Vidlice 100-120-140 vyuziti zdvihu

102 nepřečtených
  • vset

    Chtel jsem se zeptat na vase zkusenosti s vyuzitim zmeny zdvihu u tehle vidlice.Vim podle historie ze vetsina pouziva zdvih 140mm ktery snizuje pri jizde do kopce podle sklonu.

    Me vsak pripada logictejsi pouzivat zdvih 120mm jako zaklad a zdvih 140mm vyuzit pri sjezdu kdy se vidlice vice zanori.

     
    0 0
    • Blade  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • kubad  

      Mozne sou obe varianty :-) zkus co ti bude vyhovovat vic, pak pochopis proc to vetsinou vozi na max. zdvihu. Ale taky zalezi ne jaky rám tu vidlici das a na jaky zdvih je ten ram staveny

      0 0
      • vset  

        No kplo bylo takhle zakoupeno s vidlici v originalu zadni zdvih je 140mm ze mozne jsou obe varianty to beru ale nemuzu prijit na to proc to vetsina v zakladu jezdi na max. Me prave pripada vyhodnejsi to nastavit na stred a vyuzit vetsiho zdvihu pri sjezdu

        0 0
        • Barak  

          Jsou přece terény, kde 140mm je optimální zdvih.

          0 0
          • vset  

            To je tezky optimalni zdvih pro bezny teren je spise tech 120 pri 140 je kazde stoupani uz znat

            0 0
            • Barak  

              Podle mě je to dost relativní. Někdo jezdí svižněji, nekdo na pohodu a pohodlíčko. Taky ježdění v Beskydech je něco jiného než někde, kde je placka a terén na 80mm. Od toho je ta vidle stavitelná, aby si každý nastavil dle potřeby a osobních preferencí.

              0 0
        • kubad  

          Před timto fullem jezdils určitě HT :-) neres jezdi skousej, neni to zadne dogma jak ma vidlice byt nastavena, a s nizsim zdvihem ma kolo sportovnejsi posed a jde lip za pedalem.

          0 0
          • vset  

            No prave ze jezdil je to muj prvni full a tak me zajima proc jini zkusenejsi to delaji jinak,

            Mimo jine jsi uvedl dalsi vyhodu nizsiho zdvihu jeste bych dodal mensi pohupovani ktere v terenu vznika i kdyz se snazis kruhove slapat

            0 0
            • krokus  

              Možná se pletu, ale mám pocit, že nižší zdvih ještě nutně neznamená menší pohupování. Naopak, např. Talas je na nižších zdvizích dokonce o něco citlivější (tj. víc se houpe). Ale jsou to minimální rozdíly.

              0 0
              • kubad  

                :-) mas pravdu, ale pro model 2010 to uz neplati u toho je to naopak

                0 0
            • MlokCZ  

              Jak už bylo uvedeno, tak u Talasu do nejspíš 08 modelu (do 08 modelu je to tak určitě, otázkou je 09 model, který by měl být vzduchovou částí stejný s 2010, ale zase tlumením je stejný jako 08, v ruce jsem ho neměl, tak nevim, jestli to bude u něj jako u 08 nebo jako u 2010, ale odhaduju, že spíše jako 2010) se to na nižším zdvihu houpe spíše více, protože je citlivější.

              Ale tohle je stejně úplně fuk, větší pohupování dělá stejně vždy zadní stavba (pokud tedy není už omezená tlumičem, pak ale zase nežehlí). Mně se upravený Talas 08 na max. zdvihu při šlapání ani nehne (samozřejmě myslím při jízdě v sedle, ze sedla se to rozhoupe celé a to dost, takže na takovémhle kole se většinou jízdě ze sedla spíše vyhýbá).

              0 0
              • Gomez35  

                Můj Talas 09 má nižší zdvihy určitě citlivější.

                Jinak já jezdím pořád 140 a do výjezdů kde potřebuju změnit geometrii kola 120 – 100 podle stoupání.

                 
                0 0
                • kubad  

                  Talas 2010 je naopak :-) nejcitlivejsi na plnem zdvihu a se snizovani se trochu zhorsuje citlivost, zbytek souhlas

                  0 0
    • MlokCZ  

      Těch důvodů proč jezdím 140mm stále a snižuju do výjezdu je mnoho:

      • používám změnu zdvihu opravdu hodně, většinou více než ostatní a i tak už mi snižování do výjezdů přijde jako dost přepínání, přepínat ještě rozdílně sjezd x rovina to by bylo moc
      • snížení do prudkých výjezdů o 20mm je málo; o 20mm snižuju do většiny výjezdů (pokud nejsou zrovna superkrátké typu 10m) a to i mírných, jede se mi tak lépe, protože to akorát vyrovná negativní změnu geometrie (tedy navýšení sagu tlumiče a snížení sagu vidlice); 40mm mám pak do prudkých výjezdů díky čemu se toho dá vyjet opravdu hodně
      • ve výjezdu máš skoro vždy dost času zdvih snížit a máš malou rychlost, takže v klidu snížíš a zvyšuješ nejlépe ještě pár metrů před koncem výjezdu, kde máš jak pořád malou rychlost, tak to jde nejsnáz (odlehčená vidlice, tedy není tedy většinou ani nutné tu vidlici nějak více odlehčovat, tam to jde samo)
      • zvyšovat zdvih do sjezdů je nepraktické, kdy to budeš dělat? A kdy chceš zase snižovat zpět na rovině? Tohle jsou situace kdy jedeš větší rychlostí a pokud je to opravdu v terénu, tak v takových situacích to bez spomalení a narušení plynulé jízdy těžko budeš dělat; tohle už prostě bude hrozně narušovat plynulolst jízdy
      • 20mm rozdíl je opět poměrně malý, tedy zvýšení o 20mm na sjezd už ani zase tolik nepomůže a opět jak už jsem psal v předchozím bodu, o těch 20mm zbyde zase méně na snižování do výjezdu
      • většinou je Talas osazován na kola, na která se hodí 140mm zdvihu, takže tam ani pak není co řešit, i když tady může kdyby někdo chtěl roviny jezdit na střední zdvih pomoct trošku Talas se 150mm zdvihu (i když zase na druhou stranu tím jak se změnil systém a je nejcitlivější na max. zdvihu, tak to zase bude tím horší jezdit na nižším zdvihu i mimo výjezdy)
      • když se jede mimo delší kopce a jedeš třeba převážně rovinu a do toho krátké výjezdy (pár metrů) a krátké sjezdy, tak měnit zdvih asi nebudeš vůbec a proč tedy většinu času nevyužít maximální zdvih, který se jak už jsem uvedl v předchozím bodu hodí k většině kol, kam se Talas dává
      • do prudkých sjezdů zase tolik potřeba navyšovat zdvih není, protože tam tomu hodně pomáháš těžištěm tím, že jdeš za sedlo
      • narozdíl od toho ve výjezdech se nejlépe jede, aniž bys musel jet na špičce sedla, tedy tělem pro ideální šlapání se tak maximálně překláníš a o to více je potřeba větší snížení zdvihů oproti sjezdu
      • na rovině také potřebuješ třeba občas skočit, tak opět proč nemít plný zdvih na takové věci

      Za sebe bych metodu jezdit Talas na 120mm viděl snad jedině u kol, které mají nízký zdvih vzadu a max. zdvih Talasu by u nich dělal už příliš malý hlavový úhel.

      Po dvou a půl letech na Talasech a hojného využívání snižování zdvihu by mi metoda jezdit střední zdvih jako základní ani nenapadla a rozhodně bych to tak nejezdil.

      Ale jak bylo uvedeno, tak zkoušej a zkoušej a jezdi to tak, jak ti to bude vyhovovat.

      0 0
      • vset  

        Diky za vycerpavajici odpoved ted uz jsem to pochopil

        0 0
    • nobody  

      využiju tenhle thread

      Jak je to se snižováním zdvihu u fullů s 120 zdvihem? Má to cenu si připlácet za vidlici se snižováním nebo je to potřebné spíš u fullů s zdvihem 140+? Dá se s 120 vyjet ± to samé co na HT (stejný jezdec pro oba biky)?

      0 0
      • mr.antik  

        no záleží na spoustě věcí a asi hlavní je, jak je u toho fullu vysoko postavenej střed, jakou geomtetrii to má (na co je kolo určený), jaký zdvih a výšku vidlice tam chceš dát a pak taky co chceš jezdit a proč uvažuješ o vidli se snížováním.  Většina lidí vozí velký zdvih protože ho využívá a pak vidlici snižujou kvůli výjezdům. No a nebo jsou tací, kteří pořád chrtí po rovině, ale naopak vydlici zvyšujou kvůli sjezdům.

        0 0
        • nobody  

          jde o běžný terén + sem tam hory

          jde mi o ty výjezdy, zda u 120 to snižování není „zbytečné“ a stačí si pohrát s těžištěm, kdežto u 140+ už s těžištěm moc práce neuděláš a potřebuješ i snížení vidlice k výjezdu

          0 0
          • mr.antik  

            no tak to záleží, jaká je tam geometrie rámu tou 120 vidlicí a jakej posed atd. Využití by se našlo spíš někde v alpách při několikahodinovém stoupání na nejlehčím převodu…

            0 0
        • nobody  

          a jedná so o tohoto fulla

          0 0
          • mr.antik  

            tak v tomhle případě bych to nechal tak jak to je a časem uvidíš, zda je to potřeba…

            0 0
    • o.unca  

      Ahoj, take se prizivim. Jezdim asi tri tydny FOX 32 TALAS RLC na kole Canyon AM6 (prvni full). Snizovani zdvihu pouzivam v prudsich vyjezdech. Muj subjektivni pocit je, ze jakmile snizim na 100, tak kolo uplne prestane jet. Zda se mi, ze se vyrazne ztizi zaber. Muze mi nekdo vysvětlit jestli to takhle ma byt? Da se vysvetlit napr. tim, ze pri snizenem zdvihu je lepsi prenos sily a tim se ztizi zaber?

      0 0
      • Vegan  

        zmenis hlavovy uhel a tim i sedlovy uhel tzn zmenis to ze pri 140mm mas stred vice pred sedlemnez pri 100mm. A pokud mas posed zpravne serizen na 140mm tak pri 100mm nastaveni jiz je rozdil v pozici stredu vuci sedlu znacny a diky tomu slapes jakoby pocitove za sebe coz je narocnejsi, nemuzes se do pedalu jakoby oprit svou vahou, ale tahas to jen pedalama. Samozrejmne cim vetsi stoupak tim vic se tento rozdil eliminuje, ale jezdit kopce jen na 100mm urcite neni to nejvodnejsi reseni.

        Snad jsem to vysvetlil srozumitelne.

        0 0
      • MlokCZ  

        Už se to tu rozebíralo, je to jak píše Vegan. A každý to vnímá trošku jinak a také je to částečně hlavně o tom pocitu.

        Osobně když je to dost prudký výjezd na to, abych tam snížil na 100mm, tak tenhle pocit nemám.

        Když ale snižuju třeba pár metrů před začátkem prudkého úseku, tak těch pár metrů ten pocit mám.

        Je to ale hodně o tom pocitu. Když jsem v tomhle dělal test tepák x rychlost (test byl právě při větším snížení i když nebyl dost prudký kopec, tedy jen abych to zkusil), tak ten nepotvrdil, že by to jelo znatelně hůře, i když jsem ten pocit měl.

        0 0
        • o.unca  

          Diky za vysvetleni. Budu dale testovat a hledat optimalni vyuziti Talase.

          0 0
          • Snowball  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • vset  

            Nenech si to pro sebe a hod to pak sem jinak ja snizuji postupne podle skolonu kopce a mam pocit ze se mi jede lip hlavne se mi nezveda tolik predni kolo na rovinkach jsem to taky zkousel ale zda se mi ze pri plnem zdvihu se mi jede lip asi to souvisi s geometrii kola vzadu mam taky 140

            0 0
        • drtyc  

          no kdyz snizim o 40mm (180->140) na placce tak to nejeti mi prijde ze je tim, ze se navali vic teziste do riditek a zapres se nad riditkama, aby si nejel ze sedla dule a proto nerves tolik do pedalu a ztracis

          ale je to subjektivne jen muj pocit

          0 0
      • kloubik  

        Shodou okolností se stejná věc řešila v posledním čísle Mountain Bike Action, tak jsem zkusil udělat fotku, snad to půjde přečíst…mělo by jít o to, že při snížení zdvihu začne působit víc síly v přesně horizontálním směru proti kopci a kolo jede tím pádem hůře…

        0 0
        • Snowball  

          :D Neviem, ci by podla toho experta nemusel DH s polozenou prednou vidlou pri slapani do kopca nahodou aj vzlietnut.

          Je to somarina, je jedno ako ma umiestneny bajk stred voci zadnemu kolesu, mohol by byt aj nad zadnym kolesom alebo za nim, nic sa nezmeni, a podobne uhol prednej vidlice nema vplyv.

          Ak nejaky drag existuje, je to niecim inym, mozno zmenou spravania zadneho odpruzenia pri slapani.

          0 0
          • Tomínos  

            Ještě žes mi to vysvětlil, už jsem tomu článku chtěl věřit.

            0 0
        • milan1  

          Pocity z jízdy se snižováním tady zná každý, kdo ho jezdí.

          Problém zde byl už probírán a nejlépe se strefil snad Jenda, který napsal, že zjistil, že mu funguje pocitový sklonoměr a když sníží zdvih, mnapovídá mu sklonoměr, že jede do menšího kopce ale síly říkají něco jiného.

          Pro případné využívání síly dám krásný příklad. Podívejte se na časovkářké speciály, nebo tritlonisty. Jaký že to mají posed. Je přesně stejně orintovaný na přední kolo. Zatížení předního kola je přesně to, co se děje nejvýrazněji při snížení zdvihu. geometrie jízdního kola samotného se nijak dramaticky nezmění.

          Kdaž se podíváme ještě zpět do hostorie, tak silničáři budou vědět lépe, na oválech se pohyboval jeden týpak s vlastní konstrukcí kola o Brien tuším, který měl právě ještě extrémějším způsobem konstruované kol a vyhrával, dokud nebyla jeho konstrukce zakázána.

          Nakonec si myslím, že pocity jezdce, které si vytváří jsou důležité ale v tomhle případě bdou dost v rozporu s realitou skutečného výsledku.

          Pocitově bych přidal ještě jeden postřeh. kolo s extrémě zdviženým předkem jde pocitově skvěle vpřed, přední kolo se klidně odlepí od země, výkon tedy musí být obrovský. Jakmile ale extrémě snížíme zdvih, kolo se né a né odlepit od země, sotva se to vleče, nebude tohle ten důležitý pocit?

          0 0
          • milan1  

            Možná bych dal ještě jedn příklad, jak tohle nějak objektivněji ověřit.

            Chtělo by to opravdu unavené jezdce a dal bych jim vyjet kopec na kole se s níženým a zvýšeným zdvihem.

            Tohle by mohl být test, který by dal odpovědi na silovou část.

            0 0
          • milan1  

            A pro úplnost přidám ještě jeden důvod. To už není o pocitech, to je o celkové efektivitě šlapání. Snížením šlapete pod sebe a nikoliv proti kopci. Tento stejný efekt nastává při nástupu do pedálů. Přesně stejně žádanější geometrii získáváte totiž právě s tímhle nástupem do pedálů.

            Takže to jsou jenom náměty k úvahám, snad už kompletní.

            0 0
          • Snowball  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            0 0
          • MlokCZ  

            Ten rozpor pocit x realita si každý může (jako jsem výše psal, že jsem to už testoval) vyzkoušet s tepákem. Stačí zkusit na stejném kopci držet stejnou rychlost s nesníženou i se sníženou rychlostí a sledovat tep.

            Ideální by byl nějaký měřič výkonu, to ale moc lidí mít nebude.

            0 0
            • milan1  

              Tohle by se dalo řešit při nějakém testování, podkladů se dá takhle nasbírat spousty.

              Letos už s ničím nepočítám ale můžeme zatím rozebírat témata, která by mohla zajímat i jiné lidi a zkusit něco takového připravit.

              0 0
              • MlokCZ  

                Trošku uvažuju, že bych pořídil k Polaru CS600 i jeden senzor výkonu. Zatím mi ale odrazuje jeho vysoká cena (320 euro je fakt hodně), ale možná časem uvidím. S tím by pak šlo lecos testovat mnohem přesněji.

                A určitě by se dalo, kdyby byla akce opravdu jen testovací na celý víkend, tak toho stihnem více.

                0 0
                • Snowball  

                  No len si daj pozor ked budes vyberat ten merac vykonu, aby sa ti nestalo, ze vyberies taky, kde zistis ze tvoje vykony su nemeratelne nizke. :D

                  0 0
                  • fousek  

                    100W stalych dokaze podavat i netrenovany jedinec, takze toho ze by wattmetr nezmeril nic bych se nebal.

                    Mlok: Nedal by se vykon zpocitat z kadence, rychlosti a sklonu kopce?

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Spočítat by to nešlo, protože tam je spousta věcí, které neznáš. Neznáš přesnou hodnotu valivého odporu, neznáš ztráty způsobené odpružením (mohou být někdy téměř zanedbatelné, u někoho naopak poměrně velké).

                      Měřák na klikách (což je čidlo k Polaru) tohle všechno právě zohlední. To právě ukáže, že ke stejné rychlosti pro stejného jezdce bude na klice (to je výkon který podává jezdec a který je podstatný), pro různé kolo bude výkon potřeba různý. A také to právě ukáže jestli je třeba po snížení vidlice výkon naprosto stejný nebo nepatrně odlišný pro udržení stejné rychlosti ve stejném kopci.

                      0 0
                • milan1  

                  Tvůj vstup a tvé testování výkonu jsem četl a nevěřím, že by někdo takto detailně k tématu přistupoval. Když budou k dispozici přístroje, jenom dobře. Já jsem si představoval přímo testování na místě a skupina, která by jela samostatně na vyjížďku s Jecnakem. Ten by je utahal a testovací skupinka je připravena :-) Stačí už předložit jeno řekněme dva biky se snižováním a jeden kopec a máme část vyřešenou. Kombinace měření a pocitů v tomto stavu by se měla shodovat.

                  0 0
                  • Snowball  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                    0 0
        • drtyc  

          no ale kdyz si udelas vyslednej vektor a prumet na ten kopec, tak snizena jede lip a nesnizena bude vic houpat podle tech obrazku.

          0 0
      • Snowball  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • alex33  

      Nejlépe je vyzkoušet jestli vůbec to snižování zdvihu potřebuješ.Na svém stereu,jsem se nechal ovlivnit názory na foru,že je snižování třeba.Zjistil jsem ,že třeba není mě osobně se jezdí lépe všechno na plný zdvih,naopak když snížím tak mi to nevyhovuje,asi nejezdím takové stojky abych to využil,tzn za snižování zbytečně vyhozené peníze.Mám kolegu co jezdí předek 180/zadek150 vidle durolox taky nesnižuje a vyjede věci co jiní nevyjedou se sníženým zdvihem

      0 0
      • Snowball  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
    • kycis  

      Jeste jste tu nikdo nezminil jeden pozitivni vliv snizovani, a to vliv na potenci. Ted trosku prehanim, ale nedelam si prdel:-) Normalne mam, asi jako kazdy, sedlo nastavene vodorovne, ale v dlouhych alpskych vyjezdech, kde jedes treba 2 hodiny nahoru na kasparka do brutal kopce, se tlumic jeste o trosku vic zanori a vidle povytahne, proste spicka sedla trci nahoru a neprijemne tlaci, zvlast kdyz pro zdolani nekterych useku je jeste treba nalehnout na riditka. Protoze snizovani nemam, musim to resit tak, ze pro alpske dovolene mam spicku sklonenou o cca 1°niz nez normalne. U biku s vyssim zdvihem nez mam ja to musi byt jeste vyraznejsi, takze treba to je zpusob, jak pred drahou polovickou oduvodnit nakup noveho Talase :-)

      0 0
      • Snowball  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
        0 0
      • milan1  

        Přesný postřeh.

        Geometrie biku do výjezdu se automaticky mění a nikdo to nepozoruje, mění se tím posed přesně v tomhle směru, otlaky to názorně ukážou, pocit z jízdy samotný nám ale nice nenapoví. Jízdně to nikdo nezaznamenává ale sedlo a jeho vliv je znát.

        Další ukázka, že snížením zdvihu ve výjezdu se dostáváme spíše do běžné a normální pozice na kole a ža vlastně eliminujeme vliv změněného zatížení přední a zadní části.

        Posed se tedy mění sám a celkem výrazně u fulla bez snižování a právě snižováním ho vracíme k normálu.

        0 0
        • Snowball  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
      • MlokCZ  

        Tohle je přesně ten důvod (jak už jsem to psal i v příspěvku v tomhle vláknu z 19.07.2009 08:11:13), proč snižování používám i na delší mírnější výjezdy.

        S tím náklonem sedla je problém v tom, že pak dochází ve sjezdech k opačnému problému. Tam to vadí sice méně, protože ve sjezdech se dost jezdí ze sedla, ale i tak to vadit někdy bude.

        A tohle byl také jeden z důvodů, proč na HT jsem se po krátkém návratu k Rebě opět vrátil k pevné vidlici. Měl jsem tam Rebu na 115mm a už i na HT se tohle projevovalo dost (rozdíl sagu rovina x výjezd byl skoro 2cm). A samozřejmě něco udělá samotný kopec jen svojím sklonem (tedy i na celopevňáku). To co udělá ale pouze kopec svojím sklonem bez dalšího zhoršování změnami sagů problém není.

        Díky tomu jsem teď na Korsice neměl problémy s tímto naprosto žádné, i když kopců bylo hodně (a řešení změny sklonu sedla by na Korsice bylo dost špatné, protože se jezdil asfalt a tedy sjezdy se jezdily v sedle celé).

        A sedla s dírou nebo žlábkem mi nesedí ani trochu (zkoušel jsem jich několik).

        0 0
        • Snowball  

          Cize zhrnme to, vidlicu s nastavitelnym zdvihom mas kvoli zvyseniu potencie a kvoli tomu, ze ta inac tlaci sedlo v kopci do pindika. OK. :D

          A k tomu HT – keby si nemal ultracitliveho (cti: mekkeho) poladeneho epikonka, ale nejaku normalnuy vidlicu, tak by sa v tych zjazdoch spraval HT normalne a aj by si na nom mohol obsediet, tak ako ja. Alebo este teda mozno mas nejakeho patologickeho ultracitliveho toho pindika, ale to si uz ries sam… :D

          Rozmyslam, neviem ci by pre mloka fakt nebolo lepsie prejst na tie sachy.

          0 0
          • MlokCZ  

            Sice je na tebe zbytečné reagovat, ale jednu krátkou reakci přeci jen na píšu pro ostatní.

            Na HT mám (když dávám odpruženou) Rebu, což je vidět i v profilu. A pro tebe to asi bude velké překvapení, ale rozdíl sagu na rovině a ve výjezdu je před úpravou (tedy v originálním stavu) i po úpravě úplně stejný (rozdíl je pouze v tom, že po úpravě to klesá z 3cm na 1cm a před úpravou to bylo z 2,5cm na 0,5cm – tohle už jsou údaje pro prudčí kopec).

            0 0
            • Snowball  

              ano, ratal som ze neodolas opravit tuto vecnu nezrovnalost a tak som to tam schvalne napisal. IMHO upravena reba = upraveny epikon :D

              Ale poviem ti to takto: ako jazdis z toho kopca, ked v sedle ta to po rovine netlaci a dole kopcom ano? Lebo pri jazde hore kopcom sa da pochopit zmena posedu, ides blizsie k riadidlam, sedis inde, blizsie spicke, aby sa nedvihalo predne koleso. Ale pri zjazde, bud sedis tam kde aj pri jazde po rovine, alebo ked nie, tak si predsa postaveny v pedaloch, nie? Takze by malo byt jedno, ci sa ti zanori vidlica v zjazde viac alebo menej, na posed to nema vplyv. Aspon ja to nepozorujem, ale zas v zjazdoch som zvycajne postaveny zo sedla, lebo po asfalte na mtb nejazdim…

              0 0
            • Snowball  

              A k vyjazdu: neviem ake mas sedlo, ale asi nejake blbe silnicarske alebo ultralahke, tak si ho vymen sa poriadne XC a nastav, a budes ok.

              0 0
              • MlokCZ  

                Nemusíš mít obavy, sedlo mám vybrané dobře a je v profilu. Je to cca 15té sedlo, co jsem testoval (dlouhodobě jsem jich jezdil z toho také několik) a nejlepší sedlo, co jsem kdy měl (pro mě).

                0 0
                • Snowball  

                  ak ti to sedlo sposobuje vaznejsie problemy, tak asi vybrate dobre nie je. Nejdem tvrdit, ze vyjazdy na spicke sedla su bezbolestne, ale pozri si napriklad Selle Italia Yutaak, aku ma siroku a plochu spicku sedla. A su aj dalsie typy ktore ju taku maju. Akurat ze to nie su lahke elegantne sedla. WTBcka tiez su take mtb sedla stvorene do reality.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Já ale žádné problémy se sedlem na svojich kolech v současné konfiguraci kterou jezdím nemám a to ani trošičku (s tou Rebou na HT to bylo jen trošičku a pevnou jsem tam vracel i z mnoha jiných důvodů).

                    A při snižování vidlice výjezdy na špičce sedla neprovozuju, od toho tu je to snižování, bez něj je nutné se na špičku sedla cpát, s ním to není potřeba vůbec.

                    0 0
                    • Snowball  

                      OK, tak este pre pripadnych nasich nasledovnikov: existuje specialna verzia nasledujucich sediel, ktora ma gelovy polstarek na spicke, odporucana je okrem mtb aj pre triatlon napriklad. Carovne zaklinadlo znie T1, cize hladajte pri patrani po kvalitnych a milosrdnych sedlach pre XC aj medzi typmi Selle Italia SLR T1 a Selle Italia Signo T1.

                      0 0
    • Snowball  

      Tak to si tomu teraz vyznamne pomohol…

      0 0
    • vset  

      Trosku jsem to promazal aby pro ostatni to bylo trosku prehlednejsi myslim ze to podstatne tam zustalo

      0 0
      • milan1  

        Někam zvlášť by se dalo vložit jeho účinkování, to pro každého, kdo nabyl dojmu, že už se poučil a píše rozumě.

        0 0
      • Snowball  

        tak aspon ten moj posledny prispevok odblokuj kym si to mlok neprecita, lebo zostane naveky bezdetny, a to zas neviem ci by pre ludstvo nebola strata! :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.