• mlevora

    Chtel bych se pokusit poprve postavit kolo. Sviznyho lehkeho celopevnaka do cca 40tis.

    Nastrel mam zatim takto…

    zadni

    +bowdeny, gripy

    Patka se dava k ramu? Pripadne jakou zvolit?

    Toto mi vychazi na cca 32tis. + bych potreboval poradit jaka zapletena kola, vubec nevim jake zvolit, ale urcite bych na kolech nechtel setrit, verim tomu, ze je to jedna z nejdulezitejsich veci na kole.

    Kdyby byl nekdo hodnej a kouknul zda je vsechno kompatibilni a pripadne navrhy na jine komponenty.

    Diky moc

    • Vilém  

      To jako chces dat 8 litru za obycejnej duralovej ram od maxbiku navic na rychloupinak? Za ty penize mas karbonovej ram z ciny, nebo o nejaky 2 litry draz nejaky vyprodejovy karbon.

      • mlevora  

        Jo ten ram asi zmenim, urcite chci na pevne ose, to jsem nejak prehlidl, jen vubec nevim jakej. Nevim jestli se mi chce kupovat ram z Ciny, hlavne tedko bude asi o dost delsi dodaci lhuta. A karbon za 10 z Cech nevim zda je realny

        • Cavendish  

          Mrkni na Ebay na rámy BXT. Prodávají se kolem 300 dolarů.

        • Vilém  

          Nerikam, ze to musi byt z ciny, nerikam, ze to musi byt karbon, ale to cos poslal je za ty prachy extra spatnej kup.

          Za ty penize bys mohl mit treba RB.

          • mlevora  

            jasny s tim maxbikem mas asi pravdu, na RB jsem koukal jako prvni, ale bohuzel aktualne nemaji ramy skladem

    • Markony  

      Rám je hodně špatný mam jeden z roku 2015 . https://www.bezvakolo.cz/…rno-bily-21p a k tomu https://www.cyklonemcik.cz/…ual-12x142mm

    • Sgt Pepper  

      nějak takhle

      jen jinej rám, teda :-)

    • michomin  

      Jakou výšku má ta vidlice? Soudím ± 480 mm, což je jako vidlice se zdvihem 100 mm. Ať nevybereš rám, kterej je na vidlici 120 mm.

    • rabies  

      A trváš bezpodmínečně na 29ce?

    • mlevora  

      a mohli by jste naky tipy/rady na kola? Diky

    • pabe  

      https://m.aliexpress.com/…7009897.html?… karbonový rám z Ali, bez cla a DPH (posílají ze Španělska) ve slevě, akorát už je jenom 17, mají i karbonové vidlice.

    • Pista.Wassermann  

      Mrkni na kolo v mem profilu. Cena byla podobná.

      • mlevora  

        moc pekne, ale to asi stalo o krapet vic

        • JachymP  

          +1

          Tvoje kolo je nádherný, na 198 cm jsem nikdy neviděl tak pěkný kolo! Mám sice jen 190 cm, ale taky s tím bojuji, na takové výšce prostě kola začínají vypadat jak žebřiňáky ;) Dokonce i ty bílé pláště k tomu ladí, i když já bych si je nedal…

        • Pista.Wassermann  

          O moc více ne co jsem pocital. Kromě pár věcí je vše bazar, tedy vše nové, ale značka část bazar, stavěl jsem to přes rok. Respektive sháněl dily

    • CannondaleF29carbon  

      Rámu z Ali se neboj. Minulý rok jsem na něm stavěl s budgetem +40k tohoto pevňáka. Z číny přišel v bundlu rám, střed, řídítka, vidlice, sedlovka a sedlo

    • mlevora  

      pls pro sychr bude tohle vsehno do sebe sedet?

      ram

      vidle

      riditka

      predstavec

      hlavove slozeni by melo byt k ramu co jsem pochopil

    • mlevora  

      na slx kliky by nemel byt problem dat 36 prevodnik ze? Sice u popisu slx klik pisou jen prevodniky 30,32 a 34, ale uchyceni by snad melo byt stejne direct mount

      • Cavendish  

        Tohle je spíš otázka rámu, zda je na 36z stavěný. Moc MTB rámu není s 36 a 38z převodníky kompatibilní. Převodník na kliky dáš, ale do rámu možná ne…

        • kamaro  

          Tady by pomohlo mít rám a vše ostatní v boostu. Popisoval jsem to teď tady.

          • Cavendish  

            Tak pokud to ještě neobjednal.....Tak rám, vidlici a oba náboje v boost verzi a měl by být v pohodě.

            • kamaro  

              a ještě kliky…

            • mlevora  

              No jeste jsem nic neobjednal, ma to podle vas smysl do budoucna? Nemam v planu jezdit extra siroke plaste spis naopak, ale pokud by shimano casem prestalo prodavat non-boost veci, tak by to do budoucna nebylo dobry s pripadnyma vymenama, ale nak si mi nechce verit, ze by to utli na tom prece jezdi vetsina lidi…

              • kamaro  

                Jo to na 26" kolech se taky normálně jezdilo, vidlice měly rovný 1 1/8" rovný sloupek a brzdit stačilo Véčkama.

                Dnes lepší vidlici v této konfiguraci nekoupíš :-)

                • mlevora  

                  no nepotesili jste me :) takze kdybych to dal komplet do boostu, tak je realny pouziti 36Z prevodniku?

                  • kamaro  

                    Je tam větší šance, ale opravdu nevím na co je ten rám připraven. Nevím ani který konkrétní typ máš vybraný, takže je to takové věštění z křišťálové koule. Ideálně najít info o maximálním možném převodníku nebo podrobný nákres oblasti středu.

                    On boost je prioritně pro umožnění širších gum. A je dost možné, že výrobce využil rozšířený prostor a rozšířil prostor pro kolo a vzpěry vysunul ven – a tím neposkytnul možnost většího převodníku. Nebo také mohl kolo nechat v původní šířce a získat více prostoru pro převodník. A nebo zvolil něco mezi těmito krajními řešeními, což je dost pravděpodobné. Ale výrobci do hlavy nevidím…

                    • mlevora  

                      ram bych tedy vzal tento ale to stejne asi vycist nejde nebo aspon ja jsem nic nenasel

                      • kamaro  

                        v popisu píšou „29er plus“. Což by mohlo znamenat že to pobere široké gumy a tím pádem se vydali cestou širších pneumatik. Nedá se někde vyčíst jaké max. gumy se tam vejdou?

                        • Vilém  

                          Nekde v obrazcich tvrdi, ze 2,3".

                        • Cavendish  

                          Dole píšou 2,3. Což není moc ,,plus size" :D

                        • mlevora  

                          na jime zdroji sem nasel toto

                          • Cavendish  

                            Z tohoto pohledu byc hřekl, že zadní stavbu moc nezvětšili, což potvrzuje max. 2,4 palce. Tam by se mohl 36z vejít. Ale napiš jim

                            • mlevora  

                              tak mi napsali ze 36T je pouzitelne na 148*12mm a take na 142*12mm

                        • Vilém  

                          Jeste je otazka zda se ptal na max sirku gum, nebo max velikost prevodniku. Kdo chce 36z prevodnik, ten asi nebude prahnout po co nejsirsich gumach.

                      • Cavendish  

                        Copak, boost to je. Tak jim hold napiš co máš za problém a uvidíš :)

              • Cavendish  

                Teď ti to možná připadá zbytečný. Ale za 2–3 roky už to bude klasika a budeš rád, že si tomu šel naproti. Dneska už si taky říkám, že jsme silnici měl stavět na kotouče a větší prostupností pro pláště :)

                • kamaro  

                  Ano toto je taky pěkný příklad. Vždyť se vždy přece jezdily tenké užovky a brzdilo ráfkovými brzdami. Co taky na silničce vymýšlet jiného :-)

                  • Cavendish  

                    No, takže mu radím z vlastní zkušenosti. Ať neudělá stejnou blbost :) Silnici asi prodám a zůstanu u CX s dvěma kolama. Jedny do terénu a jedny na silnici.

                    • doubeq  

                      Jo, přesně a proto mi kola do terénu s 35c ležej v regálu a jezdím s vychytaným tlakem na 28c Continental ultra sport 2. ;-)

    • mlevora  

      Uvazuji nad plasti gravelovy WTB 45mm nebo Thunder Burt co si myslite o porovnani v rychlosti? Bude znat ten gravelovy plast? Myslim ze na tereny co chci jezdit budou oba ok, pripadne bych casem koupil neco terenejsiho na stridacku

    • mlevora  

      Tak uz z toho zacinam mit dobry pocit, ze by to mohlo vypadat takto… Mohl by na to nekdo zkusenym okem prolitnout zda vsechno je kompatibilni a jestli tam neco kolo zbytecne nedegraduje ci naopak je uz zbytecny. Diky

      ram

      vidlice

      hl. slozeni

      zadni osa

      riditka

      predstavec

      sedlovka

      Bych vzal z Ciny komplet od BXT

      zadni naboj

      predni naboj

      rafky

      draty

      plaste

      stred

      kliky (M7100 by mely byt boost s rezetovou linkou 52mm podle stranek shimana)

      prevodnik

      kazeta

      retez

      razeni

      prehazovacka

      brzdy

      kotouce

      pedaly

      sedlo

      • Cavendish  

        Mám dojem, že osa a hlávko je součástí balení rámu. To si ověř, ať to nemáš 2×. Ale kdyby ne, tak by to mělo sedět.

        Kotouče bych dal 180mm oba. Nebo aspoň dopředu.

        Jinak by to mělo být ok.

        • mlevora  

          Ano osa a hl. slozeni je vetsinou k ramu, ale zrovna tady ne, pisou to tam a jsou dole i odkazy k dozakoupeni. S tim kotoucem prave nevim, u vidlice pisou max 160mm, to se resi potom nejak pres adapter ne?

          • Cavendish  

            Brzdy vem klidně Shimano SLX BR-M7100 a kup si adaptér na 180mm a dopředu ho dej.

            • mlevora  

              jenze to zas prida nakou vahu a jen abych vedel dozadu neni problem dat 180mm?

          • kamaro  

            Nenašel jsem že by psali max. 160mm, našel jsem že je to na postmount o průměru 160mm. Možná jsem to ale někdě přehlídnul. To je dost rozdíl, kdyby tam bylo psáno max.160mm tak je to z důvodu pevnosti, kdyby tam bylo že to je připravené pro 160mm tak to znamená že třmen namontuješ v pozici pro 160mm kotouč bez podložek a na další budeš potřebovat PM to PM adaptér, který odsune třmen do správné polohy na větší kotouč.

            Jinak bych dal kotouče 180/160 nebo 160/160 (pokud teda nemáš výrazně přes 90kg).

      • kamaro  

        To bude dobrá střela, těším se až to budeš mít komplet a těším se na galerku s fotkama.

        Nevím zda čtyřpístky na tento typ kola nejsou moc, nestačily by dvoupístky, které i tak brzdí dobře – ušetříš love i gramy.

        • mlevora  

          ty jo taky na tim porad premyslim a co bys doporucil v pripade dvoupistu 7100 nebo 8100?

          a kdyz tam dam adapter + 180 disc tak tu vahu jeste snad pridam

          • Cavendish  

            Dvoupístky jsou zase lehčí. Rozdíl mezi 2 a 4 pístkem ti vykompenzuje větší kotouč a adaptér. Ale pokud si lehký, tak nech 160mm a dej si 2-pístky.

      • MlokCZ  

        A geometrii jsi aspoň trochu řešil?

        Každý má tady jiné požadavky, někomu nějaké drobné rozdíly vůbec nevadí, ale nad některými extrémy je dobré se zamyslet, jestli pak nepokazí celé kolo.

        Zejména u rámů ali a podobných zdrojů bych si hlídal:

        • délku zadní stavby, ta bývá často úplně šílená, u rámu v odkazu to ještě jde, 445mm se ještě dá (na ali jsem viděl celou řadu rámu se zadní stavbou hodně přes 450mm, to už je úlet)
        • hlavový úhel, tohle bývá další extrém u rámů z ali, hlavový úhel bývá často hrozně velký, tady u toho rámu dokonce 71,5°, to bych sám tedy rozhodně nechtěl, pokud vyhovuje, tak není problém
        • a v souvislosti s hlavovým úhlem pak výška středu, ta sama o sobě není rozhodující, protože se dá trochu pořešit délkou vidlice, ale vždy to musí jít v rámci hlavového úhlu; rám v odkazu má střed –60mm, což je spíš vysoko, tedy snesl by spíš kratší vidlici (zvlášť s pevnou vidlicí, kde to snese střed hodně nízko), jenže tam je ten strašně velký hlavový úhel, který by naopak snesl co nejdelší vidlici

        Jezdil jsem dlouhou dobu celopevňáka právě se 71,5°. Jenže to už bylo i s pevnou vidlicí, takže žádný sag. Geometrie počítá většinou se 100mm odpruženou (rám v odkazu má sice okótovaný rozměr vidlice, ale nejde to přečíst, takže netuším pro jak dlouhou vidlici je ta uvedená geometrie). Tedy odpovídalo to u mě cca rámu se 70,5°. K tomu jsem tam měl 47mm offset a bylo to tedy už příliš nestabilní a točivé.

        Aktuálně jsem vozím 71° s pevnou (rám měl 70° se 100mm odpruženou, mám tam pevnou, která akorát odpovídá 100mm v sagu 2cm, což dá ten 1° navíc) a i k tomu cíleně offset jen 42mm, aby to bylo stabilnější a méně točivé. Teď je to na můj vkus přesně akorát.

        Každý má jiné požadavky a někomu někomu bude nějaký mneší rozdíl v geo fuk, ale abys to neposlal s tím rámem do extrému, který už nebude vyhovovat…

        Ta vidlice z odkazu má 480mm (což je ještě skoro málo aby to odpovídalo 100mm odpružené v sagu) a offset 45mm. Teď je tedy otázka s jakou délkou počítá ten rám (ten rozměr co nejde přečíst).

        • mlevora  

          otazka geometrie je prave vec ktere se nejvic bojim, tam mam velke mezery, sam nevim co mi presne vyhovuje, musim nekde zjistit udaje o mem soucasnem ramu a porovnat to

          • MlokCZ  

            Co máš teď za rám s jakou vidlicí?

            Když přesně nevíš co chceš, tak není třeba řešit každý mm, ale ty rámy v odkazu jsou úlet ne o mm, ale o centimetry nebo hlava o více °.

            Kdyby byla kombinace obou těch geo, tak už by se to dalo. Tzn. ten druhý rám, kdyby měl aspoň o trošku kratší stavbu, těch 445mm jako první nebo ještě méně.

            Koukni pro srovnání na rozumnou geometrii současnýh modelů kol, namátkou vybírám:

            https://www.canyon.com/….0/2424.html#…

            • zadní stavba 427–437mm dle velikosti, není třeba úplně hrotit a trošku delší bych se nebál, ale co je moc, to je příliš
            • hlavový úhel 69,5° (pro 506mm vidlici, tzn. v sagu nebo s pevnou 485mm vidlicí bude hlavový úhel pak 70,5°), pokud má ten první rám v odkazu 71,5% zase pro 506mm vidlici, tak s tou pevnou z odkazu jdeš až skoro na 73°).
            • výška střed –63mm (s odpruženou akorát, s pevnou se dá vozit střed i níže, to myslím i když se k těm 63mm ještě započte, že vidlice bude o těch cca 20mm kratší a pošle střed někam na 70–72mm)

            U výšky středu také zohlednit jak objemné chceš vozit pláště.

        • MlokCZ  

          A teď ještě koukám, že tam jsou dvě geometrie v tom odkazu.

          Ten první rám BXT-MTB-015 má geo o které jsem psal. A pod ním je ještě BXT-MTB-046 a ten má 69,8° hlavu (lepší), ale zase 455mm zadní stavbu. U toho druhého rámu lze aspoň přečíst s jakou počítá geo délkou vidlice a mají tam 506mm (to je 100 odpružená) pro M a L velikost. Pro S velikost 496mm.

          • mlevora  

            mam v planu ten BXT-MTB-046 protoze je boost

            • MlokCZ  

              Tak tam je to už jen o tom, jestli zkousneš 455mm zadní stavbu, jinak ok.

          • kamaro  

            Já bych to s tou délkou zadní stavby neviděl zase tak černě. S celopevňákem nebude jezdit nějaké divočiny, bude to spíše na polňačky, cyklostezky, šotky a pod. Nasvědčují tomu i gumy a převody. Tam ho delší zadní stavba nebude limitovat.

            Já teď třeba stavím rám pro velice specifické určení (travel gravel), kde mám extrémní délku zadní stavby 532mm a hlavu 69 stupňů. A chová se to parádně, tak jak jsem chtěl. I při plném naložení to je neuvěřitelně stabilní i díky BB dropu 80mm. Docílil jsem lepšího rozložení hmotnosti mezi přední a zadní kolo (rozvor je 1118mm) a je to krásně pohodlné. Ano, v točivosti to ztrácí, ale po šotce to jede (subjektivně) líp jak po asfaltu a i s plným naložením (přední + zadní brašny + brašna nad předním kole) to dokáže jezdit i bez držení řidítek.

            • mlevora  

              to by bylo asi dobre zminit… presne jak pise kamaro, chci kolo vice do rychlosti i na pripadny bikepacking, nedavno jsem jeste mel zalusk na gravel, ale tam uz jsou na me moc omezujici berany pri obcasnych nerovnych sjezdech

            • Cavendish  

              Taky jsem chtěl říct to, že bych u pevňáku moc délku zadní stavby neřešil. Jooo 455mm je o 20–30mm víc než je dneska móda, ale tady to podle mě nepadá na váhu.

            • MlokCZ  

              Vadit to může zejména pro dvě situace:

              • bude sem tam jezdit i opravdu terén a pak bez odpružení bude zvedat přední kolo (nebo rovnou i něco skákat) hodně a pak je to opruz s moc dlouhou zadní stavbou
              • i když by nejezdil nikdy opravdu terén, tak moc dlouhá zadní stavba je velmi nepříjemná při jízdě ze sedla na stačí jen trošku sypkém výjezdu (šotolina), pak se musí hrozně hlídat těžiště aby to nehrabalo; tohle záleží na tom, jestli jezdí hodně ze sedla nebo ne, u celopevňáku se dá očekávat častější jízdu ze sedla, pro moje proporce je v tomhle hraniční už 440mm zadní stavba (jezdím ze sedla na celopevňáku opravdu hodně, právě jeden z hlavních důvodů, proč mám celopevňáka)

              Mírně delší zadní stavba je zase příjemná do hodně prudkých výjezdů v sedě, ale na to netřeba 450mm+ (i když vždy vše závisí na výšce postavy jezdce a jeho proporcích a celkové geometrie kola).

              • MlokCZ  

                Vše co píšu platí pro jízdu na lehko. Na hodně zatíženém kole brašnami se vše může vyrazně změnit a jak moc a kam nemám tušení.

              • mlevora  

                Jak pises tyto body, tak by mi snad delsi zadni stavba nemusela tolik vadit. Kolo chci hlavne do rychlosti, obcasny bikepacking, rad mam hory a dlouhe vyjezdy a ze sedla vyjimecne

          • mlevora  

            treba ohledne pouzivani kola by mohl byt u me priklad toto kolo od giantu presne jak pisou „kombinuje vlastnosti crossového a horského kola“

        • mlevora  

          trochu me tou geometrii Mlok nahlodal, tak jsem se podival zda by byla vubec naka jina moznost cinskeho karbonu v boostu…objevil jsem dva v podobny cenovy ktery nevypadaji na prvni pohled spatne…

          prvni

          druhy

          Nezna nekdo tyhle znacky nebo nake jine overene? Ma nekdo zkusenost? A co pripadne rikate na geo?

          • Sgt Pepper  

            tvl…další nahlodanej! Nejdřív Mlok nahlodal Moniku a teď už i tebe? Kdo bude další?

          • Cavendish  

            SPCycle jsem měl v ruce. Byl to gravel rám a bylo to hrozný. Závity plný barvy, dosedací plochy pro brzdy nezabroušený. Prostě hrůza…

            • mlevora  

              ok diky za info…

              Na mem soucasnem kole mam horizontalni delku trubky 629mm + 90mm predstavec, kdybych poridil BXT ram ktery ma hor. d. trubky 595mm + 100mm predstavec, takze jenom z logiky jsou soucty 719 × 695 moje pozici bude mirne vzprimenejsi ne? Toho chci dosahnout. A uvazju spravne, ze kdybych tam dal naky kratky predtavec treba 80tku, tak uberu zatizeni predku?

              Nechci dopadnout aby kolo bylo nak extra nevyvazene a pri stoupani se mi zbytecne zvedalo predni kolo, ohledne geometrie jsem nevzdelan, tak se radsi ptam mozna jak jouda

              • Cavendish  

                No pokud ubereš na předu, tak se ti do stoupání bude zvedat tuplem ne?

                • mlevora  

                  jo ten 80mm predstavec jsem myslel jako priklad jak bych nechtel aby to dopadlo, spi mi slo o potvrzeni jestli uvazuju spravne, videl bych to na 100 nebo 110 mm predstavec a stejne bych mel byt proti staremu kolu vzprimenejsi

                • MlokCZ  

                  Ne, jak vysvěltuju níže. Pro mezní situaci (kdy se přední kolo začne zvedat), tak má vliv jen pozice sedla (která udá pozici jezdce) vůči zadnímu kolu. A pak samozřejmě ještě jak moc se jezdec předkloní případně posune na sedle (ale právě pak o to jde, že s delší zadní stavbou a nižším středem se není potřeba sklánět a posouvat tolik).

              • MlokCZ  

                S dlouhou zadní stavbou se zbytečně přední kolo zvedat nebude (při jízdě v sedě), právě naopak (zvedalo by se s hodně krátkou). Je tam právě opačný problém, který jsem zmiňoval pro jízdu ve stoje (kdy se posouváš těžištěm více dopředu oproti jízdě v sedě), že pak můžeš mít zatížené zadní kolo málo a hrabat na sypkém.

                A ohledně výjezdu, když se blížíš hraničnímu bodu (zvednutí předního kola od povrchu), tak umístění předního kola (tedy jestli máš delší rám + kratší předsvatec nebo kratší rám + delší představec) nemá vůbec žádný vliv. Ať už bude přední kolo o pár centimetrů vepředu nebo vzadu, tak v té mezní situaci začíná ztrácet kontakt a není zatížené vůbec.

                Rozhodující pro prudký výjezd je poloha těžiště vůči bodu otáčení (zadní kolo). Rozhodující je tedy pak poloha jezdce (jezdec má většinový vliv na těžiště celku kolo + jezdec) vůči zadnímu kolu, tzn. poloha sedla (když jedeš v sedě).

                A to je dané:

                • délkou zadní stavby
                • výškou středu

                Ničím jiným. Dále už je poloha sedla daná ideálním nastavení pro šlapání vůči středu. Velký vliv pak mají proporce jezdce, jak má dlouhé stehenní kosti (delší stehenní kosti → potřebuješ sedlo více vzadu vůči středu).

                Poloha řídítek a poloha předního kola už to ovlivní minimálně. Různá poloha řídítek jen znamená jinak nataažené/skrčené ruce pro stejnou polohu těla. To moc těžiště nezmění. A posun předního kola o pár centimetrů těžiště také posune jen zcela minimálně (oproti hmotnosti těla jezdce).

                Poloha předního kola a jeho zatíženě bude podstatná až ve chvíli, kdy nejsi v mezní situaci zvednutí předního kola. Pak delší představec a kratší rám pomůže zatížit přední kolo.

              • Rychlej turista  

                Pokud jsi na nějaké nastavení zvyklý a změníš jen délku představce, budeš to muset celé překopat – nejspíš jinou délku řídítek, případně i jejich výšku.

                • mlevora  

                  Nerekl bych, ze jsem na najake nastaveni zvykly, na necem jezdim, ale ze by nastaveni bylo perfektni se urcite rict neda, dokazal bych si predstavit pohodlnejsi polohu. No veci mam vicemene objednany a cekam az dorazi, predstavec jsem vzal 80mm, ale muze se stat, ze v budoucnu si s tim budu hrat a koupim novej a starej pujde do sveta, preci jenom prestavec jsem objednal za dve kila.

      • mlevora  

        Delka vidlice je ok pri M velikosti?

        • mlevora  

          Mate nekdo zkusenost zda se u BXT da spolehnout na jejich tabulku velikosti?

          Mam 180cm takze podle tabulky M, ale vetsinou sem jizdil ramy L 19"

          A jeste bych mel dotaz k vidlici, neni trubka vidlice (300mm), ktera prochazi hlavovou trubkou (95mm) nejak moc dlouha?

          • Cavendish  

            30cm krk je naprosto normální. Vidlice je mají od 250–300mm. Prostě to uřízneš pilkou na železo a zabrousíš hranu.

            Já mám 176cm a bral bych M. Rám bych měl mít na svojí výšky dlouhý 595–600mm. Takže bych řekl, že ty tabulky jsou ok.

    • mlevora  

      Jake mate zkusenosti s utahovanim karbonovych komponent? Pouzivate momentovy klic nebo jen podle pocitu rukou? Pripadne jake sily se cca pouzivaji na kole?

      • Cavendish  

        Mám malý SuperB moment 2–15Nm a dodržuji. Představec většinou 5Nm. Hlavové složení 4Nm. Objímka sedlovky 4–6Nm.

        • mlevora  

          ok, poridim si nebo nekde pujcim…

          Co by jste rekli jako nutne naradi bez kterou se pri stavbe neobejdu?

          Zakladni naradi jako inbusy, sroubovaky, klice atd. mam, dale co se tyka cyklo mam sadu na odvzdusnovani brzd a stahovak na kazetu co me tak napada. Urcite dokoupim klic na stred. Na ustipnuti bowdenu mam v planu zajit do servisu, kleste na bowdeny mi prijde zbytecne kupovat.

          • kamaro  

            Na stříhání lanek a bowdenů úspěšně používám nůžky na plech :-) za pár kaček z Lidlu. A protože mám k dispozici i brusku, tak bowdeny poté ještě dorovnám na brusce, ale to by ani nebylo potřeba, ustřihnou to pěkně.

          • Rychlej turista  

            Lanko bez roztřepení se dá ucvaknout kombinačkama. Položit kleště na tvrdý podklad (beton) a majznout do toho kladivem takovou silou, aby to bylo jednou ranou.

          • MlokCZ  

            Problematické může být lisování a frézování. Nezkoumal jsem co je pro ten konkrétní rám a vidlici potřeba (tedy jaký má střed a hlávko a případně jak jsou na tom všechny dosedací plochy).

            • krabica  

              Přesně, tohle může být problém…

            • mlevora  

              Stred BSA, lisovanim myslis misek hl. slozeni? Kdyby to tam neslo natuknout, tak v zaloze je servis. Co myslis ze by bylo treba frezovat?

              • Cavendish  

                Třeba dosedací plochy středu. Nebo dosedací plochu pro třmen. Může to být zakydané barvou. Je dobrý mít v záloze i závitníky na protažení závitů.

                • krabica  

                  V podstatě všechny plochy, kde se lisuje, popřípadě musí přesně něco dosednout, můžou být problémem a bude je třeba frézovat, začistit…

                  • MlokCZ  

                    Někdy už rám přijde komplet připraví (všechny dosedací plochy). U značkových rámů to bývá časté (i u levných rámů typu Radon, Cube). Jak je na tom ten vybraný nemám tušení.

    • mlevora  

      Uz jsem chtel objednavat, ale ty veci od bxt co jsem mel vybrany, tak maji silene postovne a jinde jsem boost ram od bxt za rozumny peniz nenasel. Tak jsem zacal zas premyslet zda musim mit boost ram, vim ze to je do budoucna asi lepsi, ale nadruhou stranu taky drazsi.

      V cem vidite vyhody boostu? Jasne dovoluje vetsi siri plastu, ale to se me vubec netyka. Aktualne mam v planu tam nahodit 45mm plaste a kdyz do budoucna zmenim nazor tak klasicky 2,1–2,2 se tam vejdou bez problemu. Je treba znatelna vyhoda tuzsiho vypletu s boost naboji?

      Urcite chci pouzit 36T prevodnik, ale kdybych nasel non-boost ram, ktery to dovoli, tak by to mohlo byt ok.

      Co rikate na tehle ram? Geometrie vypada celkem ok ne? Neni tam tak extra dlouha zadni stavba jako u bxt

      • mlevora  

        Tak zmena, uvedomil jsem si, ze kdyz trvam na 1×12 tak non-boost ram je asi na …

        • kamaro  

          Proč? Shimano dělá náboj na 12×142 s microspline.

          Kliky? No teď v tom Shimano udělalo trochu bordel, kdysi byly kliky na nonboost s linkou 49mm. Nyní již takové nemají, mají jen s linkou 52mm.

          Takže sehnat ty starší nebo ještě starší bazarovky na původní 3× a na střední pozici namontovat převodník, třeba z Ali. Mě to takto funguje.

          • mlevora  

            ty 7100 by se daly sehnat v pohode, ale prevodnik 36T na toto uchyceni jsem nasel jenom na 2×11, sel by s tema klika tento ?

            • mlevora  

              jenze to ma roztec 104mm a na tyhle kliky je treba 96mm, tekze to nepujde, tak v tom pripade jsem nenasel zadny 36T vhodny prevodnik

              • kamaro  

                Tak třeba tento nebo tento. Funguje mi Deckas na 12s se SRAM řetezem. Akorát ta grafika je šílená a ještě jsem nezkoušel jestli to půjde dolů.

                Za ty prachy si je můžeš vzít na výměnu i třeba 38T a 34T a pokud ho ojedeš, tak tě to nezrujnuje.

                • mlevora  

                  ty jo nevim zda chci brat cinske prevodniky

                  • Cavendish  

                    Mám 34z na CX kole a funguje to úplně normálně. Stál 9 USD

                    • doubeq  

                      Ano, překvapivě dobře, mám na citybajku 38T oval, kde to rvu kolikrát na těžko a v pohodě.

    • Rychlej turista  

      Pedály dej PD-M520, ušetříš pětikilo.

      • mlevora  

        jj vim o nich, asi budu muset protoze cena kola se mi pekne sroubuje :D

        • Rychlej turista  

          Já se zastavil na ceně 63 757 Kč a předběžné váze 8,8 kg. Cena je ale ve skutečnosti větší, protože jsem kupoval ještě plno věcí okolo, ale váha ještě půjde minimálně o takových 400 g dolů, počítám. A to jsem kolo vážil v pojízdném stavu, tedy i s pedály, mlíkem v zadním plášti, dvěma košíky, pumpou, měřákem a rohy. Pořád totiž nemám vidli (udávaných 530 g) a proto tam mám prozatím PELLS XF3 Long (780 g) a přední 26" kolo Fulcrum RM-3 s duší (to dá taky možná až 200 g). Nejvíce (peněz) jsem ušetřil na kolech a čínském karbonu. Mít kola za katalogovou cenu a karbon se správným a věrohodným nápisem, jsem na minimálně dvojnásobku :-D

    • mlevora  

      pls otazecka… kdyz koupim boost ram muzu do nej dat vidli non-boost a nebude to nicemu vadit? Non-boost vidle se da poridit za polovic

      • MlokCZ  

        Nebude to vadit, je to nezávislé a můžeš to jakkoliv kombinovat.

        • mlevora  

          Diky, to asi udelam… prosimte (beru te jako odbornika ;)) muzes mi potvrdit, ze na non-boost ram nedam 1×12 od shimana? Abych uz to mohl vypustit hlavy :D

          • Cavendish  

            Na Non-boost rám, čili 142mm dáš Shimano 12s. Náboje pro MicroSpline ořech se v tomto rozměru dělají

            • mlevora  

              Ale co kliky? Jake tam dat, na strankach shimana pro 1×12 maji jen pro retezovou linku 52mm a vic

              • MlokCZ  

                Vybírat kliky je potřeba dle řetězové linky, ne dle označení 1×12. Vhodných seženeš pořád spoustu.

          • MlokCZ  

            Není problém, tedy dáš. Jen zůstává otázka (kterou už výše řešíš), jaký tam půjde převodník a to bude záviset na konkrétním rámu.

      • kamaro  

        No ničemu to vadit nebude, bude to takový halfboost.

    • mlevora  

      Tak jsem se rozhodl, ze pujdu do boost ramu, proste do ramu nasypu trochu vic a budu myslet do budoucna, dopredu dam non-boost vidlici. Jen se za boha nemuzu rozhodnout jaky…

      BXT – typ MT-046 asi overena kvalita, ale ta zadni stavba neni uplne ideal a s postovnym neni zrovna levny

      Spcycle – jednoznacne nejlevnejsi, ale nevim zda muzu verit kvalite, jediny info Cavendish psal, ze mel v ruce nekdy naky zfusovany Spcycle ram na gravel

      THRUST – nejdrazsi ale asi s nejlepsi geometrii

      Do ceho by jste sli? Jinak pujdu do 19" (L) podle porovnani hodnot na cem tedko jezdim maxbike

    • em-maa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • mlevora  

      tak jsem schalne psal na koloshop ohledne techto klik

      „Dobrý den, pokud se nepletu kliky M7100–1 jsou na zadni stavbu 148mm a tedy boost provedeni s retezovou linkou 52mm, je tomu tak?“

      odpoved: „Dobrý den, tyto kliky je možné použít pro 142 i 148 mm zadní osu. Řetězová linka je 52 mm a Q-Factor 172 mm.“

      Neni to naka kravina, ze je retezova linka 52mm u 142mm a 148mm?

      • kamaro  

        To je právě to, že v tom Shimano udělalo teď takový nelogický bordel. 52mm linka by měla fungovat pro 142 i148. 55mm linka je potom asi jen na 148 a 56,5mm linka je na 157. Ale ruku do ohně za to nedám.

        • kamaro  

          Jako kdyby tím chtěli říct, že to není až tak důležité, že to bude fungovat i při trochu jiné lince. Spíše se teda převodníky odsunuly dále od osy a kazeta zůstala. Takže linie převodníku by měla směřovat spíše na spodní část kazety.

    • mlevora  

      Nemeli by jste naky tip na tento stred aby se nemuselo jit pres plastovy adapter?

      • kamaro  

        Co myslíš plastovým adaptérem? Podložky š. 2,5mm které se dávají mezi rám a střed?

        • mlevora  

          tak pokud si to dobre pamatuju k XTckovemu stredu se dava takovy plastovy adapter protoze ma mensi prumer (ta cast s drazkama pres kzterou se utahuje) nez nizsi rady od Shimana

          • kamaro  

            Jo tento adaptér… A v čem je chyba? Ten adaptér vložíš mezi střed a klíč a alespoň u utahování neomačkáš střed…

            • mlevora  

              Ale kdybych to chtel pouzit s momentovym klicem, tak je to nepouzitelny

              Nebo se jeste zeptam, resite momenty stredu u karbon ramu?

              • kamaro  

                A ty máš ořech na HTII misky do momenťáku? Pokud ano, tak i do toho ořechu tu vložku můžeš dát.

                Ale jinak jedu dle citu, na toto momenťák nepoužívám.

    • mlevora  

      Ma nekdo zkusenost s uchycenim direct mount kliky+prevodnik? Mam v planu kupovat tehle orech kvuli XT stredu a vypada to, ze by to snad mohlo byt stejny, je to mozny?

      • mlevora  

        no tohle je asi blbost, to tam ani neprotahnu, spis to vypada na tohle sakra to je dalsi orech do sbirky

        • Kouba_2005  

          Mam jeden originalni navic, jestli potrebujes. Kdyztak SZ.

        • kamaro  

          Zlaté kliky s unašečem a 4 šrouby. Navíc se dá vyměnit převodník za jiný bez nutnosti demontovat celé kliky. A netřeba žádné speciální nářadí.

    • mlevora  

      Jaka bude stacit delka retezu na 1×12 36×10–51? 116,126 nebo 138 clanku?

      • MlokCZ  

        To ti nikdo neřekne, protože je to u každého kola jiné. Záleží na délce zadní stavby a pak také na tom jestli to je HT nebo full a když full, tak jak moc protahuje řetěz když jde do zdvihu.

        Akorát tedy 138 článků potřebovat opravdu nebudeš. 116 pak stačit nemusí.

    • mlevora  

      Jaky mam zvolit vyplet? 3× krizeny? Ma cenu uvazovat nad necim jinym?

      konecna sestava kol je tedy dt 350 + dt x361 + sapim race

    • mlevora  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • mlevora  

      Tak jedna z prvnich veci co uz dorazily jsou kola. DT swiss xr361+ sapim race+ naboje shimano xt. 950g+800g

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse