tlak vzduchu v rock shox tora 318 solo air

28 nepřečtených
  • vision28

    Ahoj téma na které se chci zeptat jsem v historii nenašel.Chci se zeptat na kolik mám tlakovat vidlici rock shox tora 318 solo air. mám zdvih 110mm a vážím 99kg,ale zdá se mi když nafoukám na předepsaný tlak 180psi tak že je moc měkká.jaký je maximální tlak na který ji můžu tlakovat. a při krátké vyjížďce tlak klesl na 170psi.předtím se měl axela comp. díky za postřehy.

    0 0
    • MlokCZ  

      Co to znamená moc měkká? To máš sag více než 20–25%? Nebo chodí na doraz? Foukej dle sagu a případně podle využití zdvihu. Čim větší tlak, tim větší záhul pro těsnění a rychleji vše odejde. A jak si poznal, že tlak klesnul na 170psi? Jednak pokud nafoukáš při pokojové teplotě a vyjedeš do 5st., tak tlak klesne o 5–7% (tzn. venku budeš mít přes zimu místo 190 hned 175–180psi). Dále normální pumpičkou nemůžeš změřit, o kolik klesne tlak, protože při následném našroubování hadičky ti uteče vzduch dle velikosti objemu hadičky a o to klesne tlak (musel bys mít nějaký měřák, který má zcela minimální objem oproti objemu komory). A pokud ještě změříš okamžitě po návratu, tak ještě naměříš menší tlak, dokud se zpět neohřeje vzduch ve vidlici na pokojovou teplotu.

      0 0
    • chodec  

      Na té Toře bývá přímo nalepena tabulka s foukacími tlaky (ze zadu na levé noze) – alespoň ta má ji má a viděl jsem to i na jiných – nemám ji teď před sebou, ale myslím, že při zdvihu 80 je tam na váhu 99 kg a víc doporučen tlak tuším 220 psi. Na větší zdvihy doporučený tlak postupně klesá – u 100 mm zdvihu už je to myslím na 99 kg právě jen něco okolo těch 180 psi. Pokud to chápu správně tak ten nižší tlak je tam při vyšším zdvihu jen proto, abys ten zdvih využil celý, nicméně pokud z nějakého důvodu potřebuješ víc, tak by té vidli nemělo nijak zvlášť vadit, že ji nafoukneš na těch cca 220 – jen tím IMHO ztratíš část kroku vydlice. Já mám 100 kg a při 180 psi a 100 mm zdvihu se mi snad jedinkrát stalo, že bych šel nadoraz – sag je odhadem tak 1,5 – 2 cm. Víc bych proto pro sebe nefoukal, bylo by to moc tvrdé – jen bych byl vyheverovanej, ale nechodilo by to tak pěkně.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jen k té tabulce, ta je stejně jen čistě orientační. Jedna moc nesedí a pak tlak ve vidlici ovlivňuje i hlavový úhel trubky. Třeba u Reby píšou, že bych ji měl jezdit na 130pis, což už je úplně mimo. Jezdím 100psi teď v zimě a v létě to vypadá, že budu zkoušet 90psi.

        Takže na tabulku je lepší vůbec nekoukat a foukat pro začátek podle sagu a pak doladit podle jízdy a využití zdvihu.

        0 0
        • mar_tin1  

          heh… chvili mi trvalo, nez jsem pochopil to s tim uhlem… :)

          0 0
        • milan1  

          Tohle je další pokračování stejného tématu, jak je možné si vyrobit zcela nepoužitelnou vidlici. Tady je na místě to, na co upozorňuju už dávno. Osvěta o tom, co má skutečně vidlice poskytovat. V tom popisovaném nastavení nemá hlavně pružit. Vše ostatní je jaksi vedlejší a nebo je Tora zcela specifické konstrukce, která nemá u ostatních typů RS žádnou obdobu.

          0 0
        • chodec  

          2 Mlok CZ:

          • Hele to že si to nafouká nakonec podle zkušeností je jasné – ale na to se neptal – on se ptal na to, zda to může nafoukat na 200 – já mu řekl důvod proč to IMHO možné je, i když zřejmě nebude nadšen – proč je to možné ? protože s tím tlakem počítá ta tabulka.

          2 Milan 1:

          • Vůbec jsem nepochopil o čem píšeš – můžeš sem hodit nějaký odkaz na diskusi, na kterou zřejmě navazuješ – o vyrábění nepoužitelných vydlic se rád něco přiučím, ale ten text cost tu napsal dešifrovat fakt neumím – ani částečně. dík.
          0 0
          • milan1  

            Slyšel jsi někdy při těchhle debatách, zda je dotyčný schopen dosáhnout plného zdvihu vidlice? Já silně pochybuju, že s takovými tlaky ho využívá. Pokud ovšem Tora není něco extra a namá návaznost na ostatní typy RS. Kdo přechází z necitlivé vidlice na citlivou bývá zaskočen chováním a vždy se snaží přizpůsobit vidlici na to, na co byl zvyklý. Vzduch mu to umožní a on promění funkční vidlici v solidní kámen, tohle téma jsme probírali již víckrát. Hledat ti to ale nebudu.

            0 0
            • Pá-dlista1  

              Ale vzdyt to resi Mlok hnedle v prvnim prispevku. Uz vim jak vznika ten tvuj pocit, ze bez tebe tu vsichni tapou ;)

              0 0
              • milan1  

                pokud potřebuješ překladatele, podporuju svým prvním vyjádřením Mloka a druhým odpovídám. Jsediné čemu nerozumím je to, co se snažíš řešit ty.

                0 0
    • vision28  

      když jde tora 318 solo air na doraz tak kolik zustává milimetrů mezi korunkou a stíráky?

      0 0
      • vision28  

        Když propružím tak nevím jestli jsem na dorazu a nebo mě nepustí tlak v komoře,proto bych chtěl vědět kam až nohy sjedou.(zdálenost mezi korunku a stíráky)

        0 0
        • SoLaX  

          No v terenu sem se dostal na cca 1,5cm a kdyz sem to zkousel zatlacit s uplne vypustenym vzduchem, tak to slo myslim jeste o neco vic (tak necely centak).. P.S. Mam 302 SoloAir na 100mm..

          0 0
          • vision28  

            Jaký olej použít na promazání prachovek a vnitřních nohou.mám silikonový olej ,tak doufám že bude stačit.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.