• CeceX

    Zdravim.

    Prosim Vás. Poraďte jakou Teleskopickou sedlovku bez zbytečných keců.

    Jde mi o funkčnost a tím pádem se nezajímám o cenu.

    Která značka dělá nejkvalitnější?

    Jinak pruměr 30,9 s vnitřním vedením a zdvih asi 125 – 150mm

    Díkec ;)

    • Pedro404  

      Pokud ti nejde o prachy, šel bych do 9point8, ta se tváří nejspolehlivějc.

      • CeceX  

        Aha. Tak tu vidím po prvé ;) a taky slušná darda ;)

        A ještě se zeptám takhle. Je kvalitnější RockShox Reverb nebo Kind Shock LEV ?

        Teda jestli máš něakou zkušenost. Díky ;)

        • TJK  

          tududu dum dum… :-D a jsme zase u ceny :-D

          porovnani tezko rict.. nekomy obe sedlovky vydrzely dlouho.. nekomu se vysraly hned… reverb bych rekl ze je mozna krapet lepsi… ale obe sedlovky uplne jine ovladani a vnitrnosti… otazka co je ti blizsi jestli hydraulika nebo lanko

          • Bokec  

            Ks Lev je naprosto bez problemu. Jezdim ho 1rok za kazdych podminek. I zima zatim tedy jen 4000km. Ale zatim supr.

            • TJK  

              no dovolim te vratit zpatky na zem… LEV rozhodne neni bezproblemova sedlovka… vice mene tolik patron co se vysralo pomalu pri vybaleni z krabice se neda pocitat za bezproblemovy produkt.. v tomhle ohledu je reverb lepsi… otazka co vydrzi je ale druha… treba reverb je hodne citlivej na tahani za sedlo.. coz by LEVu tolik vadit nemelo…

              • Petr L2  

                Žena má na kole KS Kind Shock ETEN a ještě se jí nikdy nepodařilo sedlovku dostat dolu na první pokus, nechápu, rukou jde vpoho, za jízdy většinou nejdříve jako by se jí nechtělo a pak přískoky dolu a většinou se před koncem zastaví. Dělat Giant 27,2 tak jí hodím do popelnice okamžitě

                • lukas aka mitro  

                  Nebude to tim, ze ji prdeli netlaci v ose, ale proste dolu?

                  • Petr L2  

                    A ty sedlovku tlačíš dolu pod úhlem sedlové trubky? a jak to prosímtě děláš?

                    • vili  

                      Pánevní výpad a je tam, ne? ;-)

                      Ženě sem taky musel ukázat jak na to.

                    • lukas aka mitro  

                      Ano…potlacim prdeli trochu dopredu…kdyz zustanu sedet jako knedlik, tak paka na naklonene sedlovce proste udela moc velke treni ve futrech…

                      • Petr L2  

                        No tvl, tak to u Giantu je zcela jedno jak na to dřepíš, zmáčkneš páčku a jedeš ať se děje co se děje, tohle vědět, tak to nikdy nekoupím, ale díky to by mě fakt nenapadlo.

                  • Sunshine 29  

                    Mám hodně položenou sedlovou trubku a nic takového nedělám a jezdí krásně…

                    Neměla by jí třeba sevřít stydkými pysky a působit silou 20 Nm pod úhlem 49,5°??

                    • lukas aka mitro  

                      No tak ty asi neresis problem, ktery Petr L2 ma…ze mu nezajizdi…proto mu radim, at partnerka spravne natoci panev a ty si zarazej v libovolne poloze…

                      • Petr L2  

                        Pánové je úplně jedno jakou je potřeba zvolit techniku, v tomto případě musím naprosto souhlasit se ženou, pokud nestačí zmáčknout páčku, aby ten krám sjel dolu, stojí celá sedlovka za hovno. Škoda, že jsem o tom nevěděl před nákupem.

                        • LM  

                          A zkoušel si ji namazat? Když to nejde zasunout úplně lehce, tak použiju trochu lubrikantu a hned je po problému. Myslím samozřejmně tu sedlovku :-)

                          • Petr L2  

                            Víš, tak blbej, abych když něco to nejde vpoho zastrčit nezkusil namazat, nejsem. Už jsem dost velkej, takže jsem si mnohokrát vyzkoušel, že nasucho to není ono :-)

                            • tonik666  

                              Super sedlovka pro ženský je ten Revive. Jde dolů neuvěřitelně snadno, úplně v klidu ho zamáčkneš rukou. I páčka jde naprosto máslově. Nechápu jak se to Němcům povedlo. Třeba proti Fall Line jde o dva řády snáze.

                              • LM  

                                Není tam žádný IFP (Internal Floating Piston):

                                The lack of an IFP also results in the smoothest action of any hydraulic drop-post on the market.

                                Škoda že bych ji musel každou chvíli „odvzdušňovat“ protože téměř před každou jízdou dávám kolo chvíli řidítkama/sedlem na zem až se promažou futra :-)

                                • Sunshine 29  

                                  A na noc ho přikrýváš peřinou?? :))

                                  Jsem na kolo extrémně choulostivej, ale tohle už je moc…

                                  • LM  

                                    No já u toho občas i rovnou namažu řetěz, vyčistím bordel z tlumiče a pokud už začíná být trochu sušší (aneb servisní interval se blíží), tak tlumič máznu Brunoxem :-)

                                    • tonik666  

                                      ja to mazu pouze brunoxem. to s futrama vubec funguje? ma olej pres stiirak sanci na krouzky z molitanu vubec dotect?

                                    • Sunshine 29  

                                      Já mažu všechno co má stíráky po každém ježdění…

                        • lukas aka mitro  

                          Nejvetsi pruser je, ze se na kole musi slapat…

                      • Sunshine 29  

                        U nás to zajíždí dobře…tekeskop i v rámci partnerství. Ale mažeme poctivě. Všechno.

      • wilda81  

        +1

    • vili  

      Vzhledem k tomu, že jsem nenašel žádné aktuální vlákno, dovolím si poprosit o aktualizaci odpovědí dle současné nabídky.

      Parametry – 100 kg jezdec, průměr 30,9 s vnějším vedením a bowdenem ukončeným u spodní objímky, celočerná, zdvih asi 125 – 150 mm, ovládaná lankem, cena do 10 000,–. CB, TS, RS ne, takže mi z toho vychází KS LEV DX a Fox transfer performance nebo ještě jiný nápad? Díky za pomoc

      • Nikovlas  

        Giant?

      • macikcz  

        Giant contact switch sl.. Podle mě nejlepší poměr kvalita/cena. Navíc je i 150mm, tu jezdím a zatím spokojenost, mám podobné parametry. Sice po zajetí při plném vysunutí a vysednutí ze sedla za jízdy přes nerovnosti drnčí, ale stačí trochu zasunout nebo prostě sedět a v pohodě. To mi tolik nevadí, protože téměř vždy když sesednu jedu z kopce – zasunuju :-).. Je to dáno tím zdvihem a váhou, ale za ty prachy fakt super. Spolehlivost zatím 100% (přes rok ježdění).

        https://sedlovky.heureka.cz/…t-sl-switch/?…

        • macikcz  

          Jo a je oboustranná – buď stealth a nebo bowden zvrchu sedlovky..

        • h.mad  

          Kvalita ? Co jsem slyšel z okolí tak samá reklamace, vakl po tejdnu a vydírá se :-(

          • Pan.Fazole  

            pokud vim tak se vydírali, ty predchozí verze. tu svoji jezdim rok a pul cca a vakl se zvetsil bohuzel o neco (furt ale v klidu) a nevydíra se nic.

      • goofy  

        O jiné variantě nevím. Teď jezdím půl roku Fox Transfer, a zatím v pohodě. Měl jsem skoro stejné požadavky (akorát průměr 31,6), ale TS tehdy ještě nebyla (byla by horký favorit). Mezi KS a Fox jsem šel raději do Foxe.

        • Sunshine 29  

          Já zvažoval i YEP, taky dobrá volba

          • vili  

            Ks má žena na bajku a zatím od jara bez problému. Ale má zdvih 125 a váží asi 60 kg takže to není žádná zátěž…ještě zkusím projít zahraniční fora ohledně foxe. Jak vyřešit ideálně packu? Originál nebo co teď frčí? Řešilo se to v nějakým nesedlovkovym vlakne, asi lajtvil. Mrknu tam

      • tonik666  

        BikeYoke Revive. Nejlepsi. 160mm zdvihu pri delce jako 150mm sedlovky

    • Sunshine 29  

      FOX Transfer. Chodí spolehlivě za každého počasí (teplot), vakl minimální, v provozu 9 měsíců.

      • Pan.Fazole  

        pritelka ma taky fox transfer a kdybych neco kupoval tak bych o ni hodne premejslel, vakl opravdu minimalni, lehčí, lanko – coz mi vyhovuje, packa pekna

    • krabica  

      Na Vitalu docela obsáhlý test sedlovek.

    • bimjeam  

      Nemá niekto dlhodobé skúsenosti s BRAND X ASCEND ?? na chaine poväčšine superlatívy, na to že cena je pomerne ľudová.

      • puka  

        Měl ji tady jeden uživatel „dargenCZ“ a plno dalších, zkus si tu někoho najít a zeptat se. Přemýšlel jsem nad ní,ale nakonec jsem vzal tou dobou xfusion hilo a teď vozím ks lev integra.

    • Josech  

      Crank Brothers HighLine / Fox Transfer Factory. Bez zbytecnych kecu!

    • Vyvy86  

      oživím trochu tohe téma schání sedlovku 31,6 s vnitřním vedením zdvim 100–125mm

    • CeceX  

      joo abych nezapoměl. nakonec jsem dal na tip Pedro404 a šel do 9point8 a funguje skvěle bez nejmenších problému celí rok i v zimě ;)

    • Dáňa69  

      pridam se sem, at nezakladam nove vlakno

      do jake jit?

      • SDG tellis
      • One Up
      • 9point8 ( to je posledni varianta, nechce se mi za ni moc davat tlolik
      • embi  
        1. BikeYoke
        2. OneUp
        • LM  

          Já čekám až znova naskladní 30.9×170 OneUp (aneb rozmýšlel jsem to moc dlouho:-))

      • krabica  

        9point8 “zlevnili”, teď stojí 9500 Kč bez páčky do 150 mm, vyšší zdvih o 500 Kč navíc.

        • tonik666  

          To zni dobre, to srovnali na uroven bikeyoku. Me drzi skoro dva roky bez problemu

          Jasne, oneup bych za ty prachy a diky jejich povesti ze vse funguje asi vyzkousel radsi:)

          • krabica  

            S OneUp mám najeto málo, ale zatím funguje bez připomínek. U 9point8 po 1 roce taky do pohody, ale mám v ní, o proti ostatním, menší osový vaklík, asi od toho, jak jsem hodil jednu solidní držku…

          • l-e-t-o  

            Kámoš si koupil OneUp a instaloval jsem mu ji. Zpracování vypadalo hezky a jezdí ji teď nějaké dva měsíce úplně bez problému. Zkoušel jsem ji nedávno a nemá vakl, chod furt hladký. Za ty prachy podle mě super kup

      • Lynch  

        BikeYoke

      • Dáňa69  

        Bike Yoke slysim prvne a na servis nevypada slozite

        • krabica  

          9point8 servis není třeba, jen trochu vazelíny pod gufero cca 1× za sezonu a běhá bez problémů, nemusí se řešit vůbec nic, ani nějaké odvzdušňování…

      • albertcz  

        BikeYoke. Nejlepší v testech, nejlepší v reálu, případný servis doma, všechny náhradní díly k dispozici. Neni nejlevnější (ale taky ne nejdražší), ale teleskop o ceně moc není, funkce je mnohem důležitější.

        Osobní zkušenost – najeto 850km, předozadní vakl nula, boční vakl nula, super remote, funkce na jedničku. 160 mm travel s celkovou délkou kterou má konkurence u stopadesátek. Za mě nejlepší teleskop na trhu. Můžu jenom doporučit.

        • Dáňa69  

          Tak dekuji za info, mam reverba a pekne me sere. Nechci uz do nej davat penize a hodne me zaujalo to odvzdusnovani a jak rikas, vsude sama chvala :-)

          • albertcz  

            Na druhým kole mám taky Reverba a BikeYoke je skutečně úplně jiná liga, to se vůbec nedá srovnat.

        • novas752  

          Tak ale za 850km jezdeni jsem nemusel delat vubec nic i s Reverbem, vlastne az po 1600km jsem ho trochu dofoukl z 230 na 250psi a porad beha na jednicku a vakliky stejne minimalni jako u nove.

          • albertcz  

            Nevím, můj Reverb měl boční vakl úplně od začátku, tak milimetr nebo 1,5 mm na špičce sedla. A taky hned zajížděl, opět asi mm nebo 1,5 mm. Po cca 4,5 tis jsou oba vakly dvojnásobný. Zajíždění určitě víc než 4 mm. Jasně, žít se s tím dá, ale mě to prostě vadí. Navíc použití v zimě je dost problematický, protože se funkce tak zpomalí, že to je skoro nepoužitelný. U BikeYoke zatím nic takovýho vůbec neexistuje. Samozřejmě že 850 km je málo, uvídím po 4 tis, ale když to srovnám tak je to skutečně úplně něco jinýho ve všech směrech.

            • tonik666  

              Mejaky vakly pokud jsou v mezich podle me nehraji roli. Klicova je spolehlivost, ze nezajizdi a neprestane fungovat. (jako mi to pravidelne delal reverb)

        • novas752  

          Tak ale za 850km jezdeni jsem nemusel delat vubec nic i s Reverbem, vlastne az po 1600km jsem ho trochu dofoukl z 230 na 250psi a porad beha na jednicku a vakliky stejne minimalni jako u nove.

        • lumyr  

          S TS160 najeto 9000+ a kromě občasnýho vyčištění nic. 850km snad vydrží každá sedlovka.

    • Idas  

      Jestli to nekomu pomuze, tak v Moutainbike Magazin byl v cisle 07/18 Test.

      Jako vitez byl ohodnocen FOX, ale i ty ostatni byli velmi dobre ohodnoceny.

    • coltcha  

      Fox Transfer po dvou vyjizdkách tocivý vakl cca 2mm l. Stejný co byl po 2letech na Reverbu. Snad to nebude horší. Moc se mi líbí ten pomalejší pohyb při menším zmacknuti packy.

    • motacek  

      Od majitelů teleskopů z mého okolí:

      Giant Contact – po pul roku vydřená a téměř nefunkční

      KS Lev – na měsíc starém kole samovolně zajížděla při zatížení

      RS Reverb – kámoš po roku reklamoval, od té doby klid. Já mám 1.5 roku a zatím bez problémů.

      Osobně bych šel do Fox Transfer, neboť ten coating je luxusní

      • novas752  

        Giant má výhodu že jí vyreklamuješ a dostaneš novou. Když ti daj ještě starej model tak budeš mít za rok zase novou. :)

        • pavlik6022  

          A když ti skončí záruka? Jaa reklamoval 3× a pořád stejný problém…

          Teď mám po záruce , sedlovka vydřená, vakl ze sedlo mlátí pri běžné jízdě. Šmejd

          • Jenda  

            Tak záruku máš v případě výměny vždy od znova 2 roky – nový výrobek.

            Druhá věc je, že zřejmě model 2018 už je výrazně lepší.

            • krabica  

              To snad platilo dřív, teď pouze pokračuje stávajicí záruka prodloužená o dobu opravy.

            • LM  

              Tak záruku máš v případě výměny vždy od znova 2 roky – nový výrobek.

              Jseš si jistej? Mě přišlo že se novým občanským zákoníkem tohle změnilo a furt ti běží ta originální záruka pouze prodloužená o dobu kdy to bylo na reklamaci…

              • Jenda  

                díky za poučení – teď jsem koukal do D-testu a je to sporný, co tam píšou v roce 2016 tak jsou možný oba výklady, cituji

                Doporučení časopisu dTest

                Zda běží nová záruka na vyměněnou věc v rámci reklamace u věcí, které byly zakoupeny po roce 2014, není právně jisté. Jelikož v tzv. novém občanském zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb,. občanský zákoník) chybí ustanovení § 627 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník (tzv. starý občanský zákoník), většinový názor je takový, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování záruky. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že nová záruční doba po výměně běží. § 2165 nového občanského zákoníku totiž stanoví, že záruční doba počíná běžet převzetím zakoupené věci. Obdržíte-li věc novou, z logiky věci by na ni měla běžet nová záruční doba, neboť smyslem zákonné záruky je garantovat spotřebiteli možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.

                Takže je otázka jakej je současnej stav, to z d-tesu je z roku 2016.

                • MnemonicJ  

                  takže už jen počkat 10–20 let, než se soudy vyjádří a hned víme na čem jsme :)

            • mirorek2  

              Pokud se jedná o opravu tak ne, záruka se prodlužuje jen o dobu opravy/oprav.

              To tvrdili i o modelu 2016

              • Sistematicx  

                Nekolikrat jsem tu daval fotky vydreny sedlovky rocnik tusim 2016. Reklamoval jsem a dostal tu levnejsi variantu 2018. Mesic jezdeni a pohoda. Je tam znat zmena, rozdelanou jsem ji ale nemel. Na novy kolo jsem vzal tu drazsi s packou. Vakl tam je od nova ale nezvetsuje. Chod je v pohode a vydreni se zatim nekona. Za me model 2018 aktualne dobrej kup. Pokud se necydre noha je to v klidu.

                • Jenda  

                  Jako bonus je do ročníku 2018 patrona asi za 600 kč, když to srovnám s KS kde za ní chtěj 2 litry :-/

                  Myslím že udělat pouzdra aby se to nevydíralo není zas taková věda a většina firem to umí, tak proč ne Giant. Např. u prvních KS to taky nezvládli a dělaly se rejhy od válečků.

                  • MnemonicJ  

                    netuším jak je to u jiných modelů KS, ale u mojí LEV Integra jde patrona rozebrat a tím pádem nemusíš kupovat novou, když je nějaký problém

                    • Jenda  

                      tak ono rozebrat jde skoro všechno, bohužel přístup KS je takovej, že oficiálně je patrona nerozebíratelná a dáš-li sedlovku na servis, tak jí neopravují ale mění (nebo aspoň to tak bývalo). Bohužel v poslední době nemám moc čas jezdit, natož se jebat se servisem, takže pak to vyjde draho :-(

                      • MnemonicJ  

                        ta ono to není nic složitého, na druhý pokus mi to nezabralo víc jak 15–20 minut. A to je podle mě pořád míň práce, než s tím někam jet, případně letět na poštu. Docela se mi zamlouvá to provedení a snadný servis, řekl bych že další sedlovka bude případně znovu KS (bral bych 150 místo 125mm) :)

                        • antuch  

                          Presne… Ja ji rozebral uz nekolikrat… Blbec jsem jednou ufukoval vzduch a vycakl olej a zacla zajizdet… Tak jsem ji rozebral… Na netu je hafo navodu a prace je to na 20 minutek

    • Pepe72  

      Zkušenost: KS za 4 500; po 14 dnech se mi před sjezdem sekla a nešla dolů. Po úspěšné reklamaci makala rok bez problémů. Ted TS za 6 500; po rozborce jsem si jistý , že už nechci jinou i přes malé neduhy.

    • lukas aka mitro  

      Nedavno jsem videl nejake dve sedlovky, kde se jedna zasouvala do druhe. Tohle hledas? Nebude to zbytecne tezke?

    • Twitko  

      prosím o konzultaci .. napadlo mě vyměnit svůj prastarý teleskop za nový a líbí se mi BikeYoke. Jenže ten má ovládání/vedení lanka pouze zespodu a já si nejsem jistý kompatibilitou s mým kolem/rámem (starý stump z roku 2007). Zkusím vysvětlit o co mi jde za pomoci obrázku (za kvalitu se omlouvám) :-)

      do sedlové trubky se dostanu zespodu – v rámu je nad tlumičem díra, kterou přivedu ovládací lanko-bowden (zeleně) – to by bylo OK. Jenže mi teleskop (jeho pevná část) po nastavení na správnou výšku posedu vychází někam hodně dolů – ke konci sedlové trubky (naznačeno červeně). Tzn. ovládácí bazmeg bude někde hodně poblíž „vstupního otvoru“ (odhadem bude tak 1.5cm uvnitř od „vstupu“). No a já si nejsem jistej, zda normálně vedený bowden s ovládacím lankem (zeleně) přijde v tom správném úhlu aby „tahal jak má“. On asi nebude tahat úplně kolmo dolů (jak by se asi mělo), ale obávám se, že ten tah bude i do boku … no a momentálně netuším, nakolik to může ovlivnit správnou funkci sedlovky – jak to tam mají udělaný/ošetřený, ježto žádnou s vnitřním vedením jsem neměl ani nedržel v ruce.

      Díky za názory … druhý kandidát je Fox Transfer, kde problém je podobný, ale ten umí i externí vedení – to by byla jistota.

      (Edit – upravil jsem obrazek .. na prvni verzi bylo blbě lanko – sorry za pripadny zmatek … )

      • Twitko  

        ehmm … nevim proč tam jsou oba obrázky, když jsem jeden smazal … platí ten druhý – ten kde přichází bowden víc shora …

      • krabica  

        Těžko říct, ale spíš bych šel cestou vnějšího vedení.

        • Twitko  

          problém je, že BikeY, který se mi líbí čím dál víc, se v externím vedení nedělá. Nicméně našel jsem detail toho uchycení a jak tak nad tím mudruju, tak to na mě dělá dojem, že by to mělo fungovat … tam úplně dole je úchyt, který ten bowden drží ve správné pozici, takže lanko dost dobře nemůže tahat jinak než správně (v ose)… alespoň v té části, kde na tom záleží …

          • krabica  

            Jestli se ti to vejde…

          • albertcz  

            Mám BikeYoke 31,6/160mm, sedlovka je skutečně super, po 1300km nulový vakl ve všech směrech, zajíždění nula. Levná není, ale zatím je furt jak nová, můžu rozhodně doporučit. Co se ale týče dotazu, tak bych se asi hodně rozmýšlel jestli do toho jít. Pokud půjde bowden do rámu 1,5cm pod koncem sedlovky, tak to určitě ideální není a bude to táhnout hodně do strany,je otázka jestli na tak malé délce ten bowden ohneš tak jak bude potřeba… Jak moc a jestli to bude ok nebo ne těžko říct, chtělo by to zkusit. To vedení bowdenu tam samozřejmě je, ale asi nebude dobrý když to bude furt napružený někam na stranu jak povede ten bowden. 5cm bych řekl že bude asi OK, pokud je to fakt jenom 1,5cm, tak bych to bez vyzkoušení asi neriskoval… Můj názor…

            BikeYoke má ze všech podobných sedlovek skoro nejkratší stavební délku, tedy pokud to bude dlouhý, tak u jinejch to bude ještě horší… pak asi jedině vnější vedení… Nebo prodloužit nohy a sedlo vejš :-)

            • Twitko  

              ted jsem to promeril a propocital jeste jednou a melo by to byt OK. Rezerva uvnitr sedlovky je o fousek vic nez jsem psal, neco malo pres 2cm, ale HLAVNE ten bowden, pokud pujde do sedlovky zepredu, pujde pres takovej „hrbet“ (jak je tam ten karbon tvarovanej), ktery je zpredu niz nez spodni vstup do sedlovky a o to o dalsich par cm (cca 3) … a ten by mel pomoci vyrobit docela rozumny tvar smycky … no a samotny ohyb toho bovdenu taky neco malo udela (jako ze nebude uplne kopirovat tvar ramu) … kdyby 1cm, tak to uz je neco malo pres 6cm "cesty vzhuru"a to by mohlo stacit … blbe se to takhle na foru vysvetluje .. chtelo by to videt …

              maximalne to naroutuju uplne zespodu nekde od stredu, jak psal PENE .. ted me teda zrovna nenapada jak to tam vest (neni moc kudy – vsude neco zavazi), ale kdyby nebylo zbyti … no a nebo maximalne bude sedlovka na bazaru za super cenu (doufam ze ne) :-)

              nicmene diky vsem za nazory .. ono jak o tom clovek pise, promysli to vic nez jen kdyby to mel v hlave :-)

              • albertcz  

                OK, sám víš nejlíp jak to je, z toho obrázku se to moc nepozná. Přeju úspěch, aby ti to dobře fungovalo. Já jsem se sedlovkou maximálně spokojenej, určitě je to dobrá, ne-li nejlepší volba.

          • PENE  

            Neslo by to natahnout dolu ke stredu a pak podel spodni ramovky?

          • Dáňa69  

            dle meho,kdyz to vytahnes zadem a ohnes ten bovden zpet vnejsekm , tak to budes mit dele rovne a bude to urco fungovat… jinak mam ctm scrol a bikeyoke. je tam potreba zahnout asi po 5ti cm prudce bovden, aby se zip paskama prichytla hadicka k boku ramu a nezasahoval do tlumice. Krapet to drhlo,ale tak jsem utahl vic dratek a pohoda

    • pumpy  

      co by jste vybrali on up sedlovku nebo SDG ? nebo neco jineho v podobne cenove relaci ?

    • thunderCZ  

      Trochu oživím téma a potřebuji radu zda poslat reverba na servis (pruží cca 1,5cm a přitom vydává lupající zvuky) a nebo koupit novou z výše zmiňovaných sedlovek ?

      • tonik666  

        Spis si kup SDG/OneUp, cenove to vyjde reverb prodej+servis:) Nebo lepe bikeyoke

    • thunderCZ  

      No bikeyoke je favorit i když cena je výší, ale nikdo si na ni nestežuje. No asi půjdu cestou reverba pošlu do servisu a prodám a podle toho kolik v dělám koupím sedlovku 

      • thunderCZ  

        Tak jsem před nelehkým úkolem a nemůžu se rozhodnout jak ukončit výběr sedlovky.

        1)Reverb 150mm v servise KGbike(rotační valk minimální ,pouze pružila) prý po servisu bude ok a měla by vydržet déle.Nevím zda si ji nechat a každý rok obětovat 1000kč za servis.Jen mě děsí to samozavzdušnění .

        2)koupit OneUp cenu bych i akceptoval ,ale nenašel jsem k ní vhodnou páčku s ovládáním ze shora(k přesmy­kači). Recenze sou na ve směs pozitivní i když se našlo taky pár zádrhelů (prošel jsem forum na pinkbike). Servis taky není náročný ,záleží kolik vydrží patrona.

        3)koupit Bikeyoke revive 160mm zadlužit se ,ale mít kvalitní sedlovku u ,které je i snadný případný servis a podle recenzí i kvalita sedlovky odpovídá ceně. Po forech jich ji má spousty jezdců ,ale jak sou sni spokojeni či ne jsem se nedočetl.

        Moje váha včetně batohu je 80kg.. Případně jiné návrhy ?Děkuji

        • tonik666  

          To máš těžký.

          Mě na reverbovi vadilo primárně to, že klidně vytekl dva měsíce po servisu, takže jsem si nikdy nebyl jistý, zda bude nebo neude fungovat.

          Co bikeyoke z bazaru?

          https://bikemarkt.mtb-news.de/…attelstutzen?…

          Třeba 10 měsíců stará 30,9 průměr za 220E bez páčky. Páčka ve vedleším inzerátu za 20E.

          • thunderCZ  

            No za 200ojro by to byla pecka ,ale bohužel mam 31,6mm a za druhý bazar jsem nikdy z ciziny neřešil(nemám zkušenost) .Popřípadě kdyby na Bikeyoke byla někde nějaka akcička :)

            • tonik666  

              Bikeyoke je malý výrobce, akcicčka podle mě nebude.

              S bikemarktem ti klidně poradím, pošli SZ. Je to spolehlivý zdroj.

              Jinak pokud řešíš prachy, tak se samozřejmě dá koupit 30.9 a použít redukci na 31.6.

              např. zde

              https://www.ebay.com/…222155554494

              https://www.aliexpress.com/…6807219.html

              • Lynch  

                Bikeyoke můžu osobně doporučit, mám ji rok a vše bez problémů. Chodí setjně hladce v létě i zimě, snadné odvzdušnění v terénu a celkově spolehlivá. Jen cena je poněkud vyšší no. Nákupu použité sedlovky z DE bych se nebál, taky už jsem tam kupoval pár věcí a všchno v pořádku.

                • Booker  

                  No já mám Reverba 3 roky a bez servisu chodí bez problémů… (Pravda – s reklamací prasklého Spectrala po 2 letech napsali, že jej odvzdušnili – ale nebyl/není vakl, nepropadala se…) Je ale fakt, že mám tak max. 2000 km/rok v létě i v zimě – vy toho nalítáte určitě víc…

                  Když všude čtu, jaká je jeho poruchovost, tak jen tiše doufám, že to třeba nenastane…:-))

              • thunderCZ  

                tonik666 : mockrát díky za popřípadnou pomoc a odkazy. O redukcích vím ,že existují ,ale tou cestou bych šel ,až opravdu v nouzi.

              • wilda81  

                redukce nebrat

                • krabica  

                  Mně ta od Zdyna funguje bez problémů, ale i tak to mám z důvodu jejich zaměnitelnosti mezi koly, jinak bych měnil za správný rozměr.

                • vojtechposmourny  

                  Proč?

                  Všechny teleskopy, které jsem za posledních deset jedenáct let vozil, jsem měl s nějakou redukcí.

                  A niky jsem nezaznamenal žádný problém.

                  • wilda81  

                    Já jich měl zase plno. Pazvuky, protáčení sedlovky a shaman redukci nemá ani cenu komentovat – s tou jsem nedal ani sedlovku do rámu. Jediné kde jsem neměl snad žádný problém s redukcí byla stará Mega ve spojení s Reverbem a use redukcí. Všude jinde mě to přestalo po čase bavit a vyměnil za sedlovku s odpovídajícím průměrem.

                    • vojtechposmourny  

                      Jo tak Shaman redukci jsem taky zkusil a vyhodil – jak píšeš, nedostal jsem to do rámu.

                      Jinak jsem používal USE plastové, a ty mi přijdou super.

                      • mr.antik  

                        mám shaman redukci, reverba a kupodivu na tom i jezdim :-) ale věřim že pod těžší váhou to může dělat problémy, ta redukce je celkem krátká

                        • wilda81  

                          V mém případě šlo o 30,9 → 31,6, ale udělali širší tloušťku stěny, takže jsi ji do rámu se sedlovkou prostě nedostal ani po rozriznuti.

                          • mr.antik  

                            mám tu samou a uplně v pohodě, asi nějaký zmetek

                            • wilda81  

                              Asi cela várka. Bylo jich tu tehdy víc.

                              • Booker  

                                Dříve jsem jezdil s plechovkou od piva k DaBomb, a nezaznamenal jsem jediný problém… (30,9->31,6) Je to levná alternativa… Nastříháš si, kolik potřebuješ:-)

            • Ikebara  

              No já mám tady v bazaru Crankbrothers Highline 160 31,6

              • thunderCZ  

                Ikebara: díky za nabídku ,ale musel bych přikoupit páčku a to už se mi cena za rok jetou sedlovku nevyplatí .

                Joho:odkaz nefunguje

        • Joho  

          Já mám k OneUp z důvodu přesmykače tuto páčku https://eshop.progresscycle.cz/…-presmykacem-

          • tonik666  

            Giant Switch 2× za ty prachy zcela v pohode

          • raw 4  

            A kdybys ji srovnal s originální packou od one up…tak je srovnatelná?…

            • Joho  

              To nemůžu sloužit, první teleskop, první páčka. Je potřeba vychytat polohu, ze začátku jsem pod ní strkal palec.

        • thunderCZ  

          Tak jsem ještě jednou pročetl témata na sedlovky OneUp ,SDG ,Crankbrothers, Brand X a Fox .Sedlovky do částky cca 5000kč(OneUp ,Brand X, atd..) trpí více méně na zvětšující vakl než na funkčnost sedlovky .V recenzích si můj Reverb si taky nevede špatně ,ale jen do doby než začne zlobit :) Z vyšší ligy mě zaujala Fox tranfer ,ale je za podobný prachy jako Bikeyoke ,takže není co řešit a půjdu cestou vyšší ceny a větší spolehlivosti . Snad sem nějakou zajímavou sedlovku nepřehlédl .

    • thunderCZ  

      Nepřehlédl(neuvedl) ,ale spadá do stejný kategorie jako Fox a Bikeyoke akorát vidím jako plus to odvzdušnění u Bikeyoke. Akorát u 9point8 musím přikoupit páčku a to sem na 10900+pošta a u Bikeyoke s pačkou jsem o 1000kč méně . No jdu si něco o 9point8 nastudovat stále je se co učit . Díky

      • goofy  

        No mě by zase sralo sedlovku před každou jízdou odvzdušnovat, když to jde i bez toho. :-)

        • snílek  

          To je dost mylná představa :) Musí se odvzdušnit jen pokud otočíš kolo vzhůru nohama se zasunutou sedlovkou a navíc ono ,,odvzdušnění" znamená, že jí jen zasuneš místo páčky na řidítkách páčkou pod sedlem.

          • goofy  

            Vím jak se to dělá a kdy to nastává. Teď už je tam páčka, kdysi byl inbus. Ale i tak… Proboha proč?

            • abel  

              inbus je tam pořád, akorát pro lenochy přidali možnost přikoupit páčku a vrazit ji tam natrvalo.

            • snílek  

              Proboha protože je to asi jedna z mála opravdu funkčních sedlovek. Jsem ochoten tento nesmírně složitý proces podstoupit, pokud bude fungovat.

              • goofy  

                Ano. Ale jsou tu i funkční sedlovky, které tuto „vychytávku“ nepotřebují… :-)

                • snílek  

                  Ty ostatní funkční sedlovky co máš asi na mysli jsem měl všechny v ruce nebo je jezdil a taky měly svoje mouchy, co si budeme povídat. Ale to je fuk, každýmu vyhovuje něco jinýho. Jen tvoje „před každou jízdou odvzdušňovat“ je kravina. Když to kolo nedáváš do auta vzhůru nohama nebo nevim, tak to děláš jednou za rok.

                  • mirorek2  

                    co jsi našel na 9p8 za muchy pls?

                    já jen, že po dvou letech nic… funguje to a to už bych snesl i upgrade na vyšší zdvih, ale to se nechce pokazit ani za prd

                    edit: manitou mattoc se zas fouká hore kopytama, to by byla kombinace, obrátit kolo, nafoukat vidlu, obrátit zpět a odvzdušnit :-)

                    • krabica  

                      Za mně jediné mínus je zástavbová výška. Tam kde se vleze 150 mm 9point8, tak dám 170 mm OneUp, nebo 160 mm BikeYoke. Ještě uvažuju, jestli neuberu na sedlovce 5 mm, pak by se mi vlezl 185 mm BikeYoke… :-)

                    • snílek  

                      No krom toho, že mi přijde strašně vytuhlá (zkoušel jsem dvě různý), tak kamarád měl nějakej zásadní problém s instalací a jeden ji snad reklamoval několikrát protože zajížděla. Mohla to ale bejt zrovna smůla. I moje oblíbená BY hned po koupi vytekla, ale po reklamaci (už 2,5 roku) nic.

                      • mirorek2  

                        Vytuhlá? Volšový ruce a snad reklamace? Vadu kusu řeší záruka…

                      • wilda81  

                        Jestli je vytuhlá, tak si ji víc nafoukej. Sorry, ale hlavně s digit páčkou by ji zvládla nainstalovat i moje žena po shlédnutí návodu na YT a zajíždění bych podle popisu viděl jen na špatnou instalaci, nevyresetování brzdy popř. kombinaci obojího.

                        • tonik666  

                          9.8 je potreba mazat a lezt do ni je peknej voser. Ja to delal zatim 2× a protoze je to voser, tak se mi poskodilo tesneni a good luck shanet nove.

                          BikeYoke nic nepotrebuje.

                          Je pro doplneno, BikeYoke mam z prvni varly co posilali, 9.8 jeste o pul roku dele, zdvih 175mm.

                        • snílek  

                          Vytuhlá byla při zajíždění :)

                          • wilda81  

                            Prošlo mi jich rukama nejméně 5 a žádné „vytuhlé zajíždění“ (ať je to co je to) jsem v porovnání s konkurencí nepozoroval. Pokud tím myslíš sílu potřebnou na zasunutí, tak ta je závislá dle nafouknutí a určitě pocitově patří mezi ty větší. Přirovnal bych ji cca na úroveň Reverbu. Proto bych 9.8 asi nekoupil pro dítě, ale tam bych naopak volil třeba OneUp – ta jde hodně lehce dolů.

                            • snílek  

                              To jsem myslel, Reverb to má stejně. Za běžný jízdy to samozřejmě nepoznáš pokud nejsi dítě, ale hodí se to, když sedlo sundaváš rukou apod. Nedělá to na mě dobrej dojem. U BY to jde skoro jedním prstem a krásně hladce, podobně to jde ještě u E13 co jsem zkoušel.

                              • mirorek2  

                                jojo takže z much máme dojmy…

                                • snílek  

                                  Ne, mouchy jsou tam pořád, viz tonik níže. Copak, vjel jsem vám do vlasů s prohlášením, že nejdražší sedlovka na trhu nemusí fungovat uplně optimálně? :D

                                  • Lynch  

                                    S tím zavzdušňováním u BikeYoke to není až tak úplně pravda, včera jsem ladil bajka na sezónu, takže jsem ho měl několikrát otočeného vzhůru nohama a sedlovka se nezavzdušnila. Zkoušel jsem to i se zasunutou sedlovkou žádný problém. Páčka se dodává ke všem kusům Revive Max.

                                    • snílek  

                                      Asi máš tu novější verzi než já, nějak to upravili prý :) Tak dobrá zpráva.

                                  • tonik666  

                                    Sice jsem na 9point8 něco našel, ale to jsou drobnosti. Podle mě funguje perfektně. Mám ji 2,5 roku a je to bez potíží.

                                    Nechci aby to tady vyznělo, že 9point8 je blbá.

                                    Za mě 9point8 i BikeYoke jsou super a volil bych podle toho co dám do rámu nejdelší, viz níže.

                                  • mirorek2  

                                    Jenže to jsou právě jen řeči neřkuli plky. Mám ji jako jediný komponent na kole třetí sezonu, dostala takové pecky při pádech a mám přes sto kilo a to jen funguje. Neměl jsem na kolech komponent, za který se postavím více.

                                    měl jsem, nebo rodina ještě provozuje: 5× reverb, 2× kind shock, 3× giant, oneup, brand x… nic se 9p8 ani nepřibližuje, vakl 0, zpracování je a materiály musí být top

                        • biker jura  

                          co prosím znamená to nevyresetování brzdy? mám ji asi dva týdny a po cca 15hod mi začala lehce zlobit. nainstalováno s páčkou thumb dle návodu, funkce cajk, ale jednou se mi ji povedlo zasunutou když jsem se opřel hrudníkem o sedlo a propruzoval zadní stavbu… pak když bylo chaldněji, tak mi začala špatně, ztuha, vyjíždět nahoru a když jsem ji nafoukl lehce nad 2 bary, tak občas nedržela zasunutá a občas zase pod vahou zajela… nechápu moc co by mohl být problém.. když jsem tlak ubral, tak vše cajk, ale zase jde hrozně ztuha nahoru právě a občas ne úplně…

                          • krabica  

                            Zkus trochu povolit lanko, aby na páčce byla lehounká vůle.

                            • wilda81  

                              +1

                              a pak podrž páčku na 10sec

                            • tonik666  

                              Ja bych rekl vetsi nez lehoucka. Ja mam mrtvy chod packy ThumB asi 0,5cm, kdybych ji dotahl, nebude drzet.

                              Vule v pacce niecmu nevadi. Kdyz je sedlovka zajeta, chod packy se vyrazne zkracuje, proto musi mit vuli.

                              • krabica  

                                Mám teda Digit páčku a vůle stačí jen drobná. Zkracování chodu jsem si nevšiml, doma na to mrknu.

                              • krabica  

                                Nevím jestli píšeme o tom samém, já myslím vůli tz. lanko je úplně povolené, né pohyb od začátku mačkání po uvolnění sevření sedlovky.

                                • tonik666  

                                  Tak to piseme o tom samem. Ja pisu o “mrtvem chodu packy”, tj. ze lanko musi byt volne a packa musi mit dost velky mrtvy chod nez lanko zacne zabirat.

                                  Proste lanko nesmi byt napnute stavecim sroubem, ale volne, a packa musi trochu plandat.

                  • goofy  

                    Teď už ne. Ale kdysi jsem opravdu vozil kolo v autě horekopytom a myslím, že ještě se dost takových lidí najde. Jako ono to vypadá, že na ni plivu, ale je to sedlovka, o které bych byl ochoten uvažovat. Jenom fakt nechápu tu jejich fičutru. :-)

                    • snílek  

                      Já to chápu tak, že je to specifikum jejich konstrukce a ber nebo nech bejt :) Další specifikum je vysoká cena. Ale na oplátku dostaneš sedlovku co dlouhodobě funguje, má velmi hladkej chod, super jednoduchou instalaci lanka, nízkou výšku, malou a ergonomickou páčku a dá se v 10 minutách vyčistit i s rozebráním.

                  • krabica  

                    Osobně mě to třeba odrazuje, bo dávám kolo do auta na bok a při strkání dovnitř ho ještě nakláním sedkem dolů. Bude se zavzdušňovat? V sezoně to dělám třeba 6–8× do týdne…

                    • snílek  

                      Ano, bude :) V tom případě není pro tebe, pokud nejsi ochotný to po vyndání odvzdušnit.

            • krabica  

              Protože radši vykutili odvzdušňování, jako výhodu oproti konkurenci, než aby vymysleli systém, který se nezavzdušňuje. :-)

              • goofy  

                +1 :-)

              • abel  

                určitě pořád lepší, než předstírat „že se nikdy nezavzdušní“ něco jako u brzd.

                • krabica  

                  Třeba v 9point8 se nemá co zavzdušnit, bo je mechanická se vzduchovou pružinou, žádný olej… :-)

                  • abel  

                    jedině dobře, olejovejch je pořád dost.

                    přešel jsem z křápu od gianta na ts160 a mám klid.

              • tonik666  

                Tvuj nazor povazuji trochu za kokotsky. Ten system co ma bikeyoke je dobre vymysleny a konecne u toho nekdo trochu premyslel.

                Zatim jsem videl vic vysranych 9.8 nez bikeyoku (2 vs. 1).

                • mirorek2  

                  prosim te a co se na nich vysralo? muzes to specifikovat? neni tam nic, (krom vady materiálu) co by se mohlo posrat,

                  mel jsem to rozhozene do sroubku

                  • tonik666  

                    nefungovala třecí brzda – oba místní uživatelé. Jednomu nefungovala rovnou, druhému přestala fungovat v průběhu. Restart nepomohl.

                    • mirorek2  

                      vyřešeno reklamací? brzda může nefungovat jen když je zamaštěná, rozedřít, nebo jinak poničit ji provozem nelze

                      • tonik666  

                        U smashmouthe reklamace, u druhého uživatele (nick si nyní nevybavuji) nevím

      • thunderCZ  

        goofy : ono se to asi před každou jízdou odvzdušňovat nemusí ,ale je ta páčka bonus když to nastane . třeba reverba si sám netroufnu rozdělávat .

        A ještě dotaz k Bikeyoke ,proč dostala na bikeradaru tak malý hodnocení když v jiných testech(recenzích) bývá v první trojce ?

        • albertcz  

          Zajímavá diskuze, hlavně když píše většina těch co BikeYoke nikdy ani neviděli. Takže si dovolím přidat osobní zkušenost – BikeYoke Revive 160, najeto víc než 2000 km. Sedlovka je jak nová, kdybych jí dal do krabice, tak nikdo nepozná že jezdila sezonu. Nulová vůle ve všech směrech, funkce bezproblémová i v mrazu. Páčka Triggy bezkonkurenční, akorát jsem na ní nalepil grip na skate aby ten palec ani náhodou neklouzal. Kolo vozím v autě různě, někdy na ležáka, občas i úplně obráceně, za rok jsem neodvzdušňoval ANI JEDNOU. Kdybych si tu nepřečetl ty posty, tak jsem úplně zapomněl že tam mám tu páčku vraženou, za celý rok jsem jí prostě nepotřeboval ani jednou použít. Za mě je BikeYoke nejlepší kup co jsem kdy udělal, vyšší cena za tu kvalitu rozhodně stojí. Howg :-)

          • Lynch  

            BY se dodává zasunutá v malém tubusu a při vybalení je plně použitelná, stačí namontovat a vyrazit na cesty. Tady ty kecy ohledně zavzdušňování při položení na bok a pod. je pěkná hovadina, tvrdí to jedinci, kteří ji v životě neviděli natož měli na kole.

            • tonik666  

              Trochu bych tvoje nadšení mírnil.

              Už se mi stalo, že se zavzdušnila jen když kolo stálo delší dobu v garáži (pár měsíců). Občas při položení ano, občas ne, záleží.

              Každopádně odvzdušenění je tak jednoduché a rychlé (2 vteřiny), že to nemá smysl řešit.

              • Lynch  

                Mně se zatím nezavzdušnila ani jednou, kolo jsem převážel v autě uložené všelijak a nikdy nic. Dnes odpoledne jsem nechal položené kolo na zemi a sedlovka je o.k. Ještě ji zkusím zasunout a kolo nechat přes noc otočené vzhůru nohama.

                • albertcz  

                  Mám úplně stejnou zkušenost, při servisu vidle jsem měl kolo vzhůru nohama asi 3 hodiny, sedlovka furt v pohodě. Nevím o ní, jenom jezdím, používám a funguje skvěle

      • mirorek2  

        tak to snad už ani nemá cenu řešit litr v této relaci, ne?

        • thunderCZ  

          Tak to asi fakt nemá cenu řešit litr ,ale když už jsem ochotný do toho tolik pustit tak chci za ty prachy asi to nejlepší co můžu mít .A dávat půlku ceny kola za sedlovku se mi taky nechce :)

          Takže sháním nejlepší set sedlovka+páčka k přesmyku v rozměru 31,6 150mm a vedení vnitřkem.

          • mirorek2  

            no vidíš a 9p8 to vše splňuje, nejlepší je a páčku má taky

            • goofy  

              Ano. Ale nezatracoval bych ani Foxku. Hodně mi vyhovuje, že podle toho jak moc zmáčknu páčku, tak rychle vyjíždí. Ale jít do nové bych se hodně rozhodoval, jestli zase Fox, 9point8 nebo dokonce novou Vecnum? :-)

          • abel  

            abys měl to rozhodování složitější, tak fox dělaj 150 a 175, bikeyoke 160 a 185mm (menší dělaj oba taky).

          • tonik666  

            Jeste jednu vyhodu bikeyoke ma – oproti 9.8 vzdy nabizi vyssi zdvih.

            Kam das 9.8 150mm, das bike yoke 160mm, a kan das 9.8 175mm, tam se vleze Yoke 185mm.

            takze bikeyoke vitezi pokud tam nenacpes 200mm.

      • stan.zak  

        Celé vlákno js nečetl, ncm nezapomnělo se na Crankbrothers Highline ?

        • waltari  

          Ha !! Někomu šlape, někomu ne. Bohužel jsem v té druhé skupině a větší sračku (omlouvám se, ale nelze jinak) jsem nezažil. Stále reklamuji a vím v čem je problém, ale soudruzi v Německu ji neumí dát do kupy. Měl jsem ji nespočetněkrát rozebranou a už mě to nebaví. Mám to ale za trest, protože jsem se zapřisáhl, že od CB už nikdy nic a ejhle, podlehl jsem. Jinak věřím a vím, že někomu funguje, ale je to loterie. ;-)

          • stan.zak  

            Díky za report, snad nezůstaneš jediný.

            Mi se na ní zamlouvá to jednoduché odpojení od vedení v rámu, vlastní zkušenost ale nemám.

            • waltari  

              Odpojení je fakt rychlý a jednoduchý. Ono i to zpracování a design je opravdu fajn. Stranová a předozadní vůle OK. Je teda trochu pomalejší. Věřím, že komu chodí, tak je spokojen. Bohužel já v tom systému vidím chybu, ale nevím jak je to pro rok 2019. Třeba už to vychytali. ;-)

              • kliiima  

                Ahoj, můžeš mi prosím popsat tu chybu (jen ze zvědavosti). S Highlinem začínám už 3.sezónu (najeto cca 5tis.km), 125/30,9 a zatím maximální spokojenost. Jen jí mažu a dvakrát jsem preventivně měnil lanko. Nic víc nebylo potřeba. Stranová vůle malá už je, ale bavíme se o cca 1–2mm na špičce sedla a předozadní žádná (a to mám 93kg živé váhy a vždy jezdím s batohem a občas i větším těžším batohem na několikdenní putování). Je jen trochu pomalejší, ale to je vlastnost a člověk si na to zvykne. Navíc, když to vztáhnu k ceně 200 EUR, co jsem za ní dal, tak super. Další dva kamarádi mají tu stejnou a stejně douho a taky žádný problém za celou dobu

    • mkzvk  

      ..a víte, že Race Face Turbine je krom zámku sedlovky klon 9point8 ;) maji od nich licencovaný system DropLoc. Takže ve výsledku 9point8 za trošku jiné peníze. Dají se najit bazarové sundané z kol

      . Kupoval jsem teď 2 ks, zdvih 125 a 150mm. Obě těsně nad 4000… obě z Německa…

      • wilda81  

        .. a víte, že když dva dělají totéž, není to totéž?

      • krabica  

        Stejný systém mají, ale provedení je ojebané a jsou tak poruchové, na rozdíl od 9point8.

        • l-e-t-o  

          Mám RF Turbine na kole 2 roky a nemusel jsem ji servisovat. Jenom občas preventivně vyměním bovden s lankem a vždy po pár vyjížďkách stříknu silikonem a očistím.

      • mirorek2  

        a víš, že vnitřek je naprosto jiný? slovy servisáka peklo bez dostupných náhradních dílů

        koupili patent, ale dělají si to sami…

    • Pepe72  

      Taky teď řeším sedlovku. Bojím se že se mi zas posere před sjezdem. Váhám jestli si připlatit nebo jít na jistotu s TS.

    • mkzvk  

      tak uvidime co vydrží :):)

    • thunderCZ  

      Tak musím říct ,že jste mě stou 9point8 Fall Line nahlodaly :) koukal jsem přímo na stránky výrobce a maj tam 175mm za pěkný prachy ,ale délkou bych ji asi do rámu nedostal .

      • tonik666  

        A BikeYoke 185mm se ti tam nevejde? Protože celkově je o 5cm kratší než 9.8 175mm.

        BikeYoke 160mm se vejde všude – třeba na Mkového Spectrala pro výšku 175cm zcela s přehledem.

        • thunderCZ  

          Já se v těch rozměrech moc nevyznám zda se vejde nebo ne ,ale na kole sem měl reverba 150mm úplně dole a teleskop jsem na maximum nevysouval (když zastavím sjedu se sedlem dolů abych dosáhl na zem) . Sem mrňavej s velkým kolem :D kolo jsem ,už hodil do svého profilu.

          Narazil jsem na tento inzerát .Cena lákavá

          • wilda81  

            Zmer si delku od konce sedlove objimky po liziny na sedle. To je stezejni udaj. Pak si musis pohlidat jeste delku zasunuti do ramu. Vsechny rozmery nejdes na webech vyrobcu.

          • tonik666  

            ve vlakne daruji levne prodam mas gianti pcku za 300

    • thunderCZ  

      Tak po přečtení několika různých testů jsem do výběru zařadil další značky. budu rád když mi nějakou z nich rozmluvíte . Škoda ,že už nelze vytvořit hlasovačku .

      Kandidáti : 9Point8 Fall Line ,BikeYoke Revive ,Kind Shock LEV Integra ,Thomson Elite Cover a Fox Transfer Factory .

      Pokud ,už do toho mám vrazit prachy tak bych chtěl dostat za své peníze to nejlepší co lze v téhle cenové kategorii nabídnout. Vím že každá sedlovka má pro a proti . Jsem rekreační jezdec ,ale pokukuji ,už po Capra ve velikosti S na 27,5" takže kvalitní sedlovku myslím že využiju .

      • wilda81  

        Kup si cokoliv z trojice 9.8, BY, Fox

      • Eddi  

        Já nedávno na novou Jeffsy CF Pro 27.5 zvolil po přečtení spousty recenzí Fox Transfer a maximální spokojenost. Původní E*13 hned od začátku začala dělat velké problémy tak šla rychle pryč. Nechal jsem pouze páčku E*13 která je na rozdíl od sedlovky perfektní.

      • danis7  

        Proč ne One Up? Bezkonkurenční poměr cena/výkon.

      • tonik666  

        Thomson má jen 125mm a Kind Shock je obyčejná patronová sedlovka jako OneUp, tj. nemá smysl porovnávat s 9point8 a BikeYoke.

        • thunderCZ  

          Thomson Elite Covert v dýlce 450mm by měl být 150mm viz. zde

          • wilda81  

            Kam bys ho posílal na servis?

          • Lubin97  

            mě zaujalo BY díky kompatibilitě na různé rámy, tzn.vyměníš kolo a na BY jen vnější trubku a funguje dál…takže až budu příště pořizovat bude to horký favorit

      • Sistematicx  

        Jelikoz je zatim sedlovka vec ktera te asi dokaze vytrestat nejvic. Tak bych sel cestou, nahradni dily jsou k sehnani, rozeberu bez potreby specialniho pripravku, je nejaka technicka podpora, manualy a podobne. Ne jak nekteri ze vyplodej sedlovku ale chces nejakej nahradni dil neexistuje kup si novou sedlovku…

        Osobne ted setrim na bike yoke, uz jen ta moznost ze kdyz zmenis ram tak je tam mozne vymenit vnejsi trubku a nemusis kupovat novou sedlovku.

        • thunderCZ  

          No takový příspěvky potřebuji číst :) co se týče náhradních dílů tak nejvíce sem toho snad našel na 9point8 Fall Line + video návody jak co měnit na BY snad jen jedno a to takovy že se to moc ani nerozebírá .

          • Sistematicx  

            BY ma na strankach kompletni rozkresy a na youtube kanalu jsem minuly tyden koukal na nejaky tech video kde menil komplet olej v nejaky patrone. K sehnani by melo byt jak nejaky zakladni servis kit, kde jsou snad jen nejaky krouzky a ty piny co zajistuji aby rotacni vakl byl co nejmensi tak komplet sada velka na celkovej repas. Ale tohle ti presneji povi lidi z made for trails kteri jsou dovozci BY

    • strongpajda  

      Za sebe můžu vřele doporučit TS. mám na kole druhou sezónu a chodí bezporuchově. Neopren na pístnici nepatří mezi etalony krásy, ale zase je všechno vyvážený jednoduchostí, opravitelností kdekoliv a kdykoliv a ještě podpořím zlatý český ručičky.

      • Petr L2  

        Já mám čtyři roky sedlovku Giant a chodí dokonale a přitom tady na ní najdeš jenom stížnosti…

        • Sistematicx  

          Model od roku 2014 je ale fakt pruser. Reklamuju uz 3 kus a furt to stejny. Vydrenej vnitrek.

          • Petr L2  

            Vždyť jsou všechny uvnitř stejný :-)

            • Sistematicx  

              Ted moment. Trosku si vzpomenout. 2014 udelali uz tu novou s dvema sroubama na zamek sedla nebo to bylo az 2015.

              Model s jednym sroubem na zamku sedla taky nebyl kdovi jaka bomba, ten trpel na patrony. A samo se taky vydiral vnitrek.

              Pak prekopali desing a zamek sedla dostal dva srouby. Byla upravena patrona. A tohle je ta pruserova zmena. Zacli odchzet nejen patrony ale tezce se to vydiralo. Me se prvni vydrela uz po dvou vysunuti. Byla uplne nova. Pak jsem rekamoval dvakrat a po te druhe reklamaci jsem dostal model 2017 nevim presne. Nicmene mela jinou matici kde je stirak. Ted se prodava stale a je to ta levnejsi verze. A tu jsem pridal i skolem a mam informaci ze cloveku odesla pres zimu patrona. A to byla sedlovka v roce 2018 v cervnu nova.

              S novym kolem jsem koupil uplne novou sedlovku. S tim ze jsem nekde precetl, evidentne milna informace a totalni sracka, ze 2018 je zase prepracovana tak jsem ji vzal. A vono hovno. Zase je to vydreny a pajsl je stejnej jak v roce 2015. A to jsem ji bral s tim ze mi bylo receno ze tenhle model je servisovatelnej a jsou pro jej nahradni dily (tohle mi ale bylo sdeleno pres telefon takze nikomu nic nedokazu ze jsem dostal neco co jsem nechtel).

              Bohuzel ale sedlovku model rok s jednim sroubem zamku sedla(asi 2014) jsem nemel rozdelanej takze nevim jak uvnitr chodi. Pak jsem jeste nemel rozdelanej model s matici prachovky a stiraku, kde matice ma jinej tvar, takovej bez konusu smerem nahoru ale vypada jak valecek. Ostatni jsem rozdelany mel a to uplne na atom a ten system je proste pruser. Ostatne ve vlaknu giant sedlovky jsem dval fotky kompletniho rozdelani. Ne jen ze z toho vydelas patronu, ale opravdu komplet vsecko.

        • McBlacky  

          Giant je ok za sucha, delsi akce v desti mi ji vzdycky popravila. Kolen nuly a pod se blbe vraci nebo vubec. Kvalita odpovida cene, za nejhorsi co jsem vozil, ale ty uplny low endy neznam

    • theedge  

      Jak je to s tím zavzdušněním BikeYoke ? Kolo budu dávat dost často naležato do auta se zasunutou sedlovkou. Pokud bych měl kvůli tomu často odvzdušňovat tak nevím.

      Taky vybírám sedlovku a přemýšlím o BikeYoke, 9point8 a Fox Transfer. Na stávající mám torzní vakl jako hrom, až to v rozbitým terénu drnčí.

      musím kvůli krátkým nohám koupit 125mm. Jedinou 150 bych tam dal OneUp ale trochu se jí bojím.

      Chci největší držák :-) tak jako všichni …

      • Sistematicx  

        Zastrcis inbus zasunes sedlovku tod vse. 20 vterin navic. Video na youtube. Nekdo tu psal ze v baleni BY je i ten klicek pro odvzdusneni, tedy nemusis pouzit ani naradi. Klic nechas v sedlovce, je to nejaka pompozitova packa s krouzkem ktery zabranuje vypadnuti z hlavy sroubu.

        Furt lepsi jak reverb, zatahnes za zasunuty sedlo a jak to vyleze tak jsi dojezdil uz na parkaci.

      • tonik666  

        To odvzdusneni spociva v otoceni packou a zasunuti sedlovky. Takze oproti davani do auta to je operace asi tak 10× kratsi.

        Kdyz budes mit klicek primo v sedlovce, jsou to 2 vteriny.

      • Kouba_2005  

        Zavzdušňování se fakt bát nemusíš, nápravu mají vymyšlenou parádně. S délkou jsem na tom podobně jako ty, vzhledem ale k nízké hlavě BY by mi možná tip top vyšla i 160.

        zde

        • Lynch  

          Se zavzdušňováním u BikeYoke to není tak horké, jak zde někteří psali. To se týká především obyčejné Revive, po příchodu Revive Max došlo ke změnám v konstrukci a ty už nejsou tolik náchylné na zmíněné zavzdušnění. Kolo jsem nechal dvě noci otočené vzhůru nohama se zasunutou sedlovkou, následně jsem zatáhl několikrát za sedlo a stejně se nezavzdušnila, navíc je zde primitivní způsob odvzdušnit ji během několika vteřin pomocí šroubu na sedlovce, tohle ti neumožní žádná jiná teleskopická sedlovka na trhu! Co je super, tak na stránkách výrobce je velmi dobrá technická dokumentace a lze ji snadno servisovat v domácích podmínkách. Ano, ceny ND nejsou nejnižší, ale ruku na srdce, jak často ji budeš rozdělávat? To ji dřív pošleš do světa nebo ji zlikviduješ při pádu. Osobně bych se rozhodoval mezi BikeYoke, Fox a 9.8. Záleží na preferencích. Já hledal sedlovku s průměrem 34,9 mm a snadnou servisovatelností v domácích podmínkách ⇒ BikeYoke.

          • tonik666  

            Jen bych upresnil ze zmena (v podobe nejake mebrany ktera brani pronikani vzduchu kam nema) prisla pri uvedeni zdvihu 185mm.

            Revive Max je jen prumer 34,9 a ten prisel o dost pozdeji.

            • Lynch  

              To bude asi ta podstatná změna, která přišla s Revive Max (nebo 185 mm).

    • thunderCZ  

      Tak jsem ješte jednou prošel pořádně strányk výrobce BikeYokea opravdu máj komplet díly včetně trubky na změnu průmětu za 40ojro tak to je taky parada . Jen by mě zajímalo zda na změnu tlouštky trubky stačí vyměnit jen ji nebo jestly se musí koupit komplet novy tesnění ?

      A pokud ji teďka někdo kupoval na kolik ho vyšla v přepočtu na cz koruny ?

    • theedge  

      Tak po čtení recenzí a koukání na servisní videa je favorit BikeYoke Revive 125mm. Ještě laboruju nad OneUp, protože tu jedinou tam dostanu 150 mm. Maximální délka sedlovky co nacpu do rámu je 430mm ( bez toho připojovacího mechanismu ).

      O peníze nejde – jde o spolehlivost a kvalitu vs. vyšší zdvih u OneUp. Je to velký rozdíl ty 2,5cm ? Během ježdení na stávající 125mm s vaklem jsem necítil že by mne nějak výrazně omezovala …

      • tonik666  

        Kupovat dneska za 10 tis. 125mm sedlovku mi přijde jako pakarna. Těch 3,5cm do 160mm je sakra velký rozdíl, i do 150mm je to velký rozdíl Základ je maximalizovat zdvih. Takže bych šel do OneUp 150mm – navíc OneUp se snadno snižovací, můžeš si ho přizpůsobit jak potřebuješ.

        • theedge  

          njn to je osud nás s krátkejma nohama :-(

          Zase se na to dívám tak, že si radši připlatím za něco bezproblémového a být s tím spokojený, než koupit sice delší ale nebýt pak naštavnej že s tím musím něco řešit … ale pokud je těch 2,5 cm takovej rozdíl … těžko říct.

          • krabica  

            Za mně radši zdvih a OneUp není zlá, přešel jsem z 9.8 150mm na OneUp 170mm kvůli zdvihu…

            • theedge  

              skara … jsem si myslel že to budu mít jednoduchý a vy mě to tady komplikujete :-D

              Pokud OneUp, tak bych k ní musel vzít nějakou kvalitní páčku – ta jejich plastová vypadá na pěknej krám.

      • LM  

        „nějak výrazně omezovala“ – takže omezuje ale jenom trochu? :-)

        Měl jsem Reverba 125 mm a ze začátku mi to přišlo OK. Ale postupně jsem zjistil, že bych sedlo potřeboval ještě o pár cm níže, protože mi vadilo při pumpování a občas i ve vzduchu resp. na dopadech. Tak jsem tam vrazil OneUp 170 mm a ta už mne nikde nelimituje…

        • theedge  

          No asi spíš vůbec :-) … ale je to samozřejmě o výšce člověka a nohou. Je jasný že pro 190cm vysokýho bikera je 125 fakt málo. S mýma 79cm nohama je těch 125 poměrově cca stejně jak 150 pro vyššího jezdce. Ale chápu že čím větší drop tím lepší. proto to řeším – jen nevím jestli za cenu levné a potencionálně problémové sedlovky.

        • theedge  

          četl jsem tvoje story vedle ve vláknu o OneUp. Už jsi ji rozchodil ? Musím říct že mne to moc nepovzbudilo …

          • LM  

            Asi jsem měl smůlu na špatné tolerance nebo co, ostatní si nestěžují :-).

            Teď už si to nejspíš trochu sedlo, takže dovnitř nelezu tak často jako ze začátku. Naposled jsem ji přimazával snad po 2 měsících ježdění. A Wolf Tooth ReMote páčka drží narozdíl od té OneUp plastové (2× urvané:-))

            • tonik666  

              Me chodi v pohode a na pcku oneup si taky nestezuju.

              ad packa-levna je wolftooth a bikeyoke triggy-obe lehce pres 50 eur

              • LM  

                Já jsem nakonec ten bílej bushing vzal z vnitřní strany lehce jemným smirkem (ve směru pohybu sedlovky), namazal a od té doby klid :-)

    • thunderCZ  

      Dotaz na majitele BikeYoke revive lze sedlovku nechat v jaké koliv pozici a sedět na ni ? Myslím ze ji na 160mm vytaženou mít nebudu ani tu 150ku sem neměl na doraz .

      • LM  

        Jistě, ale proč bys to proboha dělal? To chceš sedlovku štelovat na správnou výšku vysunutí po každém zasunutí?

        • goofy  

          +1

        • thunderCZ  

          Ano ,protože využiji na stávajícím kole tak něco kolem 140mm a mě to nepřijde divný vysunu si pod zadek kolik potřebuji

          • allrose  

            možná to špatně definuješ..

            vysunutá na plno-jak máš správný posed,do terénu zasuneš a jedeš ve stoje (případně snížíš kolik potřebuješ pro lepší manipulaci s kolem)

            • thunderCZ  

              Asi sem to špatně definoval :) když tělo sedlovky zasunu na doraz do rámu a teleskop vysunu na max tak nedostahnu na pedály (přehnaně řečeno )

              • goofy  

                No ale tak by to samozřejmě nemělo být.

              • mirorek2  

                kratší zdvih by to myslím vyřešil, proč vůbec špekuluješ nad větším zdvihem?

              • krabica  

                Tohle je špatně, když tak si kup sedlovku u které jde zdvih na pevno zmenšit. Jednoduše to jde u OneUp, složitěji u 9point8.

              • MnemonicJ  

                Hele tohle bude mít k uživatelsky přívětivému užití hodně daleko… To bych raději čel do menšího zdvihu, nebo do sedlovky, kde jde ten zdvih měnit. Osobně jsem pro drahou polovičku ze stejného důvodu bral OneUp

              • wilda81  

                Menší zdvih nebo kratší kliky.

              • thunderCZ  

                No a nebo menší kolo :) sedlovka tam byla 150mm tak bych u toho chtěl zůstat a třeba časem seženu jetou Capru ve velikosti S a tam pak sedlovku užiju

          • thunderCZ  

            Tak bych jaký bude verdikt na mé požadavky ? Mám vzít Bikeyoke 160mm a každý vyjetí si ± přizpůsobit a nebo vzít OneUp 150mm a snížit si ji na 140mm ? Zatím nemám zkušenost v terénu tak nevím ,aby mi to časem nevadilo to štelování výšky za jízdy ?

            • tonik666  

              stelovani vysky za jizdy je nesmysl a jsi prvni o kom slysim ze to dela.

              me by zajimalo kolik cm sedlovky mas vysunute a kolik se ti vejde do ramu. uz jen proto, ze bikeyoke ma o 2,5cm kratsi krcek nez reverb, takze jde zasunout hloubeji.

              takze podle me to potrebujes napred odborne zmerit a overit co se ti vejde a pak to resit dal.

              to ze jsi tam mel reverba 150mm a prebyval ti 1cm nic neznamena.

            • Macik  

              Rozhodně OneUp. Přispůsobovat si to každý vyjetí je naprostý nesmysl a nebyl bys z toho štastný.

            • LM  

              Vzal bych tu OneUp (ale s jinou páčkou) a shimem (je potřeba koupit zvlášť) si jí snížil tak, aby sedlo při plném vysunutí bylo v takové výšce, jakou potřebuješ pro pohodlné šlapání.

            • McBlacky  

              reálně je nemožné si nastavit sedlovku při každém vysunutí přesně, odpálíš si achilovky/lýtka když ji budeš mít vysoko, nebo kolena když nízko ;)

            • mr.antik  

              a kolik ti to teda vychází s tím bikeyoke? Zkusil bych se někde podívat, jak to funguje, teoreticky by tam mohl jít strčit nějaký např. gumový spacer pod pístek – nemám čas to hledat tak jen tak deudukce z tohodle videa:

              https://www.vitalmtb.com/…eatpost,1973

    • thunderCZ  

      Přikládám foto s teleskopem vysunutým na max ,bohužel nemám sadu abych doplnil kapalinu do ovládání a mohl sjet se sedlovkou na moji požadovanou výšku .

      • tonik666  

        A kolik cm ti tam chybí k posedu dle představ?

        U BikeYoke 160mm bys získal asi 1 – 1,3cm (má tuhle délku co měříš 20,2). Důležité je ale vědět, zda se ti sedlovka vejde do rámu, aby šla zastrčit tak jako ta na fotce. Mohl bys vyzkoušet kapacitu svého rámu normální sedlovkou, aby bylo jasné, jestli se ti tam vleze 23,5cm spodku bikeyoke+3cm spodek ovládání.

        • mr.antik  

          plus o něco málo by šel říznout rám, vypadá to, že trubka dost vyčuhuje

          • tonik666  

            ty máš s řezáním rámu zkušenosti? :)

            Odhaduji, že jde řezat tak 1cm kvůli tomu výřezu, který se stahuje sedlovou objímkou

            2 cm už by byl velký posun, na druhou stranu, pokud nebude mít místo na zasunutí sedlovky do rámu, tak mu řezání nepomůže. To řeší jen to, že mu je sedlovka velká.

            • mr.antik  

              tohle jsem neřezal, ale kdyby to byl můj rám a cenťák chyběl, jdu do toho. Nevim co mu tam vadí, píše že chce novej rám, tak je to samozřejmě složitější kvůli prodeji.

              Ale pokud má na tu bikeyoke prachy, tak bych se v první řadě zajímal o možnost jejího snížení, než riskovat něco s uzavřenou patronou.

            • wilda81  

              Já mám. Výřez udělas v pohodě i sám. Vrtneš díru a flexou riznes. Dělal jsem to teda u hlíny, u karbonu bych to nechal asi někomu se zkušenostmi.

            • mr.antik  

              Tak tady pán píše něco nastavení zdvihu, ale vyžaduje to soustružníka a přesný vnitřní a vnější průměr.

        • thunderCZ  

          Potřebuju cca 2 cm dolu tu sedlovku níž ,už nedostanu to bych opravdu musel uříznout rám a do toho fakt nepůjdu .Bohužel hloubku nemám čím změřit v rámu tak snad postačí foto . Měřeno cca 1cm nad čepem

          A co ta nová verze OneUp ?Vyplatí se čekat ? Par vychytávek tam je :)

          • tonik666  

            Ja si myslim, ze ma smysl pockat na OneUp V2 a koupit 150mm, ktere by ti tam mely padnout. 180mm tam podle me nedas.

            Zapis je na strankach u produktu do mail listu at ti prijde upozorneni jakmile bude skladem.

            Jestli ti chybi 2cm, BikeYoke se 160mm tam bez rezani ramu nedas.

            • thunderCZ  

              Ja jsem snad o 180mm nikde nepsal :) takovej oobr nejsem . ale pokud koukám na nákresy tak do rámu dostanui tu 160mm Bikeyoke ,kterou sem chtěl kupovat . Maila sem si ,už registroval .

              Reverb :225mm (do rámu) + s ovladaním 303mm

              Bikeyoke :233mm (do rámu) + s ovládáním 264,5mm

          • Lynch  

            Nemáš nějakého kamaráda od kterého si můžeš půjčit sedlovku a vyzkoušet ji přímo? To by bylo podle mě nejlepší.

          • mr.antik  

            Napsal jsem ti SZ, pokud bys chtěl dát dokupy toho reverba i včetně snížení. Přítelkyně to má podobně.

      • kliiima  

        U OneUp v2 na tuto výšku dostaneš 180mm..... (21,3 cm od vrchu sedlovce trubky) a na tvoji požadovanou výšku to můžeš snížit přiloženýma redukcema – teda max o 2 cm)

        • tonik666  

          To má ale extrémní požadavek na hloubku rámu – 27cm v rámu mít nebude. Já tam mám na Lku asi 24–25cm u sedlové trubky 47cm (i když u jiného rámu). Tak ok tam bude mít méně když má trubku 44cm. Tipuju že bude rád za 23cm

    • thunderCZ  

      Tak koukam před chvílí zlevnily původní OneUp na 169dolarů a před hoďkou tam bylo u obouch 199dolarů.

    • DoomHammer  

      Přátelé, kamarádi, nepřátelé…

      Furt zvažuju teleskopku na svoje zelené RB a do oka mi krom jiných padla Pro Koryak. Nevíte někdo, jestli má omezení hmotnosti jezdce? A co reference na spolehlivost?

      Díky za informace.

      • DoomHammer  

        nikdo?

      • Zdendyš  

        Ahoj nepriteli ;). Koryaka jsem mel chvili a vadil mi na nem citelny vakl na vsechny strany. Take zacal zajizdet po nasednuti cca o jeden cm. Tyhle zavady se projevovaly hned od zacatku, tak jsem od tohoto technickeho vydobytku rychle utekl.

    • zbartos  

      Omlouvám se hloupé otázky, ale v životě jsem se o téma teleskopek nezajímal a jsem navíc technický antitalent…

      Manželce ale známá poradila teleskopku, tak zkouším „vytěžit“ nejobsáhlejší zdroj informací široko daleko. Manželka se bojí ve sjezdech a protože má široké sedlo, tak je velmi nebezpečné/obtížné protáhnout sedlo mezi stehny a dávat zadek k zadnímu kolu),

      Požadovaná teleskopka asi musí mít dálkové ovládání vedené vně rámu (manželka má Pells F7 https://pells.cz/…ro/z7392.htm , ale model 2015).

      Průměr současné pevné sedlovky (má offset) je 31,6 mm, současná vzdálenost lyžin sedla od konce sedlové trubky je 200 mm (měřeno v ose sedlovky).

      Našel jsem zatím jen tuto teleskopku s vnejším vedením ovládání – https://www.velohanak.cz/…-vlevo-dole/ (125 mm zdvih, 390 mm celková délka), ale asi by byla vhodnější teleskopka se zdvihem 150 mm.

      Jaké další teleskopy s vedením lanka vně rámu jsou na trhu (má to tak OneUp) ?

      Dělají se ještě teleskopky s ovládáním přímo někde pod sedlem ?

      Stačí mít zasunutých v rámu těch případných 180 mm výše uvedené sedlovky RS Reverb (resp. jaká je obecná min. délka sedlovky, která musí být zasunutá v rámu) ?

      Čím je dané, zda je nutné mit dálkové ovládání vedené vně rámu ?

      Je možné objímky páček dálkového ovládání připevnit i na tu část řidítek, kde se již začínají řidítka rozšiřovat z 22,2 mm na větší průměr ?

      Díky předem za případné odpovědi a rady.

      • krabica  

        OneUp ne, ale třeba Fox Transfer má vnější vedení od objímky, což je nejlepší možnost, krom vyvrtání díry pro vnitřní vedení.

        • goofy  

          Tak tak. Fox Transfer a pak ještě nějaký KS Lev. Osobně bych šel po dobrých zkušenostech do té Foxky. Ale otázkou je cenový limit.

          • scret  

            tak tak, za mne Fox… Ja mam LEVa a za skoro desitku je to stale shitka… Fox maka mnohem lip a ma i mensi vakl…

      • obda  

        Tak já třeba se stejnými požadavky (+ chci ještě offset) vozím KS Dropzone. Průměr 31,6 a vnější vedení splňuje více teleskopů – tady je třeba jedna low-cost, ale dobře hodnocená: https://www.chainreactioncycles.com/…p-prod159176 Přesně ten problém „široké sedlo, tak je velmi nebezpečné/obtížné protáhnout sedlo mezi stehny a dávat zadek k zadnímu kolu“ jsem měl taky a 125 mm mi na vyřešení bohatě stačilo.

        • scret  

          mas ji? jaka je? prave hledam nejakej teleskop pro zenu… A nechce se mi kupovat neco za desitku:( kdyz ani nevim, jestli me s tim nevyhodi…

          • obda  

            Brand-X nee. Mam KS Dropzone, a dlouhou dobbu spokojenost, nicmene po nekolika letech se vysypala a nedrzela vysunuta. Navic neni delana na servis v domacich podminkach :-/ Nejak jsem ji spravil a jezdim dal, ale podle vnitrnosti ji zrejme nedela uplne dobre, ze mam sedlo posunuty co nejvic vzadu…

            • embi  

              Vydrz nekolika let je za tu cenu uplna parada. Brand X je fajn.

      • McBlacky  

        páčka pod sedlem ne, to je k ničemu.

        nekterý sedlovky maj možnost vedení (giant), ale lepší je mít takovou co má vedení z objímky (KindShock) ne z hlavy (Giant)

      • logoman  

        Vecnumka ma vedeni venkem :-)

        https://shop.vecnum.com/…dienung.html

      • phixion  

        Můžu doporučit KS LEV (tu „novou“ verzi co dělají od roku 2017, pozná se podle černé pístnice), dělají 125mm i 150mm, jejich vnější vedení se mi zatím zdá nejlépe zpracované co jsem kdy viděl a po dvou letech stále slouží bez problémů. U Fox Transfer se mi moc nelíbí jak je ten mechanismus až moc odkrytý, bál bych se že se tam bude shromažďovat bordel. Jinak cenově vyjdou úplně nastejno.

        Mám tu standardní neošizenou verzi s červenou krytkou cableboxu, fotky mám kdyžtak na kole v profilu.

        • goofy  

          To venkovní vedení je u Foxky řešeno právě že hodně dobře. Lanko jsem teď měnil po dvou letech a spíš jenom z preventivních důvodů. Navíc rozpojit a vytáhnout sedlovku je otázka pár vteřin.

      • embi  

        Ahoj vzal bych Brand X

        https://www.bike24.com/p2275349.html

        Poměr cena/výkon mi přijde zdaleka nejlepší.

      • scret  

        o Reverbu bych dneska vubec neuvazoval. Je to dle meho nejvic precenovana sedlovka… Je to nachylny na zatahnuti za sedlo, packa jde hodne ztuha, takze zensky maj problem to umacknout a navic problem s odvzdusnenim…

        • Macik  

          S tím, že Reverb nesnáší tahání za sedlo v zasunuté poloze, souhlasím. Se zbytkem ne. Je ale pravda, že používám páčku 1X. Ale ani u tý starý si nevzpomínám na velký problémy se zmáčknutím. Odvzdušnění páčky je otázka chvilky při první montáži.

        • wilda81  

          +1

        • mpIII  

          To všechno řeší Reverb AXS, ne? :-D

          • scret  

            nevim, cokoliv, co zacina nazvem Reverb uplne vypoustim:)

            • wilda81  

              Další krok bude komplet RS :)

              • scret  

                ja ti nevim, pike me sice obcas sere, ale zatim jsem nejel lepsi vidli v tyhle kategorii… Od BOSe jsem cekal buhvico a taky se nic nekonalo:(

                Zajimaly by me novy foxky…

          • tonik666  

            Ten nefunkcni system co se zavzdusnuje resi take?

            • lubosalbi  

              Reverb axs odvzdušníš za pár vteřin, stačí si o tom něco přečíst. Ale cenově to je trochu mimo