Brzdy SLX BR-M7000 nebo Deore BR-M6000

52 nepřečtených
  • Tarik

    Má to cenu si připlatit? Je u SLX lepší brzdný účinek?

    Anketa: Co byste zvolili?

    9x
    43%
    SLX
    12x
    57%
    • Chlebovnik  

      SLX má keramické pístky a banjo. Takže záleží na tom, kolik vážíš a na jaký rám to půjde.

      Lehký jezdec nebo ten, kdo nejezdí dlouhé sjezdy rozdíl asi nepozná.

      • Tarik  

        Mám 68kg, půjde to na Kellys gate 70 2019.

        • Chlebovnik  

          Tam bude hnusná ta smyčka (která je tam už teď s MT400). A zbytek kola je na SLX. No, já bych se v tomto případě přiklonil k SLX. Už jenom z toho důvodu, aby to ladilo se zbytkem kola. =)

          • MatS  

            Navíc to banjo umožní lepší vedení hadice a dá se to trochu hezky umravnit :-)

            Navíc argumentovat, že na SLX jsou nevýhodou pístky z keramiky je zbytečné. Když praskne, na ali koupíš kovové za pár šušní.

            • Vilém  

              Peknejch par susni u cinana stoji, to uz je pomalu lepsi koupit novej trmen.

            • Chlebovnik  

              Ale tím nikdo neargumentoval. Keramické pístky naopak lépe odolávají přehřívání. Proto jsem hovořil o váze a dlouhých sjezdech ve prospěch SLX.

              EDIT: Aha, dole…

              • Tarik  

                Nakonec jsem včera objednal SLX a kotouče SM-RT66. Za kolik bych tak mohl prodat ty nejeté MT400 a kotouči SM-RT56?

                • Mart7  

                  Záleží jak dlouhé máš hadice, ale podle oblouku zadní brzdy asi dost. Zkus cca 1400–1500 Kč za všechno, nové v krabici stojí 1400, ale ty k tomu máš i kotouče (kus cca 200). Vědět to před měsícem, tak bych je klidně vzal, ale už jsem hodil na kolo drahé polovičky M425.

    • otecius  

      Mel jsem na kole SLX a pritulka Deore (tisicovkovy rady oboji) a deore mi proste prisly lepsi celkovym dojmem, absolutně netusim proc. Možná ze jsou prakticky novy porad?

    • novas752  

      Dal bych tam Deore. SLX brzdí dá se říct stejně a mají keramické pístky (narozdíl od kovových v Deorkách), které snadno můžou prasknout při výměně destiček nebo když se ve třmenu zasekne kamínek. Shimano resp. Lange to sice většinou uznává jako reklamace, ale i tak.

      • abel  

        jak často to praská?

        mám asi štěstí na kus, ale moje slx666 z roku 2012 mám už na čtvrtým kole a ne a ne umřít… a to je prasácky roztahuju inbusem.

        • MatS  

          Tak já myslím, že problém je, když to někdo dělá se špinavými pístky a pak se může kousnout a prasknout. Navíc když do toho někdo vrtá železným nástrojem, tak se nedivím. Já olepím klíč papírovou páskou a před roztahováním to pořádně očistím.

          • abel  

            já už to takhle dělal x-krát, tak mě zajímá, jak moc riskuju. ale nikdy to nedělám na sucho, pístky vždy prostříknu olejem aby líp vyjížděly a pak otřu.

        • Dafish  

          ..asi tak nějak..a taky tak nevadnou jak deore

    • Tarik  

      Děkuji Vám za rady.

    • p@X  

      Je propadání pák, zvláště v mrazu u SLX BR-M7000 běžné?

      U M615 si takové problémy nevybavuji.

      Buď neumím ovzdušňovat nebo mají rybáři nějaké spolehlivější?

      • mirorek2  

        Mě zas sainty v mrazu tvrdnou při napumpování, zkus ještě jednou opravdu pořádně odvzdušnit. Pokud tam bude budeš mít bubliny, tak ti to někde přisává…

        • Breakpain  

          Viděl bych to spíš na to, že olej v mrazu chodí pomaleji a je tak rychlejší a intenzivnější nástup „servo wave“ fce… ?

          • mirorek2  

            tzn propadá, nebo tvrdne?

            • MlokCZ  

              Prostě se mírně (v řádu jednotek milimetrů) mění chod páky. Nejdříve může ztvrdnout a pak když má zase olej čas, tak zpět mírně povolit. Vyloženě propadnout by neměla nikdy.

              • mirorek2  

                Tak mě ty se sainty po třeba čtyřech hodinách v mrazu napumpují a ztvrdnou tedy masivně. Milimetr bych neřešil. Jinak po celý rok OK.

                • Breakpain  

                  olej + zima se nemají rády … já to nikdy v moc minusových teplotách neprovozuju, ale vím, že si na to lidi stěžuji – pokud to jezdí opravdu v mínuskách… sedělo by to na tvůj popis

      • MlokCZ  

        Kostrukce těch novějších je o něco horší (mnoho let jsem jezdil M675 a teď už dlouho M7000, raději bych měl o něco ty starší, ale nutně potřebuju na moje úzká řídítka k Sram 2×11 užší objímky těch novějších, aby mi to dobře vyšlo s řazením a ty novější mi ani nevadí, i když mírný rozdíl pozoruju), takže na páce se chovají o trošku hůř (mírná tendence trochu měnit krok páky jak píše i mirorek2, zvlášť když se přidá velký mráz a olej protéká těmi nedostatečně dimenzovanými otvory ještě o něco pomaleji). Ale propadání na páce jsem s nimi nikdy nezažil ani když bylo –10° a větší zima (a to po dlouhou dobu, protože kolo v práci parkuju na dvoře, takže odpoledne vyjížďím po x hodinách kola v mrazu).

        Odvzdušněno mám ale perfektně.

        • String  

          Mírná tendence měnit chod páky – to mi dělají od nákupu během zimy i M785 (XT). Už to tu někdo psal i v jiným vlákně, takže to vypadá na vlastnost. Ale že by propadaly pocitově až na doraz, to určitě ne.

    • romanholy  

      Využiju pro dotaz na nové brzdy. Aktuálně mám na kole MT500 a tam jde nejlepší kotouč SM-RT56 a tam jde jen jeden typ destiček. Chtěl bych brzdy vylepšit a rád bych se poradil do čeho byste šli. Varianta 1 – M8000 vpředu i vzadu. Varianta 2 – vpředu M8020, vzadu M8000. Varianta 3– nové čtyřpístky MT520, které umí taky jakékoli kotouče.

      Mám skoro 100 kg, kolo dalších 12, tak do brzd raději investuju :-)

      • Vilém  

        Kotouc si ke stavajicim muzes dat jaky chces a pak podle toho i desky.

        • romanholy  

          To právě nejde, nejvyšší model kotouče tam jde RT56. Vyšší jsou v tabulce kompatibility vyloženě nedoporučované, nevejdou se.

          • Vilém  

            Nevejdou? Jako jak? Sirkove? Prumerove? Vyskou brzdne plochy?

            SM-RT56 maji vyssi brzdnou plochu, takze bys musel samozrejme pouzit kotouce se stejne sirokou plochou, aby ti desky nezasahovaly do paprsku kotouce, nebo ubrousit kousek oblozeni z desek. Pak tam muzes pouzit cokoli.

            Nebo pokud se ti s tim nechce drbat, tak sehnat samotne trmeny na kotouce s nizsi brzdnou plochou, paky si nechat, stare trmeny prodat.

            • romanholy  

              Řídím se tím viz obrázek. Nic se mi brousit nechce, i když vím že to jde. To raději dám 5000 za celý nový komplet a tam jsem spíš chtěl doporučit podle zkušeností. Prostě pořádný brzdy :)

              • xtonda  

                Páka je BL-MT500 má servowave, takže bude podobně účinná jako páky vyšších řad. Omezující je třmen, kam se dávají destičky B01S a destičky v tomto formátu Shimano dělá jen s polymerovou směsí a tento formát je určen pro širší kotouč (modely až po RT54 / RT56). Užší kotouč tam dát můžeš (RT64, RT66), ale podle toho tvého obrázku se to nedoporučuje kvůli zkrácení výdrže destiček. Kotouče dole v tabulce nelze použít kvůli možné kolizi unašeče kotouče s destičkami/třme­nem. Pokud chceš používat kovové destičky je potřeba vyměnit třmen (nebo celou brzdu), pokud bys stejně používal polymerové destičky, tak přínos vyššího modelu brzd nebude až takový, kromě čtyřpístových.

              • xtonda  

                A už máš ověřeno, že ti ty MT500 nestačí nebo stahuješ kalhoty, když brod je ještě daleko?

                • romanholy  

                  Díky za rozbor, je to přesně jak jsem vyčetl. S těmi MT500 mám pořád takový divný pocit, že když svá kila rozjezdu z většího a delšího kopce, vadnou moc rychle a moc jim nevěřím. Brzdy mám asi nejslabší článek na kole a trochu té radosti před jarem si chci udělat :-) Páčky jsou v pohodě, ale když vyměním třmeny, musím i hadice a jsem stejně skoro na ceně nových brzd.

                  • Vilém  

                    Kdyz vyberes vhodne trmeny, ktere nejsou na hadice zakoncene banjem, tak hadice zustanou. Treba Deore trmen stoji kolem 500,–, muzes tam dat ty nizsi desky, po kterych touzis, muzes dat desky s chladicem.

                    • Petr L2  

                      Osobně preferuji SLX a kotouče XT.

                      • MatS  

                        Jenze SLX uz maji banjo na trmenu a to by musel menit i s hadicema, coz uz se nevyplati. Taky jsem zene udelal stejny upgrade, ze jsem ji dal jen nove trmeny Deore. Paky uz Deore mela. Navic u tech novych trmenu je jednodussi odvzdusnovani.

                    • xtonda  

                      Ve specifikaci se u brzd v položce Brake hose (kit) vyskytuje 6 různých hodnot

                      • SM-BH59-JK-SS
                      • SM-BH90-SB
                      • SM-BH90-SBLS
                      • SM-BH90-SBM
                      • SM-BH90-SBS
                      • SM-BH90-SS

                      Dá se někde najít jak se to liší a co je s čím kompatibilní? Třmen MT500 tam má SM-BH59-JK-SS, Třmeny M6000 a MT520 mají SM-BH90-SS.

                      Jinak taky dumám, jestli je lepší koupit jen třmen, nebo celou brzdu a mít to bez práce a mít celou brzdu pro použití jinde nebo na prodej. Uvažuji, že bych zkusil MT520.

                      • OndrejA  

                        BH90 by je nejvyšší řada hadic od shimana a měly by být lepší než BH59(nevím přesně – asi lepší materiál, zpracování – nižší roztažnost). SS je rovné zakončení, SB je banjo, (S, M, L by mělo být short medium long – délka banjo?)

                        • Petr L2  

                          Pokud se nepletu, tak mají pouze dva průměry hadic a vše ostatní je šumák, nebo ne?

                      • romanholy  

                        MT520 taky uvažuju. Páky kompatibilní jsou, hadice teoreticky taky, aspoň podle fotek vypadají konektory na třmenech stejně. Za cca 40 eur by to za pokus stálo.

    • ScottAspect  

      Tak pak napište, jak to brzdí. Mam na kole m7000 a brzdí to hůř než BR-M395. Kotouče Tektro TR203. Asi je to jenom blbost, možná jsem je umastil, ale na to, že mají servo, tak teda nevím.

      • sibicz  

        jestli jsou mastný kotouče, tak to prostříkni čističem na brzdy z autokelly za šest pětek a uvidíš, jak to bude najednou kousat

        • ScottAspect  

          Zkusím.

          • Petr L2  

            Nejdřív vyndej a prostříkni destičky, vydrbej je kartáčem, pak teprve kotouče. Kolikrát je na deskách nalepený svinčík a čistit pouze kotouče nepomůže.

            • Hadato  

              Z mé zkušenosti čištění desek spreji nefunguje ideálně. Jakmile jsou desky zadělané olejem, jediná cesta je je vypálit (třeba nad plynovým hořákem (doporučeno) nebo v troubě (nedoporučeno kvůli smradu v celém bytě)).

              • vana.i  

                300–400 m převýšení už mi rozbrzdilo i pěkný humus na deskách

            • ScottAspect  

              Tak jsem je konečně vyčistil, vymyl mýdlem a pak kartáčkem vyčistil benzínem. Zarazila mě akorát jedna věc, že destičky jsou očíslované – v každém třmenu 1 a 2 a pružinka je stranová L, R. Všiml jste si toho někdo? Má to nějaké pravidlo? Fakt netuším, jak to tam bylo, ale desky jsou jedna jak druhá a ta pružinka mi také přišla symetrická, tak jsem to dal, jak mi to přišlo ok.

              • MatS  

                Pozice desek a ani pruzinky nema vliv. Benzin bych radeji nepouzival, muze byt mastny. Radeji izopropylalkohol nebo v prodejne autopotreb koupit spray na cisteni kotoucu za par desetikorun. Ten funguje dobre.

        • cosmo  

          No ty cistice brzd bych neprecenoval, zrovna ten z kelly jsem aplikoval nekolikrat, vycistil houbickou a znova…a nic extra, a to jsem vyzkousel vsechny navody a rady na BF…nekomu to mozna pomuze, ja musel jit do novych kotoucu

      • allrose  

        ono i týden odstavené kolo nebrzdí tak,jak jsi ho odstavil po jízdě,stačí párkrát zabrzdit a je zase ok,i na toto mi metaliky přijdou lepší

        na disky brunox nešplíchám,protože to není potřeba :))

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.