Brzdy SLX BR-M7000 nebo Deore BR-M6000

314 nepřečtených
  • Tarik

    Má to cenu si připlatit? Je u SLX lepší brzdný účinek?

    Anketa: Co byste zvolili?

    16x
    30%
    SLX
    38x
    70%
    0 0
    • Chlebovnik  

      SLX má keramické pístky a banjo. Takže záleží na tom, kolik vážíš a na jaký rám to půjde.

      Lehký jezdec nebo ten, kdo nejezdí dlouhé sjezdy rozdíl asi nepozná.

      0 0
    • otecius  

      Mel jsem na kole SLX a pritulka Deore (tisicovkovy rady oboji) a deore mi proste prisly lepsi celkovym dojmem, absolutně netusim proc. Možná ze jsou prakticky novy porad?

      0 0
    • novas752  

      Dal bych tam Deore. SLX brzdí dá se říct stejně a mají keramické pístky (narozdíl od kovových v Deorkách), které snadno můžou prasknout při výměně destiček nebo když se ve třmenu zasekne kamínek. Shimano resp. Lange to sice většinou uznává jako reklamace, ale i tak.

      0 0
      • abel  

        jak často to praská?

        mám asi štěstí na kus, ale moje slx666 z roku 2012 mám už na čtvrtým kole a ne a ne umřít… a to je prasácky roztahuju inbusem.

        0 0
        • MatS  

          Tak já myslím, že problém je, když to někdo dělá se špinavými pístky a pak se může kousnout a prasknout. Navíc když do toho někdo vrtá železným nástrojem, tak se nedivím. Já olepím klíč papírovou páskou a před roztahováním to pořádně očistím.

          0 0
          • abel  

            já už to takhle dělal x-krát, tak mě zajímá, jak moc riskuju. ale nikdy to nedělám na sucho, pístky vždy prostříknu olejem aby líp vyjížděly a pak otřu.

            0 0
        • Dafish  

          ..asi tak nějak..a taky tak nevadnou jak deore

          0 0
    • Tarik  

      Děkuji Vám za rady.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Je propadání pák, zvláště v mrazu u SLX BR-M7000 běžné?

      U M615 si takové problémy nevybavuji.

      Buď neumím ovzdušňovat nebo mají rybáři nějaké spolehlivější?

      0 0
      • mirorek2  

        Mě zas sainty v mrazu tvrdnou při napumpování, zkus ještě jednou opravdu pořádně odvzdušnit. Pokud tam bude budeš mít bubliny, tak ti to někde přisává…

        0 0
        • Breakpain  

          Viděl bych to spíš na to, že olej v mrazu chodí pomaleji a je tak rychlejší a intenzivnější nástup „servo wave“ fce… ?

          0 0
          • mirorek2  

            tzn propadá, nebo tvrdne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Prostě se mírně (v řádu jednotek milimetrů) mění chod páky. Nejdříve může ztvrdnout a pak když má zase olej čas, tak zpět mírně povolit. Vyloženě propadnout by neměla nikdy.

              0 0
              • mirorek2  

                Tak mě ty se sainty po třeba čtyřech hodinách v mrazu napumpují a ztvrdnou tedy masivně. Milimetr bych neřešil. Jinak po celý rok OK.

                0 0
                • Breakpain  

                  olej + zima se nemají rády … já to nikdy v moc minusových teplotách neprovozuju, ale vím, že si na to lidi stěžuji – pokud to jezdí opravdu v mínuskách… sedělo by to na tvůj popis

                  0 0
                • Smazaný účet  

                  Včera se mi to stalo v jednom sjezdu, a pod nulou nebylo, není to nic příjemnýho, když najednou z ničeho nic ztvrdnou páky a jakoby člověk najednou nebyl na svém biku.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    hádám, že máš fci servo wave…pokud ano, tak se to tak chová ;-) … takovej boost

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Já je asi vyměním, jak poznám, že nejsou zavzdušněné? Jako já jsem ve sjezdech dost sralbotka a ještě když nevím, jestli budou páky propadlé nebo ztvrdlé tak pak jsou sjezdy úplně o ničom.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To by stačily jen páky ne?

                        0 0
                        • Breakpain  

                          Jestli se chceš zbavit fce servo wave, tak ano, když si koupíš variantu bez, dělat Ti to nebude…

                          Nebo se naučit brzdit krátce stylem ABS. Pokud dlouho stojíš na brzdě a pak ji ještě do toho pumpuješ, tak je to právě impuls, pro aktivaci servo wave fce.

                          0 0
                      • Breakpain  

                        Moje zkušenost

                        • propadlé, je tam bublina (blbě odvzdušněno, ale zrovna Shimana jsou v tomhle jednoduché)
                        • páka tuhne → aktivoval jsi posilovač, servo wave (pokud páku plně pustíš a počkáš dejme tomu 1s, páce se vrátí původní chod). Pokud to se to nevrátí, asi jsi to uvařil, odhad… Shimana jsem ještě neupekl.

                        Tipuju na servo wave – dobrý si vyzkoušet aktivaci a deaktivaci ;) … Když víš, jak se to chová, můžeš s tím pracovat ;). Pokud by Ti to vadilo, tak změnit značku ;)…

                        Každopádně mám 105kg v chráničích a Sainty mně v BP ubrzdí parádně a to jim dávám sodu, bo brzdim spíš více ;)…

                        0 0
                        • jIrI___  

                          Jak se ten servo wave aktivuje? Vždy jsem měl za to, že jde jen o nějakou kulisu, která během brzdění mění střed otáčení páky dle toho, jak moc je páka blízko gripům.

                          0 0
                          • Breakpain  

                            Po kontinuálním brzdění ihned zapumpuješ a páka citelně ztuhne (ale chce to trochu z kopce). Větší síla, ale modulace brzdy v loji.

                            Pustit brzdu asi na 1s a deaktivuješ to.

                            0 0
                            • allrose  

                              prosim tě ,ty to popisuješ jako „výhodnou“ a někde popsanou fci..máš někde odkaz?

                              docela bych rád bych si o tom přečetl :)

                              jo a je to jak popisuješ a na techničtější ježdění je to dost na hovno,ale už jsem se s tím naučil žít..

                              0 0
                              • Breakpain  

                                Ja jen popsal, jak to funguje :)… zadny odkaz k tomu nemam ;).

                                Pro nekoho to benefit je, pro nekoho ne. Kdyz to vyvolam tam kde nechci, pustim brzdy a je to pryc. Beru to jako vlastnost, ne vyhodu ;)…

                                0 0
                                • atty  

                                  Servo Wave Action je přímo podle Shimana „jen“ mechanická vlastnost páky, kdy je čep páky uložen v excentrickém mechanismu, který funguje tak, že počáteční dráha páky je relativně krátká a při dotyku destiček s kotouči se tím přepákováním zvětšuje dráha, ale zvyšuje síla stisku – což je teoreticky při brždění optimální (aby se dala ideálně dávkovat brzdná síla). Žádné jiné „features“ v hydraulice (a tedy nutnosti pumpování apod.) tam nejsou, takže to je spíš vlastnost brzdy a bohužel spíše blbá a nechtěná vlastnost úzkého hydraulického hrdla v novějších pákách od XXXX řady SLX vejš (nejvíc známé u XT 8000, co lidi často reklamujou a občas nepochoděj). Že se to takto projevuje právě v nízkých teplotách je dáno tím principem hydrauliky, „studeného“ oleje a asi úzkých „průchodů“ v okruhu u těch zmiňovaných typů brzd. Takže vyústění blbého návrhu vnitřního průtoku oleje od páky do třmenu.(nová kapalina, důkladné odvzdušnění, nové destičky a další „chytré rady“ servisů dlouhodobě nepomáhají – to je taky známé – pomůže někdy výměna páky (kde je asi průtok o kapku lepší) nebo to taky nepomůže a v určitém stavu to prostě pumpuje, tvrdne, či se páka propadá. Tohle třeba XT 785 brzdy nedělají, či naprosto minimálně.

                                  Takže servo wave je (i dle popisu Shimana) jen čistě mechanické excentrické přepákování – s hydraulickým okruhem by to nijak souviset nemělo a „pumpování“ a reakce na brždění je spíše nechtěný důsledek problému návrhu a výroby. Nic víc, nic méně…

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  

                                    785 se chovají taky při mínusových teplotách pokaždé jinak. Už to tu psalo víc lidí a ty brzdy mám, takže to můžu potvrdit. Už jsem si zvykl, jiný mouchy nemají.

                                    Edit: už jsem to v tomto vlákně komentoval.

                                    0 0
                                    • atty  

                                      Nevím, mám je také (cíleně 785, už třetí pár na třetím kole, schválně jsem si je sehnal místo XT 8000) a i v teplotách kolem nuly i lehce pod nepozoruji (a nepozoroval jsem), že by nějak zásadně měnily chod (že bych musel pumpovat, že by se propadaly, nebo tvrdly).

                                      Ale je faktem, že jim nedávám toliko čočku, jezdím obecně do maximálně cca –3 C a nejezdím žádná pekla ani brutální sjezdy, kde to může zase bejt trochu o něčem jiném.

                                      0 0
                                  • Breakpain  

                                    Toš mě to v servisu podali jak jsem popsal, původně jsem reklamoval, vyfakovali mě a bylo mi to podáno jako servo wave fce :-/…

                                    Ale teplota nato nemá žádný vliv – děje se tak pokaždé… aspoň taková je moje zkušenost. Paradoxně chlad/teplo nijak nevnímám (že by se mi měnil projev brzdy, možná lehce houbovitější chod v chladu).

                                    0 0
                                    • atty  

                                      Jo, psalo se o tom hodně, když XT8000 brzdy vypustili a spousta lidí zjistila, že musej pumpovat, že jim tvrdnou páky nebo naopak měknou. Venku se to celkem úspěšně reklamovalo a většinou vyměňovalo, tady k tomu PL vydal asi „befel“ pro prodejce a servisy, že je to „vlastnost“, přidal odkaz právě na servo wave (že to je tím) a další odkaz na nějakou neexistující stránku manuálu (respektive na něco úplně jinýho). Od té doby to moc reklamačně nikde nemění, traduje se, že u novějších revizí brzd se to projevuje méně, nebo vůbec.

                                      Každopádně lidi co hydrauliky od Shimana jezděj léta (včetně mne) celkem vědí, že tohle ty brzdy dělat nemaj a předcházející modely ani moc nedělaly.

                                      0 0
                              • jIrI___  

                                Něco je napsáno tady, ale angličtinou nevládnu, takže z toho moc moudrý nejsem :-). Ale připadá mi, že to není zrovna to co popisuje Breakpain.

                                https://bike.shimano.com/…-action.html

                                0 0
                                • abel  

                                  je to tak, doslova tam píšou: ze začátku krátký zdvih páky pro rychlý kontakt kotouč-desky, postupně se mění přepákování tj. prodlužuje chod páky pro lepší kontrolu síly.

                                  0 0
                                  • Breakpain  

                                    Pak se mnou PL vyjebal s tímhle odůvodněním reklamace a žiju celý rok ve lži :D

                                    0 0
                                    • atty  

                                      ,,, no vidíš, a taky žiješ… :)

                                      Ne, je to vopruz, že to takhle pustili do světa a místo aby se to nějak řešilo, tak PL to zazdilo, reklamace nechce řešit a prohlásilo to za vlastnost.

                                      Klasicky se čeká, až přijdou nové řady a na tenhle průšvih se zapomene (jak se už stalo mnohokrát a nejen Shimanu)

                                      0 0
                                • wilda81  

                                  Je to defacto to co popisuje atty o pár příspěvků výše.

                                  0 0
      • MlokCZ  

        Kostrukce těch novějších je o něco horší (mnoho let jsem jezdil M675 a teď už dlouho M7000, raději bych měl o něco ty starší, ale nutně potřebuju na moje úzká řídítka k Sram 2×11 užší objímky těch novějších, aby mi to dobře vyšlo s řazením a ty novější mi ani nevadí, i když mírný rozdíl pozoruju), takže na páce se chovají o trošku hůř (mírná tendence trochu měnit krok páky jak píše i mirorek2, zvlášť když se přidá velký mráz a olej protéká těmi nedostatečně dimenzovanými otvory ještě o něco pomaleji). Ale propadání na páce jsem s nimi nikdy nezažil ani když bylo –10° a větší zima (a to po dlouhou dobu, protože kolo v práci parkuju na dvoře, takže odpoledne vyjížďím po x hodinách kola v mrazu).

        Odvzdušněno mám ale perfektně.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Mírná tendence měnit chod páky – to mi dělají od nákupu během zimy i M785 (XT). Už to tu někdo psal i v jiným vlákně, takže to vypadá na vlastnost. Ale že by propadaly pocitově až na doraz, to určitě ne.

          0 0
    • romanholy  

      Využiju pro dotaz na nové brzdy. Aktuálně mám na kole MT500 a tam jde nejlepší kotouč SM-RT56 a tam jde jen jeden typ destiček. Chtěl bych brzdy vylepšit a rád bych se poradil do čeho byste šli. Varianta 1 – M8000 vpředu i vzadu. Varianta 2 – vpředu M8020, vzadu M8000. Varianta 3– nové čtyřpístky MT520, které umí taky jakékoli kotouče.

      Mám skoro 100 kg, kolo dalších 12, tak do brzd raději investuju :-)

      0 0
      • Vilém  

        Kotouc si ke stavajicim muzes dat jaky chces a pak podle toho i desky.

        0 0
        • romanholy  

          To právě nejde, nejvyšší model kotouče tam jde RT56. Vyšší jsou v tabulce kompatibility vyloženě nedoporučované, nevejdou se.

          0 0
          • Vilém  

            Nevejdou? Jako jak? Sirkove? Prumerove? Vyskou brzdne plochy?

            SM-RT56 maji vyssi brzdnou plochu, takze bys musel samozrejme pouzit kotouce se stejne sirokou plochou, aby ti desky nezasahovaly do paprsku kotouce, nebo ubrousit kousek oblozeni z desek. Pak tam muzes pouzit cokoli.

            Nebo pokud se ti s tim nechce drbat, tak sehnat samotne trmeny na kotouce s nizsi brzdnou plochou, paky si nechat, stare trmeny prodat.

            0 0
            • romanholy  

              Řídím se tím viz obrázek. Nic se mi brousit nechce, i když vím že to jde. To raději dám 5000 za celý nový komplet a tam jsem spíš chtěl doporučit podle zkušeností. Prostě pořádný brzdy :)

              0 0
              • xtonda  

                Páka je BL-MT500 má servowave, takže bude podobně účinná jako páky vyšších řad. Omezující je třmen, kam se dávají destičky B01S a destičky v tomto formátu Shimano dělá jen s polymerovou směsí a tento formát je určen pro širší kotouč (modely až po RT54 / RT56). Užší kotouč tam dát můžeš (RT64, RT66), ale podle toho tvého obrázku se to nedoporučuje kvůli zkrácení výdrže destiček. Kotouče dole v tabulce nelze použít kvůli možné kolizi unašeče kotouče s destičkami/třme­nem. Pokud chceš používat kovové destičky je potřeba vyměnit třmen (nebo celou brzdu), pokud bys stejně používal polymerové destičky, tak přínos vyššího modelu brzd nebude až takový, kromě čtyřpístových.

                0 0
              • xtonda  

                A už máš ověřeno, že ti ty MT500 nestačí nebo stahuješ kalhoty, když brod je ještě daleko?

                0 0
                • romanholy  

                  Díky za rozbor, je to přesně jak jsem vyčetl. S těmi MT500 mám pořád takový divný pocit, že když svá kila rozjezdu z většího a delšího kopce, vadnou moc rychle a moc jim nevěřím. Brzdy mám asi nejslabší článek na kole a trochu té radosti před jarem si chci udělat :-) Páčky jsou v pohodě, ale když vyměním třmeny, musím i hadice a jsem stejně skoro na ceně nových brzd.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Kdyz vyberes vhodne trmeny, ktere nejsou na hadice zakoncene banjem, tak hadice zustanou. Treba Deore trmen stoji kolem 500,–, muzes tam dat ty nizsi desky, po kterych touzis, muzes dat desky s chladicem.

                    0 0
                    • Petr L2  

                      Osobně preferuji SLX a kotouče XT.

                      0 0
                      • MatS  

                        Jenze SLX uz maji banjo na trmenu a to by musel menit i s hadicema, coz uz se nevyplati. Taky jsem zene udelal stejny upgrade, ze jsem ji dal jen nove trmeny Deore. Paky uz Deore mela. Navic u tech novych trmenu je jednodussi odvzdusnovani.

                        0 0
                        • petrun  

                          Na to banjo pozor! Na RB CRR 290 mi u SLX třmenu banjo vyšlo přímo na střed zadní vzpěry. Hadice musela být ohnutá kolem vzpěry nebo otočená rovně nahoru jako kdyby tam banjo vůbec nebylo. U třmenu Deore 615 vyšla hadice paradoxně lépe. V tomto konkrétním případě je banjo k ničemu.

                          0 0
                          • abel  

                            ještě líp to vychází u zee/saint. banjo shora, takže jde natočit do stran.

                            co si vybavuju – s SLX jsem s tím měl větší problém u IQ 26 než CRR 29.

                            0 0
                    • xtonda  

                      Ve specifikaci se u brzd v položce Brake hose (kit) vyskytuje 6 různých hodnot

                      • SM-BH59-JK-SS
                      • SM-BH90-SB
                      • SM-BH90-SBLS
                      • SM-BH90-SBM
                      • SM-BH90-SBS
                      • SM-BH90-SS

                      Dá se někde najít jak se to liší a co je s čím kompatibilní? Třmen MT500 tam má SM-BH59-JK-SS, Třmeny M6000 a MT520 mají SM-BH90-SS.

                      Jinak taky dumám, jestli je lepší koupit jen třmen, nebo celou brzdu a mít to bez práce a mít celou brzdu pro použití jinde nebo na prodej. Uvažuji, že bych zkusil MT520.

                      0 0
                      • OndrejA  

                        BH90 by je nejvyšší řada hadic od shimana a měly by být lepší než BH59(nevím přesně – asi lepší materiál, zpracování – nižší roztažnost). SS je rovné zakončení, SB je banjo, (S, M, L by mělo být short medium long – délka banjo?)

                        0 0
                        • Petr L2  

                          Pokud se nepletu, tak mají pouze dva průměry hadic a vše ostatní je šumák, nebo ne?

                          0 0
                        • petrun  

                          Tak tak, jiné nepoužívám. Dle doporučeného trnu to vypadá že mají o fous větší vnitřní průměr. Je to ale jen moje spekulace. Může to někdo upřesnit?

                          0 0
                      • romanholy  

                        MT520 taky uvažuju. Páky kompatibilní jsou, hadice teoreticky taky, aspoň podle fotek vypadají konektory na třmenech stejně. Za cca 40 eur by to za pokus stálo.

                        0 0
    • ScottAspect  

      Tak pak napište, jak to brzdí. Mam na kole m7000 a brzdí to hůř než BR-M395. Kotouče Tektro TR203. Asi je to jenom blbost, možná jsem je umastil, ale na to, že mají servo, tak teda nevím.

      0 0
      • sibicz  

        jestli jsou mastný kotouče, tak to prostříkni čističem na brzdy z autokelly za šest pětek a uvidíš, jak to bude najednou kousat

        0 0
        • ScottAspect  

          Zkusím.

          0 0
          • Petr L2  

            Nejdřív vyndej a prostříkni destičky, vydrbej je kartáčem, pak teprve kotouče. Kolikrát je na deskách nalepený svinčík a čistit pouze kotouče nepomůže.

            0 0
            • Hadato  

              Z mé zkušenosti čištění desek spreji nefunguje ideálně. Jakmile jsou desky zadělané olejem, jediná cesta je je vypálit (třeba nad plynovým hořákem (doporučeno) nebo v troubě (nedoporučeno kvůli smradu v celém bytě)).

              0 0
              • vana.i  

                300–400 m převýšení už mi rozbrzdilo i pěkný humus na deskách

                0 0
            • ScottAspect  

              Tak jsem je konečně vyčistil, vymyl mýdlem a pak kartáčkem vyčistil benzínem. Zarazila mě akorát jedna věc, že destičky jsou očíslované – v každém třmenu 1 a 2 a pružinka je stranová L, R. Všiml jste si toho někdo? Má to nějaké pravidlo? Fakt netuším, jak to tam bylo, ale desky jsou jedna jak druhá a ta pružinka mi také přišla symetrická, tak jsem to dal, jak mi to přišlo ok.

              0 0
              • MatS  

                Pozice desek a ani pruzinky nema vliv. Benzin bych radeji nepouzival, muze byt mastny. Radeji izopropylalkohol nebo v prodejne autopotreb koupit spray na cisteni kotoucu za par desetikorun. Ten funguje dobre.

                0 0
        • cosmo  

          No ty cistice brzd bych neprecenoval, zrovna ten z kelly jsem aplikoval nekolikrat, vycistil houbickou a znova…a nic extra, a to jsem vyzkousel vsechny navody a rady na BF…nekomu to mozna pomuze, ja musel jit do novych kotoucu

          0 0
          • ScottAspect  

            Vzal jsem to technickým – kotouče i desky, trochu rozbrzdil na vyjížďce a je to v pohodě, brzdí dobře.

            0 0
      • allrose  

        ono i týden odstavené kolo nebrzdí tak,jak jsi ho odstavil po jízdě,stačí párkrát zabrzdit a je zase ok,i na toto mi metaliky přijdou lepší

        na disky brunox nešplíchám,protože to není potřeba :))

        0 0
        • Hadato  

          To mi přijde jako docela blbost, tohle se mi přesně dělo, když mi netěsnil pístek zadní brzdy – za týden stání kola mi trocha oleje prolezla na desky, ale po prvním sjezdu jsem to vypálil.

          Podobně se pak chovaly hodně zamaštěné desky, na které jsem použil všechno možné – olej zalez až kdoví kam a ty čističe to prostě vytáhly jenom z vrchu desky. Po týdnu stání se ten olej zase dostal na povrch. Co mi jedině pomohlo bylo vypálení desek plynovým hořákem.

          0 0
    • Buda  

      Nebudu zakládat nové vlákno, ale chtěl bych se zeptat, jaký je rozdíl mezi těmito brzdami Deore 6000.

      Jedny jsou M6000 a druhý jsou označeny T6000 jako trekingove.

      http://www.mojekolo.cz/…redni-zadni/

      http://www.mojekolo.cz/…redni-zadni/

      Děkuji za odpovědi.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Maj tam stejnou fotku, trekingové mají delší páky…

        0 0
      • petrun  

        Mají to uvedené v popisech. U normální verze „2 -prstová brzdová páka“. U trekingové verze „3 -prstová brzdová páka“. Vždycky to tak bylo. Jen tam mají stejné foto což je samozřejmě chyba.

        0 0
      • xtonda  

        Třmen je stejný, páka se liší, treková je na tři prsty a nemá servowave, při stejné ceně nemá smysl brát trekovou.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Není absence servowave právě výhoda?

          0 0
          • petrun  

            Toť otázka, každému vyhovuje něco jiného. Já už si na servo docela zvykl.

            0 0
          • xtonda  

            Proč by to měla být výhoda? Servowave je všude od Deore nahoru (krom některých XTR kvůli váze) a všude se tu, pokud někdo chce silné brzdy, právě z toho důvodu doporučuje minimálně Deore.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Stačí si přečíst vlákno o M8000…

              0 0
              • novas752  

                To ale není způsobeno servovawe ale úzkejma kanálkama v těle páky a třmenu. Deore bez Servovawe nebrzdí o nic líp než Alivio – nemá smysl o něm uvažovat.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Nevím no, s Deore M615 jsem byl spokojený narozdíl od M7000.

                  0 0
                  • Vilém  

                    A ty servowave mely.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      První sezónu byly M7000 taky v poho. Věřím, tomu, pokud se nejezdí v mrazu a destičky se vyhazují v půlce, nebo se v půlce destiček odvzdušní, jak to tady někdo dělá, tak to jsou v pohodě brzdy :)

                      0 0
                      • maajkee  

                        Já jezdím občas v mrazu, destičky jsem sjel do mrtě, odvzdusneni jsem na patriotovi za 2 roky nedělal a brzdy pořád makaly. Pokud se hned na začátku odvzdusnej dobře, tak pak není léta třeba.

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Mně naposledy v mrazu z ničeho nic ztvrdly a staly se z nich „pumpingy“.

                          0 0
                          • atty  

                            Jenže za to nemůže servovawe – už asi 10 lidí se Ti snaží (a opakovaně) vysvětlit, co je „funkce servovawe“, jak to konstrukčně funguje a že je to při správné funkci brzdy výhoda. Že máš pravděpodobně verzi brzd (problémovou), kde je problém s tím úzkým hrdlem a proto nebrzdí tak, jak by měly, za to opravdu servovawe nemůže – Shimano to používá už mnoho let na prakticky všech verzích pák pro MTB brzdy od Deore výš (mimo předminulou generaci XTR) a je to posun – brzdíš jedním prstem, v krizovce stačí třeba dvěma. To tak snadno s pákama bez servovawe nelze.

                            Seš zacyklenej na problému Tvých brzd (což samozřejmě není správně od Shimana, že to vypustí do světa a české zastoupení pak reálný problém a jednoznačnou „vadu funkce“ neřeší), ale problém v servovawe to skutečně není :)

                            K tomu, že za to servovawe může, přispěl mezi lidmi (co tomu toliko nerozumí) právě PL, který „nefunkčnost“ či problémy brzd řady XXXX prohlásil za vlastnost servovawe a při neúspěšných reklamacích odkazuje právě na tuhle funkci a další nesmysly. Ale to se tu již taky psalo (já minimálně 3×). :)

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Místo těch zacyklených odstavců, stačilo napsat někdy na začátku, která verze Shiman je bezproblémová. Ale možná to neví ani výrobce.

                              0 0
                              • atty  

                                Žádná od Deore výš v řadě YXXX (to se tu psalo taky x-krát), proč to nejvíce lidí zjišťuje na XTčkách jsem psal taky (moje domněnka).

                                A taky to, že u některých kusů se to neprojevuje, případně že to lidi nepoznaj (protože nemaj zkušenosti nebo nejezděj tak a tam, kde by se to nějak extra projevilo).

                                Do konkrétního kusu brzdy nikdo nevidí – nezjistíš to pohledem :)

                                Prostě bys mohl po tom „zacyklení“ pochopit, že máš asi brzdu z problémové série a že jedinou jistotou pro Tebe je jiná značka a typ, případně zkusit počkat na ty nové modely po YXXX řadách, kde je asi předpoklad, že po tom problému to nějak u nových verzí vyřešej.

                                0 0
                  • maajkee  

                    Já nějak nevím, měl jsem zatím dvoje m7000 na svým kole a jsem s nima naprosto spokojenej.

                    Oproti m615 brzdej daleko líp.

                    0 0
                    • kamaro  

                      Také nemám s M7000 žádný problém. Ale stačí se podívat na koho reaguješ, p@X je věčně nespokojený se vším, ať je to planetová převodovka, pohon řemenem, Lauf, full a jeho údržba, … V něčem se s ním dá souhlasit, ale on kritizuje úplně všechno :-)

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Mám rád nestandardní věci, ale pak už na to nemám mentálně je používat, protože často stojí fakt za h… :) Žiji v malém bytě ne sám a údržba mě proto opravdu nebaví. Představoval bych si bezúdržbový stroj s max. převodovým rozsahem, na který by se nechytalo blato :D

                        0 0
                        • atty  

                          Tak to máš ale moc těžký, protože nestandardní věci obvykle vyžadují nestandardní užívání i nestandardní servis – obojí v podstatě nechceš přijmou. Takže trochu masochismus, kterej ale asi taky nevyznáváš, protože to pak často kritizuješ a stěžuješ si. Vcelku dost nepochopitený přístup. Ale tak každej jsme jinej… :)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Tak hlavně ty věci měli být bezúdržbové :) Jenže Alfina s řemenem na spodní půlce převodů přinášela znatelné ztráty v přenosu výkonu a Lauf byl v rozbitém sjezdu spíš za trest.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tak ale u Laufu se to dalo dost čekat, že bude na h…o. Na jedno HTčko, kde jsem roky jezdil pevnou a teď vozím lehce přefoukanou dual air Rebu by se mi něco mězi pevnou a klasickou odpruženou líbilo, ale při té konstrukci a co jsem o tom četl info už před delší dobou jsem ani nezauvažoval, že bych si takovou vidlici pořídil a raději už bych dal zase nějakou pěknou pevnou.

                              0 0
                            • xtonda  

                              Tak bezúdržbový pohon je převodovka nebo single speed a i ten masivní singlespeed řetěz při dobré řetězové lince vydrží mraky kilometrů. Bezúdržbové brzdy jsou bubnové nebo Shimano rollerbrake. Bezúdržbové pružení je žádné pružení. Má to i jisté nevýhody, ale to už je o prioritách.

                              0 0
                            • scret  

                              co bylo s Laufem a uz ho mas pryc? Mam na kole pevnou karbonku a Laufa jsem zvazoval… teda za ty prachy, za kolik jsi ho tenkrat prodaval… Novyho ani omylem:))

                              A koukam, ze je to uz rok stary, tak ti poslu SZ:)

                              0 0
                  • petrun  

                    Proto je nechci měnit. M615 jsou spolehlivé, bezproblémové držáky.

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Přesně tak, se servovawe to vůbec nesouvisí.

                  0 0
        • Buda  

          Díky, a co je servowave? Já to budu mít na krosové kolo.

          0 0
          • novas752  

            Proměnné přepákování v těle páky které má efekt posilovače – na normální páce bys občas potřeboval 2 prsty, tady bohatě stačí 1 prst a ještě to bude brzdit mnohem lépe.

            Na nějaké plácání ± po rovině to neni potřeba, na ježdění v kopcích je to ale velmi dobrá věc. Jsou tim vybavené brzdy mt500, m6000 a vyšší čísla s „m“ vyjma m9000.

            0 0
            • xtonda  

              Vzhledem k tomu, že set M6000 se dá sehnat levněji než T6000 tak kupovat T6000 je nesmysl, buď koupit M6000 a nebo pokud si myslí, že mu stačí slabší brzdy tak koupit něco levnějšího.

              0 0
    • jIrI___  

      Nevíte někdo, jestli v origo balení M6000 (ano, modrá kartonová krabička Shimano) je i olivka s trnem? Někdo někde tu tuším zmiňoval, že ano, ale žádný eshop to neuvádí jako obsah balení…

      0 0
      • Kouba_2005  

        Kupoval jsem z kupkola komplety někdy v únoru a byla tam jen jedna oliva a jeden trn, originál balení v modré krabičce. V popisu to uvedeno nebylo.

        0 0
      • Filippo  

        V modré kartonové krabičce je. Taky ti eshop ale nemusí poslat krabičku – jen sáček s brzdou bez ničeho dalšího.

        0 0
        • jIrI___  

          Kupuju v kameňáku, kde Shimano je vždycky v origo balení. Takže z toho strach nemám, sáček bych nebral :-). Právě proto mi jde o obsah toho origo balení.

          0 0
      • Smazaný účet  

        Nechal bych si potvrdit. V ČR loni kupováno 4× originál balení brzd a 2× nebyla. Tak podle mě pokud není v popisu a zrovna se hodí, tak ji vyndaji.

        0 0
      • ScottAspect  

        U M7000 jsem měl dva páry oliv a trnů. Hned jsem je použil po zkrácení hadic.

        0 0
      • allrose  

        kupkolo bez,kolega s..tak si vyber:))

        0 0
    • Markony  

      U mne obyčejný sáček, asi to záleží na prodejci.

      0 0
    • ScottAspect  

      Zdravím s rychlým dotazem. Mám právě m7000, ale páka je podobná jako u m6000.

      Mám dojem, ze mi z páky teče olej, ale nevím kudy. Je pravda, ze jsem přes kalich doplňoval olej po zkrácení hadic a trochu mi uteklo, ale to je pár měsíců zpátky a vše jsem utřel. Kudy by to kdyžtak mohlo ronit? Může to být přes tu mrisku na boku (viz foto) nebo jen přes odvzdušňovací šrou­b?

      Diky

      0 0
      • Sinpa  

        Nepotratil/ne­poškodil si ten o kroužek při dotahování?

        0 0
        • ScottAspect  

          Určitě tam je na 100 %. Na to jsem dal bacha.

          Nepoškodil, jako jestli jsem ho nepretahl?

          0 0
          • Sinpa  

            Buď, nebo neskřípl do závitu.

            To jestli to vytéká z pod šroubu, by bylo vidět ne?

            0 0
            • ScottAspect  

              Právě. Mne přijde, že z podaroubu to nejde. Pořádně to otřu obrpuskem s benzínem a asi budu pozorovat, jestli se to objeví zase. Možná už jsem to jenom zaprasil a pak blbě utřel. Dneska mě prostě znepokojila mastná páka.

              0 0
      • ScottAspect  

        Zdravim,

        tak jsem zase shledal tentyz problem s utikanim oleje. Tentokrat jsem to vyfotil. Utika patrne pres tu mrizku na strane. Je tam nejaka cesta nebo to tam muselo natect jinudy?

        Po doplneni jsem vse otrel. Sroub ventilu jsem kontroloval. Krouzek tam je, dotazeny je.

        Jsem na dovolene a bojim se, ze za chvili dobrzdim :(

        0 0
        • Mart7  

          Asi jsi poškodil membránu expanzní nádobky, co je za tím. Neroztahoval jsi silou desky? Je divné, že to minule po utření bylo ok, že by si to ufouklo…

          0 0
          • ScottAspect  

            Tyhle maji take membranu?

            Prvne jsem je odvzdusnoval, protoze jsem zkracoval hadice. Asi 2× jsem je roztahoval, ale jen jak to slo, nijak silou.

            0 0
            • Mart7  

              Musí, aby nevznikal podtlak při přesunu brzdovky z páky do třmenu. Tyhle jsem naštěstí ještě nemusel rozdělávat, ale konstrukčně až na expanzní nádobu jsou podobné starším M615.

              0 0
              • ScottAspect  

                Fakt? Jenomže tady ta expanzka nejde rozebrat, je to jeden kus. M615 jde normálně rozebrat, jde vyndat pryžová membrána a dá se do ní dostat. Tady vůbec nevím, co je uvnitř.

                Třeba se pletu a nějak to jde…?

                0 0
    • MHBQ  

      Nechci zakládat nové téma, tak se zeptám zde:

      V létě jsem si poskládal nové kolo, které je osazeno řadou Shimano 6000. Všechny komponenty jsem koupil úplně nové a vše perfektně funguje, až na přední brzdu, která prostě skoro vůbec nebrzdí. Když vezmu za zadní, tak jdu hned do smyku jak perfektně funguje, ale když vezmu za přední, tak slyším jen zvuky jako vibrace a škrtání o sebe, ale vůbec nemá sílu. Už jsem zkusil vše, přehodit kotouče, x krát odvzdušnit a pořád nic – jsou to moje první kotoučové brzdy a tak bych chtěl poprosit zkušené bikery o radu. Brzda je na vidlici SR Suntour NRX E RL-R.

      Díky moc za odpovědi.

      0 0
      • Vilém  

        Bude to zamasteny.

        0 0
        • MHBQ  

          Odmaštěný to mám taky. Ještě jsem zapomněl napsat, že při opravdu pomalé jízdě krokem ta brzda trošku zabere, ale hrozně vrže a vydává nehezké zvuky.

          0 0
          • embi  

            ne, máš to zamaštěný. Desky se nedají odmastit.

            0 0
            • MHBQ  

              No a co s tím tedy mám dělat? Takhle se to chová od prvního dne, kdy jsem ty brzdy vybalil z krabice a namontoval na kolo.

              0 0
              • ScottAspect  

                Pokud nejsou desky vyloženě prolité olejem, tak se dají vypálit. Je fajn, když to udělá někdo, kdo to již dělal, aby z desek něco zbylo. Sám jsem několikrát dojížděl „zničené“ desky po nedbalých jezdcích a většinou se vždy zachránily.

                0 0
              • Kouba_2005  

                Já desky třeba vypálil takovým hořákem na plynovou bombičku, jako třeba k vařiči na čundr. Plamen jsem nasměroval na plech z druhé strany a nechal to dokud se z toho hulilo. Pak otřel to co z desek vylezlo, líznul šmirglem a desky byly ok.

                0 0
              • vana.i  

                Mě funguje zaručeně 300 metrů z kopce po asfaltu a nepřerušovaně brzdit mastnou brzdou. Výškových.

                0 0
      • Tkadlecrr  

        Ahoj …1, cítíš odpor na páce při zmáčknutí?musí být tvrdé …koukl bych jak chodí pístky na prasátku,musí chodit stejně ideální stav…desky čistím PERCHLOR-ETHYLEN 0,8L ZA 130 KČ koupíš barvy laky ..potřu je a třu je o sebe a potom vysuším …ale nejprve přehod zadní obložení do předku jestli nejsou desky nasákle něčím mastným věčinou jsou potom nepoužitelné

        0 0
        • MHBQ  

          Ne necítím, ta páčka jde úplně lehce bez odporu.

          0 0
          • Tkadlecrr  

            prvně přehod ty desky ..zadní do předu a napiš …vylučovací metoda …potom budem pokračovat dál

            0 0
            • MHBQ  

              OK, zítra to přehodím a dám vědět. Ještě se zeptám – koukal jsem, že desky jsou označené – je přesně určená levá a pravá, nebo je to jedno kterou kam dám?

              0 0
              • wilda81  

                Co máš za desky? U verzí s chladičem je L+P aby probudil vzduch jak má.

                0 0
          • Smazaný účet  

            Nezamastils desky při mazání kluzáků vidle?

            0 0
          • Kouba_2005  

            Jestli jde paka bez odporu, tak to mas zavzdusneny, ne?

            0 0
      • MHBQ  

        Tak jsem se ke kolu dostal až dnes – obě brzdy jsem znovu odvzdušnil – přední destičky, které mají označení G02S RESIN jsem dal dozadu a zadní které jsou označeny G03S RESIN jsem dal dopředu.

        Výsledkem je, že přední brzda která předtím nebrzdila začala o hodně líp brzdit, ale ty zvuky úplně nezmizeli a pořád to při brzdění jako lehce cvrdliká no a zadní brzda přestala brzdit úplně.

        Po přehození zpět opět přední nebrzdí a zadní ano.

        Takže co dál navrhujete? Zřejmě budu muset koupit nově destičky, ale jaké? Jaký je rozdíl mezi G02S a G03S? Obě brzdy jsem koupil nové v sadě na kupkole, tak proč mají každá jiné destičky?

        Díky noc za odpověď

        0 0
        • xtonda  

          G03S je novější model s inovovanou brzdící směsí s údajně o 40 % vyšší životností. Pokud ty starší neseženeš výrazně levně, tak se nevyplatí.

          Brzda co měla G02S asi byla vyrobena dříve ležela nějaký čas na skladě.

          0 0
        • Mildee  

          Na tvém místě bych zkusil sintry např G04S proti polymerovým deskám brzdí nesrovnatelně líp.

          0 0
          • atty  

            Jak kdy a v jakých podmínkách – při studených brzdách a v suchu je to celkem obráceně :) (+ obvykle hlasitější projev)

            0 0
          • novas752  

            To záleží na tom kde a jak brzdí. Sintrovaný destičky jsou dobrý na mokro a na dlouhý sjezdy kde už organický citelně ztrácejí výkon.

            Naopak ale kratičký sjezdy a brždění za sucha ubrzdí líp na sintrovaných destičkách.

            0 0
            • MHBQ  

              Kluci já žádný sjezdy nejezdím, mám to na krosovém kole na kterým jezdím každý den do práce + výlety – tak si nechám poradit. Mám 200cm, 100kg a potřebuju, aby to kolo prostě normálně brzdilo – teď vezmu za přední brzdu, slyším jen cvrdlikání a kolo si jede pořád dál, dokud nevezmu za zadní a nezabrzdím. Ta brzda byla úplně nová a už od začátku co jsem ji na kolo dál prostě nebrzdí.

              0 0
              • novas752  

                Dobře odmastit kotouč, vyměnit ty špatné destičky, správně zajet nové.

                Pokud nejedzíš v mokru a pokud nejezdíš dlouhé sjezdy, sintrované destičky by neměly smysl.

                0 0
                • MHBQ  

                  Takže jaké bys koupil?

                  0 0
                  • novas752  

                    Ty G03S nebo G03A kdyby S nebyly (S znamená ocelový základní plech, A znamená hliníkový, směs je stejná).

                    0 0
                    • MHBQ  

                      A že ty G02S nebrzdí je myslíš tím, že jsou starý, nebo že jsou mastný? Ale fakt nevím, jak by mohly bit mastné.

                      0 0
                      • atty  

                        Spíš mastné – stačí kapka oleje na destičku a ta to stále roztahává po kotouči, olej se nijak „nevypaří“ (pokud brzdám nedáš z nějakého pořádného kopce do těla tak, že se destičky i kotouče ohřejí opravdu fest), naopak vlivem tepla se pěkně „roznáší“ po celé ploše destičky a přenáší se na kotouč.

                        Rozdíl sintr vs. organika (resin) je tu 100× popsané

                        organika – brzdí líp za sucha, „studená“, většinou je tichá, kotouče déle vydržej, možná krapet lepší dávkování brzdné síly

                        sintry – brzdí víc a lépe při opravdové zátěži (zahřáté), za mokra a bordelu, více „žerou“ kotouče, obvykle hlasitější projev

                        Logicky – organika se spíše používá na XC a „výletních“ kolech, s jezdcema nižší váhy, za pěkného počasí :), sintry se dávají více na kola, kde je předpoklad, že se bude jezdit za mokra, v bordelu a hodně tomu nakládat.

                        Správně seřízená brzda jak s organickejma, tak metalickejma deskama, musí umět při pořádném stisku páky kolo „bloknout“ i pod 100kg jezdcem, skoro za každých podmínek (není to účel, ale test, zda to brzdí, tak jak má).

                        Pokud to brzda takhle neumí (pokud se bavím „dospělých“ brzdách v případě Shimano od Deore vejš), je něco špatně – pokud jde páka rovnoměrně a nepropadá se až k řídítkům, většinou jsou zamaštěný destičky/kotouče, pokud je cejtit na páce, že „propadává“, nebo jde lehce až k řídítkům, pravděpodobně je problém v odvzušnění, množstvím kapaliny, či je tam jiná závada na brzdách.

                        A nebo samozřejmě kombinace – zamaštěný destičky a kotouče + špatně odvzdušněná či jinak polofunkční brzda :)

                        0 0
              • murpina  

                Ahoj, já se přidám do téhle konverzace. Taky vážim okolo 100kg a mám teď na svým trailovým kole brzdy shimano MT500 a nejsem spokojenej s jejich učinkem. Při větších sjezdech nejsem schopnen brzdy dostat do smyku. Chtěl bych se zeptat, jaké brzdy byste mi doporučili na moji váhu? Má cenu kupovat 4pístkové? A pokud byste věděli i o nějakých dobrých cenách , tak předem díky.

                0 0
                • novas752  

                  Čtyřpístky asi jednoznačně, volil bych mezi Zee Br-m640, Saint m820, SLX m7120 a XT m8120. Já mám připravené ty XT.

                  K tomu kvalitní kotouče = Shimano SLX a vyšší, nebo Sram Centerline, nebo Galfer, Trickstuff… Dopředu 200, dozadu 180.

                  0 0
                  • murpina  

                    Dík, už to hledám. Našel jsem že Zee a SLX m7120 jsou cenově nastejno. Nevíš jaký je mezi nimi rozdíl, popřípadě k čemu se přiklonit?

                    Dík.

                    0 0
                    • novas752  

                      Je to řekl bych podobné, 4 pístky, keramické pístky, destičky jsou teda jiného tvaru, páka je trochu jiná, Zee má 2 generace starou, SLX tu novou. Z pohledu možné budoucí výměny komponentů řazení bych volil SLX – mají páku s rozhraním na přidělání řadící páčky typu I-Spec EV, tedy tu nejnovější. Zee mají asi I-spec B, což je opět asi 2 generace starý a 11 a 12spd řazení se na to nedělá.

                      Já bych vzal SLX a dobrý kotouče.

                      0 0
                  • xtonda  

                    A MT520 jsou o hodně horší?

                    0 0
                    • lubosalbi  

                      MT520 brzdí stejně jako Zee, vůbec všechny 4 písty od Shimana na tom budou výkonem hodně podobně.

                      Na Axit se dají MT520 koupit za 3000,–

                      0 0
                    • novas752  

                      Pochybuju že by byly výrazně slabší, ale nemám osobní zkušenost.

                      Papírově stejný destičky jako Saint/Zee, nemají keramický pístky, páka jako aktuální Deore, I-spec II, obyčejnější povrchová úprava…

                      0 0
                    • jIrI___  

                      Jaký je vůbec rozdíl mezi řadou značenou MTxxx (MT500) a Mxxxx (M6000)? Obojí je na eshopech značené jako Deore, ale u té řady MT500 je snad nějaký starší model třmenů?

                      0 0
                      • novas752  

                        Mt500 je páka stejná jako Deore ale v černý s logem Shimano a k tomu třmen z modelu Alivio, brzdí to skoro stejně jak Deore ale je to na ty menší destičky nekompatibilní s dobrejma kotoučema. Koncová cena je cca stejná jak Deore = nemá moc cenu to kupovat, ale je to často osazovaný na sériovky jako taková první použitelná brzda a když pak člověk chce dobrý kotouč, musí měnit i třmen.

                        0 0
                        • tonik666  

                          Proc je to nekompatibilni s dobrym kotoucem?

                          Jedina kompatibilita v oblasti brzd co jsem zaznamenal je ze levnejsi kotouce shimano jsou “resin pad only”, takze ne na sintry.

                          0 0
                          • MatS  

                            Uz to tu bylo mnohokrat. Vygoogli si Shimano compatibility chart a najdi si stranky s brzdama. Je to tam presne popsane co s cim je kompatibilni a proc.

                            Ve strucnosti. Shimano brzdy rad m200 az m500 pouzivaji desticky s uzsi a vyssi brzdnou plochou (B01S apod). Jsou kompatibilni pouze s kotouci sm-rt10 az rt5×.

                            Shimano brzdy m6000 az 9×00 pouzivaji desticky s nizsi a sirsi plochou a muzes pouzit i metalicke. Jsou kompatibilni s libovolnymi kotouci. Optimalne sm-rt6× a vyssi.

                            0 0
                          • novas752  

                            Protože je ten třmen na vyšší brzdové destičky než mají ty lepší kotouče vysokou brzdovou plochu = buď částí destiček nebrzdíš nebo brzdíš ale vibruje to o paprsky kotouče.

                            0 0
    • Tkadlecrr  

      jestli umíš odvzdušnit brzdy tak 100% budou desky mastně a opravdu nejdou zachranit …zkoušel jsem xxxxx olej je svinstvo a to jsem je zkoušel i hodně zahřivat horko vzdu.

      0 0
      • mirorek2  

        někdy vypálit jdou, ale chce to trpělivost, otázka je, jestli to za to kilo stojí :-)

        0 0
      • atty  

        Píše, že to jde úplně lehce a bez odporu. Takže problém v první řadě v okruhu – zavdušněno, nebo málo kapaliny atd. Dokud není vyřešeno tohle, nebude to brzdit ani mastný, ani suchý a čistý. A může to mít samozřejmě návaznost – třeba špatné těsnění na pístku – bude tam vzduch, bude to rosit kapalinu, budou zamaštěné destičky i kotouče.

        0 0
    • Tkadlecrr  

      na to vyzkoušení to máš jedno

      0 0
    • Markony  

      Moje zkušenost s deskami odmašťoval sem je máchal v kdoví čim a tady někdo popisoval vyplít nad pl sporákem říkám si blbost ale na dovolené sem měl par desek navíc co nebrzdí, říkám si vyzkouším, a šlo to funguje to jen to chtělo fakt zahřát dost ale pro jistotu sem je dal do zadu.

      0 0
      • wilda81  

        Je třeba vzít na pořádný kopec :)

        0 0
        • atty  

          Pokud jsou desky nasáklé kapalinou, kopec nepomůže, protože na povrch vyvzlíná a vysmaží se jen část oleje.

          Takže to chce několikrát po sobě zahřát (třeba sporák s litinovou deskou), nechat v nějakém savém papíru vysušit a tohle vícekrát opakovat. Pak odmastit a může to bejt lepší. Ale i tak to většinou není 100% a trvá to dlouho, než zase brzda začne dobře brzdit.

          0 0
    • Gru  

      Dobrý den, zeptám se o radu. Jde mi o dětské kolo. Pokud jsou na něm brzdy mt400 https://www.kupkolo.cz/…400_z107470/

      A já bych k nim dokoupil třmeny br m6000 https://www.kupkolo.cz/…000_z102790/

      A k nim dal doma ležící kotouče rt mt900 https://www.kupkolo.cz/…ock_z106553/

      Tak mi to všechno pohromadě bude fungovat, nebo bych musel dokoupit komplet set brzdy minimalní br m6000 ?

      Vím že to asi bude trošku bastlení sad ale jde mi o dětské kolo a o využití kotoučů a tím pádem i trošičku snížení hmotnosti. Pokud bych musel koupit kompletni sadu brzd, tak bych se do toho nepouštěl a nechal zatím kotouče doma ležet. Děkuji za radu.

      0 0
      • mirorek2  

        pro dětské kolo na hovno páky u těch mt400

        dej tam celé deorka a máš klid

        0 0
        • Gru  

          No právě že se mi zdá ta 3 prstá páka pro tu dětskou ruku lepší kdy ještě nezvládá brzdit třebas dvouma prstíkama ale brzdí všema naráz. Taky jsem zvažoval vzít komplet slx sadu a jak poroste tak jí komplet brzdy posouvat na nová kola tím pádem by se investice vyplatila

          0 0
          • novas752  

            Na tříprstovou páku musí mít daleko větší stisk a čim dřív se naučí brzdit jednim prstem tim líp. Mezi Deore a SLX neni ve výkonu a dávkování skoro žádný rozdíl, klidně bych vzal Deore.

            0 0
    • koldas  

      Zdravím, taky se přidám.

      Chci pořídit nove SLX neboDEORE brzdy, ale mám řazení na I spec (765) Musím se dívat po speciálním typu brzd, nebo to pasuje na cokoliv? Nejsem z toho moudrej.

      Díky

      0 0
      • Vilém  

        i-spec jsou zatim cca 4 druhy, takze zalezi co mas na tom razeni.

        0 0
        • koldas  

          Je tam tohle SHIMANO SLX SL-M670 I-spec Rapidfire Plus ale v XT. Takže asi Ispec B?

          0 0
          • Vilém  

            Mozna B, mozna A. Foto by asi byla nejvetsi jistota.

            0 0
            • koldas  

              Už jsem se díval.Je to I spec B. Jaké brzdy na to jdou sehnat?

              0 0
              • Hadato  

                Pokud máš staré DEORE/SLX/XT, neřešil bych to a jezdil dál, pokud to funguje. Ničím moc si nepomůžeš.

                0 0
                • koldas  

                  Páky mám 506, ale třmeny 447 alivia. A brzdí to nic moc… Navíc kotouče jen SM RT 56.

                  0 0
                  • Hadato  

                    Ty 447 třmeny by měly mít stejnou plochu pístků jako Deore, SLX, XT. Čili si myslím, že si nepomůžeš. Osobně nevnímám rozdíl mezi Deore 590, a těmi 506/447. Předchozí série M8000/7000/6000 brzdí taky podobně, akorát to má gumovější páku, navíc nejsou kompatibilní s I-Spec B a mají problém s propadáním páky. Ještě bych ty brzdy zkusil pořádně odvzdušnit, odmastit kotouče a třeba pořídit nějaké jiné desky. Ty kotouče SM-RT 56 nejsou opravdu nic moc, ale měnil bych asi až za větší (když už, tak třeba i za větší průměr). V poslední řadě by se pak daly vyměnit třmeny za čtyřpístkové, pokud bys opravdu chtěl zachovat kompatibilitu toho I-Spec.

                    0 0
                    • koldas  

                      S pákou jsem spokojený,ale ty brzdy hrozně rychle vadnou. Zkoušel jsem srovnání s SLX a úplně jinej level.

                      Dle ohlasů tady do těch třmenů pasují právě jen 56 kotouče. Lepší už ne. Pokud tomu tak není, tak mi to potvrď.

                      A nerozumím poznámce, že bys měnil až za větší?? Jinak mám 180 a 160 zadek.

                      Ispec B zachovat chci, neb mám řázení ispec B a kupovat i nové řazení se mi nechce.

                      Tudíž pokud neseženu starší model SLX ,XT,nebo Deore, což vypadá že neseženu, tak potom je jaká cesta zlepšení brzdného výkonu?

                      0 0
                      • danielh  

                        Dat 180kotouc i na zadek anebo lepsi desticky jinak nevim.

                        0 0
                      • Vilém  

                        Do tech 447 trmenu muzes dat vcelku velke mnozstvi desek od jinych vyrobcu. Se stejnym tvarem jsem pouzival desky A2Z (fastop).

                        0 0
                        • koldas  

                          Ale lepší kotouče asi ne co? A tady bych viděl ten problém…

                          Přemýšlím alespoň o výměně za deore třmeny. Tady už bude větší výběr kotoučů.Jen si nejsem jistý kompatibilitou­ hadic…

                          0 0
                          • tonik666  

                            Hlavni rozdil by mel zpusobit vetsi kotouc (vic materialu projde brzdou pri jedne otoce kola) a desky (lepsi material).

                            Brzdy (paky, trmeny) by mely ovlivnit hlavne davkovatelnost a mnozstvi sily.

                            0 0
                            • MatS  

                              Tys asi nedaval moc pozor na hodine fyziky. Zopakuj si tu cas o pace nez sem neco napises (hlavne ten kotouc).

                              0 0
                      • allrose  

                        Dej deore/slx třmeny+hadice?

                        Lépe,bych to prodal a koupil vyšší řadu,metal desky a k tomu koutouče

                        Jako je to rozdíl 447 ani s metalika tak nebrzdí jako vyšší řada,na xc s lehčí váhou.je to v poho,pokud je neutavíš..

                        0 0
                        • Hadato  

                          Nemyslíš brzdu BR-M447 (páka M445)? Pokud ano, tak je to úplně jiná brzda oproti M506 páce se třmenem M447 (Deore páka, Alivio třmen). V brzdné síle je ta M506/M447 prakticky totožná s Deore/SLX/XT.

                          SLX/XT tak nevadne díky keramickým pístkům. Deore/SLX//XT pak umožňuje umožňuje osazení desek s chladičem.

                          0 0
                          • allrose  

                            Nene ty 506/447,prostě mě na trailech s metal deskama a kotouči nestačily,dal jsem slx komplet brzdy a byl klid

                            0 0
                            • Hadato  

                              Ok, když to říkáš. Moje zkušenost to není (porovnáno s Deore 596, Deore M6000, XT8000). Ve třmenu to podle mě nebude (plocha pístků by měla být stejná), je ale možné, že tam Shimano záměrně upravilo kulisu toho Serva v páce.

                              0 0
                        • koldas  

                          Vyšší řada nelze viz. I spec B. Na to nejsou nikde k sehnání.

                          0 0
                      • allrose  

                        Dej deore/slx třmeny+hadice?

                        Lépe,bych to prodal a koupil vyšší řadu,metal desky a k tomu koutouče

                        Jako je to rozdíl 447 ani s metalika tak nebrzdí jako vyšší řada,na xc s lehčí váhou.je to v poho,pokud je neutavíš..

                        0 0
                      • Hadato  

                        Myslel jsem to tak, že by mělo smysl měnit kotouče za větší, pokud to jde (třeba na těch 180/180 nebo 203/180, pokud to vidlice a rám dovolí). Byl by tam znatelnější nárůst výkonu.

                        Ty M447 třmeny jsem jezdil i s SM-RT64 a SM-RT66 a nezaznamenal jsem žádný problém. Někdo psal, že by to snad mělo fungovat i s lepšími kotouči, ale to jsem nezkoušel. Vůbec pak netuším, zda to třeba funguje s Ice-Tech kotouči.

                        Pokud chceš kupovat nové řazení, tak bych začal jinými deskami a třeba i lepšími kotouči.

                        Pokud brzdy vadnou může to být špatným stylem brždění (visíš z kopce pořád trochu na brzdách místo brždění, kde je potřeba) nebo pak těmi brzdami. Lepší kotouče a desky by to mohly vyřešit (metalické desky vadnou později).

                        Pokud ani to nebude stačit, tak je řešení třeba Deore třmen (popřípadě SLX/XT i s hadicemi) a do něj desky s chladičem a Ice-Tech kotouče.

                        Pokud Ti nestačí maximální brzdný výkon, tak tam taky pomůžou lepší kotouče a desky, ale zázrak bych nečekal (pokud nebudeš dávat větší kotouče). Pokud bys už měl větší kotouče a lepší desky a pořád by to bylo málo, tak už jedině čtyřpístkové třměny (třeba M520, které budou pasovat na stávající hadice).

                        Poslední možnost je pak vyměnit brzdy bez I-spec a koupit objímky na to řazení, třeba od KCNC.

                        EDIT: Výše zmíněné pramení z mé zkušenosti se stejnými brzdami a z tohoto článku, kde se zabývají rozdílem jednotlivých Shimano brzd a velikostí pístků.

                        0 0
                        • koldas  

                          OK,pokud ty kotouče fungují, tak to testnu.

                          Brzdit z kopce umím, ale v určitých pasážích holt brzdit musíš dýl…

                          Zkusím teda variantu desek a kotoučů…Nějaké doporučení na desky? V tom se nevyznám. Kotouče dám SLX.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Silne pochybuju, ze ti vymena kotouce za jiny kotouc stejneho prumeru nejak znatelne zlepsi brzdny vykon.

                            SM-RT56 neni SLX.

                            0 0
                            • koldas  

                              Nerozumím ti. Já vím že SM RT 56 není SLX. Proto je chci vyměnit…

                              A věř tomu, že lepší kotouč to zlepší…

                              0 0
                              • Vilém  

                                Promin,ale od zacatku se moc v tvych popisech nevyznam.

                                Napred nejaky „I spec (765)“, pak z toho bylo „SLX SL-M670 I-spec Rapidfire Plus ale v XT“. V jakem XT, co v XT?

                                Proto i ten muj zmatek se sm-rt56.

                                Ty si ver cemu chces, ale za cca 17 roku co pouzivam kotouce si troufnu tvrdit to co jsem ti napsal o zmene typu kotouce.

                                Mozna tak kdybys vymenil nejake light koutouce, kde neni skoro zadny material za neco plnejsi, tam clovek rozdil pozna, ale jestli myslis, ze to vymenis za SLX a najednou to zacne brdit, tak to ani nahodou.

                                0 0
    • koldas  

      Řazení neřeš. Je to prostě I spec B.

      Pokud budu kupovat nové třmeny, tak netuším kompatibilitu hadic páky 506 s třmenem SLX.

      SLX má hadice 90 a banjo a páka 506 bude mít asi jiné, nemá banjo (teď nevím označení). Dá se to nějak řešit?

      Špatně zařazeno. Patří pod Viléma

      0 0
      • MatS  

        Pokud se rozhodnes pro trmeny SLX, tak se upgrade nevyplati. Musel bys menit hadice i trmeny. To si radeji kup nove brzdy cele (na objimku, na ispec se vyser), klidne SLX a ty stavajici prodej taky jako komplet. A k tomu slusne kotouce, ale to bych nechal az ojezdis stavajici.

        Tak jsem to pred dvema roky udelal ja.

        Kdybys chtel setrit, koupil bych trmeny Deore, tam hadice muzes nechat ty co mas. Takto jsem to udelal zene a taky spokojenost. Kotouce doporucuju SRAM Centerline nebo Shimano SM-RT76 nebo 86. Akorat ta cena :-) To uz samotny trmen je levnejsi, bohuzel.

        0 0
        • Hadato  

          Souhlas, upgrade na SLX se nevyplatí kvůli hadice. To už radši celé brzdy. Popřípadě, kdybys chtěl měnit třmen, tak Deore nebo M520 (čtyřpístek s mnohem větším výkonem).

          Když nové brzdy, tak by mi připadalo jako rozumné koupit nové SLX M7100 (podle Shimano by měly mít o ca. 10% lepší brzdný účinek) a koupit nějaké objímkové řazení, popřípadě objímky pro ten I-spec. Popřípadě M520 čtyřpístkové brzdy, pokud bys chtěl větší brzdný výkon.

          0 0
          • koldas  

            Ok takže mě opravte nebo potvrďte. Když nechám páky a hadice, tak přichází v úvahu třmeny DEORE nebo 520 …?

            Desky ve starých třmenech jsou po loňských Alpách stejně k.o., takže bych musel kupovat nové…

            0 0
            • MatS  

              Ano.

              Jo jo, po Alpach jsem menil brzdy taky. To se jinak nedalo :-)

              0 0
              • koldas  

                Ok a co speciálního budu potřebovat pro napojení hadic na třmeny… Obojí třmeny píšou na 90ky hadice.

                Jinak nevíte jestli fungují cykloservisy?

                Dík

                0 0
                • MatS  

                  Pokud mas ted hadici bh59 jako ze asi jo, tak pro Deore trmen ti staci koupit oliva a trn pro tento typ hadice. Deore trmen muzes pouzit s hadicema bh59 i bh90.

                  https://www.kupkolo.cz/…dicku_z2709/

                  0 0
                  • koldas  

                    Jo mám. Takže nákup DEORE a pak najít nějaký otevřený servis.

                    Díky.

                    0 0
                    • MatS  

                      Treba ti to tady nekdo z kolegu udela, je to snadny. Jen bude nejspis potreba odvzdusnit brzdy.

                      Servisy jsou asi zavrene.

                      0 0
        • koldas  

          Chápu, ale když koupím brzdy na objímku, tak na co chytnu to řazení

          To byl můj původní záměr, ale narazil jsem právě na ten Ispec B.

          0 0
          • MatS  

            A tak to sorry, to jsem prehledl. Na ispec-b to naroubovat bude problem. Uz se to tu resilo, ale uz si nepamatuju, jestli existuje redukce, nebo pomohla lidova tvorivost.

            0 0
      • MatS  

        Jo a do paky 506 coz je Deore paka, pasuje hadice jak 90 tak 59 (ta co mas ted). Vnejsi prumer maji stejny, jen pouzivaji jinou olivu a trn.

        0 0
      • danielh  

        Dej ty bh-90 hadice +stribrny trn, trmen fungovat bude s tou 506 pakou na 100%.

        0 0
    •  
      1 0
    • mlevora  

      nebudu zakladat nove tema…

      Chci jit do slx bzd, bude znat rozdil mezi M7000(jeden pistek) x M7100 (dva pistky) a pripadne ma smysl vzit verzi s chladicem? Pomuze to neco? Rad jezdim na hory a jsou tam dlouhe sjezdy, kde aktualne deore bzrdy pravidelne uvarim a vadnou

      0 0
      • Vilém  

        Jednopistkove brzdy jsem videl naposled kolem roku 2000.

        0 0
        • mlevora  

          :D pravda ony budou obe dvoupistkove… ale i tak vyplati se 7100 proti 7000 a ma realny smysl chladic?

          0 0
          • Breakpain  

            Jestli uvaris 2 pistky, ber 4 pistky, pak vetsi kotouce a chladice nakonec. Tak to funguje u me …

            0 0
            • mlevora  

              problem je ze 4 pistkova je uz o dost drazsi a vetsi kotouc nedovoli (asi) vidlice

              0 0
              • Vilém  

                A jake mas vubec ty deorka?

                0 0
                • mlevora  

                  M500

                  ale neni to, ze bych je menil, bude nove kolo…

                  0 0
                  • mlevora  

                    Ale koukam ze 8100 bez chladice stoji stejne jako 7100 s chladicem a potom je treti moznost vakaslat se na chladic a vzit 7100 bez. Jde mi o to vzit brzdy cena/vykon

                    0 0
              • Breakpain  

                Tak zkus 4 pistky a chladice…

                Ja na horach jezdim 223mm kotouce, 4 pistky a relativne ok. Chkadice jsem jeste nepouzil. S 203mm kotouci jsem zadni vzdy na sjezdovce usmazil a predni taky chytal barvu.

                Zalezi na rychlosti a vaze celku + sklonu. V chranicich jsem na 100kg, kolo asi 18kg…

                0 0
                • mlevora  

                  A jen ten rozdil opravdu znat 2 vs 4 pistky? Uz jsou podstatne drazsi.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    Propastny rozdil.

                    0 0
                  • wilda81  

                    Co MT520? Čtyřpístky za „pár“ korun.

                    Co máš vůbec na kole? Nemůžeš dát dopředu jen nový třmen? Bude to levnější než celé nové brzdy.

                    0 0
                    • Mr.Duck  

                      Pak zase musíš mít dvoje různý desky a i ten pocit je divnej.

                      520 jsou solidní brzdy, ale ze slx 7120 mám lepší pocit..

                      0 0
                    • mlevora  

                      ono stavim si nove kolo, tak nejde o upgrade starych… u mt520 mi vadi ze maji ispec 2 a ja davam 1×12 kde ma radici paka ispec EV, takze k tomu nejlepe taky chci brzdu s ispec EV coz jsou bud 7100,7120,810­0 nebo 8120

                      0 0
                      • Gru  

                        Ahoj, poprosim o radu. Dnes jsem na detske kolo namontoval brzdice br-m 6000 Deore. Dal jsem je na puvodni brzdy mt400. Co mi ale po montazi a odvzdusneni moc nesedi, ze paka ma ted delsi chod nez ta puvodni. Odvzdusnene se zdaji byt dobre, paka se nijak nepropada, jen bohuzel chod te paky je ted 2cm a 1cm od gripu. Puvodni mel jen 1cm chod a 2 cm od gripu. Muze mi nekdo poradit kde je zakopany pes?

                        0 0
                        • MatS  

                          To bude asi tim, ze nemas paky se servowave, ktere pouzivaji brzdy Deore a vyssi. Tim ze jsi vymenil jen trmeny za Deore a paky mas obycejny, tak jsi tomu temer vubec nepomohl. Paka ma velky vliv na to jak to brzdi.

                          0 0
                          • tompca  

                            To zas až takový vliv mít nebude, mám stejný třmen s Tiagra pákou ( také bez servowave), po montáži a naplnění měla páka také další krok než druhá s Tiagra třmenem, odzvzdušňoval jsem ji během cca. 14 dní asi 5× a pořád šly bublinky.Až po posledním odvzdušnění mají páky stejný chod. Jestli jsi dával i nový trn, tak by měl být podle typu hadice, mají rozdílné vnitřní průměry.

                            0 0
                            • Gru  

                              Popravde, na predni jsem daval, protoze jsem si myslel ze to neni tim, ale rozhodne nebylo, na zadni jsem uz nechal puvodni a tesni perfektne se zda. No tak tim padem, tomu dam cas a budu to taky tak zkouset odvzdusnovat. Diky za radu

                              0 0
          • Lukster  

            Verze 7100 má lépe resenou páku

            0 0
    • Gru  

      To je velice mozne, taky jsem nad tim uvazoval. Moc dekuji za radu a asi vemu teda jeste i ty paky no. Chtel jsem si to overit od nekoho zkusenejsiho

      0 0
    • ScottAspect  

      Mimo téma: Poprosil bych tady u odsouhlasení nebo naopak sepsutí mého servisního postupu ;)

      Všiml jsem si, že mi při brzdění vrzalo v zadním třmenu, tak jsem nejprve jen opláchl desky trochou vody, ale to nestačilo. Po vyjížďce to vrzalo zase. Tak jsem sundal třmen a desky, trochu povysunul pístky (páka cca v místě, kde normálně zabírá brzda), vzal si uchošťour, namočil do minerálky a pístky otřel. Už je pokoj a pístky chodí krásně.

      Je to v pořádku postup? Vyčetl jsem, že jsem to asi měl udělat DOTkou, ale tu nemám a navíc mi to takhle přišlo logičtější, když jsou brzdy na minerálce. Všechno jsem pak otřel a film po oleji odstranil.

      0 0
      • scota  

        Na pístku je manžeta, takže pokud to uděláš DOTkou tak se pravděpodobně naleptá a můžeš je rovnou vyhodit.

        0 0
      • allrose  
        1. Jak píše scota
        2. Na internetu se to šíří,ale je to totální kravina

        pístky očistit,to ano,ale jen čističem co nežere těsnení..ničím co by mazalo

        0 0
        • ScottAspect  

          Ale minerálka tomu neublíží, ne? Cyklostar jsem nechtěl riskovat.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Nejlepší je jen líh, na olej se ti jen bude lepit bordel.

            0 0
          • Breakpain  

            IPA, cistis tim brzdy od potekleho oleje. Tzn omatlam to klidne mineralnim olejem, rozhybu, prostrikam IPA a poradne otru ;).

            Mineralka tomu fakt nic neudela, je to voda :)…

            0 0
    • LisourJr  

      Mohu se přidat a poprosit o radu? Volili byste pro nové kolo zaměřené jako univerzál xc/trail/endu­ro/bikepark komplet brzdy dvoupíst SLX nebo komplet čtyřpíst MT520?? Nějaké pro a proti?? Díky.

      0 0
      • Breakpain  

        Ty chces minimalne ze dvou kol udelat jedno, nemozny ;) … XC a trail, druhy kolo enduro a BP. Prvni dvoupistky, druhy kolo 4 pistky. Tzn pokud je to jen jedno kolo a nechce si rozbit pusu v BP, 4 pistky…

        0 0
        • LisourJr  

          Jasně, myslím to s nadsázkou, bude to na RB675 :)

          Třmenově bude asi lepší ta MT520, ikdyž má mám pocit plastové pístky, ale nevím jak je to s pákama.

          0 0
          • Tydlii  

            Plastové pistky? To asi ne ne? To by se roztavilo :D

            0 0
            • MatS  

              No po pravde neni daleko od pravdy. Material pistku u Deore a nizsich je dle specifikace – resin

              https://www.google.com/url?…

              0 0
              • Tydlii  

                zajímavý… tím pádem když tam dá sintr desky tak to zničí?

                0 0
                • MatS  

                  Neznici. Jde o kotouce Shimano oznacene resin only. Ty nejsou stavene na sintr desky.

                  Resin pistky pouze hure odolavaji vysoke teplote nez keramika, ale jsou levnejsi a nepraskaji.

                  0 0
                  • xtonda  

                    S odolností resin pístků to nebude tak hrozný, dojížděl sem kotouč se sintr deskama z Číny, podklad desek byl natřený červenou barvou, ta byla při vyndavání desek spálená do černa a zpuchýřkovaná a resin pístkům v M615 se nic nestalo.

                    0 0
                    • MatS  

                      Vzdyt pisu ze neznici. Ja mel m476 trmeny a v tom sintr desky BBB a pohoda. To je spis problem u kotoucu.

                      0 0
          • xtonda  

            MT520 má ještě pístky keramické, Resin pístky má MT420, ale tam už je cenová úspora tak malá, že se to nevyplatí.

            0 0
    • Metalgirl  

      Oživím toto téma, nějak se nemůžu rozhodnout. Ty M6000 nebo M7000? K tomu SM-RT70 rotory.

      0 0
      • danielh  

        Pokud chces usetrit tak deorka, slx ma jen navic banjo u trmenu a keramicke pistky, brzdna sila je nastejno.

        0 0
        • Metalgirl  

          Jestli je brzdná síla na stejno, tak to je opravdu pro mě zbytečné připlácet.

          0 0
      • novas752  

        Když už SLX tak M7100. Na jaké kolo a využití to půjde?

        0 0
        • Pijer  

          A v čem jsou lepší ty nové stovkové řady? Aktuální 8000 už mají něco najeto a začínají mít vůli na pákách, tak abych věděl při nákupu nových.

          0 0
          • Smazaný účet  

            To je právě ta otázka, zda jsou lepší a nemají už problémy s „pumpingem“…

            0 0
          • Mart7  

            V čem máš vůli? Do Tektro Auriga s najetými 20 tisíci km jsem dělal nové teflonové válečky a vůle v páčce byla ta tam. Je zezadu páčky šroubek na uvolnění a vyndání čepu?

            0 0
        • Metalgirl  

          Tak na horské kolo a na sem tam delší sjezdy z kopců. Hlavně, aby mi topo několika km brždění nevadlo. Akorát, co mě zaráží, že jak jsem tady na foru četla, tak u těch M7000 hodně lidem tečou páčky po čase. Ty M7100 tím už netrpí?

          0 0
          • Tydlii  

            ¨tak je to letošní (loňský) model → dlouhodobá zkušenost neexistuje.

            0 0
            • Metalgirl  

              Díky všem za reakci, no nakonec už nemám možnost změnit objednávku, tak tam mám ty M6000.

              0 0
              • Tydlii  

                s těmi budeš spokojená. chybu jsi neudělala. Rozdíly proti dražším modelům jsou už malé a co se spolehlivosti týče, tak je to velice subjektivní – x000 sad jezdí strašně moc, takže se na fóru sejde více stížností na poruchy + porodní bolesti ze začátku produkce, které už se posledních sérií netýkaly proti x0100 sad jezdí zatím výrazně méně a netrpěly počátečními průsery.

                0 0
    • Kavis04  

      Ahoj, mam ted brzdy BL-MT 400 a razeni XT 8100 12s. Neni to nijak fyzicky spojene, kazde ma svou objimku. Jsem jelen z tech uchyceni. Chci na to dat lepsi brzdy (alespon deore se servo wave) a kotouce, ale neni mi jasne jak se orientovat v tom uchyceni, abych nekoupil neco co nebude kompatibilni. Diky za rady :)

      0 0
      • MatS  

        No kdyz mas razeni s objimkou, tak nic neres. Kup brzdy a hotovo. Opet budes mit kazde se svou objimkou a no problemo.

        0 0
        • Kavis04  

          Varianta, ze to bude az takhle jednoduche me ani nenapadla :D

          0 0
          • Smazaný účet  

            Brzdy maji vzdy objimku. Resi se pouze tehdy, pokud chces mit razeni pripojene k brzdam. Ty mas razeni s objimkou a nic neresis tedy. :)

            0 0
    • unitak  

      Jaký je prosím rozdíl mezi brzdami deore 6000 a 6100?

      Díky

      0 0
      • scortis  

        Nejspíš jen v designu a typu objímky na páce. Funkčně asi budou stejné

        0 0
        • Hadato  

          Třemeny budou asi jenom design. Páky ale stejné nejsou. M6100 je pocitově lepší. Tužší kvůli změně objímky, stejně tak se trochu uzvětšila plocha páky na prst. Dále je změnili servo – mělo by být více lineární. V neposlední řadě poté trochu přtvrdili pružinu, která vrací páku zpět. Ve výsledku to dává o něco lepší kontolu. U M6000/M615, SLX a XT předešlých řad šla páka ze začátku hodně lehce, což jv kombinaci se servem tvořilo ON/OFF charakteru brzdy. U M6100 páky je to částečně eliminováno.

          0 0
          • unitak  

            Díky za vyčerpávající odpověď :-)

            0 0
            • Hadato  

              Není zač. Ale ideálně by sis to měl vyzkoušet… Je to jenom můj osobní pocit.

              0 0
          • blue.sun  

            Já se toho ON/OFF pocitu u M6000 ne a ne dobrat. :-D

            0 0
            • lubosalbi  

              To nejsi sám, když za to někdo bere jak tele, tak možná. Stačí mít cit v ukazováku a není problém

              0 0
              • blue.sun  

                Nejsem zrovna mistr v ovládání kola, a když to někde přeženu, jednám impulzivně, ale pořád to není nijak kousavá brzda.

                0 0
              • Hadato  

                Pokud to tele bylo mířeno na mě, tak věs, že jedím Shimano dlouhá léta a asi tomu tak i zůstane.

                Oproti některým jiným brzdám tam toho On/Off pocitu je prostě více. Neříkám, že to je nějaký extrém. Chtěl jsem to jenom srovnat a pomoci.

                Ve výsledku neudělá chybu ani s jednou brzdou… Záleží na vásledné ceně.

                Abych to rozšířil: U M6000/M7000/M8000 tam prostě ten pocit On/Off je více než u M6100. Zase na druhou stranu, při větší síle na páce se páka u Mx000 více kroutí a brzdy jsou v tomto režimu více „houbovité“. Staré modely M615 na tom byly lépe. Mx100 je pak tužší než M615 a pro mě má o něco lepší průběh serva (možná je to i silnější pružinou?).

                0 0
                • unitak  

                  No tak nakonec máme objednáno SLX 7100…rozdíl v ceně proti 6100 byl pár stovek a jedny SLX (sice 4 pístové) máme doma, takže si je manželka osahala a těch pár stovek navíc obětujeme :-) V zahraničí by se deore možná dále sehnat levnější, ale spechame na to a zítra budou brzdy doma…

                  Každopádně díky za rady.

                  0 0
                  • Hadato  

                    Přínos M7100 je proti M6100 jenom v banju na hadici a štelovázky vzdálenosti páky, ale pokud byla cena podobná, proč ne… Tak ať dobře slouží!

                    0 0
                • lubosalbi  

                  To tele nebylo mířeno na nikoho osobně…

                  0 0
                • Mr.Duck  

                  Tak jasně že se tomu dá říkat on / off, ale pak je podstatný zmínit že mnoho jiných populárních brzd nabízí jenom tu polohu off :)

                  1 0
    • oldaka  

      Ahoj všem, trochu oživím toto vlákno.

      Nyní mám na HT29 velikost XL brzdy Shimano MT501 + kotouče SMRT56 (vpředu 180, vzadu 160).

      Chci upgrade. Sám vážím přes 100 kg a často ještě tahám vozík s děckem takže to je dalších +30 kg.

      Když jedu sám tak hlavně lesní, polní cesty a výlety na singltreky typu Jedovnice, Mariánský, Smrk apod. Když jedu s vozíkem tak cyklostezky.

      Upozorňuji, že nechci s něčím laborovat a měnit jen třmen za lepší apod. Chcu komplet nový brzdy. A chcu Shimano, jiné značky prosím nedoporučujte.

      Procházel jsem forum a nakonec jsem vybral Deore 6120 čtyřpístek + kotouče SMRT66 (vpředu 180, vzadu 160).

      Jen si říkám, jestli to až moc nepřeháním, jestli to není moc overkill.

      Předem díky za názory.

      0 0
    • Artra  

      Ahoj, nebudu zakládat nové téma.

      Mám na kole brzdy Deore M6000 s uchycením i spec a potřebuju vyměnit přední brzdu, tak bych měl na vás dotaz. Můžu koupit jen třmen M6100 a hadička bude pasovat, nebo je lepší koupit celý komplet i s pákou?

      Děkuju za odpověď

      0 0
      • MatS  

        Pokud je problem ve trmenu, staci novy trmen, bude pasovat. Optimalne vymenit trn i olivu, ale nemusi to byt nutne. A pak naplnit a odvzdusnit.

        0 0
        • ScottAspect  

          Ten trn s olivou bych měnil určitě. Nic to nestojí a riskovat, že pak bude olej prolínat, za to nestojí.

          0 0
          • abel  

            když vymění jen třmen, rozebírat spoj hadice-páky je zbytečný (samozřejmě pokud těsní)

            0 0
            • ScottAspect  

              To jo, jestli bude dávat třmen na banjo, tak není problém samozřejmě. Nečetl jsem to celé, ale padlo něco, že nějaký ten třmen právě banjo nemá, tak jsem to myslel :)

              0 0
      • scortis  

        Pokud máš v pořádku páky, tak můžeš koupit víceméně jakýkoliv třmen BR-Mx000 nebo BR-Mx100 nebo klidně i čtyřpístek BR-Mx120 a bude to pasovat

        0 0
        • Hadato  

          Tohle není úplně přesné. M7×x0, M8×x0 mají banjo a ne přímé uchycení. Takže by se musela asi řešit i nová hadice, popřípadě předělání na banjo. Koupil bych čtyřpístek M6120 (nebo stejný MT520) nebo pak klasiku M6000 nebo M6100.

          0 0
          • scortis  

            Jo máš pravdu, sorry za dezinformaci, nějak jsem to popletl a myslel že i 6000 řada má banjo :)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.