Brzdy SLX BR-M7000 nebo Deore BR-M6000

114 nepřečtených
  • Tarik

    Má to cenu si připlatit? Je u SLX lepší brzdný účinek?

    Anketa: Co byste zvolili?

    10x
    33%
    SLX
    20x
    67%
    • Chlebovnik  

      SLX má keramické pístky a banjo. Takže záleží na tom, kolik vážíš a na jaký rám to půjde.

      Lehký jezdec nebo ten, kdo nejezdí dlouhé sjezdy rozdíl asi nepozná.

      • Tarik  

        Mám 68kg, půjde to na Kellys gate 70 2019.

        • Chlebovnik  

          Tam bude hnusná ta smyčka (která je tam už teď s MT400). A zbytek kola je na SLX. No, já bych se v tomto případě přiklonil k SLX. Už jenom z toho důvodu, aby to ladilo se zbytkem kola. =)

          • MatS  

            Navíc to banjo umožní lepší vedení hadice a dá se to trochu hezky umravnit :-)

            Navíc argumentovat, že na SLX jsou nevýhodou pístky z keramiky je zbytečné. Když praskne, na ali koupíš kovové za pár šušní.

            • Vilém  

              Peknejch par susni u cinana stoji, to uz je pomalu lepsi koupit novej trmen.

            • Chlebovnik  

              Ale tím nikdo neargumentoval. Keramické pístky naopak lépe odolávají přehřívání. Proto jsem hovořil o váze a dlouhých sjezdech ve prospěch SLX.

              EDIT: Aha, dole…

              • Tarik  

                Nakonec jsem včera objednal SLX a kotouče SM-RT66. Za kolik bych tak mohl prodat ty nejeté MT400 a kotouči SM-RT56?

                • Mart7  

                  Záleží jak dlouhé máš hadice, ale podle oblouku zadní brzdy asi dost. Zkus cca 1400–1500 Kč za všechno, nové v krabici stojí 1400, ale ty k tomu máš i kotouče (kus cca 200). Vědět to před měsícem, tak bych je klidně vzal, ale už jsem hodil na kolo drahé polovičky M425.

                • camron  

                  Tak kotouče s označením SMRT bych si na kolo nedal :)

    • otecius  

      Mel jsem na kole SLX a pritulka Deore (tisicovkovy rady oboji) a deore mi proste prisly lepsi celkovym dojmem, absolutně netusim proc. Možná ze jsou prakticky novy porad?

    • novas752  

      Dal bych tam Deore. SLX brzdí dá se říct stejně a mají keramické pístky (narozdíl od kovových v Deorkách), které snadno můžou prasknout při výměně destiček nebo když se ve třmenu zasekne kamínek. Shimano resp. Lange to sice většinou uznává jako reklamace, ale i tak.

      • abel  

        jak často to praská?

        mám asi štěstí na kus, ale moje slx666 z roku 2012 mám už na čtvrtým kole a ne a ne umřít… a to je prasácky roztahuju inbusem.

        • MatS  

          Tak já myslím, že problém je, když to někdo dělá se špinavými pístky a pak se může kousnout a prasknout. Navíc když do toho někdo vrtá železným nástrojem, tak se nedivím. Já olepím klíč papírovou páskou a před roztahováním to pořádně očistím.

          • abel  

            já už to takhle dělal x-krát, tak mě zajímá, jak moc riskuju. ale nikdy to nedělám na sucho, pístky vždy prostříknu olejem aby líp vyjížděly a pak otřu.

        • Dafish  

          ..asi tak nějak..a taky tak nevadnou jak deore

    • Tarik  

      Děkuji Vám za rady.

    • p@X  

      Je propadání pák, zvláště v mrazu u SLX BR-M7000 běžné?

      U M615 si takové problémy nevybavuji.

      Buď neumím ovzdušňovat nebo mají rybáři nějaké spolehlivější?

      • mirorek2  

        Mě zas sainty v mrazu tvrdnou při napumpování, zkus ještě jednou opravdu pořádně odvzdušnit. Pokud tam bude budeš mít bubliny, tak ti to někde přisává…

        • Breakpain  

          Viděl bych to spíš na to, že olej v mrazu chodí pomaleji a je tak rychlejší a intenzivnější nástup „servo wave“ fce… ?

          • mirorek2  

            tzn propadá, nebo tvrdne?

            • MlokCZ  

              Prostě se mírně (v řádu jednotek milimetrů) mění chod páky. Nejdříve může ztvrdnout a pak když má zase olej čas, tak zpět mírně povolit. Vyloženě propadnout by neměla nikdy.

              • mirorek2  

                Tak mě ty se sainty po třeba čtyřech hodinách v mrazu napumpují a ztvrdnou tedy masivně. Milimetr bych neřešil. Jinak po celý rok OK.

                • Breakpain  

                  olej + zima se nemají rády … já to nikdy v moc minusových teplotách neprovozuju, ale vím, že si na to lidi stěžuji – pokud to jezdí opravdu v mínuskách… sedělo by to na tvůj popis

                • p@X  

                  Včera se mi to stalo v jednom sjezdu, a pod nulou nebylo, není to nic příjemnýho, když najednou z ničeho nic ztvrdnou páky a jakoby člověk najednou nebyl na svém biku.

                  • Breakpain  

                    hádám, že máš fci servo wave…pokud ano, tak se to tak chová ;-) … takovej boost

                    • p@X  

                      Já je asi vyměním, jak poznám, že nejsou zavzdušněné? Jako já jsem ve sjezdech dost sralbotka a ještě když nevím, jestli budou páky propadlé nebo ztvrdlé tak pak jsou sjezdy úplně o ničom.

                      • p@X  

                        To by stačily jen páky ne?

                        • Breakpain  

                          Jestli se chceš zbavit fce servo wave, tak ano, když si koupíš variantu bez, dělat Ti to nebude…

                          Nebo se naučit brzdit krátce stylem ABS. Pokud dlouho stojíš na brzdě a pak ji ještě do toho pumpuješ, tak je to právě impuls, pro aktivaci servo wave fce.

                      • Breakpain  

                        Moje zkušenost

                        • propadlé, je tam bublina (blbě odvzdušněno, ale zrovna Shimana jsou v tomhle jednoduché)
                        • páka tuhne → aktivoval jsi posilovač, servo wave (pokud páku plně pustíš a počkáš dejme tomu 1s, páce se vrátí původní chod). Pokud to se to nevrátí, asi jsi to uvařil, odhad… Shimana jsem ještě neupekl.

                        Tipuju na servo wave – dobrý si vyzkoušet aktivaci a deaktivaci ;) … Když víš, jak se to chová, můžeš s tím pracovat ;). Pokud by Ti to vadilo, tak změnit značku ;)…

                        Každopádně mám 105kg v chráničích a Sainty mně v BP ubrzdí parádně a to jim dávám sodu, bo brzdim spíš více ;)…

                        • jIrI___  

                          Jak se ten servo wave aktivuje? Vždy jsem měl za to, že jde jen o nějakou kulisu, která během brzdění mění střed otáčení páky dle toho, jak moc je páka blízko gripům.

                          • Breakpain  

                            Po kontinuálním brzdění ihned zapumpuješ a páka citelně ztuhne (ale chce to trochu z kopce). Větší síla, ale modulace brzdy v loji.

                            Pustit brzdu asi na 1s a deaktivuješ to.

                            • allrose  

                              prosim tě ,ty to popisuješ jako „výhodnou“ a někde popsanou fci..máš někde odkaz?

                              docela bych rád bych si o tom přečetl :)

                              jo a je to jak popisuješ a na techničtější ježdění je to dost na hovno,ale už jsem se s tím naučil žít..

                              • Breakpain  

                                Ja jen popsal, jak to funguje :)… zadny odkaz k tomu nemam ;).

                                Pro nekoho to benefit je, pro nekoho ne. Kdyz to vyvolam tam kde nechci, pustim brzdy a je to pryc. Beru to jako vlastnost, ne vyhodu ;)…

                                • atty  

                                  Servo Wave Action je přímo podle Shimana „jen“ mechanická vlastnost páky, kdy je čep páky uložen v excentrickém mechanismu, který funguje tak, že počáteční dráha páky je relativně krátká a při dotyku destiček s kotouči se tím přepákováním zvětšuje dráha, ale zvyšuje síla stisku – což je teoreticky při brždění optimální (aby se dala ideálně dávkovat brzdná síla). Žádné jiné „features“ v hydraulice (a tedy nutnosti pumpování apod.) tam nejsou, takže to je spíš vlastnost brzdy a bohužel spíše blbá a nechtěná vlastnost úzkého hydraulického hrdla v novějších pákách od XXXX řady SLX vejš (nejvíc známé u XT 8000, co lidi často reklamujou a občas nepochoděj). Že se to takto projevuje právě v nízkých teplotách je dáno tím principem hydrauliky, „studeného“ oleje a asi úzkých „průchodů“ v okruhu u těch zmiňovaných typů brzd. Takže vyústění blbého návrhu vnitřního průtoku oleje od páky do třmenu.(nová kapalina, důkladné odvzdušnění, nové destičky a další „chytré rady“ servisů dlouhodobě nepomáhají – to je taky známé – pomůže někdy výměna páky (kde je asi průtok o kapku lepší) nebo to taky nepomůže a v určitém stavu to prostě pumpuje, tvrdne, či se páka propadá. Tohle třeba XT 785 brzdy nedělají, či naprosto minimálně.

                                  Takže servo wave je (i dle popisu Shimana) jen čistě mechanické excentrické přepákování – s hydraulickým okruhem by to nijak souviset nemělo a „pumpování“ a reakce na brždění je spíše nechtěný důsledek problému návrhu a výroby. Nic víc, nic méně…

                                  • String  

                                    785 se chovají taky při mínusových teplotách pokaždé jinak. Už to tu psalo víc lidí a ty brzdy mám, takže to můžu potvrdit. Už jsem si zvykl, jiný mouchy nemají.

                                    Edit: už jsem to v tomto vlákně komentoval.

                                    • atty  

                                      Nevím, mám je také (cíleně 785, už třetí pár na třetím kole, schválně jsem si je sehnal místo XT 8000) a i v teplotách kolem nuly i lehce pod nepozoruji (a nepozoroval jsem), že by nějak zásadně měnily chod (že bych musel pumpovat, že by se propadaly, nebo tvrdly).

                                      Ale je faktem, že jim nedávám toliko čočku, jezdím obecně do maximálně cca –3 C a nejezdím žádná pekla ani brutální sjezdy, kde to může zase bejt trochu o něčem jiném.

                                  • Breakpain  

                                    Toš mě to v servisu podali jak jsem popsal, původně jsem reklamoval, vyfakovali mě a bylo mi to podáno jako servo wave fce :-/…

                                    Ale teplota nato nemá žádný vliv – děje se tak pokaždé… aspoň taková je moje zkušenost. Paradoxně chlad/teplo nijak nevnímám (že by se mi měnil projev brzdy, možná lehce houbovitější chod v chladu).

                                    • atty  

                                      Jo, psalo se o tom hodně, když XT8000 brzdy vypustili a spousta lidí zjistila, že musej pumpovat, že jim tvrdnou páky nebo naopak měknou. Venku se to celkem úspěšně reklamovalo a většinou vyměňovalo, tady k tomu PL vydal asi „befel“ pro prodejce a servisy, že je to „vlastnost“, přidal odkaz právě na servo wave (že to je tím) a další odkaz na nějakou neexistující stránku manuálu (respektive na něco úplně jinýho). Od té doby to moc reklamačně nikde nemění, traduje se, že u novějších revizí brzd se to projevuje méně, nebo vůbec.

                                      Každopádně lidi co hydrauliky od Shimana jezděj léta (včetně mne) celkem vědí, že tohle ty brzdy dělat nemaj a předcházející modely ani moc nedělaly.

                              • jIrI___  

                                Něco je napsáno tady, ale angličtinou nevládnu, takže z toho moc moudrý nejsem :-). Ale připadá mi, že to není zrovna to co popisuje Breakpain.

                                https://bike.shimano.com/…-action.html

                                • abel  

                                  je to tak, doslova tam píšou: ze začátku krátký zdvih páky pro rychlý kontakt kotouč-desky, postupně se mění přepákování tj. prodlužuje chod páky pro lepší kontrolu síly.

                                  • Breakpain  

                                    Pak se mnou PL vyjebal s tímhle odůvodněním reklamace a žiju celý rok ve lži :D

                                    • atty  

                                      ,,, no vidíš, a taky žiješ… :)

                                      Ne, je to vopruz, že to takhle pustili do světa a místo aby se to nějak řešilo, tak PL to zazdilo, reklamace nechce řešit a prohlásilo to za vlastnost.

                                      Klasicky se čeká, až přijdou nové řady a na tenhle průšvih se zapomene (jak se už stalo mnohokrát a nejen Shimanu)

                                • wilda81  

                                  Je to defacto to co popisuje atty o pár příspěvků výše.

      • MlokCZ  

        Kostrukce těch novějších je o něco horší (mnoho let jsem jezdil M675 a teď už dlouho M7000, raději bych měl o něco ty starší, ale nutně potřebuju na moje úzká řídítka k Sram 2×11 užší objímky těch novějších, aby mi to dobře vyšlo s řazením a ty novější mi ani nevadí, i když mírný rozdíl pozoruju), takže na páce se chovají o trošku hůř (mírná tendence trochu měnit krok páky jak píše i mirorek2, zvlášť když se přidá velký mráz a olej protéká těmi nedostatečně dimenzovanými otvory ještě o něco pomaleji). Ale propadání na páce jsem s nimi nikdy nezažil ani když bylo –10° a větší zima (a to po dlouhou dobu, protože kolo v práci parkuju na dvoře, takže odpoledne vyjížďím po x hodinách kola v mrazu).

        Odvzdušněno mám ale perfektně.

        • String  

          Mírná tendence měnit chod páky – to mi dělají od nákupu během zimy i M785 (XT). Už to tu někdo psal i v jiným vlákně, takže to vypadá na vlastnost. Ale že by propadaly pocitově až na doraz, to určitě ne.

    • romanholy  

      Využiju pro dotaz na nové brzdy. Aktuálně mám na kole MT500 a tam jde nejlepší kotouč SM-RT56 a tam jde jen jeden typ destiček. Chtěl bych brzdy vylepšit a rád bych se poradil do čeho byste šli. Varianta 1 – M8000 vpředu i vzadu. Varianta 2 – vpředu M8020, vzadu M8000. Varianta 3– nové čtyřpístky MT520, které umí taky jakékoli kotouče.

      Mám skoro 100 kg, kolo dalších 12, tak do brzd raději investuju :-)

      • Vilém  

        Kotouc si ke stavajicim muzes dat jaky chces a pak podle toho i desky.

        • romanholy  

          To právě nejde, nejvyšší model kotouče tam jde RT56. Vyšší jsou v tabulce kompatibility vyloženě nedoporučované, nevejdou se.

          • Vilém  

            Nevejdou? Jako jak? Sirkove? Prumerove? Vyskou brzdne plochy?

            SM-RT56 maji vyssi brzdnou plochu, takze bys musel samozrejme pouzit kotouce se stejne sirokou plochou, aby ti desky nezasahovaly do paprsku kotouce, nebo ubrousit kousek oblozeni z desek. Pak tam muzes pouzit cokoli.

            Nebo pokud se ti s tim nechce drbat, tak sehnat samotne trmeny na kotouce s nizsi brzdnou plochou, paky si nechat, stare trmeny prodat.

            • romanholy  

              Řídím se tím viz obrázek. Nic se mi brousit nechce, i když vím že to jde. To raději dám 5000 za celý nový komplet a tam jsem spíš chtěl doporučit podle zkušeností. Prostě pořádný brzdy :)

              • xtonda  

                Páka je BL-MT500 má servowave, takže bude podobně účinná jako páky vyšších řad. Omezující je třmen, kam se dávají destičky B01S a destičky v tomto formátu Shimano dělá jen s polymerovou směsí a tento formát je určen pro širší kotouč (modely až po RT54 / RT56). Užší kotouč tam dát můžeš (RT64, RT66), ale podle toho tvého obrázku se to nedoporučuje kvůli zkrácení výdrže destiček. Kotouče dole v tabulce nelze použít kvůli možné kolizi unašeče kotouče s destičkami/třme­nem. Pokud chceš používat kovové destičky je potřeba vyměnit třmen (nebo celou brzdu), pokud bys stejně používal polymerové destičky, tak přínos vyššího modelu brzd nebude až takový, kromě čtyřpístových.

              • xtonda  

                A už máš ověřeno, že ti ty MT500 nestačí nebo stahuješ kalhoty, když brod je ještě daleko?

                • romanholy  

                  Díky za rozbor, je to přesně jak jsem vyčetl. S těmi MT500 mám pořád takový divný pocit, že když svá kila rozjezdu z většího a delšího kopce, vadnou moc rychle a moc jim nevěřím. Brzdy mám asi nejslabší článek na kole a trochu té radosti před jarem si chci udělat :-) Páčky jsou v pohodě, ale když vyměním třmeny, musím i hadice a jsem stejně skoro na ceně nových brzd.

                  • Vilém  

                    Kdyz vyberes vhodne trmeny, ktere nejsou na hadice zakoncene banjem, tak hadice zustanou. Treba Deore trmen stoji kolem 500,–, muzes tam dat ty nizsi desky, po kterych touzis, muzes dat desky s chladicem.

                    • Petr L2  

                      Osobně preferuji SLX a kotouče XT.

                      • MatS  

                        Jenze SLX uz maji banjo na trmenu a to by musel menit i s hadicema, coz uz se nevyplati. Taky jsem zene udelal stejny upgrade, ze jsem ji dal jen nove trmeny Deore. Paky uz Deore mela. Navic u tech novych trmenu je jednodussi odvzdusnovani.

                        • petrun  

                          Na to banjo pozor! Na RB CRR 290 mi u SLX třmenu banjo vyšlo přímo na střed zadní vzpěry. Hadice musela být ohnutá kolem vzpěry nebo otočená rovně nahoru jako kdyby tam banjo vůbec nebylo. U třmenu Deore 615 vyšla hadice paradoxně lépe. V tomto konkrétním případě je banjo k ničemu.

                          • abel  

                            ještě líp to vychází u zee/saint. banjo shora, takže jde natočit do stran.

                            co si vybavuju – s SLX jsem s tím měl větší problém u IQ 26 než CRR 29.

                    • xtonda  

                      Ve specifikaci se u brzd v položce Brake hose (kit) vyskytuje 6 různých hodnot

                      • SM-BH59-JK-SS
                      • SM-BH90-SB
                      • SM-BH90-SBLS
                      • SM-BH90-SBM
                      • SM-BH90-SBS
                      • SM-BH90-SS

                      Dá se někde najít jak se to liší a co je s čím kompatibilní? Třmen MT500 tam má SM-BH59-JK-SS, Třmeny M6000 a MT520 mají SM-BH90-SS.

                      Jinak taky dumám, jestli je lepší koupit jen třmen, nebo celou brzdu a mít to bez práce a mít celou brzdu pro použití jinde nebo na prodej. Uvažuji, že bych zkusil MT520.

                      • OndrejA  

                        BH90 by je nejvyšší řada hadic od shimana a měly by být lepší než BH59(nevím přesně – asi lepší materiál, zpracování – nižší roztažnost). SS je rovné zakončení, SB je banjo, (S, M, L by mělo být short medium long – délka banjo?)

                        • Petr L2  

                          Pokud se nepletu, tak mají pouze dva průměry hadic a vše ostatní je šumák, nebo ne?

                        • petrun  

                          Tak tak, jiné nepoužívám. Dle doporučeného trnu to vypadá že mají o fous větší vnitřní průměr. Je to ale jen moje spekulace. Může to někdo upřesnit?

                      • romanholy  

                        MT520 taky uvažuju. Páky kompatibilní jsou, hadice teoreticky taky, aspoň podle fotek vypadají konektory na třmenech stejně. Za cca 40 eur by to za pokus stálo.

    • ScottAspect  

      Tak pak napište, jak to brzdí. Mam na kole m7000 a brzdí to hůř než BR-M395. Kotouče Tektro TR203. Asi je to jenom blbost, možná jsem je umastil, ale na to, že mají servo, tak teda nevím.

      • sibicz  

        jestli jsou mastný kotouče, tak to prostříkni čističem na brzdy z autokelly za šest pětek a uvidíš, jak to bude najednou kousat

        • ScottAspect  

          Zkusím.

          • Petr L2  

            Nejdřív vyndej a prostříkni destičky, vydrbej je kartáčem, pak teprve kotouče. Kolikrát je na deskách nalepený svinčík a čistit pouze kotouče nepomůže.

            • Hadato  

              Z mé zkušenosti čištění desek spreji nefunguje ideálně. Jakmile jsou desky zadělané olejem, jediná cesta je je vypálit (třeba nad plynovým hořákem (doporučeno) nebo v troubě (nedoporučeno kvůli smradu v celém bytě)).

              • vana.i  

                300–400 m převýšení už mi rozbrzdilo i pěkný humus na deskách

            • ScottAspect  

              Tak jsem je konečně vyčistil, vymyl mýdlem a pak kartáčkem vyčistil benzínem. Zarazila mě akorát jedna věc, že destičky jsou očíslované – v každém třmenu 1 a 2 a pružinka je stranová L, R. Všiml jste si toho někdo? Má to nějaké pravidlo? Fakt netuším, jak to tam bylo, ale desky jsou jedna jak druhá a ta pružinka mi také přišla symetrická, tak jsem to dal, jak mi to přišlo ok.

              • MatS  

                Pozice desek a ani pruzinky nema vliv. Benzin bych radeji nepouzival, muze byt mastny. Radeji izopropylalkohol nebo v prodejne autopotreb koupit spray na cisteni kotoucu za par desetikorun. Ten funguje dobre.

        • cosmo  

          No ty cistice brzd bych neprecenoval, zrovna ten z kelly jsem aplikoval nekolikrat, vycistil houbickou a znova…a nic extra, a to jsem vyzkousel vsechny navody a rady na BF…nekomu to mozna pomuze, ja musel jit do novych kotoucu

          • ScottAspect  

            Vzal jsem to technickým – kotouče i desky, trochu rozbrzdil na vyjížďce a je to v pohodě, brzdí dobře.

      • allrose  

        ono i týden odstavené kolo nebrzdí tak,jak jsi ho odstavil po jízdě,stačí párkrát zabrzdit a je zase ok,i na toto mi metaliky přijdou lepší

        na disky brunox nešplíchám,protože to není potřeba :))

        • Hadato  

          To mi přijde jako docela blbost, tohle se mi přesně dělo, když mi netěsnil pístek zadní brzdy – za týden stání kola mi trocha oleje prolezla na desky, ale po prvním sjezdu jsem to vypálil.

          Podobně se pak chovaly hodně zamaštěné desky, na které jsem použil všechno možné – olej zalez až kdoví kam a ty čističe to prostě vytáhly jenom z vrchu desky. Po týdnu stání se ten olej zase dostal na povrch. Co mi jedině pomohlo bylo vypálení desek plynovým hořákem.

    • Buda  

      Nebudu zakládat nové vlákno, ale chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi těmito brzdami Deore 6000.

      Jedny jsou M6000 a druhý jsou označeny T6000 jako trekingove.

      http://www.mojekolo.cz/…redni-zadni/

      http://www.mojekolo.cz/…redni-zadni/

      Děkuji za odpovědi.

      • p@X  

        Maj tam stejnou fotku, trekingové mají delší páky…

      • petrun  

        Mají to uvedené v popisech. U normální verze „2 -prstová brzdová páka“. U trekingové verze „3 -prstová brzdová páka“. Vždycky to tak bylo. Jen tam mají stejné foto což je samozřejmě chyba.

      • xtonda  

        Třmen je stejný, páka se liší, treková je na tři prsty a nemá servowave, při stejné ceně nemá smysl brát trekovou.

        • p@X  

          Není absence servowave právě výhoda?

          • petrun  

            Toť otázka, každému vyhovuje něco jiného. Já už si na servo docela zvykl.

          • xtonda  

            Proč by to měla být výhoda? Servowave je všude od Deore nahoru (krom některých XTR kvůli váze) a všude se tu, pokud někdo chce silné brzdy, právě z toho důvodu doporučuje minimálně Deore.

            • p@X  

              Stačí si přečíst vlákno o M8000…

              • novas752  

                To ale není způsobeno servovawe ale úzkejma kanálkama v těle páky a třmenu. Deore bez Servovawe nebrzdí o nic líp než Alivio – nemá smysl o něm uvažovat.

                • p@X  

                  Nevím no, s Deore M615 jsem byl spokojený narozdíl od M7000.

                  • Vilém  

                    A ty servowave mely.

                    • p@X  

                      První sezónu byly M7000 taky v poho. Věřím, tomu, pokud se nejezdí v mrazu a destičky se vyhazují v půlce, nebo se v půlce destiček odvzdušní, jak to tady někdo dělá, tak to jsou v pohodě brzdy :)

                      • maajkee  

                        Já jezdím občas v mrazu, destičky jsem sjel do mrtě, odvzdusneni jsem na patriotovi za 2 roky nedělal a brzdy pořád makaly. Pokud se hned na začátku odvzdusnej dobře, tak pak není léta třeba.

                        • p@X  

                          Mně naposledy v mrazu z ničeho nic ztvrdly a staly se z nich „pumpingy“.

                          • atty  

                            Jenže za to nemůže servovawe – už asi 10 lidí se Ti snaží (a opakovaně) vysvětlit, co je „funkce servovawe“, jak to konstrukčně funguje a že je to při správné funkci brzdy výhoda. Že máš pravděpodobně verzi brzd (problémovou), kde je problém s tím úzkým hrdlem a proto nebrzdí tak, jak by měly, za to opravdu servovawe nemůže – Shimano to používá už mnoho let na prakticky všech verzích pák pro MTB brzdy od Deore výš (mimo předminulou generaci XTR) a je to posun – brzdíš jedním prstem, v krizovce stačí třeba dvěma. To tak snadno s pákama bez servovawe nelze.

                            Seš zacyklenej na problému Tvých brzd (což samozřejmě není správně od Shimana, že to vypustí do světa a české zastoupení pak reálný problém a jednoznačnou „vadu funkce“ neřeší), ale problém v servovawe to skutečně není :)

                            K tomu, že za to servovawe může, přispěl mezi lidmi (co tomu toliko nerozumí) právě PL, který „nefunkčnost“ či problémy brzd řady XXXX prohlásil za vlastnost servovawe a při neúspěšných reklamacích odkazuje právě na tuhle funkci a další nesmysly. Ale to se tu již taky psalo (já minimálně 3×). :)

                            • p@X  

                              Místo těch zacyklených odstavců, stačilo napsat někdy na začátku, která verze Shiman je bezproblémová. Ale možná to neví ani výrobce.

                              • atty  

                                Žádná od Deore výš v řadě YXXX (to se tu psalo taky x-krát), proč to nejvíce lidí zjišťuje na XTčkách jsem psal taky (moje domněnka).

                                A taky to, že u některých kusů se to neprojevuje, případně že to lidi nepoznaj (protože nemaj zkušenosti nebo nejezděj tak a tam, kde by se to nějak extra projevilo).

                                Do konkrétního kusu brzdy nikdo nevidí – nezjistíš to pohledem :)

                                Prostě bys mohl po tom „zacyklení“ pochopit, že máš asi brzdu z problémové série a že jedinou jistotou pro Tebe je jiná značka a typ, případně zkusit počkat na ty nové modely po YXXX řadách, kde je asi předpoklad, že po tom problému to nějak u nových verzí vyřešej.

                  • maajkee  

                    Já nějak nevím, měl jsem zatím dvoje m7000 na svým kole a jsem s nima naprosto spokojenej.

                    Oproti m615 brzdej daleko líp.

                    • kamaro  

                      Také nemám s M7000 žádný problém. Ale stačí se podívat na koho reaguješ, p@X je věčně nespokojený se vším, ať je to planetová převodovka, pohon řemenem, Lauf, full a jeho údržba, … V něčem se s ním dá souhlasit, ale on kritizuje úplně všechno :-)

                      • p@X  

                        Mám rád nestandardní věci, ale pak už na to nemám mentálně je používat, protože často stojí fakt za h… :) Žiji v malém bytě ne sám a údržba mě proto opravdu nebaví. Představoval bych si bezúdržbový stroj s max. převodovým rozsahem, na který by se nechytalo blato :D

                        • atty  

                          Tak to máš ale moc těžký, protože nestandardní věci obvykle vyžadují nestandardní užívání i nestandardní servis – obojí v podstatě nechceš přijmou. Takže trochu masochismus, kterej ale asi taky nevyznáváš, protože to pak často kritizuješ a stěžuješ si. Vcelku dost nepochopitený přístup. Ale tak každej jsme jinej… :)

                          • p@X  

                            Tak hlavně ty věci měli být bezúdržbové :) Jenže Alfina s řemenem na spodní půlce převodů přinášela znatelné ztráty v přenosu výkonu a Lauf byl v rozbitém sjezdu spíš za trest.

                            • MlokCZ  

                              Tak ale u Laufu se to dalo dost čekat, že bude na h…o. Na jedno HTčko, kde jsem roky jezdil pevnou a teď vozím lehce přefoukanou dual air Rebu by se mi něco mězi pevnou a klasickou odpruženou líbilo, ale při té konstrukci a co jsem o tom četl info už před delší dobou jsem ani nezauvažoval, že bych si takovou vidlici pořídil a raději už bych dal zase nějakou pěknou pevnou.

                            • xtonda  

                              Tak bezúdržbový pohon je převodovka nebo single speed a i ten masivní singlespeed řetěz při dobré řetězové lince vydrží mraky kilometrů. Bezúdržbové brzdy jsou bubnové nebo Shimano rollerbrake. Bezúdržbové pružení je žádné pružení. Má to i jisté nevýhody, ale to už je o prioritách.

                  • petrun  

                    Proto je nechci měnit. M615 jsou spolehlivé, bezproblémové držáky.

                • MlokCZ  

                  Přesně tak, se servovawe to vůbec nesouvisí.

        • Buda  

          Díky, a co je servowave? Já to budu mít na krosové kolo.

          • novas752  

            Proměnné přepákování v těle páky které má efekt posilovače – na normální páce bys občas potřeboval 2 prsty, tady bohatě stačí 1 prst a ještě to bude brzdit mnohem lépe.

            Na nějaké plácání ± po rovině to neni potřeba, na ježdění v kopcích je to ale velmi dobrá věc. Jsou tim vybavené brzdy mt500, m6000 a vyšší čísla s „m“ vyjma m9000.

            • xtonda  

              Vzhledem k tomu, že set M6000 se dá sehnat levněji než T6000 tak kupovat T6000 je nesmysl, buď koupit M6000 a nebo pokud si myslí, že mu stačí slabší brzdy tak koupit něco levnějšího.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse