• Strůža

    Ahoj, můžete mi prosím někdo poradit jak správně nastavit ( nafouknout ) vidlici Rock shock REBA sl dual air.

    Jestli foukat nejdříve spodní nebo vrchní ventilek ? Mám originální pumpičku a vždy když nafoukám na správný tlak a chci pumpičku odmontovat, tak mi půlka tlaku uteče a nevím tedy jaký je je tlak ve vidlici- dělám něco špatně. Dík moc

     

    Anketa: Rock shock REBA SL

    • Vilém  

      To co ti utika nen i tlak z vidlice,ale tlak z hadicky pumpy. Teda kdyz vyloucim malou pravdepodobnost, ze mas spatnou pumpu.

      • Strůža  

        No to asi ne, protože když mám pumpičku nasazenou na vidlici tak je vidlice nafouknutá ale když pumpčku sundám tak se vidlice skoro vyfoukne. Už jsem telefonoval do prodejny kde jsem vidlici kupoval a kde provedli i montáž a tam mi bylo sděleno že na to musím najít správný „grif“, že oni to foukají tak že nafouknou trochu víc a potom rychle pumpičku odmontují aby neuteklo moc vzduchu, což se mi zdá nějaké divné u vidlice tohoto výrobce a hlavně nedocílím přesný tlak který chci ve vidlici mít. No už jsem z toho jelen .

        • mar_tin1  

          ak ti pri pomalom odkrúcaní pumpy unikne z vidlice všetok vzduch, tak máš zlú pumpu. a v servise tiež. ak ale unikne len nejaký vzduch, a po opätovnom namontovaní pumpy ti ukáže nižší tlak, tak je to v poriadku, pretože sa najprv nafukuje hadička pumpy. pri negatívke je to výraznejšie, pretože tá je podstatne menšia.

          • Strůža  

            Dík za odpověd. Mám pumpičku zn. BETO cena 950 Kč. Je možné že je rozbitá ?? – protože když nasadím pumpičku na vidlici tak se budíku neukáže žádná hodnota, hodnota se ukazuje až když foukám vzduch no a pak je to stejné jak už jsem psal. Nemám totiž k vidlici žádný manuál ač byla zakoupena v autorizované prodejně.

            • mar_tin1  

              môže sa stať, že tá pumpa je skrátka vadná (alebo je to jej vlastnosť :) rýchla oprava bez investície je vystrihnúť z gumy (napr. stará duša) krúžok s otvorom v strede, ktorý vložíš do ventilu pumpy. okrem toho pri fúkaní musíš skrátka cítiť, či je vidlica po odmontovaní pumpy mäkšia, ako s nasadenou pumpou, nie? takto vylúčiš poruchu pumpy. teoreticky je totiž možné, že ti pri nasadení pumpy do hadičky unikne všetok vzduch (ak máš povedzme hadičku dlhú meter… ;)

    • Krys  

      Prečítaj si prípadne tento thread.

    • Sobi  
      1. nejdřív koukni do historie! Jen čerstvé přihlášení tě omlouvá! ;-)
      2. nejdřív se fouká ta horní a pak ta spodní. Ve spodní neměj větší tlak než v horní, sníží se zdvih a není to pro vidli dobré!
      3. vzduch utíká z pumpy, z ventilku by v žádném případě neměl. Nejdřív zkus jemně utáhnout vnitřek ventilku. Pak jí nafoukni a pomalu povoluj pumpičku v momentě když ti začne utíkat vzduch tak to nech a až ti unikne veškerý vzduch, tak jí znovu dotáhni… pokud se ti objeví na manometru tlak tak je vše v pořádku. Tlak bude vždy nižší než si foukal, protože část vzduchu naplní pumpu a tím tlak klesne. Pokud ti unikne veškerý tlak, nebo skoro veškerý, tak bych to reklamoval…

      pak dej vědět jak ti to dopadlo…

      • Strůža  

        moc všem děkuji, už jsem na přišel ( jsem technický antitalent ). Na ventilu pumpičky je totiž " kolečko " které je když se nafukuje utažené a když se dofoukne tak se povolí  no a já ho měl stále utažené :-))), proto mi vždy veškerý vzduch utekl. No aspoň jsem měl pěkné odpoledne. Ještě jednou moc dík všem. Hodně fajnových kilometrů na biku.

      • MlokCZ  

        Přefoukaná negativka samozřejmě vidlici vůbec nevadí, tedy platí pouze to, že přijde o zdvih.

        • misak.kadlec  

          .....což někdy může být i ůčel.

          • MlokCZ  

            Tak samozřejmě, pokud někdo ladí zdvih a interně nechá přehodit vidlici na 115mm a negativkou snižuje zdvih na kolik potřebuje.

        • Sobi  

          No určitě na to není dělaná… zkoušel jsem jí přefouknout sic se ní nic destruktivního nestalo, ale veškerá citlivost šlo do … tak jsem to myslel. Ne že by se poškodila, ale že by degradovala parametry chodu…

          • MlokCZ  

            Přefouklá negativka citlivost rozhodně nemůže zhoršit, bude minimálně na stejné úrovni. Ale v žádném případě se nemůže stát, že citlivost se zhorší. Pokud není přefukována moc. Pokud se zdvih tím snižuje jen trochu (nechám ji na 115mm a budu zkoušet 100–115mm), tak to významně neovlivní ani průběh.

            A na přefukování je dělaná úplně stejně jako na opak a dělaná na to je, normálně to i RS povoluje v manuálu. Pouze v českém manuálu se vyskytnul ten nesmysl, že se nemá přefukovat.

            Jediný problém je u těžkých jezdců, kteří foukají velké tlaky a přefukováním negativky by překročili už maximální povolené tlaky.

            • Sobi  

              Díky za vysvětlení :-)

              no já se držel českého manualu, jinak mám 93kg bez výstroje a kola, foukal jsem cca 130/130. Když jsem jí přefoukl-negativku, tak začla být ještě tužší a nějak se jí nechtělo pracovat, měl jsem pocit jako by se zvýšil bod odtržení, pak rychle překonala část zdvihu a pak byla zase výrazně tuhá ke konci zdvihu…

              Toď mé pocity…

              Jinak jak jsme řešili v jiném threadu, objednal jsem na zadek nové SS 08 dvojsměs snakeskin, tak dám pak vědět jak to jezdí :-)

              • MlokCZ  

                Ta změna je daná tím, že ti sebrala přefoukaná negativka zdvih a tedy tím máš jiný průběh než bez přefoukání, kde jsi měl plný zdvih. To neovlivnění zdvihu, co jsem psal je myšleno pro porovnání stejných zdvihů, tedy např. 115mm snížená přefoukáním na 100mm x 100mm verze snížená spacery uvnitř.

                Odtrh by větší být ale určitě neměl, to je jediné divné. Odtrh pokud není situace, kde je negativka příliš slabá nebo žádná a je tedy předepnutá vidlice, tak je daný vždy pouze pasivními odpory (a případně tlumící částí, kompresí).

                Pokud se cíleně nesnižuje zdvih, tak přefoukání negativky je samozřejmě nesmysl.

                Ty SS já sice už nejezdím, jak jsem přešel na UST, ale má je tu z party, co jsme v Beskydech půlka lidí (všichni snake skin), takže referencí je tu už dost.

                • MlokCZ  

                  A ten odtrh nemyslím samozřejmě jen teoreticky, ale i prakticky se to tak chová na obou Rebách, co máme doma (na té jedné jsem to kdysi dokonce testoval hodně a dlouhodobě).

                • Sobi  

                  Nějak jsem to hloubkově nezkoumal, byly to jen pocity, dál už jsem na to nešel a vrátil původní tlaky. Přefouknutí bylo asi 5mm sníženýho zdvihu ze 100mm nastavenýho zdvihu…

                  Prostě to bylo divný… :-)

                  • MlokCZ  

                    Na u-turnové se to pak vše lépe zkouší, protože je okamžitě vidět na jakém zdvihu se to ustálí, bez u-turnu není pak jistota ani, že je stejný tlak v obou komorách a že je na zdvihu jakém má být.

    • sis  

      Hele, s tim jmenem si delas prdel ne? :-D

    • biker jura  

      zdravím, chtel bych poradit s moji rebou. mam rebu SL 2008 100mm. važím 62kg

      mam problem že pokud nafouknu na tlak ktery odpovída me vaze cože je nekde kolem 80psi do obou komor a mam sag 2cm(jak by to melo podle historie i byt), tak je vidla hrozne mekka a houpe se jak blazen hlavne když jedu ve stoje a na doraz ji zmačnu naprosto bez problemu jen když na kole na miste skočím. Tlak, ktery mi tak asi vyhovuje je zhruba 140 psi v obou komorach, což je zhruba na 130kiloveho cloveka. Sag mam v teto chvili asi 1cm a pri tom stejne poskakovaní na miste ji zmačknu cca 13mm od korunky

      proto se ptam ce je spatne. pumpicku jsem zkousel na plastich kde bylo cca 5bar a to se zhodla i s velkou pumpou tak nevím.

      diky moc

      • cagalam  

        na mých 90kg foukám 120/120 a na DORAZ jsem ji ještě nedostal! kdybych foukal tak jako ty 140/140 , tak to si můžu rovnou koupit pevnou!

      • Stanley_vy  

        No já mám +/- 90 kg a U-Turnovu Rebu Race na 105 mm foukám na cca 105/105 psi. Vyšší tlak už byl na úkor citlivosti.

      • Rychlej turista  

        ¡¡Spatně je výběr vidle. Potřebuješ pevnou :-)

        • biker jura  

          ne to ne :-) jezdim xc zavodne potrebuji vidli aby pruzila ale nehoupala se. ja prave nevím jestli tam neni chyba v pozitivni komore ze by se ten vzduch dostaval nekiam jinam… ale asi to bude chyby v pumpe. kdyby ale ne nevite nekd cim by to tedy mohlo byt. ja tak radeji vozim vidli mekci, mnohem vic nez my sokmenovci ale ten tlak v ni je nejakej divnej pokud je pumpa ok.

          navic sag 1cm(10%) by podle vasich reakci ani nebyl možny- pač by to bylo fakt jak pevna vidla

          • kubad  

            Pokud ma Sag 10% tak neni pevna :-)

            foukej si ji jak chces vidli to nevadi, casem najdes vhodne tlaky.

            • biker jura  

              no ja prave reagoval na ty prispeky vyse. mam prave strach pokud by ta vidle nebyla ok a ty tlaky byly opravdu tak vysoke aby se treba nepodelalo tesneni…

              • kubad  

                Maximum je daleko tim se nestresuj vidlici to nevadi.

                Hlavne ted v zime je potreba foukah trochu vic. Proste jezdi skousej a najdi si sve optimum

      • MaPa  

        To je rohodně zajímavá informace.

        Mám tu samou vidlici a vážím 65. Foukám 90/90, sag je 20% a na doraz jde teda hodně výjimečně, rukou nebo blbnutím na mísě jí tam teda rozhodně vůbec nedostanu – vidle je opravdu hodně progresivní, což ale z fóra jistě moc dobře víš.

        Vidli máš novou, nebyla náhodou v minulosti na úpravě? A doraz je opravdu těsně pod korunkou, k jakému místu to měříš?

        • biker jura  

          dostal jsem cca 3–4mm pod korunku. ten doraz jsem citil velice dobre. dostal jsem ji na doraz tak ze jsem zabrzdil obe brzdy odrazil se s prednim kolem od zeme a silne dopadl. takto vidli testuji-pokud ji na doraz nedostanu je to ok. mam to tak osvedcene.

          vidle byla nova a fungovala takto od zacatku. spis se mi zda ze bude problem v pumpe, ktera s pribajicim tlakem vice a vice premeruje…

          • MaPa  

            Něco je jinak – takhle tu vidli rozhodně na doraz nemám šanci dostat a při její progresivitě doraz nikdy nepocítím – možná taky proto že v situacích kdy na doraz jde mám hodně jiný starosti, ale rozhodně jsem nikdy nezaznamenal něco o čem bych si trofunul tvrdit že je to doraz.

            Pokud máš jasnou představu co od vidle očekáváš domluv se s Milanem. Rozhodně to stojí za to.

            • biker jura  

              no ja ten doraz u moji reby definuji jako tvrdy zasek vidlice:-) , ktera už nejde dal stlacit. tim ze je to doraz jsem si naprosto jisty. jinak uprava je pro me zybytecna vidle mi naprosto vyhovuje, jen me zajima jestli je to pumpou nebo se vzduch nejak dostava z pozitivky do negativky, neco jsem nasel v historii, ale je to jine nez u me…

              • MaPa  

                jak chceš, ale člověk kterej se ptá jesli něco není špatně mi nepřijde úplně spokojenej…

                je to ale tvoje vidle.

                • biker jura  

                  ja se prave ptam jestli neni neco spatne s vidli co se tyka tlaku. kdyztak si muj dotaz procti jeste jednou. diky za radu, ale tu upravu tam opravdu nechci. mam to zavodnim HT a nepotrebuji aby to nejak extra žehlilo, ale je fakt že žehlička je reba stejne paradni a i ve vsem ostanim mi vyhovuje 100% co se tyka pružení, tlumeni,..jen ten muj problem mi vrta hlavou.

                  • MaPa  

                    já ti to neberu :-), fakt ne. Náš styl ježdění je stopro úplně jinej protože každej máme jiný požadavky na tu samou vidli.

                    (kromě toho že Milan dělá zvýšení citlivosti toho umí mnohem víc :-D a jeho uvádím proto že ti popř. zodpoví i tvůj původní problém, pokud ovšem budeš chtít – nechceš, zapomeň na to)

          • Flegmatik  

            No, tak si zkus vzít někde jinou pumpu, jak to bude měřit… Nebo někde v krámě by ti ji za děkuju půjčili.

        • Flegmatik  

          To mi přijde docela dost – těch tvých 90 PSI na 65 kg. Klidně bych 15–20 PSI ubral. Pak by ses k tomu dorazu mohl hodně přiblížit a využívat více zdvih.

          • MaPa  

            Moje reba je poladěná pro zvýšení citlivosti (a díky přípravě a vyhodnocení úpravy jsem s tím tlakem hodně laboroval) a pokud jsem se nevyjádřil jasně tak mě ta progresivita vyhovuje, protože i tak využiju celý zdvih (jinak bych ji nechal změnit).

            Tím že budu foukat o tolik míň naopak o zdvih přijdu protože se utopí v SAGu.

            • biker jura  

              jo a jeste u me je potreba aby ta vidle vyuzivala max zdvih jen v krajnich pripadech(skok,sp­atne trefenej koren,…) na nekterejch zavodech jako treba nektery čp jsou takovy sjezdy že potrebuju aby i pri plnym zatiženi byla kus venku abych tam mel rezervu a byl co nejvýše.

      • marapara  

        To je zajímavé. Já mám Rebu Race a foukám ji na 100/100, vážím cca 74–75 kg a na doraz ji jen tak nedostanu. Je poměrně progresivní, když na ni pořádná zatlačím, tak ji dostanu max. do 3/7 zdvihu a pak už dál jde velmi těžce. Na doraz to by musela být pořádná prda.

    • klemi  

      využiju dred a zeptám se tady: Existují nějaké polepy na Rebu SL? A popřípadně, kde se dají sehnat?

    • papula  

      Mohol by mi niekto poradit tlaky pre 70kg ? dakujem

      • lukas aka mitro  

        foukej tak, abys se ti vidlice po nasednuti zanorila o cca 20–25% celkoveho zdvihu. Dale muzes tlak upravit podle toho jak budes vyuzivat zdvih vidle (coz zpocatku vyzaduje abys vozil pumpu na vidli s sebou):)

        • kyjosek  

          kdybych to takhle nafoukal, tak s tím neobjedu ani jeden XC závod, ale na pohodu proč ne? BUDE ŽEHLIT S VELKÝM Ž

          • lukas aka mitro  

            Nevim jak jsi na tom se zavodem, ale se ctenim asi nic moc:)

            • kyjosek  

              v poho popsal jsi to dobře, já jen vyjádřil názor na ten SAG, taky jsem to poprvé takhle nafoukal ( a hned přifukoval) a vím , že to tam píšeš :-)

              • lukas aka mitro  

                tak jo:) proste sag neni dogma, ale je to rozumna startovni pozice pro lazeni vidle…

                • kyjosek  

                  co znám kluky, co jezdí na rebě, tak to všichni oproti tabulce rockshoxu přefukujou a jak vy? foukáte podle doporučené tabulky?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.