TLE Thunder Burt 2,25", G-one Allround 2,25", G-One speed 2,35"

144 nepřečtených
  • MlokCZ

    I na základě sousedních témat s výběrem kros vs 29" celopevňák a odpružená vidlice vs objemné pláště zakládám konkrétní srovnání.

    Všechny tři pláště patří k tomu nejrychlejšímu na trhu pro variantu 29". G-one speed je o něco rychlejší než ty dva, ale zase ne o tolik. U G-one Allround vs TB bude rozdíl minimální, přesné měření nemám (jestli bude Allround o chlup rychlejší nebo to bude nastejno).

    Zajímalo by mě srovnání z praxe pokud měl někdo možnost je jezdit.

    U G-one speed se už trošku bojím odolnosti (na ten objem je už podezřele lehký), měření bohužel zatím není a dříve měřený předchůdce Big one byl pro variantu lignt skin boků, kde je vše méně odolné (a ten už na tom nebyl dobře s odolností).

    Když ale koukám na uvednou odolnost G-one speed 2,35" TLE (co udává Schwalbe), tak by to mělo být výrazně lepší než Big one lite skin a to i na běhounu.

    A pak mi mě zajímal grip G-one Allround vs TB a u TB už v addix směsi (už ho jezdím v addix směsi).

    G-one allround je o dost těžší než G-one speed (je těžší znatelně a ještě má menší rozměr 2,25" k tomu). Ale je otázka jestli je celé navýšení hmotnosti dané jen vzorkem nebo má i o trošku tlustší běhoun.

    Já tipuju, že bude mít i mírně tlustší běhoun (bez vzorku), protože třeba RaR a TB také mají drobný rozdíl tloušťky běhounu (změřeno).

    G-one speed asi pořizovat nebudu, ale rozmýšlím, jestli nezkusit G-one Allround nebo prostě zůstat u TB.

    • jecnak  

      G-one Speed to co byl driv S-one jezdim na CX kole v siri 30mm. Odolnost je v pohode. Zivotnost tak nejak standard – 2–3t vzadu zvladne. Jezdim s nim i normalne po lese, sotky, makadam. Za sucha vyborne, za mokra na blate klouze diky absenci vzorku.

      • MlokCZ  

        Bohužel u G-one speed to nemusí být s odolností stejné pro obě šířky, i když je možné, že bude podobná. Nemají totožnou konstrukci. Schwalbe tedy odolnost udává u obou stejnou.

        A liší se:

        • všechny užší verze (tedy až do 40mm co se dělají) mají Microskin + na běhounu ještě navíc v-Guard. Microskin vrstva je přitom po celém plášti + na běhounu ještě navíc ochraná v-guard vrstva, ale zase je to 127tpi konstra
        • 2,35" verze je TLE, tzn. snake skin boky a na běhounu není žádná speciální ochrana, ale kolik vrstev je použita a jak je tlustý běhoun není nikde ke zjištění (a test G-one zatím není)

        Jediná nápověda je zatím uváděná stejná odolnost pro micro skin i snake skin verzi. A dále srovnání uváděné odolnosti pro lite skin vs raceguard vs snake skin, ze které vyplývá, že snake skin je odolnější znatelně i na běhounu než lite skin (kdyby nebyla, tak by odolnost byl problém určitě jako u Big one lite skin).

        U té užší verze jak je tam rovnou uváděný i v-guard bych se odolnosti taky nebál.

        A paradoxně mi trochu vadí objem u G-one speed. 2,35" by mi samo o sobě vůbec nevadilo (zvlášť při té nízké hmotnosti), ale už je to o problému šířka ráfku vs šířka pláště.

        Mám na HTčko dvoje kola. Novější Cmax XLka s 23mm ráfkem, tam by to bylo v pohodě. A pak ještě starší Fulcrumy s 19mm ráfkem kde jsou na hraně i 2,25" pláště, takže tam 2,35" dávat nechci.

        Škoda, že není zatím měření pro G-one, to by mi pomohlo hodně (měření je k mání jen pro ten starší Big one, ale bohužel ještě pro tu lite skin verzi, která bude o chlup rychlejší).

        Gripu se nebojím. Na objemných pláštích jsem jezdil i větší extrémy, třeba Super moto 2,35" zcela bez vzorku a za sucha se dá i trochu do terénu. A terén za mokra s tím jezdit určitě nebudu.

        A to Super moto mělo moc materiálu na běhounu, tedy trpělo tím problém méně podajného pláště, i když to bylo pořád o něco lepší než třeba starší Supreme.

        • jecnak  

          Sirka rafku u objemneho plaste je fakt problem, protoze aby ten plast fungoval, je treba nizky tlak a pak se zas zvejka. Jak vozim na CX 19mm rafky, tak bych klidne ocenil i 21 a vic. Otazka je ale realna sirka. Schwalbe vzdy trochu keca. Ty G-one Speed maji mit 30mm a maji 28.

          • MlokCZ  

            Já to mám vyzkoušené, že 19mm s 2,25" je pro mě na hraně. Už to vnímám, ale ještě mi to nevadí. Zatáčky nejezdím nijak agresivně, tak tím to není tak hrozné (agresivnější jezdec by měl problém větší).

            A 23mm ráfky mi stačí na reálnou šířku 60mm.

            A reálná šířka je právě poměrně dost. Ty 2,25" vše co vozím má 54–55mm a G-one speed jsem našel fotky s naměřenými 59mm (mohlo to být na vyšším tlaku než bych jezdil, ale tak 57–58mm to bude určitě i na nízkém tlaku).

    • MlokCZ  

      S 2,25" allround bohužel asi nikdo mít zkušenost nebude, ten je v tomhle rozměru v nabídce nově a dá se koupit teprve pár dní. Speed 2,35" se dělá už dlouho.

    • MlokCZ  

      A kdyby měl někdo allround (v jakékoliv šířce), tak prosím změřit výšku vzorku (hlavně na středu běhounu). Speed má 0,5mm. U allround odhaduju, že to bude blízko vzorku TB, tedy konkrétně 1,4mm (ale mohlo by to být něco mezi ve stylu 1mm).

      • MlokCZ  

        Tak dostupnost Allround 29" x 2,25" je ještě horší, tedy vůbec ještě nejsou. V obchodech, kde jsou uvedené je nemají a mají být až příští měsíc.

      • Goratrix  

        G-One Allround 35 mm ma v strede takych 1,0 az mozno 1,2 mm nemam to cim uplne presne zmerat. Smerom von sa vyska mierne zvysuje.

        • MlokCZ  

          Díky, takhle to bohatě stačí. Takže vzorek je o chlup menší než u TB a je to tak akorát co by se mi líbilo.

    • JFtryall  

      Ja budu delat mereni na draze na jare. Muzes se pripojit, udelame VLog pro BF hehe. Budu testovat tyhle G One Speed, TB a nejake uzsi 32–40 gravel bezduse. Budu mit Garmin pedaly, mereni 300W 15 minut, horni uchop za paky. Pak bych jeste rad zkusil to stejne nekde na rozbitem dlouhem stoupani.

      • MlokCZ  

        Super, těším se na výsledky. Připojit se bohužel nemohu, co mám děti, tak už žádné testovací akce (jako dříve testování vidlic s tuning-testem) jako dříve bohužel nestíhám a jsem rád, že vůbec jezdím.

        A G-one allround 2,25" nechceš také přihodit do testu (speed vs TB mi ale zajímavá stejně více, allround a TB si budou určitě hodně blízké)? :-)

        Je mi jasné, že to stojí dost času a ještě prachy za pláště, takže je jasné, že těžko…

        • JFtryall  

          Vis jak to rikal Czech Made Man, prachy nejsou problem! :-))) ja vybiram nejvhodnejsi kombinaci pro gravel a stale opravdu nevim, proto chci udelat i to mereni. Cas nastesti mam. :-) Budu si i custom pripravovat Zefyrose se hladkym stredem. To se mi hodne osvedcilo na silnicni trenink a dokonce jsem na tom treninkove jel trasu Sudet a nezabil jsem se, Bozanov jsem vyjel. Smysl by mi hodne davalo dat TB 2.25 predek a G One Speed zadek, super objem, filtrace a hodne rychle kombo. Pro ty narocnejsi veci by se dal ten slick prehodit za custom Zefyrose- ten me hodne zajima protoze si myslim, ze to je hodne rychla pneu, navic velke + je odolnost. Ale na predek ji davat nebudu, tam klouze a TB je jasna volba. Je velka skoda, ze WTB nedela ten ByWay road+ v 29er variante- taky by to byl solidni plast na zadek na ty jednodussi veci.

          • MlokCZ  

            O kombinaci TB nechat na předním a dozadu nějaký G-one už jsem také uvažoval. Ale pořád uvažuju i o G-one allround. Kdyby speed změřil aspoň na bicyclerollin­gresistance. Tím mi nejde jen o valivý odpor, ale že by tam změřil i sílu potřebnou k propíchnutí a jestli G-one speed TLE na tom opravdu bude znatelně lépe než již změřený Big one liteskin.

            Grip by mi na zadním stačil s G-one speed. Ale pokud by se lišila odolnost a rozdíl valivého odporu už byl hodně malý, tak bych raději dával allround.

            Uvidíme až vůbec allround bude v prodeji (ve 2,25" verzi), jestli se neobjeví nějaké zkušenosti na zahraničních fórech.

            A pak mám problém s tím jedním ráfkem. Speed na 19mm už určitě dávat nechci a zase přes chladnou část roku bych chtěl ty XLka šetřit a jezdit ty starší Fulcrumy. Tuhé i těžké jsou ta kola ± stejně (a oboje mají UST ráfky, což mám rád), zásadní rozdíl je jen tak šířka ráfku.

      • 01carbon  

        v Pze? Motol nebo Třebešín?

        • JFtryall  

          Asi spis Brno. :-( ale nebranim se cemukoliv, kde bude klid?

          • jecnak  

            Kdyz se pro to rozhodnes, dej vedet, rad bych se pridal a prihodil i nejake dalsi plaste, galusky a mozna dalsi metodiku. Mohli bysme to pak zpracovat do nejakeho clanku a prehledu a dat sem na b-f do clanku.

            • kokoska.rokoska  

              Kdybyste se náhodou rozhodli pro Třebešín, přijdu se na vás podívat – mám to „za barákem“ :-)

              • 01carbon  

                Trebesin kdyz je dobre pocasi nebo Motol i v zime. Bych se stavil pomoc – treba s tuzkou a blokem ;) Brno nee.

      • jecnak  

        Mozna by to chtelo i nizsi vykon, protoze 300w uz je hodne ovlivneno odporem vzduchu, kdyz pri te rychlosti udela odpor vzduchu kolem 90% vsech ztrat.

        • JFtryall  

          Ja bych prave potreboval pri vyssi wattazi, aby se to tam projevilo a hodilo mi to simulaci vysokeho tempa- kolik ta ztrata je v „laborce“(perfektni povrch a minimum protivetru) a kolik bude pak na spatnem povrchu v kopci. Ale ja si na to vyhradim klidne vic casu. Neni problem delat i 200W treba 30 minut, to uz hodi kvalitni data.

          • jecnak  

            Podle meho mineni prave nizsi wattaz hodi smysluplnejsi cisla. Vetsi cast vykonu budes palit ve valivem odporu oproti odporu vzduchu a tim padem bude vetsi absolutni odchylka mezi jednotlivymi plasti. Zajimave by take bylo nejak zohlednit ruzne povrchy podobnym zpusobem jako tady https://janheine.wordpress.com/…s-confirmed/

            • MlokCZ  

              Různé povrchy by byly super, ale už to začíná být opravdu náročné na testování. Pokud se přejde trochu do terénu, tak z jednoho rozsáhlého testování dávám část výsledků (celé to není za rozumné prachy dostupné).

              A na tom je vidět, že je potřeba opravdu hodně opakování kvůli variabilitě výsledků.

            • JFtryall  

              Obecne asi nizsi wattaz je relevantnejsi pro test valiveho odporu, ale ja potrebuju i tech 300 abych vedel kolik budu ztracet oproti uzovkam celkove . Proste simulace „zavodu“. A kdyz ten rozdil nebude nijak zasadni ani na top povrchu, tak asi nema cenu brat na zavod uzke bezduse, ale jit rovnou do balonu, ktere samozrejme jedou mnohem lip na rozbitem atd. Potrebuju to hlavne pro sebe. Ale jak rikam, nemam problem vyhradit klidne i dva dny a udelat i dlouhe useky na nizkych wattech a zapracovat clanek.

              • jecnak  

                To by asi nemel bych problem. Jen bude treba to testovat vsechno na jednom kole idealne s jednim jezdcem. Pripadne na dvou kolech se dvema jezdci (jiny celni prurez) a udelat prumer. Myslim, ze obecne by bylo super udelat i nejaky test na horsim povrchu jak jsem linkoval vyse, protoze prave pro gravel to bude mnohem relevantnejsi. I si myslim, ze by bylo supr zkusit nejaky super pohodlny ram, ktery tlumi vibrace – treba ze bych pujcil novou Domanu od Treku. Jestli to opravdu dokaze eliminovanim prenosu drobnych vibraci a hlavne jejich odpruzenim zvysit plynulost jizdy a efektivitu. Tomuhle se nikdo krome Heineho nikdy nevenoval a ani Heine to nijak exaktne nemeril.

                • jecnak  

                  Jeste me napada, ze by z toho mohl byt zajimavy vystup v tom smyslu, zda se vyplati nejaky extremne pohodlny ram (Trek Domane) a uzsi plaste na vyssim tlaku, nebo super tvrdy ram a balony plaste a nebo kombinace balonu a super pohodlneho ramu. Samozrejme by to bylo pro ciste ustalenou rychlost po rovine (zanedbala by se tak hmotnost ramu tak i rotujicich casti a nepromitla by se tam pri tom vykonu ani tuhost).

                • JFtryall  

                  Jasne. Blby je na tom horsim povrchu ta promennost podminek. Ja bych se tam primlouval bud za stoupani kolem 10 minut a nebo pak treba nejakou panelku nebo hrubozrnnou cestu v hlubokym lese, takovych je hodne a stacil by tak 2km usek napr.

                  Chtel bych to delat jen s Garminama, mely by hodit nejrelevantnejsi hodnoty+ cidlo rychlosti. Prezouvani bude trosku opruz, ale neda se nic delat. Bude to na 142×12mm a 15mm osa- klasicka neboost. 160mm kotouce.

                  • jecnak  

                    Napadaji me kostky. Ty by mohly vcelku slusne imitovat horsi povrch a i na velke vzdalenosti jsou konzistentni.

                    S Garminama myslis s budikama a k tomu nejaky wattmetry na klice treba? Osy asi nejsou moc problem – adaptery.

              • MlokCZ  

                Je jasné, že potřebuješ pro sebe těch 300W. Za 200W (nebo i klidně jen 150W) bych se také přemlouval (změřit navíc).

                A pokud budete mít čas a sílu, tak zkusit i třeba dva (nebo případně i více) tlaků, aby se reálně vidělo kam až to jde s tlakem dolů bez znatelného nárůstu valivého odporu.

                Tohle bohužel na bubnu změřit nejde vůbec, na bubnu se to chová jinak, takže dat v tomhle ohledu také moc není.

                • jecnak  

                  Myslim, ze neni treba jet jedny plaste dele jak 10 minut. Na velodromu (zvlast v Brne) nehrozi velke ovlivneni vetrem. Navic pokud by ho clovek mel sam pro sebe, tak muze jezdit 5 minut po a 5 proti smeru. Mezitim se teplota ani tlak prilis nezmeni a teplota plastu take ne. Pak zmenit wattaz a jet zas 5 a 5 minut. Cele se to vejde do pul hodiny a to je porad rozumne pro zachovani stalych podminek okoli. Navic pokud by jezdily dva jezdci a byl aspon jeden pomocnik, mohlo by se jezdit zaroven a stridat ruzne plaste, aby to vse probehlo pri co mozna konstantnich podminkach a bylo vice vzorku mereni stejneho plaste pri stejnem vykonu.

                  Jeste je otazka, jak se dopracovat k nejakemu etalonu namereneho odporu plaste respektive ztratoveho vykonu na plasti. Jestli to sverit zcela vypoctu a nebo se poohlednout jinde a aspon pro jeden plast (vhodne urceny) tu hodnotu prepocitat s dopomoci ostatnich odporu a ztrat a pak pro ostatni mereni operovat se stejnym dopoctem? Nejde vyslovene o porovnani vysledku s nejakym jinym testem, ale aby aspon zhruba sedely uvazovane ostatni ztratove vykony a vysly pak relevantni hodnoty pro dalsi plaste. Nebo jestli se spokojit s tabulkovymi hodnotami – celni prurez cyklisty, odpor prevdoveho soustroji apod.

                  • 01carbon  

                    vlastní jednotku vodporu :-)

                    Ještě chvíli sem pište „co všechno by se mohlo“ ať ho vyděsíte pořádně. :-) Velodrom na týden.

                    • jecnak  

                      Ne ne, vlastni jednotku odporu ne, ale spis vysledek ve wattech (aby to bylo realne predstavitelne cislo a ne bezrozmerne Cx) a co nejrealneji z namerenych hodnot na wattu na klice ci v naboji (idealne prumer obojiho) poodecitat odpor vzduchu, ztraty prevodoveho ustroji.

                      Nahodou ve dvou lidech a jednom pomocnikovi to je akce na pul dne. Zpracovani, vypocty, hledani chyb, grafy, komentare ke grafum, interpretace namerenych a vypoctenych hodnot a clanek je na dalsi cely den.

                  • MlokCZ  

                    Souhlas s kratsim casem.

                    Ta absolutni hodnota vykonu potrebneho pro prekonani valiveho odporu podle me ani neni potreba. Aspon me staci zmereny rozdil rychlosti pri znamem vykonu jezdce. Je jasne ze jinemu jezdci to vyjde mirne jinak a pri jinem posedu a kole take, ale to mi uz nevadi pokud se bude merit i pro dostatecne maly vykon pro snizeni vlivu odporu vzduchu.

                    Proto bych se primlouval pro druhy nizsi mereny vykon klidne jen 150W.

    • Plechovka  

      To je téma přesně pro mě :-). Aktuálně mám Cube viz profil přestavěný na gravel edition (pevná carbon vidle) a mám cca 3 týdny obuto Schwalbe G-One Speed TL-Easy 27,5×2,35". Na originálních kolech, čili ráfek 19 mm, a s dušemi :-). Vozím tlaky cca 2,2 baru vzadu a 2,0 vpředu. Právě jsem se vrátil z vyjižďky a dnes bohužel první defekt, ale naštěstí jenom malý, takže jsem posledních 20 km dojel na 3 dofouknutí.

      Zkusím to zítra nafotit.

      Jsem obecně poměrně necitlivý na všelijaké vlasnosti kola, navíc nevozím ani cyklocomputer, ani sportester, natož watmetr, takže objektivními údaji o jízdních vlastnostech bohužel nepřispěju. Každopádně jede to hezky, třeba po dlažebních kostkách si to jen tak pluje :-). Používám to na takové ty zapadlé asfaltky typu „v zimě se neudržuje“. Zkoušel jsem i nějaký ten „terén“, a pokud není mokro, je to v pohodě (samozřejmě omezeně, na takové ty zkratky 1–2km). Velkým problémem je ale prach či štěrk na tvrdém podkladu. Kolo je i v mírných zatáčkách strašně nestabilní, asi jak tam nejsou žádné špunty, které by se „prořezaly“ na pevný podklad, tak to na tom štěrku strašně klouže. Zvažuju, že právě kvůli tomu už bych je příště nedával, a zkusil třeba ty TB.

      Před G-One jsem vozil hodně sjeté Racing Ralph EVO – PaceStar – Lite Skin (vzorek na prostředku pláště tak 1–2mm) s uštípanými bočními figurami a přijde mi, že G-One jedou trochu lépe (ale je to hodně subjektivní hodnocení, rozdíl bych viděl tak 0,5 převodu na kazetě). Ale na takto „upravených“ RaRa už bylo ke konci defektů moc.

      Markantním rozdílem mezi G-One a RaRa je ochota, s jakou se kolo sklápí do náklonu při zatáčení. Nevím, zda je to nevhodností šířky plášťů vůči ráfkům, nebo je to třeba tvarem příčného průřezu G-One, ale těm se oproti RaRa do zatáčky vůbec jakoby nechce.

      • JFtryall  

        Musis dat nizsi tlak a vyhodit duse. To je prvni nepostradatelna vec. Dalsi veci je rozsirit rafky aspon na 23mm, protoze 2.35 Schwalbe se uz mota kolem 60mm a to je uz pri nizkem tlaku dost znat. Pro 60mm je idealni neco kolem 25–30mm vnitrkem, ale zase neni takovy vyber lehkych XC rafku. Jezdit s dusema prefoukany kvalitni objemny slicky mi prijde kontraproduktivni. Nevim, kolik vazis, ale ja bych na svoji vahu kolem 70kg daval i na striktne asfaltove pouziti maximalne 1.6. A to uz je dost beton.

      • MlokCZ  

        Už většinu napsal JFtryall, jen něco málo doplním.

        Prach a štěrk na tvrdém podkladu klouže na čemkoliv a vzorek tady trošku pomůže (ale ani vzorek to zcela nezachrání). Jak už bylo uvedeno, tak to máš přefoukané, pokud zrovna nemáš 100kg+. A to situaci ještě výrazně zhorší.

        Ale jak už bylo také uvedeno, tak když výrazně ubereš tlak na nějaký rozumný, tak zase vznikne problém s malou šířkou ráfku. Při použití duší ten problém bude o něco menší než by byl bez duší.

        Jak jsem psal už v tomhle vláknu, tak i na 2,25" TB (reálných 54–55mm) je 19mm už málo a není to ono. Ale jak nejezdím agresivně zatáčky, tak se to ještšě dá.

        Nakonec jsem si tím ujasnil i sutuaci pro mě a G-one speed definitivně škrtám. I když vezmu svoje druhá kola s 23mm ráfkem, tak na ty speed to pořád úplně ideální nebude. Na 2,25" jsem na 23mm ráfkách už plně spokojený.

        A kromě těch ráfků jsem se rozhodnul, že tam chci aspoň ten náznak vzorku jako má allround nechat, přeci jen nejezdím zdaleka jen asfalt a sem tam to je i trochu opravdu terénu (za sucha).

        Až budou allround ve 29" 2,25" dostupné, tak ho asi rovnou zkusím. A časem uvidím jak to budu kombinovat s TB, jestli TB/alround a nebo nechám oba stejné s tím, že allround/allround budu jezdit chladnějších část roku (kdy jezdím z velké části stejnou cestu do práce na kterou mi přijde allround ideální).

        A TB bych dával na teplou část roku, kde je větší množství ježdění i mimo cesty do práce a i nějaký ten opravdu terén.

      • MlokCZ  

        A pozor na sjeté Schwalbe. Používají vždy různé trojsměsi. Jedna směs je podkladová po celém plášti a na té je tvrdší rychlejší směs na středovém vzorku a měkčí na bokách.

        Jakmile sjedeš tu vrchní směs, tak jdou vlastnosti do háje. Nejen, že hůře drží, ale i hůře jede.

        A horní směs se sjede cca ve chvíli kdy zcela zmizí prohlubně ve vzorku, tzn. už o něco dříve než při sjetí poloviny vzorku.

        Nový RaR má jinak středový vzorek vysoký 2,5mm a sjetý je někde cca na 1,5mm.

        • roman II  

          jo, víc než měsíc jsem se trápil na sjetým TB a krom toho že pěkně klouzal tak jsem se taky pěkně nadřel, alespoň ten pocit že to vůbec nejede byl znatelnej, ale vydržel skoro 2,5 tis. km vzadu, to není špatnej výsledek

      • Plechovka  

        Sice to nebylo „zítra“ a je to jenom „letecký pohled“ bez detailů, ale alespoň něco… :)

        • JFtryall  

          To vypada jak Pluska…:-))

        • biker jura  

          vypadá to krutě :D jedou?

          • biker jura  

            odpovím si sám. jedou kurevsky v kombinaci s pořádnýma kola navíc, ještě teda starší model s podle mě lepší směsí ;)

            • MlokCZ  

              Tak to starší provedení je nejrychlejší objemný plášť, co byl zatím změřený

              https://www.bicyclerollingresistance.com/…big-one-2016

              sice lite skin verze, ale rozdíl lite skin vs snake skin je dle mnoha jiných měření minimální. Změřený je tedy v pacestar. Onestar bude asi ještě o chlup rychlejší.

              O Big one jsem uvažoval už před delší dobou, ale odradil mě běhoun (jak měření průpichu, tak těch už extrémních 1,1mm).

              A proto nakonec mám aktuálně doma připravené G-one allround TLE, ty jsou na úrovni (hmotností + něco ochrání hustý vzorek) TB TLE, který odolností ujdou (a mě dostačuje). G-one speed mi přijde na ten objem už přehnaně lehký (stejně jako Big one) a mám u něj strach z odolnosti. Ale stejně jsem nakonec chtěl více unverzální vzorek i trochu do terénu, tak nebylo co řešit.

              Jen pořád nemám nahozeno, protože čekám na nový Finish line tmel a jsem líný nahodit teď ještě se starým tmelem a pak to předělávat. Mám tam teď stejně TB, takže to až takový rozdíl oproti G-one Allround není.

              Směs je ale pořád stejná. U G-one pořád zůstává OneStar trojsměs. Addix varianty Schwalbe použilo pouze místo Pacestar/Trail­star/Vetstar.

              A u pacestar vs addix speed si sám pořád ani po nějaké té praxi nejsem jistý, která je lepší. Rozhodně nová addix není taková co Schwalbe slibovalo a není rychlejší. Dle měření o chlup pomalejší, což v reálu moc malý rozdíl, abych registroval. Grip a pohodlí mi přijde možná o malý chlup lepší u addix.

              Celkově je hodnotím spíš tak nastejno, což je pro mě ideální stav, protože mám doma pár kousků jak pacestar, tak addix speed a aspoň nemám problém, že bych vyloženě jednu nechtěl jezdit (když by druhá byla jasně o dost lepší).

        • pakun  

          No to je paráda. Něco takového jsem chtěl vždycky postavit, akorát tu vidlici bych chtěl víc podobnou silniční – ne tak robustní.

          Zeptám se tebe i ostatních, třeba při spurtu (no dobře moc už nespurtuji…), tedy při jízdě ze sedla jestli se přední pneumatika už moc nežvejká. Přeci jen už je to objem.

          Jasně že se žvejká, ale jestli je to ještě nějak přijatelné a umožní to vůbec ten prudší rozjezd ze sedla.

          Díky.

          • Plechovka  

            Už není – zase jsem to vrátil do podoby bike a po X letech oprášil silničku. Změna je život :-). Ale k dotazu: Jak je napsáno výše, jezdil jsem to s dušemi na relativně úzkých ráfcích. Ale ani při tlaku řekněme 1.8 baru jsem nic moc negativního nepozoroval.

          • biker jura  

            nic se nežvejká… to bys tam musel mít hodně malej tlak aby se to žvejkalo při záběru, to se dřív bude žvejkat v zatáčkách… ale mě se bigone na 28mm ráfku moc nežvejká ani při 1,2bar… je to docela kus gumy

    • Tina  

      Conti Race King si nezvažoval? Verzia Race Sport bola pocitovo hodne rýchla. Tam je bohužiaľ odolnosť pre tubeless mizerná, ale s latexovou dušou by tie parametre mohli konkurovať TB alebo G-One 2,35".

      • MlokCZ  

        RK podle mě nemá cenu řešit. Race sport verze je sice rychlostně vyrovnaná s TB (tedy také jede parádně), což už ale změřené je, takže další srovnávání s TB už nic moc nepřinese.

        A jak píšeš, tak pro bezduše není zrovna moc dobrý + má papírové boky.

        A výhodu nepřináší oproti TB žádnou (jen ty nevýhody), grip je ± nastejno a RK navíc trošku vibruje na asfaltu (TB vůbec).

        A pokud bychom vzali protection verzi a tím získali super odolnost, tak zase se dostáváme k problému příliš tuhé kostry a malé podajnosti (horší grip i pohodlí a nízký tlak to nezachrání).

        Na RK jsem najezdil více tisíc kilometrů a už bych se k nim nevracel. Jezdil jsem tedy hlavně proteciton verzi z důvodu té super odolnosti, ale nestojí to za to, když to zabíjí ostatní vlastnosti.

        G-one speed pak bude určitě rychlejší než TB nebo RK race sport, ale právě mě zajímá o kolik to bude z reálného měření (z měření je k mání zatím jen předchůdce Big one ale bohužel jen v light skin verzi, takže G-one bude nejspíš o malý chlup pomalejší).

        A pro G-one allround není zatím k dispozici vůbec nic, protože je ve 2,25" teď nově a ještě ani není v prodeji. Takže pro ten by byla měření také velmi zajímavá.

        • roman II  

          conti má pro příští sezónu většinu modelů přepracovaných¨

          http://www.bikeandride.cz/…jimavosti-2/

          • MlokCZ  

            Koukám na to a to nevyřeší zřejmě nic. RK má trochu přepracovaný vzorek. Figury jsou ± stejné, ale změnilo se trochu jejich umístění + zvětšení mezer. A k tomu budou o něco méně kulaté.

            To může přinést lepší grip, pro ježdění více asfaltu to ale bude zhoršení, bude to ještě více vibrovat. A ten kulatý profil byl pro více asfalt super.

            Otázka co valivý odpor, ten se možná zvětší.

            A hlavně k tomu čtu, že směs a protection kostra zůstává beze změny. Tzn. to zabití příliš tuhou kostrou zůstává. A pokud nebyla změněna kostra u protection verze, tak bych ani nečekal změnu u race sport (detailý pro race sport jsem ale zatím nikde nenašel). Zřejmě byla změna zaměřená jen na úpravu vzorků.

            Pro ježdění více terénu ty změny mohou být plus, ale pro tu kategorii, kterou tu řešíme v tomhle vláknu, se mi změny vůbec nelíbí.

            Aspoň mi tedy vůbec neláká zase zpět zkoušet Contíky, přece jen ty častější změny u plášťů lezou do peněz (když třeba přední plášť ani nikdy nesjedu).

            • MlokCZ  

              A třeba tady toho píšou více

              https://www.bikerumor.com/…-bike-tires/

              A jak znovu koukám na ten tvar, tak mi přijde, že je placatej nějak moc. To když se foukne na hodně nízký tlak, tak pomalu už i na rovině pojede po božním vzorku.

              • roman II  

                koukám na to, asi i na příští rok zůstanu u TB a dopředu dám asi RR – vše s addixem

              • Tina  

                Tak placatý sa ti zdá preto, že ona ho má namontovaný na ráfku vnútornej šírky 25mm. Pri tvojich 19mm ráfkoch to bude mať stále guľatý tvar.

                Ale máš pravdu, že nový RK urobili viac do terénu.

                Na gravel stojí za zváženie Maxxis ReFuse. Jazdím ho už pár mesiacov v šírke 40mm ako tubeless s mliekom.

                • MlokCZ  

                  Přímo na plášti vidím od Contíku doporučenou šířku ráfku 21–25mm, takže pro doporučenou šířku by to mělo být také vhodně navržené.

                  Na úzkém ráfku to sice bude o trošku kulatější, ale ten rozdíl zase není tak velký (tedy co střídám 19mm a 23mm, tak tam rozdíl okem v podstatě ani nevidím, něco jiného je na extra širokých ráfkách typu 30mm+).

                  Stejně je otázka jak dlouho ty 19mm ráfky budu ještě vozit, už teď je vozím jen na zimu. Cmax XLka (23mm) mám doma dva páry (na fullu je vozím pořád).

                • kalimero  

                  Máš srovnání mezi ReFuse 40mm a G-One allround 38mm?

                  • MlokCZ  

                    S ReFuse žádné zkušenosti nemám (užší gravel pláště jdou mimo mě), ale když se na něj dívám, tak bych ho spíš srovnával s G-One speed (než allround).

                  • jecnak  

                    Viz moje komentare k Rambleru. G-one vozim ve verzi Speed a je to plast vyslovene na horsi silnice, sterk a suchy teren. Stejny bude ten ReFuse – do terenu pouze za sucha, protoze jakekoli blato je fatalni – nemas zadny grip. Na sotky, sterk a silnici bude super.

              • biker jura  

                právě že i kostra je mírně přepracovaná… je to vidět na fotce y boku, kdy jakoby pásek gumy nesoucí vzorek přečuhuje až po kus boční stěny a až pod ním začíná ta šachovnicová vrstva. Myslím si že bude kostra měkčí pod běhounem a ta tuhá část bude kus nad ráfkem a boku.

                • MlokCZ  

                  Tak uvidíme, pokud by byla hodně zlepšená kostra směrem k daleko nižší tuhosti při zachování slušné odolnosti, tak by to bylo super. Já zatím vycházel z textu co píšou v té recenzi.

                  • biker jura  

                    tak už jsou doma a je to teda o hodně lepší ;) patky josu potažené tak aby těsnily, tuhá kostra je jen asi 2cm nad ráfekt apak už je tam víc gumy která je krásně contikovskÿ mekoučká a poddajná a pohodlná, zároven díky těm bokům se to nežvejká.

                    • MlokCZ  

                      To je dobrá zpráva (jaké má vlastnosti), i když možná ani vlastně není, protože teď budu mít zájem ho časem také vyzkoušet a kdo to má pořád kupovat a prohazovat :-)

                    • MlokCZ  

                      Ještě bude zajímavé, jak na tom bude s odolností běhoun, když tam chybí už ta tuhá vrstva. Horší než u Schwalbe to ale těžko bude, i když teď koukám na udávanou hmotnost, že je pro RK 29×2,2" jen 605g, takže to je někde na úrovni Schwalbe (což samo o sobě ještě nic neznamená).

                      Já bych raději u obou značek ještě o pár gramů těžší někde kolem 650g pro RK nebo TB/RoR.

                      • biker jura  

                        váha lehounce vyšší než udávají, viz níže. Pod běhounem je určitě více gumy také než bylo dříve, ale je pěkně měkká gumová, mohlo by to mít i pozitivní vliv na grip a tlumení naopak ;). uvídím až je projedu a dám vědět, srovnávat budu s RS verzemi loňskými, což bylo pro nej gumy na závody, ale občas jsem je sekl vedle běhounu, jak jim přečuhoval bok a protectiony jsem nechtěl kvůli tuhé kostře…

                        • MlokCZ  

                          V každém případě je krok správným směrem, tak by plášť měl vypadat. Mírně lepší odolnost než RS verze na běhounu bude stačit. Ono více materiálu (a je dobře, že ne příliš tuhého) také zlepší zacelování děr tmel (tmel dá i o něco větší díru).

                          Kdo vozil RS verzi v partě a měl problém, tak to byly zejména rozřezané boky.

                    • Tina  

                      Chcelo by to foto nového Race King dezénu a reálnu hmotnosť. Akú máš verziu? Protection? Śírka 2,2"?

                      • biker jura  

                        foto máš na netu ;). šířka samozřejmě 2.2 a hmotnost 619gr a 618gr a druhé dva kusy kámoše taky v jednom gramu na 620gr a 619gr. přesnost Conti se mi líbí, nikdy jim to nelítá a kousky jeden jak druhej i co se týká šířky a vlastností.....

                • biker jura  

                  tady je to pěkně vidět ;)

                  https://bikeboard.at/…018-th235795

    • biker jura  

      toto je asi to nejrychlejší co existuje a hlavně to letí na polnačkách a rozbitých cestách uplně jinak než jakýkoliv gravel a podobný paskvily :D

      big one 2,35 Onestar SS na ráfku s 28mm vnitřkem a 34mm výškou

      • JFtryall  

        Jojo, tohle je gravel ideal. :-) To mas ty nejsirsi premium Nextie? Kolik realne vazi? 360g? Ja mam ted na zadnim kole custom Zefyrose, ale uz bude zralej na vymenu. :-D

        • kalimero  

          Kolik jsi na nich nalítal?

        • biker jura  

          jo letí to fakt neskutečně, v kombinaci s fullem jsou i rozdrbaný polňačky fakt radost, když po nich letíš 30km/h + a jedeš jak v peřince :D ale ty gumy fakt parádně drží i v terénu, vozím tak kolem 1,0 a na kořenech akamenech pecka a vše co se nedrolí nebo napatle tak taky super. Na pohár v NM ( kvůli kombinaci jehličí, kameny, kořeny) minimálně na zadek to bude vážnej kandidát ;). V SS se to tváří dost odolně aji.

          mám ty nejrozměrnější ultralight nextie – 355 a 356gr. Tuhost neskutečná, už před zapletenáím se ta obruč ani nehla, když jsme se o to opíral, ty premium mě nějak neoslovily, tyhle mají taky ten nejvyšší karbon, akorát míň % a jsou lehčí a tužší už to snad bejt nemůže :D

          • Tina  

            Pokiaľ vozíš tlak kolem 1,0 tak máš pokazený manometer :)

            • MlokCZ  

              Proč? Je lehký + ty pláště hodně objemné + široký ráfek. Jsem těžší než on a na dostatečně širokých ráfkách (což má) bych takových 1,2–1,3 baru klidně vozil…

            • biker jura  

              co to vykládáš?? celou drahanskou i čp na 27,5 Ht jsem objezdil na tlaku 0,8 a 1,2bar, nikdy více při váze70kg a na fullu s 29" si při těchto balonech, váze 68–69kg a navíc o trochu tužší SS kostře mužu dovolit klidně 1.0bar všude. Já mám manometr v pořádku, to by byly pokažený všechny manometry, co používám já, dílna, tým a další lidi, kterými to foukám :D :D to, že ty to tak neumíš vozit, není chyba v mém manometru, Kristýno.

              • Tina  

                0,8bar na 27,5"? A na akom ráfku?

                Prepáč, unáhlila som sa vo svojej úvahe, pane Chucku Norrisi :)

                • biker jura  

                  0,8 jsem vezl na archu mk3 na beaverech 2.0 na blátě v Knínicích, kde jsem vloni vyhrál o 2,5min … a ten tlak a gumy tomu dost výrazně nad soupěři pomohli ;) 1.0 jsem vezlna crestu mk3 s RK RS 2.2 v Peci taky vloni a taky na blátě na zadku a dalo to na 17. místo v elitě celkově ;) Výsledky jsou na netu ;) Ráfku jsem se ani nedotkl a v technice úplně pomalu nejezdím ;)

                  Ano, unáhlila a to hodně!

                  • JFtryall  

                    Barman je uz ale hrana. :-) ja jsem v Peci jel kolem 1.18 a 1.35 na HT. Ale zvonilo to fest.

                    • biker jura  

                      to jo, ale ten RK je takovej balon a hlavně je hodně vysokej (oproti třeba ralphovy 2,25), že to šlo… navíc mi to odpo měli už i víc rozježděný, tam nešlo jinak :D

                      • Tina  

                        RK vo verzi RS na 0,8 – 1,0??? Tak to si si už hodne prestrelil. Ten plášť má tak papierové boky, že som ho musela fúkať viac ako RaR. Inak sa žul aj pod mojou váhou. A navyše nie je TLR a strašne rýchlo sa poškodia boky. Hlavne vtedy keď sa často dostávajú do kontaktu so zemou a kameňmi. Preto som ho prestala po cca 2 týždňoch používať ako TLR. Už ma nebavilo opravovať bočnice ( teraz môžeš poznamenať že neviem jazdiť :)).

                        Takže trvám na tom, že máš špatný manometer. Môže povedať aký máš manomenter s akou presnosťou, prípadne akú pumpu používaš na meranie?

                        • biker jura  

                          pumpa topeak … dost dobrá + manometr od schwalbe modrej :D hele na závodech PDV se potkáváme, takže až se uvidíme, vypomeň si a já ti kolo přistavím a změříš si na něm sama tlak ;), protože tohle nemám smysl dál řešit … nějakej pátek už na kole jezdím a tlaky 0,7 na některých XC gumách na sněhu taky vozím, že josu lidi co tomu nevěří, je mi celkem fuk.

                        • biker jura  

                          navíc špatně čteš… 0,8 jsem měl na beaveru v Knínicích… na RK v Peci jsem jel 1,0.

      • MlokCZ  

        Šířka ráfku byl další důvod, proč jsem zůstal u G-one Allround. Přeci jen objem těch plášťů je velký, materiálu málo a na úzkém ráfku se to už dost žvejká. Já mám jen 23mm ráfky (na ty 2,25" varianty mi stačí).

        • Pikaču  

          Hele ale ty G-one Allround TLE jsou dost těžší než TB. TB 2.1 u mě reálně 550g. Jak jsou na tom G-one Allraund rychlostne oproti TB?

          Diky

          • MlokCZ  

            Hmotnost je to poslední, co bych řešil v tomhle srovnání. V první řadě je potřeba srovnávat stejnou šířku u obou tedy 2,25" a k tomu reálná čísla:

            • posledních 10 kusů TLE TB 29×2,25" (z toho 8 už nových addix) průměrná hmotnost 610g
            • 4 kusy TLE G-one Allround 29×2,25" průměrná hmotnost 640g

            Těch 30g je za mě nepodstatný rozdíl, který bych vůbec neřešil.

            Už konečně mám trochu něco najeto i na G-one allround (na TB mám už 10tis. km+):

            • G-one Alround jsou určitě rychlejší, ale přesně o kolik bez měření jen dle dojmů těžko říct, kromě vzorku a směsi (one star je o malinko rychlejší než addix speed) je ještě jeden podstatný rozdíl a to tvar pláště
            • jeden rozdíl, který jsem předem nečekal a to tvar pláště: G-one je o dost kulatější (přitom bikové XC pláště včetně TB, RaR, RoR jsou u Schwalbe poměrně kulaté, na můj vkus přesně tak akorát)
            • ten tvar pak má poměrně velký vliv na více věcí: na asfaltu se G-one chovají opravdu parádně, tam jsou výrazně lepší než TB, tím teď nemyslím to, že lépe jedou, ale chování v zatáčkách (bude to součet vlivu tvaru a vzorku)
            • a pak jsem nečekal takový rozdíl v gripu mimo asfalt: bylo jasné, že něco udělá samotný vzorek, ale k tomu se přidává ještě ten tvar, mimo asfalt je ten tvar G-one už znatelná nevýhoda a rozdíl gripu je dost velký a nejde jen o záběr, brždění a průjezd zatáčkou, ale také při změně stopy kdy vyjížďíš výše (a teď nemyslím rovnou s nějaké větší vyjeté koleje, ale i drobnější rozdíly, které jsou v terénu pořád)
            • G-one Allround budou určitě o chlup odolnější díky hustějšímu vzorku. Naštěstí ale ani s TB jsem neměl zatím žádný problém a ani jeden defekt, který by nedal tmel hned za jízdy za 10tis. km+. S defekty jsem měl problém pouze na RaR (všechny 3 pláště stejná kostra, objem a jen se liší vzorkem), kde jsem už 5× udělal větší díru na běhounu (vždy zadní kolo), u RaR je na to ten vzorek ale nějak náchylný, mám tendenci vždy něco vzpříčit ve vzorku

            Mám aktuálně nahozené dva páry kol, jeden s TB/TB a druhý s G-one A./G-one A., tak můžu dobře dlouhodoběji srovnávat.

            Pokud se jezdí opravdu hodně asflatu, tak bych určitě nechal G-one allround. Já s tím jezdím z 90–95% jezdivý povrch, ale asfalt to nebude ani z poloviny z toho jezdivého.

            A zatím se přikláním spíš k tomu, že zůstanu dlouhodobě u TB. Když jsem G-one allround pořizoval, tak jsem nečekal až tak velký rozdíl v gripu i na jezdivém terénu mimo asfaltu (tedy neřeším teď vůbec nějaký náročný terén).

            Ještě jsem dříve uvažoval o kombinaci TB/G-one allround, ale tu jsem už zavrhnul, protože když už mi grip u G-one chybí, tak právě dost i na zadním a ještě by se mi nelíbilo mít tak odlišné chování obou plášťů.

            • Pikaču  

              Diky za výstižnou recenzi. TB mám jak si radil. Zatim najeto cca 700 km. Budu je ale dávat manželce (mám pro sebe nová kola ) a znovu řeším co pro sebe.

              Rychlá jsou. V terénu drží bez pichnuti až jsem sám překvapen ( s light duší). Pozoruji spíš rychlé opotřebení. Nevěděl jsem zda jít do něčeho jako je rocket ron/ TB ale na rychlosti na asfaltu mi záleží ( přeci jen než se dostanu do lesa, hor…) musim trávit dost času po asfaltu. V terénu jsou TB taky ok. Na mokru jsem zatím nezkoušel( moc nepršelo:) ).

              Nyní trochu znovu projedu wtb nano a asi pujdu opět do TB (2.1. SS TLE)

              • MlokCZ  

                Kombinace RoR/TB nebo RaR/TB bude jen nepatrně pomalejší a pokud se jezdí i nějaký ten opravdu terén, tak je to určitě pak vhodnějí varianta.

                Já mám raději TB vepředu spíš kvůli pocitu chování na asfaltu a hodně tvrdém pěkném povrchu.

                Občas vozím TB i na fullu, ale pak už právě pouze na zadním v kombinaci s něčím lépe držícím dopředu.

                Pokud se jezdí více asfaltu a jinak pevážně za sucha a spíš tvrdý povrch, tak bych preferoval RaR/TB oproti RoR/TB.

                Za mokra je to pak skoro jedno, to nijak moc nepodrží ani TB/TB, ani když se dopředu dá RaR nebo RoR pokud to bude addix speed. Na mokro to chce zejména měkčí směs, takže RaR nebo RoR aspoň ve speedgrip směsi.

                Ohledně výdrže jsem nikdy neměl s TB problém, ale mně pláště vždy vydrží nadprůměrně dlouho. Na TB dávám na zadním kolem 3,5tis. km s tím, že měním opravdu včas, tedy jakmile zmizí prohlubně vzorku (což je dříve než zmizí polovina vzorku).

                • petyn  

                  Ahoj premyslim o prechodu na bezduse. Vozim TB/TB jsou v pohode? Nepropousti bocnice mleko? Jak jsi spokojeny s tim novym tmelem finish line? Diky

                  • MlokCZ  

                    TLE Schwalbe jsou v pohodě všechny modely, tedy včetně TB, těsní i bez tmelu (vyzkoušeno 8+ kusů TB včetně z toho dost už nových addix) a bočnice mléko nikdy nepropouštěly (u latexového mléka, když se pravidelně doplňuje, tak po delší době začne prolínat mléko trochu na běhounu, při metodě doplňovat málo už ne a uvidíme jak to bude s Finish line tmelem).

                    Lite skin verze nebrat a je jedno jestli je to TB nebo jiný model.

                    O finish linu jsem vše co se zatím dalo psal v příslušném vláknu o tmelech:

                    https://www.bike-forum.cz/…i-tmely.html#…

                    • TeryPV  

                      Eee.. Nemám Ti tu znovu dávat obrázky toho jak TLE Schwalbe propouští na bočnicích, že ne ?

                      Už jsme to tu spolu řešily. Opravdu většinou nepropouští, ale může se stát, že propouští a to hodně.

                      • roman II  

                        je to vlastnost, né chyba :-))))

                        • MlokCZ  

                          To je hodně nepovedny vtip. Vlastnost to těžko může být, když to běžně nedělá. Z cca 50+ kusů Schwalbe co jsem řešil doma nebo v mojem okolí jsem to neviděl nikdy u žádného kusu.

                          Teď se ještě uvidí jak to bude dlouhodobě s Finish line tmelem, se kterým ale prolínání nečekám. Minimálně na bokách určitě ne, na běhounu se uvidí, ale i tam by to mohlo být lepší než u latexových tmelů, jak není tak řídký.

                      • MlokCZ  

                        Řešili jsem to v jiném vláknu, což nic nemění na tom, že to nepovažu za normální stav u TLE Schwalbe a něco prostě musíš dělat špatně, jak už se i v tom vláknu řešilo čím by to mohlo být. Tedy např. příliš nízké tlaky na příliš úzkém ráfku + moc mléka.

                        • MlokCZ  

                          U latexového mléka je stejně k ničemu udržovat ho v plášti pořád hodně, pokud to tedy nechce někdo dělat stylem, že vždy plášť očistí a staré mléko vyleje a dá nové a to takhle pravidelně aspoň každé 2 měsíce nebo ještě častěji.

                          Pokud se jen doplňuje a udržuje v plášti větší množství, tak stejně má velmi brzy konzistenci, která pořádně na defekty nefunguje (po delší době nefunguje vůbec) a jen to navyšuje problémy (více zaschlého bordelu v plášti + to může začít prolínat zejména na běhounu).

                          U boků jsem neměl nikdy u TLE Schwalbe (a ani dříve u předchozích TLR) problém ani před lety, když jsem ještě používal NoTubes mléko a doléval častěji.

                          • petyn  

                            Ahoj jeste jeden dotaz. Mam plaste TB viz foto. Jsou dobre na bezduse nebo by jsi doporucil jiny typ TB ?

                            Dekuji

                            • MlokCZ  

                              Nejspíš špatná verze, správná je TLE (tubeless easy).

                              Raceguard verze se už teď ani nedělá (tak se nemůžu přesvědčit, nikdy jsem raceguard verzi neměl ani v ruce, za mě divná verze) a myslím, že měla liteskin boky. Tzn. nebyla ani oficiálně TLR a boky se v reálu zatěsňují hodně špatně (liteskin boky jsem měl doma jen jednou a hned to bylo naposled, i když to nebyla raceguard verze) a klidně i to prolínání tmelu je tam běžnější. Nějak předělat na bezduše by to ale jít mělo, i když to může být boj.

            • JFtryall  

              Taky uz ho mam doma a tesim se na kombinaci s Renegade vepredu. To bude na lehci veci a asfalt ultimatni kombo. :-)

              • satch  

                ahoj, dotaz na tebe. Renegade 2,3 na ráfku 23mm. Přijde mi, že se zbytečně žvejká díky měkkým bočnicím a občas malinko projde trocha tmelu takovou jako pidi dírkou v bočnici (možná tam, kde se plášť víc žvejkne). Další zvažuju dát 2,1 jen nevím, jestli i GRID (předpokládám solnější a pevnější bočnice…) díky za názor

                • JFtryall  

                  Mam taky na 23mm a prave tu poddajnost mam docela rad. Foukam podobne jako Schwalbe a vepredu jsem tradicne hodne nizko. Kolem 1.25 a za mokra i niz. 2.1 je uzovka. To ma realne tak 52mm? To bych nechtel. Moje 2.3 ma kolem 56mm. Varianta je dat 2.3 Grid Fast Trak taky.

                  • satch  

                    já mám teď asi 55mm šířku. Kolik má 2.1 nevím, ale zas renegade grid 2.3 bude už asi o dost těžší, fat trak mám na předním, ten má váhově o pár gramů míň.

                    Mě prostě přijde, že už to pak plave…

                    edit. někde jsi psal, že na tuto šířku je lepší 25mm ráfek, proto se ptám na to chování na tom užším…

                • biker jura  

                  mám nově kombo FT/Reneg. 2.3 na nextie 28mm ráfcích a na tlacích, na který jsem zvyklej, což je kolem 1,1–1,3b vpředu i vzadu, mi to na XC fullu, když tomu naložím třeba na závodech nebo těžší XC trati, začlo tak po 700–800km plavat a žvejkat se docela dost, že mě to už sere :D Když byly nový, tak pecka, ale jsou to taky plně použitelný gumy tak na 1000km :(

                  • roman II  

                    Tak si to trochu přifoukni, jezdit po skoro prázdných nic moc :-)

                    • Singlespeed  

                      Jezdit po skoro prázdných gumách je poslední dobou B-F trendy, takže přifouknutí nepřipadá v úvahu :-).

                    • biker jura  

                      jednak jsme na to zvyklej a druhak jiný gumy mi to tolik nedělají, ten tlak jako takovej s tím zase tak moc nehraje roli… když prostě ta guma po necelých 1000km změkně natolik že se žvejká víc, tak s vyšším tlakem to udělá taky a bude se třeba žvejkat akorát při větším extrému …

            • MlokCZ  

              Po delším pořádném prostřídání jsem nakonec definitivně nechal TB/TB. Nejede to na pěkném povrchu sice tak skvěle jako G-one allround, ale cítím se na nich obecně výrazně lépe (v podstatě všude mimo asfalt).

              Musel jsem jedna kola vyřadit z důvodu přechodu na XD ořech (na jednom z těch střídaných párů kol když jsem měl nahozené TB/TB i Allround/Allround současně už náboj nepodporoval XD ořech) a tedy definitivně vybrat (pláště prohazovat na jedněch kolech určitě nehodlám).

              • JFtryall  

                A neprijde ti Allround lepsi v rychlych zatackach? Je krasne citelny a da se to hezky klopit. Navic Allround mam poctivych 57mm. Taky mi prijde, ze G One ma trochu mekci smes, jestli je to tedy vubec mozne.

                • MlokCZ  

                  Na asfaltu jsem si dovolil na Allround v zatáčkách asi mírně více, mimo asfalt ne, přijde mi prostě do terénu už skoro příliš kulatý (možná na extra širokém ráfku se to posune jinam, ale mám pořád jen 23mm, které u TB mi přijdou pro mě ok). Zatáčky ale nejezdím nijak extra agresivně, takže určitě ani u jednoho z nich nejezdím k úplnému limitu pláště.

                  Objem jsem měl úplně stejný, u TB se to lišilo kus od kusu. Měl jsem už dost kusů TB (u allround jen 2 kusy) a šířku od 55 do 57mm (po nějaké době od nahození, nově nahozený kus jsem měl u novějších addix i 54mm, ale na 55mm se to vždy dostalo) a také zrovna dle toho na jakém to bylo ráfku. Těch 57mm bylo většinou na starším provedení (ještě pacestar), ale i na novém addix nemám už nikde žádný nohozený kus pod 55mm (a někdy i u nového kusu se to dostalo na 56mm).

                  A ty to máš myslím na širších ráfkách.

                  Směs se liší, ale tam jsem spokojený jak s pacestar (starší kusy TB), tak addix (novější kusy TB). Jestli je směs u Allround měkčí nedokážu říct, žádný velký rozdíl nepozoruju.

                  • JFtryall  

                    Taky mam 23mm a na ten Allround uz bych videl ideal 25–28mm, kdyz vic do terenu. Ale celkove jsem spokojeny. Hlavne konecne rychla objemna guma, ktera je i odolnosti na urovni dalsich xc pneu a v terenu porad pouzitelna.

                  • vanderpoel  

                    ono uz se to tu urcite nekde resilo, ale jak je to s vydrzi a odolnosti? si rikam, ze bych si TB na takove to priprazske polnacko-sotolino-asfaltove popojizdeni teky poridil, ale vzdycky kdyz ten plast vidim nazivo, tak mam pocit, ze ten vzorek nemuze na zadnim vydrzet ani 1000 km a vkuse to musi mit nejake defekty.

                    • MlokCZ  

                      Defekt jsem měl zatím jediný (který jsem zaregistroval a musel na vyjížďce dolít tmel, který to zacelil) za cca 15tis. km. S RaR jsem defektil o dost víc. Kostra je stejná jako má RaR a RoR, vzorek je sice nizoučký, ale hustý a tak pomáhá chránit plášť více než vzorky RoR a RaR.

                      Životnost je čistě indvidiální záležitost, takže je to nepřenosné z jezdce na jezdce. Já s životností nemám problém, dávám kolem 3,5tis. km na zadním s tím, že vždy měním včas než ztratí vlastnosti (tzn. když zmizí prohlubně ve vzorku, což není ani polovina vzorku).

                      Třeba RaR mi vydržel vždy ± stejně. Ten má sice vyšší vzorek, ale zase není tak hustý.

                      Mně pláště vydrží oproti ostatním nadprůměrně dlouho, takže spíš ti tak dlouho nevydrží.

                      • vanderpoel  

                        jasne, ale kdyz ti vydrzi cca stejne jako rar, tak se da predpokladat, ze i mne vydrzi cca stejne jako rar. diky.

    • Archer  

      Přidám par znalosti.

      Rafek na foto je Spank Oozy Trail 295, 27.5", vnitřní šířka 25mm.

      Pláště Schwalbe G-One Speed TLE 2.0 (50–584). Hned po nahozeni (bezduše) šířka byla 49mm, za par týdnu je to přesně 50mm.

      Teto kola jsem nahodil místo provizorních s pláštěm Schwalbe Hurricane 2.0 v drátu a s duši. Ten rozdíl byl cítit hned a hodně. Tlumení nerovnosti je mnohem lip na bezduše G-One, i když šířka je srovnatelná (tlak byl taky +/- stejný).

      Přemýšlím o G-One Speed 2.35 (60mm) nebo Allround 2.25 (57mm), ale u zadní stavby dole mam prostor na strany jen ~7mm. Tech 60mm tam nejspíš vejdou, ale hooodně natěsno.

    • JFtryall  

      Srovnani G One Allround a Speed ve 40mm proti 29×2.25 G One Allround na obou kolech. Zajimavy vysledek na mem testovacim 20 minutovem okruhu. Na 29er variante vyssi vykon o 7W, silnejsi protivitr ve sjezdu, cas o 4 vteriny lepsi nez 40mm varianta. Celkem jasny dukaz toho, ze objemna guma nemusi byt ani na asfaltu brzda. :-)

    • JFtryall  

      Srovnani G One Allround a Speed ve 40mm proti 29×2.25 G One Allround na obou kolech. Zajimavy vysledek na mem testovacim 20 minutovem okruhu. Na 29er variante vyssi vykon o 7W, silnejsi protivitr ve sjezdu, cas o 4 vteriny lepsi nez 40mm varianta. Celkem jasny dukaz toho, ze objemna guma nemusi byt ani na asfaltu brzda. :-)

    • VladaC  

      Mám dost rozpačité dojmy z G-one Speed 29×2.35 na předním kole. Zkusil jsem ho dát manželce na celopevné kolo a chová se to divně. Pokud chci zatočit z přímého směru, tak to nejdřív klade odpor a když ho překonám, tak to naopak „táhne ke straně“, k té straně ke které zatáčím. Myslel jsem, že je to prostě tím, že extrémně široká guma má při malém tlaku velkou adhezi, která brání otočení, případně že se při malém tlaku nějak bortí. Ale dělá to i při nahuštění na větší tlak, jen méně. Není to závislé na rychlosti.

      Dělalo mi to i na fullu, ale tam jsem vozil G-one Speed na předku jen krátce a řízení bylo zřejmě poněkud gumové i kvůli 32mm nohám vidlice, takže jsem tomu nevěnoval velkou pozornost. Na pevné vidlici je to poznat hodně.

      Z širších gum jsem jinak jezdil jen 2,35" RaRalpha a 2,4" Trail King a ani u jednoho jsem to nepozoroval, ani při extrémně nízkém tlaku.

      Napadá mě, jestli za to nemůže ten pravidelný diagonální vzor minišpuntíků. Velmi to připomíná jízdu na minikoloběžce po zámkové dlažbě, kde taky plave řízení do strany podle momentální interference s vzorkem dlažby.

      Jinak mi obecně pláště s šířkou 2,35–2,4" oproti 2,25 o dost víc vyhovují, ale mám teď problém jaké jezdivější vybrat, na léto mi G-one jinak perfektně seděly, rozdíl ve valivém odporu je skutečně poznat. Jediná alternativa je asi Racing Ralph.

      • Plechovka  

        Ohledně zatáčení jsem měl podobnou zkušenost, viz výše

        • VladaC  

          To jsem přehlédl, díky za upozornění. Zkoušel jsem to teď na ráfkách s vnitřní šířkou 24mm a cca za měsíc to budu moct vyzkoušet na 29mm. Na fullu jsem měl 22,5mm a dělalo to taky, nedokážu posoudit jestli ve stejné intenzitě.

      • JFtryall  

        Alternativa je spis Thunder Burt, vetsi objem taha za ruce vic, ale na G One Alllround tohle uplne nepozoruju, resp. nic nestandartniho.

        • VladaC  

          Myslel jsem alternativu v šířce 2,35". Thunder Burt se bohužel dělá jen 2,25". V šířce 2,25 je asi nejbližší alternativa ten Allround, jestli to teda nedělá. Díky za info.

          • JFtryall  

            Muj Allround ma pres spunty 57mm, takze celkem balon. Ted jsem to jel na Gravel Blinduru a fakt dobry.

            • VladaC  

              To zní dobře, jakou máš vnitřní šířku ráfku a na jakém tlaku v předním kole jsi to jel? Dík. Allround jsem zatím nenašel pod cca 1400Kč, tak bych se nerad spálil. Kdyby ti to dělalo totéž co mně ten Speed, tak by sis toho určitě všiml. Nejde jen o neochotu zatáčet, ale taky o to následné „přeposilování“ kdy to naopak stáčí ještě víc do strany.

              • JFtryall  

                Nevim, ja tohle chovani na 23mm vnitrkem nepozoruju. Tlaky vozim na gravelu v rozmezi cca 1.3–1.8. Na mokro by bylo mozne jit jeste niz. Allround z Nemecka by mel byt kolem 1000.

              • MlokCZ  

                allround pod 40E

                https://r2-bike.com/…Skin-TL-Easy

                To popisované chování mi nedělá Allround vůbec (na 23mm ráfkách). Foukám kolem 20–23/25–28psi

      • biker jura  

        jojo přesně tohle pozoruju taky a to mám 28mm vnitřek ráfku… je to spíš vlastnost té gumy, resp. spíš její kostry. na allround to není tak znát protože se víc ohýbyjí špunty, který jakoby kloužou a nekladou ten počáteční odpor tolik jako hladká verze speed.

    • pakun  

      Šly by tyto pláště ( G-one 29×2.35, či Thunder Burt či obecně jakékoliv jiné) nasadit na bezpatkový ráfek vnitřní šířky 25mm (hookless rim)?

      Pláště mají přeci tvar co zapadne do patky (pod patku) ráfku. Viz přiložený obrázek. Nebo se to tlakem nějak natvaruje…

      Díky.

      • MlokCZ  

        Hookless ráfky jsou naopak lepší, postupně se ani nic jiného u slušných ráfků vyrábět nebude. Tedy ano, použít je na ty ráfky samozřejmě můžeš.

        A ten hák co se do teď na ráfkách dělal, ten udržení pláště bez duše na ráfku ani trochu nepomůže. Pokud dojde na svlečení pláště, tak úplně jiným mechanismem. Patka pláště se dostane do středového žlábku, tím ztratíš tlak a následně plášť může jít i z ráfku dolu. Hák ráfku tomu nijak nezabrání.

        A přes bočnici ráfku aniž by došlo ke spadnutí patek pláště do středového žlábku se to opravdu nedostane. Současné TLR pláště mají hodně těsné patky.

        • pakun  

          Já měl pocit, že ty současné pláště mají patku pláště tvarovanou na ten hák na ráfku a že na ráfky bez háků bude vyráběn jiný plášť s jiným tvarem patky pláště.

          Konkrétně mi jde o to, jestli současný plášť Schwalbe G-one (29×2.35 Snake Skin TL-easy) můžu nasadit na ráfek bez háků (vnitřní šíře 25mm) a bez problémů provozovat jako bezdušák.

          • MlokCZ  

            Proč se ptáš znovu, když už máš odpověď hned v prvním odstavci.

            • pakun  

              :-) No nechci si objednat pláště co mi budou k ničemu, proto to ujištění.

    • petyn  

      Dotaz na Mloka: Prosim Tě chci se zeptat jestli to rošení skrz pláště Thunder Burt způsobuje ten tmel FL, nebo to dělají i jiné tmely? Nebo to je vlastnost těch plášťů? Ty s něma máš asi největší zkušenosti tady. Mně to rosí čím dál víc i když to tlak zatím neztrácí. Přemýšlím jestli na příští sezónu nekoupit jiné pláště ( Ikony ) aby měli hodně podobné jízdní vlastnosti. Nebo by jsi doporučil jiné?

      Díky

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.