• michalscupak

    Zdravím, pročítal jsem fórum a jsem z toho už úplně mimo.

    Nevyznám se moc v tom označovaní UST,TLR atd.

    Chci se tedy jednoduše zeptat. Mám UST kola, jaké budou nejvhodnější pláště na závody, tréninky a běžné ježdění.

    Jde mi hlavně o defekty, určitě mi jde taky o váhu ale to není až tak přední.

    Zatím jsem se díval např na http://www.kupkolo.cz/…n-v96_z5944/

    Taky mám zmatek v tom do kterých se mlíko ještě dává a do kterých ne…

    Díky moc všem !

    • michalscupak  
      • zapomněl jsem na výdrž, aby ten plášť vydržel aspoň2000–3000km
    • michalscupak  

      ta rubena se mi líbila váhou a cenou ale nic o tom nevím …

      • scret  

        nevim jak ted, ale driv dost lidi na Rubeny nadavalo, resp. prave na jejich vydrz… Trhaly se jim spunty atd.

    • Dejv94  

      Vozím na zadním kole Rubenu Kratos 29er Tubeless Supra s mlíkem, najeto necelá tisícovka, bez defektu, bez problémů. Vzorek tak na 75–80%.

    • p@X  

      Když už máš UST ráfky, tak by to chtělo imho přímo UST gumy…

    • jecnak  

      Do TLR mliko dat musis, do uset muzes. I do UST davam trochu mlika a kontroluju zda tam je. Defekty mam tim padem uz jen vlastni blbosti – brutalni sekance o rafek, kdyz se prosekne plast.

      • michalscupak  

        jinak co myslíš tím trochu mlíka a jak to kontroluješ, případně když to někde píchneš a nezalepí se ti to tak to mlíko vyliješ zalepíš a naliješ „nové“

        • jecnak  

          Trochu znamena trochu. Kontrola – sploucha/nesplou­cha. Jinac na vydrz jsou asi nejlepsi UST Pythony, jen jsou to rychly plate s nizkym vzorkem a stredovou linkou. Je potreba vychytat spravny tlak – relativne nizky.

          • michalscupak  

            ok…takže teda tu rubenu by si radši nebral, šel by si např do tohoto http://mikebike.cz/…ubeless/2866 rad­ši

            • jecnak  

              S Rubenama nemam nijak dobry zkusenosti – tvrdsi smes, uzke. Spokojeny jsem s UST Pythonem a nebo TLR Pythonem.

              • michalscupak  

                a něco ust od schwalbe nebo continentalu si nejel ?

                • jecnak  

                  Ralphy – nic moc zivotnost, jizdni vlastnosti dobre, lip drzi v zatackach. Neprisli mi odolne.

                  Contiky – nesedi mi silnicni a k bikovym po zkusenostech z okoli taky nemam duveru – vytrhavani spuntu, netesnosti atd.

                  • michalscupak  

                    ok chci se teda ještě zeptat jak jede, drží a vydrží (jak už defekty tak jak dlouho) ten Hutchinson

                    • jecnak  

                      Podle me jedou stejne nebo lip ja Ralphy, vydrzi podstatne dyl a defekty jsem na nich nemel – jen cvaknuti o rafek, kdy se mi vlastni blbosti podarilo seknout plast. Jsou ale tezsi v obou srovnatelnych verzich. Cena jak kde jak za kterou verzi. Doporucene MOC jsou zhruba stejne. Na webu ale sezenes ruzne.

                • scret  

                  doporucil bych klidne Ralpha ve snakeskin verzi TLR, dat mliko a hotovo…

                  Anebo pripadne XKing nebo Race King od Contiku… Verze bud portection nebo UST, zalezi na tobe…

              • mastihuba  

                Python je nadčasovej plášť :)

            • Kubiczech  

              Jestli prahneš po výdrži, tak na Rubenu zapomeň. Já s nimi moc dobrých zkušeností nemám, ale mají tu i své obdivovatele. Jak ale říkám, výdrž krátká.

              • michalscupak  

                co by si tedy doporučil za ust plášť ?

                • Kubiczech  

                  UST nejezdím, ale dlouhodobě dobré zkušenosti mám u XC plášťů u Schwalbe, nejlíp mi vychází Rocket Ron, ale zase ta životnost není nic moc. S ohledem na životnost a i jinak bych doporučil Maxxis Ikon, ale ten UST verzi nemá.

                  • michalscupak  

                    no pokud bych kupoval nové pláště tak určitě ust takže ty maxxis asi ne… teď mám RaR evo ale dušové + mám kola UST tak sem tam chtěl hodit ust pláště …

      • Necris  

        Vím že je to prkotina, ale do některých kombinací TLR plášťů a ráfků vůbec mlíko přijít nemusí a přesto to těsní. Hlavně Specialized patky jsou parádní a těsní naprosto famózně. Samozřejmě to nechrání proti defektu..vím…

        Na druhou stranu když už vím přijde druhej Rocket Ron, který má v sobě z výroby díry, že při foukání začne pracovat tmel… záleží na plášti no ;)

    • michalscupak  

      ještě mě napadla jedna věc mám na kole Schwalbe Racing Ralph EVO + duše … tak jestli nevyndat jen duše a hodit tam tmel notubes … co si o tom myslíte ? co defekty ?

      • jIrI___  

        Není se čeho bát, sám to tak vozím. U těch RaR je spíš problém s říznutím v terénu s ostrými kameny.

        btw. je možné, že jsem tě nedávno zahlédl projíždět kolem VŠB v Porubě? :)

        • michalscupak  

          možné to 100% je .. často tama projíždím … takže vozíš RaRy bez dusi s mlikem ? a defekty (nemyslim ted riznuti) jak casto ?

          • jIrI___  

            Defekty jsem měl za nějaké 4 tis km, co vozím RaR bez duše, asi dva a to myslím jen díky tomu, že mi vyschnul tmel v plášti. Zbytek NoTubes pobral a zalepil. Tak jsem pro jistotu koupil knoty a vozím je jako zálohu v batohu :)

            • michalscupak  

              „knoty“ ? moc odborné na mě :D

              • michalscupak  

                a vozíš teda normální Evo (ne UST) ? jen se ujišťuju

                • jIrI___  

                  Evo PaceStar. Předtím jsem měl klasické Evo a ten se akorát hůř nafukoval (volnější patky).

                  Knoty hier . Fungují tak, že je nacpeš do díry a ono ji to utěsní, nemusíš sundávat plášť z ráfku. Ale ještě jsem je osobně nepoužil, dle ostatních fungují spolehlivě.

                  • michalscupak  

                    ok dik … tak to pak asi udelam tak jak to vozis ty no …

                    • jIrI___  

                      Nejjednodušší řešení. Pokud toho RaR nemáš sjetého, tak je zbytečné ho vyhazovat nebo vozit na bezdušáku s duší.

                      • michalscupak  

                        jojo tak má najeto asi 15km takže sjetý fakt není … mám ho teď s novým bikem takže cajk …

                    • scret  

                      pokud bys chtel vetsi odolnost nez obyc. EVO – ty jsou dost tenke, tak muzes vzit Snake skin a ta je odolna dostatecne… UST bych volil jen v pripade, ze nemas v blizkosti kompresor anebo sikovny ruce:) na UST rafky se totiz nahazujou UST gumy uplne nejlip, tenky slupky jdou hur a snake skin jdou skoro nejhur… patky se musej hodne namydlit, mliko do UST cca 60ml, do neUST plastu klidne 80–100ml…

                      • michalscupak  

                        tak ja ty Evo PaceStar mam na biku takze bych jen vytah duse a dal tmel … takhle bych musel zase investovat … a to co psal jiri se mi celkem libi … jako jasne ust + tmel budou na tom asi o neco lepe… jinak s tim kompresorem to vidim na zavodu spatne ale kdyz povezu dusi a pri nejhorsim to tam narvu tak to by slo ne ?… jinak ta odolnost je podle tebe jak dobra (lepsi nez s dusi?)

                        • jIrI___  

                          UST + tmel je neprůstřelná kombinace, ale hmotnost je někde jinde. V tomhle ohledu se mi jako nejlepší kompromis jeví ty Snake Skiny.

                          • michalscupak  

                            ale ty vozis evo pacestar + tmel …

                          • michalscupak  

                            ale ty vozis evo pacestar + tmel …?

                            • jIrI___  

                              Vozím, protože jsem je měl za dobrou cenu :). Prostě kup flašku NoTubes (v bagbike mají nejlepší cenu), nalij 100 ml do každého pláště a jezdi. Pokud se ti to bude zdát málo odolné, tak holt pořídíš odolnější verzi pláště. Dle mého s tím ale v okolí Ostravy problém mít nebudeš.

                              • michalscupak  

                                jo taky to tak vidím … při nejhorším tam hodím zpátky duše .. za tu sezonu to sjedu a příští sezónu ust třeba…

                              • lukas aka mitro  

                                Takze nakonec jsi sel do NT tmelu?

                                • jIrI___  

                                  Ne, definitivně jsem skončil u FRM. Ale nechtěl jsem klučinovi motat hlavu ještě tmelem, když už je zmatený ze samotných bezdušáků :))

                                  • lukas aka mitro  

                                    A funguje? Zadne zviratka?

                                    • jIrI___  

                                      Funguje bez zvířátek. Zkoušel jsem i nějaký tmel do motorek (už si nevzpomínám na název, měl v sobě takové tmavě zelené až černé poměrně vělké částečky) a ten, ač zpočátku vypadal schopně, se mi moc neosvědčil. Byl celkem hustý a bylo ho třeba dát do pláště hodně. Ale zvířátka taky nedělal, to je asi problém jen toho NoTubes.

                        • scret  

                          tak pokud je tam mas, tak jak radi jiri, kup flasku No Tubes mlika a akorat vyndej duse… Ventilky bys mel mit ke kolum… Jeste jsi teda nenapsal, jaky kola mas…

                      • saddik  

                        U Schwalbe, konkretne RaRa a myslim i RoRo (naslo by se v katalogu) je volba mezi UST a SS trochu tezsi v tom, ze UST delaji 120 TPI a SS 67 TPI. Takze UST je sice tezsi, ale zase se lepe odvaluje.

                        • scret  

                          jj, teoreticky ano:) u UST zas clovek musi pripocitat vahu, kterou zbytecne vozis na obvodu… takze to nakonec bude asi sulnul:)

                          • saddik  

                            Vsak o te vaze taky pisu.. Akorat ze se neda rict, ze by se to vyrovnalo, protoze vaha a odvalovani se projevujou jinak, coz tu volbu prave komplikuje. UST mi prijde vhodnejsi na jezdive, rovinatejsi trate, kde se porad nezrychluje a je malo kopcu, kde by vadila hmotnost navic (ale pozor, pro kopce je jedno, jestli je hmotnost na kolech nebo kdekoli jinde) a taky je mensi riziko poskození plaste. SS bych videl spise na kopce a technicke trate, kde te brzdi spis gravitace nez odvalovani a v technickych usecich pomuze nizsi hmotnost manipulaci s kolem a zvysena odolnost bude jako bonus.

                            • scret  

                              zcela uprimne, jezdil jsem UST, snake skin i papirove verze a ikdyz nam to v laboratori hazi pekne vysledky, v realu to proste nepoznas:)

                              • saddik  

                                Tak to, co clovek pozna, je otazka sama o sobe. Problem je, ze malokdy je moznost vyzkouset ruzne plaste v ten samy den, aby se to dalo porovnat primo podle pocitu a nejake terenni mereni, jako si dela Mlok, na to ma nervy jen malokdo.

                                Je ale pravda, ze s RaRa UST vzadu me ze zacatku prekvapil pocit, jak nadherne jede po asfaltu, tedy spis ze je velky rozdil mezi lehkym terenem (lesni/polni cesta) a asfaltem, kde mi prijde, ze to jede skoro srovnatelne s Kojaky (s dusi), ktere mam na silnici (myslim odvalovani pri stale rychlost, zrychleni je pochopitelne o hodne horsi kvuli hmotnosti a zvykani vzorku). Takže to by celkem sedělo.

                                Co ale opravdu nepoznám, jsou hmotnostní rozdíly, koneckonců už jsem tu několikrát tvrdil a nejrůznějšími výpočty dokládal, že na pro nezávodní ježdění je hmotnost, a to jak statická, tak především rotující, o mnoho méně podstatná, než si hodně lidí myslí.

                                Na druhou stranu odolnost a spolehlivost tesneni plaste u bezdusi ale poznas vzdycky, proto se mimo predni cast startvniho pole zavodu IMHO vyplati vozit spolehlive plaste (UST, SS), nez obetovat celkem jasne hmatatelnou spolehlivost a jit do EVO slupek kvuli uspore hmotnosti, kterou poznat ani nemusis.

                                • scret  

                                  tak tak, kdyz se mi mrknes do profilu, ja presel na bezduse cca tak 3–4 roky nazpet a uz bych se nevratil… Drive jsem jezdil UST gumy, dneska jezdim snake skiny na AM kole a slupky na KHSu.. ale pokud clovek neresi vahu, tak zlata stredni cesta je ideal – SS… Vaha rozumna a odolnost velice slusna…

                                  • mastihuba  

                                    Ja jsem zklamanej z odolnosti TNT plášťů na běhounu. Začalo to Bontragerem a pokračuje to RaR SS. Bok jsem nikdy neseknul a todle už 3× a vždy na šotolinové cestě. S papírovým Nanoraptorem nebo Racekingem jsem nic takovýho neznal. K čemu mi je že tam dají patky a nafouknu to dílenskou pumpou když pak musím řešit defekt na běhounu. Mlíko NT 3mm díru už nezatěsní a člověk se musí srát s knotama a pumpováním. Duše už bych nechtěl, ten opruz znám ze silnice, ale uvažuju o verzi UST od Maxisu nebo UST od Hutchinsnu. Cenově to vyjde napolovinu oproti Schwalbum.

                                    • scret  

                                      vozim snakeskiny i na LV a rozhodne je nesetrim a uplne v poho… Jedna sezona ani propichnuti… Ale je pravda, ze nejsou jeste sjete, takze nejspis hodne pochyta i vzorek samotnej… Na puvodnich MK 2,4 UST kdyz byly ojety, tak byly videt mastny flicky od mlika po kazdy vyjizdce:)

                                      • mastihuba  

                                        ten ralph je kua novej a flíčků po každé jízdě nepočítaně včetně viditelnejch sekanců. Jak řikám defekt jen jeden, ale velmi potupnej. Když se na sudetech vodbočí z asfaltu na šotolinu tak jsem neujel ani 500m a stříkal jsem jak pornoherec. Knot to ucpal v pohodě, ale vzhledem k tomu že jsem za něj dával na jaře skoro 1200kč už mi na kolo nesmí. :)

                                        • scret  

                                          pritelkyne ma na TranceXu Ralpha 2,25 snake skin a v pohode…

                                          Letos jsem vozil vzadu na LV USTckovyho ralpha a pristi rok zas na leto chci dat snake skin ralpha… Nevim cos tim delas:) ale ja jezdim ve stredohori, kde je i dost ostrych sutru a v poho…

                                          Ale je pravda, ze treba Beskydy to nejsou:)

                                          • mastihuba  

                                            ja nevim kamenitá polňačka na odjezdu z dědiny do lesa. Tvrdej podklad a na tom štěrk nebo podobnej bordel :)

                                        • MlokCZ  

                                          Na snake skin RaR co jsem měl nahozené delší dobu (na celopevňáku), tak mi také nakonec flíčky začaly dělat ve větším množství.

                                          Na UST 127tpi verzi v pohodě (po roce).

                                    • MlokCZ  

                                      Otázkou je jestli 127tpi UST verze RaR a RoR je na běhounu odolnější. Já měl jednou problém u snake skin verze u běhounu a to jsem nejezdil snake skin verze nijak dlouho.

                                      U UST na běhounu vždy ok.

                                      I když bych vzal, že odolnost bude na běhounu podobná, tak na UST tmel pobere větší díry, takže ve výsledku to je lepší.

                                      Samotná odolnost není ale bůhvijaká ani u UST 127tpi verzí. Tam jsem zase letos na jaře jeden UST RaR rozříznul na boku.

                                      Už se ale neopakovalo a na UST 127tpi verzích jezdím od jara celou dobu a zůstávám u nich.

                                      Pořád jsem nadšený i po dlouhé době jak parádně ty UST 127tpi verze jedou. Nejrychlejší pláště, které jsem na fullu kdy jezdil.

                                      Nejodolnější z podobné kategorie a toho co jezdím bych řekl, že jsou protection verze Contíků. Jenže zase jak jsou příliš tuhé, tak jsou méně pohodlné a ztrácí na gripu.

                                      To si nevybereš.

                              • MlokCZ  

                                Za mě tedy v reálu UST verze RaR se 127tpi jasně rychlejší než snake skin verze RaR.

                                Oproti tomu ten rozdíl hmotností v podstatě nevnímám.

      • jonti  

        Je to možnost, ale když to jsou už starší pláště, tak můžou být vytahané. Na předek je to v pohodě, na zadní kolo je to dost málo odolné, ale vozí to tak dost lidí i na závody.

    • saddik  

      Doporučil bych RaRa UST dozadu a dopředu buď Schwalbe NN SnakeSkin (to teď vozím), případně RoRo, a to buď UST, nebo Snakeskin (hůře pojede, ale bude odolnější).

      Continental je z mého pohledu zabitý tím, že ProTection verze označované jako Tubeless Ready nejsou údajně natolik spolehlivé na utěsnění jako Schwalbe SnakeSkiny a UST verze nemají BlackChilli směs.

      S ostatními značkami nemám zkušenost.

      Pokud chceš mlíko/tmel jako prevenci defektů, tak musí být logicky ve všech typech pláště, ale do UST stačí menší množství. U TLR plášťu být mlíko musí vždy, aby se plášť zatěsnil, UST funguje bez něho, ale je zbytečné ho nevozit a nevyužít té odolnosti vůči defektům.

      • michalscupak  

        takže varianta co jsem napsal hned nad tvým příspěvkem není špatná ? vzhledem k ušetření za pláště…

        • saddik  

          Tak EVO verze bez přívlastku jsou sice TLR, ale i dost málo odolné šlupky, byly tu myslím na fóru případy, kdy se špatně zatěsňovaly i nové a prolínalo mlíko. Když je plášť jetý, zatěsňuje se mlíkem taky hůř. Výsledná odolnost bude taky horší než u UST nebo SnakeSkin. Bude to ale lehčí a pojede to výborně.

          Když už je ale máš, tak pokud jsou v dobrém stavu, tak bych koupil bandasku mlíka a zkusil to. Pravděpodobně to nějak půjde, jen možná budeš muset častěji foukat. Každopádně na jeté EVO pláště mlíka raději víc než míň. Pokud budou nějaké problémy, tak duše vrátíš a příští pláště koupíš poctivé bezduše a bude cajk (hlavně kvůli tomu neodsuzuj bezdušový systém jako takový).

        • lakko  

          Lenze EVO plaste maju inu patku ako TLR. NN Evo nahodim na DT Swiss kola len rukami bez pouzitia monterpak. Ale RoRo TLR to bol porod.

          • saddik  

            Nechápu Tvou terminologii, EVO jsou TLR. Nemyslis misto TLR UST?

          • scret  

            a povedzte Kefalin, co si predstavujete pod takovym slovom ze EVO maji jinou patku nez TLR?:))

    • blisterexist  

      vozím UST ráfky + pláště michelin country trail v drátu za dvě kila, nalil jsem jen tak 60ml tmelu ze začátku, ale teď jezdím uplně bez(je vyschlý a nechce se mi dolívat) v pohodě to přežilo týden v alpách a pár závodů

      pro mě nejlevnější a nejspolehlivější řešení, tlak to drží aji bez tmelu, odolnost dobrá, váha není špatná, a kdyby něco tak plášť zahodím a dám za 200 nový:-)

      • michalscupak  

        jasné…

      • Draw in soul  

        Nejspolehlivější v čem?Že při defektu ujde všechen vzduch? :)

        • blisterexist  

          když nemáš vyschlé mlíko tak ne, ale na něm jsem defekt ještě myslím neměl ani bez mlíka

          • Draw in soul  

            Já vím,ale ty ho vyschly máš :)

            Já odjezdil loni na bezduších celou sezónu a defekt sem neznal,jednou sem řízl na 4–5mm plášť a s tím už měl tmel co dělat.Jednou to drželo,pak chvilu zas ne…nakonec sem to musel podlepit.Letos na duších jen 2 defekty od trnu a 1× cvaknutí v kamenitym sjezdu při 40psi :-O

    • michalscupak  

      a jaký teda tmel by jste doporučili (do těch RaR EVO) ?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse