• Egerton

    Ahoj, prosím o radu. Chtěl bych si koupit první silničku, do teď jsem jezdil rekreačně na crossových kolech, v sezóně jezdím hlavně za dobrého počasí do/z práce – jedna cesta 35 km, případně občas nějaké výlety do 100 km, ročně cca 4–5000km, na silničce počítám, že by to mohlo být o něco víc. Měřím 183 cm, váha 80 kg. Rozpočet do cca 30 000 KČ. Asi by se mi líbilo něco v karbonu z bazaru, ale moc nevím podle čeho se orientovat – z bazaru jsem kolo zatím nekupoval, tak nevím čemu se vyhnout a na co dát pozor. O víkendu jsem měl od známého půjčený Specialized Roubaix a kolo mi ve velikosti 56 sedělo, jelo se na tom hezky. Díval jsem se na cyklobazar a našel jsem třeba tohle:

    https://www.cyklobazar.cz/…x-sl4-carbon

    https://www.cyklobazar.cz/…x-expert-sl4

    První je na Sh105, to druhé kolo by mělo být na ultegře. Je ta cena OK? Na co je dobré dát pozor, abych po koupi nezjistil, že do toho musím hned vrazit dalších x tisíc. Moc zkušeností s tímto nemám, tak předem moc děkuji za rady!

    • adam1  

      https://www.cyklobazar.cz/…8-model-2019

      https://www.focus-bikes.com/…lco-race-9-8

      Osobně u nového kola máš garanci na rám (focus 6let)

      Ojetina je vždy loterie a nevíš jak se o to staral?Kolega měnil na bazarovce řetěz,kazetu,lan­ka,bovdeny.

      Udělej si radost a kup si novou “milenku”:)

      • Espen  

        Tak to je normální si tohle vše vyměnit. Hlavně aby dualy byli ok, tam to může být dražší. Jinak bych se bazaru nebál. Ty kola co dal vypadají pěkně.

    • roupik  

      Do toho prvního bych šel. Ten borec prodává slušný kola. Vykupuje po okolí jen opravdu slušný kousky.

    • bezdratova.sprcha  

      Pokud chceš kupovat bazar, tak na to, že do toho možná vrazíš dalších několik tisíc, musíš být připravený. Domácí servis je v tomto obrovská výhoda, výměna čehokoli je pak banální záležitost. Pokud máš strop 30 tisíc, těch 27 za kolo by mohlo být OK, s tím že trojku si nech v záloze kdyby cokoli.

      Doporučuji si zkusit domluvit projížďku a minimálně 10km trasu s alespoň krátkým kopcem si pořádně zašlapat, přičemž pozoruj jestli něco nelupe nebo nevrže a jestli řazení řadí dobře. Pokud koupíš, doma hned změřit řetěz.

      Roubaix je velmi pohodlná silnička a jestli sis ji u známého projížděl, tak nejspíš s tou sedlovkou co je v druhém odkazu, která celkově pohodlí hodně zvedá, hlavně na hodně hrubém podkladu s nárazy (kostky, panely).

      • koko0925  

        Ten řetěz změř ještě u prodejce. Měrka stojí stovku. Jinak ty Tebou vybraná kola vypadají dobře.

      • Pikaču  

        Jako ja bejt proedejce a nekdo chtit 10 km projížďku ( to je hodina jizdy do kopce ) tak se na to vykaslu. Nebo aby to kolo šlohnul. Leda ze bych prodával kolo za 200k tak pojedu s ním a budu doufat ze nema lepší fyzicku.

        • bezdratova.sprcha  

          10km projížďka s nějakým krátkým úsekem do kopce je v případě silničky otázka půl hodiny maximálně. Možnost kolo vyzkoušet před prodejem považuji za samozřejmost, pokud o to zájemce stojí. Buďto pojedu vedle něho (což může být žádoucí pokud dotyčný nezná okolí) nebo nechá na místě auto a klíče od něj.

          • Janes  

            A proč by se bál lepší fyzičky. Vezme ekolo a je to :-))

          • Pikaču  

            Nevim no, prodaval jsem kolo zatim 1×. Borec přišel ke mně na parkoviště a projel se. Nevim s jakou důvěrou bych někomu mel dat kolo na 10 km. Prostě může jezdit jak dlpuho chce ale někde kde nema moznost ujet.

            • bezdratova.sprcha  

              V podstatě v okamžiku kdy zájemce stojí s kolem na otevřeném prostranství má možnost s ním ujet. Samozřejmě přistoupit na zkušební jízdu nemusíš, tvůj prodej, tvoje pravidla.

              Pro mě osobně to při koupi jetého kola je docela zásadní věc a vždy když jsem kolo prodával, jsem zkušební nabízel. Spoléhám tak nějak i nato, že kdo si chce kolo ukradnout, si ho obvykle ukradne anonymně, nebude ti ukazovat obličej a nechávat jméno i kontakt :)

    • gregorus  

      U toho prvního možná raději počítat s výměnou brzd.

    • ˘Ö˘ Krab  

      Ze všeho, co tady ve vláknu zatím padlo, je Roubaix Expert SL4 pro Tvé použití asi to vůbec nejlepší.

    • tromboonen  

      Zakoukal se do Spešlu? (to nic proti, mě se to taky stalo, ne že bych na něm trval, ale geometrií mi SL4 Rubéčko seděle nejlíp a dost se mi líbí). Ten s červenými prvky na rámu se mi líbí víc, má Gossamer kliky (trochu basic model, ale mám je na CX a není to problém, časem můžeš vyměnit kdybys potřeboval), sedlovka je silniční normální, ne ta Roubaix, ale ta poslední Pavé co je na fotce u toho modrého, co má ten „poštěvák“ ta se mi hrubě nelíbí, navíc může cvičit až moc, mám tu starší Pavé co má elastomer jenom v takovém prvku uvnitř, na obou kolech a funkčne i vzhledově podle mě lepší. Stejně závisí mnohem víc na kolech a na pláštích a tlaku jak moc to tlumí, netřeba se fixovat na tu sedlovku ani na ty zertzy v rámu, ty tam jsou více méně na marketing, tlumí to spíš konstrukcí a skladbou karbonu. Jo a ty brzdy na červeném to je škoda, ale jestli nebudou ani se super špalky dobrý, tak koupit 105 origo klidně na bazaru nebude problém.

      Relativně málo jeté kolo poznáš a i pokec s majitelem co a jak jezdil, jak se o kolo staral, jestli sám atd. dost naznačí. Nové Spešly jsou nesmyslně drahé, teď navíc speciálně Roubaix dost ošklivé a divné, SL 4 je dobrej model, některé starší méně a novější podle mě taky, takže do toho jdi, pokec s majitelem po telefonu, pak tam zajet a prohlídka. Červený se mi líbí víc protože modrou na kole nemusím, ale to je jen estetika, ty věci na tom viz výše, ale není to tragédie nebo výrazné mínus

    • Egerton  

      Všem moc děkuji za odpovědi! Je nějaký zásadní rozdíl mezi 105 a ultegrou? Vyšší řada láká, ale je otázka, jestli to já vůbec poznám – nebo je to pro amatéra jako já jedno? Díky!

      • JFtryall  

        Je to jedno. Chce to zainvestovat spia do co nejlepsich kol a obuti. Sada kdyz je serizena, funguje dobre.

        • radla  

          Rozdíl mezi 105 a ultegrou bych řekl je tak v hmotnosti jinak to řadí stejně. Si počkej a kup si třeba rok nebo 2 roky starý stroj, lidí si koupí kolo pak zjistí, že na to nemají čas a prodávají za polovinu. Já teda měl štěstí a dvakrát takto koupil. Svést se a většinou vydis už z toho kola jestli majitel byl prase a je to poskrabany, špinavý nebo se o to staral.

          • milan.v  

            … vidíš…

            • ˘Ö˘ Krab  

              On se před tím sám svedl, jak byl svedený, tak vyděl. Kdyby se byl býval svezl, tak by byl svezený a viděl by.

              • tromboonen  

                No je to jako se vším, buď se může svézt a posoudit, nebo se může nechat svést a koupit rovnou spíš citem než rozumem :)

      • Marušák  

        Pro mě velký rozdíl z pocitu na páce. Jsem zvyklý na Ultegru a když jsem teď řešil nové kolo taky jsem zvažoval ušetřit a vzít 105, ale jak jsem vzal do ruky 105 páky věděl jsem, že ani náhodou. Asi to dělá ta karbonová páka nebo co, ale okamžitě člověk pozná jiný level. Klidně 105, ale s Ultegrou pákami. Nakonec byly ale moje požadavky celkově tak vysoké, že mi stejně nezbylo než vzít Ultegru takže se to vyřešilo samo:-). Jestli je to tvá první silnice asi to neřeš…

    • CannondaleF29carbon  

      Dej tomu šanci: https://www.decathlon.cz/…8500478.html

      Půjčí ti ho na tři dny… pořádně ho projedes a uvidíš

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse