• Uzdichcal

    Ahoj všem, mám v plánu koupit na jaře novou silničku s budgetem kolem 100k. Chci se poradit ohledně kandidátů, kteří mě zaujali.

    Silnička by byla druhým kolem k fullu, na kterém občas závodím (NovaCup, KPŽ…). Sloužila by ten na vytrvalostní vyjíždky a tréninky.

    Kandidáti:

    • Aeroad CF SL 8 Disc: víc aero, ale to mi neva

    https://www.canyon.com/…sc/2448.html

    • Orbea Orca M20LTD – už je přes limit, ale sleva by se někde snad dala domluvit

    https://www.orbea.com/…/orca-m20ltd

    • Van Rysel Ultra Carbon – nejvýhodnější nabídka, ale otázka je, zda ten rám bude ok.

    https://www.decathlon.cz/…8569106.html

    Předem díky za názory

    • roupik  

      Pokud ti nevadí nemožnost vyzkoušení tak bych vzal Canyon, pozor na dostupnost, nevím co máš za velikost

    • BikerM  

      Z těhle kol bych bral Canyon. Osobně bych upřednostnil model ultimate před aero verzí. Ale to záleží co a kde jezdíš.

      Jinak z kol okolo 100 tisíc je výběr velikej. Osobně bych vybíral ještě z jiných výrobců a Decathlon bych vynechal.

      • Uzdichcal  

        Výběr velký je, ale chci abych dostal co nejlepší poměr cena / vykon. To kolo mi vydrží déle…

        • BikerM  

          Rozumím. V tom případě mi přijde jako super volba ten Canyon. Kola mají poskládaná vážně hezky.

          A proč zrovna ten aero model?

          • Uzdichcal  

            Protože se mi docela líbí. Ale hlava říká: „jdi do Van Ryselu“ :D

            • rasto  

              van rysel bych nezkoušel. chlapi zde analyzovali před cca 1/2 rokem karbonový rám mtb. v důsledku to nebyl karbon, ale nějaká pryskyřice. nevěřil bych pak ani té silnici…

              • kubad  

                jestli myslíš ten proražený rám z Dekáče – tak sorry ale meleš sračky nic takového ve finále nepadlo

                • Cavendish  

                  Ne no, ale proč nešířit sračky. No ne?

                • rasto  

                  tak prosím trošku slušnosti. viděl jsi tu strukturu?

                  • JakeF  

                    Kdybys dal stejnou fotku s komentářem, že to je proraženej Scott, tak ti tu stejní experti tvrdí, že to je u tak lehkýho rámu normální a že tam karbon vlákna nejsou vidět, protože to je UD karbon :)).

                    Nicméně jinak jsem stejnýho názoru, že bych kilo za kolo z Dekáče nevysolil.

                  • kubad  

                    ano viděl, taky sem tam dával zvětšeninu té fotky kde je to jasně vidět karbon a taky sem četl závěr příběhu, co na to řekla firma co to opravovala, takže se prosím hoď do klidu.

                    • rasto  

                      nečetl jsem celé dotyčné vlákno, po cca 2 týdnech jsem se mu přestal věnovat. závěr jsem tedy neviděl, až nyní.

                      ⇒ já jsem v klidu. jediný, kdo uráží, jsi Ty.

                      • kubad  

                        van rysel bych nezkoušel. chlapi zde analyzovali před cca 1/2 rokem karbonový rám mtb. v důsledku to nebyl karbon, ale nějaká pryskyřice. nevěřil bych pak ani té silnici…

                        opravdu považuješ za urážku to že sem označil tenhle koment s vymyšleným závěrem za sračku ?

                  • kubad  

                    Pro připomenutí.

                    Každopádně, rám je dle tvrzení GMS composites 100 % bezpečný po opravě s 2 letou zárukou a zpevněný.

                    a tohle tam psal borec co se opravama karbonu živí:

                    "Pro všechny odborníky zde na BF… další klacek v rámu, tentokrát Canyon Exceed CF SLX. Top bajk od Canyon. Stát se to může úplně normálně, už jsem toto měl v ruce vícekrát, další fota už nedohledám.

                    Tady u Canyonu to vypadá jinak jen proto, že profil trubky není tak masivní, u dekače je stěna tenčí a proto se takto vcelku pravidelně kus materiálu vyštípl (jak už tady někdo psal.

                    Navíc bude v tomto místě spoj, který tomu taky pomoh.Nepochybujte že rám není z karbonu, už se to jede v tak velkém množství a materíály pořád zlevnují, vůbec se nevyplatí řešit výrobu nějakou ojebávkou… (forma a práce okolo levného rámu je o dost dražší jak materiál.Nemůžu a nikdo tady z fotky jen tak říct, že je rám dost nekvalitní, pravděpodobně cena odpovídá kvalitě, ale 100–200 gramů materiálu navíc, by mu jen prospělo, ostatně jako všem levným vylehčeným rámů. Každý rám se dá zničit i ty nejdražší a pokud se to stane nárazem do kamene, klacku rozhodně za to nemůže rám."

              • Uzdichcal  

                Koukal jsem na to, a obviously by to bylo na každý rám moc velké sousto.

                Van Ryselu tedy nehraje do karet:

                • neoveřená geometrie (až to pujde, zkusím ho půjčit)
                • rám (jezdí na něm jeden silniční tým, takže bych to jako nejaky velky průser neviděl)
                • rafkove brzdy na karbon rafcich

                Vynechal jsem neco?

                Karbon kola Fulcrum Zero na keramických loziscich mi přijdou jako moc fajn volba

                Dura Ace je špička mechanického řazení

                Karbonovy kokpit Deda

                Váha 6,6 kg v M… V Lku s pedaly by to bylo na hranici 7,0 kg…

                Už jen, aby se dalo objednat

                • Polopol  

                  Ještě se připrav na to, že se tě bude každý ptát, proč jsi vysolil tolik peněz za kolo z dekáče. Prestiž je tam na nule. I když na tu to samozřejmě nejezdí.

                • Polopol  

                  Na bazaru ti za to potom taky asi ruce neutrhnou.

                • Cavendish  

                  A proč za 100k nekoupíš Giant TCR?

                  Kvalitní rám s ověřenou geometrií…

                  Sada Ultegra + kotouče…

                  Karbonový ráfky který nebudou trpět…

                  Ale jestli chceš radši o 1,5kg lehčí neověřený kolo, než prověřenou kvalitu, tak hodně štěstí :)

                  • Uzdichcal  

                    Kdyby ten Van Rysel stál o 20k méně? Už by to za to stálo?

                    • Cavendish  

                      Ne, protože pořad budeš mít stejný rám a nízké karbony které si budeš ničit brzdami :)

                    • milan.v  

                      Pane Lorenc, …?

                    • cioran-m  

                      Hele, všichni ti tady říkaj, že kupovat tohle je asi blbost a ty se furt snažíš si to prosadit.

                      Tak si kup, co chceš a neptej se už.

                    • Cavendish  

                      Ale jestli to chceš lehčí, mít ráfkový brzdy a karbony, tak…

                      http://www.giantbrno.cz/…d-pro-1-2021

                      • Polopol  

                        To je opravdu moc pěkné kolo. Fakt nevím, co by mě donutilo místo toho koupit dekac. 

                        • Cavendish  

                          Řekl bych ze momentálně má Giant fakt TOP nabídky a já bych se nerozmýšlel moc dlouho

                          • Uzdichcal  

                            Tak nakonec jsem snížil budget na 60k.

                            Koupím lehčí kola (1300g) na fulla. To mi přijde jako lepe utracené penize, nez dat kilo do „druheho“ kola

                              • Uzdichcal  

                                Ty děláš v Giantu, vid :-)

                                • Cavendish  

                                  Ne :) dělám na Boschi

                                  Ale klidně si kup vyčesanýho Specialized :)) Cannondale nebo Trek

                                  • Uzdichcal  

                                    Ten modrý Giant je vážně nádherný… ještě popřemýšlím, na kolo až tam nespěchám

                                    Vpoho, k velkému S mám docela odpor

                              • Tydlii  

                                twl za 55k to nevypadá špatně :O . Chorus za 35k, equatory za 17,5k to je 107,5K, no a za 7,5 se to čím to je ověšený hravě prodá… Že by první silnička podle mejch představ kde bych se vešel do 100k?

                                • TheJD  

                                  Fakt bys vymenil Ultegru za Chorus? :D Navic za ty prachy…

                                  • Tydlii  

                                    aktuálně jezdím record 2004, campa mi vyhovuje systémem řazení – ergopower, dnes ultrashift tusim. nechtěl bych do stran pohyblivou brzdovou páku. Navíc dostupnost náhradních dílů, když jsem zlomil řadící páčku tak jsem u šírera prostě koupil novou za 500kc a jede se dal, pruzina do brzdy to samý.

                                    Je nová campa špatná? :O

                                    • TheJD  

                                      Netusim, ale za tu cenu mi to prijde dost ulet, i kdyz ja na Campe ujel dohromady tak 100 metru. Prave na novem Chorusu. Diskove brzdy super, jinak netusim.

                                      • Tydlii  

                                        dobře :) tak pokud to bylo myšlený takto ta otázka pak odpověď zní vyměnil bych vlastní babičku za campu :)

                                        • Cryzyy  

                                          Ačkoliv mam na 10s Chorusu najeto třebas 100 000 km, tak Ultegra R8000 na zimaku chodí daleko lepe, bez ohledu na to, že na dalším KOLE bych už chtěl určitě kotouče, ale určitě ne Campa.

                                          • Tydlii  

                                            proč ne campa kotouče? tohle už jsem tu od tebe četl, ale nikde jsem k tomu nenašel odpodstatnění.

                                            • Polopol  

                                              Já jsem Campu jezdil celý život, až teď na podzim už se mi nechtělo řešit skládání kola, tak jsem koupil přímo toho Gianta z odkazu a musím uznat, že kromě designu žádný důvod ke koupi Campy není. Ta Ultegra fakt chodí fakt moc pěkně. Jako mrzí mě to, jsem fanoušek Campy, ale ne zas takový, abych dal o tolik víc peněz za něco, co s přimhouřením očí funguje maximálně stejně. Kdybys toho Gianta fakt kupoval, tak můj kus trpí na odlupování laku a je tam hadice k přední brzdě vedená venkem, což vypadá to hrozně. Jinak dobrý.

                                              • Kubajsu  

                                                Přesně, Campu vozím celej život… Pak CX na Ultegře a nemůžu proti ní říct křivého slova – funkčnost supr a zatím bez jakýkoliv nutnosti štelování, který na Chorusu musím provádět každou chvíli. Škoda no. Navíc ani ta opravitelnost už není co bývala.

                                                • Polopol  

                                                  Celkem by mě zajímalo, jak se campe v poslední době jako firmě vůbec daří. Protože pokles prodeje sad musí být obrovský. Dobře jim podle mě funguje akorát fulcrum. Ale nevidím do toho.

                                                  • Kubajsu  

                                                    Jo, na kola nemůžu říct křivý slovo. Ta drží parádně (teda Campa, Fulcrum jsem nezkoušel, ale mělo by to být fuk).

                                                  • cioran-m  

                                                    Ta kola (oboje, jak Campa, tak Fulcrum) jsou opravdu skvělá. Aspoň byla všechna, která jsem vyzkoušel.

                                            • Cryzyy  

                                              Protože bych rad něco co bude fungovat dobře za rozume penize, nová Campa se už nedá servisovat jako ta stará…

                                • Cavendish  

                                  Za 35k seženeš i Record 2014 včetně kazety :)

                                  • Tydlii  

                                    no pokud mám chtít record 2014 radši než 12 speed tak pak je to pěkný…

                                    Nevím, spíš mě to výše zaujalo, na novou silnici dojde možná v létě, možná za rok podle toho jakou zvolím cestu. Ještě mě láká elektrický sram, ale sram na silnici… bych se za sebe asi styděl. Tam prostě patří campa.

                                    • Cavendish  

                                      Mám na silnici mechanický Chorus 2011. Neměnil bych!!

                                      Na CX ale půjde Shimano místo Campy.

                                      Modely do roku 2014 funguji skvěle a jsou dělané ještě v Itálii.

                                      Po 2015 je výroba přesunuta do Rumunska :( Ale Veloce 2015 mě chodí pěkně i tak

                                      • Tydlii  

                                        chorus by mi stačil – nechystám se na tom závodit. Shimano to válcuje cenově, což mne dost mrzí. mám campu rád, dalo by se říct že jsem do ní na tý svý bazarovce za desítku zamiloval. Jasně že to shimano může chodit líp. ale tohle je 1. krásný za 2. na to ze to jezdili profici a ma to nalitano nejspis sesticiferný km a az na drobný servis to furt funguje jak nový… Cítím tím závazek vůči značce, abych ji podpořil, protože taková kvalita se jen tak nevidí.

                                        Jinak ta 2014tka se ale jeste nedelala na kotoucich…

                                        • Cavendish  

                                          Campa je krásná, lehká a elegantní. To se no líbí.

                                          Tak tam dáš mechanické kotouče no :)

                                          • cioran-m  

                                            Campa byla kdysi, asi tak do roku 1997, hezká a elegantní, to ano. Teď však už léta vypadá směšně. A bohužel, celou tu dobu, tehdy i teď, chodilo Shimano prostě líp.

                                            • Cavendish  

                                              Jak pro koho :) nemůžeš to paušalizovat

                                            • Polopol  

                                              Devítirychlostní Campa, tipuju kolem roku 2000 byla nádherná.

                                              • cioran-m  

                                                Jo, nebo snad, už si přesně nebzpomínam. Tam někdy se to lámalo. Já mám na při'slušném kole tu z roku 96–97.

                                      • vt  

                                        Rumunsky sady jsem uz na Campe nezazil, ale nevim proc by meli byt horsi :-) … ale jen tak na rychlo gooogling koukam, ze Ultegra vs nejlevnejsi disk Chorus je cca +12k … coz nevim, zda uz bych si zduvodnil.

                                • Carpathia  

                                  Tak tu kompletní Ultegru s hydrobrzdami bych od tebe za 7,5k klidně koupil ;-)

                        • Haryk  

                          Přesně. Mít kilo, tak to je jasné vítěz.

                    • MilanCF  

                      Hlavně by mě zajimalo, kde budeš to kolo pak servisovat. Páč většina cykloservisů nechce dělat servisy na kolech z dekáče apod.

                  • BikerM  

                    Bavi me jak tady porad spousta lidi prosazuje kotouce na silnicku. :) jde videt, ze ten marketing velkych firem doopravdy funguje.

                    • Tydlii  

                      kolik km jsi na silničce najel listopad až nyní? :)

                      já 2450km za všech typů počasí co byly a koutouče by sakra bodly…

                      namátkou –

                      1. mokro skoro furt → hůř to brzdí (brzdy c. record, špalky swissstop BXP, vpředu ráfek keramika [ergo víc z toho nedostaneš])
                      2. když je mokro → jemnej bordel ze silnice stříká na zadní kolo a vytvoří se taková jemná mazlavá kašička, díky který to nebrzdí, obržďuje se to asi 40× rychleji a která ve finále nejde umejt ničím než cyklostarem a dostávání hliníkovejch špon ze zadních špalků taky lahoda
                      3. když mrzne a je vlhko → ráfky namrznou a je to na to volat rovnou pohřebáky
                      4. když mrzne a je mokro → bod 3 intensifies
                      5. když mrzne a sněží → viz výše, některý pangejty by o mojí návštěvě mohly vyprávět, kapoty nejméně 2× málem taky

                      Takže… na ježdění za sucha a hezkýho počasí určitě kotoučů netřeba (zvlášť pro nás posery ve sjezdech) ale na normální použití mám jasno.

                      No a když k tomu přidám že bych si rád zkusil nějaký 40–50tky, ale na ráfkáče to prostě nekoupím, protože bych to zdevastoval bržděním…

                      Osobně jsem na toto téma viděl 2 marketinkový videa, který mne nepřesvědčily (to jsem jeste neměl silničku a smál jsem se lidem co si to koupí → dnes už chápu) a pak jeden test od GCN ze kterýho vyšlo ze kotoučový dury a ráfkový dury brzdí ± pár procent stejně a oboje 30× líp než nějaký shit brzdy. (za sucha samozřejmě)

                    • JakeF  

                      Měl jsem obojí a zpátky na ráfkový už bych nešel… Kotouče jsou lepší ve všech ohledech vyjma pár gramů, který poznáš akorát při měření pindíků v galerii na B-F…

                      • Polopol  

                        Hůř se to vozí rozložené v autě, pak to po složení někdy cinká. pokud nemáš elektriku, tak příšerné obří páky. Já bych do toho znova nešel, nebo spíš bych za to nebyl ochoten připlatit oproti klasikám. Ale to je jedno, na výběr už brzo stejně nebude. :-)

                    • rasto  

                      mě se kotouče na silnici taky nelíbí. rád vozím nízké ráfky na hlíně. tam jsou ráfkové brzdy jako kotvy.

                      (pro úplnost, kotouče jsem na mtb vozil od r. 2002)

                    • Chlebovnik  

                      Tyhle hlášky byly „rádoby vtipný“ zhruba někdy do roku 2018.

                      Dneska už nad nimi většina jenom mávne rukou a protočí oči.

                      • cioran-m  

                        Jasně. Třeba na všech loňských velkých tour to všichni zajisté dělali tak, jak říkáš. Teda kromě těch, kteří je vyhráli. To bylo protočených očí!

                        • vt  

                          LOL .. hele temihle hloupymi argumenty rafkovy brzdy jen schazujes.

                          • cioran-m  

                            A co ti na tom, když jen člověk napíše, že přes naprostou (alespoň mediální) dominanci kotoučových brzd všechny tři největší etapové závody roku vyhráli shodou okolností lidi na kolech s brzdami ráfkovými, připadá až tak hloupé?

                            Nemohlo by to to třeba – LOL – být spíše i tím, že bys mohl být hlupákem tak trochu sám?

                            • vt  

                              Ve vlakne kde si hobik vybira kolo je argument s materialem pro viteze TdF zcelam mimo :-)

                              • dolomiti  

                                Proč? :-O

                                • vt  

                                  Ty si vybiras kolo podle toho kdo vyhraje nejakej zavod? Ok, v pohode, asi takovy lidi budou :-) Z moji bubliny nikoho toho takoveho neznam. (Ted teda vlastne uz 2ks jo :-)

                              • cioran-m  

                                Ach tak, tak jsi to myslel?

                                Já si doteď naopak myslel, že právě hobbici si dost vybírají kola a material (samozřejmě podle svých finančních možností) podle toho, co vidí na kolech závodníků a zejména v těch slavných závodech. A jelikož si tohle myslí i výrobci kol a materiálu, tak se snaží právě to, co chtějí prodávat, právě takto a tam prezentovat, aby se to pak objevilo v mediích, co kdo jezdí, jak ta kola vypadají atd atd. A myslím, že právě na tom je celá podpora závodních týmů ze strany výrobců založena (co vůbec profesionální cyklistika existuje). Nebo snad ne?

                                Koneckonců si vzpomínám, jak leros v televizi poté, co Pogačar v časovce vyhrál Tour, tuším Svoradka nebo kdo ihned hlásil, že zítra přinese určitě Bejk bednu šampaňskýho. Asi taky uvažování zcela mimo.

                                A znovu: nemůže to tady – ta argumentace z tvé strany, jaká je – být způsobena tím, že " mimo" jsi tak trochu v té věci spíše ty? :)

                                • Chlebovnik  

                                  Já si doteď naopak myslel, že právě hobbici si dost vybírají kola a material (samozřejmě podle svých finančních možností) podle toho, co vidí na kolech závodníků a zejména v těch slavných závodech.

                                  Tohle platilo naposledy v 80., možná v 90. letech. Dnes si každý zapne YouTube, přečte recenze, proletí fóra, a podle toho se pak také rozhoduje. Jaký materiál vozí vítěz TdF zajímá mizivou hrstku cyklistů.

                                  Jinak postavit Bianchi a Pinarello na kotoučích pod 6.8 je prý nadlidský úkol. Proto také Jumbo Visma měla černé (lehčí) rámy a Ineos nasazoval Lightweight záplety.

                                  • cioran-m  

                                    Postavit kolo s rámem (dnes už i u toho Pinarella) na kotoučích pod 6,8 kilo byl právě pro tyhle dvě nezkušené firmy v roce 2020 nadlidský úkol? Pokud vím, tak Fausto P. se akorát vyjádřil v tom smyslu, že nechápe, proč by měl kolo ze svého pohledu zbytečně kotouči zatěžovat a že může proto všude na kole použít i těžší a pevnejší material tam, kde to považuje za vhodné. Samotnej rámovej set váží, kolik váži, tam je to daný. A Lighweighty se jezďí, co jen pamatuju, a jezdily se i v době, kdy bylo naopak nutné ta kola olůvkama zatěžovat, aby nebyla pod limit.

                                    Ale co, možné je dnes v té nové době všechno. Sranda v tomto ohledu je, jak s diktátem výrobců mít na kole kotouče nenápadně utichl ten mnoho let trvající křik, jakže je ten hmotnostní UCI limit na profi kola nesmyslně vysokej!

                                    A že by lidi nezajímalo, co se na závodech jezdí, to si opravdu nemyslím. Stačí se po kterémkoli velkém závodě podívat na CN nebo VN kde jsou vždy naprosto podrobně focena a rozebírána kola, na kterých se jelo a upozorňováno podrobně na právě použitý materiál. A že by zrovna tohle byl jen takový soukromý koníče redaktorů mi zas nepřipadá moc pravděpodobné.

                                    • JakeF  

                                      Nevyhrával náhodou Sagan na Venge, kterej vážil přes 8 kilo?

                                      • cioran-m  

                                        Jasně. A taky to měl od Spešla včetně těch kotoučů tak daný. Tam to byl od začátku, jak se s tím začlo, diktát bez vyjímky. No, teď už Spešl dokáže postavit (ne teda asi Venge) i na kotoučích opravdu docela lehký kolo.

                                    • gemini  

                                      To že Pinarello a Bianchi má svoje kola na kotoučích výrazně těžší než konkurence, mediama skutečně proběhlo – a jak píše Chlebovník, Bianchi na svých kolech pro Tour měnilo celeste za černou ( jestli si dobře vybavuju, celeste přidávala rámu desítky gramů navíc ). Jinak, pokud koukneš do starších článků na Cycling News, zjistíš, že i v době, kdy se kotoučová kola ve World Tour nepoužívala, se málo která silnička podívala vahou pod 7 kilo- pokud se nejednalo o speciálně poskládaný kolo na nějakou vrchařskou etapu, byly kola ve standardní specifikaci tak kolem 7,3 kg…

                            • Karaya  

                              Tak rovnou napiš, jak se z toho vítězný tým poučil a na čem bude jezdit letos ;-)

        • tonik666  

          A co je nejlepsi pomer cena/vykon?

          Horsi ram na lepsich komponentech???

          Jestli chces kolo dele, ma smysl zvazovat nekoho kdo dava delsi zaruku etc. Protoze komponenty vymenis, ale ram ne.

    • MrtweyUbrus  

      S rozpočtem 100k Decathlon? :)

      • Johny.Merida  

        A bez kotoučů, to fakt neee.

      • Uzdichcal  

        Tak komponenty jsou špičkový. Otázkou je co rám, ale nekde jsem cetl, ze na tom jezdi nejaky profi tym. Ta červená perleť se mi vážně líbí.

        • MrtweyUbrus  

          Ty jseš jak ta moje, taky vybírá podle barvy :) Z toho co máš ve výběru bych šel do Canyonu pokud víš jak velkej rám potřebuješ, mě třeba Canyon nesedí L malé a XL moc velké.

    • nomecz  

      Giant tcr za kilo tam mas karbonova kola a watmetr

      • milan.v  

        Také bych se podíval na Gianty…

      • jirkaRS  

        Taky bych bral Giant TCR.

        Třeba to TCR Advanced pro 0v elektrice i s wattmetrem. Po slevě za cca 115K kč.

        • milan.v  

          A elektrika už je jiná liga…

        • Mr_Mertic  

          Vždyť to kolo stojí 135k, ne?

          • jirkaRS  

            133K. V Giant Store mi řekli, že na 115K by se dalo dostat.

            • TheJD  

              Coz je porad o 15 vic, nez tazatelovo zadani. Osobne tam tu hodnotu nevidim, mysleno v porovnani ceny stejneho kola s Ultegrou bez DI2 a s DI2.

              • jirkaRS  

                Jasně, věc názoru.

                Ten Canyon taky není přesně za 100K, ale je přes.

              • milan.v  

                Pokud by byl rozdíl jen 15tis. ve prospěch Di2, nebylo by o čem, ty benefity jsou ale do jiného vlákna… A samozřejmě se pořád najde dost lidí s potřebou hrát si s lanky a řešit, jak jim co řadí…

                • TheJD  

                  Ten rozdil je ale 34 tisic a ty kola se lisi jen DI2 a plasti. To je opravdu hodne.

                • deekay  

                  Uz jen to, ze Di2, jako jedina hydraulicka sada ma paky ergonomicky temer shodne s mechanikou (zadne delsi telo, nebo bambule, rohy a podobne ergonomicke hruzy) je treba dle me fakt velky benefit.

                  Nicmene posledni veta je takova ta klasicky snobska, az skoro na liskanec :D

    • TheJD  

      Z tohoto bych volil Aeroad, jestli jsi schopny se na nej poskladat. Osobne se mi taky dost libi, ale predevsim to Decathlonove kolo je za zenitem a na Orce jsem se letos svezl a velmi me to kolo zklamalo. Uplne bez duse. Mrtvy kolo.

    • Milwa  

      Jestli to je první silnice, za tyhle peníze, a chceš na ni sbírat km, začni fittingem. Ať to máš pohodlný. Z fittingu vyplyne, jaké modely budou pro tebe ok.

      • Uzdichcal  

        Už jsem jednu měl, byl to Superior Road Team Issue. Fajn svezení, ale šlo z domu

    • Mike95  

      Za mě můžu doporučit orbeu. Sám ji mám 1 rok a jsem maximálně spokojen. Orbea je velmi pohodlná, takže je vhodná na vytrvalostní trénink.

    • Cavendish  

      http://www.giantstorepraha.cz/…d-pro-1-disc

      Není co řešit. Giant, Ultegra, kotouče, vysoký karbony ;)

      • jirkaRS  

        Je to tak :-)

        • miche  

          Nedá mi to a zeptám se …

          jak je to s dostupností plášťů na ty jejich karbonový hookless ráfky …

          vím že kolem toho byla a je kauza, že někteří výrobci negarantují bezpečnost …

          ví o tom někdo něco bližšího?

          No a co mi vadí, je to vedení lanek kolem hlavový trubky, to je peklo … :-)

          • Chlebovnik  

            GIANT na tubeless pláště provádí celkem rigorózní testování – např. nahuštění na 1,5× maximální tlak uvedený na plášti a musí vydržet na ráfku 24 hodin. Třeba u GP5000TL je to přes 160 PSI. K takovým tlakům se nikdo nikdy ani zdaleka nepřiblíží. Bych ty výsledky nebral úplně černobíle. Podrobnosti o testovacím protokolu a aktualizovaný seznam „kompatibilních“ plášťů zde:

            https://www.giant-bicycles.com/…s-technology

            Ad bowdeny okolo hlavy: Elektrika to vyřeší. =)

          • pavelmisar  

            To vedení lanem – nic co by eletrika nevyřešila. Budu to úplně stejně řešit u mé Scultury :-)

    • ferlikster  

      Já osobně bych z uvedených bral jednoznačně toho Aeroada. Hlavně pro aero koncepci, krásně čistý kokpit a taky vysoký karbonový kola. Jsem vysoký a vážím přes 90kg (vrchařská blecha ze mne prostě nebude) takže do kopců by mi ultralehké kolo stejně moc nepomohlo a na větru ty vysoký kola se svou váhou celkem v pohodě udržím. Ty na tom třeba budeš s preferencema ji­nak…

      • Dejv0  

        Jenom čistý kokpit má Aeroad od verze SLX a ta začíná na 150k, verze SL má normální vedení kabelů. Jako ne, že by to vadilo, taky bych ho bral. :)

    • Pikaču  

      No pro tazatele je ten vybeber trochu scestny. Ten dekač ve vyberu je hnus. Pak dvě cenove odlysna kola a navic vytrvalost na aero kolu. To bych spis doporucil endurace

    • MatyW7U  

      Nebál bych se jít do tohoto lze osadit o sirsimy plasti a udelat z toho gravel nejlepe tyto kola osadit gravel a lehke karbony na silnicni pojezdy geo take spise silnicni nez gravel

      https://superiorbikes.eu/…-dark-chrome

    • mr.mojo.risin  

      mám stejný rozpčet a rozhoduju se mezi TCR a právě tímto Van ryselem (chci čistě vrchařské kolo), může tu někdo podat pádnější argumenty proti Van ryselu, než hlášky typu „decathlon ne“, apod.?

      • vt  

        TCR je ram lety osvedceny od top vyrobce … jinak se pochopitelne rozhodni srdcem :-)

      • MrtweyUbrus  

        Mě by teda jako pádnej argument stačilo že Giant je největší výrobce kol na světě který varábí rámy i pro jiné značky a má mnohaletou zkušenost s výrobou karbonových rámů s vlastním vývojem atd.

        • mr.mojo.risin  

          souhlas, ale pořád mi vrtá hlavou, že bych ušetřil 0.5kg a jestli bych při mých 60kg docenil kvalitu rámu od giantu…

      • polo  

        U každýho kola tě určitě zajímají i jeho vlastnosti. Tedy jestli je rám dostatečně tuhý v záběru, ale poskytuje taky potřebnou míru komfortu při jízdě na horším povrchu. Jaká je skutečná váha, jak široký pláště se tam vejdou, pokud bys chtěl měnit. A třeba taky jestli ty rámy nepraskají.

        Na TCR najdeš spoustu testů a vychází v nich dobře, na Van Rysela asi bude problém vůbec něco najít, takže se o vlastnostech těžko něco dozvíš.

        • TK75  

          Ještě ti tam chybí jízdní vlastnosti – to jak se to kolo díky geometrii rámu chová, v zatáčkách, v rychlosti, stabilita atd Tam všude bych taky vsadil spíš na Giant

      • Uzdichcal  

        A to si vem, že ten Van Rysel by šel sehnat i výrazně levněji

      • Tom-T45  

        Jenom že jdu zrovna kolem, tohle na mě včera vyskočilo na FB:

        https://www.giant-bicycles.com/…oad-cc/25848

        Ale možná to nic neznamená, možná je road.cc jen něco za způsob zdejšího magazínu :-)

        • tonik666  

          Tyhle “kola roku”, to me vzdycky pobavi. TCR bude srovnatelne s ostatnimi koly od velkych vyrobcu

          • deekay  

            Bude, akorat za ty prachy clovek dostane kompletni dobre vybavene kolo. Narozdil od nejmenovanych dalsi velkych vyrobcu :)

            • zdenek  

              Giant umí pěkná kola, ale vadí mi, že ze zákazníků dělají blbce touto informací:

              „Bohužel neexistuje žádný standard vážení kol, kterého by se drželi všichni výrobci, a uvedené hmotnosti jsou často nepřesné. Pro zjištění přesné hmotnosti kola v dané velikosti je třeba nechat kolo zvážit na prodejně a stejně tak i model konkurenční značky – jedině tak budete mít pro porovnání hmotností přesná čísla.“

              • pavelmisar  

                Tak přepni na německé stránky a máš to :-)

              • deekay  

                Vidis a ja treba tohle takhle nevnimam. Pro me je tam valstne napsano:

                „spousta vyrobcu s hmotnostma keca (coz tak proste je) a my kecat nechceme, ale zaroven nechteme prijit o kseft u lidi co porovnavaji tyhle tabulkovy hodnoty, takze to radsi nenapiseme“

                • Chlebovnik  

                  +1

                • pavelmisar  

                  +1

                  Ty hmotnosti kol uvedené na stránkách výrobců jsou jeden velký kec…

                • AussigBiker  

                  +1, naprosto fér, vzhledem k tomu jak všichni o hmotnosti lžou.

                  • yetti  

                    Mně by tedy přišlo mnohem férovější hmotnost uvést (nejlépe reálnou, naváženou). Pokud uvažuju o koupi zrovna tohohle kola, tak si hmotnost vygooglím (někde určitě bude) a tohle je jen taková zbytečná obstrukce, která by mě od Giantu spíše odrazovala

                    • JachymP  

                      A jak by sis to představoval? S pedálama nebo bez? S dušema nebo mlíkem? Jakou přesně velikost kola (každá velikost váží jinak)? Seříznutej krk vidlice nebo neseříznutej?

                      • milan.v  

                        To už zbytečně špičkuješ, stačilo by uvést, že v této konfiguraci a standardní délce krku (například) váží tolik a tolik…

                      • yetti  

                        zatím každé silniční kolo, které jsem kupoval bylo od výrobce bez pedálů a s dušema. Ale pokud tam uvedou, že hmotnost je pro velikost M s pedálama a mlíkem, tak je to podle mě naprosto OK. Jinou proměnnou tam nevidím.

                        Osobně by mě zajímalo, který výrobce dodává silničku s nášlapama a dokonce uvádí hmotnost s pedálama. Hmotnostní rozdíl duše / bezduše je naprosto marginální.

                        • cioran-m  

                          Podstatná je hmnotnost rámového setu. Zvážená. A k tomu ty pevnostní charakteristiky. V Tour to dělaj, není špatné projít si to tam, je-li možnost.

                          Vybavení známé je (koneckonců, zas moc možností krom té Ultegry opravdu reálně v tomto případě ani není) a kola holt se dají připadně i s někým vyměnit nebo tak.

                          Cenově u proveřených kvalitnich kol vycházejí samozřejmě v této kategorii nejlíp německé zasilačky Rose a Canyon.

                          A kotouče nebo ne – to ať si každej rozhodne sám. Že je ten současnej reklamní diktát kotoučů na silničkách trochu směšnej, je snad docela zřejmý. Ale to je každýho věc.

                          • yetti  

                            Zrovna u značek jako Giant, které kromě sady od Shimana používají samé vlastní komponenty je pro mě hmotnost celku důležitou indikací kvality, protože ty jejich komponenty můžou mít velmi neurčitou úroveň. Například ta jejich karbonová kola můžou mít 1200g, ale také třeba 1800g, a to samé řidítka, sedlo, sedlovka atd.

                          • JakeF  

                            Korelace a kauzalita jsou často dvě různý věci…

                            Myslíš, že kdyby měli kotouče, tak by nevyhráli? Vidíš nějakej konkrétní důvod, proč by jim kotoučovky zabránily vyhrát?

                            Aerodynamika vychází cca stejně, váhově není problém postavit silnici na UCI limitu i s kotoučovkama a brzdnej výkon i modulace jsou jednoznačně lepší u kotoučů.

                            • kubad  

                              a tobě se jezdí dobře na něčem, co nechceš / nepotřebuješ / nevyhovuje ti to?

                              jaký je k tomu důvod?

                              • JakeF  

                                Není k tomu důvod, proto jezdím na kotoučích :))

                                • cioran-m  

                                  Však to je naprosto v pořádku.

                                  Koneckonců, třeba i všechny moje kamarádky maji na svých bajkách, gravelech, fitness kolech a všem možným dnes už taky kotoučové brzdy (a jejich děti taky).

                                  Akorát u silničního závodního kola je zatím stále defakto jediným opravdu rozhodujícím faktorem styk pláště či galusky s vozovkou – a to na suchu i za mokra. O ostatních výhodách či nevýhodách obou konstrukcí brzd se bavit klidně můžem (jako jsme se už bavili mnohokrát), ale rohodujíci to není.

                                  • JakeF  

                                    Dostat silniční pláště/galdy na limit styku s vozovkou opravdu není problém s jakoukoliv brzdou…

                                    Hodně velkej rozdíl je ale v modulaci brzdný síly, zvlášť za mokra. Když nám v Dolomitech na závodě zapršelo před nejhorším sjezdem, tak před každou zatáčkou chvíli nic, než špalky odstranily vodu z ráfku, pak se to náhle chytlo a díky minimu trakce šlo zadní hned do smyku. Já to dolů pomalu zplužil, protože mi o nic nešlo, ale pár nadšenějších závodníků se tam nepěkně vyválelo… Kotouče jsou v podobný situaci daleko lepší, protože se na nich voda tak dobře nedrží a navíc se na ně tak snadno nedostane, jak nejsou 2 cm od mokrý silnice.

                                    Nikomu neberu, že se mu ráfkový brzdy na silnici víc líbí a určitě pro většinu lidí jejich funkce stačí, ale objektivně kotouče fungujou líp.

                                    • cioran-m  

                                      To je jistě pravda a bylo by asi hodně špatné, kdyby samotné kotoučové nrzdy právě b těchto popsaných podminkách fungovaly stejně nebo hůř, než čelisti. Trochu opačná zas může být (podle toho, co jsem v testech četl) situace za sucha a horka v závěru dlouhého sjezdu. Ale, rozumiš, já se přít nechci. Koneckonců s čelistmi jsem se najezdil i v Dolomitech a Alpách svého času vcelku dost (a to i za mokra a i v jakejchsi jakože lidovejch závodech).

                                      Jen bráním silniční závodní kola proti dnešnímu diktátu výrobců. Koneckonců, běžný sportovní cyklista toho zas nějak moc v dešti a vysokých horách nenajede.

                            • cioran-m  

                              Jistě, že by vyhráli i na kotoučích. Já to psal jen jako příklad toho, že preferovat na silničním závodním kole čelisťové nebo zas jen kotoučové brzdy je i dnes irelevantní a že ten diktát kotoučů je jen reklamním zájmem výrobců materiálu.

                              Jinak – jak jsem taky psal – ať si každej dá na kolo, co chce a co mu vyhovuje. Někdo holt preferuje kotouče, někdo zas lehčí a pěkné kolo.

                            • yetti  

                              Každej závodník chce vyhrávat a kdyby ráfkové brzdy přinášely nějakou zásadní nevýhodu, tak by je nevozili a už vůbec s tím nevyhrávali.

                              Nedavno jsem na youtube koukal na GCN, kde se ptali v profi stájích na Tour proč někdo jezdí galusky někdo pláště, někdo kotouče a proč část týmu jede etapu na aero kolech a část na klasice a vyplynulo z toho, že si to víceméně jezdci volí sami dle osobních preferencí a stáj jim do toho moc nekecá, protože rozdíly jsou naprosto minimální a nejdůležitější je aby závodník jel na tom na čem se cítí nejlépe.

                              • cioran-m  

                                Aha – tak týmy (s kolama třeba jako Spešl a Pinarello) lidem, co za ně jezdí, do toho nekecaj; takže na Spešlu kdo chce čelisti, tak mu je tam i s nějakým rámem daj a na Dogmu čouzkovi na Tour namontujou kotouče?

                                Krom toho – co znám kluky, co závodili (myslím i profi),

                                tak ti se bětšinou na nic neptali a prostě jeli na tommateriálu, kterej jim dali. Mnohdy ani neznali ty firmy a tak. Jo, dost pečlivě se bždycky upravoval posed a často i vybíraly dřív ráfky a pak teda zapletený kola.

                                No dobře. Budu se teda muset na ty fotku lépe podívat.

                                Jistě – pedály si Peťko samozřejmě může jezdit, jaký chce, možná i to sedlo.

                                A jinak – je to prdel – já si už začínám myslet, že opravdu dobrá silnička s jistou mírou jakési exkluzivity se zakrátko (možná, že už dnes) pozná taky právě podle toho, že, na rozdíl od těch zakapotovanejch hnusnejch mastodontů bude opravdu pěkná, lehká, i tak se slušnou aerodynamikou a bude mít čelisťový brzdy – nejlip teda EE. :)

                                • yetti  

                                  OK. Napsal jsem to špatně. V týmech, které mají k dispozici oboje si jezdci mohou vybrat

                                • teffe  

                                  Ale kola se upravují určitá volba podle osobních preferencí byla. Jestli to platí stále nevím, ale pro ilustraci dva články z r.2017 a 2018 kdy seriová kola měla pouze kotouče. Ale rozdílů proti produkčním kolům by se našlo víc.

                                  https://www.bikeradar.com/…ris-roubaix/

                                  https://www.bikeradar.com/…zed-gallery/?…

                                • milan.v  

                                  A co je lehká?

                                  • Cavendish  

                                    Na čelistech bude požadovat pod 6Kg jak ho znám :)

                                    • milan.v  

                                      Takový už tu jeden byl, ale ten byl příliš zaujatý či zabedněný ve své věci, už není… :o)

                                    • cioran-m  

                                      Tak – moje bakelitový kolo se standardní výbavou (Dura, Zippy) váži 6,32 s pedály, košíky etc. – aniž jsem se jakkoli o nízkou váhu nějak zvlášť snažil. Akorát brzdy jsou tam Ciamilla, protože jsem je na to přendal z Klejna. A je devět let starý a nic se na tom od té doby neměnilo. Takže dnes by nějaké lehčí pevné kolo s čelisťovými brzdami pod šest kilo asi mít mělo, nebo snad ne?

                                      • Cavendish  

                                        ,,standardní výbavou (Dura, Zippy)" k pousmání :)

                                        • cioran-m  

                                          Každej má jakejsi ten svůj standard v kolech jinde. Chtěl jsem jen říct, že jsem na to nedával, jako třeba Hogy a tak, žádné extra lehké komponenty, ale vcelku běžné věci. A váhově to bez španungu vyšlo, jak jsem psal (což taky považuju za běžnej standard lepší silničky).

                                          Dřiv to byl Record (když si tu Campu ještě člověk nemusel stydět na kolo dát) a nízký Ambrosia Giro nebo něco podobného.

                                          Na druhé straně zas v klidu jezdím starou Fiestou, že. :)

                                          • TK75  

                                            Jsem si včera četl https://www.bikeradar.com/…stone-lefty/

                                            Je to srovnání Cannondale Slate z roku 2016 versus novej Topstone

                                            Prdel je že ten starej duralovej gravel váží 10,6 a novej karbonovej Topston 10,7

                                            Jen mě to tak překvapilo, tak se omlouvám že vám to motám do silniček :-)

                                      • jonti  

                                        Kde bys chtěl ubrat těch 320g? Rámy, sada, kola ani komponenty o moc lehčí nejsou. Jen se místo důrazu na hmotnost víc řeší aerodynamika a detaily, které spíš pridávají na hmotnosti.

                                        • cioran-m  

                                          Tak – znám (mnohokrát zde zmiňované a publikované) kolo na vcelku běžné ježdění s titanovým rámem, co váží 5,2 kilo. Rám samotnej tak 1350g, aspoň myslím. Tam už si dal ten, co to stavěl, na výběru lehkých komponent záležet. Já teda ne.

                              • JakeF  

                                Kazdej zavodnik chce vyhravat a kdyby kotouce prinasely nejakou zasadni nevyhodu, tak by je nevozili a uz vubec s tim nevyhravali.

                                Neni to moc dobrej argument, kdyz ho pouziju presne opacne a on porad plati :))

                                • yetti  

                                  Právě, že to dokazuje, že rozdíl je nula nula nic a je úplně jedno jestli jedou na kotoučích nebo s ráfkovejma brzdama.

                                  A za tím, že dobrovolně by se ani jezdec ani tým o možnost vyhrát nepřipravili si stojím

                                  • JakeF  

                                    To taky funguje i přesně opačně… Kdyby ráfkový brzdy měly výhodu, tak na kotoučích nikdo nejezdí, protože by se dobrovolně nepřipravil o možnost vyhrát… A hele, jezdí a vyhrávaj.

                                    Každopádně zbytečná diskuze. Zažil jsem stejný diskuze u bajků před cca 15 lety, všichni víme, jak to dopadlo… Vývoj nezastavíš, u silnice to dopadne stejně.

                                    • cioran-m  

                                      Silničky však nejsou bajky – hlavně ty dnešní – ani náhodou. Ty dvě kategorie už spolu mají (na rozdíl ještě od začčátku devadesátých let) konstrukcně jen velmi málo společného.

                                      Ale že na skoro všech silničních kolech (možná kromě těch nějak exkluzivních:) za chvíli budou kotoučové brzdy, to je velmi pravděpodobné – o to se výrobci patrně postarají. Že to defakto v souhrnu praktickou vyhodu oproti čelistím nemá, je ale něco naprosto jiného.

                                      Koneckonců, silnice od měst až po dálnice jsou dnes taky plné SUV.

                                      • vrazdit  

                                        praktickou výhodou je podle mého to, že nehobluješ ráfek… jinak souhlas a každý má snad na výběr alespoň u těch garážovek co ještě dělají kola z opravdových materiálů :)

                                      • JakeF  

                                        No hele, já vlastnil silničku na kotoučích i bez a praktickou výhodu v tom vidím… A to dokonce takovou, že bych zpátky na ráfkový už nešel.

                                        • cioran-m  

                                          Ale vždyť to je úplně v pořádku, ať má každý na kole to, co mu vyhovuje, se mu líbí a co sám chce.

                                    • cioran-m  

                                      Hele – profici jezdí na tom, na čem se jim řekne, aby jeli. Ty řeči, že ne, jsou, až na naprosté vyjímky, jen takové zkazky.

                                      Jo, jasně : když si Cippo řekl o Spinergy, dostal je; a Ulrich LW taky. Nebo Hesjedahl po vítězství na Giru jezdil pak dokonce Californii. A Froome měl na kole O'Symetric. A Sagan dřív svůj představec, když to ještě šlo. A ještě daleko dřív měl třeba Lemond v Zetku jako jedinej karbonový Calfee. Ale to jsou naprostý vyjímky. Většina ostatního podobného vyprávěni jsou spíš legendy pro ty fandy.

                                      I když skoro všechny opravdický hobby cyklisty vlastně vůbec nezajímá, na čem profici jezdí, aby si něco podobného třeba koupili taky, jak tu kdosi tak věrohodně psal. Tak vlastně nevím. :)

                                    • lumyr  

                                      Občas jako výhodu ráfkových brzd zmiňují lepší výměnu při defektu. Proto je prý závodníci (když můžou) volí raději.

                                      • milan.v  

                                        To už dnes také neplatí, prakticky tam není časový rozdíl…

                    • pavelmisar  

                      To vám opravdu dělá takový problém přepnout na DE stránky, kde hmotnost uvedena je?

                      • yetti  

                        Samozřejmě, že není problém si hmotnost najít, Reagoval jsem na tvrzení, že je férovější hmotost neuvádět, což je z mého pohledu nesmysl

                      • zdenek  

                        Že by si v Německu nedovolili napsat, že nemůžou hmotnost uvést kvůli absenci metodiky vážení? :-)

                        Každé kolo má jasně specifikovanou výbavu, s jakou se prodává a se kterou se dá zvážit. Ideálně hodnota pro každou velikost rámu. Někteří výrobci rafinovaně udávají váhu nejmenšího rámu, ale i to je lepší než mlžit.

                        • Polopol  

                          U těch současných silniček je možná lepší nevědět…

                        • TheJD  

                          A pak zjistis, ze dva kusy stejneho modelu ve stejne velikosti se lisi klidne o 200 gramu…

                          • zdenek  

                            To pak gramaři obchází prodejny a hledají to o 200 g lehčí? :-)

                            Kdyby výrobci hodně chtěli, tak se dá hmotnost uvádět jako x +/- y kg. Ale to je asi sci-fi. Hlavně pro výrobce, co raději neuvádějí nic.

                            • TheJD  

                              Tak oni maji vetsinou nekde malym pismem uvedenou odchylku 5 nebo 10 %, coz je mnohem vic, nez 200 g :D

                    • rafi  

                      Tak jsem TCR Advanced Pro 1 zvážil – není to teda úplně factory setup, ale změny jsou malé:

                      TCR Advanced Pro 1 2021 vel. M

                      změny:

                      • sedlo vyměněno za spešl Power Arc
                      • dva košíky na bidony
                      • pedály
                      • pláště výměna za Vittoria Corsa 28mm, bezduše (včetně mlíka)
                      • garmin držák (dodáván standardně s kolem) + garmin radar držák pod sedlo (by Aliexpress)

                      vidlice s původním krkem (zatím neseříznutý)

                      celkem: 7.61kg

                      Tím i částečně odpovídám na dotaz ohledně pláštů pro ty hookless ráfky – uvedené bezdušové vittorky zatím cca 3 měsíce bez problémů.

                      • rafi  

                        Jen doplním: je to varianta s kotoučovkama

                      • JachymP  

                        Němci píšou 7,4 kg jestli koukám dobře? https://www.giant-bicycles.com/…ro-team-2021

                        To tedy asi sedí když vezmem ty pedály…

                      • yetti  

                        To není za ty peníze vůbec špatná váha na kolo s kotoučema.

                        Kamarád si na podzim koupil Spešla Roubaix na Ultegře Di za cca 108tis a překvapilo mě, že to ve velikosti 52 váží 8,4kg bez pedálů. Trochu váhy tomu sice přidává to nesmyslný odpružení představce, ale i tak mi to přišlo fakt těžký.

                • yaourt  

                  +1

    • BikeClubKovacek  

      Když tak koukám na ty ceny, tak jsem šťastný jako blecha, že se mi povedlo loni koupit tohle za nějakých 90 tisíc :)) 6,8kg na Dura Ace. https://www.canyon.com/…0001555.html?…

      • cioran-m  

        No, žejo! :)

      • deekay  

        Peknej kauf. Sice canyonu, co do kvality jejich carbon veci uplne neverim, ale jako zavodni nacini proc ne :)

        • Pikaču  

          mam kamarada co je pro nej canyon taky pobl. ale NASA carbon marketing žere i s navijakem.

          jinak tady mas GCN besuch bei Canyon Fabrik a jak testuji a kontroluji. kazda vidlice karbonova a riditka jdou na rentgen.

          (nemluvim o low cost kolech co jsou v asii montovana ale to co prochazi německou vyrobou)

          • Polopol  

            No praskají celkem dost, co tak pozoruji.

          • deekay  

            Me nejde o znacku a marketing rozhodne nezeru. Praska jim to ale fest.

            Jinak to ze jde vidle a riditka na rentgen neznamena vubec nic. Na cem zalezi je, jak prisna je QC a jak velke nedokonalosti pusti :) Castokrat je nejaka vada primo oznacena na ramu, potazmo vidlici a presto to dostane QC OK. Proste byznys je byznys a prachy nesmrdi. A je fakt, ze to maj levny. Dle me maji skvely engineering, co do ramu, jsou to jizdne skvely kola, tuhostne a hmotnostne vyvazeny, ale zamakat by meli na vyrobe.

            • Polopol  

              A tak oni to asi i ví, protože jsem ještě neslyšel, že by komukoliv dělali problém s reklamací. Canyon byl super před pár lety, kdy ve stejné třídě měli oproti konkurenci mnohem lepší výplety. Teď už na nich taky šetří, tak jak jsem teď kupoval silnici, ani jsem ho nezvazoval.

              • Pikaču  

                Praska vsechno ale jeste jsem neslyšel ze by nekdo mel problem se silnickou ( o praskalech AL se tu nebavime)? A tech canyon silnic jsem videl spousta okolo sebe a nikdo zadny problem. Sam mam druhy kus a k tomu i Luxe.

                Jinak tu nemluvime o kolech za 40 tisic ale o rekneme ultegra, ultegra di2, dura di2 verzích.

                • deekay  

                  Bavim se o karbonovych silnickach.

                  z hlavy me napadlo toto:

                  https://www.youtube.com/watch?…

                  a neni rozhodne sam, co jsem to tak prochazel :) Canyon jsem onehda mel ve velmi uzkem vyberu.

                  Jasne muzes napsat ze statistika bla bla.. ze praskne vsechno.. ale at si to kazdy vyhodnoti jak chce. Ja se rozhodl do canyonu nejit.

                  • Pikaču  

                    Tak zrovna tohle jsem videl a nevidim tu ani špetku problemu. Daval tomu zahul. Reklamoval a dostal nové. Jinak samozrejmne se najdou lidi co jim prasklo. I vic krát po sobe a canyon delal problemy s reklamaci. Sam zmam okolo sebe spoustu lidi a posledni dobou tu nikdo nic moc nepsal ( o stredech ala hambini tu nemluvíme tam ten ind najde u každého kola neco).

                    Nicméně toť muj názor ke kvalite. Kdyby me praskl a canyon delal problemy s reklamaci tak bych si i priplatil za jine ale zatim nevidim duvod priplacet si jinde.

                    • TheJD  

                      Hlavne mi prijde, ze zakladem tech velkych problemu je spatne sestaveni. Myslim problemy po vymene ramu. Jo, jde to taky na vrub Canyonu, ale neni to o kvalite jejich ramu/komponentu. Prasknout muze vsechno…

                    • deekay  

                      Jak jsem psal, kazdy at si z toho vezme svoje, ja nikoho presvedcovat nepotrebuju ani nehodlam, je mi to ostatne jedno :)

                      Dalsi vec, ja nekupuju komplet kolo, takze si to vzdy stavim, tudiz vidim mnohem vic detailu ve zpracovani ramu, nez kdyz to koupsi hotove. A par me jich ted rukama proslo, jak jsem pro sebe vybiral a nevybral :) Jinymi slovy, za tu „kvalitu“ je to zpravidla i se slevou drahe :) A to neni zdaleka jen vec canyonu. Dobra zprava je, ze se furt kvalita vylepsuje, jak jdou technologie dal.

                      • shcorepi  

                        No a, pokud to není tajné, co ti teda prošlo rukama za rámy a odradilo tě to a co ještě plánuješ si prohlédnout?

                • Polopol  

                  V našem cyklokroužku 4 Canyony a praskly 2. Jednou prasklá zadní stavba na Luxu a u hlavy Endurace. Bez problému vyměněno v rámci záruky.

                  • Pikaču  

                    Endurace jsem jezdil od 108 kg do 88 kg a i 2 roky v trenazeru. To co vydrzel a jezdi vesele dal u podobne tezkeho chlapa je moje zkušenost. A dalsi okolo me s 90–100 kg to same.

                    Luxe tahat do toho nebudeme. Tam kudy ty kola kezdi bych i sutr rozbil.

      • Uzdichcal  

        Koukám na jejich outlet, ale s pěknou slevou tam jsou jen kola z testcenter, ktere uz maji dost zasebou

    • ms82  

      Jako prvni peknou silnici bych vzal neco z vystavenych lonskych modelu se 40% slevou. Pekny ram, mechanicka ultegra, cenu okolo 60k. Dokoupis poradna kola a wattak a jsi na 100k. Scott uz asi vyprodal, ale nasel jsem BMC Lepsi je se kouknout na podzim, kdy se toho vsichni zbavuji. Na jare chce kolo kazdy a slevy jsou tezsi.

      • Alojs01  

        kolo z půjčovny za téměř 80tis… no nekup to…:-))

        • Uzdichcal  

          Jezdeno mladou slečnou na cyklostezce :)

        • ms82  

          Jak jsem psal, nehledal jsem prilis dlouho, ja kolo nekupuji. To byla jen ilustrace, zaroven jsem zminil, ze ted tech vyprodejovych modelu prilis neni. Idea je ale myslim jasna, jestli ne napoprve, tak ted uz snad ano ;-)

    • Polopol  

      Hodně parády udělá vždycky Wilier.

      • rasto  

        moje řeč. neskutečné luxusní svezení za „relativně“ dobrý peníz.

    • standoslav  

      100t ? A co Bianchi ?

    • enthusiast  

      urcite doporucujem pevne osy …aero by som sa radsej vyhol …su desne tezke a z mojej skusenosti i „tarbave“

      doporucujem canyon ale iny model

      drzim palce

    • milan.v  

      Pomalu to tu zase začíná vypadat jako boj o svou pravdu ve věci kotouče x ráfkové brzdy, což je škoda…

      • cioran-m  

        Proč „boj“? Zaprvé je to ve skutečnosti jedno a zadruhé je věc už dávno do budoucna rozhodnutá výhradně krz ten tachlis. taže bojovat není oč.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.