Je důležité, na které straně předního kole mám páčku upínáku?

51 nepřečtených
  • vlty

    otázka je v nadpisu, jenom by mně zajímalo, na který straně ji vozíte a jestli to má na něco vliv.

    • P.B.  

      To je snad úplně jedno, né? Já jí vozim vlevo, stejně jako na zadním ale hlavně kvůli estetice :-) Rozhodování může nastat u ráfku při ráfkových brzdách, je lepší ho otočit tak, aby přes spoj ráfku šel ten špalek jako ze schodu, neničí se tak rychle špalky. Ale to s rychloupínákem nemá moc společnýho, protože jde otočit.

      • MARIN  

        cococo toje „.......aby přes spoj ráfku šel ten špalek jako ze schodu, neničí se tak rychle špalky“ , takovy rafek bych na kolo nikdy nedal :)

        k upinaku: na jake strane je packa je uplne jedno na funkci to nema vliv. Videt je ale asi v 99% na leve strane stejne jako na zadnim kole – ze by estetika? :)

        • kovar  

          castecne vyrovnani hmotnosti- na prave strane kola je pohon, tak tezsi packy rychloupinaku se daji doleva. Nebo v MC Comp ETA je tezsi ETA taky nalevo. A tachometr, zvonek, svetlo, nakupni tasku a nausnici bych taky dal vlevo

          • Pacholek  

            Tak to fakt nevim, ale nějak se my nezdá, že by se ty páčky v některých případech dávaly na danou stranu z důvodu vyvážení?!?! Moc tomu nevěřím, ale je to klidně možné

        • Ceslo  

          Na funkci rostlinare to vliv opravdu nema :-). Asi to bude jedno, ale stejne ji davam vzdy na levo jako na zadnim kole.

        • P.B.  

          No, ja takovy dostal na silnicce – Remerx. Samozřejmě to nebyl 1 mm schod, ale ten spoj nebyl přesnej. Pomohl smirkový papír a otočení kola tak, jak jsem výše.

          • Pá-dlista1  

            S remerxama mam jen ty nejhorsi zkusenosti, krome placeni to docela jde, ale za ten vykon je to stejne moc. A pak mi nekdo bude vykladat, ze jsou dobry.

            • Radek Broz  

              NO, jestli jsi mel ten stejenj jako P.B. (silnicni), taks e nedivim :D Ja o Remerxech taky nikdy neslysel nic dobryho.

              • Pá-dlista1  

                Tak jsem o weekendu dojebal aj toho predniho sunrimse a do 14 ti dnu budu potrebovat pokud mozno nejaky schopny predni kolo. To bude zase porod neco sehnat. Dva pady a myslel jsem ze to odnesla tri dny stara vidle, ale nerozdejchalo to jen fungl novy razeni a ten rafek. Snad. Jo a prava paka mi tece:( Ten rafek sel poslapat, ze prosel vidli a mohl jsem dojet. No trochu vyhoda kotoucu, ale stejne to nasere… zrovna, kdyz jsem si myslel, jak mam vsechno v cajku. Vydrzelo mi to presne jednu, ne moc dlouhou , vyjizdku :(

            • Žanek  

              No, já mám teda s Remerxama vesměs dobrý zkušenosti. Momentálně mám vzadu Country a rozdíl oproti původnímu Ritchey ORC Comp jsem nepoznal. Teda jeden – při placení… Spoj neškube, brzdí dobře, nerozcentrovává se, elox se neloupe…

    • Hanysek  

      Je to jedno. Vetsinou ho maji lidi na levo. Na pravo ho nekdo dava v pripade, ze ma kotoucovku. Tak aby tam neprekazel.

    • MK  

      Za hlubokého socialismu jsem slyšel názor, že napravo ji vozí squadry CCCP, nebo to bylo nalevo?

      • marhi  

        Já mám zadní nalevo kvůli přehazce. A nikdy jsem to nezkoumal.

    • visby  

      ja som zase cital, ze pri kotucoch je to lepsie davat na pravo, pretoze ked sa brzdi tak sa plast v upinaku moze nejak deformovat alebo co a potom sa koleso uvolni… neviem ci je to pravda, nemam to oskusane, lebo pri kotucoch jazdim pevnu osu:-)

      • visby  

        zabudol som dodat… deformuje sa teplom:-)

        • jonti  

          myslim ze vacsina lepsich upinakov v sebe plast nema

          • lubos  

            No, dneska si clovek nicim jist nemuze byt :( … viz plast u Bomberu.

          • Palo TT  

            Ale ma. Ta cast, o ktoru je opreta packa rychloupinaka je vo vacsine pripadov nejaka tvrda guma. Aspon na mojich rychloupinakoch to tak je. Inak v poslednom Biku (4/04) o tom pisali, ze pri kotucovkach (vpredu) rychloupinak napravo, akurat si nepamatam preco.

            • kovar  

              a proto dost dobre jsou packy Shimano, ktere jsou ciste kovove. Jen matice na druhe strane ma na sobe plast, proto by asi memela byt u kotouce ale vpravo. Co jsem tak slysel Shim packy i lepe drzi. Na starem BF nebo nekde jinde nekomu cestovala osa naboje v patce, po nandani Shim. pacek uz pak nebyl problem.

              • lubos  

                Shimano packy jsou moje oblibene. Stejnej system jako kdysi na favorite, myslim. Nevim proc vsichni ostatni vyrobci delaji takove divne upinaky :(

                • Palo TT  

                  Pozrel som znovu ten Bike, v pripade kotucovky odporucaju rychloupinak napravo prave kvoli moznej tepelnej deformacii, ako tu uz niekto spominal. A odporucaju prave upinaky typu Shimano (bez gumennej podlozky).

              • Palo TT  

                No na tie som uplne zabudol. Tiez som ich volakedy mal. Skarede Shitmano upinaky s asymetricky umiestnenou packov :).

            • Jogador  

              No já ten článek nečet, ale ač je mám taky na levo, tak ve předu kvůli kotoučovce bych ji radši v pravo, při utahování, když jsi nepozorný můžeš zkřivit kotouč.Naopak když tu páčku ohneš dolu, t ak ti trochu chrání kotouč, ale to je asi blbost.

      • onuce  

        Zkoušel jsem tedy páčky správně na pravou stranu, ale nevychází to dobře, viz foto. Vzadu je dokonce větší „výdlab“ pro páčku. Ještě mě napadlo, zda by nešly páčky rozebrat a otočit.

        • onuce  

          Ačkoli je z druhé strany páčky zářez pro šroubovák (vlastně je zářez půlkulatý, jako pro minci, respektive jako bývá na víčku článku tachometru), tak se mi nepodařilo osičku páčky rozebrat. Buď je to zatuhlé, nebo nerozebíratelné. Nemáte s tím někdo zkušenost? Nechci to úplně ožvýkat a navíc třeba zbytečně. Děkuji.

        • Vilém  

          A duvod tveho pocinani je jaky?

    • michal  

      tak si tam dej motýlky a máš po problému

    • jihra  

      Je to uplne jedno. Ja mam treba packu rychloupinaku na prednim kole na prave strane a to proto, ze kdyz dam packu na levou stranu, tak ji nemohu mit pri uzavreni rychloupinaku otocenou smerem dozadu. Proste ta predni vidla je tak udelana, ze mi tam ta packa na levou stranu nejde dat, jedine ze bych ji mel pri uzavreni otocenou dopredu – a to je na rozbiti drzky (treba kdyz mi nejaka vetev v lese zachyti za packu rychloupinaku, rychloupinak se otevre a predni kolo vypadne – to je pak sranda).

      • enjoy  

        nevypadne:-),ale nezkousel bych to.

        • jihra  

          No mas recht, asi by to nevypadlo, prece jen se rychloupinak tak moc neotevre, ale jak rikas – nezkousel bych to.

        • jecnak  

          dokonce tady nekdo v nejakym prispevku psal, ze mu RU prasknul a 20km po silnici jel bez nej …

        • Radek Broz  

          Nevypadne a zkousel jsem to;-) Jel jsem s povolenym rychloupinakem docela dlouhej DH a az skoro dole koukam, co to na tom biku tak rachta a proc to plave vic nez obycejne. Aby kolo uplne vypadlo, musel by se povolenej rychloupinak jeste nekolikrat otocit.

      • lubos  

        Nemelo by koleso upadnout .. jenomze pri prudkym narazu imho muze. Navic .. kdyz neni utahnutej nic nebrani tomu, aby se vysrouboval uplne a pak zcela jiste vypadne a pak jak rikas … sranda.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.