• Matyho

    Ahojte, teď jezdím na HT a rád bych vybral nové trailové kolo. Už jsem prolezl snad všechny možný diskuse a recenze, ale stejně se pořád nemůžu moc rozhodnout, tak se obracím na vás. Asfalt nemám rád, jezdím z velké většiny terén (lesy, pole, traily), asfalt jen přejezdy a občas do práce. Baví mě Točná, Křivoklátsko, Mariánské údolí, jinam jsem se zatím ještě nedostal. S kolem bych rád pojezdil traily do kopce z kopce a pokud by se s ním dalo pohodlně ujet i delší trasy do 100km, tím líp. Zatím jsem takový spíš amatér, každopádně chtěl bych se posunout dál, lepší technika, nějaké skoky a tak. Měřím 183, váha 70. Budget kolem 80k. Vím, že jsem si nevybral vhodnou dobu na výběr kola, ale co nadělám :D

    Zatím zvažuju tyhle kola…

    • Orbea Occam H20 byla láska na první pohled a přijde mi, že za tu cenu luxusní výbava(?) a zatím jsem nejvíc nalomený k tomuhle kolu. Mám domluvené vyzkoušení až bude k mání. Každopádně při hlubším zamýšlení jsem si řekl, jestli se nenechat unést, investovat do karbonu a zvážit i Orbea Occam M30 navíc ta modrá varianta je super…bohužel co jsem zkoumal, tak u tý Orbey nejde moc ukecat slevu :/ Moc informací o Occamu jsem zatím nenašel, pár zahraničních recenzí a tak, ale přijde mi, že u nás tak rozšířený neni, tak budu rád za jakýkoliv poznatky, hlavně třeba na co si dát pozor nebo nějaký nedostatky, pokud jsou.
    • Klasicky jsem koukal i na Canyon Neuron CF 8.0 – loňskej AL model mám trochu i projetej a dobrý.
    • Známý mi ještě doporučil Canyon Strive CF 7.0 ale to už mi přijde asi trochu moc, na bikeparky a nějaký velký skoky si asi netroufnu.
    • Pak jsem narazil na Norco Fluid FS 1 – trochu mě tam odrazuje absence zámku tlumiče a vidle, ale co jsem četl, tak má dobrou geo a není to až taková nevýhoda, na druhou stranu si říkám, jestli by se s tím budgetem nedalo sehnat něco lepšího.
    • YT Jeffsy Comp 29 asi nevyzkouším, ale proti tý Orbee, která stojí stejně mi přijde slabší výbava, každopádně to nemám kde zkusit.
    • Pak mě zaujal Propain Hugene CF 29 – výbava mi přijde v pohodě, každopádně je fajn možnost customizace, akorát nevím kam bych se pak dostal s tou cenou… Jen u tohohle kola asi můžu zapomenout na vyzkoušení…:/ Má někdo nějaké zkušenosti/ohlasy?

    Tak to na mě sypte :) Budu rád i za další tipy.

    Díky!

    • Esc  

      gl s vyberem. ja bych nesel ani do jednoho, i kdyz orbea se mi libi fakt hodne :))

      Scott Genius je prima univerzal :)

      • Matyho  

        Proč bys nešel ani do jednoho, navíc když se ti Orbea líbí? Jezdíš něco jinýho, nebo…?

        Genius vypadá pěkně, ale s mým budgetem je mimo mísu.

    • Venda  

      Mas dost široké rozpětí kol, co se týče použitelnosti. Treba Neuron vs Jeffsey jsou naprosto na opacnych pólech trailoveho ježdění. S tím bych začal, přiznal!! si jak a kde s tím budu opravdu jezdit. Ne jak bych s tim jezdit chtěl, případně ze mozna jednou za rok s tim nekam vyrazim.

      A pak jenom poznamecka, YT ma za stejny penize horší vybavu proti ty hliníkový verzi Orbey. Srovnatelnej model (M30) je o nejakou ctvrtinu (cca 20 000) dražší.

      • Matyho  

        Pravda no, Jeffsy je už enduro, proto se spíš přikláním třeba k tý Orbee. Jezdím traily a lesní cesty a chtěl bych jezdit to samý jen třeba obtížnější, naučit se pořádně techniku. Rád bych ale plánoval i trochu dopředu, protože úplně nechci kupovat každej rok nový kolo podle toho jak hodně dopředu se posunu.

      • capo  

        Souhlas, je vidět, že zakladatel pořádně neví, co hledá. Pak těžko může dostat radu kterou by chtěl. Nejlepší je půjčit si někde nějaký kolo se 140 nebo 150 zdvihem a pak to porovnat se 120 a podle toho vybírat co sedělo víc…

    • idkfa  

      Uklikl jsem se jinak bych nehlasoval.

      • dada  

        tak jako neuron dobrej, ale v Lku vyprodanej…

        • dada  

          jediný co je k mání je černá 9.0 což asi není špatná volba jen ta barva moc nejede :)

    • Boby83  

      Před pořízením Neurona jsem měl zálusk i na tebou postovanou Orbeu, asi bych znovu vybíral mezi těmito dvěma. Tenkrát to vyhrál Neuron cf9 zejména kvůli ceně, ale teď jsou ceny jiné, Neuron tak výhodně nevychází a možná bych šel dnes spíš do té Orbey H20 – má trochu více trailovější geometrií a vyšší zdvihy. Neříkám, že zdvih 130 a hlavava 67,5 (Neuron) je na trailové ježdění málo, ale přechodem z čistokrevného XC HT na Neurona, se mi i podstatně změnili zvyky a preference a člověk neustále hledá nové a těžší výzvy, kde se pak každý cm zdvihu může hodit. S jezdivostí a na výlety budou na tom oba podobně.. Konec konců – ani Neuron s karbonovým rámem a špičkovými záplety není žihadlo na šotoliny, jako čistokrevné a průměrné XC HT. Výlety se na tom jezdit v pohodě dají, jen to člověk nesmí srovnávat s nějakým XC žihadlem.

      • Matyho  

        Jasně, ty výlety do 100 km bylo myšleno aby se to dalo v pohodě ujet, ale nepotřebuju na tom jezdit rekordy :)

        Táhne mě to k tomu Occamu H20 no, co si budem… Je velká výhoda mít karbonovej rám, nebo to člověk ocení až když na tom závodí třeba? Co jsem četl tak se to líp opravuje? Trochu se taky bojim, že to po pár měsících poškrábám ze všech stran…padat moc neumim…respektive mám často váhu na hlavě :D

        • snas89  

          Jestli padas, tak za me karbon dava jeste vetsi smysl. Je vetsi sance, ze kdyztak nejaky praskliny opravis.

          A za me teda kolo dela hlavne ram, ne komponenty. Sel bych do karbonu.

        • novas752  

          Naopak já bych se na karbon vklidu vykašlal, komponenty = brzdy, odpružení, kola… jsou pro mě důležitější.

        • Boby83  

          Výhoda/nevýhoda – upřímně nevím. Nejsem zase tak zkušený tester na to, abych dokázal posoudit praktické rozdíly mezi oběma materiály. Kdybych měl možnost aspoň měsíc jezdit na letošním Neuronu Al, tak bych možná rozdíl pocítil, ale takhle mohu pouze papouškovat všeobecně známé fráze – lehčí, odolnější, tužší, opravitelnější, trvanlivější a na pohled hezčí, je to „in“ :). Karbon osobně vnímám prostě jako modernější a pokročilejší materiál pro výrobu rámu a pokud cena kola s karbonovým rámem extrémně nepřevyšuje cenu kola s Al rámem, tak osobně nevidím jediný důvod k tomu, abych se mu vyhýbal – žádné těžko řešitelné omezení mi to nepřineslo. Co se týče pádů a poškrábání laku – jedná se o lak, takže v tom také žádný rozdíl nevidím.

          Celkově za sebe: karbon v tuto chvíli pro mě priorita určitě není, ale když se najde zajímavý a odpovídající model na karbonovém rámu, tak proč ne?

    • Nutribird  

      Jelikož si z Prahy budeš mít výběr. Zkus se podívat na Trek Slash 8, je to už treil enduro, ale kdo nezkusil nepoznal. Měl by se dát sehnat kolem 60 k.

      • Matyho  

        Taky vypadá pěkně, ale myslím, že to už je asi moc enduro…to mi spíš přijde lepší pro moje účely Fuel Ex. Jakej je ten RE:active? Jeden známej má ten vyšší model Slashe, po 2 letech mu to odešlo a v servisu mu řekli, že to je normální… Každopádně díky, Trek mám kousek, tak určitě zkusím.

        • Nutribird  

          Já tomu právě až tak nenaložím, spíš takový těžší treil. Po úrazu je úplná slabost, ale jet to jede solidně a funkční to je. Je to fajn tuhé a mě osobně sednul. Před tím Giant trance 2015/ 27,5 a Slash je lepší. Máš to kousek a já měl možnost si jej půjčit na celý den. To je asi nejlepší, poznáš nejvíc. Tady se pořád řeší to už je moc. Pak to borce chytne a kupuje nové nebo naopak se vrací k Ht. Někteří jdou na gravel.

      • McBlacky  

        ted už je lepší jít do Fuel EXka. V nové generaci je to už blízko Slashi a v ČR si na tom zajezdí výrazně lépe. Pokud by chtěl začít drtit těžší lajny v bikeparku, pak ten Slash je pořád lepší (zdvih na rolety a šutry/kořeny v palbě, plus rezerva na ty ne uplně čistý dopady). Teda v dané cenové hladině (Al rám). V carbonu už bych se nebál ani toho Exka, s jeho váhou. Dá se na něj dát i 150vidle a ničemu to extra nevadí.

    • Venda  

      Hele jestli chces H20 za sto litrů, tak si ho porid. Bude to tvoje kolo, ty na nem budes jezdit a tobe se musi libit. Na tuty se da poridit lepsi kolo v pomeru cena/vykon/pouziti pro tebe, ale kdyz se s tim „neztotoznis“, tak stejne nikdy tak rychlé a zábavné nebude jako tebou vybrany/vysneny H20. Snad mi rozumíš

      • Boby83  

        Proč za 100litrů? Vždyť je tam za 76.

        • Venda  

          Pravda, popletl jsem H20 a M30. Ale co jsem napsal plati i pro kolo za 76. Vlastne pro jakýkoliv kolo 

          • Nutribird  

            S tím mohu jen souhlasit, kolo nemusíš chtít a pak je to ok. Vynutit si něco je o ničem.

            • Nutribird  

              Se mi to nějak poprasilo ta odpověď. Člověk aby to kontroloval pořád do kola.

      • Matyho  

        To vypadá dobře. nějaký zkušenosti s tímhle bikem? O Whyte jsem toho zatím moc neslyšel.

        • theedge  

          Dva kamosi tu S-150 jezdi a maximalni spokojenost. Jak vylety tak to snese i dost narocny jezdeni. Za mne super univerzal pokud by ses chtel posouvat i do tezsiho technictejsiho jezdeni. Velmi dobry pomer cena a osazeni.

          Recenze na tu S-150 urcite najdes.

          Je to anglicka znacka a tady ji zastupuje ceska firma. Maji i kameny kram.

        • RichP  

          Byl jsem ho projet a z kopce je to supr mašina. Není to ale mrštné kolo, spíš takový tank. Do kopce je to trochu horší, ale jde to. Asi bys ale víc využíval zamčení tlumiče ve výjezdech. Z trailovych kol má toto blíž k enduru a Neuron cf, kterého jsem nakonec koupil zase k xc. Jinak ale přístup v madefortrails na 1*

          • Matyho  

            Sakra a to jsem byl nedávno 2× na Zlínsku… Budu si asi muset udělat výlet.

            • EG6  

              Asi by byl v Lku k vyzkoušení i blíž :-D Problém spíš je, že jako u většiny dovozců letošní kola nejsou a modelový rok 2021 chtějí najednou naskladnit všichni prodejci. Takže k vyzkoušení by kolo bylo, ale ke koupení aktuálně už asi ne. Za mě je S-150 perfektní bike na pomezí trail a enduro a přesně tohle kolo jsem dva roky hledal. Každý má ale jiné priority a navíc nejsem jako majitel tří Whytů úplně nezaujatý.

              • Matyho  

                Byl? :D No, koukám, že tu mají v L jen ten karbonovej model, alu mají na dotaz, čert ví co to bude znamenat. Dá se u nich ukecat nějaká sleva? :) Koukal jsem, že mají níž položenej střed a kratší kliky, někdo dokonce psal, že s s tím škrtá o terén (nevím jak moc objektivní hodnocení to bylo), je to nějak zvlášť znát?

                • RichP  

                  Abych to upřesnil, já zkoušel S-150 C RS, tedy karbon. Geo je ale myslím stejná jako hliník a neměl jsem rozhodně pocit, že bych někde bral klikama nebo středem. To kolo vypadalo moc pěkně zpracované a ve srovnání s Neuronem a Oizem (jiný benchmark nemám) bylo tužší, stabilní, ale taky o něco méně obratné. Shimano a Fox chodí myslím o něco líp než Sram a RS vidle, ale není to nijak dramatický rozdíl.

                • EG6  

                  Jestli není skladem, tak je to asi marný, sklady v UK jsou prý taky prázdný. Slevu v této době asi nikdo nedá, určitě ne nijak dramatickou. Za normálního stavu to jde, třeba když se doprodává modelový rok, což je letos pase.

                  Se škrtáním žádné problémy nepociťuju, přitom jsem z tohoto důvodu prodával předchozí kolo. Hledal jsem enduro s vyššími zdvihy jako doplněk k trailbiku 130/130. Loni jsem z Ouletu pořídil Canyon Torque a byl jsem z toho zklamaný. Na techničtějších trailech jsem bojoval s nízkým středem, dost mě to sralo. Benefit, že je kolo s nižším těžištěm obratnější jsem nijak zvlášť nevyužil, stejně jako vysoké zdvihy. Ve svém věku už bikeparkový střelec asi nikdy nebudu. Aby se na tom dalo šlapat, musel jsem si přitlumit vidlici i tlumič, aby se tolik nenořily do zdvihu, tím jsem si zase omezil počáteční citlivost. S 150 má tuším o pouhých 5mm vyšší střed, ale je to jiný vesmír. Tím nechci hanět Torqua a vynášet do nebe Whyte, kdybych od nich pořídil G-170 na malých kolech, byl bych asi zklamaný stejně.

                • theedge  

                  Je otázka jestli teď vůbec něco koupíš … kola jsou hodně vyprodaný. Spíš si budeš muset něco vybrat a pak zavčas objednat novej model 2021.

    • Matyho  

      Mraky lidí tu hlasuje pro Propain, ale nikdo o něm zatím nic nenapsal…

    • K2  

      Pro inspiraci se mrkni tady:

      https://enduro-mtb.com/…-mtb-review/

      • Matyho  

        Ten Ripley vypadá pěkně, ale ta cena i se slabším osazením… :/

        • čel.A  

          Co zkusit Polsko?

        • tonik666  

          Platis za kvalitni ram s vynikajicim odpruzenim.

          U tebe bych zvazil toho FuelExe od Treka, pripadne dalsi kola do 140 zdvihu vpredu, treba Norco Optic.

      • capo  

        Můžete mi prosím někdo objasnit smysl rozdílného zdvihu vepředu a vzadu?

        • mirorek2  

          vzadu se zdvih měří kolmo a vidlice vepředu je vždy pod úhlem, tak se nějaké 1–2 cm ztratí a zdvihy s vyrovnají

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse