• Hamster

    Zdravím všechny, chtěl bych si koupit novou vidlici na horské kolo. Mělo by to být na freeride, ale, aby se s tým dalo jezdit dobře i po asfaltu, zatím jsem se díval na RST Titan Air 130mm, jestli s ní máte nějakou zkušenost, tak napište, nebo jestli byste mi doporučili nějakou jinou nějak do 5000,– díky za odpověď

    0 0
    • Kubiczech  

      Nevim, jestli bude tahle vidlice vhodna na freeride, videl bych to spis na enduro nebo allmoutain. Takze pokud jsi s tim srozumen a trvas na vzduchu, tak asi jedinou alternativou  v tehle cene je Tora .

      Na freeride v tehle cene Duro FR20 nebo RST Storm (ale tam uz sme na 180mm, coz je od 130 docela posun).

        
      0 0
    • Tomcat  

      Ta vidlice nelze nazvat freeride komponentem

      0 0
      • Hamster  

        Nevim, jestli freeride, potřeboval bych nějakou na nějaké vyjížďky do lesa, po  polňačkách atd.

        0 0
        • Tomcat  

          Tak proč je název dotazu Vidlice na freeride? :-\ No pokud chcete jen nejakou vidlici na XC tak ano tahle RST funguje dobře, jen se nepokoušejte o FR nebo DH pač to nevidrží dlouho.

          0 0
          • Hamster  

            já chci začít s freeridem, nebo lehčí DH, ale vubec nevim jakou vidlici, a nevim, jestli 180mm už neni moc velky zdvih, protože jezdim s přáteli i na nějaké delší cesty po asfaltu

            0 0
            • Kubiczech  

              A na jake kolo tu vidlici budes porizovat?

              0 0
              • Hamster  

                Na APACHE SANTA FE 2005

                0 0
                • Tomcat  

                  To opravdu není dobré kolo na Freeride. Zvelkou pravděpokobností ho rozsekáš co nevidět a vidlici jakby smet. Rozhodně tou vydlicí ho neposuneš k použitelnosti pro FR

                    
                  0 0
                • Vilém  

                  Vylozene FR stroj:) Na to bych byl uz s tema 130mm opatrnej. Osobne bych tam dal tak 100mm.

                  0 0
                • Pedro RB  

                  Tak na tohle max. 130 a ještě si nejsem jistej jestli se nezmrší geometrie a jak dlouho to vydrží ten rám.

                  Pro začátek bych zkusil pružinovou U-turnovou Toru (můžeš jí vozit na 100– 130) a uvidíš jestli chceš něco ještě gresivnějšího a pak koupit celý kolo přesně podle požadavků a financí..

                  0 0
        • Pedro RB  

          No podle mě (silničáře s občasnými výlety na pohodovém XC) je FR takové neorganizované DH mimo střediska, tudíž často bez lanovky a s nutností i nějakej ten kopec aspoň částečně vyjet (proto se pro mě od DH liší jen dvoj. nebo trojpřevodníkem). Zdvihy okolo 200mm, pevné osy, užití integrálek, chráničů.. to všechno je stejné.

          Pod tím je AM – lehčí kola s trošku menšími zdvihy, s 3tácy. Na několikahodinové ježdění krajinou s cílem si hlavně užít sjezdy.

          Pak je Enduro, Back country, trailbike, agresivní XC (hodně nebo zcela se překrývají) Zdvihy okolo 130 mm, pevné osy nebo rychloupínáky podle chuti. Oblečení a výbava může být i jako na XC. Tohle bude asi tvoje skupina.

          Pak už jen závodní XC s 63–100 mm zdvihu, kde se na kole kouká jen na co nejrychlejší projetí nenáročného terénu. Takže aeordynamicky natažený posed, progresvní málo citlivé vidlice (pro omezení ztrát výkonu), malá váha vidle se preferuje nad tuhostí (kroucení při brždění kotoučovkou nebo při jízdě šikmo svahem)

          0 0
          • goofy  

            Mno nebudu to tady nejak rozebirat, ale urcite bych prehodil tve oznaceni All Mountain a Endura

            0 0
            • Pedro RB  

              Jó? Tak dík, jsem zase chytřejší!

              0 0
            • fousek  

              Me tyhle skatulky dostavaj, zvlast kdyz vidim jak si nekteri daj na pevnaku sjezd, kterej by nekteri borci meli problem sjet na DHcku, takze bych to rozlisil na to ze kdyz se do kopce tlaci tak je to freeride, kdyz se jede vsechno tak je to XC a kdyz se to tlaci z kopce tak je asi nejspis prorazena duse

              0 0
              • Pjotr  

                njo ale to tě nedostávaj ty škatulky ale ty borci… každej nějak začíná nebo je prostě levej.Já myslim že se stejně většina „disciplín“ tak jako tak hodně prolíná protože každej člověk jezdí jinak… ale ty škatulky se hoděj právě pro takovejhle příklad když chce někdo poradit aby to nedopadalo tak že někdo někomu doporučuje na freeride toru a na xcé mz supermonster :-)

                0 0
                • fousek  

                  No zrovna Tora bych rek ze na nakej lehkej FR by nebyla spatna, preci jen jeste nedavno se delali Drop-offy na 130mm a vzhledem k tomu jak je Tora tezka tak by mohla i neco vydrzet, sam sem ji jezdil a myslim ze sem ji uplne nesetril

                  0 0
                  • Cortez  

                    jenze na lehej FR ma tora priliz linearni chod (pruzinova) a u vzduchove bych se bal o vydrz patrony pri „neplanovanym“ dorazu. ale tady se zas narazi na problem, co kdo povazuje za lehkej fr..

                    0 0
                    • xetron  

                      no tak ja Toru jezdim, nvm jestli přimo FR nebo lehky FR mam prostě „AM“ kolo  a jsem s ni spokojenou i s jeji pružinkou…mimo jine se mi ale u ni zdá že zdvih neni 130 ale 110 uturn už mam snad vytočeny (vic nejde) tak nvm, kde je problem nějak jsem to neřešil ale ke konci nohy mi zbyvaji tak 2 cm takže mi přijde jako bych měl 130mm nohu a ne zdvih :-/

                      0 0
              • Jenda  

                jo takze DH se netlaci ale jezdi lanovkou – super konecne jsem pochopil rozdil mezi FR a DH:-)

                0 0
      • Rokery  

        Ahoj, zalezi jestli chces pevnou osu nebo ne( v tom pripade bych asi vzal Duro FR20), jestli tedy ne tak vem Ruxe je fakt v klidu a s osou na matice drzi docela festovne, mam ho nedavno koupenej a je fakt v klidu, a mozno si ho prifouknout je podle me celkme plus, tot muj nazor:-)

        0 0
    • scret  

      napis mi na mejl   scret@seznam.cz

      chci prodat svoje Manitou Stance 150mm a to uz se s tim aspon trosku neco delat da… a bude za hodne levno!a pokud zacinas, je to pro tebe idealni

      0 0
    • scret  

      hmm, koukam co chces na FR… no,tak v tom pripade nechces rovnou cely kolo?:) mrkni do bazaru nebo me do profilu, to Haro je na prodej…

      0 0
      • Hamster  

        Tak na celé kolo nemám dostatek financí, já bych zatim potřeboval nějakou vidli do začátku, později možná zase koupím rám.

        0 0
        • scret  

          kdyz mi napises mejla, dam ti tam nejakou cenu… bez brzd pujde z domu nejspis za smesny peniz… uz uz totiz chci novej bike:) ale nekoupim nic, dokud ten starej nebude z domu…

          0 0
        • xetron  

          hej pokud chceš začit a něco z toho mit tak bych volil koupi staršiho stroje…třebas o něco očesany ale na tohle kolo se fak větši vidle než 100 nehodi…Ja chtěl taky začit street na mem starem amuletu. zjistil jsem že přestavovat „MTB“ do jine skupiny nelze… Ze stareho Escortu novym perovanim a tlumiči taky neudělaš Bmw M5 takže asi tak…přišetři a kup si kolo cele a zrovna to Haro by ti sedlo…užiješ si to mnohem víc než jenom novou vidlici:)

          0 0
    • Starda91  

      mrkej… ja jsem taky žil v domění že budu jezdit freeride a skakat na bike a jezdit downhill… puvodně jsem si chtěl koupit pells razzer ale pořad mě to lakalo tak jsem se dokopal k tomu co mam ted a jsem spokojeny…  jestli bereš freeride jako ježděni po polnačkách tak si kup nějake enduro je to fajn na cesty po lese a když už si chceš trošku zaskakat tak to taky vydrží…

      0 0
    • Pjotr  

      Jináč tady docela ucházející špecifikace co je co atd. určitě ne 100% ale pro ujasnění a zpřesnění dotazů tohodle typu by měla stačit http://en.wikipedia.org/…ountain_bike – odd. „Discipline oreiented designs“ proštudýrovat :-)

      0 0
    • Pjotr  

      Tak nejdřív musíš opravdu upřesnit jestli chceš vidlici na freeride… nebo na ježdění po asfaltu :)  na fr bych do záčátku jestli nemáš prach bral starší duro zde: http://kolokolo.cz/…r/duro-fr20/ je to 160mm + HT rám se dá sehnat slušnej taky za málo penězí třeba toto http://www.bikestuff.cz/…xm-freeride/ + kotoučovky ať nevodrbeš každej strom, pořádný kola zbytek z toho starýho verglu… a je to=můžeš jezdit

      0 0
    • L_i  

      Já bych šel cestou bazaru a koupil Marunu Drop Off (čím nižší číslo tím lepší) a nebo Z1, daji se občas koupit okolo 4000 a fakt choděj. Já mám teď drop off 2 150mm model 2006 na drsnějším kole a All Montain 3 TW 2006 na cestovním kole – jsem maximálně spokojenej i když jsem toho zatím až tak moc nevyzkoušel takže třeba někoho napadne něco lepšího (ale za ty peníze?). Do RST a dura bych nešel – jsou (pokud se u RSt nemýlím)mazaný vazelínou, to už raději třeba RS toru vzduch na 130mm a nebo s Uturn pokud Ti sedne tvrdost pružiny.

      0 0
      • Pjotr  

        chce na fr/dh takže toru asi opravdu ne… fr20 je za ty peníze docela ok a hlavně pevná vidle (nová).Navíc myslim že je mazaná už olejem a nebo se dá předělat. Jinak Z1 by byla určitě taky dobrá volba – souhlas.Ale stejně si musí postavit nebo koupit celý kolo…

        0 0
    • teo  

      Projdi bazar a třeba něco okolo 5000 najdeš. Novou na fríčko za 5000 asi nenajdeš

      0 0
    • soc  

      Proč nezkusit Ruxe? Nejlevnější model se snad do 500 vejde a je to luxusní vidlice…

      0 0
    • toncekk  

      Nejdriv by to chtelo si vyzkouset opravdovy FR kolo, abys zjistil, ze po asfaltu se s tim daleko nedostanes. Pokud i tak budes chtit zustat u kategorie FR, tak si do hledacku dej novy komplet kolo nebo s vidli i ram(pro zacatek, stejne pak zbytek vyhodis). Plus s novou vidli pocitej nejspis i s kotoucem dopredu, ty vecka na tyhle vidle uz dneska nedostanes.

      0 0
    • RoKo  

      A co takhle Epicona (a uz je to tu… nebijte me…) je to udajne i AM vidle (alespon v manualu to pisi). Da se upravit od 100mm do 140mm, tzn. ted si jinecha na 100–110, casem koupi lepsi ram necha vidli na 140 a pokud doslouzi nebo bude potrebovat vetsi zdvih tak ji vymeni… ;) je to takovy kompromis. Sam mam (od milana – olejova lazen) a muzu rict ze ji nesetrim ve sjezdech a pohoda… tusim ze vyjde na 5200 takze tesne nad limit… a navic co tady Hamster pise tak bude jezdit max prave ten all mountain…

      0 0
    • flinter  

      tady máš výprodej vidlí Marzocchi, tam určitě vybereš, pro klasickou osu tu DropOff IRA za 5200 – krása!

      http://kolokolo.cz/…e-marzocchi/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.