• jurajc

    ahoj…sem-tam mi napadne myslienka, zeby som v buducnosti presiel z HT na Full-a…menil by som iba ram ale vacsinou su zdvihy pri 27,5 kolesach >130mm …hm…

    • otazka: „..bol by "velky problem“ ak by som si nechal moju terajsiu vidlicu so zdvihom 100mm (dt swiss odl 100) namiesto predpisovanych (130–140)mm??"..

    ..viem, zmeni sa geometria, tu si potom viem cca prisposobit ale zmeni sa aj namahanie samotneho ramu alebo jeho casti??

    ..ked tak diiik za rady..

    • lukas aka mitro  

      Nechci ti do toho moc kecat, se 100m vidlou by se asi jezdilo blbe – budes mit kolo vice na cumak. Pokud to bude esit vyssim sagem na tlumaku, prijdes zase o zdvih. Navic to prehazeni dilu vetsikou konci na srandach typu „pevne osy“, jiny prumer sedlovky, jina delka hlavove trubku (vetsinou tak, ze stara vidle nevyjde). Pak ti jeste nemusi stacit delka hadic na brzdach nebo presmyk bude mit jiny typ uchytu. Kliky, riditka a radici packy by mohly pasovat:)

    • novas752  

      Dávat 100mm xc vidlici na kolo dělaný na 130–140mm trailovou vidlici… Imho nesmysl. Zaprvé to dojebe geometrii (hlavně střed extra nízko = furt budeš pedálem hrabat v zemi) a za druhé ta vidlice nebude zbytku kola stíhat

    • jurajc  

      diik

      ..blbost – myslel som si…tato vidlica sa da prerobit na 120mm, stacilo by to?

      • novas752  

        Jen abys nevyhodil za přestavbu vidlice a pak nezjiwtil že stejně musíš mít 130/140. Ono to neni jen o zdvihu

    • jurajc  

      ..diik..hm… ono to uz ale pri dlhych vyslapoch cca 10km pri stupani (7–8)% po lesnych aj rozbitych cestach, nebude 130–140mm zdvih hupat??…dole to musi byt bomba ale dohora co??

      • mr.nikdo  

        Na prudkych vyjezdech to na geo uz poznas.

      • lukas aka mitro  

        Houpe vsechno, pokud do pedalu slapes jako do zeli, to neni smeroplatne..

      • jurajc  

        diky moc…mozem spekulovat dalej :)

        • kubad  

          existují vidlice se snižováním zdvihu za jízdy

          nebo si kup vidlici která je interně přestavitelná a doladíš podle rámu

        • mr.nikdo  

          Pokud uz vymyslis takovy narust zdvihu, tak to nechce spekulovat a rovnou vzit komplet nove kolo…

          • kubad  

            proč?

            koupí třeba RS Pike hodí na 100mm a pak s novým rámem zvedne na 130/140mm podle potřeby

            • mr.nikdo  

              To je potom varianta.

              Ale otazka je, kdy chce koupit zbytek. Navic, co mu to ted Pike udela proti DT.

              Jestli nebude lepsi penize ulozit, prikladat a pak vymenit.

              Za mne nakup nejake zasadni komponenty, jeji ojizdeni, a pak predelani nekdy v budoucnosti na nove kolo, neni moc optimisticke.

              Navic ted konci sezona, tak bych pockal treba na Black Friday a jestli nebude i nejaky ram v prodeji za slusne penize.

              • jurajc  

                ..ahoj…tak ono je to zatial iba myslienka ale ked uz, tak chcem ostat pri tej istej znacke kvoli geometri a komponentom – sirka kolies, stred, dlzka hlavovej trubky, presmyk atd… :) …vidlice by som sa velmi nerad zbavil – zistil som, ze sa da prerobit aj na 130!mm..

                … cas ukaze, ci nakoniec neskoncim pri bazarovom biku a podobne :)

                ..cau..

                • mr.nikdo  

                  Ehm. Coze?

                  Ruzna kola maji ruznou geo a vysku hlavy. Nemluve o ruznych rocnicich.

                  Sire naboju – mas dane.

                  Resit stred je mimo taky…

                  Ja si rikal, ze ten dotaz je divne spekulovani. A ono fakt jo.

      • novas752  

        Dohora záleží jak jezdíš, při vostrym dupání ze sedla to houpat bude (ale je tam na to lockout nebo aspoň utažení komprese). Při pohodlný stoupací jízdě to houpat nebude ani otevřený.

    • jurajc  

      tak uvaha je taka, ze ostanem pri znacke aku mam … tam uvadzaju pri velkosti S zdvih 130mm…vyssie uz 140, konkretne Storck adrenic pro 27,5… konponenty by mali pasovat vsetky…

      ..diky..

      • kubad  

        Kup si RS Reba na zdvihu 100mm a na nový rám ji necháš přestavět na 130 nebo 140 mám jak budeš chtít je to díl za 700kc

        U DT Swiss nevím jestli je zdvih menitelny, to si zjisti sám

    • Mereck  

      Určitě bych to nedělal.

      Kdybys řekl, že chceš vidlici o 10 mm vyšší, než je původní, to by mohl být krok správným směrem (sám jsem šel ze 120 na 130 mm) Ale chtít na fullu vidlici snížit o 30 mm oproti původnímu stavu je sebevražda :-)

      • Goob  

        Nooo… ne že bych nesouhlasil, ale znám dost lidí, co si nechali shozené Talasy omylem na půlku vyjíždky a ničeho si nevšimli :D.

        Z některých kol to udělá prostě víc XC stroj.

        • Mereck  

          Máš pravdu, že je i pár vidlic, které se dají snížit a zase vytáhnout za pochodu. Proti tomu nic nemám (zvlášť když třeba i geo rámu s tímto počítá)

          Měl jsem na mysli trvalé snížení zdvihu, kdy bych si třeba z fulla 120/120 udělal 100/120 bez možnosti vytažení zpět někde na stezce. Tobě by se asi taky nelíbilo, kdyby ti ten Talas zůstal viset v XC módu a nešel nahoru.

          Zmiňuješ lidi, co si té změny ani nevšimli. Já zase potkal jezdce se zamčenými lockouty vidlice, kteří si toho také ani nevšimli. Oba případy podle mě vypovídají mnohem více o těch jezdcích, než o vidlicích :-)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.