Triban RC520 + upgrade brzd na GRX

28 nepřečtených
  • ursul

    Zdravím,

    mám Triban RC520 – koupil jsem jej jako druhé kolo k horskému na trasy cca 100km po silnici, cyklostezkách a polňačkách, zatím jsem maximálně spokojen, nicméně:

    chtěl bych se zeptat místního osazenstva, zda už někdo zkoušel upgradovat brzdy z TRP HY/RD na GRX 600, jestli to vůbec půjde? např. kvůli vedení hadic po rámu atd. Mám 116kg a z horského kola jsem přeci jen zvyklý na větší brzdný výkon. Výměnu by prováděl servis, ceny kolem 15 tisíc jsem si vědom, jednalo by se o páky + třmeny. I za tuto cenu si mylsím, že se investice do bezpečnosti pořád vyplatí.

    Pokud tu je takové téma, tak se omlouvám.

    Díky moc

    0 0
    • Kysky  

      Zkusil bych začít výměnou brzdových destiček než rovnou kupovat nový brzdy za 3/4 hodnoty kola

      0 0
    • Czechak  

      Kolo za 20 a upgrade za 15? Nevím jestli bych to nazval vhodnou investicí. Sám jsem přecházel z horského na RC520 a byl rozladěn z výkonu brzd, především při horním úchopu. Časem se trošku rozbrzdili a přivyknul jsem, že když potřebuju opravdu brzdit tak musím ve spodním úchopu. Ale vážím teda o 35kg méně.

      Nejdřív bych vyzkoušel desky, případně kotouče. Jinak bych koupil raději celé jiné kolo.

      0 0
      • cyklista86  

        Jako je to blbost koupit low end kolo a zacit ho vylepsovat, ale zase kdyz poridi ty brzdy, tak jsou jeho. Asi je pak nebude prodavat s tim kolem, kdyby ho chtel prodat. Takze pak ma na dalsi stavbu uz brzdy.. :D Takhle muze poridit i klidne nejaky lepsi kola a zase ty budou taky uz jeho a ma dalsi komponenty na pripadnou novou lepsi stavbu. Pak toho tribana da do puvodniho stavu a butto to bude met jako priblizovadlo a nebo to proda a koupi novej lepsi ram a uz na nej ma kola, brzdy.. :D Proste koupit kvalitni kola, lepsi brzdy(nebo celou sadu) to je dobra investice.. Ikdyz je jasny, ze mohl koupit rovnou lepsi kolo a vyslo by ho to levneji.. :D

        0 0
        • gersa  

          Aby to nedopadlo tak, že s novým rámem bude muset shánět flat brzdy a konverzní kit na náboje z RU na pevné osy..... A pár podobných vychytávek

          0 0
    • INSP.TRACHTA  

      Jde to, jen musíš na spodní trubce zabrousit 2 čílka u navarku uprostřed, o který se původně opíral bowden. Já dělal celkový upgrade u 500 na SH105, včetně brzd. Bacha, myslím, že 520 je stejný rám jako 500, takže vzadu nemáš flatmount, ale postmount. Takže bikový trmeny

      0 0
      • ursul  

        Super, nemáš to prosím někde nafocené, jak se to povedlo? Takže ty máš vepředu jiný třem než vzadu?

        Jinak je mi jasné, že mi to tady spousta lidí bude rozmlouvat. Já jsem na hraně velikostí rámu L a XL a situace na trhu kol je špatná a obecně na bazarech se tyto velikosti shání fakt blbě. Když se něco objeví, tak je to hned pryč. Proto si myslím, že dát 15 tisíc za to, abych ještě tuhle případně další sezonu dojezdil a nerozvěsil se někde na strom nebo neskoničil pod autem se pořád vyplatí :) Navíc stejně vybavená kola renomovanějších značek jsou o dost dražší…

        Každopádně díky moc všem za názory a rady.

        0 0
        • HT Adam  

          Třeba máš jen mastné destičky, vyměnil bych nejdříve ty a pořádně odmastil kotouče a až pak bych měnil za Grx. Mě se stalo s kolem z Decathlonu to samé

          0 0
        • INSP.TRACHTA  

          Mám Triban modelový rok tuším 2018–2019. Tam je na vidlici vpředu flatmount a na rámu postmount. Decathlon dopředu dal takový hrůzostřašný adapter, aby mohly být všude PM mechaniky (U mne Promax300R). Ty budou výkonově urcite pod TRP. Celkem se s tím dalo žít, ale pak jsem narazil na kovidovém okruhu na takové místo – docela sesup dolu, mezi domy furt na brzdě a furt si hlídat strany a to už bylo na limitu těch brzd. Velikost rámu mi sedla uplně suprově, tak jsem šel do upgradu bez ohledu na výhodnost. Mám vpředu i vzadu bikový SLX. Nafotit muzu, ale uz asi ne dnes.

          Potvrzuji HT Adam, že nové destičky dělají hodně, ale u těch mých mechanik po delším brzdění bolely ruce

          Koukám, že nový Triban na stránkách Decathlonu už má flatmount i vzadu.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Jenom technická – tos ale měnil i řazení?

            Já nad upgradem brzd uvažoval, ale bez výměny řazení je výběr omezený… silniční brzdy se dělaj většinou flat mount, prakticky jediné, co mi jako smysluplné vycházelo, byly silniční mechaniky Avid BB7. Ale co jsem ty TRP HY/RD trochu seřídil tak už je to lepší, a myslím, že když dám kousavější destičky, tak to bude úplně v pohodě.

            0 0
          • INSP.TRACHTA  

            Dal jsem to rovnou do našich kol: https://www.bike-forum.cz/…9-triban-500. Ještě tady přihodím jednu fotku navíc. Je mázlá, tak jsem ji do profilu nedával. ten přední adapter je brutal, ale už jsem to nechal tak…

            0 0
            • Jáchym 1  

              Možná se to je jen úhlem záběru,ale přijde mě,že třmen je v horní části daleko od kotouče.

              0 0
            • ursul  

              Díky inšpektore! Pěkný :)

              0 0
    • Markony  

      Vyměnit desky + kotouče, a pak pokračovat dále .

      0 0
    • ursul  

      Zdravím,

      tak jsem tu vyhrabal náhradní destičky Galfer FD293 Standard G1053, co jsem měl na horáka, pasují tam a kolo už brzdí smykem :) Objednal jsem je i dopředu a budu testovat…a případně půjdu do upgradu na hydro.Nicméně ty fotky předělávky na SLX bych vidět chtěl

      Galfer FD293 Standard G1053 – fakt doporučuju, už i na horském kole mi dost zlepšily brzdný výkon, tuším že tam mám MT520 a MT400.

      Díky moc všem!

      0 0
      • Smazaný účet  

        dík za tip, to taky zkusím, stejně mě čeká výměna destiček

        0 0
        • Forester  

          Ty Galfer doporučuji. Vyzkoušel jsem z nouze, že nejsou originál Shimano a zatím paráda. A brzdí hned. Sice jiné brzdy (8120), ale zatím bezva.

          0 0
      • tompca  

        Holka má také GRX 400 páky+postmount třmeny Deore, funguje to bez problémů.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.