• vs6510

    Dobrý den,

    mám dotaz na zkušenější bikery. Dal jsem kolo do servisu s tím, že na předním kole po zabrždení se kolo i tak pohybuje směrem dopředu a dozadu. V servise si prvně mysleli, že je potřeba pouze dotáhnout střed kola, ale to bohužel nepomohlo následně mi řekli, že je problém ve vidlici. Vidlice byla koupena nová, ale pohyb při zabrždení je tam pořád. Na kole je kotoučová brzda ta v brzdiči drži a nehne se. Prosím o radu v čem by mohl být problém. Není problém v náboji? Děkuji za každou radu jsem pouze uživatel a očekával jsem že to za mě vyřeší v servise, ale bohužel se tak nestalo.

    0 0
    • Vilém  

      Tipuju vidlici. Co je to zac?

      0 0
      • vs6510  

        Vidlice je fungl nová. Původně tam byla RST Omega a ted jsem koupil novou Suntour XCR-RL.

        0 0
        • Vilém  

          Tak leda povoleny hlavovy slozeni, nebo desky hybajici se v trmeni.

          0 0
    • Kouba_2005  

      Kotouče máš na 6 šroubů nebo Centerlock? Pár případů tu bylo, že měl kotouč vůli v zoubkách centerlocku.

      0 0
      • vs6510  

        Tak to bohužel nevím jsem lajk po technické stránce. Posílám foto nevím, zda to s toho je patrné.

        0 0
    • karel d.  

      Casto se da vlastne pohmatem zjistit odkud ta vule pochazi. Kdzy zmacknes levou rukou predni brzdu a s kolem lekce pohoupes doprede a dozadu – s pravou rukou polozenou na spodni misce vidlice mozna, ze pocitis jestli ta vule pochazi odtamtud ci jestli je to spojene s vuli v oblasti brzdneho kotouce.

      0 0
      • vs6510  

        Tak jsem zkoušel tento test a cuká to v tom středu. Vizuálně kotouč drží ten se ani nehne a střed má pohyb kola dopředu/dozadu cca 1cm. Nevíte, zda to někdo v servise dokáže identifikovat přesně a jak je to závažný problém?Jestli to pomůže tak ten náboj je tam SHIMANO HB-M535.Při rychlejší jízdě je to dosti nepříjemné při dobrždování se kolo rozkmitá.Chci na kole jezdit s dětskou sedačkou a chci to proto vyřešit.

        0 0
        • pepek  

          1cm vůle je už dost:-) S tím by se asi něco mělo udělat, asi tam zapomněli dát ložiska :-)

          0 0
          • Vilém  

            Centimetr rikas? To jako kde? Na naboji?

            Nebo treba na obvodu kola? Nebo nekde uprostred?

            Pokud je to spoj naboj/kotouc, tak zkus dotahnout, pokud nezmizi, tak s tim stejne nic nenadelas.

            0 0
            • vs6510  

              Ten centimetr je myšleno když kolo natvrdo zabrzdím a pohnu s ním směrem dopředu tak po obvodu se kolo pohne o cca 1cm.

              0 0
        • karel d.  

          1cm je opravdu hodne -nezbytne to vyzaduje servis at uz to pochazi odkudkoliv (naboj/kotouc).

          0 0
    • Smazaný účet  

      Tak totéž mi dělal stejný, levný centerlock kotouč. Kotouč stál a kolo se pootáčelo o cca 1cm. Výměna kotouče to spravila.

      0 0
      • vs6510  

        Díky všem za rady problém je vyřešen. Problém byl opravdu v centerlocku. Přehodil jsem ze zadního kola na přední a problém je pryč. V servisu tomu nechtěli věřit, že by to mohl být tento problém, takže velké dík.

        0 0
    • Dave-geo  

      Dovez to do servisu, kde vědí co dělají :)

      Stačí sundat kolo, odšroubovat kotouč a zkontrolovat ložiska v hlavě.

      „Upgrade“ z RST Omega na Suntour XCR je šlápnutí z hovna do bláta – zbytečně vyhozené peníze.

      Ale pokud dotáhli náboj, je pořádně dotažený kotouč, třmen a hlávko, tak se to vaklá ve vidlici..

      Jinak není tu vidět odkud jsi.. třeba někdo poradí rozumný servis ;-)

      0 0
    • Smazaný účet  

      Dodám, že pokud by byla vůle v hlavovém složení nebo ve vidlici, neprotáčelo by se Ti kolo (plášť) vůči nohám vidlice. Pokud se Ti zabrzděné kolo na obvodu točí 1cm vůči nohám vidlice, je to centerlock.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.