Pokračování tématu https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon
Pokračování tématu https://www.bike-forum.cz/…a-eie-carbon
OK, díky za přesunutí, budu nadále sledovat ;-)
Včera dorazily kola od Toma. Ještě lehčí a hezčí než jsem čekal. :-) Tomáši díky moc, jsem velice spokojen. Naváženo 1443g včetně ventilků.
Specifikace kol:
ARG45TC28 ROAD WHEELS
Brake System: Disc
Version: SL: 410 ±15G
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Matte
Decal: Small Black EIE Logo in Valve Area
Valve Kits: Add Valve Stem (free)
Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull 2021+
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 11S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 18T
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
K te prilezitosti, jakozto jeden z prvnich odberatelu, hlasim i nadale spokojenost na xc i silnici :)
A jak dlouho už kola maš?
Asi 2 roky
Tak když to tu tak sleduji,asi bych měl taky propadnout trendu a něco si koupit.Ptám se teda zkušených co.
Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu.Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.Určite chci ráfkovou brzdu,ratchet ořech,SP náboj,plochý drát,výška ráfku do 40mm.
Co neřeším je váhový limit jezdce,váhu kol,povrchovou úpravu.
Je něco reálný?děkuji za případnou odpověď.
Bitex 312 by tohle určitě zvládl – po přechodu z ráfkových brzd na disky by se jen vyměnila osa QR 135 mm s koncovkami za 12×142:
https://www.bitexhubs.com/…d_detail.php?…
To samé přední náboj.
U DT Swiss si nejsem z hlavy jist, jestli je tahle konverze z diskové náby možná. Snad ano.
Takhle,jsem stará škola…u těch ráfkáčů na tej silnici bych asi zůstal. S tím nemám problém… vím co jezdím,jak jezdím,a kolik vážim;-).....tzn.usnadnuje to něco?
Úplně jsem to nepochopil, reagoval jsem na zadání:
„Dal bych to zatím na starýho silničního tarmaca s výhledem k novému rámu. Musim začít Teda s QR a možnosti překopáni na pevnou osu.“
Asi by bylo lepší pokračovat přes SZ, ať to tady neplevelíme košatou diskuzí o jedné specificko-atypické konfiguraci a za rok tu zase není 1500 příspěvků :-)
Ok.
Tohle podle mě nebude primárně věcí kol/nábojů. Jestli má silnička pevný osy, tak bude na kotoučích (pokud to nebude nějaká stavba na míru).
Diskové náboje Bitex a zřejmě i DT lze provozovat dočasně s ráfkovými brzdami.
Jen tam prostě nebude kotouč a rozteč bude koncovkami/osou upravena na 135 mm. Opravte mě prosím, jestli se mýlím.
Zadání jsem pochopil tak, že stejná kola mají být použitelná nyní na starém rámu s ráfkovými brzdami a v budoucnu na novém diskovém rámu.
Trošku blbé je, že pro diskové použití zůstane brzdná plocha na ráfcích, která provozně ničemu nevadí, esteticky možná ano.
Jo, jasně, konverze nábojů je jasná. Jenom to bude vypadat blbě jak teď (náby na kotouče), tak i potom (ráfky s brzdnou plochou) :-)
Stříhám metr dle instrukcí :-D
Reakce na uživatele Kamilac z minulého vlákna:
Snad budeš mít s těmi ventilky více štěstí nez já. Měl sem tyhle Peatys (ale v oranžové barvě) a za necelou sezónu vybledly. Po této zkušenosti sem nové ventilky (kvůli vyšším ráfkům sem stejně potřeboval delší ventilky) pořídil tyto růžové Muc-off a doufám, že taky nevyblednou :)
Čau, vyblednutí mě neva, právě bude možná lepší, aby se srovnaly s tou barvou na rámu. Teď to až moc svítí.
Lamerská otázka ale šlo by přeplést kola na XM481 s erd 601
https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18
na tohle s erd 602 https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18 ?
Tím že to je asymetrický tak to asi tak lehký není, že?
Proč by to nešlo přeplést? Špice a niple stejně měníš a dodáváš podložky :-) aby se to lépe počítalo
A nevymýšlej a vem S29C30D20 https://www.eiecarbon.com/…ls/S29C30D20
Tomuhle bastlení se starými dráty moc nefandím, cena drátů typu Sapim Race nebo DT Swiss Competition Race lehce nad 20 korun není zas taková, aby se kvůli ní musely používat staré dráty na nové karbonové ráfky, pokud správně chápu záměr :-)
Staré náby s novými ráfky a novými dráty klidně, to chce a realizuje hodně lidí.
Délka starých drátů stejně pasovat nebude. U symetrie je větší rozdíl mezi pravou a levou stranou než u asymetrie. U té často vychází stejná délka pro obě strany.
No já to mám zapletený na aerolite, takže ty kola mají docela fajn váhu, spíš jen tak pro zajímavost zda by to šlo jen s výměnou ráfků a zdá se že to nemá smysl :-)
Tak snahu zachovat aerolite v ceně kolem 90 Kč za drát chápu.
Ale bohužel to nepůjde, nebo minimálně to nepůjde na všech čtyřech stranách zápletů.
Jo šlo by to v pohodě
Jak jsi v minulém vlákně postoval stavbu gravelu. Co to je za sedlovku?
V září jsme před CX pohárem sundávali z HTéček teleskopky. Chtěl jsem tam dát něco levného a lehkého i pro následný zimní provoz.
800 stovek za 130 g s titanovými šrouby (27.2) je myslím fajn cena. Zatím 7 měsíců bez problémů.
https://www.aliexpress.com/…9015503.html?…
Konstrukce i váha je úplně stejná jako u téhle New Ultimate, kterou vozím už asi 6 let: https://r2-bike.com/…black-410-mm
Na CX/gravel ale nakonec půjde kvůli pohodlí dvoudílná pružící Ergon/Canyon, která dle testů funguje skvěle a má potřebný offset: https://www.tradeinn.com/…/139122629/p?…
Dík, Ali vypadá dobře. Číňan si se zátěží věří více než R2 :)
Co Tě dovedlo k ICAN? Uvažuji o rámu z Číny na HT..
Dobré reference. Stačí zagooglit „kvalitní čínské rámy“ a ICAN/TRIAERO je vždy v TOP 3, přičemž z těch tří je vždy nejlevnější.
Uživatelé jsou v recenzích spokojeni a často hodnotí vlastnosti rámu výše než své předchozí značkové rámy. Je to toho plný internet, stačí trochu hledat :-)
Tomáši, tohle taky umíš nebo to případný zájemce má objednávat na přímo za ofiko ceny?
Zrovna budu poptávat 4 rámy pro kamarády, dnes se mi to sesbíralo. Když tak do SZ.
Jen bacha, ta pružící Canyon prý díky dělené konstrukci dost trpí na vrzání a pazvuky díky nečistotám a to by zrovna u krosky mohl být dost problém.
Netrpi, vozil sem par let a byla super. Ted mi celkem chybi po zmene kola
Netrpi. Mel jsem ji na horacoj a ted na graveloj a ok. Jen na horacoj kluci udelali malej prumer o 0.5mm a pak se obcas ozvala, ale kdyz jsem mezi ty dve planzety vlozil pasku a ta vylepsila prumer, byl klid.
Jezdim 6+ let a netrpi.
Konečně jsem našel čas nafotit karbonová silniční kola s karbonovými dráty.
Váha setu 1244g. Výška ráfku 50 mm, vnitřní šířka 21 mm. Náboje Bitex.
Jako vždy děkuji Tomovi za rady a vyřízení objednávky.
Doma máme už třetí zaplety od EIE: 1× MTB a 2× silniční.
Kdo zvažuje, určitě se toho nebojte. Zpracování, kvalita vypleteni a samotná váha jsou na jedničku.
Něco takového, ale ve 45mm, bych měl mít na cestě pro mlaďase. Až budeš mít nějaké jízdní dojmy, tak budu rád, když se podělíš.
I mě to velmi zajímá, díky.
Snad brzo :)
Nebude ti to takhle trochu moc drncat? ;-)
Člověk nemusí vozit lepení :)
Máš to parádní, též se těším na postřehy! ;-)
… k Tvému dotazu ze zamčeného tématu I, proč ne ráfky ICAN k rámu ICAN:
Protože jsou to EIE s logem ICAN ;-)
Sakra, něco takového by se mi líbilo jako silniční záplety na gravela… :-)
Nenudete nekdo nahodou nechavat vyrezavat loga na rafky?
Včera dorazila kola, dnes jsem je nahodil, tak přidávám nějaké fotky.
Specifikace:
ARG35TC30H GRAVEL WHEELS
Brake System: Disc
Version: SD: 410±15G
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Satin
Decal: Without Logo
Valve Kits: Add Valve Stem
Hub Brand: new DT Swiss 350 Disc Straight Pull
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 10/11S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 36T
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
Naváženo :
Samotná kola jen s ventilky 1458 g
Kompletní kola s plášti, kotouči a kazetou 3014 g
Chtěl bych upřímně poděkovat Tomášovi za skvělý přístup, dnes tak vzácný. Pomohl mi s výběrem a trpělivě odpovídal na všechny mé dotazy.
Zpracování kol na jedničku!
Máš to parádní, já tý vaší masírce snad podlehnu a taky něco objednám ;-)
kdy, proboha kdy už? :-)
Slinty, slint :-D
Nebudeš litovat :)
Krása :)
Při výměně pláště jsem si vedle díry na ventilek směrem k boku ráfku všiml „rýhy“, viz foto. Co to je ? Je to prasklina? Řešit, neřešit? Při přejetí nehtem není nic cítit.
Spoj dvou kusů karbonu, nic to není.
To mě taky napadlo, ale co pamatuju na hliníkových ráfcích, tak spoj byl vždycky na protější straně ráfku než díra na ventilek.
Tohle bude jen ta vrchní vrstva a zrovna vyšla sem. Pod ní jich bude ještě dost a se spoji jinde.
Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.
Konstrukce hliníkových ráfků je úplně o něčem jiném, nelze porovnávat.
OK, tak jste mě uklidnili. Tlak to drží, tak snad dobrý.
Pláty UD karbonu se někde překrývat/spojovat musí. V několika vrstvách nad sebou je to vždy jinde.
Tady to v horní vrstvě vyšlo zrovna u díry na ventilek.
Když se pozorně podíváš na ráfek zvenku, takových spojů najdeš i na pohledových plochách hodně.
Prasklina by byla vidět a cítit po přejetí nehtem.
Dnes jsem niploval nový ráfek, tak jen pro uklidněnou – je to opravdu spoj dvou vrstev karbonu, zde je to myslím vidět zcela jasně.
Hoši pište tu něco ať mam co cist 8 týdnu :)
:-)))) to nebude tolik, neboj. Já už mám skoro měsíc za sebou, heč :-)
O slevových akcích asi nechceš slyšet, že? :-)))
To uteče jako voda..Musíš víc makat v práci, ať zaženeš myšlenky..:D Jinak se máš na co tešit. Já mám teď první zkušenost s karbobem a jsem furt nadšnenej. Parádně to jede a ten zvuk, ten je taky boží.
Ja karbon znam. Ale 1300 set pro 90 kg jezdce ne. K tomu paintless a bez děr na niple taky neznám.
No přečetl jsem si obě vlákna už 2× :))))))) a ubehly 2 dny zatím.
Sám sis o to řekl ;)
Koukám že to mobil totálně dojebal :(
Máš to moc pěkné, přesně po těch pokukuji, akorát na DT. Proč si vybral zrovna tyhle ráfky? Moc jich tady nevidím.
Když na to koukám, tak začínám přemýšlet jestli potřebuji nebo chci nové záplety na HT :-)))
Pepčo, ne*er, ale ty to máš kam uskladnit, je fakt, že ty kola se daj ve sklepení nějak zamaskovat, kdyby přibylo další kolo, tak to už asi neobhájim :-)
Už jenom 7 týdnů a 6 dní ;)
Jó měl jsi objednat v prosinci. :-)))) Byla 5% sleva :-)))
jak víš že jsem neměl 20% od Tomáše :))))
To by tě hřála ta sleva a nenaříkal bys , že musíš čekat:-)))
První vyjížďka s novými záplety. Ráfky od Toma, zepleteno tady u nás na klasiku všek klasik, tj. CX Ray a DT 350 2021+.
Ráfky v paintless úpravě jsou fakt nádherné, ale blbě se to fotí.
Takže díky Tome za vyřízení objednávky. Naprosto bezproblémová transakce. Kéž by vše tak fungovalo.
Nové záplety nahradily starší s Nextie ráfky a pocitově to jede lépe :) Ale může to být samo jen wow efekt :)
Co to je za „tentononc“ na tom teleskopu ?
Neopren, co kryje objímku, aby se tam nedostal bordel a nebylo potřeba to čistit.
Duvod proc je na cisty XC rakete Pike? jinak suoer kolo, ram je paradni
Máte nějaký vyzkoušený způsob jak protahovat niple s podložkou ráfkem bez děr? Co používáte za pomůcky a pokud máte nějaké vychytávky nebo vyzkoušené postupy budu rád za radu. Čeká mě 8 ráfků a téměř 200 niplů :-)
Nedávat na podložky
podložku bys musel lepit k niplu – ale chápu s je to lepší
Takže jsem trochu pokročil na jednom ráfku. Podařilo se mi natáhnout niple včetně podložek, aniž bych je musel lepit :-)
Ale přišel jsem na to, že mi nevychází délka drátu, je krátký a nedaří se mi natáhnout první protisměrný drát. Dosáhnu s ním max. na hranu niplu, ale dál nic.
ERD ráfku od EIE 531mm (vlastním měřením jsem naměřil 530mm, takže tomu údaji bych i věřil), kalkulátor DT swiss pro vybrané náby (upraveny boční vzdálenosti přírub kvůli offsetu ráfku) udává délky drátů 266.3, 267.1, 266.7, 266.3. Dráty koupeny 268 a asi je budu měnit za 270.
Ještě bych to mohl zkusit bez podložek, možná by mi délka stačila, tak se chci zeptat zda jsou tedy podložky nutné. Ale asi nebudu mít problém nechat dráty vyměnit za delší.
Díky
Jsou lepší, ale podle EIE být nemusí
Podle EIE jsou podložky zbytečné, nedává je ani na přání zákazníka u hotových kol.
EIE měří ERD přesně „díra k díře“, takže drát ti vyjde k vnitřní hraně ráfku. DT swiss připočítává ještě hlavičku niple, drát tedy vyjde k zářezu niple pro šroubovák. S podložkami musíš přičíst ještě podložku. To co jsi napočítal je na podložky málo, ale i tak bys měl být schopný natahat všechny dráty a podle mě i utáhnout tak, že se závity drátů schovají do niple.
Tobě teď drát nedosáhne ani pro zašroubování do niple?
Podložky nutný nejsou, jak píše Tomáš. Pokud jsem dělal správný research, nedává je EIE, Nextie, ale ani DT Swiss do karbonů.
Taky si myslím, že udělal někde chybku ve výpočtu
Ahoj, díky.
Když natáhnu „vnitřní“ dráty, zatočím náboj a snažím se natáhnout první protisměrný „vnější“ drát, tak mi nedosáhne do niplu. Na těch "vnitřních " drátech mám niple chycené jen na první závity, čili závit z nich ještě tak 5mm vyčnívá, čili tady už nejsem schopen to více povolit (niple 12mm).
Vypadá to, že budu muset vyměnit dráty za delší. Otázkou je, zda o 2mm delší budou stačit. Podložky bych tedy nedával.
pošli mě do SZ co máš, zkontroluju ti výpočet
pošli konfig, zkusím to napočítat, třeba děláš někde botu, jinak to nedává smysl
Máš normální náby nebo straightpull?
Podle mě děláš někde chybu v křížení, než že jsou kratký dráty. Kdyby ses sekl jen o 2mm tak ty kola normálně zapleteš. Kdyby ses sekl třeba o 4 mm, tak ty kola taky zapleteš, ale bude ti závit koukat z niple. Rozhodně 2 mm neznamenají, že ti nedosáhne ani drát do niple.
Ahoj všem, kteří mi pomohli. Ano nejvetší p.ča jsem já, už jsem zjistil kde je problém.
Mám tady 8 ráfků a vzal jsem si dráty připravené na gravel 650b kola s 35mm ráfkem, ale k nim 35mm silniční ráfky.
Včera jsem si vše kontroloval, křížení jak píše tomxxx, znovu přepočítával v kalkulátoru. Ale že jsem se takto blbě přehmátnul mi nedošlo. A mohu potvrdit, dráty na 650b jsou do 28" stejně vysokého ráfku opravdu krátké.
Až když jsem chtěl kubadovi a mirorkovi poslat specifikaci ráfku a vzal jsem ho do ruky abych pro jistotu zkontroloval „číslo“ a poslal jim správný odkaz na EIE, tak se dívám že nemám v ruce 650b ráfek, ale silniční.
Děkuji moc všem, zejména chlapům co mi chtěli udělat přepočet. Protože bez jejich pomoci, bych nepřišel na to, jaký jsem kre..n. Jdu se propadnout zpět do bahna.
:-D ale donutili jsme tě aspoň že
edit: máš kule to veřejně přiznat, snad se někdy potkáme na pivu :-)
v 650b máš A650BG35TC30H?
Ano, přesně tyto, UL verze.
Tak to mám několik dotazů:
Kolik váží UL verze? Na netu je jen SD A SL.
Co na to budeš obouvat?
Případně mohl bych tě někdy na půl hodiny navštívit s plaštěm? rád bych viděl jednak ráfek naživo, jednak bych chtěl vidět jak vypadá s 28–30mm pláštěm (ten bych přivezl).
Mám 4ks UL verze bez děr na niple a mají od 317g do 320g.
Bude na tom Gravelking SK v šíři 43.
Není problém se domluvit, jenom do toho vešroubuje ventilek a můžeme zkusit ty Tvé pláště nahodit. Domluvíme se v SZ.
V zimě jsem také něco upletl. Jsou to kola na downcountry pro bikera 190cm/95 kg na ráfcích A29C30D28 v AM verzi, náby Hope, dráty DTSwiss 2/1,8 mm, mosazné niple squorx a podložky. Nejsou nejlehčí, ale jedou hezky. Teď na nich mám těžké pláště. Jsem zvědav, jak pojedou po přehozeni na xc šlupky. Díky zakladateli diskuse za radu s výběrem a bezproblémové dodání.
paráda, to jsou paintless?
Ano, ale trochu od bahna????
Ahoj, zajímalo by mě, jestli má někdo zkušenost z EIE ráfky na enduru/DH kole. Podělte se, jaký model vozíte a jak jste spokojený. Vydrž předpokládám, že bude dobrá, ale trochu se bojím příliš velké tvrdosti kol, která není podle mě do terénu úplně vhodná.
Je třeba vybírat ráfek podle hmotnosti jezdce a stylu, každý to má s tuhostí jinak. Já třeba osobně nesnáším měkká kola, která se ohýbají v zatáčce, někomu lehčímu to zas může připadat v pohodě.
Musíš to trochu rozvést
Měkká mi samozřejmě taky vadí, vážím 82 kilo + výbava. Moje zkušenost je taková, že příliš tvrdé ráfky špatně kopírují, takže to chce asi nějaký rozumný kompromis. To je asi důvod, proč třeba Zipp přišel s koly 3zero moto…
to je taky důvod, proč je někdo nesnese…
Tohle je nejpohodlnější AM/DH ráfek, pár kousků už jich jezdí a bez problémů.
https://www.eiecarbon.com/…ls/A29C30D18
Nejvíce se bere tento, taky by neměl být úplně extra tuhý díky nízkému profilu a zesílené patky snesou hodně.
Pripojuji se ke spokojenym uzivatelum. Leti to uplne neskutecne. Konfigurace:
ARG35TC30H GRAVEL WHEELS
Brake System: Disc
Version: SL: 370±15G (příplatek)
Hole Type: Without Rim Bead Hole (Tubeless Ready)
Weave: UD
Finish: Satin
Decal: Black Glossy
Valve Kits: Add Valve Stem (příplatek)
Hub Brand: DT Swiss 240 EXP Disc Straight Pull
Front Axle: 12*100mm
Rear Axle: 12*142mm
Freehub Body: Shimano Road 11S
Disc Brake System: Center Lock
Holes Count F/R: 24H/24H
Ratchet: 36T EXP
Spoke: Sapim CX-Ray
Nipple: Brass Black
Pěkně to s těma tufo vypadá :) Hezký
Slint :-)
TVL už proboha dost, nebo se ti na to složíme, slinte :-)
Na to ceka :-D
Už mám za sebou měsíc a pět dní, už se to blíží :-D
Nechci tě znervoznet, ale já objednal 21.1. a dorazí mi až v úterý (je ale pravda,ze tam byly 2 týdny prázdniny v Číně)
To určitě neznervózníš, jezdit na čem mám :-) A pořád platí, že se to blíží, takže cajk :-) To já jen aby se Adu konečně rozhoupal.
Jakube, když já momentálně tak nějak víc jezdím, než se houpu :-)
Nemáš Cheb trochu z ruky? :-D
Přechválil jsem Bitexy… Dneska jsem si při jízdě všiml, že mi něco sem tam křápne v zadním kole (podobný projev jako povolená kazeta) a doma jsem zjistil, že zadní kolo má vůli – dá se s ním lehce kývat do boku (jinak řečeno třepe se na zadní ose). Napadá vás, ve kterých místech náboje hledat chybu?
Myslím, že když to rozebereš, budeš to vědět hned. Ložiska nebo vydřená osa. Teoreticky ještě vymačkané telo náboje, ale to se mi moc nezdá.
Zkoušel jsem ho rozebrat a největší anomálie byla ta, že ložisko za ořechem zůstalo nasunuté na ose a ne v domečku (měl jsem za to, že by ložiska měly být do těla náboje nalisované). Tak ho zkusím vyměnit a uvidí se. Koncovky byly dotažené.
Má to nějaký další vývoj. Mi se to jednou stalo na MTR12, staré moc nedrželo, nové šlo dovnitř více ztuha. Asi se někde nepotkaly tolerance.
Zatím žádná změna, čekám na keramická ložiska z ali. Nahodil jsem zatím staré záplety, ale počasí kolu stejně nepřeje :)
Das prosim odkaz na ta keramicka loziska do bitexu? Diky :-)
Záleží jaký máš náboj, na stránkách Bitexu je to rozkreslené. Pak to stačí hodit do google a vybrat si. Nebo Ali…
Záleží na konkrétním modelu náboje. Já objednal tato ložiska:
https://m.aliexpress.com/…3546170.html?…
https://m.aliexpress.com/…4735779.html?…
Patří na ali sice mezi ta dražší, ale dle zahraničních diskuzí je Fushi jeden z hrstky kvalitních a doporučovaných výrobců ložisek.
Mam bitex bx306.
Diky, pohledam.
V tom případě tam máš stejné ložiska, 6802 a 6902. Po jedné sadě v ořechu a po jedné sadě v náboji.
https://bitexhubs.co.uk/…6-bolt-rear/
Edit: pokud se tedy bavíme o zadním náboji :)
Super diky. A asi kdybych to menil, vymenil bych i v prednim, kdyz uz, tak uz:-).
Dělají i hybrid nerez ložiska do středů . Nemá tam co reznout :) Do bordelu super.
Hlásím, že výměna ložisek problém neodstranila. Takže přecházím do fáze neřešit a jezdit, na lehké plavání zadního kola už jsem si zvykl :)).
Co kdybys ty ložiska do náboje přilepil, jinak to bude horší a horší.
Loctite na loziska, ktery vymezi vuli? Asi pak bude treba okoli nahrat pro vyndani lozisek…
Já si právě úplně nejsem jistý, že to je ložisky. Zkoušel jsem vyndat ložiska z nábojů DT a taky jsem je nemusel nijak vylisovávat, stačilo lehce klepnout. V podstatě úplně stejně jako u těch Bitex… Popravdě mě vůbec nenapadá, ve kterých místech náboje ten můj problém vzniká.
Pokud nejsou ložiska volné v těle tak je nic v rámu nestahne Možná problém koncovek ze sefi kde nemá
To tvé kolo mě docela zajímá, nějak nechápu kde to může vznikat. Předpokládám že osa v náboji je stejná (nebo naxm stejnem principu) jako MTR12 tj. Jedna strana pevná a druhá šroubovací.
Jedině to může litat na ose, ale to bys asi poznal už při provlékani ložisky.
Mám nekde nejetou,kdybys to chtěl zkusit prohodit.
Tak příčina pravděpodobně odhalena. Stačilo nábu pořádně vyčistit od vazelíny, která to vizuálně skrývala :). Mezi ložiskem a miskou je v jedné ose vůle…
Ale co stím jedině podlepit LOCTITE® 603.
a co když to sedne křivě? ten náboj je nasračku, vyměnit
Tak vzhledem k tomu, ze naboj je stejne na vyhozeni, tak se Loctilem nic nezkazi ne?
a vysype se ložisko 100km od baráku, to se fakt vyplatí :-D
Ježíš a co by se vysypalo? V nejhorším se tam objeví vůle znova. Když použije správný loctite, tak to vydrží.
třeba ložisko usazené nakřivo?´
ať si jezdí kdo chce na čem chce, tímto bych servisní okénko bitex, nebo co to je za shit, uzavřel
Děláš z toho větší vědu, než reálně je. Při nejhorším v tom budou odcházet rychleji ložiska a nebo se ta vůle znova objeví. Ale zase nezkusit to tam prásknout na loctite je skoro škoda.
Tak to asi sloužím, aby si to sedlo správně, ne?
Jasně, máznout Loctitem a stáhnout. Nic se neposere a ložiska po čase můžeš opět vyměnit.
Sem napsal slozit, né stáhnout
Musíš zjistit kde to kvedlá, jinak přijdeš o náboje.
Kdyžtak asi Tomáš, ne? Tak dlouho ty záplety zas ještě nemáš…
Udělal mi to samé i Powerway. Musela se dat na vymezení na osu 1mm podložka. Dle mechanika nic neobvyklého, už takhle musel řešit více zadních nábojů různých značek.
Do kterých míst jste tu podložku dávali, mezi ložisko a koncovku nebo někam na stranu k ořechu?
Takhle clovek dopadne kdyz skudli misto aby vzal dt350 a vezme si ořech co nesnasi vodu.
Vemte si z toho pouceni :)))))))
Strašně mi to připomíná remerx a jejich 26 vikingy jak všichni hlasali crossmax za poloviční cenu a pak s tím trávili víc času servisem než ježděním a nakonec byli všichni rádi že se toho zbavily :D
Jenže DT narozdíl od tohoto fungují…
Stejně jako cmax oproti vikingum ;)
Myslím si, že tam není co vymezovat. Podložkou na vyznačené místo jenom posuneš koncovku dál od středu.
Ten náboj je jednoduchý – na ose je od ořechu ložisko, rozpěrná trubička v ořechu, druhé ložisko ořechu, podložka mezi ložiskem ořechu a náboje, ložisko náboje, rozpěrná trubička, poslední ložisko a celé je to stažené na ose koncovkou.
Pokud se po dotažení vše lehce otáčí, tak tam není žádný axální tlak na ložiska a vše by mělo být správně vyrobené a složené. Složit to jde blbě jen tak, že se nedolisujou ložiska.
Pokud ložisko vypadne z ořechu tak je buď ořech špatně vyrobený nebo se nějak nesešly tolerance s ložiskem. Pokud tam jiné ložisko nebude držet, tak jedině ložisko zalepit nebo reklamovat ořech.
Já na jednom zadním kole od Tomáše měl malou vůli – kolem šlo v rám hýbat do strany tak milimetr. Výměna ložisek to spravila. Jinak dalších pět párů kol (jedny EIE a čtyři jiných značek) s Bitexy bez problémů.
Abych příběh uzavřel – EIE na základě videí uznalo vadu náboje a reklamaci vyřešilo zasláním náboje nového. Tom zajistil rychlé přepletení, co více si přát :). Z EIE byl zaslán nový model náboje (BX315R , původní BX312R ), který používá obdobný systém, jako je u DT 350 – ořech s kazetou se dá sundat bez použití nářadí. U DT jsem při nakládání kola do auta (= obě kola dolů) pravidelně hledal rozkutálené součástky ze sjetého náboje pod autem, tak snad se situace nebude opakovat :)
Pořád se diviím těm tvým rozkutáleným dt… Máme všichni už leta doma dt, všechny možné verze a pletu jen na dt a nikdy se mi nic nerozkutálelo. Jednou jsem přivřel pérko rohatky osou, moje chyba, jinak nic
Stačí, když přimázneš O-kroužek, co drží koncovku na ose a už to lítá. Stačí udržovat koncovku a osu suchou, čistou a drží to pořádně.
Může to dělat i taková blbost jako povolená koncovka na ose. Já je utahuju jen rukou a při přehazování kol vždy kontruluju, že je to utažený. Při manilulaci se mi občas trochu povolily.
Dnes jsem zkusil koncovku náboje napatlat loctitem ,povoluje se mi koncovka osy na náboji od Spešlu na gravelu. Asi se povoluje při přendavání kol, osa pak tam není úplně zašroubovaná, kazeta má vakl.
Pár lidí se mě v poslední době ptalo na míru utažení TR ventilků a případné úniky, netěsnosti přes díru.
Ventilky z EIE jsou standardní, není funkční rozdíl mezi značkami. Pokud se někomu nedaří utěsnit dostatečně silným dotažením, nebo se bojí poškození ráfku, může u asymetrických ráfků, kterých je většina, problém vyřešit tato asymetrická podložka od DT Swiss. Ventilek pak jde dotáhnout podstatně lépe a silněji než matkou s gumičkou přímo proti ráfku:
https://www.bottico.cz/…ymetric-1863
Něco podobného v symetrické verzi je součástí ventilků od NO TUBES.
Taky mi to ucházelo kolem ventilku, ale vyřešil jsem to kouskem pěnové pásky okolo ventilku přilepeného na ráfku. Ještě jsem sj všiml, že hliníková část ventilku chce prolést tou gumovou částí.
Drive se to resilo tak, ze jsi vystrihl kolecko z duse a dal ho na ventilek z vnitrni strany rafku.
Jenže teď nikdo nemá ty duše ;)
Naopak, teď má každý 2 duše co vyndal z kol ;)
Já nemám žádnou :) podlepil jsem taky páskou.
No, u mých nových je tam z karbonu integrovaná vyrovnávací ploška, takže to těsní dobře, teda musel jsem to utáhnout samozřejmě
Musím zde ještě vyzvednout servis od Toma. Prasklý ráfek pomohl vyreklamovat a následně zajistil přepletení na původní náboj.
Teď už dělají radost na novém kole, původní odešlo po krešu do věčných lovišť.
Krása, myslím komplet, ať zas neslintám jen nad kolama :-)
Tady bych jen upřesnil, že se nejednalo o reklamaci, ale náhradu ráfku zničeného nehodou.
I to kryje moje týmová tříletá záruka ;-)
Myslim, ze to kolo po crashi jsem videl :-) byl-li to modry Diverge
Bilej ;)
OK, fotka a vyvážení bíle zkresluje :-)
Chodí mi dotazy na váhu BMC, které se mezitím rozrostlo na malou stáj – žena se svezla a chtěla taky :-)
Dneska se mi vrátila váha, tak narychlo cvaknuto s pedály a čtvrt kily bláta na obou rámech. Pořádné fotky udělám, až přijde jaro ;-)
Tak to je slušný oddíl :)
Pěkný, já ani nevím kolik má to moje. Tipuji tak 9,5kg.
Vidím to taky tak
Krasnej ram
Rodinná :-)
Co to máš za sedlo? :)
to bude nejake Prologo :)
2× Prologo Dimension NDR carbon
Dyt se to opira prednim kolem o zem :)
Čekal jsem, kdo to první napíše :-)
to je amatersky a hned se na to prijde… ma normalne vynulovanou vahu ne na 0 ale na kilo a pul… proto je to tak lehky… to je uplne jasny :-D
jj, ani pak není třeba opírat přední kolo o zem :-))))
Tak to je slušné, nechápu. Já jsem s mým BMC momentálně tak na 11,7 :( Ale těžítka jako teleskop, Axon 34, a základní kola na kterých výměnou snad sundám i 600–700g dolů.
Rámy cca kilo, kola a zkrácené vidle pod 1300, pláště okolo 600, kliky cca 500, brzdy+kotouče cca 600, kazety cca 350, krk+řidítka 210, sedlo+sedlovka 300, pedály pod 300. A pak detaily typu titanové šrouby všude.
Co tam máš za řiditka?
Na svém Bike Ahead a Míše jsem koupil ProCraft za krásnou dvoječku, oboje mají 120 g
Odkud to posilaji? Jde mi o to, jestli je cena konecna, nebo jeste budu muset doplacet
Německo je samozřejmě v EU, takže cena je konečná.
Dokonce i anglický ProBikeKit posílá většinu věcí z EU skladů, takže třeba za vaky na kola, levnější skoro o třetinu oproti EU e-shopům, jsem nedoplácel ani korunu.
Dík. Nebyl jsem si jistý, tak jsem se raději přeptal
Na bike24 byla o kousek levnější, ale už tam nejsou
Jo, to jsem viděl, ale řidítka, která nejsou, nekoupíš :-)
ja je tam loni kupoval a popravde se jich na kole, docela bojim
120 g není moc, ale ženu 53 kg uvezou, když ji 4 sezóny uvezlo čínských 140 g ????
Darimo apod. jsou pod 100 g a taky fungují.
Mám na nich najeto asi 15 tísíc. Závody, pády, trutnov, rychleby.....stále držej. Jen mám pod 60.
Taky je mám a OK. 64kg
Na r2-bike za skoro stejnou cenu.
10% Sleva
Na řiditka nefunguje. To je jen pro sale-category.
Mi nefunguje ani na díly, které jsou přímo v newsletteru vyobrazeny s napsanou konečnou cenou po akční slevě… dal jsem do košíku, naťukal kód a u objednávky asi za 12.000 mi vyskočila sleva 2,5 euro :-))))
Sorry, nezkoušel jsem to. Jen jsem to měl v mailu, tak jsem se chtěl podělit
Na některé položky to funguje. Je to ale generátor náhodných položek. Měl jsem z historie v košíku čtyři různé náboje od DT a jednomu to přiřadilo slevu :-)
Já zkoušel toto a nic – zůstalo 330 :-)
Zdar chlapi, mám takovou otázečku. Je normální, že výplet tak nějak stále pracuje? Když vyjíždim na jízdu a nasednu na kolo, tak mi zacinká/zapraská výplet a pak už je vetšinou klid. Je to v pořádku, nebo to mám řešit a nechat to někde dotáhnout? Jinak dráty se zdaj na pohled a na omak napnutý celkem rovnoměrně.
Nechej to docentrovat/dopnout na tenzo. Nemělo by to moc pracovat.
Mě to trošku pinkne (sem tam) na kolech, kde jsem se nechal unést a vypletl je placatými CX Ray. Už to neudělám, výhody nevidím u EN použití žádné.
Ještě doplním, že mám karmonový ráfky od Toma a dráty CX Ray. Jinak ráfky osmu nemaj a když jsem je kontroloval a protočil, tak bych řekl, že jsou rovný na milimetr. Takže myslíš, že to může být jen těmy dráty?
Je to prostě blbě vypletený. Drátama to není, není moc lepších variant než CX Ray.
Je to málo dotažený, toť vše, celkem normální u továrních zápletů. Od dobrýho pletaře by se ti to pravděpodobně nestalo, ale nic tak strašnýho se neděje. Sundat pláště a odnést to do schopného servisu.
Osobně by mě zajímalo, jak vypadají záplety od šikmoočka na tenzometru po tom co přijdou z továrny, jestli je to dobrý, průměrný, nebo špatný.
Ono utáhnout blbě kvalitní ráfek je skoro nemožný, pokud dodržuješ nějakou rozumnou kvalitu vycentrování.
Zrovna jsem dodělal dva EIE na galusku a upřímně je to fakt hezká práce. Narozdíl od ALU ráfků jsou karbony vždycky 99% perfektně kulaté a rovné.
Já na prvních karbonech nechápal, jak je možný, že je to tak moc rovný.
Jo to byly asi ty moje.
Dneska jsem je konečně dokompletoval a nalepil galusky, tak se taky pochlubím, ačkoli od Toma jsem bral jen samotné ráfky. Náby jsou Miche Primato a špice Pillar CX-wing.
Galusky bych nechtěl, ale i tak slint, slint :-) Palec!
Na ty špice se už nejakou dobu chystám. Jak z nich máš pocit :)
A hele, to jsem dělal já :-D
Dělal. Kdybys tu svoji samolepku nenalepil přímo přes logo EIE u ventilku, tak by to bylo vidět i na první pohled ????
A na dotaz Cavendishe: Špice zatím jsem schopen zhodnotit jen z pohledu cool-faktoru a ten není nic moc (vypadají na pohled jako trochu tlustší kulaté) ????
Mám v domácí stáji půlku zápletů z fabriky a půlku od kamaráda. Vše na CX-Ray. Nevidím v kvalitě utažení rozdíl, ani do jedněch kol jsem ještě nesáhl.
Za mě jsou tovární záplety dotažené nadstandardně dobře, dělají to dva kluci a nedělají v EIE nic jiného, takže to není tak, že plete, kdo má zrovna čas :-) Ale samozřejmě jsou to taky jenom lidi.