• pavel.lib

    Ahoj, potřeboval bych poradit, při výběru silničky. Moje představa je karbonový rám, výbava SH105 a cena okolo 65 tis.

    Kolo bych chtěl jako alternativu k horskému, na delší a kopcovité výlety. Závodit nebudu, zkušenost se silnicí nemám žádnou. Už bych asi vzal ten Canyon (Endurace nebo Ultimate) protože od nich mám horské a jsem spokojen. Ale dodání až v srpen/září tak zkouším najít něco skladem (a skladem toho ve velikosti 58 nyní moc není, mám 186cm/72kg).

    Nicméně ve výběru mám tato kola. Jak je na tom s provedením/kva­litou Superior ? Na živo jej nemám možnost v okolí vidět.

    Díky za každý komentář/doporučení k výběru.

    Canyon Endurace CF SL Disc 7.0

    Superior X-ROAD TEAM ELITE

    Specialized Tarmac Disc Sport

    • gemini  

      Koukni na novou Emondu…:-)

    • adam1  

      Jedna je v outletu

      https://www.canyon.com/…0013792.html

      • pavel.lib  

        No, na tohle jsem narazil také. Máš s touto značkou nějakou zkušenost ?

        • karel d.  

          Pár lidí je má v profilu, zkus se jich zeptat.

        • milan.v  

          Jako Basso je úplně jiná liga než například český Superior… Tady se bavíme o kvalitní Itálii a za tu cenu super…

          Tarmac je skvělé kolo, ale vybavení není úplně nejlepší za ty peníze… Canyon vychází nejlépe z těch tvých.

          • pavel.lib  

            To právě neumím posoudit. Jiná liga v čem ? V použitém karbonu? V geometrii ? A co ta kola ? Microtech (Basso) vs DT Swiss C 1800 (Superior). Ale jasně cena je lákavá.

            • karel d.  

              Ta cenu půjde ještě dolů, blíží se výprodeje. Stačí pockat tak 2–3 měsíce..

            • Jáchym 1  

              Basso už jen jako značka je zárukou kvality.

              Karbon Torayca používají i konstruktéři F1.Je to špička v oboru.

              • karel d.  

                Záleží i co je to za tu Toraycu- jsou různé řady. To Venta používá tu nižší (snad 800) . U F1, co vim je to 1000/1100. Vím, že tady pár lidí mělo u Venta problémy s tolerancemi (zajizdejici sedlovka). Jinak výroba se tam rozbíhá jen pomalu, rafkova verze treba teď na trhu vůbec není, stejne tak i doplňkové karb. komponenty-sedlovky atd.

                • Jáchym 1  

                  Ano,vím,jen jsem chtěl,,říct" že Torayca je i v základu top matroš.

    • Naden  

      https://www.cyklobazar.cz/…7-model-2020. Ve tvém cenovém limitu bude Focus na elektrický ultegře a na kotoučích…

    • karel d.  

      Zajímavé ceny jsou taky u Orbea Orca M20/30. Navíc fabrika jede a jsou skladem.

    • Feďa  

      A co Merida na Ultegře? – https://www.mojekolo.cz/…e-red-black/

    • roupik  

      Můžu doporučit Canyon, ale problém můžou být v současnosti dodací termíny

    • Chlebovnik  

      Zvláštní, že zde ještě nebyla zmíněna silnička s patrně nejlepším poměrem cena/výbava/kva­lita/ovladatel­nost. Přitom je to docela rozšířená značka i model. =/

    • mykovec  

      Bez zkušenosti se silničkou vzít kolo za 65tisíc, to je celkem odvaha.

      By mě docela zajímalo, kolik zdejších silničářů si kupuje hotovky a kolik si kolo skládá samo po dílech. Já si hotový kolo na krámě koupil naposledy v roce 1993. Od té doby jsem jenom skládal, jak silničky tak mtb. Skládání z dílů, to je v podstatě obřad… :-)

      • pavel.lib  

        Ahoj, proč odvaha? Kvůli geometrii rámu, protože nemám nic odzkoušeno a nevím tak co chci? To je fakt, tak co mi radíš?

        K té stavbě, i bych si to kolo postavil, nebo nechal postavit ale třeba jen rám u Canyonu stojí 50tis celé kolo 60tis. to se přeci nemůže vyplatit.

        • Pán z Dubu  

          Stavitelé s živnosťákem na výrobu kol dosáhnou na b2b ceny. Kolo můžeš mít na 1. dobrou bez následných upgradeů.

          • marttoni  

            Pokud si dobře pamatuji, tak někdo z místních zavedených stavitelů psal, že stavět silničku se nevyplatí.

            • Lister  

              Stavět cokoliv se nevyplatí, o tom stavění není ;-)

              • mykovec  

                27.5 rám Mosso alu 7005, Reba, 2×11 slx,včetně brzd pod 25tis. Najdi mi to jako hotovku.

                • Lister  

                  Proč bych to dělat. Podobné výtvory tady moc lidí zajímat nebudou.

                  Když se řekne slovo stavení, tak se mi vybaví něco úplně jiného.

              • marttoni  

                Já to myslel tak, že stavitelé zde se vyskytující můžou nabídnout výhodnou cenu u stavby MTB, u silničky až zase tak moc ne. Jinak také jsem si v dřevních dobách silničku stavěl:-)

        • mykovec  

          Otázka je, jak moc je potřeba kolo za 65, když stejnou službu může udělat kolo za třetinu, třeba Cannondale optimo na tiagre nebo 105 tu v regionu jezdí každej druhej kadet nebo junior.

          • Chlebovnik  

            To samozřejmě nikdo nerozporuje. Ale víš jak – Není to o kole, ale zároveň je to o kole. =) Tedy, pokud má na kolo vyčleněnou nějakou částku, proč se omezovat? Já taky při výběru první silničky začínal u hliníku na 105 kolem 30k a skončil u karbonu s karbonovými záplety na kotoučích a Ultegře, chytlo mě to a namotal jsem za dvě a půl sezóny skoro 27 000 km.

            • Lister  

              Ono pro někoho může být 65 tis pár dní v práci a na kole může jezdit klidně i 10 let, takže…

              Jan jsem taky začínal u hliníku. A bohužel si ho koupil, takže pak drahý nákup karbon rámu, pak nová kola, která mne neuvezla, takže výměna za 3× dražší.

              Proč to neudělat dobře na první pokus?

          • deekay  

            Ono narovinu. To jestli si koupi optimo na tiagre, nebo supersix na 105 muze byt rozhodujici moment, zda ho silnicni cyklistika chyti, nebo ne ;)

            • AE86  

              U mě zrovna supersix na 105 zafungoval:-)

            • mykovec  

              Jestli na silničce nikdy nejel, tak i to Optimo bude docela velkej „kulturní šok“. Nemyslím, že se Optimo nějak zásadně liší od rámů, na kterých Cippolini drtil soupeře ve spurtech…

            • vt  

              Dyk to jsou prakticky stejny kola? Optimo s Tiagrou je do zacatku optimalni.

              • deekay  

                Aha.. stejny kola… tak jo :) Me silnice chytla, az kdyz jsme si pujcil kolo s vysokyma karbonama a galuskama. Tezkej hlinik s tezkyma kolama me neuchvatil.

              • AE86  

                Záleží z čeho vycházíte, já na silničku přešel z hlinikoveho fitness/krosu, a tam si troufnu říct že na optimo by to pro mě takový progres jako na supersix nebyl

                • mykovec  

                  Troufám si tvrdit, že byl a nemalý

                  • AE86  

                    Nevím, bude to individuální. Já si tehdy zkoušel i nějaký CAAD (variantu už si nevzpomenu), a nepřišlo mi to o tolik lepší. Škoda že letos kvůli viru odpadla nějaká testování, víc kol za sebou člověku dá nejlepší náhled

      • rasto  

        já kupuju vždy hotovky. kdybych měl ještě trávit hodiny v dílně (kterou nemám, bydlím v bytě), manželka by to už nedala. už takto mi kolo žere nepočítaně času :-)

      • karel d.  

        Jde o to, že pokud chce karbon rám, alespoň na 105 a asi i kotoučích, tak potom jsme hned na ceně kolem 50k (s výjimkou Decathlonu), propočti pedály, trošku lepší kola a jsi hned na těch 65k.

      • Lister  

        Super rada.

        Koupě kola za 65 tis je pro člověka bez silničních zkušenosti odvaha, ale klidně stejnému člověku doporučíme kolo postavit?

        U karbonových silniček ve střední cenové relaci je většinou nesmysl stavět – člověk může za dobré peníze dosáhnout na hodně podobný nebo stejný rám, jako má top model, ale neplatí zbytečně za nejvyšší řadu komponentů.

        Pro mne je u silničky důležitý rám a kola, vše ostatní je podružné. Klidně bych postavil kolo na karbonové ráfky a pak tam dal 105.

        • mykovec  

          Ty tam někde vidíš doporučení, že by to měl sám postavit? To byla otázka do placu, protože pamatuju dobu, kdy se silničky na krámech nevyskytovaly a bylo to hlavně o skládání…a není to tak dávno

          • Lister  

            …kolik si kolo skládá samo po dílech…

            • mykovec  

              To jsem se právě ptal … Přijde mi to tak nějak normální si dát na kolo, co přesně chci než to pak rozprodávat po bazarech

          • AussigBiker  

            Neni to tak davno… jestli myslis pred rokem 1989, tak je to pres 30 let, leti to :)

            • mykovec  

              Ale ne, tak do 2010 to bylo si troufám tvrdit normální, silničky byly jen u některých prodejců a pak na objednání

    • Davidakta  

      Jestli máš nulovou zkušenost, tak si kup za 15k nějakou bazarovku, na podzim jí za 14k prodej a zkus se tu zeptat ještě jednou.

    • Davidakta  

      Jestli máš nulovou zkušenost, tak si kup za 15k nějakou bazarovku, na podzim jí za 14k prodej a zkus se tu zeptat ještě jednou.

      • Lister  

        To by taky mohlo být to nejhorší, co by pro svou silniční kariéru mohl udělat.

        • Davidakta  

          Tomu nevěřím, když to bude seřízené, tak nevidím důvod proč by na tom nemohl nasbírat nějaké zkušenosti.

          • Lister  

            A proč nesbírat zkušenosti na něčem, co odpovídá současným standardům silničního kola?

            Já vím, že žijeme ve státě, kde utratit 30 korun navíc je považováno za hřích. Jsou tu naštěstí i tací, kteří si prostě klidně koupi kolo za 60.tis na zkoušku, odjezdí par měsíců, zjistí, že je to nebaví a klidně bez větších výčitek prodají o 15 níž.

            • zahr  

              Ja treba prvni silnicku za 60k bez jakychkoli zkusenosti koupil a vubec toho nelituju. Jezdit na cemsi za 15k, tak me to treba ani tolik nebavi jako ted na myslim vcelku slusnem kole.

        • Espen  

          Já koupil první silnici za 5000,–, přes 4 roky na tom jezdil a byl spokojený. Loni se naskytl carbon Trek Madone 5.2 za 13000,–, tak jsem si ho koupil. A starou silnici za 10000,– prodal.

          Za mě se tady ta geometrie nějak moc hrotí. Ta Madona byla oproti CUBE tak jiná, že mi trvalo přes měsíc, než jsem si zvykl. A teď mi to přijde jako nej kolo :-).

      • mikub  

        Kupovat na bazaru něco za 15 mi přijde nesmysl. Můj kamarád takhle sháněl. Když jsem koukal, za co všechno jsou si lidi schopný říct 10+ tisíc…

        Ta kola byla většinou strašně stará. U řady z nich výměna klik (53–39), řidítek (nebyl compact) ihned po nákupu. Další servis na spadnutí a s otazníkem. Navíc pro to cestovat kolikrát přes půl republiky.

        Kol, který by vyhovovaly (všemi parametry), nebyly starý a jejichž cena byla adekvátní bylo strašně málo (a taky byly hned pryč).

        Pokud nesháníš nějakou exotickou velikost, je bazar za tyhle prachy imho blbost.

    • Davidakta  

      Chceš, mi říct že kvůli takovému kolu zanevře na silniční cyklistiku?

      https://www.cyklobazar.cz/…nicka-merida

      • deekay  

        Je mozne, ze kvuli takovemu kolu ho to vubec nechytne :)

        • Davidakta  

          A je možné, že se bez zkušeností netrefí ani u kola za 60K?

          • deekay  

            Je. Riziko je vzdy :)

            • Davidakta  

              Právě proto. A nepsal jsem mu ať začne s favoritem, ta merida byo první kolo co na mě vyskočilo.

              • deekay  

                Ja mluvim z vlastni zkusenosti. Me to vubec na kolu typu te meridy nechytlo.

                • Davidakta  

                  Tak sorry, každý to má jinak. Mě to baví i když mám možnost skočit na toho posranýho favorita.

              • AussigBiker  

                Nevim jestli je Reta Felling lepsi Favorita, ale, uz tenkrat mi prislo, ze to kolo nejak nejde. Ted co mam plastovej sterkolet, tak je parada na tom jezdit…

                • Davidakta  

                  A nic mezi tim neexistuje?

                  • deekay  

                    Existuje. Treba kvalitni lehkej hlinik. CAAD12, Bowman Palace, Kinesis Aithein. Samozrejme s poradnyma kolama, protoze ty delaji z toho pocitu jizdy na silnicce hrozne moc.

                    • Davidakta  

                      A chlapy co jezdí na 15let starých kolech, nejsou cyklisti?

                      • deekay  

                        A to sem motas proc? To nema preci s vyberem noveho kola co delat. Jsou lidi, co je proste bavi jezdit… na cemkoliv. Na sebevetsi plecce. A pak jsou lidi, co jsou narocnejsi. Ani na jednom neni nic spatneho, ale proc nutit nekoho, kdo ma nejake naroky do toho z nich slevit?

                        • Davidakta  

                          Jakože 15 let staré silniční kolo je plečka?

                          • deekay  

                            Pokud to nema slouzit jakoze nake pekne „retro“, tak pro me ano.

                            • Davidakta  

                              Chtělo by to odlišit cyklisty od šampónů.

                              • deekay  

                                A to ma, opet, s timhle tematem delat co? Zkus to rozvest, nejsem si jist, ze rozumim tvym myslenkovym pochodum, jsou-li nejake.

                                • Davidakta  

                                  Pavel má nulovou zkušenost.......

                                  • deekay  

                                    Ano, proto predpokladam, stejne jak tomu je u spousty mych znamych, co nejsou primarne cyklisti, ze nove, lehke, moderni kolo, je spise k cyklistice upouta, nez stara plecka z bazaru.

                                    • Davidakta  

                                      O plečce mluvíš jen ty.

                                      • deekay  

                                        Ty jsi sem na ni hodil odkaz :)

                                        • Davidakta  

                                          Proč je to plečka? A bylo to první kolo,které na mě vyskočilo :)

                                          • deekay  

                                            Pohodlne to moc nebude (alu ram, alu sedlovka, vysoke alu rafky), nejak zvlast to taky nepojede, navic v tomdle pripade skoro MTB predstavec na jistote ovladani taky nedoda. Jako zimak dobry, ale kdybych chtel nekomu neznalemu demonstrovat, jak dokaze ficet silnice, tak tohle bych rozhodne nevybral. Naopak bych sel cestou, co zde jiz nekdo psal. Slusnou silnicku na 105+ nejaka lepsi kola.

                                            • Davidakta  

                                              Můžeš mi říct proč si začal se silniční cyklistikou a na čem si začínal?

                                              • deekay  

                                                Protoze me bavi ta rychlost, jakou to dokaze upalovat. Z kopce, po rovine i dokopce. Bavi me, ze se nemusim na pomalem MTB mrcasit nekam hodinu, nez dojedu do zajimavejsiho terenu. Bavi me kazdy aspekt vyjizdky, coz na MTB nebylo (tam me bavilo vicemene jen dolekopcom). Zacal jsem vlastne na CX CAADX, s nazutyma silnicnima gumama, ale to bych nepocital. Nechovalo se to dobre, tezke, neobratne, ram nijak zvlast tuhy. Prvni prava silnice je to zelene Supersix, co mam v profilu, predtim jsem mel pujcene ruzne silnicni kola. Tohle prodaval kolega, tak sem si to od nej na zkousku pujcil a uz nevratil.

                            • mykovec  

                              Kolo, který před 15 lety stálo 50 a víc, má pořád co nabídnout, samozřejmě při správné údržbě

                            • Lister  

                              Tak to pozor, to už se začínáme blížit stáří mojí plečky :-D

                              • zarkow  

                                Kosmika nazýváš plečkou? :-)

                                • Lister  

                                  Je to prostě věkem už hodně stare kolo, ale silničky naštěstí moc nestárnou morálně. Pořád jezdí hezky. Ale už bych teď volil spíše tužší – nové Roubéčko se mi stejně nelíbí, tak bych asi vzal Tarmac a kola bych raději s hustším zapletem, protože u zadního cítím, že to není úplně ono.

                                  • zarkow  

                                    Tyto starší rámy jsou nadčasové, materiál se ale samo vyvíjí a rozdíly tam asi budou.

                                    Já budu mít letos jubileum 10 let, vzhledem k časovým možnostem velmi směšný nájezd, co někdo zvládne i za rok.

                  • AussigBiker  

                    Koukám, že s tebou se tu nemá cenu bavit. Jednak si přečti, na co reaguju, jednak tazatel chce nějaký slušný nový kolo, tak proč si ho nedopřàt. Konkrétně já jsem rád, že jsem koupil rovnou plastikovýho stěrkoleta, protože je na něm skvělý svezení. Pro mě osobně naprosto zbytečný ztrácet čas a peníze kupováním něčeho, co bych za rok prodával…

                    Já ti v honu na nejlepší poměr cena/výkon fandim, ale pochop, že vše má svojí cílovku a netřeba hned každýmu cpát kola z Dekáče a TS Bohemia.

    • TheJD  

      Nejlepsi by pro tebe by bylo si pujcit neco v Dekaci a neco lepsiho v bezne cykloprodejne. Klidne Spesl. Jednak sam poznas rozdil mezi levnou a drahou silnickou a jednak zjistis, jak te to vlastne bavi nebo nebavi.

      • Fazzy  

        Myslim, ze to tu moc resite. Jsou to jeho prachy. Ma na to 65, at si koupi kolo za 65. Kdyz si koupi nejakou bazarovku za 15, tak ho to nebude bavit uz jen kdyz se na to kolo podiva a nemusi ani vyjet. Kdyz ho bavit nebude ani to za 65, tak to proda a holt neco prodela. To k tomu taky patri a porad jsou to jen jeho prachy..

        • mikub  

          Tak pokud ho to nechytne a prodá to za 65 je furt ta levnější varianta. Když ho to chytne, to pak začnou prachy lítat :)

        • Lister  

          Konečně někdo normální :-)

          Přiznávám, že jsem postižený (jako většina zdejší přispěvatelů) a pocit z vlastnění hezkého nebo hezky vybaveného kola je pro mne dost zásadní součástí radosti z cyklistiky. A tohle téma je nebezpečné v tom, že ač mi silnice slouží hlavně na dojíždění do práce, tak už dlouho ve mně hlodá přesvědčení, že by to chtělo něco modernějšího, že elektrika by mohla být fajn. Jen k těm kotoučům jsem zatím asi mentálně úplně nedozrál.

          • deekay  

            +1 :)

            • Lister  

              Jo jo, cyklistika je pozérský sport.

              Jak by bylo krásné vrátit se do doby, kdy 65 tis za kolo bylo hodně peněz.

              • deekay  

                Jojo. Ja ted resim neco podobne. Akorat bych rad stavel (ono mam doma jeste nake dily, co by se daly pouzit) ale ramy nejsou :)

    • Davidakta  

      A já bych dodal, že si z nás Pavel dělá srandu.

      Pavle jaké máš MTB, že k němu hledáš takový doplněk?

      • pavel.lib  

        Proč bych si dělal srandu?? Mám Grand Canyon CF 6.7. Jak jsem psal, chtěl jsem vzít Canyon Ultimate (58tis) nebo Endurace (55tis). Ale dodání konec srpna/září. Proto jsem začal koukat na kola skladem kde cena je vyšší. Navíc u horského dodnes lituji, že jsem nevzal vyšší model.

        • Davidakta  

          Konečně jiná reakce, než děkuju za tip:-)

        • Lister  

          Ač tu někteří píšou, že geo u silničky je jedno, tak z mého pohledu je to naopak to jediné co má cenu více řešit. Protože čím jiným se ta kola od sebe mají lišit než geometrii a vlastnostmi. Takže si zkus sám udělat nějakou představu co od toho chceš, jestli to má být kolo maximálně efektivní nebo pohodlné, jestli to bude rovinářský stroj nebo budeš jezdit více v kopcích a jaký budeš preferovat posed – jestli si můžeš dovolit klasickou geometrii s nízkou hlavou nebo jestli budeš spíše potřebovat sloping a oceníš tu hlavu trochu výš. Tohle všechno bys měl mít v hlavně srovnané a podle toho vybrat.

          • Pán z Dubu  

            V Lbc můžeš roviny vypustit, když někde rovina je, jsou tam rodinné výlety s děckama a inlajnisti. V zatáčkách se solidním asfaltem jsou motorkáři, než vyjedeš na kopec 3× tě předjíždí stejná trojice, protože je baví tam jezdit a mnohdy i spolu za provozu soutěžit. Takže spíš cílit kolo na nějaké zašité okresky se sflikovaným asfaltem.

            • Lister  

              No já fakt nevím, jak to bude používat. Ale je pravda, že na začátku psal, že spíš kopce – ono taky málokdo si na nezávodní ježdění koupí rovinový speciál, to je pravda.

              Ale když řeknu, že jezdím na silničce v Jeseníkách, tak si každý představí kopce, ake pravdou je, že mám dlouhodobý průměr cca 500m výškových metrů na 100km, takže vlastně úplná placka. Takže ony ty místní podmínky někdy matou.

            • pavel.lib  

              Kopců je u nás v okolí dost, ale třeba směrem na Hradiště, Ralsko se dá najít i rovinatější te­rén.

          • pavel.lib  

            Díky za příspěvek. Vím, kde budu jezdit, vím na co to chci. Jen to kolo neumím vybrat. Určitě nepotřebuju výkonný speciál do rovin. Spíše pohodlnější posed, dobře se cítím v kopcích. Silničce jsem se vždy bránil kuli provozu, ale vyrazit s kamarády kteří už jezdí víc silnici než na bajku mě láká. Nad pořízením silničky uvažuji už déle, letos to nějak uzrálo.

            • karel d.  

              K čemu se tedy z toho všeho zmíněného výběru zatím přikláníš ?

              • milan.v  

                Jo, dobrá otázka, už toho tady padlo celkem požehnaně…

              • pavel.lib  

                Porovnal jsem si geometrie rámů a vyřadil jsem ten Focus, jak psal Lister chtěl bych spíše pohodlnější posed, kolo s vyšší hlavou. Focus má stack 569mm všechna ostatní kola o 2cm a více výše. Asi bych vzal kolo s kotoučema, čímž padá i Orbea (varianta s kotouči je přes 70tis). Zajímavý pro mě je Basso Venta, vyšší hodnota stacku geometrie podobná Canyon Endurance. K Meridě moc sympatie nemám.

                Takže pořadí Basso, Canyon, Tarmac. Pokud by se na ten Canyon nemuselo čekat tak mám vybráno. Mám s tou značkou zkušenost a tu silničku má i kolega.

                • karel d.  

                  To Basso Venta s kotoucema je skladem. Na 105 je váha asi 8,5kg. Dá se na tom dost upgradovat-sedlo, sedlovka a kola (ty osazene Microtechy maji totiž 1900g), popř. i kokpit. Dostat to pod 8 kg tak není problém. Videl jsem i verzi předělanou na Sh. DA (tu oni nenabízí) a karb. kolech s váhou asi 7,2.

                  • pavel.lib  

                    Co mě ale trochu vrtá hlavou je ta zmínka se „zajíždějící“ sedlovkou. Jinak geometrie je vyšší a kratší což by mi asi mohlo vyhovovat.

                    • karel d.  

                      Ten problém tady meli 2 uživatelé. Já je kontaktoval ohledně detailů, oba to nakonec vyřešili. Jeden nějakou kalafunou a druhý kouskem plechu z plechovky. Pasta na karbon na to nepomohla. Jedno z tech kol bylo z min. roku, takze se nejednalo o neco z pouze poslední doby. Obě ty sedlovky byly ty původní, hliníkové. Jestli to dělají i karbonove, nevim. Asi ne. Ale jsou tady uživatelé, co ten problém nemeli.

                      • Lister  

                        Spojení karbon hliník občas zlobí. A když se sejdou tolerance, tak je to prostě smůla. Jinak na takové silničce už bych předpokládal karbon sedlovku a pokud tam není, tak přímo u prodejce domluvit vyměnu s doplatkem.

                        No ale nejvíc by mi asi vadilo jezdit na italské silničce s Shimanem ;-)

                        • milan.v  

                          Tak to už je dobrý přežitek… ;o)

                          I pláště už jsou dnes širší, vozí se velké bidony, na silničních kolech jsou kotoučové brzdy, bezdušové pláště, nohy si každý neholí,…

                          • Lister  

                            Kotouče nemám a asi bych je nechtěl, vše ostatní sedí, ale na té Kampě bych i tak trval :-)

                            Díval jsem se že by to mělo jít, mají program na individuální stavbu kol a u vyšších modelů je hezký konfigurátor, kde si navolíš vše dle libosti – sadu, délku klik, převodníky, kazetu, délku představce a šířku řidítek – to mi přijde fajn. Protože ve většině těchto věcí to mám úplně jinak, než se to dává standardně – kompakty, ale k tomu hodně jemná kazeta, kliky kratší, ale rodla zase širší, představec krátký…

                • Lister  

                  Asi to to nejlehčím, ale já bych počkal na ten Canyon :-)

                  A jak mi Spešl není moc sympatický, tak jejich silničky mám hodně rád, takže u mne by hodně bodoval i Tarmac.

                  A ještě k tomu posedu – tělo sice úplně znásilňovat nejde, ale taky je to hodně o zvyku. Letos na jaře jsem začal jezdit asi po 7 měsíční pauze a všechno mě bolelo. Ale protože sezóna je dobrá a já mám na silničce odsezeno už dost přes 100 hodin, tak tělo už tolik neprozestuje a asi budu dávat delší představec a půjde ještě o 1cm dolů. A to nebylo vlastně kvůli zádům, ale kvůli zadku a úponům – ono se to nezdá, ale ten posed docela dost zatěžuje hýždě a úpony v pánvi, jak na to člověk není zvyklý, tak to hodně cítí, ale ono se to tou jízdou často protáhne a časem to přestane zlobit.

                  • karel d.  

                    Ten Tarmac se mi taky líbí, ale ta jejich cena, bohužel, už míň. Nejsem si vubec jist jestli je opravdu opodstatněná.

                    • TheJD  

                      Minuly tyden jsem jel na Tarmacu SL6 a je to opravdu vynikajici kolo, se kterym chybu neudelas, pokud nemas problem se na nej poskladat.

                • Feďa  

                  Já jsem právě předloni Meridu kupoval a maximální spokojenost. Chtěl jsem pohodlnější posed a to podle všeho mají i ty nové modely (dnes už bych bral pouze kotouče). Na webu Meridy píšou „Geometrie rámu úrovně CF2 umožňuje dosáhnout uvolněnějšího posedu než rám CF4.“

                  Loňský model za 48 000 Kč

                  Ten letošní dle stránek Meridy má být ve slevě za 56 990 Kč.

                  • karel d.  

                    Merida je další výrobce co přestal dělat ráfkove verze, vše na kotoučích . Za chvíli bude asi nemožné pořídit novou silničku s rafkovymi brzdami.

                    • zarkow  

                      Smutné, na to moc netěším. Snad to bude nebude moc brzo.

                      • karel d.  

                        Podívej se jen na rozdíly mezi letošním a loňským ročníkem. Ty rozdíly jsou markantní. Rafk. brzdy zřejmě, až na možná nějaké výjimky, brzy úplně vymizí. Ne proto že by nefungovaly, ale je to pro výrobce/prodejce finančně výhodnější protezovat dražší komponenty co přinesou větší marže.

                        • marttoni  

                          Smutné, čekal jsem mnohem pozvolnější ústup ráfkových brzd na silnici:(

                          • karel d.  

                            Ano, a ten nástup kotoučů je probíhá exponenciálně. Prostě jsou na to instalovany linky ve vyrobnach, a teď se ty investice musi zaplatit. Vyrábět paralelně 2 verze se jim nevyplatí. Ten hlavní duvod je pouze větší zisk, ne že by na rafcich bylo fundamentalne něco špatného.

                            • člen  

                              Z tohoto mám až “ hrůzu”. Ted mám 10 let starou silnicku v hliníku. Říkal jsem si, až mi bude padesát (za 4 roky) udělám si radost a koupím si nejakou tradiční evropskou značku, v carbonu, na campě a samozřejmě s normálními brzdami. Ted se bojím, ze už nic takového nesezenu. Přitom jsem z Polabí a jezdím pro radost, tedy za pěkného počasí a z 90% po rovině. Rafkove brzdy mi pro me použití zcela vyhovují a nemám nejmenší důvod řešit něco, co je těžší a náročnější na údržbu.

                              • karel d.  

                                Mám to úplně stejně, rafk. brzdy mi výkonem plne dostačují, navic ocenuji jejich lehkost a jednoduchost údržby. Možná za ty 4 roky něco takoveho ještě bude, ale spíš jako rarita /retro edice a paradoxně v ceně 100k plus. Tím směrem se prostě ubírá nabídka. Chteji, aby zákazník zaplatil co nejvíc. To ze už dříve byla pekna, lehka kola se nikde neříká, a kola co váží 8,5 kg se dnes prodávají za 65k.

                                • deekay  

                                  Bohuzel kola, co vazi 8,5kg se prodavaji i za mnohem vice :)

                                  • karel d.  

                                    Zajimalo by mě jedno: pokud se chci dostat pod 8kg a jsem tedy nucen kupovat kotouče, kolik me to bude nakonec stát?

                                • člen  

                                  Jsem měl pocit, zevnabídku by měla řídit poptávka. Bohužel poptávku zase řídí marketing. Jinak souhlas, na typově závodních kolech za 100k plus jsou ještě ráfkové brzdy k sehnání, ale když jako hobik koukam po něčem z kategorie endurance, všude same kotouče. Přitom hledám endurance kvůli pohodlnejsimu posedu, nehledám něco typu gravel, kde bych ty kotouče i chápal.

                                  • Chlebovnik  

                                    Nechcete si to řešit někde jinde? Zakladatel má evidentně rozum a hledá moderní silničku na kotoučích. By mě zajímalo, kolik toho máte najeto na kotoučích vy, chytrolíni.

                                    • karel d.  

                                      Na kotoučích mám 2 kola, jedno mtb, druhé fitness, najeto řádově několik 10k km. Silničku mám na ráf. brzdach a rád bych u toho i zůstal. Projevem i účinností se ty brzdy určitě liší, ale třeba u té fitnessky bych už dnes, paradoxně, upřednostňil lehčí váhu a raf. brzdy. Na silnici mi kotouce přijdou zbytečné. A ano, je pravda, že jezdím většinou za sucha. Jinak zakladateli jsem poskytl v tomto vláknu řadu relevantnich odkazů.

                                    • mykovec  

                                      Zakladatel nemá žádnou zkušenost se silničním kolem, ale ví, že potřebuje kotouče…, které mají nějaké opodstatnění jen v jízdách ve špatném počasí. Zimáka, který v zimě jezdí v podstatě denně bez ohledu na počasí mám na mini-V brzdách a ještě se mi nestalo, že bych nedobrzdil.

                                      Moje silniční kolo mít kotouče NIKDY nebude, i kdybych měl brzdit podrážkama…

                                      • gemini  

                                        Já nejvíc km najel vždycky v období říjen – březen a kola na ráfkových brzdách jsem probrzdil za 2 sezony ( mokro, sůl, bordel ze silnice udělá svoji práci velice rychle ) – takže kotouče bych obecně úplně nazavrhoval…

                                      • Feďa  

                                        Tazatel bydlí v Liberci, tzn. kopce všude okolo. Taky jsem prvotně diskové brzdy na silničce odmítal, ale stačilo pár závodů v dešti (Krušnoton, Krkonoše) a vše je jinak. Na gravelu diskové brzdy mám a rozdíl je právě při jízdě v mokru (z kopce).

                                        • karel d.  

                                          To je všechno pravda, ale stejně bych byl rád kdybych měl pořád možnost si vybrat. A ta už brzy nebude.

                                          • vt  

                                            Nepanikar :-) Mam taky silnici s klasikou, ale vy tu delate jako kdyby s diskama skoncila silnicni cyklistika :-)

                                            • mykovec  

                                              Tak ono nejde jen o ty brzdy…dalo by se pokračovat geometrií, rám s klasickou geometrií a minimálním sloopingem ať už alu nebo karbon se vidí čím dál tím méně a když chci klasický BSA středový domeček tak to je taky problém

                                              • TheJD  

                                                Neni zadny problem, takovy ram sehnat (i novy), ale u velkych znacek ho vetsinou nekoupis, protoze je to prekonana technologie.

                                                • Lister  

                                                  Jestli myslíš BSA tak je to přesně naopak – jediny systém středu, který aktuálně dává smysl a pro mne jeden z hlavních faktorů při výběru rámu – naštěstí v MTB už se k tomu vracejí. Na silnici je to horší, tam se hraje na každý gram a tuhost a tak u závodních rámu se PF asi nezbavíme.

                                                  • TheJD  

                                                    myslim klasicky ram

                                                    co je tak uzasneho na bsa? ze kdyz je na hovno, tak nekrupe, takze to ani snadno nezjistis?

                                                  • mykovec  

                                                    Mám kliky na ISIS osu, bez BSA domečku se neobejdu a jiný kliky nehodlám řešit

                                              • vt  

                                                Kup do zasoby par vyprodejovych SuperSixu a BSA vlozek a mas vystarano :-)

                                                Teda ja mam na silnicni kola asi podobny nazory, ale nevidel bych to tak cerne, porad se da dobre vybrat, sem tam s nejakym kompromisem. A pripadne se da vse resit nejakou extra stavbou, jasne, ze za jine penize.

                                      • pavel.lib  

                                        Já jen, že jsem nikde nepsal, že „potřebuji kotouče“. Psal jsem, že bych volil kolo s kotoučemi, protože pokud mě neporazí auto tak tu silničku hodlám mít už na věky a nechci abych dopadl jako s mtb kdy jsem měl problém sehnat slušnější náboj pro kolo s véčkama.

                                        • mykovec  

                                          Pro kolo s v-brzdama slušný náboj seženeš, pokud Ti teda je Shimano XT dost.

                                    • milan.v  

                                      Přesně… Můj tip je nula, nula, nic, jednou si to půjčili na hodinu na mega-cool-bike-akci ve špatné velikosti…

                                      • deekay  

                                        Ja bych to zase takhle nestavel.

                                        Kotouce jsou fajn, co do ucinku, ale taky nejsou bez nevyhod. Dneska se vsechno tak nejak ladi k uzivatelske privetivost a pohodli. Nekdo ale rad takove to puritanstejsi pojeti.

                                        Pro me ideal jsou dve silnicky, jedna na plastich a kotoucich na delsi cesty a vylety. Druha na galuskach a rafkovych brzdach. na litani tady po okoli.

                                        Pak je tu jeste subjektivni vec a to, ze se mi silnice s klasickym tvarem ramu libi vic na rafkovkach a aero silnice na kotoucich :)

                                        Na zimaka jsou pak pro me kotouce naprosto jasna volba.

                                        Stavet si nake kolo pro radost, tak prozmenu volim klasicky design ramu a rafkovky. Lahodi to celkove memu oku vice.

                                        Mimochodem Ultegra 6800 rafkove brzdy, campa cervene spalky a Light Bicycles carbon rafky se mi davkuji lepe nez Shimano RS685 hydrauliky s origo deskama. RSka jsou super na CX, na uzke silnicni gumy je to uz kousavejsi. A co do brzdne sily, tak me osobne ubrzdi naprosto s prehledem i ty rafkovky.

                                        takze nic neni cernobile.

                                        • Lister  

                                          Vzhledově to mám úplně stejně, prostě silničky na klasických brzdách je hezčí. Funkčně nemůžu říct, nikdy jsem kotouče na silnici neměl, ale brzdný výkon mám dostatečný, zase tak rychle asi nejezdím., abych to využil. Kopce tu taky nějaké máme, ale Alpy to fakt nejsou.

                                          Což mě ale zase vrací na začátek – že je asi nejvyšší čas upgradovat, abych mohl mít klasiku. Navíc dvanáctková Kampa se mi taky moc nelíbí, ale jedenactkove se taky ještě dá sehnat.

                                      • marttoni  

                                        Schválně jsem se mrknul do Stravy kde jsem od 2016, na kolech s ráfkovými brzdami jsem najel 27239km a na kolech s kotouči mám najeto 5662km. Ano kotouče brzdí lépe, ovšem na silniční kolo je nikdy nechci.

                                      • člen  

                                        Ano, na silničce s kotoucema mám najeto přesně nula km, a nezkoušel jsem je ani na žádné testovačce. Ale mám najeto s rafkovymi brzdami dost na to, abych poznal, ze pro moje užití mi úplně vyhovují. Nerozporuju, ze pro určitý styl ježdění jsou kotouče lepší, ale pro mne ( a jak vidim z reakci i mnoho dalších) jsou proste plně vyhovující rafkove brzdy a to dokonce s radou dalších výhod. A mrzi mne, ze nabídka se pro tuto skupinu velmi výrazně omezuje. Tímto přestávám plevelit původnímu tazateli vlákno, ale nadále zdvíhání obočí nad tím, jak je někdo neoblomně přesvědčen o tom, ze když jemu vyhovuje něco, ze totéž musí chtít i všichni ostatní.

                              • karliner  

                                Samozřejmě, že seženeš. Stejně jako i dneska seženeš koňskej povoz, přestože drtivá většina lidí a firem v Evropě přemisťuje náklady motorovými vozidly.

    • ms82  

      Podivej se po nejakych testovackach nebo vyprodejich starsich modelu. Je to nejlepsi pomer cena/vykon a na prvni kolo idealni. Az na tom najedes par desitek tisic, tak uz budes vedet presneji, co na dalsim kole chces :-)

      Tohle: https://www.endorphinrepublic.cz/…stovaci-kolo je mozna trochu male, mrkni. Meli jeste pred mesicem dvema daleko vetsi vyber. Mam ho v 58 a mam 189 cm. Koupil jsem nove za 50 tisic taky jako nejaky posledni kus. Nemusi to byt Scott, podivej se na vyprodeje lepsich znacek. Sh 105 nebo ultegra, to je celkem jedno. Klidne neco z tech penez posetri a kup si pak lepsi kola.

      • pavel.lib  

        Vím, moc se mi líbí Supersix, ale ta cena už je nad limit.

      • karliner  

        To kolo bude brutálně nepohodlný kostitřas, ale může se najít nějakej masochista, kterýmu to bude vyhovovat :-D

        EDIT: špatně jsem zařadil, myslel jsem ten levnej SuperSix…

    • Nikiller  

      https://www.endorphinrepublic.cz/…onovym-ramem

      Dá se s nima domluvit sleva 5–10% bez problému. A navíc je podle mě to kolo fakt krásný…

    • Annaai66  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • froot11  

      Připadal by v úvahu i KROSS ?

    • karel d.  

      Jake má kdo zkušenosti s Pells silnickami? V okolí jich tady vidím hodně.

    • milan.v  

      Sem budete sekat jeden nápad za druhým a pro koho vlastně?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.