, u mtb to ale bude, predpokladam, podstatne min. Kazdopadne najezdy pres 1000 km jsou tak dobre, ze me to asi nikdy omezovat nebude.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Tu slušnou výdrž AXS potvrzuji i u gravelové hazky Rival XPLR. Za 4700 km jsem nabíjel celkem třikrát, naposledy před nějakými 500 km. A to vždy hned po upozornění aplikace, tzn. dalo by se najet ještě více. Takže ta četnost nabíjení mě absolutně neomezuje. Baterie v pákách vyměním preventivně na začátku sezóny, ale myslím si, že ještě jednu sezónu by zvládly bez výměny :)

                            1 0
                    • Lokotka  

                      SH Di2 zas v nouzi odmítne nahodit z malý na velkou pilu a pak už řadí jen vzadu a na to do cíle vyjížďky dojedeš. To pak trkne i vola, že už mu dochází šťáva, když není ochotnej se občas podívat na display cyklopočítače.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        Rozhodne je oboje prijemnejsi nez dojizdet xxkm ve zvlnenym terenu s prasklym lankem prehazky ;)

                        1 0
                        • ladys  

                          Kolik chcíplo letos AXS na Mílích 2? Dvě ze dvou? Prodělat se může vše;)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Jestli pojedes Mile na silnicnim kole – o cemz se tady bavime – prijdu se podivat ;)

                            0 0
                            • ladys  

                              Odešla jim elektronika, to se může stát i na silnicí. Stejně jako může prasknout lanko. I když spoustě lidí nikdy neprasklo…

                              0 0
              • Aduldinho  

                Ten Trek se mi za ty prachy cekem líbí, ale velikost pouze trpasličí? ;-)

                0 0
        • jonti  

          EDR jsem zvažoval, je to hezké kolo ještě klasické koncepce bez přehnané integrace. Geometri není moc endurance, rozhodně má blíž kolům jako Scott Addict RC nebo Specialized Tarmac, než Canyon Endurace nebo Giant Defy.

          Naživo ten rám vypadá dobře, ale pořád je to pro mě pocitově spíš rám pro levnou a rychlou silnici na mechanické 105 nebo mechanické Ultegře, než dražších bezdrátových sadách. Tam bych se spíš díval po RCR.

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.