• McBlacky

    náhodou jsem narazil v jednom servis manuálu RS na větu:

    NEGATIVNÍ TLAK NIKDY NESMÍ BÝT VĚTŠÍ NEŽ POZITIVNÍ.

    Měl jsem za to, že to nevadí. S tím, že to snižuje zdvih počítám.

    má někdo ověřené info jak to je? Dochází k poškození dual air systému při přefukování neg komory?

    pokud to někdo neví na 100% a jen si něco myslí, radši nic nepište.

    0 0
    • MlokCZ  

      Ničemu to nevadí. Asi se jistí tomu, aby někdo neměl v negativce příliš vysoký tlak. Přeci jen takový těžší jezdec kdyby chtěl trošku výrazněji snížit tlak přefoukáním negativky, tak tam bude mít už sakra vysoký tlak.

      A tahle věta navíc byla jen v některých verzích manuálu. Já třeba ve starém originál manuálu to nemám.

      Navíc ta věta je sama o sobě vlastně blbost, protože ve výsledku bude vždy nakonec v obou komorách tlak stejný (po té co to sebere ten kousíček zdvihu se tlaky vyrovnají).

      0 0
      • op  

        taky me to kdysi zarazilo. Ale nasel jsem tu vetu jen v ceskem prekladu, v originale nikoliv. Ale zajimal jsem se o to cca pred dvema lety, kdyz jsem mel Rebu novou.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tak dokonce je ten rozdíl český manuál x originál, nejen ročníky.

          0 0
      • pepek  

        ve výsledku bude vždy nakonec v obou komorách tlak stejný – jseš si tím opravdu jist?

        0 0
        • McBlacky  

          tohle mě taky zajímá. Změnu tlaku jsem zaznamenal jen u verze U Turn air. Jinak mám pocit že na Rebe bez uturn a sidovi to drží jak to nafoukám.

          zatím jsme ale neg nepřefukoval víc jak těch 10% kde to podle mě na obyč. pumpičce nepoznám.

          chystám se naladit Sharce 115 rebu na něco kolem 105–108, plný zdvih by byl na Meridu 96 moc. Přemýšlím o custom spaceru -například jako dává Specialized do Sidů. Ale přijde mi jednoduší to přefouknout.

          0 0
        • MlokCZ  

          Ano. Proč by ne?

          0 0
      • Mamut  

        To by bolo, iba ak by sa plochy piestu na ktore tlaci pozitvka aj negativka rovnali. A kedze zo strany negativky byva piestnica, tak naopak podla mna vzdy v kludovej polohe (okrem piestu na doraze) bude v negativke vacsi tlak ako v pozitivke.

        0 0
        • pepek  

          Jawohl

          0 0
        • MlokCZ  

          Dobrá, tak se tlaky vyrovnají na nějakém poměru. Já vycházel z u-turn Reby (měl jsem jich více), kdy při provozování kolem hranice 100/100psi byla vidlice na nulovém zdvihu dle stupnice.

          Z toho jsem usuzoval, že ty poměry ploch pístků se nemohou moc lišit.

          0 0
          • McBlacky  

            což by vysvětlovalo můj praktický poznatek, kdy U turn se chová jinak než klasika

            0 0
            • MlokCZ  

              Tohle je dost dobře možné. I když jsem měl už 4 Reby, tak všechny s u-turnem.

              Bez u-turnu jsem sice taky nějaké zkoušel, ale už si s nimi více nehrál, když to nebyly moje vidlice.

              0 0
          • kyl  

            Já bych řekl že se tlaky vyrovnají,je to tlak a protitlak na volnej píst,jen se mění přifouknutím té nebo té komory daným směrem zdvih.Alespoň tak mi to vycházelo při našroubovaných pumpičkách na obou ventilcích.Pokud by byl píst některým směrem omezenej v pohybu,pak by v protější komoře mohl být větší tlak.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak omezení v pohybu tam samozřejmě je ve směru výrazně většího tlaku v pozitivce, to je ale extrém, který jsem do toho nechtěl už motat.

              A na jaké verzi Reby (s nebo bez u-turnu) jsi to zkoušel?

              0 0
              • kyl  

                Nebylo to nic od RS ale vlastní přestavba.Tam mělo přefouknutí té nebo té komory za následek jen změnu zdvihu.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.