Teleskopická sedlovka - jakou vybrat?

383 nepřečtených
  • lukashaj

    zdravim vsechny.chci si poridit teleskopickou sedlovku,poradte jaka je nejlepsi?? puvodne jsem chtel hydralickou reverb stealth ale cena je opravdu pekna a po tom co jsem tu cetl ze ten ma takovy problem a ten takovy tak nevim jestli tolik investovat nebo vzit radsi o chlub levnejsi od specialized ,poradte diky

    • PENE  

      V decathlonu za 1500kč délka 400 zdvih 100 průměr 31,6 ovládání pod sedlem(nevím jak funguje ale dneska jsem ji tam viděl). Ale jinak se podívej do historie. SOCIALIZED (specialized) NIKDY

    • lukashaj  

      kazdopadne chci ovladani na riditkach a nejsem si jisty tim ze ta z decatlonu bude nejake terno

    • lukashaj  

      jinak potrebuju prumer 30,9 a delbu asi 380mm .mam specialized stump jumper fsr com carbon a ta 420 mm uz je asi dlouha

    • goofy  

      V podstatě je jedno co si koupíš. Všechno se dříve nebo později rozsype… Takže rozhodně neprodávej svojí stávající pevnou. :-)

    • Bokec  

      Doporučuji KS LEVa .-)

    • Pili  

      Mam zkusenosti s Giant Contact Switch

      vozil jsem ji rok ve vsech moznych podminkach, nikdy se o ni nijak extra nestaral a fungovala paradne.. za ty penize si myslim ze dobry.. (vydrzela i zimu na Malte – velka vlhkost a sul)

      • MnemonicJ  

        píšeš, žes jí vozil… proč ten minulý čas? Taky zvažuju nějakou sedlovku, ale štve mě přesně to, co padlo o kus výše: V podstatě je jedno co si koupíš. Všechno se dříve nebo později rozsype… S tím se stále nechci u sedlovky za 6–10k smířit :)

        • wilda81  

          .

        • Bokec  

          Ze sedovkou je to stejné jako z tlumákem či vidlicí.

          Také se to může posrat, ale dá se to omezit údržbou a správným nastavením jednotlivých dílů a správným používáním. A jednou za čas to dát na servis, či si to oservisovat sám .-)

          Já jsem hodně pročetl hodně zahraničních webů o kolech atd, než jsem koupil to či ono.

          Dobré je také znát někoho kdo to již má a také je dobré si zjistit zda je v ČR více jak jeden servis a dostupnost náhradních dílů.

          Za mne tedy stále KS LEV .....

          • MnemonicJ  

            no právě z okolí moc lidí teleskopickou sedlovku nemá. Znám jen jednoho a ten vozí reverba. Co jsme koukal, tak má vůli, prý už jí měla když to koupil, ale nezvětšuje se, toť vše co vím :)

          • ememem1  

            sedlovky sa zatial este stale bohuzial seru o dost viac jak vilde nehovoriac o tlmicoch. a s dostupnostou servisu (aspon u nas, u vas je to mozno lepsie) je to horsie jak s vidlami a o dost.

            btw mam uz od marca objednanu vecnum , snad sa jej do buducej sezony dockam.

            • MnemonicJ  

              je to jak píšeš, zdá se mi, že ty sedlovky se serou víc. Asi dostávají dost zabrat, ale za ty prachy bych čekal, že to něco vydrží… Zatím jsem to nerozsekl a asi ještě počkám, i když je otázka, jestli se dočkám nějakého posunu…

              • goofy  

                Moc bych ten posun neočekával. Snad jenom se poohlížet po servisovatelných mechanických verzích. Jak už to tu někdo psal, tak prakticky celou dobu jedeš vlastně na plně zavřeném tlumiči, takže tam ty těsnění dostávají asi solidní záhul.

        • Pili  

          Vymena kola.. nove kolo ma 125mm reverba.. to mam ale 3 tydny takze nemuzu zatim moc srovnavat..

          • MnemonicJ  

            jasně, díky za vysvětlení… Vzhledem k tomu, že revoluce ve vývoji se opravdu konat asi nebude, tak asi budu muset vybrat nejmenší zlo :)

            • Petr L2  

              Proto jsem pořídil Giant :-)

              • MnemonicJ  

                taky giant, hmmm :) Jak dlouho jí máš a jak jsi spokojen?

                • lumyr  

                  mam ji taky od jara (giant), funguje a ja jsem spokojenej. Problem je, že až se posere, tak je to na výměnu patrony cca za 2t. Není servisovatelna jako treba reverb. Na druhou stranu je oprava celkem rychla.

                • Petr L2  

                  Od jara a zatím perfekt

                  • MnemonicJ  

                    Koukám, ze jsou vlastníci sedlovky giant vesměs spokojení, určitě jo zvážím… Díky za info

                    • abel  

                      já ji mám druhou sezonu (verze 2013 bez vedení vnitřkem) a po cca 4000km se podělal lock tj. nedržela dole ani nahoře, v záruce vyměnili patronu. rozbilo se to bez varování, naštěstí 500m od domova. taky doporučuju nechat si pevnou doma do rezervy.

                      ale funguje jinak dobře, stranovej vakl má už z výroby a nezvětšuje se.

                      • MnemonicJ  

                        díky za info, okouknu shopy a něco vymyslím. 4000km teda nejsou nijak extra hodně, ale v záruce ok :)

      • Tehu  

        taky jsem koukal… libi se mi to a to hodne. O dalsi lanko min :-) horsi bude asi cena :-D

        • wilda81  

          Raději dvě lanka než el. kravinu, kterou budu muset nabíjet.

          • Tomínos  

            Koukám stejný ovládání jako u toho jejich el. odpružení, asi to nejde na odbyt, tak to zkoušejí udat jinde :-)

    • Tehu  

      jinak za me mam na jednom biku Giant Contact Switch a na druhym od Specializedu… Oboji fajny. Ale spesl no, je to takovy hulvat s velkym H :-D ale zas prej jedna z nejspolehli­vejsich. v Kazdem pripade dnes bych koupil bud Reverba nebo kdyz levnejsi tak Giantackou.

    • checa.carlos  

      Zdravím má někdo zkušenosti s Foxáckou sedlovkou..?

    • Honzanakole  

      Mám a používám Crankbrothers Kronolog, ale už bych si ji nekoupil. Stála 6tis. Strašně špatně se u ní seřizuje sklon sedla (tzn. jestli je vodorovně atd.) Je k tomu potřeba gumová palička. Utahování je jedním Torx šroubem, kterej už jsem strhnul protože dokud neutahnu úplně na krev tak sedlo prostě nedrží. Musel jsem místo toho Torxu už navařit hlavu z normálního imbusu.

      Jinak ale funguje, když se podaří jednou nastavit sklon sedla a nedostane se upínacího mechanismu bordel, tak není problém. Pokud je sedlo potřeba občas rozebrat třeba kvůli vyčištění tak je to na palici. A už je taky dost vymyčkaná dráha na trubce, která zajíždí, tzn. že když si sednu tak mi sedlo pod zadkem o 3mm klesne a je to takový nepříjemný. Už jsem dovnitř dával takovej doraz abych změnil dráhu o kolik se sedlovka „ponořuje“ a tím se dostal na nepoškozenou část trubky která zajíždí. Mám ji necelé 2 roky.

      Jinak ovládání je na řidítkách.

      Ale to je spíš rada co nekupovat.

      • mr.antik  

        doporučuju včas zontrolovat ty kovové čelisti které drží sedlovku v poloze a včas je vyměnit, než se jim obrousí hrany.

        • Honzanakole  

          To jsem ani nezkoušel rozebrat, ale ten protikus je duralovej tak bych předpokládal, že by se to nemuselo hned tak otupit.

          • mr.antik  

            nevim z čeho to je (asi žádný ultra kvalitní materiál), ale on tam je kromě hliníku i bordel a asi to časem dostane zabrat. 2 roky je celkem zázrak, že to drží

    • elbeNJ  

      Poraďte mi prosím. Uvažuji o teleskopické sedlovce na svého Epica HT. Momentálně tam mám obyčejnou(ne teleskop) Specialized Alloy 27.2mm a potřeboval bych doporučit nějakou teleskopickou v černé barvě, která by se mi tam hodila a hlavně by šla vézt vnitřkem rámu!. Pokud možno odkazy a nějaký cenový rozptyl, ve kterém bych se mohl pohybovat v závislosti na mém rozpočtu.

      • jopny  

        Napadá mě KS http://www.katmar.cz/…-p-3111.html nebo https://www.bike-discount.de/…tpost-259536. U Němců je levnější.

      • wilda81  

        a rozpočet teda je kolik?

        • elbeNJ  

          řekněme do 10tisíc

          • Tina  

            Thomson?

            • bruco  

              V priemere 27.2 mm asi tazko. Ci?

              • gargamel  

                Thomson samozřejmě v průměru 27,2 dělá, jen myslím, že ne s vnitřním vedením.

              • zephyr  

                Mel jsem v planu na novou sezonu poprve vyzkouset a poridit teleskopickou sedlovku. Jak tady ale tak procitam tuto diskuzi zacinam premyslet jestli to ma vubec smysl. Jezdim na Stumpujmper HT, takze jsem omezen pouze na prumer 27.2 kde jak jsem stacil prozkoumat je opravdu omezeny vyber. Stacil by mi i nizsi zdvih, neco kolem 50mm, ale vnitrni vedeni a co nejlehci vaha – (karbon). Nasel jsem zatim jen : Command Post XCP

                Mate s ni nejake zkusenosti? a tipy na nejake dalsi znacky? Diky

                • Lišák  

                  3,5 cm za 450 dolarů? Není to trošku nepoměr?

                  Za mě – skutečně málo zdvihu = nebrat.

                  • snas89  

                    na xc stačí.

                    na epicy navíc špatnej výběr.

                    buď tohle, nebo lev.

                  • zephyr  

                    Je to balik penez no. Letos prave uz maji 50mm verzi. Otazka jestli to bude znatelny rozdil. Ta 35mm verze je ted ve sleve za 270$, coz je ale porad dost a ja bych radeji prefereoval bud tech 50mm, nebo pak asi jedine ta KS no. Otazka o kolik je ta KS tezsi.

                  • ememem1  

                    3.5 resp. 5 cm neni na ciste zavodny bike vobec malo. a priorita je hmotnost. zavisi na co to clovek chce. rovnica cena je priamo umerna zdvihu neni spravna.

                    • Lišák  

                      Jasně, že je nesmysl rovnice vyšší cena = vyšší zdvih. Jenže já nezávodím, a i když nejsem žádný frýrajder, tak 3,5 cm se mně zdá na praktické použití skutečně málo. Pokud je to na závody dostačující, to musí posoudit ten, kdo závodí.

                      • ememem1  

                        a preto sa neda povedat ze sa to neoplati.

                        • Lišák  

                          Dá. Přečti si, co jsem napsal. Zvláště první dvě slova ;-)

                          Za mě – skutečně málo zdvihu = nebrat.

                          • ememem1  

                            nechapes. ja mam taky chrti full na ktorom ale jazdim aj alpenx, obcas po tzv. trailoch a pod. max co fyzicky na nom ide je 10cm, to ale vyuzivam malokedy, realne 5–6, potom sa uz na tom aj tak neda slapat. na ciste zavodnom biku tych 3.5 resp. 5 moze byt viac ako dost obzvlast ak ma prioritu hmotnost. ok dobre, 3.5 je mozno ozaj na hrane, novy model s 5 cm je ale na damy ucel imho dost. a jasne ze je to drahe ked je to cele z carbonu :-)

                            • mastihuba  

                              sak teleskop s vyssim zdvihem stejne pouzivas az tam kde se neslape, tam kde se slape staci tech 3–5. na to je tam ta aretace. :)

                            • Lišák  

                              Ale já to chápu. Psal jsem Za mě, tudíž můj názor. Ten však nemusí být správný. Nicméně pokud by se tady psaly jen 100% pravdy, tak by tady moc příspěvků nebylo.

                • snas89  

                  Ahoj, já jo budu teď dávat pryč a přecházet na kc leva.

                  Kdybys měl zájem, nechám ti ji.

                  Mám tu 350mm (dělá se ještě spodní trubka 400mm). Spodní díl je z karbonu.

                  A já právě kvůli úpravě posedu (sedlo výš) musím jít do něčeho co je ve spod delší, už jsem na limitu vysunutí.

                  Sedlovka je spolehlivá, vakl i po sezóně minimimální. Je to stabilní kontrukce.

                  Chodí dobře, jen v zimě teď nechtěla jít nahoru, řeší se promazáním, nebo výměnou bovdenu. Je to obecně problém teleskopů co jsem pochytil.

                  Už „opraveno“.

                  Jestli jezdiš cx, nebo maratony, tak bohatě stačí. Tzn. dáš dolů a sjezd je daleko příjemnější.

                  Dokonce i já pak dávat běhe těch mál ozávodů co jezdím dost lidí z kopce.

                  Pod kopec přijedeš odpočatější a kopec sjíždíš s větší jistotou.

                  Já se rozhodl pro leva kvůli tomu. že jsem trochu nemotora a ocením ještě větší prostor pro pohyb těžistěm.

    • NěMaB  

      Zdravím,

      pořizuji teleskop a jsem na hraně zdvihu 150 a 125 mm. 150 mm vychází totálně na hranu (bude zasunutá na max v rámu) 125 mm podle tabulky výrobce bude cca 30 mm nad rám.

      Ptám se, je menší zdvih méně náchylný na vůle (menší páka, atd.), nebo nějaká jiná výhoda menšího zdvihu nebo nevýhoda většího zdvihu nebo je to jedno? Předpokládám, že těch 30 mm navíc mi zavazet nebude.

      Díky za postřehy.

      • deadmead  

        Zavazet určitě nebude, na druhou stranu bude v terénu rozhodující o 25mm níž sedlo?

      • mirorek2  

        značka, typ?

        • NěMaB  

          GIANT Contact SL Switch

          • mirorek2  

            150mm se mi vyvaklila do měsíce, následovala reklamace, 125mm je na tom dle mého o chlup lépe, ale nebrat…

            • NěMaB  

              Teda teda to je pro mě první negativní reakce na tuto sedlovku…(nepočítám standardní porodní bolesti teleskopů).

              • pavlik6022  

                to teda určitě není první, jak zmiňuju výše tak vydřená vnitřní noha po půl roce a 1cm vakl na špičce :(

                momentálně na reklamaci

                • pavlik6022  

                  Po ani ne dvou týdnech je nová sedlovka doma. Novější model. Nemá drážky na guferu u pístnice. Myslím že se právě tudy dostaval bordel do sedlovky. Vakl má minimální, rozdíl oproti té co jsem reklamoval je ještě potisk na pístnici. Tak snad už se předchozí problémy nebudou opakovat

                  • PAFIRA  

                    Jak je na to dlouho záruka? Normálně 2 roky?

                    • pavlik6022  

                      jj 2 roky

                      • LM  

                        tj. někde v papírech z reklamace máš uvedeno že záruka na vyměněnou sedlovku je 2 roky?

                        http://www.penize.cz/…spotrebitele

                        A další pravidlo, na které je třeba myslet: když vám v rámci reklamace prodejce zboží vymění, nerozbíhá se automaticky nová dvouletá záruční lhůta, dál běží původní záruka. Pokud se tedy s obchodníkem nedohodnete jinak. Nový občanský zákoník už totiž neobsahuje výslovné ustanovení starého zákoníku, podle něhož od výměny běžela nová dvouletá záruční doba. Proto dobře promyslete, jestli neupřednostníte vrácení peněz a věc si nekoupíte znovu.

                        ps: sorry za OT

                        • pavlik6022  

                          samozřejmě, 2 roky na novou, vyreklamované běží záruka od koupě původní

                          • pepino  

                            Záruka se prodlužuje o dobu v servisu, ale při opravě

                            Aha a nově „Na vyměněnou věc či součástku neběží nová 24měsíční záruka, jak tomu bylo dříve.“ dobrej oser.

                            Jo to je reakce 4 měsíce stará.

              • mirorek2  

                tento model a ročník 16 je totální ojeb a vyhozené prachy, za 5699,– už ani náhodou. Vevnitř není nic, krom patrony a zmršených futer. Měl jsem v ruce 4 ks, 2 jezdil a vyreklamoval, jeden měl vakl už vytažen z krabice, ještě to chceš?

                • pavlik6022  

                  jak jsi to udělal, reklamace a vrácení peněz? Nebo výměna za nový kus?

                  • mirorek2  

                    nový kus, podruhé nový kus a prodej celého kola i s novým bazmekem

                    kupováno od borců z Třince, řešeno s progresem, reklamace bez problémů

                • mikš  

                  mám 150 už rok a jsem s ní spokojenej.Malá vůle od novoty,ale v provozu o ní nevím,předtím jsem měl 125 a stačila bohatě,větší zdvih není takový rozdíl

                  • pavlik6022  

                    měl jsem 2 ks Hilo, Reverb a ted Giant , Seřadil bych je co se týká blbuvzdornosti takto , 1– Hilo ,velká mezera , pak následuje Giant a nakonec Reverb. Nic to nemění na tom že Giant se třeba po hodině ježdění v dešti v Jedovnici úplně seknul a přestal vyjíždět, bohužel i zajíždět a pomohla až kompletní rozborka, vyčištění a promazání.O dalších minusech jsem už psal (vakl a vydřená pístnice) Reverb se zase pořád propadal – pomohlo až opakované přetěsnění a pak už šel raději z domu. Hilo naprosto bez problémů několik sezon na 100% funkční

                    • tonik666  

                      Reverb se mi obcas pokazil tak ze ufoukl a uz nesel dohustit, pomohlo az rozebrani-slozeni.(bez vymeny tesneni). vevnitr je pry nejaky zavit co se povoluje a jde blbe zalepit protoze je mastny od montaze jak pres nej odteka prebytecny olej.

                      mimo tohoto mi reverb fungoval pekne. vnejsi vedeni, 2ks.

                      • pavlik6022  

                        mně na něm dost vadilo ovládání, po každém vytažení sedlovky odvzdušnovat…

                      • mirorek2  

                        reverb je náchylný na vytahování rukou za mrazu do horní polohy. udělal jsem to jednou, když přestal vyjíždět, od té doby byl v hajzlu i přes 4× komplet servis. pak šel z domu, neměl jsem nervy na to věčné vytíkání a odvzdušňování po každém prdu. Vakl po roce byl poloviční oproti giantu, který klepal a cvakal jak heblo za 15 stovek. každopádně konečně mám se sedlovkama vyřešeno a klid!

                        • NěMaB  

                          Jo to asi máš nebo ti to aspoň přeji…

                        • tonik666  

                          reverb je nachylny na vytahovani za sedlo v jakemkoliv pocasi. jeho zamykaci mechanismus neni delany tak, aby udrzel kolo. nebo mozna je, ale nema na to.

                          ja mel vnejsi vedeni. ted mi konecne doslo proc si nekdo koupi dehy kit od bokeyoku:))

                    • mikš  

                      mám na ní duši a je slušně promazaná tak jí bláto nevadí,duše skoro není vidět

                  • sibicz  

                    Já jsem tu stopadesátku koupil na začátku ledna taky už s mírnym vaklem. Byl jsem to projet maximálně tak dva kilometry, a to ještě v hadrech do dílny, ale o tom vaklu jsem nevěděl. Čas ukáže, co to vydrží.

                • NěMaB  

                  Co na to říct, od dalších třech lidí jsem slyšel jen klady, moje cena 4600,– co se týče poměr cena výkon přijde mi to pořád jako dobrá varianta. Samozřejmě tyto negativní recenze mě trochu odrazují nicméně v této cenové kategorii (vedení rámem) zatím nemám konkurenta, nebo koho postavit proti Giantu? Co se týče poruchovosti 150 mm vs. 125 mm je to jedno nebo pocitově se 125 mm méně kazí?

                  • mirorek2  

                    kup si to, chceš to, máš to mít:-)

                    nebral bych to ani za litr, to myslím smrtelně vážně, mě na kole nic klepat, cvakat a vaklit nebude…

                    kdyby se mi to vysralo na dovolené, kde bych pak sháněl náhradu, není to command post, aby si to člověk nastavil rukou

                    raději bych za 4ku vzal kind shocka s páčkou pod prdelí… ne vážně jsem na sedlovky nasraný:-)

                    aspoň pak mohu s klidem říct: já ti to říkal…

                    • mikš  

                      nejezdi na kole! jestli se někdy zrakvíš múžu říct-já to říkal :-)

                      • mirorek2  

                        vždyť to píšu, jsem na sedlovky nasraný obecně:-)

                        • kyl  

                          Teleskopku vlastní výroby jsem měl na kole před 20 lety.Tyhle nedotažený a předražený dreky bych nechtěl ani zadarmo.

                  • tonik666  

                    bazaroveho reverba. ten se da aspon servisovat

                    • pavlik6022  

                      jako vtip dobrý, a ještě z bazaru, super nápad !

                      • tonik666  

                        jako proc? reverb z bazaru je stejne (ne)funkcni jako novy, s tim rozdilem ze usetrim na cene a pripadne si necham z repasovat za penize, coz trva kratsi dobu nez resit reklamaci s dovozcem.

                        reberby mam doma 3 a vsechny v podstate pekne funguji. jen obcas utecou (za chladneho pocasi kdy jsou dele stlacene)

                        • Carloss  

                          Ale jinak fungují spolehlivě :D Občas bývám nasranej na Tmarsku, že má jen 11cm zdvihu, pak si ale pročtu nějaké vlákno o teleskopkách a jdu se jí zas omluvit :)

                          • Concorde  

                            Třeba mně všechny reverby sezonu vydržely, pak jsem udělal preventivní servis (stejnětak jako u tlumiče nebo vidlice) a nikdy nebyl problém.

                            • LM  

                              Co si mám představit pod pojmem „preventivní servis u Reverba“?

                              • mr.antik  

                                vymenu těsnění a odvzdušnění… pouzdro když je potřeba. Mně reverb maká taky spolehlivě… pár mm pružení byl signál na preventivní servis cca po 1.5 sezony

    • Nutribird  

      Zdar mám Giant 125 mm a zatím dobrý. I když to zhnojím, zatím žádný problém, ale udržuji objimku vysunovací části plnou vazelíny. Po jízdě otřu špínu a ok. Neustále je na ní film a zatím se mi žádný bordel dovnitř nedostal. Není ani škráblá a chodí pěkně i v minusech.

      • Petr L2  

        Co za vazelínu tam dáváš?

        • Nutribird  

          Značku neznám, to co dostanu zadara.

        • NěMaB  

          Ty jsi jak spokojený s GIANT?

          • Petr L2  

            Nemám důvod si stěžovat, naprostá spokojenost, mám první generaci, vakl jemný, stále stejný, chodí perfektně. Být dostupná i v menším průměru, dám si jí i na HT :-)

            • NěMaB  

              Ta první generace snad asi fungovala s druhou není skoro nikdo spokojený…co tak chvilku čtu, pokukuji, tak pocitově je teleskopická sedlovka (obecně) co se týče funkčností a spolehlivosti tak 50:50. To je teda hnus, při průměrné ceně 6–8 tis. a myšlenkou toho, že rok po záruce se mi vysere a budu měnit např. patronu (GIANT) za 2 tis. tak je to pro mě neuspokojivý stav (a to nezmiňuji, pravidelný servis).

              • Petr L2  

                Pořád je lepší výhled výměny patrony, kterou zvládne i dítě, než nekonečně se opakující servis jako je realitou u konkurence 

          • PAFIRA  

            Měl jsem první generaci a spokojenost,mám druhou generaci a taktéž spokojen

      • Martinson  

        Objevil jsem ochranu teleskopu https://www.bike24.com/p2144673.html , ale protože to sem nikdo nedováží tak jsem vykutil ze starý duše něco v tom stylu.

        Na sedlovku líta strašně svinstva, teď o dost lepší.

    • dopi  

      A co transfer? Už má někdo zkušenosti?

    • svobikk  

      Já měl za 3liry vak už po vybalení z krabice, ale chodila jak měla. Nebyl problém. A zdvih gigantický. Za mě můžu doporučit. Měl sem ji rok a vakl se nezvětšoval.

      MIGHTY – 30,9

    • Sunshine 29  

      Jak už padlo, srat se bude všechno. Měl jsem Da Bomb Cannon R, bez problému jezdí pořád (3 roky), v každém počasí. Reverb, vnější vedení, už nikdy víc, aktuálně Fox Transfer a pohoda, jezdí i v mínusových teplotách, příjemně vyřešené vedení lanka…

      • dopi  

        Jak dlouho jezdíš toho Foxe? Jaký je vakl, případně nějaký problém? Asi do něj půjdu, teď byl za lepší cenu na koloshopu, bohužel tak už delší dobu nemají páčku pro 2×/3×..

        • Sunshine 29  

          Mám ho od konce léta, nemá moc naježděno, ale chodí moc hezky, vakl je neznatelný…

        • Tina  

          Taktiež jazdím Transfer. Porovnanie s ničím iným nemám. Avšak funguje krásne a zatiaľ bez problémov.

        • goofy  

          Mám taky Foxe, Performance verzi. Zatím mám ale najeto nula nula prd. Neboli tři asi hodinu až hodinu a půl dlouhé vyjížďky.

          Plus je, že zatím chodila bez problémů i v zimě (pokud se –6°C dá říkat zima). A dále se mi líbí regulace rychlosti vyjíždění dle zmáčknutí páčky (ale možná to mají i ostatní sedlovky).

          Mínus je, že už má lehký vaklík od výroby.

          • Sunshine 29  

            Ta regulace je příjemná, na to jsem zapomněl.

            Mám Factory, ale na chod to nebude mít vliv..

            • nostro66  

              Tak regulaciu rychlosti ma aj KS LEV, akurat mi to prijde ako zbytocna ficura. Pri jazde neriesis, ze teraz sa vysun rychlejsie a teraz pomalsie, na to nevidim dovod.

              • Sunshine 29  

                Občas je fajn mít sedlo níž, ale tak, aby jsi mohl efektivně šlapat, pak je to pomalejší doladění fajn.

                • nostro66  

                  Hmm, to mas pravdu… Akurat ja to nejak nevyuzivam, skor pouzivam sposob, ze sadnem na sedlo, dam plnu hore, a podvihnutim sa si nastavim pozadovanu vysku. Tak som sa naucil, kedze som nevedel odhadnut rychlost zdvihu pri danom zatlaceni na packu :)

                • scret  

                  presne tak.. Taky to tak vyuzivam..

              • wetapg  

                S tou rychlostí výsunu nevím, nevím..

    • alo  

      co nová Ks eten, 175mm mechanické funkce?

      http://www.pinkbike.com/…ow-2017.html

      • Ice601  

        Bych rád viděl ty mechanické funkce.....zatím jen zmínka, chtělo by to nějakej „řez“ :-)

      • logoman  

        Vytahovat si sedlovku rucne i nahoru mi prijde jako kravina, lepsi nasetrit na normalni teleskopku.

      • Jarda636  

        Ks eTen mám doma ve zdvihu 100mm. Jezdí to 45 kg syn. Ze začátku měl problém ji domáčknout až dolů.

        Po sezóně trošku drhla,tak proběhla kompletní rozborka.

        Uvnitř byl dost bordel a vlhkost. Samotná patrona nelze rozebrat, je zalisovaná.

        Je dobrý udržovat ovládací páčku v čistotě, ráda se zasekává. Mírný vakl je od začátku a zatím se nezvyšuje.

        • scret  

          takze vlastne jeste vetsi sragora nez lev:))

          • Jarda636  

            No nevim jestli vetsi. Pri jezdeni na singlu dostala radne nazrat vody a bordelu.

            A velice jednoduse lze oservisovat.

            Vubec netusim co je v patrone, ale jestli je zamek mechanickej tak by to bylo super.

            Stala 3000,– coz celkem jde.

            • scret  

              ja uz bohuzel asi neverim nicemu od KS… kor kdyz neumej vyrobit ani novy dildo skoro za desitku:(

              Jsem zvedavej, kolik da ted Lev po ty reklamaci… pocitam, ze na konci sezony bude zas v riti…

              • Jarda636  

                Bohuzel je to tak. -((

                • scret  

                  je zvlastni, ze lidi z tech teleskopu nejsou uz nas..any… A vyrobci to evidentne vedi…

                  Dat desitku za vidli, ktera nebude po sezone fungovat, typicky problem novejsich RS vidli kvuli blbejm tesnenim, tak lidi skacou do stropu a u teleskopu s tim proste kazdej taknejak pocita:(

                  • Jarda636  

                    Proto jsem koupil eten za 3000.

                  • Macik  

                    Obecně vzato je mezi teleskopickou sedlovkou a vidlí zásadní rozdíl. Zkus jezdit sezónu se zamčenou vidlí a uvidíš jestli to vydrží ;-)

                    • Carloss  

                      to obhajuje skutečnost, že výrobci jak diví pouští do světa polofunkční dreky?

                      • Lišák  

                        Když to lidi kupují, tak není problém, ne?

                        • Carloss  

                          to je druhá strana mince.. já to nekupuju, ale vadí mi, že není dostupné něco spolehlivého se zdvihem vyšším než marska a s cenou pod 10 000kč

                          • mirorek2  

                            spolehlivé a dostupné na trhu něco je, vyšší zdvih to má taky, je to ovšem trochu dražší:-)

                            • ememem1  

                              a co konkretne mas na mysli? ja viem len o jednom – vecnum, dokonca som sa toho po troch rokoch na cakacke aj dostal ale medzitym som si to rozmyslel. stoji to tolko co dva reverby, ma to preslo. mam jeden, zatial funguje, ked sa posere vyhodim a kupim druhy a furt som oproti vecnumu nic nestratil. jedine co ma sere je potencionalne posranie sa na viacdnovej akcii, v tom ma vecnum jasnu vyhodu, vzdy to ide manualne dat do najvyssej polohy a fungovat jak klasika.

                              • gargamel  

                                On stojí reverb 5tis, že se vejde 2× do vecnumu?

                                • ememem1  

                                  vecnum + objimka + posta stoji radovo 4 stovky, reverb sa.da novy zohnat za dve, ok tak mozno je to o 10*% drahsie.

                              • mirorek2  

                                reverb stojí pořád 10, i nová verze má své chybky(vakl, cvakání rovnou z krabice:), na zkušenosti po roce provozu jsem docela zvědav, ale už tomu jako výrobku nevěřím

                                fall line sojí 13 a něco, ale mám ji půl roku a bez chyby, není to ani náhodou podobné ničemu, co jsem měl na kole a to je opravdu neprodávám. ve finale je mi fuk jestli to stojí 10 nebo 15, chci kvalitní výrobek což reverb a už vůbec giant není. není to rozežranost, po dvou letech laborování se sedlovkama a výseru na dovolené už to nestrpím. FL si klidně vytáhnu ručně, kdyby se vysrala vzduch část, servis doma, mám pocit, že je to spíš výrobek z jiného světa než ty předražené marketingem vyhnané sračky.

                                kdybych FL koupil hned, ušetřil bych si spoustu nervů:-) a nasranosti na všechny sedlovky

                                • ememem1  

                                  reverb je na nete bezne za cca 200e, na bazaroch funglovky od ludi co tomu neveria 120e.

                                  posranie sa na dovolenke resp. viacdnovej akcii je bohuzial najvacsi problem teleskopov. a okrem toho vecnumu neni nic co by sa dalo na nudzovku manualne poriesit.

                                  • mr.antik  

                                    https://www.bikerumor.com/…o-Collar.jpg

                                    to stříbrný je ta nouzovka…

                                    • LM  

                                      Zajímavé že marketingově je to pojaté poněkud jinak :-)

                                      The Reverb Enduro Height Collar from RockShox lets you limit post travel. The machined aluminium hinged clamp means it couldn't be easier to fit.

                                      Ale jako nouzovka do batohu asi dobrý.

                                      • doubleingram  

                                        Hele ale ta objimka podle me poskrabe povrch teleskopu po instalaci a pouzivani, je to kov na kov.

                              • mr.antik  

                                K reverbu jsi dostal takovou stříbrnou objímku, právě pro tyhle případy.

                                Ale stejně nečastjěší závada na reverbu je postupný zavzdušňování, takže pružení o pár mm…

                          • tonik666  

                            Transfer od Foxu vypada ze by mohl splnovat kriteria. bikeyoku revive skoro taky

                          • Macik  

                            Moc to hrotíš. Můžeš jezdit s pevnou, ne? Nebo druhý extrém koupit si sedlovky dvě, abys měl náhradu za tu v servisu :-) Myslím ale, že by ti mohla vyhovět sedlovka od Tominose. Po té, co mi tu mou (jedna z těch prvních testovacích) předělal v létě na tehdy aktuální stav vývoje, k ní mám dost kladný vztah. A zdvih? 18 cm přece B-)

                            • Carloss  

                              nic nehrotím, jezdím marsku, ale má málu zdvihu na „trialové“ pasáže. Jiná stejně rozumná volba zatím neexistuje

                    • scret  

                      me je to samozrejme bsechno jasny, ale… To neznamena, ze za desitku dostanes vyrobek, ktery funguje jen velmi omezenou dobu…

                  • kyl  

                    Já se spíš divím že někdo to ještě za ty prachy kupuje.

                    • scret  

                      a mas nejakej jinej navrh?:)

                      • Tehu  

                        To by mě taky zajímalo :D

                        Pac mě taky točí jak se všechny serou :D

                        Počet reklamaci, nebo servisu co jsem jezdil a jezdí kámoši:

                        Reverb 2ze3ks v okolí za 3roky užívání.

                        Giant 3ze6ks v okolí během tří let.

                        Spesl 0z1ks během roku.

                        • tonik666  

                          To není nijak překvapivé. Mě spíš štve, že třeba Reverb, i když ho servisuješ preventivně, pak nevydrží sezónu bez servisu. Uvidíme co 9point8 a Revive. Pár 9point8 už se taky lidem rozbilo (i jedna tady na foru), uvidíme zda je procento problémů menší než u reverba. Z Revive mám zatím dojem, že ji vymýšlel génius, tak jsem na to fakt zvědavý.

                          • logoman  

                            Co se na ni rozbilo?

                            • tonik666  

                              Kadettovi přestala držet, a nefungoval mu ani reset zámku. Psal to tu v jiném vlákně.

                              Já jsem záhy zlomil stavěcí šroub na ovládání – musím říct, že ten jejich ThumB je fakt blbý ovládání a pochopil jsem proč si lidi kupují ovládání pd jiné značky – vědět to dřív, koupil bych si páčku od Wolftooth (53E s ispec) nebo BikeYoke Triggy (75E s ispec:(

                          • doubleingram  

                            Mne Reverb fungoval bez servisu celou sezonu ok, ano, jednou nevyjel, ale jinak zatim zadny problem. Mam ho dat na posezonni servis, nebo se na to vykaslat, kdyz funguje ok a radsi do toho nevrtat?

                            • tonik666  

                              Dokud funguje, nevrtej se do toho.

                              Ignoroval bych i drobné pružení 1–2mm, kdyby nastalo. Řešit se vyplatí až zásadnější věci, jako že skape komplet a přestane držet.

                              • doubleingram  

                                Dik, to jsem si myslel.

                                • Macik  

                                  Já Reverba dával na servis po třech sezónách, kdy se začal zasouvat o cenťák a to už bylo na šlapání dost nepříjemný. Je ale třeba říct, že ho nevozím v zimě, to jezdím na jiným kole s jiným teleskopem, takže by se dalo říct, že mi Reverb vydržel 3 sezóny v podmínkách, které jsou podobné těm kalifonským, na které byl zřejmě primárně konstruován :)

                                  Servis byl dost nákladný, až mě to překvapilo, ale podle toho, co poslali zpět, tak u Žitnýho vyměnili tak půl vniřností. Jsem jenom zvědav, jestli vydrží zas tři sezóny, nebo jestli se vysere po zdejším servisu dřív. Ty tři roky mi přišly OK.

                      • kyl  

                        Jezdilo se bez toho,jezdilo…

                        • scret  

                          na cem jezdis? Myslim kolo… Urcite mas nejaky HT s pevnou vidlici a na veckach, z 90tek, coz?

                          • kyl  

                            8,5kg karbon,pevná vidlice,kotou­čovky,další je hliník s Epiconem a kotoučovky a silnička.

                            • mr.antik  

                              tak i tam bych teleskopku klidně dal jestli to občas pošleš do terénu

                            • scret  

                              pak tvuj nazor zcela chapu:))

                              • kyl  

                                Namlsali jste se něčeho na co se nedá spolehnout.I kdy­bych měl odpovídající kolo,nekoupil bych si to ale raději si vyrobil vlastní.

                                • mr.antik  

                                  ale no tak zas tak hrozné to není… mě třeba nenechala teleskopka ve štychu nikdy. Pevná sedlovka 2×.

                                  • LM  

                                    Zajímalo by mne, jak tě může nechat pevná sedlovka ve štychu. Povídej, přehánej :-)

                                    • mr.antik  

                                      bohužel teda bohudík nic dramatickýho, prdnul šroub (jednošroubová easton)…

                                      jednou asi 15km od domova, podruhý v bikeparku, pak jsem ji zahodil

                                  • kyl  

                                    Tak to máš asi jak já s brzdama Avid,prostě bez problému…

                          • kyl  

                            Něco jako teleskop s 100mm zdvihem jsem měl na kole už před rokem 2000 a vlastní výroby.

                            • tonik666  

                              s ovladanim tak ze zastavis, povolis, zasunes, utahnes, naskocis a jedes dal?

                              • kyl  

                                Byl to ocelák koupený v roce 1993 a než jsem ho vyměnil po 7 letech za hlínu,předělal jsem rám původně na odpruženou sedlovku,ale po výměně pružiny za slabší to fungovalo jako mechanickej teleskop.Samotná sedlovka byla ze silnějšího materiálu a měla na spodním konci vyfrézovanou 100mm drážku přes obě stěny,frézou o průměru 6mm.Rám měl provrtanou sedlovou trubku asi 130mm pod horní rámovkou a otvorem procházel skrz sedlovku kolík.Fixovaný byl objímkou z blikačky.Pod sedlovkou byla pružina a plynulá změna výšky byla fixována rychloupínákem sedlovky.

                                Se silnější pružinou(ze vzduchovky) to při povolení rychloupínáku fungovalo jako odpružená sedlovka se 100mm zdvihem.

                        • mr.antik  

                          taky pěkně nahovno furt slejzat..... se divim že někdo ještě neudělal T-marsku akorát vprostě ve větším provedení…

                          • Carloss  

                            jj.. to by řešilo všechny problémy.. přitom je to kurva tak jednoduchy..

                            • mr.antik  

                              a v prostředí čínský hromadný výroby uplně v pohodě

                              • Carloss  

                                a jestli ses díval, tak novou udělali jen jako 120mm zdvihu, vedení bowdenu od zámku sedla a zámek s offsetem.. uplně nakokot

                                • mr.antik  

                                  zvětšili aspoň pruměry kvuli namahání všeho?

                                  • Carloss  

                                    nějaké info je na konci vlákna o marskách. Ta poslední verze bez offsetu kterou mám má větší kluzná pouzdra a je zatím super( kromě zdvihu a tomu, že do rámu 30.9 musím mít sedlovku 27,2 s redukcí), verze předešlá furt maká a mám na ní naježděno hodně- na zimáku, jen má teda slušnej vakl.

                                  • vana.i  

                                    Ja ji včera rozebral (verzi s prohnutou páčkou) a kluzná pouzdra si představuju jinak. Já tam našel jenom plastovou čepičku. A vymezení bočního pohybu na tři plastová pérka, která mají kolem sebe pro lepší pohodlí dost místa. Však je to taky na pohybech sedla poznat. Jsem si myslel, že vůle nějak vymezím, pouzdra vyměním, ale moc mě nenapadá jak, aby bylo možno sedlovku stále rozebrat. Zavřít, jezdit, vyměnit (podle rozpočtu a tolerance za stejnou nebo jinou).

    • MrtweyUbrus  

      Už je nějak doladěná finální podoba sedlovek od T.Mintála?

      Před rokem byl článek na Bikeandride a od té doby ticho po pěšině.

      • jopny  

        Tom má facebook stránku „TS sedlovky“, kde jsou fotky. Lze toho dost najít i v některých vláknech o teleskopech, kam i on sám něco napsal.

        • NěMaB  

          Jo ale abgrejdovana verze není ne?

          • Tomínos  

            Bohužel mylně jsem předpokládal, že věta „po novém roce na to budeme mít čas“, znamená po novém roce to doděláme, ale pomalu se to hýbe, až bude nějaký výraznější posun, hodím další informace na FB. :-)

    • Zelecz  

      Tady snad nikdo nevozil XLC … cena krásných 4tis (cca) a údržba nulová!!!!! Jen je potřeba vyměnit páčku co je na řídítkách protože nevím,který idiot ji dělal ale je úplně na h… já osobně vyměnil za páčku crankbrothers + jsem dal teflonové lanko a teleskop fungoval 2 roky naprosto spolehlivě bez jediné závady! a to můžu říc že jsem s ní jezdil zimu,bordel,hu­mus,tropy a kdoví co ještě. Takže na to že stála pár korun a fakt jsem se obával tak bych neváhal a klidně si ji koupil znovu.

      kdyžtak odkaz: https://www.kupkolo.cz/…deni_z99736/ – dělala se i s vnitřním vedením kdyžtak zkus poptat na elitebikes.sk tam jsem ji já kupoval

      • pumpy  

        XLC mam take jak je na tom se servisem ? je to snadne – delal jsi ho uz ?

      • pavlik6022  

        tak vypadá schopně, ale 27,2 mm třeba v rámu 31,6 vypadá blbě, navíc malý zdvih

        edit – beru zpět, našel jsem i 31,6 mm

    • PAFIRA  

      Někdo na prodej nějakou páku ovládání?

    • ememem1  

      btw co znamena pri reverbe

      diameter – length – travel – remote control: Ø 30.9 mm – 340 mm – 100 mm – top left / right below

      top left / right below

      • gargamel  

        páčka levá horní/pravá spodní

        • TJK  

          packa je stejna.. resp. je to jeden ze dvou moznych typu.. a tento konkretne pozicne vychazi vlevo nahore (nad riditky) nebo vpravo dole (pod riditky)

    • l-e-t-o  

      Pročetl jsem si už spoustu témat o teleskopických sedlovkách a furt nevím kterou.

      Budu s nějvětší pravděpodobností teď na jaře kupovat Bandita 475 a dostal jsem se do slepé uličky právě s vyhýžďovací sedlovkou.

      Dle témat a příspěvků se všechny serou, popřípadně ty, které fungujou, jsou ukrutně drahé (9point8).

      I když zatím moc zkušeností se sedlovkou od Tominose není, tak vypadá asi jako vhodný kandidát.

      Navíc když teď už skoro každá značka na trhu dělá svoje sedlovky.

      • Neoš  

        A co tahle? Psali, že bude mít záruku 3roky a Trek ji dává na svoje lepší kola. Na „levnější“ kola dává KS eThirty Integra, tak třeba ta jejich Bontrager Drop Line bude fungovat. Je jen pro průměr 31.6. Cena 7600,– i s páčkou.

        http://www.trekbikes.com/…ine/p/13873/

      • TJK  

        z vyse zminenych duvodu jsem bakonec vzal performance FOXe… ale pokud by ti nevadilo ovladani hydraulikou… imho prepracovany reverb nebude vubec spatna volba… z tech levnejsi pak Giant contactswitch SL… ale jaou lidi kterym se pp case vydrela… kamos ji ale mel celou sezonu bez jedinyho problemu… akt. to patri k nejlevnejsimu pominu li nabidky noname cinanu…

        tomova sedlovka je top v tom, ze je blbivzdorna mechanika kterou rozdelas i na trailu a opravis klackem, kapesnikem a lzickou :-D jen si budes muset nechat udelat uchyt na vnejsi vedeni… RB ma nativne diru na integr. ovladani sedlovky

        • l-e-t-o  

          právě ta „blbuvzodrnost“ se mi hodně líbí. Nepotřebuji mít hydraulickou sedlovku, když mechanická funguje jak má.

          Nad Foxem jsem taky uvažoval.

        • Tomínos  

          Ale prý se dá domluvit dodělání navářek. Sedlovka je sice blbuvzdorná, ale nejdřív se musí vyrobit :-(

          • TJK  

            ano myslim ze se to domluvit da… na cem ti to ted stoji? kapacity obrabeni?

            • Tomínos  

              V podstatě jo, potřebuju udělat dvě operace na CNC frezce a bez nich se nehnu dál, tipl bych si tak 8–10 hodin práce stroje a bez nich se nehnu dál :-( Snad v pátek a sobotu (zase budu mít romantický víkend:-))

          • mastihuba  

            ja dokazal opak :)

        • l-e-t-o  

          Nakonec vyhrála Race Face Turbine ;)

          Na Chainu teď mají dost velkou slevu, takže to byla jasná volba.

      • tonik666  

        Revive. Je sice dost drahý, ale ne tak ukrutně jako 9point8.

        • ememem1  

          nic v zlom ale on sa pyta na dlhodobu spolahlivost. kolko mas na tom najazdene?

          • tonik666  

            já nic, a z koncových uživatelů nikdo nic. Dle kusů, které měly na testy různé bikové servery na minulou sezonu dopadá velmi dobře.

            Fox Transfer je na tom podobně, stejně tak jako různé updatované (reverb) a přepracované sedlovky – která je na trhu ve stejném designu třeba 3 roky?

            Důležité je, aby se principielně nekazila (tj. záleží na jakém principu funguje), aby neměla nějaký zásadní zádrhel o kterém se ví (např. vydřené gianty) a aby šla dát snadno do kupy když se něco pokazí (dostupnost dílů etc…)

            • TJK  

              ja bych dneska i veril prepracovanemu reverbu.. on vzdycky umrel jen na vnitrni tesneni.. po prepracovani a zvetseni tesnicich casti IFP a zbytku, bych rekl ze se zakladnim servisem a spravnym pouzitim by to mohla byt velmi dobra sedlovka s dlouhou zivotnosti… jinak FOXe jsem bral proto, ze mi Reverb nesedi hydraulickym ovladanim a FOX vysel krapet levneji (performance)… s DeHy packou uz je ale i Reverb blbuvzdornejsi…

              • tonik666  

                Koukal jsem na uzivatelske recenze prepracovaneho Reverba (myslim ze na CRC) a prvnich par lidi psalo ze se jim hned pokazil, takze jsem ho s ohledem na vysokou cenu (11k kc) vyradil.

                • TJK  

                  aha.. tak o tom nevim.. no a cena koukam taky poskocila zase do nesmyslu

            • ememem1  

              to je v rovine velkych teorii za 400E

              • tonik666  

                Kdyz se podivas na to jak je Revive vymysleny, tak funguje na uplne jinem principu nez vsechny patronove. Nema oddeleny vzduch od oleje, ale ma je v jedne komore ktera funguje jako spojene nadoby. ted design je genialni a hlavne nema IFP, na kterem vzdycky odeslo tesneni.

                • TJK  

                  jj to je prave ten nevetsi problem modernich sedlovke.. fungujou na principu i vicenasobneho IFP a diky vysokym tlakum je tam obrovsky zatizeni na tesnici casti a zaroven i obrovsky tlak na bezchybnost vyrobku… i Revive je ta vyhoda spojenych nadob a rozdilu stalictelnosti vzduch/olej a pro zavzdusneni ktery je vzdycky pritomny maji ten prepousteci ventil.. takze maji principielne jen velkou natlakovany 2 plastovy tlumic… je to vcelku jednduche reseni ktere by mohlo mit dobrou zivotnost

                • ememem1  

                  jasne, teoreticky to jedobre, jak to bude fungovat uvidime.

                  • Neoš  

                    test na BikeYoke Revive http://www.mtb-news.de/…ariostuetze/

                    • ememem1  

                      ja hovorim o dlhodobej spolahlivosti, za mesiac sa pravdepodobne nepokazi nic.

                      • tonik666  

                        3 mesice pouziti v zime do –15 mi prijdou ok

                        dost sedlovek se pokazi pri druhe jizde, neco snad odeslo i pri testu (nevim co)

                        • ememem1  

                          to su naopak idealne podmienky na test, ziadne blato, vhko, prach a jazdis podvedome pomalsie a opatrnejsie :-)

                        • nostro66  

                          Je to presne naopak ;) V zime tu sedlovku nezasieras blatom a prachom.

                    • LM  

                      Supr test, konečně jsou tam zmíněné i nějaké nevýhody tohoto řešení:

                      (google translate GE@EN + pár úprav ať to dává větší smysl):

                      A special feature is noticeable to us during the test: If the support is rotated in the retracted condition so that the head is not the highest point of the support, air passes through the actual venting path into the oil chamber. Then the support springs and must be vented. Depending on the biker, this is more or less frequently the case, we happened in practice in the following situations:

                      • when riding in the car (lying, with the front wheel removed)
                      • while passing the turnstiles and locks, pushing the bike on the rear wheel
                      • when pushing extremely steep stairs or paths with two rails on the rear wheel
                      • in the lift when the bicycle is suspended on the front wheel
                      • when the bike is placed upside-down (here, the situation is avoidable by the saddle being extended before)

                      Takže pokud máte kolo často položené na bok, tlačíte ho po zadním kole, tlačíte do velmi prudkého kopce/schodů (nejspíš), věšíte ho za přední kolo nebo pokládáte řídítkama/sedlem na zem, tak budete odvzdušňovací páčku používat každou chvíli. Ten první prototyp kde se to odvzdušňovalo stiskem tlačítka (a nebyl potřeba inbus) byl v tomto ohledu mnohem víc user friendly…

                      • tonik666  

                        Důležité je zmínit, že se to zavzdušňuje POUZE pokud je sedlovka ZASUNUTÁ. Takže stačí vysunout.

                        • Carloss  

                          takže zase napiču řešení..

                          • kyl  

                            Jak překvapivé…

                          • tonik666  

                            Podle mě to není napiču.

                            Může se zavzdušnit, pokud je zasunutá a hlavou dolů. Tj. při běžném položení kola se ti to nestane. Výrobce psal že během vyjížďky se sedlovka nikdy nezavzdušnila, ani v testu ne. Ddvzdušnění je operace na 5 vteřin.

                            Ale já jsem zaujatý, když ji mám doma :) Uvidíme zda v dubnu změním názor.

                            • Carloss  

                              Já třeba dávám kolo do auta naležato se zasunutou sedlovkou, prostě bych za ty peníze chtěl produkt který funguje bez ALE. Jako ideál výkon/hmotnost vidím plynovou patronu a mechanickou aretaci kolíkem. Nic jiného zatím zjevně nefunguje.

                              • tonik666  

                                To nemá žádné ale. Vyndáš z auta a ventilem odvzdušníš. Probíhá to tak, že sedlovku vysuneš, otočíš ventilem a zasuneš.

                                • Radek Broz  

                                  Fakt ti přijde ok to dělat po každym vyndání z auta???

                                  • tonik666  

                                    Jak jsem tu uz psal, je to stejne narocna operace jako nandani predniho kola, ktere taky do auta sundavas.

                                    • Breakpain  

                                      Pak už to pro mne není moc komfortní řešení ⇒ proto střešní nosič :) …

                                      Sedlovku mám lankovou, ale bůh ví – zatím všechny co jsem měl se pěkně dodrbaly … po letech tomu dávám novou šanci … Jesli se to do roka zase podělá, tak to vzteky rozcupuju a vracím pevnou …

                              • krabica  

                                +1

                        • kliiima  

                          Ja bych to spíš viděl tak, že se může zavzdušnit, pokud v některé z těchto poloh člověk zmáčkne páčku na vysunutí. Jinak to nemá jediný důvod, proč by se to zavzdušnilo, protože ten spodní ventil je zavřený…

                          Stejně jako s brzdama, ty se taky při vydělaným kotouči mohou zavzdušnit pouze v případě, že člověk mačká páku, jinak ne

                          • LM  

                            Ehm, hned pod tím seznamem co jsem dal výše je v originalním článku vloženo krátké video, kde jsou ukázany 3 způsoby (no spíš jenom 2) jak sedlovku lehce zavdušnit – ve všech případech týpek na páčku vůbec nešahá! ale má sedlovku zasunutou.

                            A ano, odvzdušnění je akce na 5 vteřin ale jenom pokud máš ten inbus po ruce (týpek vozil multitool v kapse u bundy, což bych teda nechtěl – radši ho mám v batohu co nejdál od těla stejně jako ostatní tvrdé či ostré věci :-)).

    • snas89  

      Přidám dotaz,

      na epica zvažuju ks lev, máte nějaký zkušenosti? koukal jsem, že je víc variant, čím se liší? A co ovládání?

      Díkt

    • pocestny  

      http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod158503?…

      Just FYI

      Zrovna ted je tady nejaka sleva na reverb

    • pumpy  

      Ahoj, jestli je tu mate nekdo sedlovklu XLC vnejsi vedeni – mohli by jste me prosim poslat fotku (bud tu nebo klidne do zprav) jak mate uchycene lanko na sedlovce? mam pocit ze me tam chybi urcity bazmek cim je to lanko uchyceno, tak bych byl rad jestli me neko muze poslat foto ;)

      Diky moc

      • allrose  

        koupíš lanko s nalisovaným příčným válečkem ,nasadíš a protahuješ k páčce

        • pumpy  

          no jestli mas na mysli brzdove lanko tak netusim jak to pak ukoncit u packy – protoze to ma koncovku jako radici lanko

          pokud by jsi mel na nejake takove lanko odkaz byl bych ti moc vdecny

          • Breakpain  

            Mrkni do e-shopu – dost často mívá lanko koncovky dvě – takže cvakneš lanko na té straně, jakou koncovku nechceš ;) …

            • goofy  

              To se pak asi výborně provlíká bowdenem… ;-)

              • Breakpain  

                Už chápu, viz kolega níže, myslel jsem, že jde o něco jiného ;)

                • goofy  

                  no jo, ale abys to mohl použít u té sedlovky, tak to tím bowdenem provléct musíš, což bez cvaknutí jedné koncovky nejde. ;-)

                  Jinak takové lanko jsem taky jednou v nouzi koupil.

            • pumpy  

              no prave ze ja potrebuji nejspis koncovku na obou stranach ;)

              v pacce je koncovka stejna jako u radiciho lanka a na druhe strane je to co jsem postnul v prispevku nahore – takze resim jak na to.

              Koupil sem sedlovku na bazaru a borec me to poslat s lankem kde na konco ma cokoladu aby to tim chytl a to takto nechci

              • Breakpain  

                Ach, tak to jsem špatně pochopil, oč jde ;-) … pardon

              • goofy  

                A páčka je original?

                • pumpy  

                  jo je origo

                  je tam videt na jedne strane radici konec a netusim jak chytnout ten druhy konec ;)

                  • allrose  

                    U sedlovky-Jestli se vejde páčka mezi šroubky lustrsvorky,tak vrtnout dirku mezi ně,protáhnout do pravého uhlu a zašroubovat

                  • lazza  

                    Lanko mám normální řadicí.

                    V páčce je váleček s dírou, do kterého širší konec lanka (s „bambulí“) zapadne.

                    Pod sedlem je druhý váleček s dírou, kterej se do oka pod sedlem uchytí. Lanko se jím provlékne a z boku válečku je imbus, kterým se lanko utáhne, viz fotka (lepší kvalitu nedokážu, sorry).

                    Píšu to teda podle sedlovky Mighty, ale konstrukčně vypadá zcela totožně s XLC.

              • allrose  

                Tak to ztratil..leda udělat nebo koupit,ale nevím kde

              • tonik666  

                pouziva se koncovka lanka, valecek s dirou ve ktere se uchyti lanko cervikem.

                na obrazku uprostred http://www.katmar.cz/…-p-2586.html

                pokud das hledat koncovka lanka, vypadnou na googlu fotky obdobnych koncovek.

                zkusil bych pres dovozce kind shock ci jeineho zda nema jako nahradni dil

                • pumpy  

                  ok diky vsem – zkusim zajit do nejakeho moto shopu jestli tu koncovku budou mit (nebo zkusim bauhaus etc.. aspon uz vim co mam hledat ;)

    • strapal  

      No ja mam 3roky reverb 125 co uz tam byl, druhy bajk s funglovkou reverb 150 asi rok a na tretim bajku Giant 150. Reverby OK, Giant dela takovy randal pri sjezdu kdyz na nem nesedim, jak uz tady nekdo psal, ze nemusim ani rvat na lidi a zvirata… Pujde z domu. Jak to tak ctu, testnu ten Transfer nebo Hilo. Preci jenom Reverb 150mm s venkovnim ovladanim je stale ranec jako krava… (fotku OT nedokazu smazat..)

      • Pain  

        Giant potvrzuju.Rachot(kle­pe).

        • strapal  

          Jako ten Giant – ovladani super, aspon mne vyhovuje (s tim blbym tlacitkem reverbu nesrovnatelne), spolehlivy asi taky, teda zatim. Kdyby ten blb neklepal, nemam duvod menit. Mozna tam staci nalisovat nekam nejakou vodici vlozku nebo nejakou waginozni kravinku, protoze to klepani neni vertikalni ale bocni, kdyz clovek stridave taha za spicku sedadla a tlaci na konec zaroven. Navic je Giant univerzalni na oboji ovladani. Je to velka skoda kvuli nejake kravine za 5Kc.

          • Pain  

            Jojo jak píšeš.Se sedlovkou jako takovou jsem max spokojenej,vyjíždí krasne plynule žádny fofry do kulí atd :-))Nemám s ni problem až teda na to klepání.Nekde jsem tady četl, že staci vespod přitahnout ty dva malý červíky co drží patronu.Udelal jsem,vyjel a hle bylo ticho.Radost obrovská, která mě ovšem po chvilce jízdy po kořenech v terenu přešla:-((Takže z počátečního zoufalství typu/bože jak me to vytáčí/, jsem se s tim tak nejak smířil a neřešim.Otazka je co by bylo kdybych zkusil odeslat na reklamaci.Pravdou je, že vim o vice lidech kterým toto klepani znepřijemňuje ži­vot.

          • Petr L2  

            Co na tom Giantu klepe? není to náhodou ta klička na připojení lanka, která není zrovna připojená, tu by stačilo přelepit izolepou :-)

            • strapal  

              No kazdopadne to zkraje nemlatilo zdaleka tolik, to je pravda. V pondeli to vyhodim a omrknu. Uz mne napadlo, jestli za to treba nemuze redukce na prumer, kterou jsem musel pouzit – jestli treba sedlovka nema kratke vedeni v trubce, ale neni to tim.

              • Pain  

                Redukci to určo neni.Mam to origo na Trancovi.Pak dej vedet jestli si na neco přišel i když pochybuju.Tohle mi napsal človek co dlouhodobe testoval Gianta Trance:

                Tak jsi právě čtvrtý člobrda, s touto sedlovkou, komu to dělá. Na vině jsou futra v sedlovce, také začne mít supr podélný vakl (díky tomu slyšíš klepání) a dovnitř se ti začnou dostávat jemné nečistoty. Sedlovka začne při zajíždění vydávat škrábavý zvuk. Pokud je v záruce, ať ti jí vymění (blbý je že na 100% dodrží měsíční lhůtu). Též doporučím vyšroubovat černou matici pod kterou se skrývá kluzák sedlovky, vyčistit plus namazat vazelínou a zase zašroubovat.

                • Petr L2  

                  To je peklo, to se ty Gianty pěkně zkazily…

                  • Pain  

                    Bike jako takovej je supr.Akorat teda kokpit by mohli davat lepší,no a ta sedlovka prokletá.

                • wetapg  

                  Mám jí taky. Za ty prachy si myslím že dobrá, ale už od výroby slušnej vakl. Po 4 měsích měněná patrona. Nevím. Podruhé už bych do ní asi nešel.

                  • Petr L2  

                    Já mám tu první Giant od 2015, jezdím i v zimě a běhá pořád vpoho

                    • lumyr  

                      Mám taky tu první na druhým kole a rozebrat vyčistit a namazat nezabere tolik času. Chodí už 3 rokem parádně (2× za rok vyčistím a promažu)

                • abel  

                  vazelínu bych tam nedával, já ji tam dal (možná nevhodnou) a spolu s nečistotama se z toho stala pěkná srajda. radši stříknout silikonem.

                  vakl měla pekelnej a to už od začátku, ale na funkci to vliv nemělo. už bych ji nechtěl, nemožnost servisu třeba před dovolenou je na prd. a když se to podělá, tak nedrží dole ani nahoře a dojezd jedině s klackem pod sedlem.

                  • Petr L2  

                    Já někde již před časem narazil na video o servisu a tam se ta vazelína doporučovala nacpat pod víčko. Začal jsem mít pocit, že už to neběhá tak hladce, tak jsem tam nacpal Sram butter, zašrouboval, otřel co vylezlo a vpoho to běhá.

                    • abel  

                      jak jsem psal, třeba jsem použil špatnou – silikonová by určitě byla lepší. mě to běhalo pořád stejně, vazelínou jsem chtěl zabránit nečistotám (marně:-)

                  • Pain  

                    Me vakl nejak neštve ale to klepani me točí dost jako.

                    • strapal  

                      Takže klepání zatím vyřešeno. Uvidíme jak to dlouho vydrží, ale původ odhalen. Patrona drží nahoře i dole pomocí dvojic čepů, které procházejí zůžením v trnu na pístnici a stejném trnu na vnějším válci. Sedlovka se rozmontuje odšroubováním spodního adaptéru ovládání (imbus 8), vyšroubováním dvojice zajišťovacích trnů nahoře i dole a vytažením celé patrony. Podle slov kolegy z Valmezbike lze pak lehkým vyražením kluzáku sedlovky vyrazit zároveň i dělenou vnitřní vložku (vedení), ale mně se to možná přílišnou opatrností nepovedlo.

                      Nicméně to co klepe, jsou oboje místa na patroně, kterýma procházejí dvojice čepů. Vůli v horní uložení jsem vyřešil tak, že jsem na pístnici v místě, kde vyčnívá odjišťovací čep aretace výšky, přidal dvě navybírané podložky, aby se daly zajišťovací čepy ještě lehce naklepnout a pak s opatrností došroubovat. Je to laborování se sílou podložek. Záleží na daném stavu sedlovky. Je ale důležité, aby venkovní průměr podložek nebyl větší než průměr pístnice, protože jinak se aretační trn nedostane k ovládací páčce pod sedlem. Obrušování titěrné podložky je práce pro psychopaty, ale jinak to nejde.

                      Vakl v dolním uložení – vyrobil jsem uřezáním dříku ze šroubu (tuším M3) trn / čep, dlohý cca 4mm, aby dosáhnul zároveň na ovládací páčku i montážní čep pístnice, vložil dovnitř pod páčku aretace a vahadlo páčky zafixoval kousem tvrdé gumy. Takže guma tlačí do vahadla, vahadlo do páčky, páčka do přidaného trnu a ten nedovolí patroně pohyb v uložení.

                      Zní to možná složitě, ale až sedlovku rozhodíte, ihned problém i mé řešení pochopíte. Nutno podotknout, že soudruzi z Giantu se uchycením patrony opravdu moc nezabývali. Skoro žasnu, jaká plocha pístnice nahoře drží mých 90kg…

        • dave1689  

          taky mi to klepe, zatím na to kašlu. Jestli se to bude zhoršovat, tak po sezóně reklamuju :)

          • Pain  

            Me to zatim funguje ok.Az teda na to klepani ale uz jsem si asi zvykl a nejak to nevnimam.

    • NěMaB  

      Držitelé TS (Tomínosové upgradované sedlovky) jak jste po třech měsících spokojení? Zatím slyším jen kladné ohlasy, což je super!!!!

      • Tomínos  

        Buď někde jezdí a tudíž nemají čas psát, protože sedlovka funguje, nebo ji opravují, protože sice nefunguje, ale je jednoduchá a dá se opravit doma a stejně nemají čas psát…

        • allrose  

          :))

        • lumyr  

          Mám tu první verzi a teď si mě trochu zaskočil. Proč bych měl sedlovku opravovat ;DDD??

          • alo  

            protože je to srágora bez hydrauliky-)

            dneska jsem si tedy dovolil na své konečně trošku posunout sedlo špičkou víc dolů, tak už se mi snad bude sedět dobře-), akorát to chtělo povolit a zase utáhnout dva šrouby, což je u mě vždy krizová operace-)

        • NěMaB  

          Krása, tvoje vize se naplnila, gratuluji :) snad brzy došetřím a objednám!!!

          • Tomínos  

            Kluci se dělají srandu, úplně bez chyby není. Ale díky jednoduchosti se vše dá zvládnout se sadou inbusů, nožem a brusným papírem.

            • kocers  

              Za sebe hlásím naprostou spokojenost a básním o ní kudy chodím :-D Zatim ježděna krátce, takže ještě nerozebraná. Pouze mažu silikonem a otíram hadrem.

              Dotaz na Tomínose: co obnáší zvýšení zdvihu ze 160 na 180 (mam 160–200)? Je to jen rozebrat, posunout aretační kolík o díru a zase složit? Předem děkuji za info.

              • Tomínos  

                Tam by mělo stačit ji zasunutou vyndat z rámu, a na spodní části něčím šetrně (něco plastového, dřevěného) vytáhnout z drážky pružinu a posunout dorazový šroub co je pod ní o pozici níž.

                Nebo sedlovku rozebrat, zkontrolovat a doraz předělat v rozebraném stavu.

                • kocers  

                  Opožděně Děkuji za radu, až bude čas a nálada podívám se na to :-)

        • mastihuba  

          me to tak pripadne ze su jedinej komu se to kouslo?

    • snílek  

      Koupil jsem začátkem roku BikeYoke REVIVE 160 – https://www.bikeyoke.de/…60-30-9.html

      Bohužel kvůli úrazu jsem toho na ní moc nenajezdil, nicméně:

      Koupě + doprava → Kartou a za 4 dni doma.

      Zpracování → Naprostá špička, neviděl jsem takhle hezky udělanej komponent už pořádně dlouho – všechno je krásně opracovaný a do detailu vymyšlený.

      Páčka → Vybral jsem Triggy. Zpracování opět bezchybný, polohou a pozicí to přesně kopíruje řadící páčku, ergonomicky super. Zkusil jsem i I-Spec II adaptér – bohužel mi nevyhovoval, vozím hodně povolený brzdové páky a pak se to celý časem protáčelo při mačkání páčky sedlovky.

      Funkce → Vakl je velmi mírný. Sedlovka chodí krásně hladce, i když je celá od bláta a na konci dne, rychlost návratu bych řekl normální.

      Funkce systému REVIVE (odvzdušnění bez rozebírání) → Defakto jen zasunete sedlovku místo páčky na řidítkách inbusem, který strčíte do díry pod lyžinou sedla. Trvá to stejně jako normální zasunutí sedlovky + hledání inbusu.

      Dlouhodobá výdrž → Zatím spolehlivě nezjištěno, najeto pár měsíců přes zimu a kus jara.

      Nevýhody → Sedlovka se zavzdušní (začne pár mm pružit) když se zasunutá otočí vzhůru nohama. Třeba při převozu v autě.

      Na shrnutí si počkám, ale zatím mám z REVIVE velmi dobrý dojem:) Uvidím za rok dva.

      • pavlik6022  

        za ty prachy …

      • skvedo  

        Ahoj,

        jaké jsou dlouhodobější zkušenosti s BikeYoke Revive? Vakl se nezvětšuje? Pístnice se nevydírá?

        Nemá ji někdo v Brně nebo okolí s 2-by páčkou na ošahání?

        K diskutovanému zavzdušnění po otočení vzhůru nohama i když se nešahá na páčku. Podle detailu ventilu ve videu https://youtu.be/0Bg2E8YgF-w?t=22 jakmile se vzduch dostane do přepouštěcí cesty, už je tam chycený že po otočení kola zpátky může jít jenom při příští aktivaci sedlovky do vnitřní trubky, kde začne pružit. Jediná cesta na jeho správné místo je přes odvzdušňovací ventil. S novou páčkou na hlavě sedlovky místo nasazování imbusu to půjde lehce i za jízdy.

        • albertcz  

          Po cca 1600 Km: Sedlovka je pořád jako nová, nulovej vakl ve všech směrech, kdybych jí dal do krabice, tak nikdo nepozná že jezdila. Za mě největší spokojenost.

        • snílek  

          Po roce a půl:

          Vakl se mírně zvětšil. Neobtěžuje, neřeším to, ale dá se vyřešit instalací nových neojetých mosazných vodících tyčinek (k dostání u výrobce).

          Zjistil jsem, že pro udržení stejně superhladkého chodu jako na začátku je dobré jednou za půl roku sedlovku rozebrat a namazat. Je na to video na stránkách výrobce a trvá mi to cca 15 minut.

          Celkový dojem stále super.

        • Lynch  

          Jetá sezónu cca 1500 km, bez vaklu, chod stejně hladký jako když jsem ji koupil. Jednou jsem ji zavzdušnil, když jsem jsem zkoušel odvzdušňování, v terénu se nikdy nezavzdušnila. Za mě velká spokojenost.

        • Dáňa69  

          Ja mam tedy vakl malicky, odvzdusnovaci sroub me zachranil na zavodech, kdy jsem vytrhnul pojistny sroubek z lanka, sedlovka zustala nahore a nesla dat dolu, vytahl jsem imbus a sedlovku dal dolu, jsem s ni naprosto spokojeny. Jinak nektere maj vertikalni vakl 1–2 mm, neni to u vsech a neda se s tim nic delat. Jinak co se tyka tech medenych blbincu na stranovy vyakl, staci je prohazet a vakl zas neni zadny, po tom to halt chce za par korun kopuit nove

        • Palko  

          Syn vozí 160mm variantu letos od jara (enduro a bikeparky). Vůle pořád nulová. Zavzdušnila se mírně dvakrát, vždycky při pádu, když šlo kolo i syn hore nohama. Odvzdušnění s multiklíčem po ruce je otázkou minuty, s tou jejich integrovanou páčkou by to byla otázka vteřin. Za mě super výrobek.

        • tonik666  

          Manzelka ma jeden z prvnich kusu co bikeyoke posilal a sedlovka je stale jako nova. Spokojenost velka.

    • pegas  

      Zdarec, někdo zkušenosti s LAPIERRE sedlovkou? Konkrétně YSP-12L? Dík

    • AYN  

      Zdravím, letošní sezónu vozím Bontrager Drop Line. Po celou dobu jezdila bezvadně i při hrubém zacházení na Enduru. Jelikož jezdím celoročně a kolo vyvážím i při teplotě kolem nuly, tak se mi pravidelně stává, že sedlovka po chvíli jízdy západně o cca 2 až 3 centimetry. Tento fakt mne natolik vykonsternovava, že uvažuji o přechodu na pevný carbon.

    • Tehu  

      Stavím novej bike (Nomád) a nevím nevím jakou sedlovku 31,6 :( původní plán byl OneUp poměr výkon/cena se to zdá být, ale včera jsem byl v ksefte a hodně mě tlačil do CB, jasné z toho něco má :D, ale líbí se mi delší záruka a takřka stejná technologie. Balancuji mezi OneUp 170mm nebo CB highline 170mm. Obě patrony ovládání lankem, rozdíl v ceně cca1500,–

      • Kouba_2005  

        Gratuluji a přeji šťastnou ruku při výběru.

      • kliiima  

        Jestli chceš opravdu spolehlivou a bezúdržbovou sedlovku, ber CB, a na b-c je mají i za pěknou cenu.

        • Tehu  

          Mě napadlo, cobykdyby nová patrona se případně koupit dá? Popř. nějaký vydřený futro apod.? Třeba u Giantu člověk koupi za litr novou patronů a jede dál…

        • goofy  

          Spolehlivá sedlovka a CB v jedné větě je dosti odvážné tvrzení… :-D

          • TJK  

            ja bych to generalizoval :) dat Do jedne vety Spolehlivost a CB je skoro oxymoron :-D skoro jako u E13 :-D … dluzni ale rict ze jsem mel E13 kola rok bez problemu a ted mam CB pedaly taktez bez problemu :-D

            k dotazu kupujiciho… ber OneUp

            • nksh  

              Ke cti E13 musim rict, ze typek jen mrknul na fotky v mejlu a obratem napsal „OK posilame novou“ :)

              Cela reklamace od napsani mejlu k nove sedlovce doma trvala asi 3 dny.

          • kliiima  

            Mám kolem sebe 3 CB Highline a všechny fungují 3 roky bez jediného problému. Zato kolega má OneUp v1 a od začátku mu pořádně nefunguje. Už i dostal od OneUp nový plastovy vložky a zlepšilo se to, ale pořád to není na 100%.

            Na CB se dají všechny díly sehnat v Progress Cycles

      • goofy  

        No údajně na tom u CB už zapracovali, ale já bych šel raději do One Up. :-)

      • tomxxx  

        Ja bych bral bikeyoke.

        Teleskop je o stesti, vysere se kazdej, ale oneup a CB maj povest snad nejhorsi.

        • goofy  

          Tak to už je zas jiná cenová ne? To už bych se rozhodoval i mezi 9point8 a Fox Transfer.

          • tomxxx  

            370 eur.

            • goofy  

              Skoro stejné, jak 210 USD

              • tomxxx  

                Ja to bral podle CB, ten stoji u nas 9?

                BY podle verze, ale tisicovka rozdil je pro me nemeritelna hodnota, kdyz kupuju vec kolem 10.

          • mirabike  

            Kdybych stavěl Nomada, tak cena by jako parametr pro volbu, byla až na posledním místě ;-)

            • Tehu  

              Stavět Nomada je stejný jako stavět cokoli jiného, jednou se chces vejít do rozpočtu, který si si předem dál, už to je na stavbě to nejlepší, chceš nejlépe to nejvíc za nejmíň :D, takže se vždy hledá rozumnej maximálně funkční kompromis ;) A 10k za teleskopku prostě je morální blok… Max ± 7 je strop. Poslední tři roky mám doma dva Reverby a tam vím, že už asi radši ne, i když, když chodí je to radost :) Gianty jsem měl taky sice byl v poho, ale ten vakl :D Každopádně další asi 4 kousky okolo to nedali, nebo jsou jak ofrézovaný :D A co jsem nějaký ten pátek sedlovky neřešil, poslední měsíc čtu na OneUp samou chválu a byl jsem pro něj rozhodnut, až do včera no :( Proto tak nějak tápu a čekám na moment co rozhodne :D

              • TJK  

                nevidim duvid oneuo nevzit, po sezone provozu bez ztraty kyticky

        • Sistematicx  

          To o OneUp jsi vzal kde? Komu se vysrala patrona napr ze zdejsich?

          OneUp ma hodne promakanou servisni podporu treba.

          Nejhorsi povest tu ma snad Reverb a hned druhej bych rekl je vydrenej Giant.

          • tomxxx  

            Shit, pardon omlouvam se, sem si spletl E13 a oneup.

            Tak reverb je jasnej, furt to ma hydraulickej lock a po tom co jsem to mel na vidlici bych to nechtel. Jen bych rekl, ze povest reverba je i dost dana tim, ze ji ma hodne lidi.

          • tonik666  

            Vubec, videli jste uz vysrany OneUp?

            Ja vim o 2 nefunkcnich 9point8 a jednom BikeYoke (chyba uzivatele a jeho zasahu). Ciz se velmi malo.

            • LM  

              Co si představuješ pod pojmem „vysraný“?

              Pokud se pod to vleze i teleskopka co se musí každejch pár týdnů částečně rozebrat, vyčistit a namazat aby vyjížděla, tak jednu takovou OneUp V1 170mm mám. Opraveno mírným zbroušením plastového bushingu co je pod maticí s těsněním…

              • tonik666  

                To neni vysrana, ale od pocatku nefunkcni-reklamovatelna vyrobni vada. To bych nepocital.

                • LM  

                  No ona pár měsíců fungovala bez problémů, začla blbnout až když se mi vrátilo kolo z reklamace přeskládané na novém rámu a běhěm dopravy zpět se zalomilo lanko.

              • rotker  

                Já momentálně reklamuji OneUp V2 210mm. Po 2 týdnech se udělala rýha na kluzáku

    • Davidakta  

      Co zkusit AXS :)

      • Tehu  

        Tak na tyhle fičury nejsem, tak jako elektromobil :D, prostě je na to brzy ;)

      • mirorek2  

        ano rozpočet je ± 5, sedlovka za 15 to spasí…

      • THORX  

        Jezdíte ji? Uvažuji o ní

        • mirorek2  

          Reverby zůstaly doma dva. Jsou extrémně háklivé na silové vytažení v zasunuté poloze, pak to chce okamžitý servis.

          Jinak klasika servis těsnění s odvzdušněním co půl roku až rok, podle toho jak moc se jezdí, hlavně v zimě.

          AXS má podle všeho stejný vnitřek jako serie C (když tak mě někdo opravte), takže trochu lepší těsnění podle katalogu oproti starším A a B :)

          Já bych do ní šel jedině v případě, že budu jezdit dost lano a měnit ji tím pádem za pevnou kvůli tomu.

          Ale jestli to chceš dát ženě na kolo tak to zas ano, jestli na tu tvou obludu tak BUHEHE, bo autora kol s axs to svět ještě neviděl

          • mirorek2  

            Reverb AXS je vybaven vnitřním plovoucím pístem nové generace, který má nižší tření a sedlovka tak k uvedení do pohybu potřebuje menší sílu. Díky nové konstrukci mazání bylo eliminováno další tření a chod je hladší a spolehlivější.

            Občas je nutný i servisní zásah. Olej a vzduch se mohou v průběhu doby smíchat, což vede k nepříjemnému pískání a potřebě dodatečného servisu. Technologie ventilu Vent Valve umožní tento servis provést v několika krocích bez nutnosti rozborky sedlovky. Pouze stiskněte ventil a stlačte teleskop. Vzduch je vytlačen zpět do vzduchové komory a olej zůstane tam, kde patří. Takto jednoduše se vrátí spolehlivý a jistý výkon.

            Zní to dobře :D

            • tonik666  

              Okopírovali Revive funkci z BikeYoku.

              • mirorek2  

                jj vypadá to tak

              • Macik  

                BikeYoke to má výrazně jednodušší. U Reverba musíš sundat sedlo a mít specální nástroj. Nicméně i tak to beru jako značný posun.

                • mirorek2  

                  Každopádně servis (komplet rozborka) BY Revive je naprostá pohoda s prstem v nose, žádné speciální nářadí a nesmyslné postupy

                  To odvzdušnění IFP BY dotáhl ještě dál u Divine, tam se to děje samo :-)

                  • tonik666  

                    Jen doplnění – BikeYoke nemá IFP. Má vnější a vnitřní komoru, kde ve vnitřní je olej a ve vnější olej a vzduch. Komory propojují dva ventily – ovládání sedlovky dole a Revive ventil nahoře.

            • THORX  

              Jop na scotta, dělá se páčka i na pravou stranu? Myslel jsem že to ovládání bude lépe řešeno. Bojím se že i tohle bude problém na ty řidítka dostat

              • mirorek2  

                vyhodit zleva všechno a dát to normálně, ne?

                • THORX  

                  Na levém gripu má ovládání vidlice.

                  • mirorek2  

                    vyhodit, dát ovládání z korunky a páčku teleskopu

                    stejně to nikdy nikdo na nezávodní použití nevyužije, to si tu ruku těch 10 cm natáhne :-)

                    • V0jtisek  

                      .

                    • THORX  

                      Páčku si pochvaluje. Kdyby se dala teoreticky pryč to bych musela měnit celá patrola ve vidli. A to by asi nebylo moc finančně ne?

                      • mirorek2  

                        no když tam zahučíš kua dvackou za AXS ???

                        upgrade na remote pak prodáš a je to šul nul, myslím, že stojí cca litr

                        když si pochvaluje páčku nalevo, teleskop s páčkou nalevo si bude pochvalovat 3× víc a na vidlu zapomene :-)

                        EDIT:

                        IMHO bych tam vrznul BikeYoke, nejhladší chod sedlovky co jsem kdy jezdil! to ocení žena víc než nějaké po****né tlačítko se ledkou a za půl peněz

                  • kliiima  

                    Pořídit Squidlock 3 od Orbey

    • Johny_r  

      Přidám se s dotazem, který tu už byl tak 1000×, takže ho zkusím aspoň upřesnit. Jakou teleskopku? Průměr 31,6, vnitřní vedení, lanko (ne hydrauliku, chci použít squidlock). Samozřejmě by měla být nejlepší a nejlevnější :-D, nicméně… vážím metrák, takže by mě měla unést. Nechci řešit nějaké zajíždění nebo nadměrný vakl. Na druhou stranu, nejezdím žádné extrémy, spíš XC terén a lehčí traily a roční nájezd taky není závratný (1000–1500, těžko říct, ale víc to nebude). Mám XL kolo a 192 cm, takže tak nějak odhaduju, že by to chtělo 150mm zdvih, ale i tady si nechám poradit.

      Rozpočet nemám, nemusí stát 2000, ale taky se nedívám po opačném konci spektra. Řekněme že mi stačí to nejlevnější, co víceméně splní mé požadavky.

      Díky za každý tip.