Zkušenosti s pneu Schwalbe Thunder Burt

82 nepřečtených
  • lukysheck

    Na příští rok bych chtěl zkusit tyto pneu, chci nějaké rychlejší ale zároveň lehčí terén. Původně jsem myslel Racing Ralphy ale tyhle by měli být ještě lepší. Máte s nima někdo zkušenosti?

    0 0
    • Hynas  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • jonti  

      V CR je zatim vozi jen par lidi, zatim je skoro nikde nemaji v obchodech.

      0 0
    • Edy  

      Rychlejší budou mít vždy mírnější vzorek, nejrychlejší mají galuskovej. Nehledej v tom vědu. Ideál je zamakat na svejch nohách. Zdarec

      0 0
      • JakeF  

        Co to je galuskovej vzorek? Já mám na galdách teda celkem slušnej vzorek…

        Jinak tyhle hustý a nízký vzorky umí na suchu držet hodně pěkně, viz třeba Fast Trak. Ke tomu se ale osobně přikláním víc, Thunder Burt už je dost lehkej a bude hodně náchylnej na defekty.

        0 0
        • Hynas  

          Nemuzes vedet…nebo uz jsi je aspon 800 km vozil?

          0 0
          • JakeF  

            Vozil jsem RaR i RoR, který jsou obojí těžší a pokud se Schwalbe nepoved malej zázrak, tak tohle při nižší váze odolnější nebude…

            0 0
        • Edy  

          galuskovej, silniční jsem myslel obrazně, ale ten je do terénu dost mimo.

          0 0
      • petrun  

        Pro mě jsou galusky Nano, Sagurano, RaR, RoR nebo Karma. Tyhle galusky mi vyhovují protože jedou! Jen na mokru je to občas rodeo :-)

        0 0
        • McBlacky  

          RoR je na mokru v cajku

          0 0
          • petrun  

            RoR neklouže jen v EVO verzi a lze ho vozit pouze na předku, na zadku se žvejká (u 80kg+ cyklistů). Vzadu proto vozím stále RaR.

            0 0
            • jonti  

              I ta novější verze se ti žvejká?

              0 0
              • petrun  

                Mám 2014, ono se od té doby něco změnilo?

                0 0
              • ememem1  

                moj poznatok je, ze po kratkom case resp. najazdeni par sto km schwalbe nafukane na rozumne nizke tlaky uplne vsetky, preto som od nich odisel.

                0 0
    • kmekky  

      Tak pokud je to stále aktuální, mám čerstvou zkušenost. Mám je pár dní, takže nehodnotím životnost ani odolnost proti defektům, ale co se týče jízdních vlastností, tak veliké pozitivní překvapení. Na oblíbené trase o 2 km vyšší průměr, 50/50 asf a lesní stezky, šotolina, štěrk. Měl jsem už ledacos, ale tyhle mně fakt mile překvapily. Časem sdělím, jak je to s defekty.

      0 0
      • mrozu  

        U TB mě právě zaujala raceguard verze, která by měla být odolnější vůči defektům a zárověň dobře jet, máš tu, nebo jen obyč šlupku?

        0 0
        • vojtas*1  

          Pláště mám a jsou supr.V hodně velkém blátě teda nic moc ale čekal jsem že to bude horší.

          0 0
      • ememem1  

        Sorry ale to je blbost. To je narast odhadom o cca 12% to nemoze byt ani keby si predtym mal pneu z traktora.

        0 0
        • JakeF  

          +1, placebo je mocný čaroděj :)

          0 0
          • kmekky  

            Ano, původně jsem chtěl takhle reagovat, ale nechtěl jsem se zesměšnit :-))). Uznávám, ale ta změna byla fakt znát.

            0 0
        • Rychlej turista  

          Pokud na ně přejde z verze WeirVolf 2,5" a MotoRaptor 2,4", tak to v pohodě udělá mnohem více :-)

          0 0
    • gs9  

      má už někdo nějáké další zkušenosti? Jsou rychlé na silnici?

      0 0
      • kmekky  

        Tak po cca 800km: ani jeden defekt,(ale třeba jsem měl jen štěstí) ježděno 20% drsný terén, 40% terén a 40% asf. Měl jsem je i v Chorvatsku na těch jejich bílých šutrech a mezi trny – také v pohodě. Na sucho už nic dalšího nehledám. Nejhorší jsou sjezdy, kde je za zatáčkou bláto, tam je to o ničem, ale to je jasné. Na asf. jsem zatím nic lepšího neměl.

        0 0
        • l.bily  

          Ja mam najradsej furius fred aj ked obcas nejaky defekt je, mal si aj FF? Rychlejsie plaste som nemal

          0 0
          • kmekky  

            FF jsem neměl, přece jen mám dojem, že TB je trošku univerzálnější, což je to, co jsem chtěl.

            0 0
    • gs9  

      Diky za info, asi do nich pujdu taky,jezdim asfalt tak 50 na 50 s terenem v lese plus polnacky a FF se mi zdaji prevazne silnictejsi..Jeste by me zajimalo srovnani s race kingama..

      0 0
    • gs9  

      Diky za info, asi do nich pujdu taky,jezdim asfalt tak 50 na 50 s terenem v lese plus polnacky a FF se mi zdaji prevazne silnictejsi..Jeste by me zajimalo srovnani s race kingama..

      0 0
      • gs9  

        Se tak divam a prijdou mi zajimave i kenda karma, co by jste radeji doporucili na jezdeni 50% teren a 50% asfalt?

        0 0
        • McBlacky  

          karmy jsem před pár lety vozil. Celkem dost vydrží, ale na mokru to není tak dobrý jako schwalbe.

          Je jich víc verzí, ta nejlepší nebývala úplně dobře dostupná (127 TPI myslím, ale jistě nevím)

          0 0
          • petrun  

            Karma je můj favorit na každodenní použití a navíc je k mání v naprosto dokonalém a ideálním rozměru 29×1,9.

            0 0
    • Miches  

      Na novém kole jsem měl verzi Performance. Jeden plášť jsem na boku lehce řízl a po nějakých 800 km je sjetý ze 70%. U druhého radši po 200 km praskla patka.

      0 0
    • kejmi  

      Kupoval jsem na začátku sezóny na zadní kolo. Zatím bez defektu, vydržel cca 6000km. Už objednávám další. Vážím 70kg a nalítáno cca 70% silnice 30% lehčí terén.

      0 0
    • marbl1  

      Mám je od začátku sezóny ve verzi SnakeSkin, najeto cca 2500 km bez defektu i přes spoustu projetých ostnatých křovin. Na kluzký terén to samozřejmě není, ale jinak bez problémů. Nicméně Furious Fredy jsou podle mě rychlejší, přestože Schwalbe tvrdí opak.

      0 0
      • MlokCZ  

        Kde to Schwalbe tvrdí?

        Thunder Burt snake skin:

        • Rolling 5 bodů
        • Weight 5 bodů

        Thunder Burt obyč verze:

        • Rolling 6 bodů
        • Weight 5 bodů

        Furious Fred obyč verze:

        • Rolling 6 bodů
        • Weight 6 bodů

        Tedy i v obyč verzi je na tom Thunder Burt pořád malinko hůře než Furious Fred díky hmotnosti při stejném valivém odporu, snake skin verze už jasně horší (ta už má i větší valivý odpor).

        Tedy žádný opak od Schwalbe nevidím…

        0 0
    • mrozu  

      Takže minulý týden nahozena verze s Raceguard, zatěsnění zcela bezproblémů, pocitově jednou mnohem lépe než RR a jsou krásně tiché. V záběru perfektní, vyjede i stojky na hranici sjízdnosti, ale hůře drží v náklonu kvůli řídkým bočním figurám. Odolnost proti defektům samozřejmě katastrofální (klasika Schwalbe), možná na asfalt a polní cesty ok, ale na seriózní závodění to není. I s raceguardem je to pořád šlupka, hlavně odolnost vůči snakebite je nulová (XCO s rockgarden = jistá smrt).

      0 0
      •  

        nějaký další zkušenosti s těmahle pláštěma za loňskou sezónu, rozhoduju se mezi těmahle a conti race king race sport

        0 0
        • scalar  

          Loni jsem ho dával na zadek na některé závody (vepředu Ralph). Rychlý je dost, ale v terénu má jistou hranu, která se nesmí překročit (zjistil jsem to po jednom nedobrovolném výletu do křoví). Takže dopředu spíš na asfalt a šotolinu, dozadu do rychlého suchého terénu.

          0 0
          •  

            jo, do takových podmínek bude určen, jezdil jsem léta conti raceking supersonic/ra­cesport a ty mají taky svý limity a rád bych zkusil něco jinýho (musí to být ale rychlej plášť, žádnej louda), v jaký šíři a směsi jsi je jezdil, rád bych 2,25 snake skin

            0 0
            • scalar  

              27,5×2,10" kevlarová patka bok LiteSkin směs PaceStar + latex duše

              0 0
              •  

                zkoušel někdo latexový duše na29?, případně jestli je už někdo vyrábí?

                0 0
                • scalar  

                  26" latexové Michelinky vozím v 29" kolech bez problémů už 5let.

                  0 0
                  •  

                    dobrá zpráva, vozím je na 27,5 a jsem moc spokojenej, jen to častý dofukování

                    0 0
                • jaja01  

                  treba tady … nevim, zda je TPE primo latex, ale ma to ty vlastnosti, ptal jsem se jich mailem, jak dlouhy je ventilek, odepsali, ze 45mm, coz mi staci, takze je pristi sezonu nasadim

                  0 0
        • žvejk  

          Jezdil jsem RK protection i Recesport verze a taky TB Snakeskin verzi. Obě gumu jsou si hodně podobné jak valivý odpor (v tomhle jsou obě asi nejlepší gumy) tak v náklonu v zatáčkách záběr na suchu vše je téměř na stejno. Tak že, ani není možné poznat jestli je některá guma v něčem lepší. Snad jen na zadním kole při záběru v bahnitém terénu je RK vyloženě tragický, TB je o něco lepší. Snakeskin verze je poměrně hodně odolná, žádný defekty jsem neměl, ale RK v Protection verzi je taky hodně odolná guma.

          0 0
          •  

            rk v protection jsem nikdy nejezdil, vždy ty nejlehčí šlupky a loni ani jeden defekt (že by na to měliy vliv latexové duše?), v bahně naprostej souhlas, pro letošek bych zkusil něco odolnějšího i za cenu pár gramů navíc, asi ty TB zkusím

            0 0
          • podpolanec  

            Mas pravdu,

            do 3atm maju RK aj TB rovnaky valivy odpor,

            vid. www.bicyclerollingresistance.com

            0 0
            • MlokCZ  

              V reálu jsou TB na tvrdém slušném povrchu (kam jsou oba pláště především určené) o trochu rychlejší. Měření bych řekl v praxi odpovídá, v tom problém není.

              Problém je v tom, že protection RK je potřeba kvůli extra tuhé kostře jezdit na o něco nižším tlaku než TLE TB. A i přes nižší použitý tlak jsou méně pohodlné. Race sport verze tímhle netrpí (nemá tak tuhou kostru), ale to je zase děsná šlupka + preblematické zatěsňování.

              Nicméně i tak je na tom protection RK výborně (tedy jedou výborně), zejména s přihlédnutím k té skvělé odolnosti v této kategorii plášťů.

              0 0
        • Peka  

          Já ti nevím…mám je cca 2 měsíce a stačí trochu bláta a jsi jak na klouzačce, trochu vlhký výjezd a zahrabeš se…nechám je pouze na dojetí přes zimu. Na jaře opět X King a Race King…

          0 0
          • McBlacky  

            já teda v zimě radši vozím hrubší než v létě. Trochu škoda se limitovat na mokru/blátě/sněhu – což jsou podmínky v zimě převažující

            0 0
            • Peka  

              Já si je samozřejmě cíleně v tomhle ročním období na baika nedal, prostě tam byli a mé poznatky jsou takové jaké jsou. Toho bláta bylo skutečně jen trochu a jet se na tom nedá. V létě mokrý a blátivý závod = katastrofa. A přehazovat bezdušáky pokaždé když zaprší??? Radši něco univerzálnějšího. Nebo varianta B jako druhá kola. Ale na mě stejně moc úzké. Radši širší :-)

              0 0
          • Tina  

            Hodne záleží na aký tlak fúkaš. Thunder B nafúkaný 1,6 môže byť v mokrom teréne lepší ako plášť z hrubou vzorkou nafúkaný na 2,6 Bar.

            0 0
        • tom xtr  

          Jezdil jsem druhou půlku sezóny 2015 TB vzadu ve verzi SS 29" 2.1 bezduš. Za mě super guma spíš na tvrdší povrch, ne do bahna, ale mokro snese, i nějakým menším blátem proveze, v prudkých stojkách i na mokrým drží překvapivě dobře.

          Dojíždím ho už celý podzim, teď třeba týden v Jeseníkách a Rychlebech, Defekty zatím 0.

          Na novou sezónu už mám koupený nový.

          0 0
    • Miramar  

      Uvažuji o něm,ale po předchozí zkušenosti se Schwalbe..mě zajímá především jedna věc a to, jak se nazouvá na ráfek?Konkrétně na ZTR Rapid,případně Crest(ten by měl mít stejný tvar).

      0 0
      • pedro89  

        Prvně je si potřeba uvědomit, jakým směrem jezdíš, dozadu či dopředu. Dle toho se určí orientace pláště. Nazouvá se prvně jedna strana pak ta druhá.

        0 0
        • Miramar  

          Aha díky za info :-D :-D

          0 0
          • jaja01  

            to neni zadna sranda! ja ted po nedavne serii defektu zjistil, ze mam vzhledem ke smeru otaceni nasazen spatne predek i zadek!!!

            0 0
          • pedro89  

            Ale jinak chyba je vždy mezi pláštěm a ráfkem. Ten kdo to umí, nepotřebuje k ZTR a Schwalbe ani montpáku. Takže se nazouvá dle toho, jak moc funkční článek je přítomen mezi těmito dvěma částmi.

            0 0
            • Miramar  

              Hele já mám už pár desítek plášťů nazutých, tak mi tady nemusíte radit ohledně směru otáčení atd nebo s tím jak se nazouvá plášť…ale s takhle k*revskou kombinací pláště a ráfku jsem se do teď nesetkal.

              0 0
              • jaja01  

                vubec netusim, co je na tech tvych rafcich specialniho, ale nazouval jsem TB minuly mesic a v pohode prsty bez montpak

                0 0
            • McBlacky  

              dobrá pohádka, zkus ji vyprávět servisákům ;)

              ztr je dobrý v tom, že plášt super drží na ráfku i když se vyfoukne při defektu. Pokud někdo opravuje pomocí knotů, je to velký plus.

              0 0
              • pedro89  

                Viděl jsem to na vlastní oči u mého mechanika (nové pláště Schwalbe RaR, RoR 2,25 na ZTR Crest 29"), takže pohádka to není.

                0 0
              • TJK  

                tak nazout na ZTR rafek rukou plast jsem nemel problem jeste ani jednou.. RoR 2,1/2,25 / RaR 2,1/2,25 / NN 2,4 / FF2,0 / DHF / HR2 / Ibex / RK supersonic… a mraky dalsich.. vsechno jsem na Olympicy / Cresty / Flow / Arch natahl relativne normalne rukama… ale zout to rukou to bylo u novych plastu nerealne.. u starsich vytahnaych uz to obcas slo… a ano ZTR ma prumer rafku u patky celkem velky takze to paradne chytne plast a drzi fakt fest

                0 0
                • McBlacky  

                  zkoušel jsi nekdy ust schwalbe na ztr? zeptej se třeba Hnoje, když nevěříš mě ;) čistý peklo

                  0 0
                  • kubad  

                    ja toho nahazel taky dost, ale nějaký dramatický problém sem ještě nepotkal, občas teda montpáka vypomůže, ale spíš vyjímečně

                    ale může se fakt sejít blbá kombinace

                    0 0
    • straky  

      Na CRESTy jsem nazouval TB i RaR bez duše. Patky TB jsou tvrdší a hůře se fouká než zaskočí do patek ráfku. Musel jsem na to použít kompresor. RaR stačilo nafouknout dílenskou pumpou.

      0 0
    •  

      po dvou tis. km jde zadní do kopru a jak tam nejsou figury tak citelné zhoršení valivého odporu

      0 0
      •  

        tak jsem dal celkem 2700 km na zadním TB 2,25 a od cca.2 tis. km se citelně zhoršoval valivej odpor a pořád se to zhoršovalo navíc jsem začal celkem často defektit, dnes jde dolů za novej

        0 0
        • Wojtkingson  

          Dal jsem taky cca 2k a pak poměrně často defekty. Sundal jsem z předního kola TB, dal ho dozadu, dopředu starou pneu, najel jsem asi 10km a v Praze na silnici najednou ssssssssssssss, kouknu, díra tak 3cm, v plášti – na něco jsem najel a druhej TB šel pryč :D Jinak jsem s nima byl spokojenej, teď testuju race kingy.

          0 0
        •  

          To souhlasi cca.

          0 0
    • deh  

      Ahoj, chci nový rychlý plášť na závody – zadní kolo. (ted mám Maxxis Pace 2,1 Exo bezduš, vzorek mi stačí, jsem na to zvyklý)

      Co říkate na Schwalbe Thunder Burt -Tl easy, Snake skin ADDIX Speed – zkušenosti ? je nějaký moc lehký, vydrží to něco, jak to jede v terénu? Cesty asi dobrý. defekty?

      Ještě mám ve výběru :

      Maxxis Rekon Race Exo 29×2,25, Tubeless ready

      Continental Race King ProTection 2.2 – Tubeless ready

      co by jste poradili co už jste je jezdily?

      Jezdím bezdušáky

      díky

      0 0
      • antuch  

        Zkusenost nemam, ale dva uplne nove 29×2.25 se mi vali doma… Kdybys chtel;-)

        0 0
      • Fazzy  

        Mam na nich asi 2500 km. A plati to, co se tu obecne pise. Lehka, hodne rychla guma. Po vygumovani prostrednich fugur o vic nez 50% (coz u me bylo cca po 1300 km na zadnim kole) zacnou zpomalovat. Defekt jsem nemel zadnej, jen spousty mini prusaku tmelu na behounu. Ale taky nejezdim zadny masakry, klasicky sotolina, lesni-polni cesty, asfalt. Ostatne s nicim jinym ta guma ani nepocita.

        0 0
        • MJ24  

          S Rekonem Race 2,35 EXO se dá jezdit i těžší terén. Má ty figury výraznější než 2,2 verze. Samozřejmě už má asi 730g.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.