• Rysicka

    Vybíráme kolo vel. 20 pro 5letého syna (vnitřní délka noh 49 cm). Chceme lehké kolo (max. 9 kg) s vyššími řidítky, ideálně nastavitelnými, protože syn nesnese příliš agresivní posed. Zatím jsme zkoušeli Woom, ale to už je zase až moc městské, i když nutně by to nevadilo. Jaké další byste nám doporučili vyzkoušet? Váhové kritérium splňují nejspíš tato: Kubikes, Rascal, Bungi Bungi, Beany Zero, Superior Fly, Islabikes (hůř sehnatelné), Early Rider (už moc drahé) a o něco těžší Frog, Amulet Tomcat Superlite, Author Record a Core Nipper Ultralight.

    Ještě doplním, že syn od 4. narozenin jezdí na Frog 48 a dokud měl nízko sedlo, tak bylo v pohodě. Po zimě jsme mu sedlo dost zvedli, ale řidítka zvednout už nejdou, což mu vadí. Šlo by s tím kdyžtak něco dělat?

    • kycis  

      Udelej si velky hrnek caje a projdi si tohle tema. . Tam se schazi lidi co aktualne resi 20 kola.

    • Patar  

      Míe zprávu.

    • oddie  

      Z tohoto seznamu? Kubikes.

      • Rysicka  

        A proč Kubikes, prosím?

        • oddie  

          Protože ho Kuislovi pořádně vyladili pro děti celé. Jsou tam správně dlouhé kliky, jsou tam smysluplné převody s kazetou a ne jen šroubovací šesti nebo sedmikolečko jako u těch parodií od Core apod. Pokud je problém cena, tak slušný kompromis je ještě Sup Fly.

          • holiič  

            no Saša Friedl ladí ještě líp, ale je tam proti Kuislům zhruba 4nasobné plácnutí se po kapse…

          • Gru  

            Ale Sup ma taky sroubovaci kazetu a to 7s pokud se nepletu

            • oddie  

              V popisu mají CS-HG200–7, 12–28T, to je kazeta a ne šroubovací vícekolečko. Jde o ten rozsah, šroubovací začínají 14z, někdy 13z, Fly má 12–28, Kubikes 11–30. Oproti šroubovacímu 14–28 rozdíl nebe a dudy. Já jsem na Islu poskládal 7s 12–34, původní byla 12–32.

              • Gru  

                Vseobecne u tech detskych kol ty prevody jsou boj, nebo aspon u te 20. Mame 32×11–36. 9s. Schazi jak do lehka tak do teska. Kolo ma ted 8,7 kg, coz si myslim ze neni zle, a nijak se mi nezda ze by se prala s vahou kola, ale ja s tou vahou urcite pujdu jeste dolu, je to ale jen o te investici

                • gersa  

                  Ten obchod se píše Tesco

                  Jinak děti nepotřebují těžké převody, důležitější jsou ty lehké aby se netrápily v kopcích

                  • RapMan  

                    na Supu fly 20 (viz. profil) byly převody v pohodě. To kolo bylo super, proto jsem pak pořídíl i Fly 24.

                    jediný s čím jsme ze začátku na dvacítce bojovali byl gripshift, který šel na novém kole ztuha a dcerka neměla tolik síly. Pak se to rozchodilo + s věkem dcerka trochu posílila.

                    To kolo je držák, nebál bych se ho koupil použitý, pak se i dobře prodá. Dal jsem inzerát a do druhýho dne bylo prodaný.

                    Na druhý straně pro slabý dítě je i výhoda koupit jetý fly 20, který má už zajeté řazení a jde víc zlehka…

                  • Gru  

                    Tak to dite do kopce vytahnu ze. Nebo jaky je idealni prevod na kopce? 32×36 je malo. Kliky jsou limitujici pro mensi prevodnik a kazeta vesmes taky. Takze kdyz je kopec u ktereho by se dite melo trapit, tak ho proste zaprahnu a vytahnu na kopec, nebo tak to ted delam ja a opravdu se mi to osvedcilo

                    • Nydlak  

                      Máme na poladenem 20 kole kliky s 28z a kazetu 12–36z.

                      Prevážně jezdíme větší rozsah kazety tj 24–28–32–36.

                      Holka ale nemá moc sílu a tak musí více šlapat do kadence. Jezdíme více na kopečky.

                    • tonik666  

                      Mame Islu s 32×11–34 a klukovi to staci. Loni v peti letech vyjel na Rychlebech na Superflow, a kdyz je extra prudko,l nebo uz nwmuze, tak ho tlacim.

                      Podle me limit nejsou prevody ale ze 5–6 lete dite proste nebude davat velke kopce

                • kycis  

                  Ty jo 32/11 a chybi ji tezke prevody? Pri kadenci 100 to vychazi na 27 za hodinu, to uslape? My mame na 20" pilu 30 a kazetu 11–28, lehky staci skoro na vse, ale z tezkych radi tak petku max. Ale je fakt, ze jezdime v terenu, na asfaltu by to asi bylo jinak.

                  • Gru  

                    No prave ze uslape a toci nozkama jak silena potom, je to opravdu ale jen na asfaltu pri prejezdu od baraku nebo k baraku a to rovinka a samozdrejme jak strela nejezdi vzdy, pak jezdi spis na ten stredni rozsah uz od baraku, a kdyz je stoupak delsi tak schazeji do lehka, takze ji pod kopcem zaprahnu a jedem :-). Docela se ted rozjezdila, uz pomalu nemuzu jit ani sam na kolo :-)

                • xtonda  

                  My máme na 20" 28×11–36 a na 24" 28×11–40 a do kopce je to znát, není potřeba tolik tahat, celkově je kvůli kopcům míň keců a je to výhoda pro malé i velké :-) Ty rychlý nechyběj, aspoň si případně tolik nenatlučou.

              • xtonda  

                Sedmi kazeta je sice lepší než šroubovací kolečko, ale ne o moc, má to kratší ořech na který se 8 a víc rychlostní kazeta nedá dát, takže upgrade problematický.

          • Patar  

            PRO ODDIE. Ty jsi někdy viděl na kolech CORE 20 z mé montáže závitové pastorky a náboje.? Kazety na dvacítkách montuji cca 16 let. a to u modelů SPRINTER , Tak Nipper. I to kolo , které jsi koupil ježděné cca před 7 láty od majitelů z Hodonínska bylo opatřeno kazetoiu SRAM o rozsahu 12 –32 z. Ten chlapec s ním absolvoval v 1. sezoně 8 závodů , z nichž v šesti suverenňe zvítězil. Rovněž moje dvaqcítky vítězily v pohárových závodech. atp.

            Závody jsou jedinným měřítkem pro vhodnost staveb kol. . obzvláště při testech ve vlastním dětském teamu. . Na případné nedokonalosti se musí bez prodlení reagovat.

            Stavba jednoho kola ročně nic NENAPOVI.

            • holiič  

              bezne se davaji na zavodni kola 20" a 24" prevodniky a kazety 28 × 11–32 (34)

            • gersa  

              Pane Patík jste nějaký samostartovací

              Originál tam má šroubovací šestikolečko

              https://detskakolacore.cz/20-kola?…

              • Patar  

                Toto že jsou MOJE stránky? Jsou to stránky z Děhylova . Jste úplně MIMO.

                • gersa  

                  Je to marný, je to marný, je to marný

                • tonik666  

                  Vy jako prodejce byste se nemel bez vyzvani vyjadrovat.

                  • Patar  

                    Nejsem jen prodejce jsem také mechanik , trenér , podporuji dětské teamy atd. Mˇých 6 vnoučat mě dává rovněž tpětnou vazbu pro stavby kol, i když již čtyři z nich jsou zapojeny v jiněm vrcholovím sportu a cyklistika je vhodným doplňkem k psychické vyrovnanost..Jjsou zde ale lidé , kteří mě poděkují za cenné rady.

                    A koneckonců , jsem zde sám , , co staví kola na zakázku. , případně upravují komerčně díly???????????.

                    BUDU DRŽET RADĚJI HUBU.

          • Rysicka  

            Díky. Převodům nerozumím, ale určitě se mi hodí vědět, která kola je mají dobré.

            • oddie  

              Mimo převodů stojí za to podívat se i na další detaily, třeba sedla. Obecně je totiž nabídka dílů na dětská kola tristní. Výrobci jako Isla nebo Kubikes si navrhli svoje vlastní, a rozdíl mezi nimi a běžnou nabídkou je dost propastný.

              • holiič  

                momentalne upravuji kola (MTB,silnicku a drahovku) pro decko 8r. / 138cm, jeste lepsi komponenty nez Kuislici ma Soren u vpace.de, hodne veci ma od SQ-labu v detske uprave, je sice drazsi nez KU-bikes, ale 3× levnejsi nez komponenty od FL

              • holiič  

                momentalne upravuji kola (MTB,silnicku a drahovku) pro decko 8r. / 138cm, jeste lepsi komponenty nez Kuislici ma Soren u vpace.de, hodne veci ma od SQ-labu v detske uprave, je sice drazsi nez KU-bikes, ale 3× levnejsi nez komponenty od FL

                • oddie  

                  Dneska už to celkem jde a leccos se sehnat už dá, ale třeba ještě před 5 lety to byla hrůza. To byla Isla nebo Kuislovi jak zjevení.

                  • bathed  

                    Porad je to vsechno kompromis..... Jde jenom o to, s jak velkym kompromisem se ty jakozto rodic smiris.

                    • holiič  

                      legrace je, ze kazdy druhy vyrobce ma ve sloganu nase kola jsou nejlepsi na svete, jen Sasa Friedl si tam lakonicky hodi vic jak 100 vitezstvi rocne :-)

                      • bathed  

                        Presne a prave proto je mi nejblizsi postoj DIY. Uz kvuli tomu, ze po garazich a u kamaradu se povaluje tolik spickovych ale uz nepotrebnych komponent z tech nejvyssich rad, co funguji o vesmir jinak nez to co na detske kola jde z prvovyroby, jenom uz nejsou dneska cool. A pak je tu ta sila jakesi vzajemne pomoci, ktera se projevuje treba u zkracovani klik… zkratka a dobre jsem az na vyslovene zahranicni ulety za straslive penize NENASEL komercni kolo, ktere by mohlo konkurovat nekterym zdejsim DIY stavbam. A to je nutno podotknout, ze ty zminene ulety k problematice pristupuji prave tim selskym rozumem: jak muze nekdo strkat decku co vazi 20 kilo kdyz rano zboucha tri palacinky kolo, ktere vazi 11 kilo? Jak muze nekdo strkat decku kolo s nejlevnejsim gripshiftem, co neukrouti ani dospely? Jak muze nekdo decku strkat kolo s “odpruzenou vidlici” co ma odtrh tak na 50kg? Jak muze nekdo davat decku co vazi 20 kilo na kolo co vazi 50% jeho vahy rafkove brzdy s takovyma pruzinama, ze jeste nez dostane spalky k rafku uz ma krec v prstech a to pouze za predpokladu, ze na packu dosahne, protoze paky jsou dospele?

                        Jasne, pred barak, kde s tim pizdne kde mu to odpadne z ruky, mu to staci. Naopak: je to mozna i lepsi: pak si treba vazi vic toho lepsiho materialu a popravde: koho odsud, ze stavejicich otcu si jejich rodice hledeli a resili jestli mu kolo brzdi a nema osmu? Spis dostal preventivne facku, v jakem to kolo ma stavu. Ale doba se zmenila a my po tech 6–7 letych “smradech” chceme, aby s nama jezdili po horach, na traily a treba obcas i slapli do pedalu nekde na cas. Na tohle je ale v podstate minimalne v kategorii 20” material temer nedostupny…

                        • oddie  

                          DYI má největší smysl u 26, kde je dílů opravdu požehnaně. Naopak u 20" má smysl koupit spíš kvalitní hotové. Když už se dělají i takové jako Woom Off, má na výběr snad už každý…

                          • tonik666  

                            Presne tak. U 20 nema smysl nic stavet, ale koupit hotove. stejne vydrzi max. rok az dva

                            bathed – dily na 20 nejsou bezne dostupne a jediny kdo je ma je te kdo si je nechava delat pri sebe – treba ta Isla.

                            Detske kliky s uzky Q-faktorem, detske sedlo, slusny ram, gripy…nic z toho neni bezne dostupne

              • Rysicka  

                Tak díky za rady. Kubikes určitě vyzkoušíme. Je tedy srovnatelné s Islabikes a lepší než Woom? Manželovi se ještě líbí kola s řemenem (Rascal, ER, Bungi Bungi), ty asi nemá cenu kupovat, že? Mně přijdou už dost drahá a mají max. 4 převody. A z levnějších jedině Superior Fly, nebo ještě nějaké jiné by šlo? Přestavovat na něm určitě nic nebudeme.

                • tonik666  

                  U 20 jsou lepsi kola s prehazovackou co maji aspon 7 rychlosti. Mame Islabikes Beinn a je neuveritelne dobre vymysleny a dotazeny.

                  Isla, Kubikes, klidne i Woom.

                  Kola s remenem maji smysl u 16.

                  • Rysicka  

                    Díky, tak se na kolo s řemenem vykašleme. A proč mají, prosím, smysl u 16? (My jsme loni nakonec 16 s řemenem nekoupili, protože nám přišlo zbytečné kupovat tak drahé kolo na 1 rok a dali přednost bazarovému Frog.)

                    • tonik666  

                      Protoze dite kteremu sedi 16 kolo je na razeni moc male.

                      a kdyz neni potreba razeni, je remen cistci a lehci varianta.

              • Rysicka  

                Tak jsme nakonec koupili bazarový Islabikes a jsme bohužel dost zklamaní ohledně přehazovačky, která jde dost ztuha a syn zvládá řadit jen směrem nahoru, nižší převod zařadit nedokáže (přitom u jiných kol, která si zkoušel, to zvládal). Byla jsem se zeptat ve 2 cykloprodejnách a v obou mi řekli, že to je u přehazovaček SRAM běžné a pomůže jen výměna celé přehazovačky a řazení, což je tedy další investice, se kterou jsme nepočítali, protože kolo bylo už tak dost drahé. Ještě by prý mohlo trochu pomoci vyměnit lanko, ale nejspíš to nebude stačit. Co si o tom, prosím, myslíte? Dočetla jsem se tu, že jste kupoval dvoje Islabikes.

                • oddie  

                  Stačí roztáhnout pružinu přehazovačky, aby byla měkčí. Taky jsem to pro mladšího dělal.

    • 6anna9  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • venkovan  

      Vím že ti tohle nikdo tady neporadí ale možná ti nedošlo že Kluk poroste a kolo bude potřebovat časem větší. A tak bych mu koupil už něco většího teť a zatím ho nechal jezdit se sedačkou na dně a pak on tomu kolu doroste.

      • Rysicka  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      • gersa  

        Ideálně něco s 29" koly, ať se ušetří

        Tebe jsme tady potřebovali

        • venkovan  

          Nic takového jsem nepsal. Myslel jsem třeba 24" s výrazným slopingem a v malé velikosti rámu.

          Třeba: https://www.cyklo69.cz/…hed-aluminum

          je od 7 let, to už není tolik to mu bude za 2 roky ani ne. A kolo mu může vydržet klidně do 15-ti let i víc. Stačí případně vyměnit za delší sedlovku.

          • kycis  

            Do 15? Ja mel v ty dobe 180cm :-) Prosimte nerad takovyhle kraviny.

          • gersa  

            Takže nejprve bude 2 roky čekat až ji dítě doroste do správné velikosti a pak ho bude brousit dokud půjde koupit dostatečně dlouhá sedlovka

            Ten matroš co hulíš chci taky

          • holiič  

            11kg zeleza za 28000Kc bogajego

          • tonik666  

            To je nesmysl.

            To je lepsi kola rok co rok menit, ztrata v souctu bude stejna.

          • yetti  

            Takový přístup mi přijde jako pěkná blbost. Nejen, že se malé dítě bude trápit na zbytečně velkém, neobratném a těžkém kole, ale ani finančně to není žádná výhra.

            Než dát 28tis za tuhle 24", tak mi přide mnohem lepší dát 10–12tis za slušnou 20" a za zbytek se dá bez problémů slušná 24" pořídit taky a k tomu lze ještě celkem rozumně prodat i tu 20"

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.