Utahnu to do kopce ? -kazeta 12-27 s prevodnikem 22-32-44

62 nepřečtených
  • Lada1

    Tedka jezdim klasiku 11–32 a 22–32–44. Pri pouziti kazety s nejvetsim pastorkem 27zubu mam strach, ze bych to nemusel do prudkych stoupani utahnout.

    22/32 dava pomer 0.688 a 22/27 dava pomer 0.815 , coz mi pripada dost velky rozdil.

    0 0
    • kubad  

      Záleží jak jezdíš, pokud jedeš kopec silově s menší frekvencií tak je to OK pokud jezdíš frekvenčně bude to asi problém. Já vozím na kole 44/29 a 12–34 tj nejlehčí 29–34 poměr 0,85 a jde bez problémů vyjet prakticky vše

      0 0
    • romachain  

      Já mám 11–28/22–32–44 a to co bych neutáhl bych ani neustál:-)

      0 0
    • pajik  

      druhy nejvetsi kolecko na 11–32 by melo bejt 28, tak si ho tam dej v nejakym prudkym kopci a uvidis (27 bude jeste o chlup tezsi ;-)))

      0 0
    • Peslezedirou  

      Na HT vozím 11/28 a na fullu 11/32, u všech trojpila. Sice v kopci jezdím menší frekbenci, ale stejně mi je příjemnější 11/32. Pokud jedu na HT s 11/28 tak to ze začátku nevadí, ale po pár hodinách je to celkem znát. S 11/28 vyjedu prudké kopce stejně jako s 11/32, ale jsem dřív ko.

      0 0
    • jecnak  

      Problem je na delsich marathonech, kde je clovek na konci tak v haji, ze vezme za vdek i necim vetsim nez 27. Jezdim 11–28, ale treba na 200ku Salzku si tam dam 30z.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Jezdím 11–25. Na suchu mi to stačí, v blátě nejezdím.

      0 0
    • zirecek  

      Záleží jak a co jezdíš. Jestli jezdíš dlouhé tratě, výlety, raději lehčí převody. Jestli máš kazetu 11–32, zkus jezdit předposlední pastorek, to je nejjednodušší přiblížení, :-).

      0 0
    • orgoj.chorchoj  

      ja ted resim jestli 11–32 nejni moc tezky a ty zacnes s timhle :D ale kdo chce na bednu musi zkratka trpet

      0 0
    • visions  

      Pane Lorenc,uvezu to?Ne.A teď?:-)

      0 0
      • Pavel  

        Teď už jo… a NEHOUPAT!

        0 0
    • honza.biker  

      taky jsem jezdil 11–32, ted mam 11–28– neni to o moc velky rozdil a vyhovuje mi ze jsou mensi skoky mezi prevody…

      0 0
      • Daf  

        Prosimte, kde jsi koupil devitku 11–28?

        0 0
        • honza.biker  

          Nekupoval jsem ji- mel jsem starou 8-cku a pouzil jsem z ni 26z takze mam ty nejvetsi misto 24–28–32 24–26–28

          0 0
          • Daf  

            Tak to jo. Uz jsem se lek ze to nekdo vyrabi ;)

            0 0
    • kolda  

      dlouho jsem vozil 8kazetu 11–28, taky se mi líbilo jemné odstupňování a razil jsem názor, že s tím vyjedu vše.

      teď mám 9-ku 11–32 a hlavní plus vidím v tom, že daleko víc toho vyjedu na střední a nemusím v kopci dávat malou. to je podle mě největší výhoda větších pastorků.

      0 0
    • Blade  

      No tak prostě zkus do kopců neřadit nejlehčí pastorek, ale jen ten druhej co má 28 zubů…Uvidíš, jesi to budeš dávat nebo ne. Mně by to třeba ani nevadilo, nejlehčí převod jezdím fakt výjimečně, ale dost v kopcích řadím prostřední pila- velkej převodník(32–32) protože se mi nechce shazovat a následně nahazovat řetěz na prostřední placku :-) a tady by 27 místo 32 bylo dost těžký. Nehledě na to, že přijdeš o nejtěžší převod(44–11), což by mně vadilo.

      0 0
      • MARIN  

        chtel bych videt jak se da jezdit na prevod prostredni pila- vlekej prevodnik(32–32) :)

        0 0
        • JSt  

          musis udelat na retezu smycku ;-)

          0 0
          • pepek  

            A tak nějak on vytváří ty vysoké AVG-prostě udělá smyčku někde na kabelu a ono se to naklonuje dvakrát.

            0 0
            • Blade  

              Dneska 75km za 3 hodiny v terénu a kopcích.. a včíl mudruj ;-)

              0 0
              • pepek  

                No ty „terény“ a „kopce“ bych chtěl vidět. Ani na té Čebínce jsi eště určitě nebyl.

                0 0
                • Blade  

                  Byl.. tejden po tom, cos to uved v bonbónkách, bo kde to bylo..

                  0 0
              • JSt  

                nenechavej si to pro sebe, zkus to prodat na nejakym zavode. na b-ch-b by ti to stacilo na prvni padesatku ;-).

                0 0
        • Blade  

          Člověk to po sobě jednou nepřečte a hned má kýbl sraček na hlavě :-D

          0 0
    • vysmátej bajker  

      Jo jo 32 se většinou vozí ale občas se hodí:).

      0 0
    • Lada1  

      asi vezmu obe. 12–27 a 11–32(34). a budu davat dle trasy, kterou budu predpokladat, ze pojedu.

      Ale nebude mit vliv na plynulost razeni to, ze jedna bude jetejsi ?

      12–27 KCNC , 11–32(XTR07) retez KMC X9 nebo CN7701

      0 0
      • Peslezedirou  

        Nechceš teda vzít raději 11–30? Kompromis…nebavilo by mě přehazovat kazety.

        0 0
        • Lada1  

          no jo a kdo ji dela, kde se da koupit ?

          (ta 12–27 vazi ca 130g, coz je dost dobra vaha, oproti XTR, ktere ma o 100g vice)

          0 0
          • Peslezedirou  

            Koukal jsem na nabídku a 11–30 jsem nenašel, jen na osm pastorků :o/ A to jsem žil v domnění, že se XT dělá i 11–30 :/

            0 0
          • kubad  

            Tohle je popis známého co ji vozil kazeta KCNC :-) „na 260. km jejího života mi začal divně přeskakovat řetěz …“

            0 0
            • MlokCZ  

              Dobrá gramařskká úprava :-)

              0 0
            • Lada1  

              vidim, ze ma i KMC reteaz.

              no pokud kezdil nekde v bahnitem pisku pak jo. ale jinak ta kazeta ma taky 4nejvetsi pastorky titanove – zbytek alu. takze by to melo byt stejne jako u xtr

              0 0
              • kubad  

                XTR má tuším 4 Ti a zbytek ocelové – a v tom je ten rozdíl !!! živitnost Alu kazety je hodně problematická

                0 0
              • kubad  

                www.titanwills.cz/ tady mají zajimávé nabidky na skládané kazety verze 11–30 tam je

                0 0
              • kubad  

                www.kcnc.com.tw/…wWeb/rd9.htm tady máš 9-kové kazety KCNC o titanu tam není ani slovo, je to z bloku hliníku a nejmenší kolečko je ocel. Je to přesně ta porouchaná viz obrázek kousek víš :-)

                0 0
              • pelhrimov  

                To je právě ten *******, pokud si to tedy nepleteš, malý pastorek je daleko více zatížený a jestli je ze slitiny hliníku, tak to jsou vyhozené peníze. Za další: Slitina titanu může mít velice solidní pevnost, ale na otěr to také nebude žádná hitparáda.

                0 0
          • pelhrimov  

            Kazeta 130g bude mít minimální životnost v bahně a o trošku větší v suchu na silnici.

            0 0
    • peky  

      „Pane Lorenc uvezu to nebo si mám přidat cihlu?“ „Ještě“ „A teď?“ „dobrý“

      0 0
    • petrun  

      Okruh okolo kaňonu Du-Verdon (tam je prudkých stoupání spousta) jsem jel na kombinaci 11–28/26–36–48 (cross s pneu WTB Nanoraptor 29×2,1). Co nešlo urvat v sedě, to jsem dal ve stoje. Když chceš jezdit do kopce, nemůžeš na tom pořát dřepět jako paní Radová :-))

      0 0
    • o.1  

      utiahnut to utiahnes, ale co tym ziskas, okrem toho ze pojdes do vyssich tepov aj ked sa ti to mozno zrovna nebude hodit?

      0 0
    • winter78  

      Treba na to dať pozor. Viem že sa jedná o MTB, ale ja som pred pár dňami menil kľuky na cesťáku a „hrdinsky“ som vymenil aj počty zubov, takže namiesto 34 na malej píle som zobral rovno 39 zubovú…a ejha…do kopcov ,kde som predtým vyšliapal s prstom v nose, som včera ťahal na najľahšom možnom prevode už kdesi v polovici 8km stúpania…a to som mal fakt obavu či nebudem musieť tlačiť (hrozná to predstava :-((( ).

      0 0
      • nooski  

        Silničařina je o utrpení, odolnosti a schopnosti snášet bolest ;-) Já letos použil zatím nejlehčí převod na Pustevny a sice 39×19. Zbylé dva pastorky jsou čisté a jak nové. Diesel Power! :-) Spíše při každé vyjížďce chybí jedenáctka pastorek.

        0 0
        • Rychlej turista  

          To říkám furt: „Per tam velkou!“ :-)

          0 0
          • mr.antik  

            mně kolena řikaj něco jinýho

            0 0
          • nooski  

            Když se jdem projet, tak je to spíše: „Dáme malou? Ale **** s tym, to se vyjede i na velkou“ :-)

            0 0
        • winter78  

          Nuž, doteraz som kopce jazdil skôr z nutnosti,aby som sa potom druhou stranou spustil ;-), ale teraz s takými prevodmi to už bude fakt boj a výzva. Len v kopci nezastať, nezastať za nič na svete, lebo sa už nerozbehnem ;-)).

          0 0
        • Biker jak Pes  

          Nechápu, jak vám může chybět jedenáctka. :-) Jezdím 50×12 a na takový problém jsem fakt nenarazil, do cca 62–63 km/h se s tím dá šlapat i spurtovat, pak už stejně zalehávám… :-)

          0 0
          • nooski  

            To máš jednoduché – jsem naučený na nízkou kadenci a vyhovuje mi.

            0 0
            • Biker jak Pes  

              Jj, jasně, mě spíš vyhovuje kvedlat jak večerníček. :-)

              0 0
              • nooski  

                Mimochodem stoupání na Benkovice a Domoradovice znáš. Tam mě jednou proháněl pincek a byl jsem nucen vyjet to na 53×19 až 53×17 podle sklonu, ale nedostal mě :-)

                0 0
                • Biker jak Pes  

                  Hehe, to jsou pěkné kopce. Od té doby, co je nový koberec na Benkovice, tam jezdím rád (pokud jsem doma). Jednou jsem to sprintoval, ale za Avií, to bylo taky dobré tornádo. :-)

                  Domoradovice jsou taky zážitek, když to jedeš s magorama a pod 30km/h nejdeš. Hlavně ten závěrečný úsek, tam plivu ven plíce po kusech. :-D

                  0 0
    • touza  

      Jezdím trochu víc frekvenčně, tak jsem zvolil 11–36 společně s 22z malou plackou. Z počátku se mi všichni smáli, ale kopce ukázali, že to byla správná volba. Ne že bych to s méně zuby nevyjel, ale je to pohodlnější. A ti co se smáli mi jí občas závidí :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.