• Kubiczech

    V historii je toho sice hodně, ale snad nevadí, že tu v okurkové sezóně bude vlákno o kolech. (:

    Takže:

    Rád bych pořídil nová zapletená kola na své RB CRR jako náhradu stávajících. Vážím 100 kg, ročně objedu asi deset maratonů, jinak běžné vyjížďky, finanční limit kolem 7,5 tisíce. Následuje pelmel toho, co se mi honí hlavou:

    • ručně v. strojově zapletená… Doposud jsem byl fandou ručníchzápletů, ale musím přiznat, že mě docela láká nějaký ten set. V danécenové relaci pokukuji po klasice Fulcrum RM3 nebo Mavic Crosstrail. Ručnímzápletům se nebráním, jen nevím, co by se dalo zaplést. Když zvolímsolidní ráfek, tak to bude na Novatecích a když připlatím na nábě, takto bude na Remerx ráfcích. Remerx riskovat nechci, s lehkými Novatecy seu mě vyskytl problém s desítkovou kazetou a jejich spolehlivost není podlevšeho valná (i když sám je vozím tři roky s až na jeden prasklý ořecha zmíněné problémy s kazetou nic významného).
    • gramy v. tuhost… Nízká hmotnost je plusem, ale na druhou stranu jsempřipraven si pohoršit a navýšit tak tuhost. Současné záplety mám okolo1532 gramů, ale už se o ně trochu bojím a možná je i podvědomě, atřeba bezdůvodně, šetřím.
    • UST v. neUST… UST pláště v dohledné době vozit nebudu as bezdušovými páskami problém nemám, nicméně UST považuji za jistouvýhodu.
    • QR v. ostatní… Potřebuji kola na rychloupínák vpředu i vzadu.Systém výměnných koncovek alá Hope opět výhodou.

    Pokud někdo dolouskal až sem, pak prosím o radu, co zvolit. Jaký set byste upřednostnili nebo co byste zapletli.

    Díky.

    P.S. Teď jsem objevil tuhle hodně lehkou variantu s celkem přesvědčivým váhovým limitem na 100 kg. Ale zase ten Novatec… Máte někdo zkušenost?

    0 0
    • jIrI___  

      Občas se na bazaru objeví Cmaxy ST kolem těch 7k, z mého pohledu jsou ty záplety parádní a vydrží. Pokud chceš nové, tak bych šel RM3, protože na UST stejně dřív nebo později přejdeš, tak nač zbytečně vyhazovat za neUST ráfky.

      0 0
      • Kubiczech  

        Na bazarovku jsem myslel, ale nic použitelného jsem už dlouho neobjevil, takže půjdu nejspíš cestou nových.

        0 0
        • scret  

          osobne tenhle cen.limit vidim jako hodne nestastny… Problem sehnat CTraily, RM3 ano, XT ano, slusny zaplety moc ne:( Ikdyz neco na Novatecach a ZTR by se dalo ± sehnat… Anebo dat rafky WTB (TLR) a treba Novatecy a mas rozumny kola…

          STcka nejsou spatny, relativne vydrzej opravdu dost… ale sehnat je bude trochu problem, spis lidi prodavaj SLRka a ty jsou pro tebe nevhodne… STcka prodava malo lidi… Ted jsou jedny na bazaru, ale dle meho nazoru trochu drahe…

          0 0
          • Kubiczech  

            Novatecům se trochu bráním, protože ke smysluplné váze se lze dohrabat jen s použitím lehkých náb 711/712. Což o to, mně držely naprosto bez problému, ale zadní nába s origo ořechem nefunguje s desítkou ideálně. Ten problém nemám jen já a je to právě jeden z důvodů, proč kola měním. Ale tak zase doufám, že s tím novějším typem to bude bez problému, záruku však nemám.

            Jinak XTčka padají kvůli CenterLocku. STčka za desítku drahý.

            0 0
            • Kubiczech  

              Kdybych tu záruku měl, tak možná testnu ty záplety na Tune ráfcích. Jsou lehoučký, čehož se sice bojím, ale limit 110 kg budí celkem důvěru.

              0 0
              • kubad  

                hehehe :-)

                0 0
                • Kubiczech  

                  hehehe jako dobrý nebo hehehe jako rozpadne se to pod tebou? (: Je to nějaký obrandovaný NoTubes ráfek jako třeba v případě Tune24?

                  0 0
                • scret  

                  Jara Cimrman:

                  „vy neco pane smrtko vite?… tak aspon naznacte“

                  „my nesmime ani naznacovat“

                  :D

                  0 0
            • stigi  

              Jaky je problem s origo orechem Novatec D712SB a desitkovou kazetou? …zvazuju nahodit desitku misto devitky.

              0 0
              • Kubiczech  

                Už jsem to tu řešil v jednom vlákně. Problém je jednoduchý – nejde to stoprocentně seřídit, vše funguje, ale trošku to nadává a mě ty zvuky neskutečně štvou.

                Někdo se mi přihlásil s podobným problémem, psal jsem ohledně tomu dovozci Novateců, ale zůstalo to bez odpovědi.

                Ještě dodám, že moje náby už jsou letité, aktuální model s tím asi problém mít nebude.

                0 0
                • stigi  

                  Dikes. Zkusim a uvidim jak to bude chodit, snad to skousnu :)

                  0 0
                • scret  

                  vzdyt 10kova kazeta je stejne siroka jako 9kova ne?

                  0 0
                  • maajkee  

                    jj, taky moc nechápu kde může být problém.

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Milerád vám to kolo dovezu a zkuste to vyřešit. (: Servisů jsem obrazil dost, když jsem si už nevěděl rady, měnil vše možné a s jinou zadní nábou/kolem je klid. Čert ví proč. Vlákno tu o tom bylo a ani odsud žádná kloudná rada nepřišla.

                      0 0
                  • stigi  

                    No dyt. Prave proto me to info celkem prekvapilo. Sirka kazety je stejna, takze s montazi na origo orech novatec problem nevidim. Zbytek je snad otazka razeni a serizeni ne?!

                    0 0
                    • Kubiczech  

                      Jak píšu výše. V rukou to mělo víc lidí a já v tom nějakou logiku přestal hledat. Jestli myslíš, že s tím svedeš víc, tak ti to na hraní půjčím. (:

                      0 0
            • scret  

              Osobne bych resil teda neco na WTB rafkach, klidne ty DTswiss naby… Nebo RM3…

              0 0
            • alinceb  

              OT: Co bude s tvýma současnýma kolama?:)

              0 0
    • kubad  

      nějak sem se nedočetl kolik máš cenový limit :D

      0 0
    • maajkee  

      Litřík bych přitlačil a dalo by se to postavit na Hope nábách, WTB Frequency i19 ráfkách, Sapim Race nebo DT Comp dráty.

      0 0
      • kubad  

        ale no tak ty litriky by byly dva,

        hope zdrazovalo

        0 0
        • maajkee  

          Aha a kdypak? Novej ceník mi nepřišel.

          0 0
          • maajkee  

            Každopádně WTB zlevňovalo :)

            0 0
          • kubad  

            od 1.10. a cenik dostanes az 2013 jinak je to cca 5–7%

            prakticky na vsem pro ceny si mu zavolej, nevim proc to resi takhle nestastne

            0 0
      • Kubiczech  

        Já bych i tlačil, ale není kde brát a je to celkem akutní. WTBčka bych klidně zkusil, ale s čím to smysluplně zaplést mě nenapadá.

        0 0
        • JakeF  

          DT350, ale asi to bude pořád pár stovek přes limit…

          0 0
          • maajkee  

            S DT350 by se to možná i dalo vymyslet :)

            0 0
            • kubad  

              vaha je stejna jak Hope cena skoro podobna

              0 0
              • maajkee  

                Dá se levněji než hope.

                0 0
              • LáďaH  

                350 Cl je lehčí.. A i kdyby dával redukci, tak se to váhově v podstatě neprojeví.

                0 0
                • kubad  

                  přední 350 má pidi ložiska , za mě nába na ho…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Nějaký zkušenosti z praxe? Já na nich mám odježděný 2 sezóny bez nejmenšího problému, ložiska pořád není potřeba měnit.

                    0 0
                    • kubad  

                      standardní 350 ka má 10mm osu nechápu proč to takhle řešily

                      pokud máš 15mm verzi tam už je to OK

                      0 0
                      • JakeF  

                        Já mám právě standart a i na příští kolo přijde klasickej RU nebo 9mm. Ještě uvidím, jestli to budou 240 nebo 350, ale zatím jsem s 350 neměl nejmenší problém, tak se jim moc nebráním… Ale asi budu přecházet na 6d kotouče (a sakra doufám, že u Rovalů a DT je stejná pozice kotouče, abych nemusel pokaždý štelovat brzdy) a tam už by měly 350ky vycházet celkem těžší, takže bych nejradši šel do kombinace 240 + karbon kotouče :).

                        0 0
                        • LáďaH  

                          I pokud máš 2 stejné náby, kvůli výrobním tolerancím Ti mohou kotouče škrtat a budeš muset štelovat…

                          0 0
          • Singlespeed  

            Tak třeba s XTéčkama. Hmotnost páru o 20gramů vyšší než Hope, ale cena pětinová.

            0 0
        • kubad  

          pokud je tam tlak na vahu tak by to chtelo zvednout rozpocet,

          mozna American Clasic naby?

          0 0
          • Kubiczech  

            Tlak na váhu úplně ne, tlak na rozumnou váhu ano, ale rozpočet zvedat nejde. S uvažovanými RM3 si váhově pohorším tak jako tak, takže bych to rád držel okolo téhle hmotnostní kategorie.

            0 0
            • maajkee  

              Každopádně s tuhostí si u RM3 spíš pohoršíš, rozhodně nepolepšíš, těch drátů je tam prostě málo.

              0 0
              • Kubiczech  

                Ta kola jsem v životě nejel, takže nemůžu soudit. Na druhou stranu bych čekal trochu větší tuhost oproti 28mi kouskům DT Revolution, co mám teď.

                0 0
          • Hnoj  

            Haníte tady Novatec a navrhujete AC? Mno nevím…

            0 0
            • kubad  

              ja o novatecu nic nepsal

              0 0
            • scret  

              souhlas!:)

              Pokud si vzpominam AC naby neoplivaly zrovna spolehlivosti a loziska byly snad uplne nevodotesny:)

              0 0
              • kubad  

                tak lepší než Novatec to je :D

                0 0
                • scret  

                  s AC zkusenosti nemam, ale neslysel jsem na ne chvalu…

                  0 0
                  • mastihuba  

                    Zajimavy :) v mojem okolí jsou tři páry a nikdo si nestěžuje. Esli to zas neni nejaká BF fáma :)

                    0 0
                    • scret  

                      a jak jsou stary? Mozna to bylo jen u tech starsich typu… Jak jsem psal, ja zkusenosti nemam, ale snad kdysi i Hnoj na ne dost nadaval…

                      0 0
                      • mastihuba  

                        Polka je ma dve sezony? Dve sezony je ma i druhej kamoš a před tím měl ty stejný.

                        0 0
                  • yetti  

                    Mám AC víc jak čtyři roky a nikdy jsem neměl s nábama žádný technický problém a jediné co jim můžu vytknout je malá tuhost uchycení kotouče.

                    0 0
                    • scret  

                      vaha?

                      0 0
                      • yetti  

                        Myslíš moje nebo kol?

                        Já se pohybuju mezi 85–100kg a kola jestli si to dobře pamatuju 1520g

                        0 0
                        • scret  

                          to mi chces rict, ze 100kg chlapik za 4 roky nedomrvi AC?

                          0 0
                          • yetti  

                            Když jsem je kupoval tak jsem vážil 85. Teď mám přes 90 a po loňské zimě, kdy jsem ze zdravotních důvodů vůbec nesportoval jsem měl skoro 100. Ale poslední dva roky jezdím víc SLRka a AC mám jako druhá kola. Možná to zní divně, ale jak AC, tak SLR pode mnou drží naprosto v pohodě. Osobně nevím proč tady na BF mají AC tak špatnou pověst, protože kamarád je jezdí také naprosto bez problémů.

                            0 0
                            • scret  

                              SLRka ti drzej taky? ale onbo, jestli stridas dvoje kola, pak nedostanou takovej zahul…

                              Taky nevim, proc tu AC mely takovou povest… ale pokud si dobre pamatuju, driv hodne lidi nadavali na loziska a na nizsi tuhost…

                              0 0
                              • yetti  

                                Tuhost kol mi přijde naprosto v pohodě. Mizerná je tuhost přírub na kotouče, takže kotouče v záběru škrtají na obě strany. Ložiska nejsou moc dobře zatěsněný, ale já kolo nemeju vapkou, ale hadicí a zatím jsem je měnit nemusel.

                                0 0
    • Hnoj  

      A co z úplně jiného soudku, ráfky SPANK Oozy 26? :-)

      Jedny jsem teď pletl, je to pevný, relativně hodně vysoký ráfek, váha na rozumný XC ideální. Bezduše to funguje. A když se poštěstí, tak k tomu DT350 ?

      0 0
    • mr.nikdo  

      Mam C'Traily… Jete… Kdybys chtel ;-)

      0 0
    • Boresprut  

      Ahoj, nechci zakládat nové tema, tak se zkusim zeptat tady… Chtel bych do zacatku závodní sezóny pořídit druhy par zapletených kol, ktery bych používal výhradně na závodění typu Kolo pro zivot a zavody tomu podobne. Takze bych si představoval nejaka lehká ručně zapletena kolesa s rafky podporující bezduse které ovšem nerosekam na prvním kořenu. Momentalne jezdim na kolesech z NetBiku v kombinaci: naboje DT 350 a rafky DT XR400 s tim ze pro bezduse používám kit od Notubeless. Ted mam zálusk na náboje DT 240 ale nevim zda se vyplatí si za tyto náboje připlatit nebo i na novy par kol vzit náboje DT 350. Rafky asi nejaké od ZTR kuli te bezdusi. Cenově bych se chtel vejít tak do tech 18tis. Ma váha se pohybuje kolem 67kg.

      0 0
      • Hnoj  

        Pokud používáš Center-Lock, pak je doplatek za zadní náboj DT240S neadekvátní, pokud IS, pak ušetříš nějaký gramy.

        Přední nába DT350 se nedá konvertovat na různý koncovky, takže tady spíše tu DT240S.

        67kg? Klidně ZTR Alpine/Crest a s tvým rozpočtem ideálně plochý dráty…

        0 0
        • Boresprut  

          Tak na současných kolech mám náby DT350 s CL ale vůbec se nebráním na budoucích kolesech použít náby s IS uchycením. Takže hlavní rozdíl v nábě DT350 a DT240 je váha? Tím konvertováním koncovek u DT240 myslíš co?

          0 0
          • Hnoj  

            S tou váhou je to ošemetné, DT350 je koncipován jako ekonomocký náboj, ale … !

            DT240S CL a DT350 CL ZADNÍ jsou až na ložiska a zemi výroby shodné náboje, takže za 50% ceny dostaneš v podstatě stejný náboj. DT350IS a DT240IS už mají shodný jen interiér, ale tělo je jiné. U 350ky není tak moc odfrézované, tedy je o kus těžší.

            A přední náboje jsou úplně jiná píseň, protože DT350=DT370.

            Konvertováním koncovek myslím to, že se dají přestavět na různé standarty: QR, 10/9mm a nebo 142×12mm.

            Čili v případě použití center-lock se doplatek za 240ku na 100% nevyplatí.

            0 0
      • scalar  

        Při téhle nízké hmotnosti a závodech KPŽ bych dal do širšího výběru i FRM Urano XC Team, 1280 gr. aktuálně za 12 tis.

        http://www.airoo.cz/…team-26.html

        0 0
        • Hnoj  

          Zrovna FRM nejsou nějak super odolné náboje :-(

          0 0
          • scalar  

            jako druhá kola, pro lehkého jezdce, na lehké závody :-)…

            0 0
        • JakeF  

          Tu váhu máš potvrzenou? Přijde mi hodně optimistická a i jestli sedí, tak je sražená hlavně na nábojích, kde to nemá zdaleka takový vliv, jako na ráfcích… Navíc jenom dvakrát křížený, což sice ubere pár gramů, ale stejně tak tuhost, která je celkem mizerná i u 3* křížení…

          0 0
          • scalar  

            hmotnost je podle dovozce, lehké budou i ráfky, někde jsem viděl, že v rozměru 650B mají 360 gr.

            0 0
            • JakeF  

              Ráfky by měly vycházet ± stejně, jako moje Alpine, ale pořád mi tam visí ve vzduchu pár desítek gramů. Tipnul bych to, že to je váha, kde se jim zrovna sešly výrobní tolerance na nejnižších možnostech a reálně budou mít většina o pár gramů víc. A zvlášť, když Hnoj píše, že nejsou moc odolný (a že to asi bude pravda, vzhledem k jeho jinak oblibě FRM :D), tak mi to přijde nerozumný, ta váha bude znát akorát na papíře a ne při jízdě, protože většina rozdílu je na nábách a navíc díky 2* křížení budou ještě míň tuhý…

              0 0
              • scalar  

                miluju tyhle teoretické úvahy – pokud bych o těhle kolech uvažoval já, nechám si je převážit, osahám si je, seženu si reference od někoho, kdo je jezdí

                0 0
                • JakeF  

                  No teoretický… Vozím 1400g Alpine, z čehož nějakých 80g navíc je na nábách, takže v praxi nepoznatelnejch a ta tuhost mi přijde dost na dolní hranici snesitelnosti, i když to je 3* křížený na CX Ray. Míň tuhej výplet mi by mi za to nestál, když reálnej přínos těch pár gramů dolů by byl akorát v kolonce „Hmotnost“ na BF :).

                  0 0
                  • scalar  

                    tuhost kol není rozhodně dána jen hmotností komponentů na nich použitých, může se lišit tuhost ráfků, způsob a kvalita výpletu …

                    0 0
                    • JakeF  

                      Ráfky jsem vybíral, jestli FRM nebo ZTR a Hnoj řek, že to je prakticky jedno… Co se týče způsobu a kvality výpletu, tak jsem spokojenej, i když Patar říkal, že to Hnoj dělá na hovno a že pokud to nevyplétáš tenzometrem z rohu jednorožce a nenecháš výplet tepelně ustálit za úplňku pátek 13 za zpěvu lesních víl, tak to je pořád amatéřina. (no abych byl fér, ty techniky neříkal přesně takhle, ale princip mi přišel podobnej :D) Abych to uzavřel, podle mě těch pár gramů dolů za nižší spolehlivost a tuhost nestojí, proto taky sám vozím těžší, ale spolehlivý DT náby a 3* kříženej výplet a za 2 roky používání mi akorát prasknul jeden drát a myslím zadní kolo bylo potřeba jednou dotáhnout.

                      0 0
                • kubad  

                  nejezdim bo me neuvezou, par sem jich montoval, vaha zhruba sedi

                  tuhost nizsi ale pro chrty Ok

                  0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.