Uvařené brzdové kotouče s Ice Technology?

105 nepřečtených
  • Smazaný účet

    Ahoj tak jsem po vítězoslavném a pěkně drahém přechodu ze Sramu na brzdy Shimano XT BR-M8100 + brzdové kotouče Shimano XT SM-RT86 Ice-Tec + brzdové destičky SHIMANO J03A Ice-Tec dal první lehké sjezdy v Jizerkách a kotouč jsem nejspíš hned ještě vítězoslavněji uvařil (viz foto).

    Podobně jsem měl kdysi uvařený nějaký levný kotouč u Spešla a v servisu mi rovnou řekly „Vyhodit, vyměnit“.

    Takže 3 dotazy:

    1) Je toto uvařené na výměnu kotouče?

    2) Jak se to sakra mohlo stát? Tahle sestava má být vůči uvaření kotoučů dost odolná, při jízdě to brzdilo z kopce krásně, nepískalo, po sjezdu to necinkalo, žádné zabijácké sjezdy tam nebyly (rychlost sjezdu 40–55km/h a délka do 1km) a všechno to se mnou sjížděla přítelkyně na úplně stejných kotoučích (jen levných Shimano brzdách) a ta má kotouče naprosto v pořádku.

    3) Co místo toho případně pořídit? …větší 180 kotouč i dozadu?

    Fakt nevím jestli to může být o 30 kg vyšší váhou než má přítelkyně (vážím cca 90kg) nebo tím, že jsem to více pouštěl a dole agresivněji dobržďoval? Případně tím, že jsem brzdil ze 70% touto zadní brzdou a kotouč je navíc menší? (160 vzadu – uvařená, 180 vepředu v pořádku). Ať už je to čímkoliv… když to nezvládne Jizerky, co budu dělat v Alpách?

    Jinak brzda je úplně nová, destičky i koutouče také, vše nasazeno v kvalitním servisu, při jízdě to o brzdové destičky nedrhlo, chodilo to nádherně jak má.

    0 0
    • Dorsiflex  

      V prvé řadě je třeba nastavit lépe desky vůči kotouči – nebrzdíš 25% plochy. To je opravdu tragické.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj popravdě nevím jak lze nastavit polohu brzdových destiček vůči kotouči. Mám za to, že mohu nastavit je polohu celého třmenu (tak aby nedocházelo k nežádoucímu drhnutí destiček o kotouče…což tady nedocházelo). Destičky samy osobě přeci zapadnou na písty a nelze je už nijak dál napolohovat… ne?

        0 0
        • kubad  

          a přední kotouč vypadá jak?

          0 0
          • Smazaný účet  

            Naprosto v pořádku…ale je pravda, že jsem brzdil na 70% zadním menším kotoučem… což asi byla chyba, ale jásal jsem z nových brzda, užíval si, jak to krásně brzdí a ani ve snu by mě nenapadlo, že to tímhle prvním sjezdem v Jizerkách můžu uvařit… byl to první test brzd, tak jsem jim chtěl dát v rámci testování trochu „do těla“.

            0 0
            • kubad  

              pokud brzdu držíš v kuse, uvaříš ji natošup,

              na fotce není ok poloha brzdiče je vůči kotouči vysoko, ale netuším co s tím kde je chyba

              0 0
            • Dorsiflex  

              To jsem si myslel. Je to tedy kombinace špatně seřízené brzdy a špatného zacházení. Jestli si 70% procenty brzdil vzadu, není se co divit. 70% celkového výkonu ti dává přední brzda. Není se potom čemu divit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ok, tak asi žádné špatné nastavení, jen jsem od toho čekal moc… vím, že jsem v rámci testování nových brzd brzdil špatně, jen mě ani ve snu nenapadlo že tohle při prvním sjezdu na českých kopečcích uvařím…

                0 0
                • Dorsiflex  

                  Takto má být využita celá plocha kotouče. Takže ano, špatné nastavení + ostatní, co tu padlo.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tomu rozumím, jen já už ten třmen prostě níže nedám… nemám tam žádnou vložku nebo nic co co by šlo vyhodit. Jediná možnost by byla asi nějaká redukce na 180 kotouč a zkusit přejít ze 160 na 180.

                    0 0
                • novas752  

                  Neuvařil, to by se ti propadla páka a přestalo by to brzdit skoro úplně.

                  0 0
                  • AussigBiker  

                    Jo, to se tenkrat stalo me. Ale kotouc mel normalni barvu, chvilku jsem pockal a pak ten zkopec dojel.

                    0 0
          • LM  

            Pokud ze 70% procent brzdí zadní brzdou, tak přední kotouč s těma zbývajícíma 30% by měl být úplně v klidu.

            Ta procenta by měla být obráceně – tj. většinu brždění by mělo dělat přední kolo, které je více zatížené a tak se utrhne mnohem později nežli zadek :-)

            0 0
      • wladeq  

        Zaprvé, nauč se brzdit, zadruhé, icetech není žádný zázrak, prostě to odvede o trochu (hodně trochu) více tepla, za třetí, čekat od toho zázraky je naivní…pokud to není zvlněné, ohnuté, nebo něco, tak řešíš nesmysly

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ok přiznávám, že jsem brzdil špatně a asi jsem od toho čekal moc. Ohnuté to není, ale před rokem jsem přijel s něčím podobným na jiném kole do servisu a hned mi řekli „vyměnit – po uvaření to už nebude brzdit jak má“.

          0 0
          • novas752  

            Nebude no, povrchová vrstva kotouče změní svoji strukturu. Zahřátí na teplotu přes 200–300°C, výdrž na teplotě, pozvolné ochlazení. Tak trochu to připomíná popouštění (které normálně trvá daleko déle než pár minut, ale i tak, něco se tam děje, pálený kotouč taky zvoní jinak když o něj něčim cinkneš).

            "2.3 Popouštění

            Popouštění ocelí se skládá z ohřevu na teplotu nižší než A1, výdrže na této teplotě a následujícího ochlazování vhodnou rychlostí. Rozsah změn struktury a mechanických vlastností

            závisí na teplotě a délce popouštění. [1,2]

            Popouštění může probíhat při nízkých teplotách (do 200 °C), vzniká tzv. kubický martenzit,

            mírně se snižuje tvrdost oceli a snižují se vnitřní pnutí.

            Další stadium popouštění je při teplotách 200 – 300 °C, zde probíhá rozpad zbytkového austenitu na bainit. Nejvíce se zvyšuje měrný objem oceli.

            Při popouštění nad 250 °C vzniká rovnovážný karbid Fe3C a nízkouhlíkový martenzit se mění

            na ferit, vzniká feriticko-cementitická struktura nazývaná sorbit. Snižuje se tvrdost a zvětšuje

            tvárnost a houževnatost oceli, zároveň se snižuje vnitřní pnutí a zmenšuje měrný objem.

            Při popouštění za vysokých teplot nad 500 °C hrubnou částice cementitu a také rekrystalizují

            a hrubnou feritická zrna, vzniká sorbit a při vyšších teplotách zrnitý perlit. Probíhá transformace martenzitu na sorbit, materiál dosahuje optimálních pevnostních vlastností, houževnatosti a plasticity."

            0 0
            • Smazaný účet  

              Díky za odborný výklad… něco takového tam zmiňovali v pár větách, ale už si to nepamatuji…

              0 0
    • AussigBiker  

      Jestli brzdis 1/4 desticek (ja to nejsem z obrazku schopnej poznat, protoze nevim jak to ma spravne vypadat), tak to bude tim.

      Me se varily normalni kotouce s XT brzdama v jednom kopci v Cechach. Tak jsem nasadil IceTech a v Alpach 3 sjezdy, kazdej tak 15 km, sklon 12–16% a uplne v pohode a to vazim tak o 25 kg vic jak ty. Takze to proste musi na tvoji hmotnost fungovat.

      0 0
      • novas752  

        Správně má být využita celá brzdová plocha = v místech kde nejsou paprsky prostě celá výška té části kotouče, o kterou se brzdí.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Rozumím, ale jsem asi limitovaný uchycením brzdového třmenu… respektive potřeboval bych ho snížit což nemám jak.

          0 0
          • ricky  

            Podle fotky to vypadá, že máš rám dimenzovaný na 180 kotouč, proto nejsi schopen snížit třmen tak, aby desky brzdily celou plochou. Takže ano, potřebuješ 180 kotouč.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Nene defaultně tam je v zadu na všech těchto modelech 160tka… jde o Ghost Lector (přítelkyně má to samé kolo, má tam nejlevnější Shimana a ty ten třmen mají o chlup níž).

              0 0
              • plzakj  

                To, ze ti kotouc nebere celou plochu desek, muze byt i nebezpecny. Po case se desky budou dotykat a prestanou brzdit.

                0 0
    • novas752  
      1. Ano je to spálený kotouč
      2. Brzdíš tak 3/4 destiček, máš moc vysoko třmen.
      3. Byly ty destičky a kotouče nejprve správně zajeté? Jestli ne tak ani ta nepřečnívající brzdová plocha zdaleka nebrzdila tak jak mohla, povrch destiček si kotoučem vyleštil a pak soustavným stiskem jen generoval teplo aniž by to brzdilo tak jak by při danym stisku mělo.
      4. Správně by mělo být rozložení zcela opačné = přední brzdou cca 70%, zadní ten zbytek.
      0 0
      • filipino_23  

        sa mi zda ze pod trmenem su podlozky, alebo spatne vidim

        0 0
        • Smazaný účet  

          Nene, pod třmenem podložky nejsou.. níž to už dát nelze.

          0 0
          • Dorsiflex  

            A těch původních Sramů, které jsi zmiňoval, stejný problém asi nebyl, ne? Tohle by jsi měl vyřešit, jezdit takto je dost na ***. Nevím, co tam máš nebo nemáš, ale minimálně ta 180tka a vhodný adaptér určitě pomůžou.

            0 0
            • Smazaný účet  

              U Sramů v tomhle problém nebyl (a byl to stejný průměr kotouče). Zkusím nějaký adaptér a 180tku kotouč.

              0 0
      • Carloss  

        Kontrolní dotaz- co to znamená spálený kotouč, potažmo čemu to vadí pokud není zkroucený? Na parkovém kole jsem měl kotouč do modra a nikdy mě ani nenapadlo, že by to mělo něčemu vadit, nebo bych takový kotouč měl vyhodit:)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Hele já fakt nevím… jen říkám, co mi před rokem řekli ve Specialized servisu… cituji „Jednou spálený kotouč už nebude správně brzdit, je to potřeba vyměnit“.

          0 0
          • kubad  

            takhle vařený kotouč asi bude chvilku hůř brzdit, ale zase se chytne, s tím bych si nelámal hlavu

            0 0
          • Carloss  

            pokud bude hůř brzdit, tak bych ho přejel brusným papírem a šmitec, ale myslim, že ani to nebude potřeba.

            0 0
          • kycis  

            Hele kdysi jsem upekl Avid Juicy tak, ze se na povrch kotouce natavila vrstva z desticek a byl uplne cernej. Chvili to delalo bordel, pak se to obrousilo a kotouc jezdi dodnes. Nejhorsi je smrt vyplaseni, pokud to normalne brzdi, barvu neres.

            0 0
      • Smazaný účet  

        Ahoj, máš pravdu ve všech 4 bodech samozřejmě. Jen v bodě 2 nemám jak ten třmen dát níže – je to už nadoraz (možná kolo nebylo koncipované pro tento třmen). Možná tam zkusím hodit 180 kotouč a nějakou redukcí to dostat do lepší polohy.

        0 0
        • novas752  

          Koukám na to no, je to divné, na 160mm je postmount moc vysoký a na 180 by byl strašlivě nízký. Sand jen že by ten rám konstruovali ještě podle starých Avid brzd, kam se pod třmen normálně dávaly ještě podložky jako ve špalku V-brzdy. Ten třmen měl packy položené výše aby se tam podložky vešly a destičky seděly na kotouči správně, potřebnou výškou by to zhruba odpovídalo.

          https://images.singletracks.com/…IMG_7750.jpg

          0 0
          • kovar  

            asi to tak bude, že je to nedofrézované na třmen s CPS ofsetem , ale bez podložek, prostě to asi u Ghosta zkonili.

            https://www.sram.com/…tb-rev-e.pdf

            0 0
            • Smazaný účet  

              Divné je, že u těch Sramů jsem měl kotouče jeté v celé ploše (dokonale jak to má být)… v servisu nasadili Shimana XT a jsou pokryté jen 2/3 kotouče… jasně, řekl bych, že tam asi mají přijít ještě spacers nebo CPS, ale přítelka má taky Ghosta a Shimano ji tam sedí perfektně.

              Napadá mě, že ona to ale měla už z prodeje osazené Shimanem… zatímco já Sramem… takže je možné, že to se Shimanem nikdy 100% kompatibilní mít nebudu, leda že bych nechal zbrousit třmeny…

              No je to záhada…

              0 0
              • xtonda  

                Pokud to dělal servis, tak bych čekal, že to buď vyřeší nebo ti to vrátí s tím, že to to tam nepasuje a ne toto, bych snad uvažoval jim to vrátit ať to vyřeší.

                0 0
            • Smazaný účet  

              Tak ještě doplnění… teď jsem změřil vzálenost uchycení brzdového třmenu o osy kola u svého Ghosta 3.9 (z výroby osazeného Sramem) a to samé u kola přítelkyně Ghosta 2.9 (z výroby osazeného Shimanem) a ta vzdálenost od pevné osy k uchycení třmenu je stejná…

              …pak tedy nechápu, jak je možné, že na jejím kole je třmen Shimano (nějaký základní model) dost blízko ose (aby využíval celou brzdnou plochu kotouče) a na mém kole je třmen Shimana XT výše a tedy nevyužívá celé brzdné plochy kotouče… záhada.

              0 0
              • Wiggle  

                Jina sirka desticek?

                0 0
              • Smazaný účet  

                Pokud desky zvrchu nepřesahují kotouč, pak je to OK.

                0 0
              • jIrI___  

                Jak píše p@X, udělej si jednoduchou kontrolu, zda vršek destiček lícuje s vnějším průměrem kotouče. Pokud ano, pak je vše v pořádku. Pokud ne (tzn. na deskách je plocha nevyužívaná k brzdění), pak je někde chyba. Ony tyhle IceTech kotouče mají poměrně širokou brzdnou plochu a tak na oko ta obrzděná plocha může klamat. Na silničních brzdách vypadala obrzděná plocha mého kotouče podobně a přitom vršek desek s kotoučem lícoval, po výměně kotouče za jiný typ už je obrzděná celá jeho plocha. Tím vyvrátíš nebo potvrdíš domněnky tvořící 3/4 tohoto vlákna :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Díky udělám tento test večer + porovnám šířku brzdových destiček (moje vs přítelkyně) …začínám podezřívat ty brzdové destičky…

                  0 0
                  • Libores  

                    Nový destičky mívají zkosenou spodní hranu, takže nezabírají celou plochou, jako když se trochu sjedou. Tak velkej rozdíl, aby to vyrovnalo to co máš ty na kotouči, to ale není.

                    0 0
                  • xtonda  

                    Jestli má levná Shimana, pod Deore, číslice na začátku menší než 6, tak má jiné destičky, které jsou vyšší.

                    0 0
              • kovar  

                pokud nechceš frézovat rám nebo adaptér , máš dvě možnosti, dát tam na stávající sestavu 170mm kotouč (blbě se shání a výsledek nejistý, kdo ví jak by to dopadlo) nebo pořídit 180mm kotouč a adaptér 20P, kde bys ubral jen jedny podložky.

                0 0
                • Slavik  

                  Mám stejně blbě obržděný koutouč. Nastalo to po výměně z SM-RT76, kde byla plocha obržděna celá, na SM-RT86, kde je dole cca. 2 mm netknuto, jako zde na obrázku zakladatele. Brzdy BR-M8000. Takže asi malá nekompatibilita. Důvod záměny 76 na 86 byl ten, že jsem si popletl při objednávce čísla.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Ahoj díky za info… ano, bude to menší výškou brzdových destiček Ice-Tec + poměrně širokou brzdnou plochou kotouče…

                    0 0
                    • MatS  

                      Ony destičky na Shimano Deore a výš jsou nižší, ale širší. Kdežto na levné brzdy jsou B01S a jsou vysoké a úzké.

                      Ale mám SLX brzdy, destičky G02A a XT kotouč SM-RT81 a obržděnou celou aktivní plochu.

                      0 0
    • JachymP  

      .

      0 0
    • vilemx  

      Ohledně té údajně špatné polohy třmenu vůči destičkám. To nemá zásadní vliv na „uvaření“ kotouče (jak dlouho to dokáže brzdit), ale jen na brzdný účinek (jakou silou to brzdí).

      Tady je problém s odvodem tepla – dlouhý sjezd, vs. délka doby brzdění/chladnutí vs. hmotnost jezdce. Když jsem vozil dvě děti (jedno v sedačce a druhé na tyči, celkem cca 150 kg), tak stačil 500 m kopec s převýšením 40 m a brzdy vypadaly podobně. Pomohly teprve až IceTech kotouče 203 + 203 mm, snížení rychlosti (= prodloužení doby jízdy, takže i delší doba na chladnutí) a rovnoměrné rozložení dávkování mezi přední a zadní. Kdybych to rozjel a chtěl brzdit až dole, tak uvařím i tuhle kombinaci.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jojo… to bude ono… taky si myslím, že skutečnost, že mi brzdový třmen nejde dát níže nemá zásadní vliv na uvaření. Asi zkusím přejít na větší 180 kotouč přes redukci a hold si budu muset uvědomit, že i tyhle dražší brzdy lze snadno uvařit…

        0 0
        • novas752  

          Uvařit znamená že přivedeš kapalinu uvnitř brzdy k varu. Tohle uvařené neni, uvařit brzdy s keramickejma pístkama (mizerně vedou teplo) a s chlazenejma destičkama (část tepla směřující do pístku je odvedená chladičem) fakt nestihneš během kilometru poměrně rychlé jízdy.

          0 0
          • vilemx  

            Jasně, pokud pojem „uvařit“ bereš jako přesný fyzikální důvod selhání brzd. Potom by v tomhle případě šlo o „utavení“ kotouče, resp. takřka vyčerpání jeho tepelné kapacity :))

            0 0
        • Esi  

          Myslím že bude stačit brzdit tak jak se má, oběma brzdama, na pevném podkladu přední víc a krátce a razantně, pokud budeš celý kopec přibrždovat aby ti přítelkyně stačila tak uvaříš jakékoliv brzdy. Pod kopcem na ni jednoduše počkáš, pro oba to bude bezpečnější. Ty brzdy teda neuvaříš ve smyslu že uvaříš kapalinu a tím to zavzdušníš, ale pálíš kotouče

          0 0
        • LM  

          Doporučuju začít víc používat přední brzdu. Když si dáš dozadu nějaký semi-slick plášť, tak to půjde samo :-)

          0 0
        • xtonda  

          Když tam dáš 180 kotouč a origo adaptér 160 na 180 tak to dopadne stejně, třmen zase bude o kus výš.

          0 0
          • Kouba_2005  

            Ale pak uz muze adapter zbrousit, aby byl trmen niz. S timhle neudela nic.

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Kamarád to vyřešil tak, že dal dozadu manželce 180mm kotouč. Je to teď lepší, když neumí brzdit přerušovaně a stojí pořád na zadní brzdě.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zkusím taky… snad to nebude vzhledem k většímu kotouči pro změnu drhnout o destičky :)

        0 0
        • theedge  

          Vzhledem k vaze 90kg a jezdeni vetsich kopcu je blbost mit 160 kotouce …

          Bez ohledu na to ze ti spatne sedi trmen na kotouci a jeste jsi blbe brzdil.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jojo já to tak taky cítím… těch 160 stačí přítelkyni, ale na mě to je málo. Vidím to na přechod na 180 přes adaptér…

            0 0
    • Smazaný účet  

      Ice tech kotouc musis pred jizdou vychladit…mrazak, pytlik s ledem nebo tak…

      0 0
    • Pista.Wassermann  

      Dej adaptér a 180 ku kotouč. A pokud nebudou destičky dosedat má celou plochu jao teď, tak obrus, sniž adaptér az dokud to nebude na 100% s tím, jak to je teď, nic neuděláš, musel bys sahat do rámu nebo brousit třmen, což je nezvratný proces. Při přechodu na 180ku si budeš brousit jen adaptér za pár korun. No a rady ohledně brzdění si dostal… Stejně je sranda, že se ti něco takového povedlo. Já mám 90kg a nikdy se mi to nestalo, pravda, mam 180ku i vzadu…jestli chceš ušetřit, vykasli se na ice tech kotouč.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Stejně mám pocit, že celá Ice tech technology je jen nafouklá bublina a centerline kotouče s deskami bez chladičů odvedou stejnou, ne-li trvanlivější práci…

        0 0
        • MlokCZ  

          Ani bych neřekl. Zázraky to sice nedělá, ale určitě pomůže.

          S organickými deskami jsem v horách v pořádných sjezdech se 180/160mm kotouči aspoň párkrát uvařil (vždy desky) každé brzdy co jsem kdy vozil.

          Shimana s Ice-tech kotouči jsou jediné brzdy, které jsem ani s organickými deskami nikdy ani v horách neuvařil. Na fullu tedy vozím už delší dobu raději sintry, ale i na fullu jsem měl v horách s Shimano brzdami i organiky (a na HTčku je vozím pořád).

          0 0
        • mr.antik  

          mě teda centraljny vibrovaly a brzdily o fous hůře než shimana při stejných deskách. Ale furt ani jeden z nich neměl na staré Hope.

          0 0
        • Atilla  

          No mě se zdá, že Shimano kotouče SM-RT76/86 brzdí líp než centerline kotouče. S výdrží jsem neměl nikdy problém, to je dřív ohnu než probrzdím.

          0 0
        • xtonda  

          Mě když už teda ten sendvič, tak to provedení Freeza, kde je to alu jádro vyvedené ven ve formě chladiče. Už dřív sem koukal na kotouče SM-RT99 a teď vidím, že novější provedení RT-MT800 je za skoro stejnou cenu jako ten RT86.

          0 0
      • Esi  

        No myslím že takhle upéct icetech kotouče na kilometrovém kopci v Jizerkách je celkem výkon. Bez problémů jsem sjel ze zlatého návrší na horní mísečky na krosovém kole, 160 kotouč vpředu i vzadu, brzdy tektro, polymerové destičky. Měl jsem v té době tak 105kg je to 6km a 500 výškových metrů. Tak že příště před zatáčkou zabrzdit, a nechat to jet aby se to chladilo a není problém.

        0 0
        • Atilla  

          Tak normálně se jezdí DH ve Špindlu a to má 2,1km a 450m výškových a brzdy tam taky neuvaříš.

          0 0
          • Esi  

            No právě, na kilometrovém kopci v Jizerkách uvařit brzdy snad nejde. Já to pak spíš jako že nemusí být pravda že je 160 vzadu málo hlavně když je icetech a jsou tam desky s chlazením to by mělo na XC kole v pohodě stačit i v Alpách

            0 0
            • Smazaný účet  

              Hele jak vidíš tak jde :)

              0 0
              • Esi  

                Jo evidentně když se člověk snaží tak to jde, že jsi cely sjezd lehce přibrždovat zadní aby jsi přítelkyni neujel a potom neměl 14 dní studené večeře :-)

                Ten kotouč bych normálně používal dál, pokud není zhroucenej tak bude fungovat normálně

                0 0
    • jIrI___  

      Co jsou vůbec zač ty tmavé fleky na obrzděné ploše, není to už hliníkové jádro?

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tak přátelé ZÁHADA ROZLUŠTĚNA …vyndal jsem destičky, změřil jejich výšku, pak změřil výšku brzdné dráhy na kotouči a je to jasné… destičky jsou příliš úzké na to, aby pokryly celou brzdnou plochu. Shora krásně s koncem kotouče lícují (tedy není to tak, že by horní část část brzdových destiček nebrzdila – zůstala nevyužitá), jen je tento typ brzdových destiček dole o pár milimetrů zkosen (netuším proč) a tak tam těch pár milimetrů chybí. Destička v této zkosené části nedosáhne na kotouč a tak na kotouči v této oblasti není stopa po brždění.

      Kontroloval jsem to jak měřením plochy destičky, tak přiložením destičky na kotouč, tak i koukáním / svícením do třmenu při současném zmáčknutí brzdy. Kontaktoval jsem i Ghost distributora pro ČR a tam mě ujistili, že všechny rámy se dělají naprosto stejné (není rám na Sramy nebo rám na Shimana), tedy problém musí být jen v destičkách.

      Shimano si destičky takhle vyvinulo (asi z nějakého důvodu, který neznám), tak to bude celé v pořádku :) Jen se tedy pokusím vzadu přejít pomocí adaptéru ze 160 kotouče na 180 kotouč.

      Jen možná dotaz… vepředu i vzadu mám uchycení Post Mount. Vepředu mám adaptér SM-MA-F180P/P2 a koukal jsem, že Shimano tento adaptér na zadek nedělá… následně jsem se někde dočetl, že to je proto, že se stejný adaptér používá i dozadu (že se to u tohoto typu adaptéru nerozlišuje). Je ta informace správná? …bude to i v zadu sedět?

      0 0
      • Smazaný účet  

        U smrt kotoučů to prostě tak vychází, destičky jsou zkosené kvůli lepšímu nasazování kola, takže když je nový kotouč, zezačátku je zbroušený jen úzký pásek u vnějšího okraje…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jojo, koukám že to máš stejně :)

          0 0
        • Jakobo  

          Neni cely ten problem v kompatibilite? Dnes je fakt spousta rad a uz ani u stejneho vyrobce nejsou mezi sebou kompatibilni. Nevim, treba k tem brzdam 8100 by mel mit kotouce MT800 a poloha desek by pak vychazela nize.

          Ja treba mam brzdy 785, kotouce RT81 a uz od zacatku jsem je mel obrzdene temer v cele plose.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Dle výrobce to kompatibilní je – ten kotouč je přímo doporučovaný k brzdám 8100… to jsem ověřoval, než jsem to nakoupil. Viz doporučené rotory tady: https://www.tsbohemia.cz/…d338604.html?…

            0 0
            • Jakobo  

              Stranky prodejcu bych uplne ignoroval a zvlast TS Bohemia! Musis primo do manualu Shimana a najit si tabulku kompatibilit.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tady ale imho žádný problém není, desky jsou celou plochou na kotouči, který má teď akorát moderní žíhaný look, je třeba naučit se používat hlavně přední brzdu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Přesně tak… desky jsou celou plochou na kotouči… tedy v tomhle směru není co řešit…

                  0 0
                  • Jakobo  

                    Celou plochou urcite ne, alespon ne u tebe, viz foto v uvodu. Asi je spatna pozice trmene vuci kotouci. Co presne s tim netusim, ja to kolo neznam a moc informaci jsi neuvedl.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Asi jsi nečetl moje další komentáře… tak opakuji „Desky jsou zaručeně celou plochou na kotouči“. To co tady psali výše (že to je takhle špatně) byl planý poplach od komentujících…

                      0 0
        • unitak  

          Zrovna teď jsem nasadil SLX br7120 a 180 CL kotouč sm-rt70. Také mám blíže středu kotouče „neojetou“ plochu kotouče. Myslel jsem, že by to mělo být sjeté celé…Takže se tím nemám trápit jo? Už jsem uvažoval, že bych trochu zbrousil adaptér, aby byl třmen o cca 2mm níže…

          0 0
          • Kouba_2005  

            Adaptér samozřejmě zbrousit můžeš, aby byl níž a destička ti hoblovala kotouč víc ke středu. Ideální ovšem je, když je destička co nejvíce k venkovnímu okraji, tam je logicky největší průměr kotouče. Jestli ti to brzdí na celou destičku, která nepřesahuje venkovní hranu kotouče, tak na to prď :-)

            0 0
            • unitak  

              Aha díky. Brzdy jsem nasadil asi před hodinou, ještě jsem je nejel, ale jen jsem to opticky zkontroloval a vrch destičky je zároveň s hranou kotouče, takže to je asi ok…

              Díky za ušetřenou práci :-)

              0 0
          • abel  

            aby ti pak kotouč neobrousil třmen.

            0 0
      • Jakobo  

        Proc chces dozadu cpat 180 kotouc? Pokud brzdis 70% zadni brzdou tak spis se nauc pouzivat predni ne? Tu zadni uvaris tak jako tak pokud brzdis zadni. Se nedivim, brzdis zadni a kolo nezpomaluje tak brzdis cim dal tim vic az kotouc zcerna.

        A taky se podivej do nejake tabulky kompatibilit. Dneska vznika obrovske mnozstvi novych standardu, i u Shimana, vetsina se v tom ztraci a je mozne, ze nemas odpovidajici kotouce k brzdam nebo desticky.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kompatibilní to je (je to přímo doporučený kotouč pro tyto brzdy). A brzdím v pořádku.. tady jsem prostě jen testoval co ta brzda snese… a prostě to nesnesla (neodhadl jsem to).

          0 0
      • jIrI___  

        Záměrem toho zkosení je zjednodušení nasazení kola kola, ať se ti kotoučem nezasekne o desky. Prakticky je to zkosení k ničemu :). Pokud ti lícuje vnější hrana destiček s kotoučem, pak ses znepokojoval zbytečně, vše je v pořádku. Ale stejně by mě zajímalo, co jsou zač ty fleky na brzdné ploše…

        0 0
      • mr.antik  

        jj PM bude sedět i vzadu

        0 0
      • AussigBiker  

        Tak to „uvareni“ brzd bude nejspis teda zpusobeny brzdeni zejmena zadni brzdou. No jsem rad, ze je nakonec s kolem vsechno v poradku, bylo by divny, kdyby ne. Hned doma mrknu na svoje desticky, jeslti je mam taky zkoseny (Shimano Saint a silnicni 105) :).

        0 0
      • xtonda  

        Jak už tu psali jiní, pokud destička nepřesahuje a brzdí celou plochou, tak je to v pohodě.

        0 0
    • michomin  

      Jestliže jsi dosáhl při brzdění teploty 200 – 300°, tak se ti zvětšil objem kotouče, tedy i tloušťka (viz poučení novase o tepelném zpracování oceli), a to je dobré, ne? Vlastně jsi obnovil obrzděnou část. No není to skvělé?

      0 0
    • Georrge  

      Teplotu podle barvy vidim na 200–250 stupnu, to pro kotouc neni problem. Pokud jsi neuvaril kapalinu (coz asi ne, na to je ta teplota jeste mala) tak to neni problem. To nerovnomerne sjizdeni kotouce je horsi.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce