UST oprava defektu na švihu.. to mi hlava nebere:(

265 nepřečtených
  • kejmi

    zdravím majitele UST plášťů a chtěl bych se zeptat, zda a jak jste řešili defekt na vyjížďce a jakou používáte prevenci? Já mám nalitej SLIME v plášti – už mě 2* zachránil (o defektu jsem ani nevěděl-až doma-zelený záda:) By mě zajímalo, jestli se dá nějak pořešit v bojovejch podmínkách oprava defektu, pokud by SLIME nezafungoval… vozit duši je asi pi*ovina, to bych musel vozit jeste kombinačky, abych vyndal ventilek:) a vozit druhej plášť asi taky žádná výhra… pumpickou se asi nechytne plášť do patky – nemluvě o tom,jak bych byl asi zaprasenej od toho zelenýho kekelu.

    0 0
    • Georrge  

      UST nevozím, ale vím, že dost lidí vozí náhradní duši a opravdu ji při neopravitelném defektu nasazují. Jak ale řeší montáž (ono vyndání UST ventilku) to už nevím.

      0 0
    • Pijer  

      vozit duši je asi pi*ovina – veř tomu, že neni ;-)

      0 0
      • kejmi  

        no pi*ovina asi ne, to jsem blbe napsal,ale spis jestli neni nejaky jiny reseni:) – ja teda o zadnym nevim, tak se ptam… to vozis jeste kleste na vyndani ventilku? mas neco v plášti nalitýho?

        0 0
        • Pijer  

          Kleště nevozím, duši ano, nalito mám NoTubes.

          Tu díru v TNT GEAXu Barro Mountain na 1. fotce mi to zacelilo a tu na 2. fotce u UST SCHWALBE RocketRon ne a musel jsem dávat duši.

          0 0
    • MlokCZ  

      Proč bys vozil kombinačky na ventilek? To ho máš tak přetažený? Jestli jo, tak mu to rozhodně dlouhodobě nesvědčí. Já povolím ventilek vždy rukou (zkoušeno i po 3 letech vození na obou STčkách). A když už by náhodou nešel, tak postačí kolíček.

      A vozím duši (nějakou hodně lehkou ultralightku), to je nejjednodušší metoda. Ovšem za 3 roky, co jezdím UST pláště jsem ji ještě použít nemusel.

      Zacelených defektů tmelem odhaduju (úplně přesně to ani nejde určit, vždy jen při doplňování tmelu vidím zacelená místa) dohromady už tak na 20+ (většina z toho trny a jen na Korsice 2009 jich z toho mohlo být tak 6–7).

      A sada na opravu defektu UST plášťů se šídlem se také dá vozit. Duše mi přijde ale jako větší jistota, přeci jen s duší se v nejhorším dá dojet i s opravdu velkou dírou (zrušený plášť na vyhození), když se to nouzově ještě něčím podloží, aby duše dírou hned nevylezla.

      0 0
      • kejmi  

        no ja kdyz jsem koupil cannona tak na UST rafkach byly normální pláště, tak jsem koupil ventilky a plaste… ventilek jsem řádně dotáhnul kleštěma:) hold amatér.

        0 0
        • MlokCZ  

          U Mavic ventilku je myslím dokonce přímo v návodu, že se má dotahovat jen rukou, že utažení nástrojem ho může i zničit.

          0 0
      • Kynio  

        u ZTR mám ventilky taky dotáhnutý kleštěma. Ventilky mají dost tuhou gumovou základnu, takže rukou se to těžko dotahovalo a navíc více ucházel vzduch. Po dotažení kleštěma (samozřejmě s citem, ne uplně dorvat na max) je to v pořádku a vzduch uchází minimálně..

        0 0
        • nox159  

          pokud mas mliko tak ti vzduch nema kudy utect ;-)

          0 0
          • kubad  

            Ze ty musis vsechno komentivat :-(

            Jak se to mliko k ventilku dostane? Me jeste vysvetli.

            0 0
            • nox159  

              uplne normlane ;-) proste natocis to kolo tak aby bylo u toho ventilku jak se to jednou zatesni tak uz to je nafurt pokud s ventilkem nekvedlaš ze strany na stranu…

              0 0
              • kubad  

                Jasne ty vsecno umis vsechno znas vsechno dokazes. :-) nerikaji ti brouk pytlik?

                0 0
                • nox159  

                  proc mam rikat ze to tak nejde kdyz mi to tak jde – jeste je mozna rozdil v tom jaky mas ventilek – ja mam ten s tim odbelnikem + zlutou pasku no tube

                  0 0
                  • kubad  

                    Dobre tak ti to jde. Na dvou kolech co ti prosli rukama.

                    Me jich prosli stovky UST vozim od 2001 plus kola skladam.

                    U cca 20% rafku ZTR je problem u ventilku tak jak psal nekdo nahore, a je potreba to poresit, nekdy lehkym pritazenim nekdy novim usazenim ventilku. Tmel to bohuzel nevyresi protoze k ventilku ho blbe dostanes. Ze ho ty nemas bud rad.

                    0 0
                    • nox159  

                      v poho ja ti to neberu, jen mi prijde divne proc mi nekdo vyvraci to co mam vyzkousene… ( pokud mi to jde tak tvrdis ze jsem všeuměl – brouk pytlik a vysmivaš se mi… coz nechapu proc?…)

                      uz sem si rikal ze vytahnu kameru a natocim to ze mi to jde… ;-)

                      jinak ja se tady vetsinou vyjadřuju k vecem co mam vyzkoušene…

                      kdyby se tu nekdo bavil např o seřizeni sramu, tak neceknu ani slovo protoze jsem sram nikdy poradne nejezdil, taky se nepouštim do diskuzi o silnicách protože jim prt rozumim a ani me moc nezajimaji…

                      zrovna tady nekdo placne že to nejde a mi to normalne bez problemu jde tak neco napisu a ty se přiřitiš a začneš že to tak neni… :(

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Diskuse o seřízení Sramu je asi tak častá, jako o problémech s véčky :-)

                        0 0
                        • pepek  

                          Já jsem s véčky měl daleko víc problémů a seřizování, jak s hydrama-tam jenom měním desky (jediný problém byl, že ty správné desky jsem našel až po 6 pokusech.)

                          Věčka žraly ráfky, po výměně gumiček nežraly, ale brzdily neproporcionálně v rychlostech blízkých nule a prudkých sklonech-časté výlety přes rodla, v zimě fest namrzaly a nebrzdily, ve sněhu nebrzdily a žraly ráfky a gumičky šílenou rychlostí (až 2 seřizování za vyjížďku). Ráfky byly furt probrzděné, chytaly osmicu a musely se často měnit. Nechápu, co furt máš proti technickému pokroku :-)

                          0 0
                          • scret  

                            no vidis, pokud bys mel keramiku, tak ti odpadaji problemy skoro se vsim:)) ale je pravda ze to stejne nebrzdi jako 180/180 kotoucovky…

                            0 0
                          • Karaya  

                            Kurna Pepku, tos musel bych hodne nesika s tema Veckama anebo prehanis. Z myho pohledu zlaty Vecka – bezudrzbovy, spalky klidne nekolik let, rafek jsem v zivote neprobrzdil, serizeni tak jednou za rok jestli vubec.

                            S hydrama je furt neco: drhnou, cinkaj, krivi se kotouce, bojis se vyndat kolo, abys to zas nemusel serizovat. Taky pistky se zadrhavaj, obcas se z nepochopitelnych duvodu propadne paka a to ani nechci zminovat problemy s vibracema.

                            0 0
                            • Peslezedirou  

                              Pokud by ti došla trpělivost s hydrama, tak zkus BB7, jsou stejně jednoduchý jako véčka.

                              0 0
                            • pepek  

                              S hydrama je furt neco – platí jenom u tebe a eště nekolika technicky nezdatných jedinců :-) (co ta holedná?)

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Má pravdu ten chlapec :-)

                                0 0
                                • ememem  

                                  aaaaaaa :-) , uz sme sa o tom bavili x-krat. byvalo, pred 10 rokmi vselijake grimecy a pod. este aj hfx9 nebol nijaky zazrak ale dnes je to uplne pase, neni ziadny problem resp. asi tak jak s cimkolvek inym.

                                  0 0
                              • martin_bakov  

                                ja zadny problemy s hydrama nemam, i kdyz na udrzbu sou fakt nejvic easy ty mechanicky kotoucovky BB7

                                0 0
                      • kubad  

                        Placni si tam mliko a hod se do klidu. Precti si kvuli cemu to vzniklo!

                        Proste ventilek musi tesnit, pokud netesni tak to mliko nevyresi. A vo tom celem to tu je

                        0 0
                    • Kynio  

                      potvrzuju..tmel s tím nic neudělal, protože únik vzduchu je tak minimální, že ho tmel prostě a jednoduše neutěsní. Stejnej problém byl po nahození plášťů a ještě asi prvních 14 dní používání, že na asi 3 místech vznikaly malinký bublinky mezi ráfkem a patkou pláště..očima jsem je při hodně blízkým zkoumání viděl, ušima už neslyšel a přestalo to až po několika desítkách km. Po usednutí plášťů jsem právě narazil na problém s ventilkem, jinak jsem si nedokázal únik vzduchu vysvětlit, když pod vodou nebylo nic vidět. Ano ani pod vodou jsem neviděl vzduchový bublinky..něco bylo špatně, ale po utažení ventilků je už únik minimální (i když stále je)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To je to vazne tak zly? Ze bych se radeji na ztr flow vyprdnul a vzal zase overeny tezky bezproblemovy XM819?

                        0 0
                        • Kynio  

                          ráfky jsou to pěkný a pevný..já osobně bych neměnil za nic :) moje problémy neřeš, kolo na těchto kolech nemá najeto moc Km, takže nejsou ještě pořádně usedlý :)

                          0 0
                        • kubad  

                          Ne jsou v pohode, jen musis dobre usadit ventilek pres tu zlutou pasku. Proste si to chce zkontrolovat aby ventilek sedel to je cele

                          0 0
                        • scret  

                          819ky v dnesni dobe je hrozna blbost, podle me je s tim mavic uplne mimo misu uz par let, ale jeste si toho nevsimli:)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Proč myslíš? Já jsem s těma ráfkama fakt spokojenej – vydržely už hodně ran :0) Jen jsou těžší a mohly být trochu širší.

                            0 0
                            • scret  

                              vzdyt je to rafek tezkej jak prase! v dnesni dobe si bud poridis ZTR rafek, nebo to predelas pomoci kitu z normalniho rafku anebo mas tovarni UST zaplety…

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Jenže pokud chceš 100% UST řešení a nechceš tovární UST záplety (ať už cena, nebo servisní náklady, dostupnost ND atd) tak je to jediná volba.

                                0 0
                                • scret  

                                  bohuzel, jak pisu, Mavic proste zaspal… vubec se mi zda ze posledni dobou nejak usnuli francouzi na vavrinech… a to mam mavic v oblibe… ale treba srovnani SLR a RMZero, tak 17ka rafek u SLR neni zadna vyhra, fulcrum ma 19 a pritom vaha srovnatelna…

                                  0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jen tak pro zamyšlení – co myslíš, že mají za ráfky tvoje STčka? :0)

                            0 0
                            • kubad  

                              Jj jenze u tech odpada tech 55g na rafek za ocelove kalisky na niple

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                55g na ráfku není tak moc :0) Tak v čem jsou tedy XM819 hrozná blbost?

                                0 0
                                • scret  

                                  no nepocital to tu nekdo nahodou nedavno? 819ka vychazela vahove dooost spatne, uz si nepamatuju, ale bylo to kolem 500g:(

                                  kubad by vedel urcite vic…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No, podle Sicklines vychází XM819 s kalíšky na 511,2g

                                    0 0
                                    • scret  

                                      ouu:( to uz muzes vzit nejakej neznicitelnej ZTR…

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        V té době, kdy jsem tyhle kola kupoval, jsem potřeboval jeden ráfek na kotouč a druhej na V. Chtěl jsem UST, Hnoj nabízel ZTR 355 disc a V, ale já chtěl něco odolnějšího.

                                        0 0
                                        • scret  

                                          jj, vim, jsi to resil nekdy asi pred pul rokem… pokud chces takovou kombinaci, moc na vyber opravdu neni:(

                                          0 0
                                          • Smazaný účet  

                                            Ovšem teď už je jiná situace – potřebuju lehkej odolnej ráfek, klasický záplet a Hope náboje v červené :0) Takže výběr ráfku je asi jasný – ZTR Flow. Teď zbývá dořešit dráty a niple.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              ja mam v podstatě stejnou kombinaci, +/- stejná kategorie kol, vaha jezdce vyšší, a spokojennost s DTSuperComp + Alu niple 14mm, dal sem ProLock verzi která nezarůstá a nepovoluje se.

                                              Takže na 2mm bych se z vysoka, max tam dej Compy 2–1,8–2mm

                                              0 0
                                              • Smazaný účet  

                                                „váha jezdce vyšší“ mám tak mezi 80 a 90, trošku nadváha, což se během sezóny mění k 80ti, tak aby mě to uneslo a dráty nepraskaly…

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  však píšu že sem těžší :D

                                                  0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    :-D

                                                    Ještě s cenou bych se rád udržel do 11 tisíc, což by se zeslabovanejma Sapim, nebo z čeho to Hnoj motá šlo :0) Pillarům nevěřím.

                                                    0 0
                                                  • kubad  

                                                    v klidu se to dá, domluv se s Hnojem, nebo mě napiš, jinak samo do zadu 10mm osa

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    Chtěl bych dopředu 20mm a dozadu 10mm RWS, parádně mi ladí do barvy :0)

                                                    Jinak díky za nabídku :0) Určitě se ozvu, podkud by Hnoj neměl čas nebo tak nějak :0)

                                                    0 0
                            • scret  

                              no, jednoduse STckovy:) 819ka ma do toho dost daleko..

                              jentak mimochodem vaha mi ukazuje cca 405g:)

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Dobře, možná jsou trochu odlehčený, ale jinak to je to samý :0)

                                0 0
                                • kubad  

                                  V souctu 90g na rafek uz je podle me celkem padny argument :)

                                  A ZTR jsou po nalepeni pasky cca8g plnohodnotne UST

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    No jen abych nebyl překvapenej že mi to nebude fungovat :0) Jinak já tady XM819 obhajuju jen z toho důvodu, že vydrží hodně. To že jsou těžký a úzký chápu i já :0) Jsem zvědavej na výdrž ZTR Flow, které plánuju na léto.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      ja byl prekvapenej co vydrzely i obyc. 717ky… Na XC jezdeni pohoda…

                                      0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    Ještě bych rád věděl, jestli 2.0 dráty, nebo zeslabované 2.0–1.8–2.0 a jeslti mosaz nebo alu niple :0) Chci pokud možno spolehlivost, odolnost. Dík za vyjádření :0)

                                    0 0
                                    • scret  

                                      kvalitnich zeslabovanych bych se vubec nebal… alu niple jsou lehci, muzou byt barevny, ale obcas zarustaj…

                                      0 0
                                • scret  

                                  technicky ano v tom ze je to UST, jinak je to uplne jinej rafek:)

                                  0 0
          • jIrI___  

            Caffe Latex mi kolem ventilku probublával i když byl dotažený kleštěma…

            0 0
            • nox159  

              no tube + arch + ventil dotazeny rukou a pohoda – jen kdyz jsem to foukal malou pumpickou a kvedlal ventilkem tak se mi obcas ubjevila bublinka ;-)

              0 0
            • McBlacky  

              totiž ne každý ventilek sedne do každého ráfku. NT a mavic mají kulaté konické gumy, CL má kvádřík. Jiné nepoužívám. A někdy je potřeba tu gumu trochu upravit, aby perfektně sedla do žlábku ráfku a těsnilo to. Je ovšem riziko, že se odebere tolik materiálu, že už to nebude těsnit vůbec.

              0 0
    • Daf  

      Naprosto běžné je vozit duši. Zatím jsem ventilek vždy bez problémů povolil mám kola Mavic Crossmax. Ono mení potřeba ho zas tak moc utahovat. Mebo můžeš dát na závit trochu vazelíny pak matice nezaroste.

      0 0
    • JakeF  

      Buď duše nebo nalepit zevnitř záplatu. Chce si to položit plášť tak, aby ti toho z něj vyteklo co nejmíň a shodit jen tu jednu patku, která je blíž díře, očistit místo, nalepit záplatu a s trochou štěstí to zpátky nahodíš i malou pumpičkou. Ventilek po prvním zatěsnění už taky nebudeš muset vozit tak dotaženej. Jen pozor na ty tenký samolepící záplaty, větší dírou ti vylezou ven.

      0 0
      • Daf  

        Zalepit to určitě jde, ale foukat bezdušák minipumpou často nejde ;)

        0 0
        • JakeF  

          Když už ty patky byly zatěsněný, tak to neni tak hrozný… Já takhle chytil dušovýho RaR, ale určitě s vytaženějšíma patkama a ještě menší pumpičkou by to byl boj a je lepší s sebou tu duši vozit.

          0 0
          • MlokCZ  

            Jak kdy. Dlouhodobé zkušenosti dohromady už možná tak s 15–20ti UST Schwalbe. Pravidelně je doma pro doplnění tmelu sundavám, abych viděl v jakém je to stavu. A nahodit zpět velkou domácí pumpou jich jde tak cca polovina. Na druhou polovinu už musím vzít kompresor (teď už tedy beru kompresor rovnou, když ho mám doma; než jsem ho měl, tak jsem právě takhle nenahodil zpět více jetých UST plášťů).

            0 0
        • MlokCZ  

          Přesně tak. Jakmile je to už delší dobu jetý plášť, tak i když je to UST pláště, tak nahodit už často malou pumpičkou nepůjde.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Takhle jsem opravoval cvaknutej UST plášť. Ale až doma, záplatama na UST gumy a pomocí velké pumpy. Mám to tak už rok a pořád to je OK. O záplatě ani nevím. Díra ale byla jenom asi 5–6mm

        0 0
    • keo  

      Vozím takový jednorázový flek a ten v případě větší díry nalepím zevnitř pláště stejně jak bych lepil duši jen s tím rozdílem – vnitřní strany a pro každý případ vozím i náhradní duši,čert nikdy nespí.

      0 0
      • kejmi  

        no ja prave nevozim nic, jen ten slime nalitej v plasti:) asi otazka casu kdy to ods*ru… tak asi poladim dusi

        0 0
    • marios  
      1. vždy vozím náhradní duši- ventilek jsem vždy vyšrouboval rukou, nebo

      pomocí dvou malých klacíčků.

      1. místo Slime dej NO Tubes, te nedělá takovej bordel, ani ráfek není

      nikdy zašpiněnej.

      1. taky vozím soupravu na bezdušáky šídlo +knoty, oprava cca 30 s+

      foukání, bez nutnost isundavat plášť.

      0 0
      • kejmi  

        me zas prijde lepsi slime v tom, ze ma v sobe takovy ty drobky, ketry zalepej i vetsi diru.. nebo se pletu? (nemam nastudovano)

        0 0
    • scret  

      defekt? co to je?:)

      vozim pro jistotu nahradni ultralight dusi… jinak mi skoro vsechno zaceli NoTubes tmel…

      pokud uz bodnes a nechyti to ani mliko, vysroubujes ventilek rukou, vylejes mliko, nandas dusi a normalne postupujes jako s obyc plastem… nic tezkyho…

      A jak pise mlok NT tmel neni takovy zlo, mam od toho spinavy ruce pomalu stejne jako kdyz jsem menil duse:)

      0 0
      • Smazaný účet  

        Mě se nevešla při defektu duše do ráfku – plášť byl celej vyboulenej a celý to házelo. Nezaskočil pořádně do patek, takže jsem musel domů :0(

        0 0
    • jIrI___  

      Vozím NoTubes na obyčejných pláštích i ráfcích a jako „jistotu“ nevozím nic. Na delší vyjížďky 40 km+ beru camel a v něm mám někde na dně zahrabanou duši, už jsem ji nevyndával ani nepamatuju :)

      0 0
      • smith22  

        a až ji jednou vyndáš když bude potřeba tak bude za tu dobu prošoupaná jak se mele v batohu :-) to bude pak srandy kopec :-)

        0 0
    • pustipav  

      vozim dusi, ventilek sundas rukou. Dotahovat kombinackama je blbost… v navodech to je navic obvykle zakazany.

      0 0
    • ememem  

      ultra light dusa + park tool zaplata na plast pre pripad totalneho rezu. zbytok jak pise mlok.

      0 0
    • BB  

      Jednoznačně nejlepší řešení je Tubeless Outside repair kit. Prodávají to na chainu a zatím to pobralo všecny defekty. Z vnějšku se díra upraví kulatým pilníkem a narve se do ní pomocí specielní jehly takový knot. Oprava je asi tak za 3 minuty hotová a hlavně se nemusí sundavat plášť z ráfku. Vřele doporučuji.

      0 0
      • jIrI___  

        To nezní vůbec špatně.

        0 0
        • BB  

          ten repair kit vozím tak dva roky a ani jednou jsem nemusel vytáhnout duši. Teprve tohle pro mě udělalo z UST dokonalé řešení. Vůbec nechápu, proč je to tak málo známé.

          0 0
      • McBlacky  

        já používám to samé od genuine innovation a úspěšnost zatím 2:1. V jednom případě to nebyla ani tak velká díra, ale plášť byl hodně papírový -ne ust- a nakonec to celý vylítlo, paradoxně díky nezatuhlýmu mlíku, který usnadnilo tření.

        0 0
        • BB  

          fakt je, že já vozím pouze UST pláště, které jsou pevnější a knot v nich lépe drží. Taky jsem se naučil udělat délku knotu odpovídající velikosti díry. Čím větší díra, tím je potřeba připravit delší knot, on se potom vevnitř položi k plášti a tlak ho tak snadno nevystřelí.

          0 0
          • bosmilan  

            já těmito knoty řeším všechny defekty které má tmel problém zacelit a pokud už je díra větší tak si to v práci v klidu rozeberu,vyčistím a dám si tam hříbek a mám to zalepené i se zárukou jako pneu na auto :-) Navíc tam dávám opravdu kvalitní knoty a ne žádné chlupaté šnurky

            0 0
            • vysmátej bajker  

              Jaký knoty a co je to hříbek?

              0 0
              • StuntJ  

                knoty na opravu plášťů :

                http://www.ferdus.cz/index.php…

                hříbek :

                http://www.ferdus.cz/index.php…

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Šikulka, díky :-)

                  Ještě bych prosil návod, jak s tím :-)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    http://www.youtube.com/watch… princip bude předpokládám stejný

                    0 0
                  • StuntJ  

                    Prostě a jednoduše pomocí šídla napereš do té díry co nejvíce toho knotu. Je namočen v jakési samovulkanuzující sračce, která tu ďuru zatěsní. Údajně jde utěsnit i díra po noži, záleží na na tloušťce knotu … Teoreticky by ti to mělo stačit na švihu, pro pokrytí defektu, samo když řízneš plášť a máš v něm díru jak minča sociální pracovnice, tak ti nepomůže ani svěcená voda ..

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      A co s tím nýtem?

                      0 0
                      • pepek  

                        Nýtek musíš rozklepat

                        0 0
                      • StuntJ  

                        Ten nýt/ hříbek je defacto záplata, takže s tím pracuje jak se záplatou, s tím rozdílem, že to zaplní i tu vzniklou díru, je to spíše na trvalou opravu pláště, než na nouzovku na švihu

                        0 0
                        • Rychlej turista  

                          Takže je to celé gumové a dává se to zevnitř, pokud jsem to dobře pochopil.

                          0 0
                          • StuntJ  

                            JJ je to takový gumový bazmekt, který se popaple celý vulkanizačním roztokem, ten gumový cancour se procpe dírou a ten gumový talířek se nalepí zevnitř pláště, pár minut a je to slepené. Zbytek se co kouká z gumy se ustřihne u pláště, nebo se ojede :o) Ale IMHO je to spíše na klasické pneu, pro pláště na kolo je to dost velké a asi asi zbytečné …

                            0 0
                            • Rychlej turista  

                              Mi se to líbí :-)

                              0 0
                              • StuntJ  

                                Podle mě oprava knotem a následné zacelení mlékem bude dostatečné a účinné po celou životnost pláště, sice knoty jsou na nouzové opravy, ale na kole má plášť jepičí život a mléko pomůže zacelit drobné niance :o)

                                0 0
                                • bosmilan  

                                  s tímto naprosto souhlasím.Já ten hříbek dal jenom proto že díra byla kruhová a velká a nvíc plášt byl skoro nový,tak proto,jinak to řeším knotem a o zbytek se postará mlíko

                                  0 0
                              • bosmilan  

                                na kolo to opravdu není dělané.Ono je potřeba aby byl plášt co nejlíp odmaštěn (nejlépe vybroušen zevnitř,což u cyklo pláštu nejde) jinak se ti to odlepí.To je prostě dělané na auta a motorky

                                0 0
                                • StuntJ  

                                  Na kolo stačí obyčejný flek na UST pláště, či na švihu tam nacpat knot a je to. Je zbytečné vymýšlet nějaké konspirační teorie :o)))

                                  0 0
                                  • bosmilan  

                                    už se vidím jak lepím díru zevnitř někde v lese a odmaštuju tu sračku zevnitř pláště kvůli laty.Akorát nervy v p… Prostě knot je v tomto ideál a nebo prostě tam dát duši.

                                    Jakou značku opravných materiálů používáš? ten Ferdus nebo něco jiného?

                                    0 0
                                    • StuntJ  

                                      jj či co občas známí v pneuservisu pustí … Ono je to +/- vše stejné …

                                      0 0
                                    • Rychlej turista  

                                      Myslel jsem to na takové to domácí lepení, však víme. Když to ani knot nepobere :-)

                                      0 0
                                      • bosmilan  

                                        v tom případě ti nic nebrání si to koupit :-) ale hlavně si kup i správné lepidlo k tomu určené,protože právě třeba fa Ferdus používá jiné lepidlo na knoty a jiné na ty hříbky.

                                        0 0
                              • ememem  

                                no, libi jak libi. jak som pisal vyssie obdobnu ulohu splni aj ta park tool zaplata (vyskusane) nicmenej ani jedno neriesi problem ze treba dat dole plast, volako to okolo trocha ocistit od mlieka a podla moznosti zbytok mlieka z plasta nevyliat a hlavne to nejakou prdipumpickou nahodit naspat co moze byt dost problem aj u ust nehovoriac o tzv. chrtom rieseni (bezny plast plus mlieko). z toho dovodu ja proste pre klud duse jednu ultra light dusu nosim ako uplnu nudzovku keby tie zaplaty nezabrali alebo som to nenahodil. v hmotnostom sumare je to viac menej to iste jak knoty + pilnicek

                                0 0
                                • Rychlej turista  

                                  Duši vozím taky. Ale chtěl bych ji vyměnit za ty knoty.

                                  0 0
                                  • bosmilan  

                                    jinak tady máš na ukázku jak vypadá ten knot který se vlastně sjíždí zároven s dezénem.Najeto s knotem cca 400 km.Uvnitř pneu se ti udělá taková mašlička (ale tu ti ted nemám jak vyfotit).Takže pokud už jednou máš v pneu ten knot a chtěl by jsi tam dát nouzově na dojetí UL duši tak ti hrozí že ta duše se prodře o ten knot

                                    0 0
    • nox159  

      trochu se přiživim:)

      mam no tube…

      v jednom plasti uz mi mliko vyschlo v druhem jeste trochu je ma to cenu sundavat vycistit, vyhodit „tu jednu zmuchlanou kouli gumy“ a nalit nove mliko nebo jen dolit pres ventil?

      nahozeni mi nedela problemy… :)

      0 0
      • kubad  

        dolej nové, ono se to zase z větší části naředí

        0 0
        • nox159  

          takova ta gumova koule se naredi jo? ta se podle me uz nikdy nerozpusti.. ale nevim nezkousel jsem to… proto se ptam

          0 0
        • nox159  

          kdyz uz si tu odborniku ma to cenu po cca 4 mesicich jezdeni rozebirat a cistit cepy zadni stavby? :D

          0 0
          • kubad  

            udržba není nikdy naškodu. kor teď v zimě přes sezonu na to asi moc času nebude :)

            0 0
            • nox159  

              ale komu by se chtelo…

              a jeste do vidlice lest ale na to fakt kaslu :D

              0 0
              • DaSnail  

                nemáš známeho nejakého dobrého mechanika? by sa ti na to možno mrkol…8o)

                0 0
              • nox159  

                to me ***** jeden sroub volny a ani loziska uz nejsou uplne 100% :( cekal jsem ze na to nebudu muset sahnout delsi dobu no… a to jsem nejezdil moc ve sračkach :(

                0 0
                • jIrI___  

                  Co máš s těma ložiskama? Jsem měl rozebranou stavbu před zimou a v pohodě, jen asi 3 ložiska se točily s větším odporem než ostatní, ale to při jízdě nepoznám.

                  0 0
                  • nox159  

                    3 z 10 lozisek nejsou uplne ok – kdyby byly v takovem stavu v nabojich tak uz je asi menim… takhle na tom jeste dam sezonu a pak se uvidi…

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      A nehýbe se to do boku?

                      0 0
                      • nox159  

                        ne zadny vakl ve stavbe neni ( asi to moc resim :D ) ale celkem me to zarazilo no

                        0 0
                        • pepek  

                          To neděláš dobře, Jaromíre. Ložisko se kousne, bude se otáčet na čepu a vydře ho. (atd.)

                          0 0
                          • nox159  

                            zas tak strasne to neni ;-)

                            to bych musel menit loziska 2× za sezonu a to fakt ne

                            0 0
                            • StuntJ  

                              pokud tam nemáš nějaký AB normal, tak proč ne, cena bude tak 20,–Kč/ks. Ložiska na fullu jsou skoro jak řetěz, taky spotřebka :o)) …

                              0 0
                              • nox159  

                                tak to pochybuju ze 20,– bezne tak kolem 100,– za ty obyc

                                konkretne jestli jsem se dobre dival tak tam mam 6902 VRS ( v loziskach se nevyznam ale možna ze by tam sedlo tohle 6902 2RS (112,– /kus)

                                0 0
      • JakeF  

        Ta zmuchlaná koule gumy mě na NoTubes dost štve… Udělala se mi tam za pár týdnů a pak už tam tekutýho tmelu moc nezbylo, dá se tomu nějak bránit? Měnit mlíko cca 1* měsíčně se mi fakt nechce. Slyšel jsem teorii, že to dělá na vzduchu, takže když musí člověk hodně dofukovat plášť kvůli defektům a zatěsnění, tak se to tam udělá dřív, je na tom něco pravdy?

        0 0
        • pepek  

          Mně to udělalo taky-měnil jsem často tlak a dofukoval kvůli řídkýmu plášti. Za měsíc to bylo suchý (130ml)

          Chtel bych zkusit:

          1. „zátěr“ pláště zevnitř rozředěným chemoprénem
          2. nalezení vhodného ředidla pro tmel, které bych stříkal čas od času

          dovnitř.

          0 0
        • jIrI___  

          Gumovou kouli tam mám taky, ale v Tubeless Michelinu je tmel pořád stejně tekutý a je tam navíc ještě asi o 3 měsíce dýl. Takže řešení je vozit UST pláště. Někdo mi ještě radil NoTubes naředit trochou Caffe Latex.

          0 0
          • gargamel  

            ale ust plášť nepude do klasického ráfku, nebo se pletu?

            0 0
            • jIrI___  

              Mám „Tubeless Ready“ ráfek a mám na něm UST plášť. Jak se ten ráfek liší od normálního ti nepovím, protože jsem to porovnával a na nic jsem nepřišel. Podle mě je ten název jen marketingový tah.

              0 0
              • romachain  

                Bude to ve tvaru patek aby tam mohli lépe „zaskočit“ a držet…

                0 0
                • gargamel  

                  tvar patek a ta drážka uprostřed ráfku

                  0 0
                  • romachain  

                    Tak tak. WTB má (podle mě) taky UST ready ráfky a přitom to nikde neuváděj. Konkrétně mám na mysli WTL Laserdisc Trail. Drážka i patky jsou na UST jak dělaný…

                    0 0
          • JakeF  

            Nemyslim, že by UST plášťě řešily můj problém, to radši jednou za měsíc sundám plášť, než abych vozil půl kila na kolech zbytečně…

            0 0
            • StuntJ  

              UST pláště mají i jiné přednosti … A ta váha není až tak tragická. Většinou to váží jako klasika pláš + UL duše …

              0 0
              • scret  

                nj, ale pokud vezmes kevlar + ul dusi, tak jsi vahove niz…

                ale jinak mas pravdu, taky radsi vozim UST gumy + mliko, je to sice tezky, ale prakticky neprustrelny…

                0 0
                • StuntJ  

                  Otázka jestli člověk honí gramy, nebo chce gumy, který vydrží vše a stou hmotnosti to nebude tak tragické.

                  Např kevlar RaRa mají okolo 460g + duše 120g = 580g ZHRUBA

                  UST RaRa má něco okolo 680g, ZHRUBA

                  Takže je tam sice úspora cca 100g, ale UST plášť je asi 3× odolnější, nemusí se tak často dofukovat, tedy vhodné pro lidi, co chtějí jezdit za každých podmínek a o gumy se starat co nejméně :o)

                  0 0
                  • nox159  

                    co tim myslis casto dogukovat? proste nafoukam a jezdim dokud ho neprorazim jestli dofouknu jednou za mesic tak je to hodne… :)

                    jinak jde hlavně o styl jizdy…

                    0 0
                    • StuntJ  

                      záleží na plášti a jeho zatěsnění … závodní šlupky se dofukují častěji …

                      0 0
                      • nox159  

                        ktere konkretne si jezdil a jak casto dofukoval? ;-)

                        0 0
                        • StuntJ  

                          RaRa a dofukování tak 1×14 den :o)))

                          0 0
                          • nox159  

                            ja tez RR ale tak casto jsem nedofukoval ani nahodou :o)))

                            0 0
                            • StuntJ  

                              zřejmě lepší oddíl :o) já jsem měl k dispozici modely roku 2008, ale i tak mě to rozhoupalo k přechodu na bezdušový systém. A na jaře budou na mém kole velké změny :o))))

                              0 0
                        • kubad  

                          Jak dlouho a kolik plastu a kol bez duse odjezdils?

                          0 0
                          • nox159  

                            celkove asi cca 6000km na kolech

                            SLR + RR/RR – chvili ( mam info jak jsou na tom )

                            XTR + RoR/RR – chvili ( mam info jak jsou na tom )

                            hope/arch + RR/RR

                            hope/arch + NN/RR

                            hope/arch + NN/crosmark

                            hope/arch + NN/NN

                            tedka planuju remeše (7325) + RoR/FF

                            z toho vetsina evo verze a jeden NN byl uz novy TR

                            0 0
                        • jIrI___  

                          NanoRaptor – dofukování co týden

                          Crossmark – dofukování co 3 týdny

                          Tubeless Micheliny – dofukování co 4 měsíce

                          0 0
                  • scret  

                    musis jeste pripocist cca 60g mlika, bez toho to jde samozrejme taky, ale redukuje to zbytecne vyhody UST…

                    0 0
                    • StuntJ  

                      To nepočítám, protože je to v obou pláštích, ale vlastně v klasickém plášti by mělo být více mléka, UST si vystačí s menším množstvím.

                      IMHO na silnic má smysl řešit hmotnost kol na úkor odolnosti, na MTB bych spíše řešil odolnost před hmotností …

                      0 0
                      • scret  

                        myslel jsem ze pocitas rozdil UST oporti klasice s dusi…

                        0 0
                        • StuntJ  

                          Aha, sakra, dík za opravu … ale i tak.

                          Rozhodně se ale letos chystám vyzkoušet Rubenu, ta nabízí velice zajímavou alternativu k UST s dobrou hmotností … Takže po sezóně dám vědět, ale ještě stále nemám rozhodnuto jestli udělad mix (předek-zadek) Charybdis – Scylla či Charybdis – Charybdis anebo Scylla – Scylla

                          Mám na to ještě měsíc, dva než začne ostrá sezóna :o)

                          0 0
                          • StuntJ  

                            anebo se na to vykašlu, nasadím UST RaRa a bude pokoj …

                            0 0
            • scret  

              nelze srovnavat UST s treba supersonic nebo Evo verzema, tam je rozdil jako prase, ale vem si treba DD od schwalbe a tam uz oproti UST takovy rozdil neni… odolnosti budou na tom nejspis podobne…

              0 0
              • JakeF  

                Přečti si, na co jsem reagoval. Pro mě prostě UST gumy řešení nejsou, jsou moc těžký. Radši ten tmel budu častěji měnit, než vozit těžký UST gumy.

                0 0
                • scret  

                  jo, tak to potom jo:)

                  ale reseni by mozna bylo vozit snake skin, je sice tezsi nez treba klasic. Evo, ale tlak to drzi skoro i bez tmelu, tim padem odpada castejsi dofukovani…

                  0 0
        • pižmoň  

          A rachoti ta koule v plasti nebo vadi necemu?:-) chci pristi sezonu jit do NoTubes,pac je ho hodne za dobrou cenu..Ted sem vozil Joe´s No Flats,predni kolo plast NN 4 mesice,2× sem dolil tmel a zadna koule se tam za 4 mesice neudelala,v plasti je poze takovy bily stredovy pruh jak se tmel rozleva za jizdy.

          0 0
          • JakeF  

            Maličko to slyšet je, když to protočíš, ale při jízdě ne… Spíš jde o to, že tmel spojenej do jedný houbovitý koule moc neplní svojí funkci…

            0 0
            • Kynio  

              hmm teď sem to zkoušel a asi po 3 měsících co tam mám ten tmel notubes slyším jen čvachtání a nemyslím, že by tam byl nějakej žmolek..

              0 0
              • JakeF  

                No, já je tam měl v obou pláštích, ve FF byl cca měsíc od nasazení.

                0 0
    • kolda  

      taky jsem vozil slime a hrabat se v tom byl kentus.

      presel jsem na mliko NT a nejen ze je funkce nekde jinde, navic to neni takovej brcalovej humus.

      z vlastni kusenosti

      – kdyz matku ventilku neutahnes klestema, tak je nepotrebujes ani pro povoleni

      – dusi urcite vozit

      nekde jsem cetl, ze se da vozit kolicek na pradlo, tim tu matku taky chytnes…

      0 0
    • Smazaný účet  

      100

      0 0
    • Vegan  

      Prizivim se na vlakne:

      uvazuju o predelani dvou paru kol na bezduse a mam par otazek

      • daji se pouzit klinkovane ( u DT tomu rikaji lepene rafky na predelani naUST nebo musi byt svarovane ?
      • daji se pouzit bezp roblemu UST gumy na Rafcixh jez nejsou orginal UST tedyEX 500, a rafky na kolech E 2200 oboji DT.
      • Jakou sadu nejlepe pouzit a nevite o nejakem rozumnem navodu pro lamyi s obrazovym materialem :)

      DIKY!

      Zatim o tom jen uvazuju takze psi sonduju teren

      BTW: na co si dat bacha :) ?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Velo 10/10 str. 78, možná bude něco i na ivelu…

        0 0
      • Smazaný účet  
        1. nemůžeš NIKDY použít UST gumu na NE-UST ráfku. Můžeš použít UST

        gumu na Tubelessready ráfku (myslím)

        1. v tvém případě použij NoTubes sadu s gumovou páskou, mlíkem a

        normální pláště.

        0 0
        • ememem  

          nemůžeš NIKDY použít UST gumu na NE-UST ráfku. – prave z toho dovodu mi furt neni jasne co je to to TLR pre schwalbe 2011 (kedze uz nic ine neni, bud tlr alebo ust)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Mlok to nahoře vysvětlil – TLR gumy od Schwalbe jsou obyčejný gumy se zátěrem jako mají UST gumy, ale s obyčejnými patkami (což mi přijde jako hovadské řešení, nebylo by to lepší naopak?)

            0 0
            • ememem  

              aha, to som prehliadol.

              0 0
            • MlokCZ  

              Ten zátěr není jako u UST (u UST je tedy více meatriálu, není to jen zátěr), jen napomáhá zatěsnění s tmelem a je hlavně i na patkách, kde pomáhá nejvíce.

              UST patky by jim komplikovaly život. Takhle prostě všechny pláště mohou dělat TLR a jsou univerzálně použitelné na jakýkoliv ráfek i s duší.

              Jiní výrobci, co dělají různé verze tubeless ready a TNT (tedy teď myslím když jsou tam UST patky + nutný tmel na zatěsnění zbytku), tak ti pak dělají i obyč dušové verze.

              A když to u Schwalbe nasadili na celou bikovou EVO řadu, tak chápu, že se jim nechce ji komplet dělat ve dvou provedení.

              A pokud budou opravdu hlídat (to se uvidí časem) u všech kousků, že mají těsnější patky (teď myslím menší průměr, tedy, že nejsou příliš volné), tak to bude dobře fungovat i když to není UST patka.

              0 0
              • MlokCZ  

                A taky je třeba si všimnou, že ty TNT a tubeless verze od jinch výrůbců (tedy pořád myslím tam kde jsou UST patky), tak jsou většinou skoro tak těžké jako u Schwalbe UST verze.

                0 0
        • scret  

          no ja kdyz zrusil zadni Cmax, tak tu procvaklou UST gumu nasadil na nahradni zadni lowend kolo, ktery se doma valelo, dal dusi a chvili tak s tim nouzove jezdil, nic se nedelo… Takze se to da, ale proc by to kdo z jineho duvodu nez ja, delal…

          ale tys urcite myslel ze UST gumu na ne-UST rafek a aby to bylo tubeless…to samozrejme nejde…

          0 0
          • Vegan  

            Myslel jsem to tak zda na Rafek typu DT EX 500 ktery se zatesni pomoci pasky, kdyz nasadim SUT gumu zda to proste bude fungovat. Nikde jsem totiz nenasel presny nakres toho jak se lisi UST rafek od klasickeho a stejne tak u patky plaste.

            0 0
      • scret  

        staci kdyz si koupis nejaky kit, bud Rubena nebo treba i DT, to zalezi uz na tobe… + idealne NT tmel a pak jednoduse postupovat podle videa, ktery najdes na youtubku…

        0 0
    • Automat_1  

      Při opravě defektu na UST bez tmelu se mi po následném foukání ozývaly docela silné rány. Je to zapadáváním patek předpokládám, ale i tak se radši zeptám. Je to běžné?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Sice nemam UST plaste, ale u pbys dusovy pouzity bez duse docel aboucha kdyz zaskakuje, tkaze je to v cajku. Horsi by bylo, kdybys zaskoceni neslysel…

        0 0
      • McBlacky  

        jestli tě to deptá, tak navlhči patky :)

        0 0
        • Automat_1  

          Nedělá mi to problém, jenom je to moje první zkušenost s nasazováním. Hloupě jsem cvaknul plášť a udělala se mi 4mm dirka přímo u patky, takže se to i celkem obtížně lepí. No snad se mi to povede.

          0 0
        • Zlatka  

          Ty FF UST co jsem měla v neděli s Vámi jsou pěkné ee. Když mi dorazili, tak si říkám zkusím tam nacpat duši jak jsou rovné, po zkušenostech z mnoha šišatých plášťů to byl dobrý nápad.

          (A navíc jsem jela na tu Milešovku, tak se hodil vyšší tlak.) Oba byly na 50psi jako brambory, teprve při 70psi se srovnaly. Takže otázka zní, má smysl takové pláště jezdit na 30psi s tmelem nebo je jezdit s duší ? Je to má první zkušenost s bezdušákama a jsem z toho vedle. 3× píchnout za vyjížďku to se mi nestalo ani na klasice. To jsou to takové šmejdy ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Šmejdy to být nemusí, jen používáš pláště na něco na co nejsou určené. UST pláště nejsou vhodné pro použití s duší. S duší často nechtějí patky vůbec zaskočit a hodně často to vůbec nejde nahodit bez toho, aniž by to totálně házelo. U UST plášťů je proto také pěkný opruz při nouzovém dojetí s duší při větším defektu co nedá tmel. V tomhle ohledu zlaté TLR.

            Použít UST pláště s duší je snad nejdebilnější možné řešení.

            Stejně to na vyšším tlaku s duší nemělo nejspíš menší valivý odpor než na malém bez duší. A UST pláště povolují i bez duší poměrně vysoký tlak, takže i ty lze přifoukat.

            Jak moc velké šlupky jsou FF UST netuším. V každém případě, kdyby byly použity na co jsou určené, tedy bez duší a byl tam tmel, tak jsi žádný defekt ani nezaznamenala.

            0 0
            • Zlatka  

              Rozumím. Jen když jsem je upustila z těch 70psi na 40psi tak zůstaly rovné, to jsem možná opoměla poznamenat. Nyní tam zkusím dát tmel, pak napíši jak to dopadlo.. :)

              0 0
              • Zlatka  

                Zelený kekel slime 200ml jsem tam rozmatlala, nafoukala 30psi a objevili se dvě dírky, které se za pár minut zacelily, toť tedy na zadním kole..

                0 0
                • Zlatka  

                  Tak a už mám kekel i v předním, to jsem na to zvědavá.. :)

                  0 0
                  • scret  

                    mozna mi to tady nejak uniklo, ale proc jsi tam nedala NT tmel?

                    to ja jenom vidim do budoucnosti a uz tu vidim zalozene vlakno, bezduse jsou na prd, vzduch unika a dirky se nezaceli:))

                    0 0
          • McBlacky  

            Na SLR by ti ale udržely i větší tlak, nemělo smysl tam dávat

            duše. Vetší omezení na tlak mají ZTR díky výšce patky a odlehčení ráfku a pak konvertovaná řešení, kdy je riziko selhání při vysokém tlaku.

            každopádně FF pokud ano, tak jedině s raceguardem, nebo UST a používat zásadně s tmelem (hodně) a mít po ruce soupravu na opravu defektu zvenku (třeba genuine innovation kit)

            0 0
          • kubad  

            ne jen máš obě ruce levé a smůlu na defekty

            0 0
            • Zlatka  

              No to mi ani nemusíš připomínat, ale ty jsi byl napoprvé jistě perfektní.

              0 0
              • kubad  

                samozřejmě, pokud dělám něco poprvé tak si zjistím jak, stačilo trochu namazat patky mýdlem a byl klid, ale někdo radši riskuje destrukci pláště a odepsání ráfku, jinak tu brzo na 100% bude od tebe vlákno jaké sou Mavic SLR šroty že praskají kolem ventilku :D

                0 0
                • Zlatka  

                  :D nn to bych neudělala (snad nejsem úplně tak tupá), ale máš pravdu, dělala jsem to trochu ve spěchu v noci před jízdou bez dalšího dohledávání těch správných informací.

                  0 0
                  • kubad  

                    to netvrdím ale těch 70psi cos tam narvala je na to dobrý začátek

                    0 0
                    • Zlatka  

                      ok

                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Jestli to má na ZTR ráfkách, tak to je mazec. 70psi se neodvažuju při nahození na krátké přefouknutí ani u Cmaxů nebo Fulcrumů.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Aha, blbě jsem četl ten McBlackyho příspěvek, má tam naopak SLR. Ale ani u těch bych přes 55–60psi nešel ani pro nahození.

                        0 0
                        • kubad  

                          jj jak píšeš, pokud by tak jezdila delší dobu, ráfek rupne

                          0 0
                          • scret  

                            jj, hrozny shity ty mavicy, ani to nevydrzi 70PSI:)))

                            0 0
                            • Zlatka  

                              Naštěstí mi ta moje MRX pumpa ukazuje více, než tam ve skutečnosti je.

                              0 0
      • MlokCZ  

        Hodně záleží na tvaru UST ráfku. Třeba na Mavikách, kde je střední žlábek nezakulacený, tak to má patka obtížnější zaskočit a rány jsou to větší.

        Na Fulcrumech (určitě na Red Zone XLR, nevím jestli stejný tvar mají i ostatní) je středový žlábek kulatější a zaskakuje to snadněji a takové rány to nedělá.

        Mavic 2012 přechází právě také na kulatější profil jako má Fulcrum.

        0 0
        • Automat_1  

          Jsou to Mavicy, konkrétně odolné ingoty xm819.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ty mají profil středového žlábku stejný jako Cmaxy do 2011, tedy nekulatý a tedy je to právě ten případ, co dělá největší rány.

            0 0
        • Automat_1  

          Ještě bych se tě rád zeptal, jestli nemáš radu jak plášť uplně zatěsnit. Mám dva 3mm průrazy na plášti(jeden z toho hloupě u patky). Po podlepení fleky přes ně stále unikal vzduch, tak jsem rozstřihl duši a přelepil duší ještě flek, ale pořád vzduch uniká(řekněme dva dny udrží rozumný tlak, pak už se na tom jet nedá. Je nějaká možnost, nebo už jedině nalít tmel?

          0 0
          • MlokCZ  

            Nikdy jsem neměl takové divné nápady řešit utíkání vzduchu při defektu bez duší a nemít tam tmel. S tímhle tedy opravdu žádné zkušenosti nemám, bez tmelu jsem nikdy nejezdil (to je přeci jedna z hlavních výhod bezduší).

            0 0
            • Automat_1  

              Kola jsem kupoval jako set s plášti a už podle mě nemá smysl tam tmel lít. Ten půjde až do nových plášťů, které koupím v řádu 2 měsíců. Nevadí, 2 měsíce jsem schopen párkrát týdně foukat.

              0 0
              • MlokCZ  

                To ho tam naopak klidně nalej, nemusíš třeba ani tolik pokud plánuješ ty pláště brzo vyhodit. A když to tam naleješ přes ventilek, tak je to hned hotové.

                0 0
    • Janouch  

      hele me se taky stalo už asi dvakrat že mi mlíko nezacelilo diru v plasti teda zacelilo ,ale az po ztrate tlaku v plasti jak se povrch plaste zatahne po opetovnem nafouknutí se díra rozleze a zase to unika a mlíko to nezacelí.. tak používam ty knoty s šídlem a pokud se nepodaří a plast vyskočí z ráfku vozím nahradni duši

      0 0
      • McBlacky  

        ty knoty jsou dobrý na TLR nebo TL ready a podobný šlupkovitý pláště. UST plášť většinou díky větší tloušťce díru zacelí sám, nebo je tak velká, že šídlo je k ničemu.

        já taky vozím šídlo i duši

        0 0
        • Janouch  

          hele mam na kole Schwalbe NN 2,4 klasiku na UST rafcích a už asi dvakrát se stalo co jsem psal díru nezacelilo mlíko hned ale až když se plast smrsknul po opetovném nafoukani opet vzduch unikal nevim jestli jsem delam neco spatne ale kolo vždy otacim dírou dolu aby tmel mohl zatec do díry stejne se nezacelila a to pritom nebyla velka šídlo se tam neveslo musel jsem to protahnout itm malym pilnikem co je dodavan s šídlem

          0 0
          • McBlacky  

            to je docela divný, ale očividně reálný.

            0 0
            • kubad  

              se podívej na čem jezdí, na té 180/200mm mrše to prošije jen to hvízdne :D

              0 0
              • McBlacky  

                mě šlo o velikosti defektu. Nevleze se šídlo a přitom to mlíko nezalepí. To je divný

                0 0
                • Janouch  

                  nevim jestli jsem nezacal kolo foukat moc brzo treba je potřeba aby to mlíko víc zaschlo kazdopadne bez knotu bych byl vedle :)

                  0 0
                • blisterexist  

                  mě se to taky stalo:-), ale nějak sem to tam narval

                  0 0
              • Janouch  

                no je fakt že jsem myslel ze ten plast vydrží dele :))) třeba že se zacne ****** až na podzim :)))

                0 0
          • scret  

            ale doufam, nevozis na tom LTVL klasicky NN Evo? Potom bych to chapal:)

            vozim na reignu plnohodnotny UST a pomerne i velkou gaznu to zatahne uplne v pohode… Kdyz uz jsem jednou chytil jo velkou diru (cca 4–5mm) tak se to samo zatahlo a jen trochu usel vzduch ze jsem musel trochu dofouknout, jinak klasicke dirky do 3mm ani neregistruju… Mliko NT…

            0 0
            • kubad  

              má Snake Skin 2,4" to je +/- jak UST

              0 0
              • MlokCZ  

                Boky bych řekl, že u snake skin verze dokonce o chlup lepší než u UST, běhoun o chlup lepší u UST.

                U 2,4 FA snake skin je pak navíc i výrazně lepší odolnost vůči žvejkání než u UST 2,4 NN (oboje na stejných 21mm ráfkách). A to mají ty NN o pár gramů více.

                0 0
                • scret  

                  jak jedou ty FA?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    No, zázrak to rozhodně není :-)

                    Přijde mi v praxi, že to odpovídá měření (přední FA 2,4 trailstar 37W, zadní pacestar FA 2,4 31W), tedy jsou o malý chlup pomalejší než UST NN/NN 2,4.

                    Zadní je pomalejší jen o málo a přední sice o víc, ale zase to tolik neudělá, v součtu to nepatrně znát je (hlavně na asfaltu na rovinkách – což ale není tak moc podstatné, v terénu jsem to nevnímal vůbec).

                    A protože jsem jezdil předtím ty NN v UST, tak teď ty FA jsou pár gramů dolu (i když jen málo, protože zejména zadní je těžší než by měl být, jeden kus tu mám 790g, druhý 810g; NN UST jsem míval kolem 820–840g; přední FA 2,4 tu mám jeden 760g, druhý 770g).

                    Ovšem grip zejména předního s trailstar je o třídu lepší než NN s pacestar.

                    V půlce dovolené v Jizerkách mi začla zlobit vidlice na kole, kde jsem měl ty FA, takže zbytek doježděn na NN/RaR 2,25 (nemám mezi těmi dvěma koly záměná kola kvůli osám a ani by se mi zadní FA do staršího Sterea nevešel, takže jsem pláště prohodit na druhé kolo nemohl).

                    A i když to jelo rychleji, tak zase takový rozdíl to není a s gripem jsem hodně litoval.

                    Zajímavý bude ten Hans Dampf, v pacestar má dle měření 30W. Trailstar má ale už těsně přes 40W, tedy kupodivu horší i než FA front.

                    0 0
                    • scret  

                      vycerpavajici, diky…

                      0 0
                    • Janouch  

                      a když tomu tak rozumís… vysvětlís mi proc mi ty moje NN 2,4 snake skin na UST rafcích tak často rupnou a mlíko díru nezacelí ?? Předesílám ,že díra je mala určite do 3mm. Používam tmel No tubes v doporučené míře a co měsíc doplnuji…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To netuším. Vozím teď už na více kolech snake skin verze (RaR, FA) a tyhle problémy nemám. Stále jsem bez defektu, co bych musel řešit (už 4 celé roky). A zacelených defektů (dohromady i s UST co jsem vozil delší dobu z toho období) mám tak 25–30 kousků.

                        V mojem okolí pak akorát manželce se povedla pořádná skoba na běhounu UST RaR, tmel to nakonec dal, ale chvíli to trvalo a už došlo k větší ztrátě tlaku.

                        Jaký foukáš tlak a neměníš častěji tlak v kolech? NoTubes tmel nemá rád moc nový vzduch, pak se zhoršují jeho vlastnosti. A pak při větším tlaku vždy zacelování drží hůře (snáze to povolí). Já přes 30psi nefoukám (na žádném kole, ani mojem ani manželky).

                        Pak bych občas místo doplňování tmelu přes ventilek sundal plášť a zkontroloval v jakém je tmel stavu a případně starý vyhodil a dal nový.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Na FA 2,4 vozím dokonce jen 20–22psi/25–27psi (přední/zadní).

                          0 0
                        • Janouch  

                          no davám 3bary jak prední tak zadní vetsinou do tejdne jsou tam tak 2bary pak dofukuju

                          0 0
                          • scret  

                            to je tim… Jak hodne casto dofukujes, vydrz NT je pak dost mizerna:(

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              A to je zase hodně dané tím vyšším tlakem (při nižším tlaku jsou i další ztráty tlaku pomalejší).

                              A vyšší tlak ve chvíli defektu k tomu taky jistě přispěje.

                              Já třeba dofukuju po týdnu taky. Jenže mám v tu chvíli ztrátu tlaku mnohem menší (tak 3psi za týden, což už je při tlaku kolem 20–27psi ztráta znatelná, proto dofukuju každý týden), takže nového vzduchu tam natlačím málo. A dávám si pozor, abych při foukání zbytečně nepřefukoval a následně neupouštěl (zbytečná výměna vzduchu uvnitř pneu).

                              0 0
                              • scret  

                                to to me to drzi tlak docela slusne, ale je pravda ze to nemerim po 3PSI…

                                Vyssi tlak urcite ty ztrate pomaha, souhlas…

                                Ted trochu z jineho soudku, myslel jsem si ze FRM tmel a NT je to samy… A kdyz jsem ted kamosovi obouval na STcka nsake skin tlr a daval tam FRM, evidentne uplne stejny neni… Docela me zajima jak na tom bude se spolehlivosti…

                                0 0
                                • jIrI___  

                                  To ti můžu během pár týdnů porovnat :). Došel mi NoTubes a kupuju místo něj FRM.

                                  0 0
                                  • scret  

                                    pak to sem napis… Ikdyz ja uz to budu vedet asi trosku driv, kamosovi jsem to lil minuly tyden…

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      ti to řeknu zrovna, je to mrcha latexová, sice to funguje, ale NoTubes je lepší FRM sem vozil ,loni a stačilo

                                      0 0
                                      • scret  

                                        nezalepi tak jako NT? NT mi prijde zas ze hned cuckovati… docela by me zajimalo smichani NT a FRM… Pokud uz to nekdo nevyzkousel, mozna zkusim…

                                        0 0
                                        • kubad  

                                          já to smíchal :D prostě sem začal dolévat NoTubes do náplně FRM, jinak ten FRM vyshcne taky ceůkem rychle, vznikne latexový zátěr po obvodu pláště, tekuté složky minimum, nevím nepřesvědčil, navíc mě v garáži ztuhlo celé nové 0,5ltr balení :-( i proto návrat k NoTubes

                                          0 0
                                          • scret  

                                            :((

                                            tak to pocitam ze kamos, kterymu jsem udelal bezduse a byl z toho naprosto nadsenej, mi zanedloho zavola, ze to nejak nefunguje:))

                                            0 0
                                          • Peslezedirou  

                                            Kolik dáváš tmelu na 29ku?

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              2 odměrky na nové, pak přilévám vždy cca odměrku, když to přestane šplouchat

                                              0 0
                                              • Peslezedirou  

                                                Díky, tak jsem to udělal správně :-)

                                                0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Na snake skin RaR na 29tku jsem nedával ani 2 celé odměrky, když těsní i bez tmelu (zkoušeno).

                                                  Na 26 UST dávám na nový plášť jednu plnou odměrku (60ml), na ty snake skin 29 RaR jsem dával 1,5 odměrky na nové (90ml).

                                                  A co jsem kontroloval pak při doplňování, tak těch 90ml stačilo až až, bylo tam při kontrole tmelu ještě více než u 26 UST při použití těch 60ml.

                                                  Pokud to nejsou TLR a navíc (nebo) to jsou tenké šlupky, tak bych dal klidně celé 2 odměrky.

                                                  0 0
                                                  • Peslezedirou  

                                                    Mám bezdušák jenom na zadním kole, čekám teď na přední a budu konečně bezdušovej :-)

                                                    Ráfek jsem dal ZTR a plášť jsem zkusil Rubena Scylla Tubeless Supra, nejdřív jsem to nahodil bez tmelu a nechal stát a tlak to drželo tak dva dny a pak to postupn ucházelo, takže nahození s tmelem proběhlo bez komlipkací. Dal jsem dvě odměrky abych zbytečně neriskoval, přeci jenom to je můj první pokus. Uvidíme jak to bude s časem s gumamam, mám takový pocit, že se bude tahle rubena rychle sjíždět.

                                                    0 0
                                      • jIrI___  

                                        U NoTubes mi začínají vadit ty sraženiny, které v plášti po pár dnech vzniknou. Pak v podstatě ztratím 70% vlastností, které tmel měl jako nový.

                                        0 0
                                        • Smazaný účet  

                                          asi bych se mel podivat do plaste jestli mi tam nebehaj jezci..jak tak ctu..:(

                                          0 0
                                        • kubad  

                                          nevím, já teď otvíral kola ze Santy, nasazené na jaře, tmel byl tekutý, žádný ježek, 1+2 zacelené defekty,

                                          byl tam čistý NoTubes

                                          0 0
                                          • jIrI___  

                                            Měl jsi to UST pláště? U těch problém nemám, tam mi tmel vydržel celý rok tekutý a bez sraženin. Problém mám TLR a klasických plášťů, které se musí častěji dofukovat. NoTubes si asi moc nerozumí s častějším dofukováním.

                                            0 0
                                            • kubad  

                                              ee mám Schwalbe starší klasické NN/RR obyč ještě ne Tubeles Ready, dofukuju taky, i když ne moc, na Nineru mám NoTubes pláště, tam dofukuju cca každý 2 týden a taky bez problémů, na Merlinu je to jen vzadu,a zatím šplouchá :D

                                              0 0
                                            • MlokCZ  

                                              Na TLR snake skin RaR ani na TLR snake skin FA se mi hrudky běžně nedělají (zatím letos na těhle pláštích žádná, co vozím 4 roky bezduše, tak sem tam se nějaká malá hrudka udělá, ale většinou nic).

                                              Dofukuju jednou týdně (jak TLR, tak UST).

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Jestli tam nebude další vliv a to ježděnej tlak. Možná by to chtělo kromě četnosti dofukování začít psát vozený tlaky. A pak ještě rychlost ježdění, protože při vyšší rychlosti vznikne vyšší odstředivá síla, co ty složky taky může oddělovat :D.

                                                0 0
                                                • kubad  

                                                  jezdím pomalu, sem těžký – foukám víc 35–40psi a nemám problémy :D

                                                  0 0
                                                • MlokCZ  

                                                  Tak rychlost mít asi moc vliv nebude. Sice průměry jezdím nízké, ale občas některé sjezdy hodně rychle (tím myslím třeba kolem 70–80km/h v asfaltovém sjezdu).

                                                  Tlak a související výměna vzduchu mít nejspíš vliv bude poměrně velký. Otázkou zůstává jestli vadí jen o něco rychlejší výměna vzduchu při vyšším tlaku (rychlejší únik vzduchu) nebo i kolik vzduchu se vymění najednou (tedy jestli někdo dofukuje často, ale po malých dáfkách nebo méně často a po větších dáfkách).

                                                  Co by také mohlo mít vliv jsou podmínky, kde se kolo skladuje a také podmínky kde se kolo fouká. Tím myslím např. vliv vlhkosti foukaného vzduchu. Když tu pepek dělal pokusy, že přidaná voda do tmelu je kontraproduktivní, tak vysoká vlhkost foukaného vzduchu by také mohla trochu vadit. Já foukám doma v paneláku, tedy vlhkost vzduchu nízká.

                                                  0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A ještě ty tlaky. Vozím 20–30psi, dle pláště a foukám často a po malých dáfkách.

                                                    0 0
                                                • Kynio  

                                                  Fat Albert 2.4 EVO a ztr Flow..po 600km houbička na scéně, ale ne nic velkýho. Tlaky vozím vzadu okolo 23psi a vepředu okolo 20, vážím 70kg a jezdím rychle i pomalu ;)

                                                  0 0
              • scret  

                jesteze tak…:) Ale porad bych rekl ze je na SS min gumy nez na UST, mozna pocitove na behounu…

                0 0
                • MlokCZ  

                  2,4 NN se bez snake skin boků ani nedělá.

                  0 0
                • Janouch  

                  to by vysvětlovalo mé časté tmelem neopravené defekty je fakt že mam pres 100 kg tak je asi zatížení zadního kola větší než u ostatních

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Pokud foukáš o dost vyšší tlak (což je logické, že aspoň o něco vyšší musíš), tak to může být důvod, zvlášť na NN snake skin na běhounu.

                    0 0
              • scret  

                jesteze tak…:) Ale porad bych rekl ze je na SS min gumy nez na UST, mozna pocitove prave na behounu…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.