Přehazka Favorit - na kolik převodů ?

45 nepřečtených
  • N-Dorfin

    Ahoj, chtěl bych se zeptat kolik převodů utáhne přehazka na Favoritu (klasická, stříbrná s proužky, nápis favorit) .. chtěl jsem víc než původních 5 převodů. V krámu měli jen sedmikolečko (za stejnou cenu jako 6ti), tak jsem ho vzal .. vím že 6tikolco ještě utáhne .. ale utáhne i sedmikolečko? Dík moc ..

    0 0
    • trpaslik72  

      dnes si jedu pro jednoho s 6ti kolečkem, ale o tom sedmi pochybuju :(

      0 0
    • Rychlej turista  

      Jestli myslíš tu celoželeznou z před 35 roky, tak to byla vyvaklaná bída se slabou pružinou a rozsah nic moc, nebyl tehdy potřeba. Ale ta novější, bakelitová, už má rozsah slušný a sedmikolo dá. Myslím, že to ještě někde ve sklepě mít budu i s tím sedmikolem :-)

      0 0
      • trpaslik72  

        a neměl bys tam přední brzdu? čelisti.. :(

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tyhle staré brzdy Centric a Speciál vůbec nebrzdí. Ty se na kola dávala jen z toho důvodu, aby bylo kompletní, jdi do čehokoliv jiného :-)

          0 0
          • trpaslik72  

            je to na renovaci a takže mi nejde o funkčnost ale o originál vzhled..

            0 0
            • trpaslik72  

              abych se opravil, o funkčnost mi jde, ale ne o 100% účinost ;-) :D

              0 0
            • Rychlej turista  

              Musel bych se podívat jestli ho tam ještě mám. Když jsem ho viděl před léty naposledy, tak bylo ještě kompletní, proto jsem ho ještě nerozebral. Ale pokud už s tím sousedi začali, tak bych ty brzdy postrádat mohl. Kde je Horní Bříza? U Plzně?

              0 0
              • trpaslik72  

                vpohodě, je to HB u Plzně no, ale nejradši bych sehnal pěkný centriky předek i zadek, mam momentálně ještě domluvený další 2 tak se uvidí co na nich bude :)

                0 0
          • Marskatin  

            no nevím mi brzdily centriky slušně. vždy záleží na kombinaci špalku s ráfkem. já tam měl ráfky nějaké Ambrosia

            0 0
            • Rychlej turista  

              Tak kdysi to stačilo, aut ještě moc nejezdilo a proto se zatáčky řezaly a tak se ani nějak výrazněji brzdit nemuselo :-)

              0 0
              • Marskatin  

                Mylslíme oba ty dvojtahovky s centrálním tahem a nápisem centric hranatého vzhledu a nemalé váhy? Ani nevím kdo to vyráběl, Favorit měl myslím svoje, ale ty byly proti tomu titěrné a zdály s mi dost pružné. Ja šel napoprvé s centrikama málem přes řidítka a koupil jsem je poté, co jsem je ozkoušel na kamarádově kole a brzdily lépe než klasické favoriťácké.Možná to byo tím, že mi špalky vyšly hned nahoru,tj. s nejpříznivěj­ší pákou…

                0 0
                • Marskatin  

                  jinakjá sám za sebe mám pocit, že dobrých 60% z toho jaká je brzda je dáno tím jk si sedne směs špalku s ráfkem. na čelistech se tolik let nicc nezměnilo…není důvod proč by neměly fungovat…to už je skoro jako tvrdit že jedny cantilevery nebo véčka brzdí a druhé ne. Jediné co přineslo podle mě výkon je to že s esnířily vídlice, zmizel ten nadbytečná prostor nad pláštěm a to umožnilo efektivnějšpákové poměry.

                  0 0
                  • Rychlej turista  

                    Bylo to dáno tím, že čelisti nebyly uchyceny na vidli a při brzdění jely spolu s ráfkem. Ale ty Cetricy byly z nich nejlepší. Speciály měly větší ramena a tedy i od vidle dojely dál :-D Centricy se dávaly tuším jen na F1, na ostatní Speciály a ty hrůzy s jedním tahem byly Esky.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      muzu se zeptat, kdyz mam na kole centriky – Premier, daly by se tam dat kola na cyklokros a udelat z toho takovy kolecko na cyklokros?

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Cyklokrosky mají jinou geometrii rámu, ale kola by měla mít rozměr stejný, tak by tam měly jít.

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          diky moc :)

                          prave premyslim ze bych to zkusil, kdyz to chci dat dohromady zase a musim dat aji novy gumy… :-D

                          jinak mi pride ze ty centriky co tam mam ja brzdily dobre, spis byl problem ze sli kola do smyku… jakoze kdyz si chyt poradne, tak brzdy kousli kola…

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            No to je právě taky díky té konstrukci. Zakously se do ráfku, ale brzdit začaly, až se natáhly. Ale dalo se s tím žít. Kdo zažil jen kotoučovky, asi by se dost divil, s čím jsme spokojeně brzdili :-D

                            0 0
                            • mr.nikdo  

                              no ja nejsem tak starsi rocnik :-D

                              sem to zdedil po tatovi :-D kerej na tom nalital…

                              a tusim ze jediny co na tom neni puvodni jsou rafky a kola a duse.. popr lanka, bovdeny a spalky… ale jinak zbytek mam puvod :-D

                              sem na tom jezdil chvilu a celkem se vyblbl :)

                              0 0
                            • autor_trek  

                              Osobní zkušenost – přechod z historických brzd na Favoritu na „V“, Protože jsem byl zvyklý používat obě brzdy, tak na „V“ to bylo zajímavé (trocha silničního lišeje). Účinnost se nedá porovnávat a při kritické situaci…

                              0 0
                • trpaslik72  

                  tyhle

                  0 0
          • Janes  

            Dovolím si s Tebou ne tak úplně souhlasit, ty co totálně nebrzdily (na fávu) byly ty s tím bočním přívodem lanka, Speciály a Centriky se daly s trochou péče o špalky a ráfky provozovat docela v pohodě, aspoňs to hned tak nezablokoval a nepoložil.A Cen­triky vůbec byly hodně podpultový a jejich majitel se stával předmětem závistivých pohledů :-)

            0 0
      • N-Dorfin  

        Když jsem se ptal prodejce, říkal že 6kolco nemá a neví jestli 7kolco utáhne .. že kdyžtak to nebude jezdit na ten největší převod .. jinak řazení je páčkama na rámu .. brzdy tam mám taky ty Specialy, ze zkušenosti vím, že jsou tak 1é x lepší jak ty centricy …

        na tom kole nechci závodit, ale prostě nabírat jarní kilometry ;) …

        v příloze je ta přehazka …

        0 0
        • Rychlej turista  

          To by mohla být ona. Ta moje sedmikolo dá s přehledem.

          0 0
        • trpaslik72  

          no ono je sice pěkný že to bude jezdit i bez toho jednoho převodu, ale mě by to nedělalo asi moc radost, ikdyž ostatní neznalí poznají prdlačku :)

          0 0
        • trpaslik72  

          ale máš ji vymazlenou to se musí nechat ;-) ty kladky vypadají super, ty už si tam měl?

          0 0
          • N-Dorfin  

            koupil jsem na aukru 2 favority .. každej po stokoruně .. a smíchal jsem součástky a ty lepší dal na tady toto kolo .. jeden favorit byl jakási deLuxe verze pro Němce (ale měl křivou vidli, to jsem na aukru nepoznal).. a tam byly tyhle kladky a Special brzdy .. jeden proto udělám vymazlenej a druhej dám jen do pojízdnýho stavu a možná ho střelím dál …

            Jak bude hotovo, tak to nafotím digitálem a hodím do našich biků …

            0 0
            • trpaslik72  

              a lak rámu je originál? jak už sem psal tak neska jedu pro jednoho, hodně původní stav ale dost koroze a ještě má známý nějaký 2 kousky ve sklepě, ale rám stejně bude na novej lak, opískovat, nechat udělat co možná nejorigo polepy a nechat laknout.. ale to spíš až na jaře nebo v létě :)

              0 0
              • N-Dorfin  

                vubec .. koupil jsem syntetiku v drogerii .. plechovka za 100kč .. rez jsem přejel rejžákem, vše očistil a odmastil acetonem (tím p7000 nebo jak to je) a jednou natřel .. barva je suchá asi za dva dny (měl jsem to ve studené garáži) .. ale doporučuji tu barvu ještě nechat tak týden uzrát )do té doby je ještě měkká) … a je to super .. zkoušel jsem do toho rýpat šroubovákem a ani se to nehne .. je to vlastně taková ta barva jak se používá např. na futra ..

                původní barva byla stříbrná, teď je modrá jako nebe :) .. a stálo mě to jen kilo a můj čas (2 hoďky)

                0 0
                • trpaslik72  

                  jj, já sem se asi rozhodl pro lakovnu, za cenu cca do 500 kč mi to opískujou, stříknou a podle požadavků přesto dají bezbarvej lak, aby se to hezky lesklo, už sem toho nalakoval, natřel a nastříkal celkem dost, ale nikdy to nebylo tak kvalitní, tak zkusím práci od profesionálů :)

                  0 0
                  • N-Dorfin  

                    tak to zni dobre .. odkud jsi? jako ve kterem meste si to nechavas delat ? :)

                    0 0
                    • trpaslik72  

                      Bydlím pár km od plzně, ale v plzni dá se říct trávim třičtvrtě času, jinak když se poohlédneš na netu po různých práškových lakovnách ve tvém kraji a projedeš jejich webovky tak určitě nalezneš něco podobného, některí mají rovnou v ceníku napsáno opískování a lakování kola rámů atd. a nevychází to opravdu nějak draze..

                      0 0
        • Smazaný účet  

          Zdravím tyhle přehazovačky se dávali i na Esku a tam bylo nějaký tříkolečko,doufej že to není ona.

          0 0
        • Vilém  

          Stale mi unika smysl, proc kombinovat favoritackou prehazku s nejakym 7mi kolem, kdyz to stejne nema indexove packy. Stylovka to taky zadna nebude, kdyz tam cpes shimano kazetu s minimalne 28z. Kdyz uz favorit saltr, tak bych tam dal maximalne 5ti kolo. Nebo radsi obyc Shimano SIS vcetne indexovych pacek.

          0 0
    • N-Dorfin  

      ještě jsem se chtěl zeptat .. nebude vadit přesmyku (taky favorit), že je vzadu 7kolo ?

      0 0
      • Rychlej turista  

        Přesmyk stojí za starou belu, takže horší už to být nemůže a sedmikolo to nezhorší :-D

        0 0
        • N-Dorfin  

          měj trochu úctu ke starým věcem :D …

          jinak teď jsem zkoušel přehazkou rukou hýbat v rozmezí kazety (aby byly kladky v rovině s převodem na kazetě) .. a na to poslední a předposlední mi přijde že to nedosáhne :/

          0 0
    • venabch  

      Ahoj kdyz ji napilujes tak zvladne i smikolecko , je to vyzkouseny

      0 0
    • N-Dorfin  

      Díky za info .. ja píšu výše, chtěl jsem tam 6kolo ale v obchodě ho u nás neměli .. jinak v čem vadí ty páčky na rámu?

      0 0
      • Vilém  

        Mozna to platilo na me, tak se toho ujmu:)Osobne, pokud bych neco takoveho stavel, tak projdu ruzne sberny a vykupny, pripadne skouknu aukro ap. Tak bys za nedlouho nejaky to 5ti nebo 6ti kolo sehnal. Navic si nejsem jistej, kdyz pouzijes to 7mi kolo, zda ti vubec vleze retez na prevodniky,teda pokud mas stary favoritacky. Byl tam totiz sirsi retez. K tem packam. Kdyz zavzpominam, jak jsem mel favorita a mel radit na 5ti kole, bez indexace, tak to chtelo dost cviku a i tak se semtam nezadarilo. Proto pokud ti zrejme o originalitu az tak nejde, tak bych osobne volil cestu, kterou jsem popsal vyse, tj SISka a obyc saltr.

        0 0
      • jipík  

        Mám 5, 6 i 7 kolečko. MOžná i nějaký zbytky, páčky, br.čelisti a přehazkuale bez rolniček.

        0 0
        • N-Dorfin  

          ve čtvrtek si jdu to moje kolo vyzvednout, tak jsem zvědavej jak si s tím ten opravář poradil a jestli je vše OK …

          pokud bys měl ty součástky na vyhození tak bych si je kdyžtak vzal, pokud by ti to nevadilo

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.