• iceek

    Osazuji Haibike Sleek ram. Puvodni zamer, pouzit RS SID Team vidli r.v.2010, ktera mi prebyva doma z jineho kola, jsem prehodnotil. Sleek ma tappered hlavu. Na SIDu s klasickym krkem je nalisovany redukcni krouzek, ktery do Sleeka, resp. jeho hlavoveho slozeni, nezapadne dobre. No a jelikoz mne SID nikdy funkcne uplne nesedel, tak ho prodam s puvodnim ramem, kam pasuje dobre, a koupim do Sleeka jinou vidli.

    Ted resim jakou. Vidli s tappered krkem nebo s obyc krkem plus redukcni hlavove slozeni? Vazim asi 81Kg. Tak 2× do roka ale jedu vicedenni podnik s baglem (+

    Anketa: Kterou doporucujete?

    5x
    63%
    0x
    0%
    0 0
    • iceek  

      … s baglem (+ 8Kg). Nehledam vidli na DH, do bajkparku, ani netrvam na ciste zavodni XC vidli.

      1. Magura

      Durin Race

      1. DT

      Swiss XRC 100 Twin Shot

      Klidne poradte i jinou vidli.

      0 0
    • kubad  

      co ti na Sidovy nesedělo z těch co uvádáš bych řekl chodí nejlíp

      0 0
      • Milvus888  

        neseděl do rámu … omg ČTI!

        0 0
        • kubad  

          No a jelikoz mne SID nikdy funkcne uplne nesedel

          ach jo čtu néééé !!!

          0 0
          • Milvus888  

            sorry :D

            0 0
          • Azmir  

            Na SIDu s klasickym krkem je nalisovany redukcni krouzek, ktery do Sleeka, resp. jeho hlavoveho slozeni, nezapadne dobre. Milvus měl pravdu ;-)

            0 0
            • kubad  

              ale jen napůl OK měl sem se zeptat co ti na chodu Sida nesedí :D

              ale ti více chápaví viz dole Blacky to pochopili no :D

              0 0
            • McBlacky  

              to je jen o tom jaký tam má ložisko nebo redukci. Oboje se dá vyměnit za verzi, která bude s protikusem kompatibilní.

              Investice 1–3 stovky, proti nové vidli…

              0 0
        • Milvus888  

          sem debil :D

          omlouvám se ti :D

          0 0
      • McBlacky  

        taky si to myslím. U sida je to dost často o nastavení, když má někdo blbou pumpu na vidle, nedokáže nastavit negativku a problém je na světě.

        0 0
        • iceek  

          K te nespokojenosti. Na muj vkus velka poruchovost. Letos uz byl 3× v servisu. Pred loudanim pravidelny repas (Radotin). Na loudani (674km) nesel zamknout. Po loudani repas (SP Kolo). Na 1000miles (1771km) nesel odemknout! Po 1000miles repas repas (Radotin) od te stoji v koute, tak nevim.

          K funkcnosti. Chvili jsem jezdil na cca tabulkovych hodnotach tlaku. Byl hodne necitlivy. Beru to jako moji hloupost. Pak jsem zkusil jit dolu s tlakem o cca 10–15% oproti tabulce, zlepseni zanedbatelne. Jit jeste niz jsem nemel odvahu. Laborovani s negativkou, stejny tlak, nizsi tlak, vyssi tlak, zadna varianta neni ve vysledku to, co bych ocekaval (nezehli jak bych cekal). Nevyhovuje mi lockout, ktery neni uplne tvrdy. Nevyhovuje mi, ze v jizde ze sedla pri silovem zaberu chytam kotoucem o desticky (asi mala tuhost).

          Treba to neni spatnou vydli, treba mam proste jen nerealne naroky. Jedine jeji plus vidim v tom, ze neni uplne tezka, servis na ni delaji skoro vsude a docela za rozumne penize.

          0 0
          • jonti  

            S tím tlakem ti nerozumím, každý má jinou geometrii, když máš víc hmotnosti na zadním kole, tak budeš mít nižší tlak klidně o i 30 procent. Tabulkové tlaky jsou jen velmi orientační.

            Ze po loudani vidlice potřebuje servis je celkom normální, to by chtěla asi každá vidlice. Navíc lock je obecně relativně poruchový, ale vetšinou jen hůř zamyká, a s tím se dá žít.

            0 0
          • nox159  

            takovy veliky cyklista ( podle objetych akci) a neumi si nafoukat vidlici na svuj styl a vahu ? zvlastni ne…

            0 0
          • McBlacky  

            Šárce foukám XX Sida na 50% tabulky a v pohodě.

            Takže čísel se neboj, dokud nechodí nadoraz je bezpečné snižovat tlaky.

            Nezamyká (pokud chodí mechanicky lock) proto, že má málo oleje. to je bud tím, že ho málo dají v servisu, ale spíš proto, že gumový kroužek v hlavě „rebound damping assembly“ je po smrti (5kč).

            Neodemyká předpokládám díky mechanice locku. to je dáno zanesením bovdenu, zanesením mechanických částí na vidlici, nebo únavou pružiny v locku. První dva případy jsou zanedbaná údržba, třetí případ je problém Motionu RS vidlic, lze řešit repasí, nebo výměnou. Verze s lockem na korunce tímto netrpí.

            co se týče citlivost, lze přefouknout negativku a obětováním 5mm zdvihu dosáhnout výbornou citlivost. Případně u verzí kde to jde nastavit max zdvih (120) a přefouknutím negativky snížit na 100. Pak to je zdaleka nejcitlivější co můžeš z hlediska odtrhu mít.

            0 0
            • Martyss  

              O kolik doporučuješ negativku přefouknout?

              0 0
              • vojtechposmourny  

                Já to kdysi dávno na své Marušce SL foukal tak, až mi sama začala zajíždět do zdvihu. Na 130mm mi to sebralo cca 5mm zdvihu, ale ten chod za to stál. A trvalo mi celkem dlouho, než jsem přišel na to, jak jí naladit fakt podle svých představ.

                0 0
    • Mr.Data  

      Na chrtiho fulla jsem nakonec vybral SIDa. Mozna bych zvazil novou Rebu, je dost podobna a hodne usetris. Ale funkcne SID uplne bez pripominek. Jenom foukam o cca 30% min nez v tabulkach, tak snad mu to nebude dlouhodobe nejak vadit.

      0 0
      • iceek  

        Tak na zkouseni takovych tlaku jsem nemel mentalne :-).

        0 0
        • Milvus888  

          kup tu nejdražší rebu a máš to vyřešeno :D

          0 0
          • iceek  

            No nevim :-). Nejak jsem si rikal, ze od RS uz vydli snad radeji ne

            0 0
            • Milvus888  

              já mám rebu a dva starší recony a uplne bez problemu az na mrtvy zdvih u soloairu..

              0 0
        • Jenda  

          tazke je videt ze prinejmensim velka cast problemu u SIDa byla mezi sedlem a riditkama:-)

          Podle me na to co popisujes potrebujes ani ne tak super zavodni vidli jako spis hodne spolehlivou.

          Myslim ze Reba s klasickym MC je celkem proverena vidlice, akorat to chce zavcasu menit ten prokletej 12×3.5 okrouzek v tlumici. Obcas prochcaval ten MC ale to slo resit. Uplne tvrdej lock je imho blbost ale treba R7 ho ma, ovsem rict ze je vidle spolehlivejsi nez reba bych si opravdu netroufnul.

          0 0
          • iceek  

            To je dost mozna pravda :-). I kdyz ja si spis myslim, ze abych mel citlivou vidli dle svych predstav, musel bych ji upustit tak, ze by mi letala po dorazu. Co do tuhosti a spolehlivosti s tim asi nic nezmuzu.

            0 0
            • kubad  

              tuhost vidlic v této kategorii je +/- porovnatelná tam si moc nepomůžeš,jedině 15mm osa

              0 0
              • iceek  

                Nevim zda osa 15mm je v teto katerii bezna. Podle vyberu spis neni.

                0 0
            • Jenda  

              ale citlivost s nafoukanim nema moc co do cineni – u tech dual air vidlic je to hlavne o nafoukani spravneho tlaku do negativky – me se osvedcilo to foukat tak ze kaslu na mereni tlaku ale merim zdvih a jakmile zacne vidle mirne zalejzat tak je v negativce lehce vyssi tlak nez v pozitivce a to je fakticky stav s maximalni citlivosti – do extremu to muzes dohnat jak radi Blacky – dat maximalni zdvih a vyrazne prefoukat negativku.

              Ono to presny nafuceni DA neni uplne jednoduchy, casto je potreba to udelat aspon na dvakrat. Proto si myslim ze konec DA a prechod na solo air system u novejch RS bude pro hodne uzivatelu vysvobozenim :-)

              0 0
              • Milvus888  

                ale zas soloairy mají plno nevýhod , jestli to nějak u RS vyřešili tak na to si počkám než si ji budu chtit koupit :)

                0 0
                • Jenda  

                  co konkretne? Tora mi fungovala v pohode, Lyrik, pravda tam praskala pruzinka drzicic soloair pistek ale to uz je vyreseny na novejsich modelech jinou pruzinkou a pistkem.

                  0 0
                  • Milvus888  

                    No ja mam doma dva starsi recony a u obou dvou mám mrtvý zdvih.

                    0 0
                    • Jenda  

                      jo to je fakt ale kolik to je? Co si tak pamatuju tak 2 mm? A pri jizde to absolutne nicemu nevadi

                      0 0
                      • kubad  

                        myslím že 2013 modely mají ten soloair přepracovaný

                        0 0
                      • Milvus888  

                        me to vadi treba kdyz chci predni kolo prizvednout tak nezvedam hned od zeme ale nejprve vidlcii…

                        0 0
                        • iceek  

                          To snad ale u kazde odpruzene vidle ne??

                          0 0
                        • MlokCZ  

                          Tak oproti sagu, který má každá vidlice je nějaký mrtvý chod soloairu naprosto zanedbatelný.

                          A vidlice s nulovým sagem je k ničemu (pokud není cílem mít pevnou).

                          0 0
                        • DaSnail  

                          8o)

                          0 0
            • Fran-tic  

              mám sid race, motion mi odešel – přestala mi zamykat, ale byla to otázka chvíle vyřešit reklamaci…bohužel na toto RS trpí. co se tuhosti týče, myslím, že si stojí, ve srovnání s konkurencí, velmi dobře. Samo jsou tužší, ale záleží na tvém očekávání. A to že ti drhne kotouč… podle toho bych tedy tuhost moc neporovnával :)

              0 0
      • jonti  

        Pokud nechodíš pravidelně tvrdě na doraz, tak není důvod proč by to vadilo.

        0 0
    • roud  

      Klasika na chrtího fulla jedině pevnou :OD

      0 0
    • iceek  

      Porad nemam jasno. Jedine, co se zmenilo, ze uz netrvam na vyberu ze dvou zminovanych a ze puvodniho SIDa jsem prodal.

      Procetl jsem vsechno mozne na nasich i zahranicnich forech. Tam se ale clovek dovi spis ty spatne veci nez ty dobre. Kdyz je clovek s necim spokojeny, tak jezdi a neleze na forum :-).

      0 0
    • scret  

      zaklad je nafoukat vidli na spravny tlak – u RS se casto doporucovane hodnoty lisi…

      Co se tyka citlivosti, myslim, ze RS s dual airem je celkove na spici, potunenim v TT by se z toho dala udelat hodne citliva vidle… troufam si napsat, mozna az moc na chrtiho fulla…

      Tuhost ti zvysi pevna osa, jak psal kubad…

      0 0
    • atx442  

      Ahoj,

      z me zkusenosti se podivej jeste na Fox Float 100 mm (RLC, FIT Terralogic nebo nova technologie pro rok 2013 FIT CTD – ale osobne jsme si znovu vybral RLC, nastavis si cvse podle sebe).

      Fox je drazsi, ale spolehlivy a funguje (a 100-vkove vidlice maji hmotnost okolo 1,5 kg, pokud Ti jde o hmotnost).

      Osobne mam zkusenosti s Float 26 RLC 100 32mm (4 roky) a ted zjistuji moznosti Float 29 RLC 120 s 34 mm nohama – a dost dobry ;-) ).

      S Magurou asi taky nic nepokazis, na svem ‚veteranovi‘ mam jeste puvodni Rond Fork Hydro Pro 3 (1996) a ten funguje stale dobre ;-) (mj. MTB technologii Rond od White Power koupila pred lety prave Magura… takze dobry zaklad).

      0 0
      • atx442  

        Samozrejme Foxe jiz s pevnou osou 15QR – je to dnes jiz bezna vec, o Foxu urcite.

        Vidlice je o par gramu tezsi, ale zase usetris na upinaku atd. – a tuhost by mela byt poznat, zvlaste pro Tvou hmotnost.

        Takze zkus se podivat treba na tuto vidlici – http://www.bike24.com/1.php… – rok 2013 s techno­logii CTD.

        Ale myslim si, ze FIT RLC 2012 bys mohl u nas jeste sehnat za docela dobrou cenu.

        Je to na Tobe ;-)

        0 0
        • kubad  

          a co mu 2× dražší Fox proti Sidu případně jestě levnější rebě přinese? navíc chod nijak výrazně lepší není

          0 0
        • iceek  

          Znacku Fox mam rad. Mam k ni duveru, narozdil RS. Je to ale dano tim, ze FOXka, ac to neni nic ke chlubeni, nebyla za 3 roky v servisu ani jednou a stale funguje na vybornou. RS SID tento rok 3×. FOX lze narozdil od Magury v CR bez problemu servisovat.

          Otazka pevne osy je taky na poradu dne, jelikoz me kola tu moznost maji. Snazim se zjistit, zda-li tapered krk a/nebo pevna osa hraji v otazce tuhosti pri me vaze a zamyslenem pouziti nejakou roli. Zatim to vypada ze ne.

          Technologie Terralogic je sympaticka svou myslenkou, ale nevim jak je funkcni a jak je poruchova. Co se tyka FOX FIT CDT pro 2013, prekvapilo me, kolik lidi ji kritizuje na zahranicnich forech jako zmenu k horsimu. Jinak bila foxka je k memu ramu jako pest na oko, cerne jsem 2013 nevidel. Nejlip by k ramu sla cerna vidle.

          0 0
          • jIrI___  

            Podle testů hraje tapered krk v tuhosti mnohem větší roli než pevná osa.

            0 0
            • kubad  

              no když srovnam měření Reby s 20mm osou a bez tak bych řekl že rozdíl jak sfina

              0 0
            • MlokCZ  

              Platí ale jen pro 15mm osu.

              0 0
          • atx442  

            Ahoj,

            vyjadril jsi to presne, nakonec je volba o duvere v produkt a o tom, co se Ti libi (a za co jsi jeste ochoten zaplatit, samozrejme). Nikdo netvrdi, ze Fox vidlice je o tolik lepsi nez Sid, o kolik je drazsi :-) – je to volba kazdeho osobne.

            Jinak ohledne systemu – FIT RLC je podle mne stale dobry a spolehlivy system, ktery si nastavis sam dle sebe.

            Pokud davas novou vidlici, urcite je volba ‚tapered krku‘ s 15mm pevnou osou dobra kombinace – navic, pokud mas na to pripravena kola. Samozrejme je otazka, co chces pouzit ze stavajiciho kola a co ma byt nove (rizeni atd.?).

            Bila vidlice a cerne kolo? Tuto otazku jsem resil pred par tydny a nakonec jsme pouzili bile rafky – a vysledek je docela zajimavy (jen pro inspiraci).

            0 0
      • scret  

        bohuzel uz bych to s tou hyperkvalitou Magur tak dobre nevidel… Konkretne 3 Magury v mym okoli:(

        0 0
        • iceek  

          To me zajima, nechces se trochu vic rozepsat?

          0 0
          • scret  

            dva Thory – problemy vseho mozneho druhu – se zmenou zdvihu, se zamykanim atd. Ten muj byl tedy poruchovy nastesti min…

            Jeden Wotan – taky porad nejaky problem

            Durin – po kratke chvilce napr. upadlo stelovaci kolecko tusim zamykani…

            Oproti tomu Rond/Magura – dve vidle, obe funguji spolehlive dodnes, vse jak nove

            Ted naposled jeden Durin na vaze a vaha neuveritelnych 1640g:((

            Ale jelikoz jsem ulitlej na dve podkovy anebo jednu obracenou, tak bych zas volil bud Durina nebo DT:) Z pragmatickeho hlediska zas Sida – kvuli Dual air a taky cene… Da se sehnat relativne levne…

            0 0
    • iceek  

      Je to zvlastni situace. Ti, kterych nazor respektuji, rikaji ber SIDa. V hlave mam ale prehozenou vyhybku a do stanice SID vlak proste nejde :-). Resp. nechci nic od RS. Netvrdim, ze maji spatne vidlice, ale proste jsem ji zkusil a uz znova nechci.

      0 0
      • scret  

        osobne bych se nebal zadne vidle, jestli SID, Durin, Fox anebo DT je uz asi jedno…

        Spatny vidle to vylozene nebudou…

        Ja osobne bych sel asi do Sida nebo Durina (jsem nepoucitelnej)

        0 0
        • iceek  

          Je problem se servisovanim Magury, nebo to podobne jako RS udelaji skoro vsude?

          0 0
          • scret  

            nevim jestli vsude, ja si vidle ddelam sam anebo posilam do Bikelive, pripadne do TT… Takze jsem nesondoval, kde vsude se to da servisovat…

            Ale pokud je stale ofko dovozce Pells, tak s nima jsou porad komplikace, jak co se tyka brzd, tak vidli…

            0 0
    • kolda  

      na fullu mam Rebu nastavenou na 120 a nafoukanou tak, ze chodi realne tech 115. chod parada, citliva.

      na HT mam ted SID, taky trochu prefouklou negativku. chodi pekne, trochu mi pripada progresivnejsi nez Reba.

      co se tyka spolehlivosti v provozu, tak no problem a to hlavne Reba ma za sebou slusny sracky typu 24h v bahne, Salzka v desti atd a s pravidelnym servisem funguje bez chyb.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.