• Dolejs

    Chtěl bych upravit kotoučové brzdy ale pouze třmeny, původní brzdové páky mi vyhovují, co jsem zkoušel páky Slx u kolegy na moje prsty nic moc Šel by použít pouze třmen slx(deore)s tím že bych koupil i novou hadici s očkem pro uchycení? V plánu jsou kotuče xt a destičky s chladičem. Díky za každou radu. Brzdy jsem už odvzdušnoval a vím co mě čeká.. díky za každou radu

    0 0
    • Vilém  

      Co si od toho slibujes?

      Slo by to, nejjednodussi by bylo dat deore trmen, at nemusis resit i hadici s banjem.

      0 0
    • scalar  

      Na ovládání SLX brzd Ti stačí jeden prst, na M355 potřebuješ 3–4 prsty, proto je tak rozdílný tvar páčky…

      0 0
      • Dolejs  

        to chápu ale jsem zvyklej na vetší páčky, čili bych je chtěl ponechat..jinej rozdíl asi v nicch moc není ne?

        0 0
        • Vilém  

          Prave, ze je:) Minimalne v servowave, ktery ssebou nese i zvetseni mezery mezi deskama a kotoucem.

          0 0
        • Vilém  

          Jeste k tem vetsim packam. Kamosovi jsem montoval, kvuli pouziti gripshiftu, paky BL-T785, ktery jsou dlouhy. Esteticky nic moc, ale mu to vyhovuje. Zas ta paka nema servowave.

          0 0
        • novas752  

          Jenže rozdíl v brzdný síle udělá i páka – od Deore výš maj jiný mechanizmus přepákování (Servowave), kterej je lepší – silnější a proto stačí 1 prst. S Acera pákou by si to nemuselo úplně dokonale rozumět.

          0 0
        • KoudakT  

          To je. A docela velký. Přecházel jsem z Acery na SLX a ten rozdíl byl celkem velký. Tam, kde na starých brzdách byly třeba 3 prsty, zvládám s novým jenom jedním, jenom výjimečně, v dlouhém sjezdu, kde brzdím dlouho (jo jsem posera), mám na páce dva prsty. Ten rozdíl je tam docela velký a minimálně páku Deore bych si dopřál.

          0 0
    • KoudakT  

      No zrovna u Acer by sis moc nepomohl, pokud chceš lepší výkon. Ony mají vyšší řady od Shimana (Deore a vyšší) přepákování (říkají tomu Servo Wave) a ten snižuje sílu, kterou musíš za páku tahat. Pokud ti nesedly SLXka, zkus ještě např. Deore. Pokud by ani tam nebyla lepší páka, tak jedině přejít na jinou značku brzd. Ale to už bude trochu vyšší náklad.

      0 0
      • Pepe72  

        On řeší pouze přehřívání !!!

        0 0
        • KoudakT  

          Neřekl bych.

          „Chtěl bych zvýšit účinnost brzd a taky snížít jejích přehřívání což se mi párkrát stalo a hlavně mám kotouče a desky na výměnu..“

          A pokud chce lepší výkonnost, bez Servo Wave to nepůjde. Ještě by mohl přidat pístky, ale to by vypadaly ZEEčka s pákou Acera pěkně blbě :-D

          0 0
          • Pepe72  

            Já to tak pochopil. Samo že od deore páček je už jiné brždĕní tedy jednoprstové :-)

            0 0
            • KoudakT  

              jj, souhlasím s tím, že kdyby chtěl řešit jenom přehřívání, tak keramické pístky a tedy SLX třmeny a odpovídající, asi sintrované desky s chladičem a ICE kotouč. Ale to už je taková investice, že by mi bylo líto nechat tam v podstatě low endové páky.

              0 0
    • Tehu  

      Vyhod to celý a kup deorka, poradny kotouče a chlazeny desky. Nejlevnější varianta. Stejne se k tomu postupně dopracujes. Já přešel z Deore na XT a při zachování kotoučů a desek krom projevu v podobě menší houbovitosti, lepší davkovatelnosti jsem lepší brzdný efekt nepozoroval. Až desky a kotouče byli znát.

      0 0
      • Lamer  

        Taky bych koupil rovnou set i s pákou. Na přehřívání určitě sintrovaný/kovový destičky s chadičem. Před nějakym časem jsem sintry s chladičema nasadil na zadní XT 785 brzdy a zlepšení brzdnýho účinku oproti organikám s i bez chladiče je znatelnej. V předu zatim vozim organiky bez chladiče (ve strmějších sjezdech přední jen přibržďuju) a tam je brzdnej účinek trošku slabší, ale zase jde líp dávkovat. Jen nevim proč jsem po několika měsících z přední brzdy při odvzdušňování vypustil červeno-černej olej (na konci sjezdu přední kotouče moc nepálej, tak nevim, kde jsem je mohl uvařit).

        0 0
      • Dolejs  

        chápu to dobře že bez servo mechanizmu to nemá v podstatě smysl cokoliv měnit?

        0 0
        • novas752  

          Tak. Kup normálně Deorka, sintr desky a kotouče na ně určený a víc neřeš.

          0 0
        • scalar  

          Jo, vzal jsi to z opačné strany. Lepší by bylo nechat původní třmeny a dát Deore páčky. Ale úplně nejlepší je koupit celé brzdy, teď mají třeba na koloshopu slevu 10% (mají ji po sezóně každou chvíli) a SLX brzdy vyjdou na 2,5 tis.

          0 0
          • Dolejs  

            má smysl řešit i sintrovaný desky?? a jaký k tomu kotouče xt?

            0 0
            • scalar  

              To už je dost o penězích, kolik do tohu budeš chtít dát. Kotouče XT Ice Tech by byly ideální.

              0 0
              • Dolejs  

                co jsem koukal tak rozdíl mezi xt a xt ice tech je cca 200kč to už mě asi nepoloží..

                0 0
    • KnizeAlexej  

      Přidám se s dotazem.

      Kamarád (205cm/135kg) chce řešit přehřívání těchto brzd v delších táhlých sjezdech. Rada v tomto vlakně je, jen mě zajímá případná aktualizace po čtyřech letech. Díky.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.