Silniční sady Shimano 12 rychlostní

99 nepřečtených
  • milan.v

    Je to už pár měsíců, co byly představeny nové Shimano 12ti rychlostní silniční sady – Ultegra R81×x/ Dura-ace R92×x, probíralo se to ve vlákně k novinkám a k fotkám, nicméně od té doby tu ještě své vlastní vlákno nemají, zde můžeme pořádně probrat, rozebrat zkušenosti a pomoct si případně…

    https://bike.shimano.com/…aled-ro.html

    https://bike.shimano.com/…00-prem.html

    https://cyclingtips.com/…ing-to-know/

    https://www.youtube.com/watch?…


    Tak se pochlubte, podělte o zkušenosti, kdo už to máte na kole… ;o)

    0 1
    • Chlebovnik  

      12rychlostní

      7 0
    • plzakj  

      Je potreba novej orech?

      Edit: neni funguje s 11s. Uz to vidim.

      0 0
      • milan.v  

        Jj, nové kazety jsou zpětně kompatibilní, i tak ale udělali nový ořech…

        0 1
    • Řepík  

      Budou kliky Ultegra 8100 fungovat s přehazkou, přesmykem a řetězem Ultegra 8000?

      Kliky Ultegra 8000 se nedají sehnat…

      0 0
      • Čipera  

        Vzhledem k tomu, že by měli být kliky kompatibilni se staršími sadami tak by to fungovat mělo.

        0 0
      • milan.v  

        Zatím, jak lidé postupně přechází na ty nové sady, tak spíše kombinují obráceně, tzn. ponechali kliky s převodníky a mají novější zbytek…

        Každopádně by to fungovat mělo.

        0 1
    • Čipera  

      Mě by zajímalo použití 12s sram prehazovani a páky s kazetou a převodníky shimano. Fakt mě stve použití klik pouze sram a jejich převodníky.

      0 0
      • milan.v  

        Co vím, hodně rozšířené je používání SRAM kazety k Shimano zbytku, na takovýto hybrid jsem zatím nenarazil…

        0 1
        • Čipera  

          Tak doufám, že to bude podobné jako na bajku, kde shimano se sramem dokonce chodí líp než komplet sram a obráceně.

          0 0
      • McBlacky  

        To asi nepujde 12s sram neni kompatibilni ani s 11s sram. Vsechno je uzsi (retez, rozestupy mezi pastorky)

        0 1
        • Čipera  

          Ale já nechci kombinovat nic s 11s. Já chci nakombinkvat saltr, páky, presmyk sram 12s a kazetu, řetěz shimano 12s. U bajka to tak funguje a dokonce líp než komplet sram.

          0 0
    • milan.v  

      Přehazování na Ultegře, ta rychlost, primárně u přesmykače, je excelentní…

      https://youtu.be/dvJN8dIsswo

      0 1
      • jecnak  

        Jak jsem psal v magazínu – rychlejší smyk, lepší brzdy a jeden převod navíc. Evoluce nikoli revoluce.

        0 0
      • nooski  

        Mohu se opet zeptat (uz jsem to tu jednou resil vcetne videi) v cem je ta rychlost excelentni? Elektrika ma hromadu vyhod, ale rychlost razeni to rozhodne neni.

        0 0
        • novas752  

          Tak zrovna na přesmyku není o čem. Přesmykač umí zařadit dál a pak se kousíček vrátit. To s mechanikou těžko dokážeš. Zvlášť při odřazení.

          0 0
          • milan.v  

            Ano, u přehazovačky to je v mikropohybu stejné…

            Jsem zvědavý, jak ten přesmykač bude fungovat i s jinými převodníky…

            0 0
            • krabica  

              Mě zase zajímá, jestli bude fungovat s převodníky 32–48, když bude na objímce, ve specifikacích je minimum 34–50.

              0 0
          • nooski  

            Ano, to je vyhoda elektriky. Stejne jako automaticke samodoladovani u Di2 (Sram to resi natocenim klece, coz ale plati i u mechaniky). Naopak elektrika radi pomaleji a plynuleji, takze nehrozi spadnuti retezu pri uvolneni pruziny jako u mechaniky, zvlaste u odrazovani.

            0 0
            • McBlacky  

              Protoze minimalne sram ma elekticky ovladane predpeti voditka (teda u xx1). Pred prerazenim povoli na sekundu zaradi a zase napne.

              0 0
    • milan.v  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 1
    • krabica  

      Moje zkušenost je taková, že hazka a smyk se skoro nedají sehnat. Až teď se po dlouhé době objevily smyky na bike24.

      0 0
    • milan.v  

      Jen pro zajímavost, pár World Tour týmů aktuálně kombinuje novou sadu 12 rychlostní s klikami a převodníky z původního Dura-ace 91×0…


      Jinak to vypadá, že Shimano chystá nějaké HW upgrady, špatně řadí některým lidem na kazetě, nemožnost upgradovat FW bez připojení páky kabelem, atd., není toho málo k vyřešení…

      0 0
      • Chlebovnik  

        To chybné řazení bylo způsobeno buď chybějící nebo špatně dosedající na přírubu ořechu tenkou podložkou za kazetou, která je na posledním pastorku zevnitř nalepená.

        Pro update FW na pákách stačí zakoupit průchodku EW-JC302 a jeden delší kabel SD-300. Vytáhne se kabel z přesmykače, propojí s dlouhým kabelem přes průchodku, a dlouhý se pak strčí do páky.

        0 0
    • Metropolis  

      Ahoj, nezískal jste někdo v mezičase zkušenost se záměnou jedenácti rychlostních klik ultegra za dvanácti rychlostní. Jestli to funguje. Oni ty jedenácti rychlostní už vůbec nejsou.

      1 0
    • milan.v  

      Pokud by to někoho zajímalo, třmeny z nových sad lze úspěšně použít s původními jedenáctkovými sadami, přičemž u dobře vystředěné brzdy kotouč neškrtá za žádné situace…

      Jedná se nejen o mé vlastní zkušenosti (a to dostaly při zatěžkávací zkoušce na největších istrijských kopcích toto jaro pěkně zabrat), ale všude možně na internetu, lidé si kombinaci pochvalují…

      1 0
      • 1james1  

        To rád slyším, protože chci stavět první silničku na kotoučích a 11s Duře a škrtání kotoučů je moje noční můra :D

        0 0
      • kubad  

        Jak se to chová na páce?neni trochu delší mrtvý chod? Vadit to asi nebude ale poznat by to asi mělo jít

        0 0
        • milan.v  

          Nechci to nijak zásadněji hodnotit, protože to vidím jako subjektivní, navíc mám trochu delší chod rád.

          Za mě osobně to stávající nastavení možná o mikro delší je, nicméně ničemu to nevadí, modulace je dobrá.

          Ten rozdíl je možná tak nepatrný, že to ani nestojí za řeč…

          0 0
      • KRoser  

        Díky milan.v za report.

        Počkám jak bude vypadat nová 105tka, pokud to bude stát za nic tak tu kombinaci určitě zkusím.

        0 0
      • pakun  

        Pokud to dobře chápu, tak problémem není ani Třmen11s, ale brzdový sendvičový kotouč, který se po zejména intenzivnějším brždění zvlní a cinká o destičky.

        Třmen 12s nechá větší mezeru mezi destičkami po odbrždění a tím tento problém vyřeší.

        Kotouče 11s: SM-RT800 (Ultegra) i SM-RT900 (Dura Ace) i nejnověší 12s: RT-MT800 či 900 jsou stále sendvičové konstrukce.

        Tento vrstvený brzdný kotouč ocel/hliník/ocel má možná výrodu v odvodu tepla či hmotnosti , ale vlní se.

        0 0
        • McBlacky  

          Prohazuju kola se sram a ultegra kotoucema a je to jak pises. Sramy neskrtaj a ultegry po sjezdu ano. Pokud to nekomu skrta i nezahraty tak ma bud vakl v naboji, blbe dosedaci plochy upinaku, nerovne dosedaci plochy pro trmen, blato ram/vidli, nedotazeny pevny osy, nebo zvlnenej kotouc, pripadne dementniho mechanika/levy ru­ce.

          0 0
      • jonti  

        Nevíš v čem je změna? Nechce se mi věřit, že by byl menší průměr pístků, ale nic jiné, co by způsobilo delší chod, si neumím představit.

        0 0
        • kedi  

          Může být širší těsnění. Vracení pístku zajištuje gumicka, ktrerá se tlakem deformuje.

          0 0
          • McBlacky  

            To je uplne jedno. Jde o mnozstvi kapaliny a pomer pistků paka-trmen.

            0 0
            • teffe  

              Nesmysl, pomer pistků paka-trmen nemá s dráhou o kterou se píst vrátí nic společného. Zpětný krok pístu je daný deformací těsnícího kroužku jak napsal kedi.

              Dobře a snad pochopitelně i pro laika je to popsáno třeba tady:

              https://core.ac.uk/…30309244.pdf

              kapitola 1.2.2.

              Cituji:

              Jelikož jsou pístky ve třmenech vlivem tlaku v hydraulickém systému odtlačovány ze svého

              uložení, je zapotřebí zajišťovat i jejich vratný pohyb při poklesu tlaku v systému. Toho se

              dosahuje použitím pryžového kruhového těsnění uloženého v drážce ve třmenu. Při pohybu

              pístu se pryžový kroužek zdeformuje a vzniklá síla po uvolnění brzdového pedálu a poklesu

              tlaku pomáhá vrátit pístek do původní polohy

              0 1
              • Vilém  

                Pise se tam „pomaha“.

                0 0
              • jIrI___  

                Pístek se musí nejen vrátit, ale o stejnou dráhu i vysunout. Tady bude fungovat Pascalův zákon, tipuju

                0 0
                • kedi  

                  NE, na vracení pístu Pascalův zákon opravdu ne. Kotoučová brzda je pořád principiálně stejná na kole i na F1.

                  Drážka v třmenu brzdy není obdélníkového nebo čtvercového tvaru, ale je to pravoúhlý lichoběžník. Tím je těsnící kroužek obdélníkového průřezu po montáži více tlačen na píst z vnitřní strany, tedy ze strany kapaliny. Tlakem na páku,nebo pedál se kroužek nejen více přitlačí na píst,ale i se zmačkne, a o míru stlačení kroužku po úplné ztrátě tlaku se píst vrátí „navíc“ proti tomu, o kolik by se vrátil pouhou ztrátou síly, kterou na něj tlačí kapalina. Je to velmi jednoduchý pricip platný pro všechny konstrukce brzdových třmenů. Jinak je to u bubnové brzdy, tam je zpětný pohyb vynucen vratnými pružinami.

                  Možná lépe vysvětleno je to třeba tady:https://adoc.pub/…-pojmy-.html

                  odstavec 79

                  0 1
      • 1james1  

        Potvrzuji, nové třmeny fungují s 11s sadou perfektně. Žádné prodlení tam není a zatím žádné „cinknutí“ neproběhlo. I podle Shimana jdou nové třmeny použít na všechny 11s páky.

        0 0
        • milan.v  

          Tak prima, já si tento krok opravdu chválím, jsem spokojený.

          1 0
      • pakun  

        A jaké používáš kotouče? Včera se mi na jedenáctkových brzdách po intenzivnějším brždění tak zkroutil přední kotouč (sendvičový SM-RT900 (Dura Ace)) a tak hlasitě pak chvíli ječel jak dřel o destičky, že už jsem ani nedoufal, že se narovná. Ale po chvíli se srovnal. Jen strmější kopeček před křižovatkou, žádné hory! Shimano uvádí, že třmeny 12s přidají 10% mezery navíc. Když si vezmu, že vzdálenost kotouče od destičky je odhadem max cca 0,7mm, tak zlepšení řekněme o max 0,07mm by nejspíš problém zvlněného sendvičového kotouče nevyřešilo. To všichni měníte sendvičové kotouče za plnoocelové?

        0 0
        • milan.v  

          Používám Shimano RT-MT900, tedy původně XTR, vpředu i vzadu 140 mm…

          0 0
          • pakun  

            Zase sendvičová konstrukce.

            Současný kotouč RT-MT900 je stejný pro silnici i MTB a má 5-ti paprskový nejspíš pevnější unašeč. Dura Ace SM-RT900 měla 4-paprskový. Tam bych hledal příčiny…

            0 0
            • virtualcop  

              Příčina je defakto vlastností – ten bimetalový efekt tam při extrémnějším zabrždění bude vždy (skoro jedno, jak bude provedený unašeč a kolik bude mít „úchytů“ a tyhle sendviče se z principu tím pádem taky budou kroutit vždycky (u větších MTB kotoučů některých značek tohle trochu řeší plovoucí unašeče). Je to daň, za trochu rychlejší odvod tepla a tuhle „aero“ konstrukci. Nicméně – že by s tím byl nějaký extrémní problém obecně, to asi ne – spíš je to u většiny lidí o tom, že při intenzivnějším brždění pak kotouče do ochlazení chvilku cinkaj/lehce škrtaj. Pokud Ti po ohřátí opravdu regulérně drhnou o destičky, typoval bych spíš na ne úplně ideálně vystředěný třmen – sice je tam tolerance, že za normální jízdy si ani neškrtne, ale po zahřátí by při správném seřízení měl tak maximálně chvilku cinkat, když už. Ne samovolně „brzdit“.

              0 0
              • snas89  

                Ve vedlejsim vlakne se ted kotouce na mtb docela resily.

                Ja mam soucasny xtr a jsem s nima spokojeny. Teda ke fakt, ze si obcas skrtnou.

                0 0
              • milan.v  

                Každopádně se tu musíme bavit o nových třmenech, a to je jiná písnička, takže dost teoretizování… ;o)

                0 0
            • jIrI___  

              U RT-MT900 je počet paprsků závislý na průměru kotouče:

              140 mm, 160 mm – 4 paprsky,

              180 mm, 203 mm – 5 paprsků

              0 0
            • Kouba_2005  

              Čoveče nevim … mám DuraAce kotouče na 11s GRX sadě na gravelu a ty pětipackový na mtb se čtyřpístkama XT a i když jsem z kopce kvůli kamarádce na mopedu furt na brzdách, tak neštrejchá po puštění brzd nic. Tipnul bych si tedy, že to máš špatně poštelovaný, když mají mít 12s třmeny ještě větší mezeru než 11s.

              0 0
    • jecnak  

      Trochu hereze. Co tak Shimano 12sp silniční kazeta a k tomu Sram Red eTap? Má někdo zkušenost?

      0 0
    • milan.v  

      Bikeradar – Shimano Ultegra R8170 Di2 review

      https://www.bikeradar.com/…-di2-review/

      0 0
    • milan.v  

      Spoustu zajímavých informací


      12-speed Di2 New User Guide

      https://bettershifting.com/…-user-guide/

      0 0
    • milan.v  

      Road.cc krátká recenze – Shimano Ultegra R8170 Di2 Disc Groupset

      https://road.cc/…upset-292895

      0 0
      • milan.v  

        „The new Shimano Ultegra R8170 Di2 Disc groupset really closes the gap to Dura-Ace. Unless you particularly want to spend more, or need to save that little bit of weight, there is no point in looking past Ultegra R8170. The shifting is smoother across the cassette than previously, and the brakes have improved too. It is just brilliant.“

        1 0
      • Lister  

        Jak se mi ta sada líbí, tak mne mrzí dvě související věci – nejmenší kazeta s 30z převodníkem a GS raménko jako jediná volba.

        Chci 28 a SS.

        A pak je samozřejmě průs-er dostupnost…

        0 0
    • milan.v  

      Patrně nejlepší web věnující se problematice Shimano Di2, resp. i novým sadám a různým oříškům či nastavování…

      https://bettershifting.com


      https://bettershifting.com/…-user-guide/

      1 0
    • krabica  

      Moje první výtka po nějaké době používání k pákám Ultegra ST-R8170, ergonomie úchopu je fest mizerná, přijde mi to jak na dětskou ruku. Přitom první hydro páky ST-RS686 byly parádní.

      0 0
      • Lister  

        To zní dobře, mě naopak ty starší přijdou neskutečně a zbytečně obrovské :-)

        0 0
        • krabica  

          Asi jsou podobné předchozí generaci, ale mně ten hranatý vrch průřezu těla páky vůbec nevyhovuje, ST-RS685 měly pěkně oválný a ten se držel parádně.

          0 0
          • Espen  

            Mám to přesně naopak než ty :-D. Ty starý jsou strašně velký a neskutečně hnusný. Bleee

            0 0
    • milan.v  

      Jak na aktualizaci FW pák, což je poměrně oříšek, tady možnosti, jak vyřešit…

      https://bettershifting.com/…hift-levers/

      0 0
      • Tomi.B  

        No twl to je gool…polo bezdrátová sada co se neaktualizuje bez kabelů které ti ani shimano k sadě nedá.. WTF

        0 0
        • krabica  

          Jak Shimano nedá? Buď si kupuješ celou sadu a tam kabel je(ten k přesmykači…), nebo po částech a to je pak na tobě… Když jednou za uherský rok přijde nějaký update, tak vyndám sedlovku, vytáhnu kabel smyku a udělám update, celá operace na 5 minut, kterou provedu cca 1× ročně…

          0 0
      • milan.v  

        No, jestli si někdo dělal zálusk na sociální elektriku, asi na ni bude muset zapomenout…

        0 0
        • jecnak  

          Tipnul bych realnou cenu vyrazne nizsi, nez avizuje Shimano. Aby sada byla prodejna, musi byt nekde kolem Rivalu.

          0 0
          • milan.v  

            No, uvidíme, jak se budou ceny pohybovat…

            Dnešní ceny 8100 a 9200 jsou už také trochu jiné než na začátku, resp. i přes ten hlad jsou nižší…

            0 0
    • milan.v  

      Zajímavé srovnání zvuku přesmykače předchozí generace 11 rychlostní Di2 a nové 12 rychlostní…

      https://youtu.be/2AMFlCOe8_s

      0 0
    • milan.v  

      Postup instalace a hlavně nastavení dorazů u přesmykače s detailním popisem krok za krokem prostřednictvím aplikace Shimano E-tube… Využití samozřejmě i u předchozí generace Di2 11 rychlostní…

      https://bettershifting.com/…tment-guide/

      0 0
    • milan.v  

      DaD: Psal jsi, že na novou 12 rychlostní přehazovačku Ultegra jsi dal ramínko z 11 rychlostní Dura-Ace RD-9150, je to tak?

      Už jsi na tom něco najezdil? Chová se to OK?

      0 0
      • DaD  

        Chodí to stejně jako s původním ramínkem. Není potřeba tam mít to MTB hovado, když máš kazetu do 30z. Jen na malém španělu to může lehce škrtat a tělo šaltru. Taková prasárna se ale nejezdí a mavíc to lze eliminovat B-šroubem.

        0 0
        • milan.v  

          Díky za podnět, jedno nevyužité ramínko z Dura-Ace mi leží doma, možná to pak někdy zkusím…

          0 0
    • milan.v  

      Zde je samostatné vlákno k Ultegře 8100.

      https://www.bike-forum.cz/…ra-8100-12sp

      0 0
    • milan.v  

      Stojí za to Ultegra R8170?

      https://youtu.be/zmeBowC7Tj8

      0 0
    • Pebe  

      Koukám na ofiko stránkách Shimana mají páky i na ráfkové brzdy

      https://bike.shimano.com/…a-r8100.html

      1 0
    • milan.v  

      GP Lama upgraduje svou stávající Di2 sadu novou Ultegrou.


      Shimano Ultegra Di2 12 Speed Upgrade Project // Part I

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
    • milan.v  

      Nové kotouče.

      0 0
    • milan.v  

      Shimano 105 Di2 First Ride Impressions: Does it deliver or miss the target?

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • virtualcop  

        Tak úplným nadšením nějak Arthur neoplýval – takové jako jo, funguje to dobře, spousta běžných hobíků bude spokojených, ale Ultegra či DA jsou jinde.

        Taky mne překvapila oficiální nekompatibilita zadního šaltru s kazetami 11–30 a 11–28 (ono to z principu chodit bude, ale asi nijak oslnivě, když to samo Shimano hodilo mimo specifikaci).

        Za ty prachy tedy nevím…

        0 0
        • Raf  

          Ten zadní šaltr – to bude tím, že je pro 36 z kazety v jedné délce ramínka = proto ty malé kazety nebudou 100% chodit.

          0 0
          • kubad  

            délka ramínka s tím nemá moc co společného, spíš její trajektorie, a ta by se délkou moc neměnila

            0 0
        • Lister  

          Průběh pohybu musí reflektovat maximální velikost kazety a jak použiješ menší, tak ji to bude blbě kopírovat – horní kladka bude buď na horní polovině kazety zbytečně daleko nebo dole moc blizko.

          Zlaté dobré časy, kdy bylo na výběr více délek raménka.

          0 0
          • virtualcop  

            Technicky samozřejmě chápu, ale u 11 sp. bylo ve specifikacích Shimana, že přehazovačky s krátkým ramínkem mají max 28z (pochopitelné), se středním až 32 zubů, ale s použitím a specifikací i pro 11/25, 11/28 kazety.

            Tady sice bude kladka ještě delší, fungovat to na kazetách ala 11/30 bude asi „líněji“ na spodku kazety (že by to nefungovalo, bych se úplně nebál), nicméně že ty kazety i vyjmuli ze specifikace, to je celkem zajímavé :)

            Pro „značkové“ výrobce kol, kteří nechtějí u „hotovek“ jít mimo specifikaci Shimana, to může u konzervativ­nějších zákazníků, co by si to i koupili, ale chtějí klasicky „silniční“ kazety a ví, že jim třeba 28z max bohatě stačí a spíš upřednosťní pastorek navíc a ještě menší skoky na kazetě – tam bude cestou jedině Ultegra či DA (= cena o x tisíc EUR/USD výš).

            Nevím, zda výrobci kol budou chtít kombinovat třeba Ultegra 12sp. šaltr a zbytek 105, třeba jen kvůli tomu (pro někoho) zbytečnému rozsahu na klasických rychlých silničkách.

            0 0
            • Lister  

              105 kazeta bude snad i 36? Ale možná se pletu, protože jak jsem viděl dostupní kazety a tu otřesně dlouho přehazku, tak jsme 105 úplně vypustil z výběru. Jestli někdo bude dávat ultegru ke 105 kazetě, tak jedině s tou nejmenší, ale i tak si nemyslím, že tu budou nějak často dělat.

              0 0
              • virtualcop  

                No já to myslím spíš trochu opačně – že na rychlejší silničky by se dal použít Ultegra šaltr, Ultegra kazeta (11/30) a zbytek (přesmyk, páky) mohou být 105 (je to naštěstí snad elektronicky plně kompatibilní v celé řadě Di2 12sp. (105, U, DA).

                Kazety přímo pro 105 12sp. mají být skutečně dvě – 11/34 a 11/36 a díky specifikaci (mimo specifikaci) se teoreticky nedá menší použít.

                Pro nějaké základní „závodní“ silničky v entry level třídě tedy 105 pohon celkem nesmysl, pro endurance, gravel kola a „příležitostné“ jezdce bez nájezdu a výkonu naopak OK – tam asi lidi především ocení rozsah a dostatečně lehké převody.

                0 0
                • Lister  

                  Jo tak to jo, já si představil právě tu kombinaci, co jsme psal.

                  Osobně jsme nad něčím takovým uvažoval. Kliky bych dal klidně 105, to bude úplně jedno, ale kazetu a přehazku zase 100% Ultegru. A ten zbytek je otázkou – Páky vypadají stejně, mají 2 baterky, takže víc vydrží, ale nemají servo wave – což nevím jestli by mi chybělo, když teď to taky nemám. Třmeny bych dal klidně 105, přesmyk bych váhal, asi bych chtěl Ultegru, protože 105 má vnitřnosti z 11 Ultegry a bude tak hlučnější.

                  0 0
                  • virtualcop  

                    No právě :)

                    Páky nemaj servo wave (budiž, brzdí to i tak prej dobře a s dostatečnou a čitelnou modulací), nemaj taky vrchní tlačítka (optimální pro ovládání počítače) a taky se k nim nedaj připojit „vrchařská“ tlačítka navíc. Jediné, co se mi líbí též jsou ty dvě baterky a tím pádem delší výdrž.

                    Přesmyk je asi vnitřnostma podobnej z 11sp Ultegry a v provedení 12sp. jej zatím všichni „testři“ trochu kritizovali, že proti 12sp. Ultegráckýmu je hnusnej, velikej a hlavně daleko pomalejší a línější.

                    Vím, že to je nesrovnatelné, protože je to první elektrická sada na úrovni 105, ale doposavaď u 11sp. mechanický či Di2 se funkčnost nijak „neojebávala“ – bylo to jen o váze a materiálech, ale mechanická 105, Ultegra i DA, stejně jako Di2 Ultegra a DA měly vcelku stejné specifikace, funkce a asi i technologie.

                    Teď ta Di2 105 tak nějak hodně „vybočila“ skoro vším :)

                    0 0
    • BikerM  

      Dotaz. Vsiml jsem si, ze spousta profiku vozi kliky ze starsi jedenactkove sady a zbytek nova 12s sada.. Vite nekdo z jakeho to je duvodu?

      0 0
      • Lister  

        Finance, horší dostupnost. Nic víc bych v tom nehledal.

        Vyměnit kliky s měřičem výkonu pro celý tým nebude levná záležitost.

        0 0
      • milan.v  

        Co vím, byl opravdu problém s dostupností, jejich výroba se protáhla, snad nějaká konstrukční vada, to ale není potvrzené… Mechanici profi týmů měli velký problém je naštelovat jako předchozí generaci, což úplně nechápu, to je naopak zase potvrzená informace. Možná ty předprodukční verze, co dostali, byly problematické…

        0 0
        • milan.v  

          https://www.cyclingnews.com/…france-bike/

          „Despite racing on 12-speed, Louis Meintjes’ bike retains the previous generation Shimano R9100-P Dura-Ace power crankset, which has 54/46 11-speed chainrings. This is largely due to stock shortages, but according to some mechanics, has led to unwanted chaindrops.“

          0 0
      • jecnak  

        Tipnul bych, že wattmetrová varianta měla zpoždění a aftermarket výrobci wattmetrů je ještě vůbec neměli.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.