• eight_g

    Zdravím ve spolek

    Již pár let tady „poslouchám za dveřmi“ a teď bych opravdu potřeboval poradit s výběrem první silničky a nevím kam jinam se obrátit. Od r. 2012 jezdím na giantu trance x 3 a s kolem jsem maximálně spokojený ale rád bych rozšířil své „portfolio“ o kolo výhradně na asfalt neboť s giantem to přece jen není taková zábava a hlavně v mém okolí je asfaltových stezek více než lesních trailů. Na silničce bych rád dojížděl denně do práce (cca 8 km jedna cesta) a o víkendu na nějaký výšvih třeba na Javořinu. Kolo si chci také pořídit protože potřebuji do svého tréninku zařadit kardio. A teď něco o mě. Měřím 185 cm a vážím 102–105 kg někde jsem se dočetl že pro začátečníky je vhodná například řada Allez od Specialized a shodou okolností se jedno takové kolo objevilo v inzerci:

    https://sport.bazos.cz/…lez-2013.php

    Doporučili by jste mi konkrétně toto kolo?

    Předem děkuji za odpovědi.

    • eight_g  

      Ještě mi padlo do oka toto kolo

      https://sport.bazos.cz/…acio-400.php

      ale už je to menší velikost, na druhou stranu bych neměl tak natažený posez což by mohlo být pohodlnější. Nebo se pletu?

      • platypus  

        Nepleteš, ten Spešl je pro větší dlouhány.

    • Alojs01  

      Toto kolo ne. Ta vybava kvalitou neodpovida tvym ucelum a i mi prijde docela drahe.

    • Rowdy  

      Javořina? Sice to tam neznám, ale něco mi říká, že to bude do kopce. S vahou přes 100kg bych se snažil o dvě věci. 1) aby to mělo záplety, který tě bez protestů unesou. 2) Aby to mělo minimálně 32 zubů na kazetě a kompaktní převodníky. Když vezmeš kolo z bazaru, který je sice levný, ale neplní třeba tu podmínku s kazetou, mohlo by se ti stát, že hned budeš kupovat novou kazetu a přehazovačku. Sice přehazky s krátkým ramínkem poberou i 32 zubů, ale je to již mimo specifikaci. Podobně převodníky, když tam budeš mít 53/39, dost možná budeš chtít měnit za 50/34. Tak aby se takový nákup hned neprodražil.

      • eight_g  

        Děkuji za reakce. Je šance sehnat kolo do 20k aby mi vyhovělo?

        • Rowdy  

          Určitě. Triban

          • eight_g  

            A decathlon myslím nabízí i možnost si kolo zapůjčit a vyzkoušet. Mockrát děkuji za reakce. Ve výbavě silničních kol se vůbec nevyznám ale moc mě láká to zkusit. Samozřejmě se svojí tělesnou konzistencí nemám žádné závodní ambice to je jasné.

            • novas752  

              Nic lepšího než to zkusit udělat nemůžeš, osobní zkušenost nejlepší zkušenost.

    • macomb  

      Já vybíral dva (vlastně už tři) roky zpátky vybíral silnici, tak jsem především chtěl karbon rám, kvalitu osazení jsem zase tolik neřešil, spíš celkový stav. Měl jsem téměř stejné parametry jako ty a nakonec koupil bazarový cube 2×10 dura-ace (leč již postarší řada) a spokojenost. Základ je kvalitní a nějakému tomu upgradu člověk (spíš z marnivosti) stejně neunikne.

      Možná bych se mrkl po něčem takovém

      https://www.cyklobazar.cz/…-noveho-kola

      https://www.cyklobazar.cz/…m-super-stav

      https://www.cyklobazar.cz/…olo-100-stav

      Ale každý má jiné preference ;)

    • milan.v  

      Proč Bazoš?

    • eight_g  

      Takže trošku jsem pátral po informacích o tom TRIBANu RC 520 a hlavně v zahraničí jej velmi chválí. Jestli jsem to dobře pochopil tak se jedná o kategorii gravel, kde je možnost jet i mimo asfalt takže je předpoklad že kolo musí něco vydržet (za cenu vyšší hmotnosti) a geometrie je taktéž cílena více na pohodlí což bych také ocenil a na asfaltu to poletí proti mému bajku na 26'. Nebo se pletu? Ještě ohledně karbonu, když jsem vybíral bajk tak panoval všeobecný názor že je lepší kvalitní hliník než levný karbon. Platí totéž i u silničních kol? Přece jen mám 105 kg a věnoval jsem se silovým sportům, sice nejsem vytrvalostní typ ale krátkodobě umím zabrat jestli by nehrozilo například kroucení rámu a následnému poškození. Jinak ještě jednou děkuji všem za reakce. Zatím to vypadá že si na víkend sjednám zapůjčení toho tribanu.

      • eight_g  

        Ještě jeden malý dotaz ohledně velikosti. Se 185 by měla být ideální velikost L?

      • Rowdy  

        Silnička na asfaltu samozřejmě jede o poznání líp než jakékoli MTB. Na MTB taky můžeš dát úzké pneu a ráfky s 24 dráty a pojede to líp než originál, ale silnička to nebude.

        Gravel je prostě trochu univerzálnější silnička. S vhodnými pneu můžeš na lesní a polní cesty a snad i trochu terénu.

        Karbon / hliník? Hele obojí tě doveze, kam potřebuješ. Karbon většinou trochu líp pruží, hliník je podstatně levnější. Až půjdeš do Decathlonu, tak si nech ukázat obojí a uvidíš. Nemyslím, že by karbon byl nezbytný. Mám jak karbonové tak duralové kolo (a taky ocelové) a vlastně je mi to jedno, na kterém jedu. Při jízdě je ti to celkem fuk. Na pohodlí stačí dát trochu větší pneu s nižším tlakem a víc nemusíš řešit. Zas takový rozdíl to není. Pod pojmem kvalitní hliník se má na mysli rám, který je výrobcem vyladěný tak, aby vážil co nejmíň a měl nějaké to pohodlí. Všechny významnější značky mají takové rámy. Tohle asi nebude přímo výkřik hliníkové technologie, ale bude to poctivě svařený a je na to záruka. O váhu se s rámem bát nemusíš, jde spíš o záplety. Zde budou mít limit tuším 120kg na kolo + jezdec, takže budeš v normě.

        • eight_g  

          Tak to je super. Díky

          • hrota  

            Jsem podobná váhová kategorie, minulý rok jsem poskládal základní silnici na rámu PlanetX RT-58, Ultegra/105 2×11, kliky kompakt 50–34 kazeta 11–25, k tomu záplety Campa Calima C17.

            Zatím vše drží a jsem spokojen, osobně jako největší plus pro pohodlí vnímám pláště 25mm, v létě plánuju zkusit 28mm. V Tvém případě možná na ty kopce zvaž kazetu 11–32, ale kolo podobné kategorie by ti mohlo stačit na vše.

        • ˘Ö˘ Krab  

          S hmotností >100 kg ať raději na lehké hliníkové rámy zapomene, u karbonu je to celkem jedno, ten paradoxně vydrží víc (a případně se dá opravit, to hliník ne).

          [Mám karbon i hliníky a začínal jsem na podobné jateční váze při stejné výšce.]

          • Rowdy  

            Váhově jsem na tom podobně. Rok jsem jezdil CAAD 12, najel s tím asi 6000 km tady po kopcích Středohoří a rám nevykazoval žádné známky problému. A to je to rám, který váží snad 1050g. Hliníku bych se tedy vůbec nebál.

            • ˘Ö˘ Krab  

              Záleží víc na (ne)kvalitě asfaltu než na kopcích. Středohoří má povrchy převážně pěkné, ve srovnání s ráthodromy.

              • eight_g  

                Jsem z Jižní Moravy (Hodonínsko). V okolí jsou fakt pěkné asfaltové cyklostezky takže se ani nemusí tak často na silnici. Co se převodů týče tak mi nezbude nic jiného než si to vyzkoušet a osahat. To je tak se vším. U bajku jsem měl taky 2 mezizastávky než jsem byl aspoň trochu spokojený. Co se terénu týká tak je zde možnost jak rovinek tak i kopců (Chřiby, Velká Javořina). Ale jak jsem již psal výše, nemám ambice si hrát na Tour de France ani Giro. Hlavní úlohou tohoto kola bude doprava do práce a na kardio tréning. Co mě ještě tak napadlo, výhledově si pořídit druhou sadu nějakých užších plášťů na léto.

                • platypus  

                  Chce to přepnout v hlavě, obecně je kolo spojený jakože příroda a tak, teď to chce sledovat tepy, kadenci a čas, a nejde přitom o účast TdF, jde o využití potenciálu silničního kola.

    • roupik  

      mám podobnou váhu a jako první silničku před pár lety jsem pořídil „nějaký“ Haibike za cca 15tis. nový, hliník, řazení Tiagra 3×10 a první co jsem řešil byly kola, v téhle ceně to bylo bláto a na moje kila dvojnásob, ale s rámem a spol. jsem byl spokojenej, dneska ji mám jako „zimák“ a pořád šlape…tím chci dodat, že do 20k určitě seženeš slušný začátečnický stroj

      • eight_g  

        Tak snad tam bude prostor vylepšení do budoucna.

        • hrota  

          Prostor je vždycky, limitem je většinou jen peněženka :D

    • eight_g  

      Fakt se mi zamlouvá ten triban ale zatím jej nikde nemají na prodejně.

      • V0jtisek  

        si ho objednej a kdyz ti nebude sedet tak jim ho tam vratis, easy

      • Fresch  

        Ahoj,

        Poslal jsem ti ještě SZ.

      • madik  

        Triban vypadá moc dobře za ty peníze. Velikost na 185cm máš bud M nebo L. Pokud máš dobrou flexibilitu, alespon trochu ambice se na kole kondičně hodně zlepšovat a hubnout, nebál bych se jít do M a vozit to s delším představcem. Velikost L je konzervativnější a jistější volba, hlavně pokud je to tvoje první silniční kolo a nemáš ještě žádné zkušenosti s laděním posedu.

        Na kole pak hlavně jako první vyměnit pláště za nějaké kvalitní co dobře pojedou a ještě ušetříš hodně na hmotnosti. Na nich příliš nešetřit.

        • eight_g  

          Díky za reakci. V čem by byla výhoda menšího rámu? A mohl by jsi mi doporučit nějaké pláště?

          • vas  

            Ty Tribany jsou dost krátké, pokud nejseš při 185cm v nějakém rozměru atyp tak ber L (délka 565mm), navíc u M bys měl šílený kopec podložek pod představcem. – Já osobně mám při stejné výšce silnici délku 580mm a představec 110mm, u cyklokrosky délku 560mm představec 120mm.

            • ˘Ö˘ Krab  

              A já osobně mám při stejné výšce 545 mm + 120 mm představec a řídítka něco kolem 140 mm pod sedlem. Takže každý podle proporcí a požadovaného nastavení posedu, jen podle výšky se to úplně nedá.

              Je pravda, že L bude spíš sázka na jistotu, když vlastně netuší, do čeho jde.

    • eight_g  

      Ještě jsem objevil v nabídce decathlonu kolo B'twin ULTRA 900 AF. Finančně už je sice nad limit ale jak si stojí proti TRIBANu RC 520?

      • milan.v  

        Jsou to pojetím dvě odlišná kola…

        • eight_g  

          Teď to studuji tady na fóru. Už to někdo porovnával. Sice modely 2017 ale asi tam takový rozdíl nebude. Zůstanu u toho tribanu.

          • Tom-T45  

            Ultra je čistokrevná silnička, Triban RC 520 je větší univerzál. Je robustnější, díky kotoučovkám do něj dáš v pohodě širší pláště, případně na zimu blatníky.

    • eight_g  

      Zdravím ve spolek.

      Do SZ jsem dostal pár nabídek a tato mě zaujala. Prodejce je skoro stejně vysoký jako já. Za kolo požaduje 20K což je v mnou stanoveném limitu. Samozřejmě nevím jak moc je kolo opotřebované a jaké budou náklady na počáteční servis to by se vidělo až na místě a je jasné že bych musel vyměnit kazetu za 11–32 ale otázka na Vás zní jestli se toto kolo hodí na mé potřeby (viz. výše) nebo mám raději zůstat u toho TRIBANa?

      Předem moc děkuji za odpovědi.

      • platypus  

        Já mám teda jasno :-) jedenáctková ultegra to je druhá nejvyšší sada u shimano, osm kg, velikost M bych jenom uvítal (mám 185cm) jediná otázka jestli na tom nelítal ňákej závoďák, to bych asi nechtěl.

        • eight_g  

          A co pohodlí tohoto rámu? A půjdou tam obout 28 mm pláště?

          • roupik  

            Myslim si ze tam nepůjdou širší pláště jak 28

          • platypus  

            To nevím, vozím 25mm , je to o zvyku hlavně. Pak si většinou člověk najde trasy který jezdí.

            • platypus  

              Ještě…u zápletů (kol) si pohlídej váhový limit jezdce.

        • Singlespeed  

          Hmotnost 8 kg je jen zbožné přání výrobce. Těžké záplety, těžké kliky R500, poměrně těžká rámová sada, to nebude 8 kg ani náhodou.

      • Rowdy  

        Předpokládám, že tam je přehazovačka s krátkým ramínkem. Sice to bude chodit is 32z kazetou, ale je to už mimo specifikaci. Počítej s tím, že s kazetou abys vyměnil i řetěz a potenciálně i převodníky.

        Pro tvé potřeby se hodí, chceš něco čistě na silnici. Jestli ti bude sedět geometrie, to se uvidí. Ale to se uvidí i u nového kola.

        Je to kolo z 2016, takže to klidně může být kus odstavený většinu času v garáži, ale stejně snadno může mít nalítáno 30k km. Takhle z obrázku nového kola to není moc poznat. Vem si s sebou někoho, kdo se v tom vyzná.

        No a možná ještě tohle, jaké pneu se tam vejdou? Nebudeš limitovanej 25mm? Jednak ty záplety jsou, myslím, doporučené do 25mm, ale především jestli se větší vejde do rámu. Většina lidí turistů se dnes snaží mít 28mm. Je to pohodlnější a snad i rychlejší zejména na horším asfaltu. Víš co, 25mm pneu budeš při tvé váze foukat na 8 atmosfér, 28mm na 6 atm. Takže pokud by ten rám pobral jen 25mm, to pohodlí karbonového rámu proti Tribanu bude kompenzovaný tímhle rozdílem. Ale jestli máš kolem sebe jen hezký silnice, asi tě tohle nemusí trápit.

        • eight_g  

          Tak určitě se najdou i místa s horším povrchem, například přejezdy přes lávky nebo náměstí s kočičíma hlavama atp.

          • platypus  

            To přejedeš desítkou:-) todle všechno jsou hodně subjektivní záležitosti, ten Triban je prostě kompromis na všechny strany a ty priority vidíme každej jinak, osobně jsem zastánce hesla Vezmi jakýkoliv křáp, ale jezdi, hlavně jezdi! Překvapuje mě že se tu hodně řeší napřed forma a až potom obsah, myslím napřed technika, první je potřeba něco odjezdit …Není to nic osobního jen jsem to tady potřeboval říct.

    • eight_g  

      Ještě jsem zapomněl zmínit že prodávající nabízí ke kolu další ráfky Campagnolo Scirocco 35mm. Nevím v čem jsou lepší/horší než původní shimano.

      • Rowdy  

        Ty Shimano SH WH-RS10 jsou takové levné základní záplety od Shimana. Asi to není ničím vyjímečné než cenou.

        Campagnolo Shirocco jsou sice stále poměrně levné a stále hliníkové, ale jsou hlubší – těch 35mm a jsou lehké na poměry hliníkových kol. Takže je to trochu aero a trochu lehčí. Prostě ještě jedny kola k tomu. Campagnolo má svoje kazety nekompatibilní s Shimanem. Taky možná s těma 105kg by možná nebylo nejvhodnější jezdit na takhle lehkých ráfcích.

        • Spartacus  

          Blbost, zrovna ty Scirroco/Quattro jsou s tím vysokým ráfkem hodně odolná a hodně pevná kola. Takže pokud mu k tomu Willieru prodejce nabízí i tato kola, bude to dobrá koupě. Že je něco těžké, neznamá, že je to i pevné. Ty Shimano RS10 jsou sice trvanlivá ( ale zkušenost od 70kg jezdce ), ale za to měkké jako bláto, takže s metrákem bych na tom jezdit nechtěl, to určitě ty campy.

          • Rowdy  

            Campagnolo píše tuto. Váhový limit kol

            All Campagnolo wheels are constructed to meet the highest standards of resistance and durability. If you weigh over 109 kg/240 lbs we advise you not to use this product. Non compliance with this warning can damage the product irreversibly. If you weigh 82 kg/180 lbs or more, you must be especially vigilant and have your bicycle inspected more frequently (than someone weighing less than 82 kg/180 lbs). Check with your mechanic to discuss whether the wheels you selected are suitable for your use, and to determine the frequency of inspections. Using tires with a larger diameter and a frame that respects the standards will help to increase the lifetime of the wheels.

            Tedy s 105kg je skoro na mezi, kterou Campagnolo podporuje. Třeba podobně hluboké DT Swiss mají limit 130kg. https://www.dtswiss.com/…cut-32-oxic/

            • eight_g  

              Takže nic. Půjdu tedy cestou TRIBAN a za čas upgrade věcí, které nebudou vyhovovat. Případně úprava buď výhradně na silnici nebo na horší povrch.

    • eight_g  

      Tak TRIBAN RC 520 vel. XL už je doma! V Decathlonu v Brně měli Lko i XLko a po vyzkoušení obou velikostí jsem se rozhodl pro tu větší. Posez byl daleko uvolněnější. Zatím nemám žádné větší jízdní zkušenosti, to mě čeká snad zítra ale co mě mile překvapilo a z čeho jsem měl obavy byly hybridní brzdy. Kupodivu brzdí hodně dobře. Mých 105 kg úplně jistě a v pohodě ubrzdí aniž bych musel nějak extra rvát za brzdovou páčku. Jinak posez je opravdu nezvyk proti bajku. Snad na delších projížďkách nebude problém s krční páteří. Zatím nasadím SPD z bajku než koupím další a přemýšlím nad jinými plášti, nejspíš Continental GP4000S II 28mm. Závěrem bych chtěl poděkovat všem diskutujícím za rady, reakce a pomoc s výběrem mé první silničky. Díky všem…

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce

Podobné diskuse