• mi-psi

    Zdravim,

    když sem vybíral kolo, tak sem hledal různé zkušenosti zde na bf. Koupil sem si nakonec kolo s vidlicí xcr (namísto xcm, či gila ml). Leč jsem nespokojen. Vidle má označení: SR Suntour SF9-XCR-LO, 80/100mm. Z tohoto údaje sem pochopil, že se dá předělat na 80 i 100mm zdvih. Neví někdo, jak na to? Mám to asi nastavený na 80mm, ale chodí to jen 60mm s tím, že na těch 60 už je nějaký tvrdý doraz. Celkově když sem jezdil s vidlicí xcm 80mm, tak byla lepší, až na to, že trochu víc odskakovala, ale chodila plný zdvih bez extra tvrdého dorazu. Byl sem s tím i v servisu, ale tam mi řekli, že chodí krásně a když dělali garančku, tak mi akorát ušpinili řetěz a nabušili 5 atm do kol..

    Zároveň se chci zeptat, jestli když koupím vidlici epicon 2008 (ten co je levnej na kupkole.cz) jestli to bude rozdíl, který se vyplatí. Jde mi především o to, abych nebyl vyklepanej jak ratlík, když jedu po kořenech, kamínky neřešim. S citlivostí xcr jsem spokojen, ale ne s celkovým průběhem zdvihu.

    Anketa: vyplatí se starý epicon?

    jo
    9x
    32%
    ne
    1x
    4%
    0 0
    • mi-psi  

      To mám moc dlouhé dotazy, že na ně nikdo nereaguje, nebo co?

      0 0
    • Azmir  

      Myslíš že má význam z XCM přejít na XCR a pak na starého epicona u kterého se ti ošoupou nohy a tak se ti to nebude líbit a tak budeš zakládat nové téma jestli nekoupit nového atd furt dokola. Raději udělej pořádnější upgrade a kup nového epicona nebo ještě něco vyššího a máš pokoj.

      0 0
      • Carloss  

        píše snad někde že přešel z XCM na XCR??starej epicon je za ty prachy ta nejlepší možná volba..

        0 0
        • nox159  

          napsal si to presne za ty prachy tak jako obyc RK, RM5… kazdy rika jak to neni super ( jen zapomene dodat za ty prachy) protoze ty veci jsou celkem mrdky…

          tedka mi po 3000km odesel hope kotouc a to je tu na BF modla :D asi mam smulu no…

          0 0
          • Carloss  

            tak jasně, že je to vždy s ohledem na cenu..

            0 0
          • mi-psi  

            právěže těhle reakcí (za ty prachy) je tu čimdál tim víc. Blbý je, že nevim, kde bych si ty vidle moh odzkoušet..

            Mimochodem ten samej ohlas je tu na tu xcr, takže asi tak

            0 0
      • mi-psi  

        xcm má sestra na meridě a něco sem s ní odjezdil.. Mám xcr na novým kole, předtim sem měl nějakou buhví co 7 let starý, snad rst omni, nebo tak nějak :-)

        0 0
      • maajkee  

        Přesně tak, radši rovnou novějšího Epicona.

        0 0
        • Carloss  

          v čem je funkčně natolik lepší, že to stojí za to když stojí dvojnásobek?

          0 0
          • maajkee  

            Epicon 2010 cena 3500,– Epicon 2008 2500,– To je dvojnásobek? :)

            Funkčně je lepší minimálně v tom, že je lehčí a že se mu neošoupávaj nohy a nevypadá pak k zblití :)

            0 0
    • Pajas04  

      Máš ji novou, neboj, ona se rozchodí. Pokud ne, tak máš možná vadný kus. Zkus taky změnit předpětí pružiny na korunce levé nohy ;).

      0 0
      • mi-psi  

        předpětí je na minimu a má najeto už 500km, tak nevim ..

        0 0
        • Azmir  

          Kámoš má tedka taky XCR, model 2011, nevím jaký máš ty a chodí mu lépe nž můj epicon. Taky jí sice dostane tak na 8cm zdvihu a doraz má někde na 9, ale když jedem po jemné šotolině a tak tak jsem se neuvěřitelně divil.

          0 0
          • mi-psi  

            podle toho označení bych řekl, že to je model 2009. A jak jsem napsal, citlivost mi přijde ok, ale 6cm zdvihu je prostě málo, po kořenech je furt ten tvrdej doraz, co bolí..

            0 0
            • MarekF  

              Azmirem zmiňovaný kamarád jsem já, mám ji od letošního dubna, má za sebou cca 900km, nechodím na doraz, protože vážím jenom 70kg, takže využívám takřka plný zdvih (nevím, kde přesně mám doraz, ale tak těch 0,5 – 1 cm to bude) a citlivost na malým kamenech nebo šotolině výborná.. Na to, že stojí jenom 1800,–kč zatím slouží parádně..

              0 0
    • mi-psi  

      Jinak ještě sem tu čet, že se dá vyhodit ten ?elastomer? prostě ten soudek, co je v pružině (jestli se teda nepletu). Prej to někomu pomohlo. Co myslíte?

      0 0
    • xshreck  

      Tak měl jsem doma chviličku XCR 09 a kamarádovi jsem dva dny zpátky skládal kolo s epic 08. XCR se mi docela líbila jak pruží, epicon mi přišel taky slušný. Možná jen o malinko neznatelně lepší, než ta xcrka. Jediná výhoda tam snad byla ta, že epicon se dá nafoukat na vlastní váhu :) a je lehčí. A možná malinko lepší chod :D

      0 0
    • mi-psi  

      No, tak sem to rozebral, vyhodil ten gumovej váleček (měl by to bejt elastomer, ale je mi to jedno, jak se tomu řiká :-)). Chování vidlice se malinko zlepšilo – je citlivější a chodí asi 70mm při 0,5m skoku. No ale že by to byla nějaká sláva, to teda ne, nechápu, co na takovym šuntu stojí takový peníze.

      Jinak k předělání na olej – jak je zajištěný mazání horního pouzdra?

      0 0
      • Smazaný účet  

        k mazani…jak se vidlice hybe, tak se tam olej casem nastoucha…jinak je asi mozne pod stiraky pridat molitanovy krouzek a net napustit olejem, at jsou savle lepe mazane.

        0 0
        • mi-psi  

          a když bude kolo týden stát, tak to všechno steče dolu a už se to nahoru přes spodní kroužek nedostane.. Přijde mi to prostě jako blbost.

          0 0
          • Georrge  

            olej výborně vzlíná, takže se to prostě samo maže ikdyž to stojí… na první propružení to sice bude trochu zadřené, ale pak se to hned samo promaže a jde to hladce. V terénu pak olej ve vidlici stříká a trochu napění, takže se dostane všude. Vzlínací schopnosti oleje jsou dokonce tak velké, že když předěláš vidlici na olej, tak ti za chvíli začne olej kolem locku unikat, prostě vyleze vidlicí až nahoru a tlačí se ven.

            Krásně se mi vidlice mazala i bez těch molitanových kroužků, s těma opatrně, protože pokud si je nařežeš sám (třeba z proužku molitanu) tak musí být hodně přesně, ani moc tenké, ani tlusté, protože tenké nebudou mazat, a tlusté se při nasunutí spodních nohou ustřihnou o vnitřní nohy, a pak ty ustřižené kousky dělají bordel ve vidlici.

            Celkem důležité je mazat stíráky silikonovým olejem, ty totiž nejsou mazány ani olejem, ani vazelínou ve vidlici a když „zaschnou“, tak má vidlice velký odtrh a trhavý chod. Toho oleje stračí trošička, ale aplikovat přinejlepším před každou vyjížďkou. Platí to pro všechny vidlice, nejen pro předělané na olej.

            0 0
            • mi-psi  

              no že by olej vzlínal se mi moc nezdá :-) Možná tak petrolej, nebo něco obdobnýho, ale viskozní olej asi ne. Vim, že když dávám dolu šavle na motorce, tak nahoře jsou úplně suchý a to tam neni stírák, ale manžeta přes (stará motorka). No zatim sem se na ten olej vyprd, protože sr mi to moc nepozdává a ty kroužky sem neměl z čeho udělat (a asi bych je ani nedělal). Nohy silikonem mažu, to je jasný.

              0 0
              • Georrge  

                vzlíná :) ale ne všechny stejně, některé víc, některé míň. A toho oleje se fakt neboj, maže se to dobře, řekl bych že líp jak vazelínou, ta se totiž sežduchá dolů a nahoru se dostává blbě, protože nestříká jako olej.

                0 0
    • bikerR  

      Nebudu zbytečne zakládat nové téma a tak to šoupnu sem.

      Všiml jsem si u mé vidlice (SR XCR) že když je zamčená a jedu ze sedla ozývá se klepání a jde tak cca 1cm dolu.Před tím to nedělalo.Hlávko mám dotáhlé.Po odemknutí jak z vidlicí zapružím je slyšet též jemné klepání.Co by to mohlo být?Je fakt že jsem sní odjezdil nějaké závody tak dostala pěkně na prdel, jen mě zajímá co by to mohlo dělat.Pomalu a jistě se poohlížím po vzduchové :-).Díky ;-)

      0 0
      • Tomik :-))3  

        možná vůle vnějších noh

        0 0
        • bikerR  

          a oprava?šrouby na koncích noh jsem zkoušel utahnou a jsou utáhle.Vidlice se mi nechce rozdělávat, dojedu ji a vyměnim…

          0 0
      • mi-psi  

        to už máš v ****** tlumič :-)

        Koukám moje vlákno.. Ještě doplním :-)

        0 0
        • bikerR  

          sem si myslel :D no nicmene jeste dojezdim :D nevim jestli ma reklamace smysl :)

          0 0
    • mi-psi  

      Tak koukám, že se vyhrabalo moje vlákno.. Zkušensoti s xcr? Jen ty nejhorší. Po vyhození gumovýho válce to chvíli fungovalo a předělal sem to naolej. V zimě a blátě se to samo zamykalo. Nefunguje lockout. Dal sem zpět vazelínu a chod je mnohem LEPŠÍ jak s olejem. Nicméně 80mm je úplně k hovnu, tak sem přešel na 120mm xcm a je to mnohem lepší. celkově ty vidle jsou podle mě naprosto srovnatelný, takže při výběru novýho kola bych na xcm/xcr/xct nebral ohled. Všechno stojí za hovno, tak ať to má aspoň 100mm zdvih..

      Kdyby chtěl někdo mojí xcr, tak prodám. Páčku lockoutu dodám, ale nefunguje..

      0 0
      • bikerR  

        ja mam model 2012 (zdvih 100mm), malinko pokrok, stale funguje zamykani z řidítek, tlumení no problem, jen s touhle popsanou vadou, nicmene na zavody se nehodi :D Pujde z domu :)

        0 0
      • dEvilPS3  

        Ten lock nejde proc? Pokud je na dalku a da se dat na epicon 2010 a sel by svepomoci opravit, mozna bych mel zajem.

        0 0
    • ghostik  

      Popíšu kamarádovy zkušenosti s XCR – Na vazelíně dobré, citlivost slušná, s olejem o něco lepší ale zas tekla kolem stíráků a to dost. Tlumení přiměřené. Opravdu si myslím že je to nejlevnější použitelná vidlice. S XCM, Gilou apod. se to nedá srovnat.

      0 0
    • Smazaný účet  

      A taky sem si všim, že se XCRa dávaj docela dost na ty základní levný dirtový kola.

      To se dá tej vidlici tak moc pevnostně věřit?

      Jako jeden kluk co jezdí na dirtu řek: čim těžší, ti lepší. A xcro je těžký teda ********…

      0 0
    • Anub1ss  

      Jde u tohoto modelu vidlice XCR viz odkaz http://www.kupkolo.cz/…disc_z93895/ provést zvíšení zdvihu na 120 mm ? děkuji.

      0 0
    • Anub1ss  

      Aha takže lepší se na to ******, tak díky.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nevim co si od toho slibujes..zdvih nezvednes, chod nezlepsis, vidle bude porad stejna sracka:D

        0 0
        • Anub1ss  

          Jo to si všechno plně uvědomuju že XCR není žádný zázrak jen sem myslel že to půjde zvednout aniž bych musel měnit nohy vidle, jak tu bylo psáno…

          0 0
          • Smazaný účet  

            jj..vpohode…

            nechtel jsi na to kolo davat nejakou dvoubrejli?

            0 0
            • Anub1ss  

              To měla být náhrada na staré kolo na cesty do práce za XCT v2 která je už úplně mrtvá… To z těmi 120 mm mne jen tak napadlo protože sem viděl starší modely této vidle se 120 mm originálního zdvihu…

              0 0
              • pepek  

                Tak tak, zdvihu (a délky stopy) není nikdy dost.

                0 0
              • nitraq  

                Mi přijde, že na kole na cesty do práce vůbec nezáleží na vidlici, pokud teda nejezdíš přes les, traily apod.

                0 0
                • Anub1ss  

                  Dělá mi prostě dobře, když se ta vidle trochu hýbe :-D

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    to prece se zdvihem nesouvisi…spise tu XCR radne vypucuj a dej tam olej..pak bude chidit lepe…

                    0 0
                  • nitraq  

                    Takže na tom 140 mm raidonu máš nízkej tlak a je to jak houpací kůň?

                    0 0
                    • Anub1ss  

                      Ale prdlajs tady teď není vůbec řeč o Raidonu se 140 mm ale o XCR se 100/120mm :-P

                      0 0
                      • nitraq  

                        Řeč není, ale souvisí to s tím. Takže?

                        0 0
                        • Anub1ss  

                          Nevím, zda souvisí, ale pro tvé info ne podhuštěná není cca 20 mm ság + 110 zanoření řekněme při přejezdu přes překážku :-) nemůžu si na ní stěžovat a světe div se ani nic neprasklo a to to nato čekám už rok, co jí však lze vytknout je hnusné logo Raidon :-D

                          Ale pss nechci tohle vlákno ****** Raidonem se 140 mm a tím jak praskne rám či vidle a kdesi cosi mne to vyhovuje…

                          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.