GRAVELIGHT CXR W

Přidat foto

Tohle kolo není nové, má za sebou v továrním UD matu poctivou závodní sezonu.

Já se na něm – až na pár cyklokrosů – převážně jen kochal, žena sbírala trofeje. Mimo jiné na gravel Salzce nebo CX republice Masters.

Nadšení ze super váhy, funkčnosti i spolehlivosti vyústilo v rozhodnutí – loňské kolo dostane nový kabátek a druhé identické postavím přes zimu pro sebe. Ať se o oblíbeného grevlíka nemusíme dělit :-)

Na obou CX rámech ICAN AC 388 s průchodností plášťů do 40 mm byly pro bezdrátovou sadu Sram Force AXS zaslepeneny všechny otvory pro bovdeny. Zůstal pouze vstup a výstup pro brzdovou hadici.

Volba stájového laku padla na decentní, kovově působící metalízu BMW Silbergrau. Odstín log jsme se rozhodli odlišit – dámský model z této galerie se inspiroval duhovou Sram Force povrchovkou Unicorn. Můj Gravelight dostane ke stejnému stříbrnému laku decentnější antracitová pastelová loga.

Jako první tedy přišla na řadu repase „dámského“ Gravelightu 2023. Takže trocha barviček a celkové poladění do duhově modré, aby kolo ladilo s novými papučkami Shimano :-)

Loga jsou opravdu duhová a pokaždé jiná – od téměř neviditelné stříbrné ve stínu, přes zelenou, modrou, žlutou, fialovou až po rudě červenou v zapadajícím slunci.

Výbavu obstarává kompletní sada Sram Force AXS XPLR s wattmetrem Quarq integrovaným ve středové ose.

Kola jsou samozřejmě EIE carbon. V tomto případě nejlehčí MTB bezděrové ráfky A29C22D23 UL o váze 260 g. Zapleteny jsou 24 titanovo-karbonovými dráty EIE v hliníkových niplech (1.004 g).

Kombo kokpit v rozměrech 90/440 mm obstarává ověřená kopie Black Inc. Neshledávám na ní žádný funkční, váhový ani vizuální rozdíl oproti pětkrát dražšímu originálu na silničce. Sedlo je lehce ekonomická verze oblíbeného Prologa Dimension s karbonovými ližinami, které vozíme na všech našich kolech – zde v MTB provedení NDR s praktickou ochranou bočnic a levnějšími tiroxovými ližinami.

„Katalogová“ hmotnost kola bez pedálů je 7.1 kg.

Moje kolo při stejné velikosti rámu 49 pravděpodobně sedmikilovou hranici prolomí – krom výrazně lehčích, ale jinak identických zápletů na nových ultralight nábojích EIE ceramic (860 g) uberu dalších pár desítek gramů na sedle, kotoučích a hlavně kazetě e-13 (9–45).

(vloženo 19.3.24)

tomaschek tomaschek
Ohodnoť bajk: (4.9  / 58 hlasujících)
Značka ICAN
Model AC 388
Modelový rok 2023
Velikost XXS / 49
Hmotnost 7,44 s pedály
Rám carbon
Vidlice carbon
Tlumič -
Hlavové složení Acros Stainless Steel
Kliky Sram Force AXS Quarq
Středové složení CEMA ceramic
Přesmykač -
Měnič Sram Force AXS XPLR
Řazení Sram Force AXS
Převodník Sram RED/Force AXS 40t
Kazeta Sram Force AXS 10-44t
Řetěz Sram RED Rainbow
Náboj přední DT Swiss 350 2021+
Náboj zadní DT Swiss 350 2021+
Brzda přední Sram Force AXS, kotouč XTR 160 mm
Brzda zadní Sram Force AXS, kotouč XTR 140 mm
Brzdové páky Sram Force AXS
Ráfek přední EIE carbon A29C22D23 UL 24H
Ráfek zadní EIE carbon A29C22D23 UL 24H
Dráty EIE carbon Ti
Pedály Shimano XTR
Řídítka Black Inc. copy 440 mm
Představec Black Inc. copy 440 mm
Sedlovka carbon 27,2 Ti hardware
Sedlo Prologo Dimension NDR Tirox
Pláště Tufo Thundero blue edition

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
Peslezedirou
Peslezedirou

22.3.24 15:40

Děkuji, seznamuji se s převody 1×12, tak zjišťuji, co lidi vozí a jak jsou spokojený. Jezdím trochu jiný level, prostě klasický pohodový gravel, tak mi bude stačit 40/10 jako nejtěžší převod.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

22.3.24 14:40

Peslezedirou: na cyklokros určitě ne, tam je převod 40:10 těžký až dost a se 40:44 jde vyjet prakticky vše.

Ale budu nakonec na obě kola dávat kazetu e-13 v rozsahu 9–45, která významně přidá těžký převod třeba na rychlé gravel sjezdy.

Na své kolo navíc dávám dopředu 42 zubů.

Reagovat
Peslezedirou
Peslezedirou

22.3.24 13:40

Bomba, super pláště,mkdysi podobné měl Ritchey ve verzi WCS…s převody jsi spokojený? Nepotřeboval bys aspoň odva zuby větší převodník pro závody?

Reagovat
tomaschek
tomaschek

22.3.24 10:02

Ve středu objednáno v jůesej, v EU vyprodáno. Dneska doma.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

21.3.24 14:10

To je BMC, ale už tam je mezitím jiný.

Konstrukčně stejný, ale o polovinu lehčí. Každý gram se bude hodit.

Reagovat
Yatza
Yatza

21.3.24 13:55

Co je to za predstavec, na Wilierovi?

Reagovat
tomaschek
tomaschek

21.3.24 13:26

Modré XC 14 jsem hned přibral na tohohle 1.6 kg Wiliera. Výsledek by měl mít lehce nad 9.

Je to sice taky MADE IN CHINA a tedy naprosto stejná kvalita jako Sava, ale nějak se s tím poperu :-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

21.3.24 13:03

strasny_jester: To byla vyloženě náhoda.

Zrovna jsem se trefil telefonátem do pečení limitované modré série XC11 a XC14 pro podporované týmy. Jelikož pro ně také testujeme závodní verze plášťů a dáváme zpětnou vazbu + referenční výsledky, přihodili mi do modré barvy dvoje thundera :-)

Reagovat
strasny_jester
strasny_jester

21.3.24 10:58

Zkus zalobovat v Tufu, aby dali do prodeje ty modry gravel plaste! :)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

21.3.24 10:05

Hlavně to fakt jede. Dnes 30 km do práce převážně po asfaltu a ani na pláštích 40 mm nepozoruju krom výrazně zvýšeného komfortu nějaký zásadní pocitový rozdíl oproti 6 kg silničce na pláštích 28 mm.

Reagovat
mr.antik
mr.antik

21.3.24 09:29

Luxusní kolo i proti katalogovkám značkových značek…

Reagovat
PatrikKalista
PatrikKalista

21.3.24 08:33

tomaschek: Máš to parádní a ty pláště jsou super!

jardalee: Běžte si diskutovat do svého fóra:-D

Reagovat
Filippo
Filippo

21.3.24 08:31

Moc pěkné kolo i fotky!

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 19:09

jiri: hlavně jsou to pravděpodobně jediná modrá thundera na světě. Udělali jen sérii XC plášťů a tyhle gravelové pro mě :-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 19:06

jardalee: někdy je lepší mlčet, než se nechat usvědčit z nevědomosti.

Reagovat
jIrI___
jIrI___

20.3.24 18:52

Když jsem ta Tufa s modrou bočnicí viděl samotná, tak jsem si říkal, že tohle nesedne snad na žádné kolo. A v tvém případě to překvapivě nevypadá zas až tak zle :)

Reagovat
jardalee
jardalee

20.3.24 18:49

pekny to je akorad nechapu to opovrzeni Savou a fascinace Icanem kdyz je to naprosto stejna cina :)

Reagovat
MirosPikos
MirosPikos

20.3.24 14:30

No to je slušná raketa :)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 13:46

nomecz: ale z novinek už se mi peče FL1 ;-)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 13:38

nomecz: Přesně tak, je to závodní CX stroj, primárně pořízený na cyklokrosy + sem tam gravel závody + rychlé dojíždění do práce s úseky mimo asfalt.

Ostatní modely Icanu jsou už čistý gravel.

Graro je na trhu týden a ani jej neumím objednat jinak než za plnou cenu z e-shopu, nechávají si jej pouze pro koncáky. A cena dvojnásobná oproti AC 388.

Reagovat
nomecz
nomecz

20.3.24 13:32

Muzu se zeptat proc zrovna tento ram a ne nejaky novejsi z produkce Icanu ? GRARO, X-Gravel 2 … nebo to mas ciste jako zavodni stroj ?

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 13:19

miťo: ono to právě do poslední chvíle řadilo vzadu skvěle, než se dostala směs bahna a listí mezi řetěz a zuby převodníku.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 13:17

Díky… mezitím varianta decent vyzvednuta:

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

20.3.24 12:54

Tome, to se opravdu moc povedlo, máš to vymazleno, tož ať to sviští! 5*! ;-)

Reagovat
miťo
miťo

20.3.24 12:16

Na CX se při takové porci bahna a trávy lámaly přehazovačky. Poslední sezónu v CX Masters (rok 2017) jsem měl k dispozici dvě kola a vzít si umyté, lehké (bahnem nezatížené) a řadící kolo bylo super.

Kolo je moc pěkný!

Reagovat
jecnak
jecnak

20.3.24 12:10

Moc hezké. Vodítko jsem právě kvůli blátu s trávou na CX zahodil – nabalovalo se to na něj.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 11:55

Prý: Chceš půjčit náhradní kolo?

Ne, ty dva okruhy už nějak dojedu…

500 m před cílem jsem dvě minuty hledal dovnitř spadlý řetěz.

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 11:49

RichP: vzpomínám na to s nadšením :-)))

Reagovat
RichP
RichP

20.3.24 11:43

Krása! Ta fotka s bahýnkem po závodě je teda masakr :)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 11:12

Malý rám, seřezaný krk, sedlovka na 163 cm… optika je sfiňa :-)

Reagovat
Ukrutony
Ukrutony

20.3.24 11:06

S tím maličkým rámem ta kola vypadají jako 32" :)

Reagovat
vpa007
vpa007

20.3.24 10:40

Velmi epesní! ;)

Reagovat
iceduck
iceduck

20.3.24 09:32

To je dobry bike-porn :)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

20.3.24 08:48

Raf: ohledně CEMA středů a ložisek nejsem úplně nezaujatý. Kuba z toploziska.cz je kamarád :-)

Vozíme na všech kolech. Silnice naprosto v pohodě, včetně třeba opakovaného sprchování celého kola horkou vodou po loňských deštivých jízdách na Mallorce.

U bajku a CX v bahně a mokru je to o péči. Když neděláš nic, obvykle ložiska vydrží sezonu. Nejhorší jsou několikahodinové MTB závody v bahně, to se pak držím Kubovy rady – sundat kliky, odkrytovat ložiska, prostříknout odmašťovacím sprejem na brzdové kotouče, pořádně vyfoukat kompresorem, namazat kvalitní vazelinou, zakrytovat a jezdit dál.

Stejně to dělám na bajku s ložisky v hlavovém složení. Ty nejsou CEMA, ale nějaké obyčejné. I když už zatuhnou a chodí aretačně po skocích, opakovaně je stejným postupem oživuju na další měsíce :-)

Primárně jde o délku jízdy ve špatných podmínkách. Extra blátivé CX závody (viz fotka níže) jsou okolo půl hodiny a tam ani takovýto stav kola po závodě ložiska nezasáhne. Po loňských 10 závodech v blátě, sněhu a mrazu bylo jedno ložisko na CX gravelu netknuté a druhé stačilo repasovat.

Co se týče modelů, i tam se CEMA posunuje. Rozšiřuje se nabídka šroubovacích systémů, kdy vnitřní tubus má závit a dotažením vyřešíš tendenci některých pressfit rámů povolovat a lupat.

Super jsou taky nové systémy z ložisky vně, které měníš bez nutnosti vytahovat z rámu celý střed. Přece jen ložiska jsou spotřebák a je lepší vyměnit jen dva kusy, než celý drahý střed.

Reagovat
Raf
Raf

19.3.24 22:50

Ahoj, jak přežívá to CEMA Ceramic středové složení CX podmínky? (jestli jste ho vozili?)

Reagovat
tomaschek
tomaschek

19.3.24 22:23

Někdy si počasí a terén nevybíráš (stejné kolo):

Reagovat
tomaschek
tomaschek

19.3.24 22:15

Singlespeed: to tam nechávám pro možnost montáže lehkého vodítka Wolftooth pro důležité závody, kde nechceme spadlý řetěz.

Reagovat
Singlespeed
Singlespeed

19.3.24 22:04

Rám designově docela kazí vybrání na přesmykač s dírami, ale jinak super.

Reagovat

Další galerie z kategorie

TJK 0
Simi82 4
Koli13 11
Milan17 5
Zucco 6
kycerjaska 8