• Smazaný účet

    Mate nekdo nejaky dobry tip na full suspension ram (vel. 21") a zejmena na vidlici k nemu? Rikam si, ze kdyz uz full, tak by asi predni vidle mela bejt aspon 120mm, ne? Vidli chci koupit co nejdriv, ram pocka (cekam na cenu Specialized FSR a Merida Trans Mission Team). Procetl sem spoustu prispevku, ale vsude je spousta kladnych i zapornych odpovedi, kazdemu vyhovuje neco jineho. Nechci za ni vyhodit ranec (nejezdim zavody ani maratony), ale chci olej-vzduch, zamykatelnou (nemusi bejt z riditek), tlustsi kluzaky (mam 85kg a kotouce) a s regulaci zdvihu (optimalne 2 polohy) a max. zdvih tak tech 120mm, abych to kdyztak pak beze strachu mohl dat na full ram…

    0 0
    • mar_tin1  

      recon solo air, revelation air u-turn…

      0 0
      • Smazaný účet  

        no, tak to je mazec (hlavne revelation), nasel sem Recon 351 se zamykanim na necelejch 7tis., ale ten proste boduzel neni stavitelnej, clovek si musi zvolit zdvih pri nakupu…:( systemu U-Turn se bojim…cetl sem tu nekde, ze pak vydava vidlice pazvuky a praska kolecko nastaveni zdvihu…

        0 0
        • mar_tin1  

          na pruzinovem u-turnu klepe pruzina o vnitrek vidle (ne kazda, ale napr moje tora ano) a kolecko praska, pokud je plastove. da se koupit i hlinikove, ale nevim za kolik, odhadem kolem 500 (?). revelatiom na vzduchovy u-turn, tam by nemelo nic klepat. ten recon by mel mit volitelnej zdvih pomoci spaceru. kdyz koupis 100 mm, tak by se pak ten spacer vyndal a vidle by sla na 130. ale to jen hadam, pekacek nebo mito ji ma, tak on bude vedet lepe.

          0 0
          • Smazaný účet  

            asi ho objednam a necham nastavit na 130mm…je fakt, ze pomoci spaceru je mozne to prenastavit (myslim, ze by mely byt i soucasti baleni). Na druhou stranu ale kdo by se v tom furt vrtal…

            0 0
            • mar_tin1  

              ja vozim toru stale na 130, nevidim duvod na snizovani zdvihu… mozna v dlouhych stoupanich… ale tech 130 je uplne v pohode…

              0 0
              • fousek  

                je to docela dobry pri nakladani do auta:-)

                0 0
                • mar_tin1  

                  tak jo… pri prevozu autem snizuju na 85…

                  0 0
          • kesu  

            presne tak pruzina si cas od casu klepne ale to dela skoro kazda vidle.plastovy kolecka na staveni zdvihu cas od casu prasknou ale vzduchovy Airuturn maj kovovy takze tohodle se bat nemusis

            0 0
          • Otelo  

            no ja som kdesi pisal ze na uturn pruzinovke klepe pruzina, ale slo to v pohode spravit presunutim tej izolacnej gumo-plastovej vecicky co je omotana na pruzine a uz neklepe.

            aj to prasknute kolecko som spominal, ale ako uz bolo spominane ak dostanes kovove neni dovod sa toho bat.

            0 0
        • vratan  

          v u-turne revelationu nic neklepe. nema co :-)

          0 0
    • MlokCZ  

      Jak už tu bylo zmíněno, já bych taky vzal Revelation air U-Turn.

      0 0
      • vlk  

        Já bych ji bral taky.Kruciš, ještě chvíli a koupim si ji též.Ale když já se zapřísáh, že už budu šetřit :o)

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak já ji naštěstí kupovat nemusím. Jen kvůli těm 15 mm zdvihu mi to za to nestojí, i když by nebyly špatný (ale teď to mám aspoň tak akorát vyvážený předek/zadek).

          0 0
          • vlk  

            Ale ne ještě se chvíli udržím.Zase z druhé stránky pokukuji po vidlích, kde lze změnit zdvih rovnou z řidítek.Takže dnes bych musel zkombinovat vzhledem ke svým požadavkům buď více druhů vidlic a nebo raději ještě počkám.

            0 0
            • MlokCZ  

              To jo, U-Turn je na akční měnění zdvihu fakt naprd.

              0 0
              • vlk  

                Tak já už to mám nacvičený na štelování za jízdy, ale je to opruz a dělám to jen u dlouhých a prudkých kopců.Jenže v Terénu, který člověk nezná je to nahouby, to by chtělo něco lepšího.Ale zase do alp-půl dne pojedeš nahoru a půl dne dolů se to hodí.

                0 0
                • TinkTink  

                  …IT?

                  0 0
                  • vlk  

                    Jo já vím a ještě to dělá suntour.Ale ještě jsem nenašel tu správnou vidlu od Manitou co bych potřeboval-nebo tedy ještě jsem nezkusil.

                    0 0
                    • TinkTink  

                      Zkus NIXONA s TA…velmi dobre fungujici vidle…mel jsem ji a uz sice prodal, ale dobra byla :)

                      0 0
                  • filipes  

                    Talas 2007 ??? Zrovna tahle fíčura mě na ní pekelně láká…

                    0 0
        • Smazaný účet  

          Coz o to, ja bych ji bral taky, ale zaprvy tolik penez pohromade momentalne nemam a navic sem presvedcenej, ze tolik za ni nedam…

          0 0
    • Feroman  

      kolik meris,ze chces 21" fulla?

      0 0
      • Smazaný účet  

        192 cm

        0 0
        • Feroman  

          aha,to jo,ja mam 187 a mam 21 pevnej ram a pride mi to na me velky,tak proto se ptam

          0 0
        • Mamut  

          Mam tolko isto ako ty a mam Meridu Mission 22". A je akurat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            ja sem s tou 21" docela spokojenej, oproti ramu, co sem mel predtim (Trekking Fox) se mi zda byt subjektivne mekkci, ale to aje asi opravdu osobni nazor. Spousta kamaradu a znamejch me presvedcovala, ze to sand ani neni mozny. Oba pritom byli hlinikace a tenhle je navic 2× zeslabovany…Tez­ko rict!

            0 0
            • JMT  

              je nanejvys pravdepodobne ze nezeslabovana trubka je tuzsi nez zeslabena :-)

              0 0
    • marapara  

      Revelation 426 U-Turn PopLock, dobrá volba. Mohu povrdit. 100–130 mm je výborný rozsah, navíc je vidle tuhá a lehká.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak panove, uz je to rozhodnuty…zvazil jsem vsechny pro a proti a taky to ze budou brzo Vanoce a dvoje hory a vybral sem nakonec Rock shox Recon Solo Air, bude nastavena na 100mm a prijde mi zrejme uz v pondeli…Volba ramu zustane otevrena az do pristiho roku…Timto vam vsem dekuju za spolupraci :D

      0 0
      • Otelo  

        to si sa rozhodoval celych 6 hodin?

        0 0
        • Smazaný účet  

          No jo no, pro me je holt 7tis. dost penez a rad bych aby mi ta vidlice pokud mozno bez problemu slouzila co nejdele…:)

          0 0
      • vlk  

        Ještě ovšem zvaž to, že má pár mm tzv. mrvý chod-všechny solo air.Popisoval to tu Pekáček v jednom threadu.

        0 0
        • Pekáček  

          Mrtvý Chod je Jan Sladký Kozina! :o) Ta vidle spíš trošku chodí naprázdno, je to pár milimetrů na začátku zdvihu. Když budeš mít správně nastavený tlak (a sag), budeš o tom vědět jen ve strmých stoupáních kdy se ti odlehčuje přední kolo. To je nevýhoda SoloAir systému. A výhoda? Negativní komora se ti vždy nastaví na stejný tlak jako pozitivní, kdyby tam byl SingleAir a ocelová negativní pružina, její nastavení bude neměnné a vhodné jen pro určitý tlak. Ale popravdě nechápu důvod proč SoloAir vyrábět, stačilo by dolar utracený na pohyblivé hlavě pístku investovat do ventilku dole na plunžru a je to DualAir jako má Reba. Snad jedinou výhodou SoloAiru je jeho „blbuvzdornost“, nikdo si totiž u něj nenafučí do negativky víc jak do pozitivky. Co se týká změny zdvihu – vyndáním spaceru měníš velikost negativní komory a tím i charakteristiku vidlice. V provedení 100mm zdvihu byl Recon velice citlivý, ale i velice progresivní. Až moc. Na cca 115mm co ho mám teď jsou jeho vlastnosti daleko více vyrovnané. Ale raději bych dobře vyladěný SingleAir a nebo pružinu, právě se SoloAirem tu lidi nemaj moc dobrý zkušenosti. Čert ví jak na tom bude vzduchový U-Turn, nákres té věci mi nahání husí kůži.

          0 0
          • Smazaný účet  

            No, na Rebu nebylo. Ten mrtvej chod sem jeste ani poradne nezaznamenal, a to se mi uz do kopce i zvedalo predni kolo (kopec stylu „lepsi jit pesky“) :) Co v tomhle smyslu znamena progresivni? Btw: myslel sem, ze zdvihy Reconu jsou 85, 100, 130 mm, nebo aspon nic jinyho mi borci pri prodeji nenabidli. Myslim, ale ze mi tech 100mm bude celkem vyhovovat.

            0 0
            • Pekáček  

              Progresivní, to je když ti vidle jde třebas půlku zdvihu zlehka stlačit a pak tvrdne a třebas ani nedosáhneš skutečné hodnoty zdvihu (za jízdy). No a co se týká velikosti zdvihu, ten spacer je gumový a dá se snadno krájet, takže si můžeš nastavit jaký zdvih chceš a pak to zase dát zpět.

              0 0
              • Smazaný účet  

                To je ale osklivej bazmek :) Do toho se sam hrabat nebudu, ja se znam…115mm chod je vyrovnanejsi? Kdyz uz vim, co to znamena, ta vidle opravdu progresivni je, ale nezda se mi, ze az nejak extremne. Ladeni odskoku je asi subjektivni a nejlepe behem nejaky projizdky, coz? Rek bych, ze ji mam tak, ale rychle reagovala a kopirovala teren, ale zaroven jeste nekope…

                0 0
                • Pekáček  

                  115mm je subjektivně vyrovnanější :o))) Odskok dle výrobce má být spíše rychlejší, takže tlumení menší, aby se vidle stíhala vracet při opakujících se nerovnostech. To už podle vkusu každého soudruha, že soudruzi :o)

                  0 0
      • Darkson  

        já osobně bych vzal Uturn. regulaci zdvihu na vidli hojně využívám

        0 0
        • Hynas  

          Potvrzuju, kdo nejezdí s bikem jen a jen v terénu, kde je mu k dobru maximální zdvih (tedy zde recon se 130mm), tak u-turn bohatě využije…ono snížení zdvihu i u allmounta­inového stroje přijde k duhu…táhlý delší výjezd po asfaltu či po šotolině…já osobně mám rebu 85–115 vzduch a u ní není problém štelovat zdvih i za jízdy…do kopečka zatočíš ze stovky šestkrát doprava, a z kopečka třeba sice dvanáctkrát doleva a máš tam plný kalibr…a s trochou cviku to jde…:o) Štvi proto na pevný zdvih a ber u-turn, uvidíš tu lahodu :o))

          0 0
          • MlokCZ  

            To je hodně individuální. Mám tu samou vidlici a po vyzkoušení U-Turnu jak funguje už jsem na něj nesáhnul nikdy.

            Na táhlé výjezdy po asfaltu nebo dobrém povrchu používám pouze přepnutí tlumiče na floodgate, čímž se i něco sníží sag v tomhle režimu (i přesto, že jedu do kopce), takže tim trošku nahrazuju snižování vidlice a zabraňuju opačnému jevu (aby nedošlo ke zvýšení sagu větším zatížení a současně ke snížení sagu vidle v kopci). Narozdíl od U-Turnu je to jeden kratičký rychlý pohyb srovnatelný s přehozením. Na mě je prostě hýbání U-Turnem už moc velká pakárna.

            Pokud by ale bral Rebu, tak jedině verzi s U-Turnem, ale úplně z jiných důvodů, je to vlastně úplně jiná vidlice než verze bez něj, viz thread grafy vidlic.

            0 0
            • Hynas  

              Přesně tak, individualita a názor každého jednoho jednotlivce…je třeba vyzkoušet, mi osobně vyhovuje kolo „přepínat“ do různých módů, ať už změnou předního zdvihu, tak i „zavřením“ vidlice a přepínání charakteristik tlumiče…ten kdyby se dal ještě ovládat na řidítkách, tak jsem nejščasnější. :o)

              0 0
              • MlokCZ  

                No kdyby U-Turn šel štelovat z řídítek stejně jednoduše jako přepínání tlumiče a vidlice dual poplock páčkou, tak bych ho taky někdy používal.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Ja mel predtim timhle Reconem vidli SR XCP 75 LO, a jelikoz je tohle pro me prvni olej-vzduch vidle(a myslim, ze navic obecne vubec neni spatna), sem v sedmym nebi. Asi bych ani plynulou regulaci zdvihu nevyuzil, kdyz tuhle „zamknu“, ma jeste chod v rozsahu asi 3cm a to je idealni na nerovny asfaltky a okresky, v lese a podobnym terenu prepinam na plnej chod. Dneska sem ji poprvy vyzkousel na asi 30km vyjizdce (cca 75% les a tur.stezky) a je to fakt bomba, ani mi tech penez za ni uz neni lito :)

                0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce