• pavelmisar

    Dovolím si založit nové vlákno, staré se už fakt dost dlouho načítalo.

    • CanyoSK  

      Ahojte, ake su argumenty pre kupu X01 kazety oproti GX? Cenovy rozdiel je dost velky.

      • kubad  

        Žádné, kromě váhy, ve funkci to moc poznat nejde

        • CanyoSK  

          Ani zub netreba vyrovnavat na 4tom pastorku nech nerachoti? 

          • Goob  

            No tady sis sám odpověděl jedním argumentem, ne? :D

        • JFtryall  

          Teoreticky by X01 mohla vydrzet dele, lepsi matros. Jinak vaha a lepsi odolnost na ty pazvuky a problemy.

          • CanyoSK  

            Riadenie mam X01 a kazetu GX (novy bike). Obcas ten 4. a 5. pastorok maju pazvuky. Vyhnutie zubu pomohlo, ale nie je to stale uplne ciste.

            Tak som rozmyslal ci ma zmysel investovat do X01.

            • CanyoSK  

              Este je zaujimave, ze tie pazvuky vydavaju pastorky ked radim od najmensieho pastorku smerom nahor. Pri radeni zhora nadoldol su tiche…

            • doubleingram  

              Pazvuky je temer nemozne odstranit, co jsem zkousel a rikal i servisak ve Scottu.

              Muzou majitele X01 Eagle kazet potvrdit. Ze tam to necvaka?

              To cvakani lze do urcite miry „odstranit“ prerazenim tam a zpet ( myslim ze to je nahoru a pak zpet dolu)., co jsem tak z provozu zjistil.

              • matbiker  

                Mně ani bráchovi na X01 nic necvaká, ani nevrčí. Oba jsme namontovali, seřídili a od začátku sezony na nic nešáhli. Pohon komplet X01, jen převodníky OneUp.

              • romachain  

                Mně na X01 cvakal druhej největší pastorek, ale jen trochu a zdá se mi, že už to přestalo… Jinak je ta kazeta krásnější a lehčí, funkčně nemám zkušenost s GX na porovnání.

                • matbiker  

                  S Gxem jsem dělal asi 7–8 kol a na všech byl s kazetou problém – na spodní třetině. Vlastně kecám, na tom prvním problém nebyl. A i potom se gx musí častěji štelovat.

                  • Petulda  

                    Ja mam na GX najeto zatim nejakych 350 km a funguje bezproblemove. Uvidim, co bude dal.

                    • milan.v  

                      Tak to jsi jeden z mála…

                      • Petulda  

                        S výměnou pohonu jsem dával i novou patku a mám na biku tuhou zadní stavbu… Možná jsou problémy s Eaglem způsobený ne úplně rovnýma patkama či ne tak tuhýma zadníma stavbama – nemohly by to být příčiny pazvuků či problémům s řazením?

                        • JFtryall  

                          Urcite jsou, ale ten system je proste o dost citlivejsi obecne. Navic vule v cepu tomuhle problemu moc nepomaha. Ze to je o dost horsi, nez GX 1×11 je trosku zklamani. Navic se toho prodavaji tuny, tak je s podivem, ze zakladni veci nefunguji jak maji.

                          • Petulda  

                            Nebo spíš základní funkčnost ve stavu „vše je ideální“ je okej, jen citlivost na jakýkoliv neduh na biku je veliká.

                          • goofy  

                            O to horší to je v tom, že to teď rvou na všechny i ne zrovna levné kola. S příchodem NX to nejspíš bude ještě horší… :-/

                            • Goob  

                              Jo, kamarád teď koupil za 100k Whyte na GX. Na Jeffsy v aktuální slevě na XTR, karbonových kolech a Factory Foxu za stejné peníze neslyšel, protože se mu nelíbí kazeta e*13.

                              • matbiker  

                                Ta kokso, kolo za 100 kolíků na Gx, to mi poser prsa pes.....

                                • Goob  

                                  Tak je to holt nekonfekční kolo, no.

                                • goofy  

                                  Celkem běžné… A příští rok bude asi dost kol za 100 000 na NX…

                                • kejda  

                                  Bohužel to tak je. No, když rám stojí třeba 70+, tak to do sta moc nezbývá…

                                • tomxxx  

                                  taky to tak mám, všechno v topu, ale přehazovačku GX a kazetu 1180… ovšem 11sp. Kolo jsem stavěl a pohon měnim co dva roky, takže jsem o XX ani nepřemýšlel.

                              • obda  

                                To mi povídej, kdyby Jeffsy byl trochu víc do kopce a míň z kopce, už ho mám za ty prachy doma…

                    • Kupko  

                      Tak to jsi jediny ja po reoce a pul jsem urz nemel na GX nervy prodal jsem ho.Vratil jsem se k Shimanu 1/11 avse funguje naprosto perfektne.

                      • theedge  

                        můžu tě uklidnit že jediný rozhodně není :-) a vzhledem k tomu kolik se na celým světě prodalo sad Eagle GX …

                • Kotis  

                  GX proste cvaka a odstranit to evidentne nejde. Mel jsem to ve dvou servisech a 4.-5. nejmensi pastorek je dost slyset. Po serizeni se to na chvili trochu zklidnilo, ale po 100–200km jsem tam, kde jsem byl predtim.

                  Razeni hladke, ale aji tak zklamani… Na GX 1×11 ani jakekoliv Shimano predtim nemelo problem.

              • wilda81  

                Mě cvakají některé převody i na XX1 (v dolní třetině). Neřešit, jezdit.

                • pavelmisar  

                  Asi tak :-)

                  • doubleingram  

                    Takže zlatý Shimano. Zatím mě Sram Eagle hodně zklamal. Uvidíme nový XTR.

                    • Macik  

                      No já mám s GX E asi zatím kliku, jak tady čtu. Prostě funguje. :)

                      • goofy  

                        Asi záleží, jak moc to řešíš… Pokud ne, tak je to super. Pokud jo, tak tě to může dost srát… :-)

                        • Macik  

                          Tak já bych řešil, kdyby bylo co. To zas jo. Ale podle mě to chodí moc hezky.

                      • pavelmisar  

                        Mně zatím taky, ale kdyby začalo – neřešit jezdit…

                    • Petulda  

                      No tak Shimano zatim nemelo ekvivalent k GX Eagle, takze s tim zlatem to neni moc horky ;-)

                • onuce  

                  Všímáte si, co vše postupně musíte skousnout? Co novinka, to paskvil. Však jsem byl zděšen, jsa zvyklý na bezproblémová a skvělá kola ještě i před necelými deseti lety, a teď takový diletantismus! Cvakajjící vidlice, nefunkční, poruchové a choulostivé řazení, každý rok jiná geometrie… Jsem rád, že jsem starý!

                  • p@X  

                    +1 :)

                  • Goob  

                    Jojo, od zlatých časů, kdy jsem měl vidlici Polis a komponenty Sachs, jde všechno doprdele. Vraťte mi ty kruhy, trpím jako Hus(sefelt).

                    Tak jsem si nakrmil trolla a teď prosím vlastníka diskuse, aby Onuci i všechny reakce pod jeho příspěvkem včetně mého smazal a nepřipouštěl zamoření této diskuse.

                    Omlouvám se, že jsem taky přispěl.

                    • p@X  

                      Vždyť je to pravda, zvětšující se průměry a šířky os, za chvíli 3 typy ořechů, ditrect mount patka, atd. Když třeba potřebuješ prohodit komponenty mezi 2 koly (a tím nemyslím veterány), čím dál více komponentů je nekompatibilních, případně potřebuješ redukce, adaptéry… Kdo není sponzorovaný a vyžaduje spolehlivé komponenty do největšího marastu, určitě si orla nepořídí.

                      • Vilém  

                        A presto je s velkou chuti kupujes :)

                        • p@X  

                          Čím dál častěji obměňuji biky a čím dál míň jezdím. Nemám pořádně kde bydlet, nic za mnou, nic přede mnou, jen zabíjím čas na BF a změnit to nedovedu.

                          • Vilém  

                            Ja si jen vzpomnel jak jsi uvazoval, ihned po tom co je uvedli, o koupi SRAM Dub klik, ktery mi osobne prijdou jako ukazkovy pripad toho nac si vyse ztezujes :)

                            • p@X  

                              Musím novinky mít, ale pak je stejně poplivu, narozdíl od jiných, kteří v prvotním nadšení chybky odpouští :)

                          • Cray  

                            Pod tohle se podepíšu. Není to tak dlouho co jsem měnil bydlení. Z chodby je dílna, z obýváku sklad, v jídelně leží polorozebrany zimak a ložnice je posledním místem, kde nevládne kolomaz. Sotva vyřeším jednu věc, řeším další a dohromady najezdim hov*o

                            • Nutribird  

                              No GX jsem několikrát smotal, jednou uletěla horní kladka. Celkem jsem to musel několikrát rovnat a dost silově. No stále to velice dobře řadí a funguje. Zase ta 12 je opravdu fajn a jezdí se s tím dobře. Řazení o několik pastorků nahoru litá bezproblému. Dolů by to mohlo být také o víc než jeden. Cvaká, ano, ale pořád u mne převažují pozitiva. Měnit nehodlám.

                • kejda  

                  Trochu hlučnější jsou malé pastorky, když je už lehce suchý řetěz. Když se správně namaže, hned to zmizí. Možná ti dělá řetěz na eagle, jeho šířka, nevím

                  • pavelmisar  

                    Zkrátka kdo maže, ten jede :-)

                  • CanyoSK  

                    Pouziva niekto na GX kazete X01 alebo XX1 retaz a ma to tiche?

                  • Voz  

                    Po výměně řetězu už necvaká nic. Možná je to kombinací ojeté kazety (1300km) a nového řetězu.

                  • Cray  

                    Mě teda cvaká i vymyty namazany řetěz… Neřeším, stejně tak to může být 12sp řetěz na 11sp převodníku..

                    Co mě ale vyloženě sere je zvuk řetězu při řazení nahoru. Těžko popsat ale v podstatě je slyšet kontakt řetězu s pastorkem než se chytne na větším. Shimano to nedělalo, seřízeno mám snad taky správně ( B šroub podle měrky, řetěz nabíhá hned – jen ne potichu).

              • David Bek  

                Mám kazetu XX1 s najezdem 3000km, která je konstrukčně stejná jako X01 a vůbec nic necvaka. Ticho po pěšině.

                • pavelmisar  

                  Dobře díky, ale 8000 za kazetu, ach jo :/ ale zase za 4000 kupovat toho šmejda který vydává hnusné zvuky…

                  • Cavendish  

                    Čas vyměnit za SLX 1×12

                    • pavelmisar  

                      No jo, ale jak je to s tím ořechem? :/ Jako mně vše vyhovuje, až na tu kazetu, která dělá takový bordel :/

                      • Macik  

                        Chtělo by to nasadit jinou kazetu. Třeba je v tom nevině. Vím, že jsi psal, že je to na tuty ona.

                        • pavelmisar  

                          Jo už mi psal servisak že objednal 12kovou kazetu a že to zkusíme i v kombinaci s jiným kolem.

                • kejda  

                  Taktéž, XX1 dala přes 6 tisíc, pak jsem kolo prodal, a teď kvůli barvě kazety (zlatou jsem fakt nechtěl) mám X01 a najeto aktuálně 4 tisíce, absolutně bez problémů. Ta investice do kazety se dle mne vyplatí, koupit v DE v nějaké akci ještě líp…stejně tak používám zásadně XX1 řetěz, co to najede, k neuvěření…

                  • goofy  

                    6000 jsou nějaké velké kilometry? Vždyť to se najede na kdejaké devítkové kazetě za 1200…

                    • Cavendish  

                      pšššt…

                    • kejda  

                      Nejsou. Ale dala by určitě více, což už dnes nezjistím. Každopádně v 6 tisíc km fungovala stále bezchybně, bez vrzání a nutnosti nějakého ladění, což u kazety za 1200 Kč tradice nebo jistota úplně není. Navíc, XX1 kazetu jsem nikdy nekupoval za cenu okolo 8–9 tisíc, ale výrazně méně a bez DPH, takže mi ani tak nevadí vyšší cena.

    • volyn  

      Ahoj, chci si na novou sezonu poridit prevodnik s vice zuby na X01 Eagla, nejsem z toho moc mooudry. Jaky offset mam poridit, kdyz mam zadni nabu 12×142 mm, 3 nebo 6? A jeste jaky je rozdil mezi oval a standard, mam standard a oval nikdo ze znamych nejezdi. dik moc

      • pavelmisar  

        3mm offset je pro boost naboje tj. 12×148

        6mm offset je pro neboost náboje tj. 12×142

        Měl jsem 30z kulatý převodník a bylo to moc „easy“ tak jsem hledal náhradu a koupil jsem 34z ale v oválu a musím říct, že mi ovál v technických výjezdech hodně pomáhá :-)

        • volyn  

          a kdyz dam o dva zuby vice z 34 na 36, musim resit nejak retez? Nebo to sedne?

          • pavelmisar  

            Já ze 30z na 34z ovál zachoval původní rozměr a je to úplně v pohodě.

            Ale doporučuji vyfouknout tlumič (pokud máš full) a zkusit jak moc se to propne a podle toho uvidíš jestli je to ok. Případně potom vyfoť s vyfouknutým tlumičem a napíšem ti tu zda je to ok :-)

            Teoreticky ale by to mělo být ok, pokud byl řetěz dáván na 34z převodník

            Edit: Aha máš Kubíka, takže zkus jen nahodit a dej na největší pastorek a potom kdyžtak vyfoť, ale myslím si, že to poznáš sám :-)

      • embi  

        https://www.superstarcomponents.com/…row-wide.htm

        Offset:

        Standard ring = 6mm offset THIS ITEM

        BOOST ring = 3mm offset

        ZERO ring = 0mm offset

        Oval treba pro me nic neni, na vysokou kadenci mizerie.

      • Goob  

        Z oválného převodníku mě nebolí kolena, na která trpím už 15 let.

        • Walda  

          Taky uvažuji že přejdu na ovál. Zajímalo by mě, zda ovál s 36T odpovídá kulatýmu 34T v souvislosti se sílou záběru a intenzitou. Máte s tímto někdo zkušenosti? Je spousty kalkulátoru co se týče převodových poměrů, ale nikde jsem nenašel nic, kde by se dal přímo porovnat klasický a oválný převodník.

          • p@X  

            To musíš prostě vyzkoušet, někdo tvrdí, že to je jakoby o zub, další o 2, třetí, že to na rovině rozhazuje kulaté šlapání…

            Mám 34 kulatý, když dám 34 vajco, už si z kopce na asfecu nepřišlápnu vůbec?

          • pavelmisar  

            V podstatě 36T ovál by měl být 34T a 38T dohromady.

            34T zase 32T a 36T.

            Ale jak tu někdo psal, je potřeba to vyzkoušet.

            • kejda  

              Spíš bych řekl, že je to o jeden zub, tedy 32 ovál je tak nějak 33 plus mínus. Jezdil jsem ho 4 roky…

              • pavelmisar  

                Těžko říct, ale je to možné. Nejlepší je vyzkoušet. Třeba koupit něco z Číny např. Aliexpress a potom koupit pořádný

          • LM  

            Já mám srovnání s 30T kulatým a 30T oválem AbsoluteBlack:

            • Ten ovál má lepší přechod přes mrtvý bod (v tomto místě má převodník 28T) ale v míste nejlepšího záběru je to naopak o trochu těžší (32T).
            • Rychlostně to vychází stejně jak ten 30T.
            • Na vysokou kadenci s nižší zátěží to asi úplně vhodné není (nesedí mi to) ale pokud jedeš spíš na sílu tak je to supr.
            • Walda  

              Díky, tak to je přesně pro mě. Vyzkouším a poreferuji.

              • horny  

                Záleží jak jezdíš. Do kopce – tam mi to pomáhá. Je to možná placebo efekt, ale dlouhé a prudké kopce se mi šlapou lépe. A z kopce si už jen užívám, že jsem jej vyšlapal:-) Na frekvenční šlapání z kopce nebo i po rovině je to fakt divný… a nebo to neumím.

                Ale už bych zpátky neměnil… Mám SRAM Eagle 10–50 + Absoluteblack 32t.

            • mirorek2  

              Třeba jako Froome, ten jezdí vyloženě na sílu :-)

              • biker jura  

                ten taky nejede ovalnej převodník ;)

                • Barak  

                  Jak to, že ne…

                • milan.v  

                  To jsi na omylu…

                  • Lišák  

                    Jura asi narážel na to, že tenhle tvar není zrovna ukázkový ovál.

                  • kyl  

                    Tu snad smyk není nikdy v ideální pozici.

                  • biker jura  

                    to bude někdo jinej ;) jel jsi někdy oval a osymetric? navíc jak už název napovídá… :D

                    • milan.v  

                      Aha, takže tím jsi to všechno vysvětlil, toto totiž není ovál…

                      Je to fotka Froomova kola.

                      • biker jura  

                        co to meleš? ted zas nechápu já… osymetric převodníky nejosu oválný převodníky a ani se tak nechovají, kdyby jsi na tom někdy jel, tak bys to nepsal. kapišto?

                        • matbiker  

                          A jako co se prosim chovaji?

                        • milan.v  

                          Juro, chovej se trochu kultivovaně, to na úvod…

                          Na tomto druhu převodníku jsem nejel, ale když si tak čtu informace k tomuto druhu, co jsou na zahraničních webech k dispozici, jsou to všechno převodníky ve skupině asymetrických, tedy nekulatých převodníků… A je jedno, jak jsou nastavené vůči klice a jak zabírají.

                          Toť vše…

            • Jáchym 1  

              Naprostý souhlas.Já teda mám 34zoubků.

              Ovál je vhodnější pro silovější šlapání s menší kadencí.Kolem 85 ot/min a víc mě to už rozhazuje.

          • tomxxx  

            Co se týče oválu a převodového poměru, 34z je prostě 34z, s tim nic nevykouzlíš (jak tu někdo píše, zjednodušeně to fakt je 32 na půlce a 36 na druhé, ale neni ovál jako ovál a je to velké zjednodušení). Watově to musí být na biku dost neměřitelné. Jediné co se liší je pocit. Něco jako když máš pohodlné a nepohodlné sedlo, taky ti to pomůže k výkonu, ale změřit se to objektivně dá těžko. Kdyby byl nějakej měřitelnej watovej rozdíl, vozej ovál všichni a to si piš, že to profiteleton má změřený dost důkladně. Já to chvíli měl na biku a jediné co jsem pozoroval, že mi to tahá přehazovačku, jinak jsem poznal prd.

            • Jáchym 1  

              Myslím,že právě tím měnícím se průměru převodníku vznikne ten rozdíl v průběhu otáčky.Je zásadní v jaké pozici je převodník vzhledem ke klice.Rottor má několik možných pozic,aby si každý mohl zvolit svou optimální.

              Oválný převodník,který mám na kole přehazovačku netahá.Vodítko se chová jako u kulatého převodníku.

              • Lister  

                „Oválný převodník,který mám na kole přehazovačku netahá.“

                Pak musíš mít oválný převodník ve tvaru pravidelného kruhu.

                • wilda81  

                  +1

                • obda  

                  :D

                • Jáchym 1  

                  Podívej se,prosím,na mé video.Kousek níž.

                  Je to ovál nebo pravidelný kruh?

                  • Lister  

                    Víš co. Jak jsem to napsal, tak jsem se nad tím pak začal zamýšlet a říkal jsem si – sakra pokud ten převodník bude symetrický a zdvih ne jedné straně bude přesně vykompenzovany poklesem na druhé straně tak bude ta vzdálenost kde je řetěz v kontaktu s převodníkem pořád stejně velký a tím pádem to tahat nemusí.

                    Ale nechal jsem to tak a čekal jestli zareagujes. Takže máš pravdu, máš ovál, řetěz netahá a já byl mimo.

                    • Jáchym 1  

                      Dík za seriozní reakci.

                      Snażím se sem psát jen o věcech,který mám vyzkoušený.

              • Jáchym 1  

                Koukám,že jsem se minul v čase.Má chyba.

                • krabica  

                  I v prostoru. :-)

                  • Jáchym 1  

                    Bohužel se mě nedaří sem přetáhnou video,ale fakt.,,netahá"

                      • Chlebovnik  

                        Každej ovál maličko tahá. I na tom videu je to vidět.

                        Stačí si představit převodník s extrémní ovalitou. Namísto klasického 32 s ovalitou 34/30 třeba převodník 32 s ovalitou 64/0. Je pak celkem logické, že ve fázi, kdy zabírá těch „64 zubů“ bude napnutí řetězu větší než ve fázi, kdy zabírá „0 zubů“.

                        Akorát na těch malých ovalitách, které se vozí, to není tak markantní.

                    • kejda  

                      Mně tahal vždycky a viditelně. Jestli tobě ne, tak budeš šťastlivec :)

                    • tomxxx  

                      Tahá, jen to netahá nějak extrémně, jak tu kluci píšou, plus je to znásobený tim, že u tebe je to málo vidět, protože máš přehazku s krátky vodítkem. Koukni někdy jak tohle vypadá na 12sp hazkách.

    • sumoc  

      Tuším, že jsem psal, že dám vědět s reklamací urvaného šroubu (horního) na kladce. Ukázalo se, že to je špatně opravitelné, tak reklamací tedy vyřešeno za novou přehazku. To mě potěšilo. Tím je to uzavřené a doufám, že to nebudu za 4000 km opakovat :/

      Vlákno jsem sledoval, ale pořád mi hlavou letí, proč tady (viz foto) Sram ubral matroš? Víte?

      Díky.

      • doubleingram  

        Kurvitko bych si tip.

        • petrun  

          Tohle už je paranoia. Spíš to bude úspora hmotnosti na nesprávném místě. Dnes to počítá program a občas to nevyjde. To se stává spoustě výrobců. Rámaři by mohli vyprávět :-D

      • pavelmisar  

        Nevím jak ty, ale za 4000km mít pokaždé novou přehazku je sen :D :D to bych asi konečně začal jezdit jak prase z těch kopců :D

        Ale zas měsíc čekat na vyřízení, to je taky na nic no…

      • Nutribird  

        Dej tam delší šroub jako je na spodní kladce, jinak to zase urveš.

        • Murphy-HC  

          Da se nekde sehnat samotny?

          Dve kola s GX objednana od Canyona na ceste a nechce se mi hned davat 2× 700 Kc (nebo kolik) za nahradni pily, ktere delsi dobu nevyuziju.

    • theedge  

      No vy mne s tím GXem teda strašíte … to je to vážně tak zlý ? Nebo jde jen o pár případů ?

      • rdx  

        8k / 12 zavodu / 3× retez / 2× pad (zniceny rafek zadniho kola) / chod bez problemu :)

        kazetu a razeni jsem v srpnu upgradoval (vyhodna koupe), hazka zatim stale chodi dobre.

      • Mahonny1979  

        Za mě jsem teď koupil novyho Gianta na GX a mě to řadi božsky, jak nahoru tak dolu, i pod plným. Oproti 11 Shimanu zatím o hodně lepší pocity. I hlučnost nulová, na začátku to dělalo chvilku pazvuky na nejmenším při zamknutem tlumaku a zabrání ve stoje, po 15km to nedělá nic. Najeto zatím málo cca 150 km.

    • Zdendyš  

      No ja tu predrazenou sragoru od Sramu mam take viz. moje kola… koupit retez a kazetu jsem nasel odvahu pouze pro GX. Ostatni komponent mam z vyssich rad. Xx1 razeni a hazedlo ok i kdyz i tam bych nasel nedokonalosti oproti xtr 11sp, 10sp atd.

      Systém 1×12 mi uz trochu dava smysl svym rozsahem, odstupnovani ale porad neni ono ;). Zejmena ten veleskok mezi 10–12z. Nicmene razeni pouze vzadu ma svoje kouzlo ale obavam se ze az 1×14 bude hotovka.

      Eagle jsem koupil jenom z duvodu netrpelivosti s čekáním na Shimano 1×12. Tam uz budou nabizet dve kazety s ruznym rozsahem a z toho i plynouci uroven odstupnovani.

      Krom toho Xtr 1×12 bude vyrazne levnější. …

      • doubleingram  

        Mam GX Eagle a je to shit za ty prachy. XTR bude IMHO o dost lepsi ale s tou cenou bych si uplne jisty nebyl. Mam pocit, ze komplet byl kolem 30k.

    • chyna.cz  

      mám problémek, náboj Hope pro evo 2, XD ořech, kazeta GX eagle a hazka také GX. při zařazení nejvyššího převodu mi drhne kazeta o dráty a u nejnižší mi dře vodící plast lanka o vnější vodítko kladek.pomohla malá improvizace podložení přehazovačky a kazety o cca 2mm od náboje ven. řešil někdo něco podobného?

      • TheJD  

        Kdyz mi drela GXE hazka raminkem o draty, tak pomohlo seridit doraz.

        • chyna.cz  

          Doraz bez podlozek serizuku, aby vubec slo zaradit nejvetsi pastorek. Tim to neni, ze by to bylo moc natazeny. Kazeta je moc blizko dratum, nebo naboj moc utopeny, nevim.

          • LM  

            Dře ti to i řetězem na největším pastorku nebo jen ten konec přehazky?

            Tj. nemáš trochu ohlou patku nebo ramínko přehazovačky?

          • TheJD  

            Napsal bych primo do Hope, jestli s tim uz nemaji zkusenost.

      • kejda  

        To, že ti drhne kazeta o dráty nebude mít nic společného s šaltrem, ne? Asi bys měl nejdřív vyřešit tento problém. Podložky ti kazetu zase posunou na opačnou stranu.

        • chyna.cz  

          Kaueta nedrhnu. Drhne jen voditko saltru na u vrchni kladky. Na fotce to je na hovno videt . Nema hope vice ruznych xd orechu?

          • Lišák  

            při zařazení nejvyššího převodu mi drhne kazeta o dráty

            Kaueta nedrhnu.

            Tak jak? :-)

          • chyna.cz  

            Je, tak sem to blbe v rychlosti napsal. Kazeta je blizko dratum, ale jeste nedrhne. Pri zarazeni 50z dře voditko hazky o draty. Retez ne. Logicky jen nahore, protoze jsou draty pod uhlem. Shimano na stejny patce bylo OK. Okometricky vypada taky ok.

      • Rubi  

        Na jakem to mas kole? Nenechal si tam shimano direct mount patku? Uz jsem se s tim setkal asi u 3 lidi…

        • Vilém  

          Ten Cube by k tomu svadel:)

          • p@X  

            to ale nemá vliv na vzdál. od drátů, spíš naopak…

            • atty  

              Pokud má patka jinej úhel/délku, může to stačit k tomu, aby se to na největším dotýkalo, ještě třeba specificky se zápletama, který maj dráty blíž kazety

              • p@X  

                Pokud mám rovnou klasickou patku, tak potom na rovné DM patce se Sram hazkou (nemyslím si, že by to byl tento případ, ale můžu se mýlit), která je delší, nemůžu být blíž drátům. To je ale zbytečné nesmyslné teoretizování.

                • atty  

                  Jasně, ale patka není 2D úsečka – jsou patky, který jsou „zahnutý“, mají třeba „předsazený“ úchyt šaltru o 2mm oproti rovině se šroubem do rámu – prostě neplatí ani teoreticky, ani prakticky, že jen delší patka musí zákonitě poslat kladky přehazky níž/dál od výpletu. Ale teorie o Cube a jiné patce stejně padla, když je to na Giantu… :)

            • Rubi  

              mas pravdu, tam je hazka dal a nemuze nahodit na nejvetsi…ale jak jsem videl ten cube tak jsem se radsi poptal.

        • tomxxx  

          Myslim, ze solved.

          • chyna.cz  

            Mam to namontovany na giantu. Tam je normalni patka.

            • tomxxx  

              Tak musi byt fakt ohnuta, nenapada me zadna atyp naba, ze by tohle zpusobovala.

              Jeste se zeptam jak debila…ale pro jistotu. Jestli si tam mel shimano, vyndal si ten mezikus od shimana na patce?

              Posli normalni fotky v obou polohach ze strany, to co si poslal je k nicemu.

              Jinak eagle kazety do dratu jdou…normalni vlastnost 12 sp. Jinak by to tam nenarvali

    • Hnoj  

      Ohnutá patka?

      • chyna.cz  

        Na ohnutou patku to nevypada, kdyz to seridim, tak mi to na vsech pastorkach radi pekne, ale ke to cely poaunuty ven tema podlozkama. Na netu sem toho moc nenasel.

        • atty  

          Máš to na tom Kubíkovi? Pokud ano, máš skutečně samostatně koupenou a přemontovanou patku pro SRAM? Protože většina Cube (lepší modely) maj pro Shimano a Sram jiný patky – musíš vyměnit patku, podle toho, co tam dáváš za šaltr.

          • Mildee  

            Přesně tak, u Cube se liší patka pro Shimano a pro Sram, to za prvé a za druhé klidně může být lehce ohnutá. Že ti to všude řadí dobře ještě neznamená, že máš patku v pořádku.

        • atty  

          Obvykle se patka ohne nějak do vrtule, takže to je samozřejmě hned poznat na řazení a jeho neseřídítelnosti, ale při troše „štěstí“ se může patka nějakou ránou jen přihnout blíže k rámu a při tom zůstat celkem rovnoběžně, takže řazení se seřídit dá, vše funguje, jen je to posunutý blíže výpletu a při tolerancích u 12sp (kde jde i kazeta do výpletu a každej milimetr už může bejt problém) to už může třeba takhle škrtat. Ale to je jen teoretizování, chtělo by to skutečně lepší fotky

          • chyna.cz  

            Takze to bylo ohnutym voditkem prehazocacky. Stale to neni dokonaly, semtam to drhne, ale nepreakakuje a i silove muzu slapat jak chci aniz by preskocil retez. Vyplet jsem o dva milimetry vyosil abych mel cisty svedomi a ted jsem raminkem prehazovacky nejbliz k dratu cca 4mm.

    • FGE  

      Ahoj, mohli byste mi prosím někdo jako laikovi vysvětlit, jestli je možné GX Eeagle namontovat i na kolo Cube LTD 29 – 2014 (specifikace viz https://jizdni-kola.heureka.cz/…specifikace/#…), resp. co všechno by se muselo na tomto kole vyměnit, aby to fungovalo, a na kolik by taková přestavba +/- přišla?

      • wilda81  

        Pokud chceš GX, tak kliky (nebo převodník), řazení, kazeta, přehazovačka, ná­boj.

        Alternativne můžeš dát sadu NX a tam by to odpadla výměna naboje.

        Cenu za sadu si najdi na netu.

        • FGE  

          Jasný, sady na e-shopech se pohybují ca 11.000,– Kč (+/-) a obsahují:

          • řadící páčka GX Eagle
          • přehazovačka GX Eagle
          • kliky GX Eagle 175mm 32z GXP
          • kazeta 1275 10–50 12 s
          • řetěz GX Eagle

          Když bych pořídil tuhle sadu, co konkrétně ještě musím dokoupit, aby to na mém kole fungovalo? Jenom náboj? A věděl bys případně konkrétní typ? Pro mě je to španělská vesnice.. Díky!

          • kejda  

            Pokud chceš jít do této sady, co sis napsal, taky ještě k tomu nová nába s XD ořechem plus přepletení.

            Možná kazetu bych volil NX Eagle 11–50, ta je i na Shimano ořech, co máš na svém kole a nemusíš řešit zadní kolo.

          • wilda81  

            Viz Kejda, plus středové složení na gxp osu.

          • mirorek2  

            Pokud nechceš měnit kliky, tak jen sundáš 3 a nahodíš jeden NW převodník tím ušetříš cca 3000,–. Ale jestli je to pro tebe španělská vesnice, raději jdi do nějakého shopu, tam ti to i přeskládají.

            • matbiker  

              Ještě bys mohl napsat odkud jsi a třeba by ti někdo z blízkého okolí poradil z oka do oka.

          • Hnoj  

            A nechceš si dojít do svého oblíbeného místního bike shopu a nechceš si to nechat udělat. Protože pokud, jak říkáš, je to pro tebe „španělská vesnice“, asi by bylo lepší to někomu přenechat…

            • FGE  

              Chtěl jsem se tady nachytřit, co je s čím kompatibilní a jak velkou investici by takový upgrade představoval. Sám se do montáže pouštět nebudu, ale rád bych do toho trochu pronikl a věděl, jaké jsou možnosti a proč.. Přijde mi, že tím tady docela žijete, tak jsem rád za všechny postřehy a nápady. Díky!

              • tomxxx  

                No je to starej ram, sance ze to nebude sedet je mala, ale je. U 11 a 12sp je problem s pruchodnosti zadni stavby. Obcas dre retez. Na canyonu z roku 2014 mam rezervu asi 1,5 mm vedle zadni stavby, pritom nove ramy maj asi 4mm.

                Jinak potrebujes: kazetu, prehazovacku, paky, ořech na naboj a minimalne NW prevodnik (nebo cele kliky) a retez.

                Secteno, podtrzeno, nic proti, ale na tvoje kolo bych to nerval, neb je to financni propast.

                • popokatepetl  

                  přesně tak, prvně bych si ověřil že se tam vejde převodník. Když jsme na tento rám dával 34z NW převodník tak drhnul o zadní stavbu, manželka tam měla místa hromadu. Dostal jsem ho tam, ale bylo potřeba spousta bastlů

    • Murphy-HC  

      Ma smysl preventivne vymenit sroubek na horni kladce? A jestli je material voditka tak slaby, melo by smysl zvenku prilepit nejakou plochou matku a pouzit pripadne i obycejny nerez sroub (za predpokladu, ze by lozisko rozumne sedelo na zavitu)?

      • Cray  

        já pořád nechápu tu mechaniku, kdy ta kladka uletí… pohlídám si, abych měl správně nastavený B šroub, dotažené šrouby kladek a mám čistý svědomí. Nevím, co by se muselo stát, aby se vytrhla, běžným řazením mi to přijde jako extrémně nepravděpodobný…

        • Libores  

          únava materiálu. Uletí prostě bez vnější příčiny.

          • Cray  

            nějak jsem si neuvědomil, že se šroubuje takhle z venku do vnitřního. zvyk ze shimana, kde bylo zezadu přímo k čepu… tak asi to hliníkové ramínko namáhá páka při řazení a vytrhne závit… doufám, že mě to potká ještě v záruce :D

          • Meny33  

            https://www.youtube.com/watch?… .....cas 8:10 – 9:00, nejak takhle vypada ta unava materialu? kdy vylitne horni kolecko z hazky a zkurvi ti to i retez? Tady ma teda typek X01 hazku ale princip bude asi stejnej, jak tak koukam do reakci na foru…

            • Cavendish  

              To je hodně smutný. Borci sebou vozí náhradní ramínko. protože už tuší, že to uletí :D

              • theedge  

                Tak sačí to vytunit delším šroubkem s tenkou matkou a máš klid …

                • lubosalbi  

                  Přesně tak

                • Cavendish  

                  To je trochu bullshit tunit novou šaltr aby fungovala ne?

                  • kyl  

                    To máš stejný jak u nás v práci.Navrhnou si nový přípravek na cnc,provedou nějaké 3D simulace a já nevím co ještě.Motá se kolem toho kupa technologů,chytrých lidí s průmyslovkou atd.Pak se to dostane ke mě a já jim šlápnu do báboviček a předělám to do opravdu funkční podoby.

                    Dnes jsem tu ty chytráky měl 4.Půl šichty jsme procházeli všechny přípravky a moje úpravy a když jsem jim řekl že poslední dva přípravky co udělali podle mého návrhu jsou plně funkční,byli šťastní.

                    On ostrý test je často úplně něco jiného jak nějaké simulace nebo jakože testování.Takže jak tu někdo s oblibou dává na kdeco testy,beru to hodně s rezervou.

                    • Cavendish  

                      Tak to je fakt pecka :) To je jako kdybych si koupil nový auto a doma musel preventivně vyměnit rozvody, protože ty sériové praskají.

                      • theedge  

                        Tak ono to takhle u těch aut dost často je :-)

                      • kyl  

                        Posledně jsem řešil přípravek kde si technolog naprojektoval 10 kontaktních bodů ,z toho bylo 8 stavitelných­.U materiálu kde je přesnost v základu ±2mm je nereálné každý kus usadit stejně.Já to překopal na 6 kontaktních bodů a z toho jsou stavitelné jen 2.Kusy sedí s minimálními rozdíly.

                  • theedge  

                    Jo tak můžeš to zavrhovat do pekel, můžeš kolem toho vyvolávat flame, ale dát tam pitomej šroubek s matkou není žádnej problém. Bežně v životě kolem sebe vidím daleko víc konstrukčních chyb.

                    • Cavendish  

                      Tak mě je to fuk. Já MTB nemám. Jen mě zaráží, jak si můžou u šaltru dovolit takovou minelu a lidi to ještě omluví tím, že to je přece v pohodě. Stačí to potunit šroubem a matkou. GX šaltr stojí 2500, X01 5500 a XX1 7000. Nepřijde mě to v pořádku za ty prachy. Toť vše…

                      • theedge  

                        Já to neomlouvám, já pouze reším problém výrobku který chci používat a který v současné době nemá na trhu konkurenci. Co mi pomůže tady flejmovat a brečet na diskuzních fórech když to můj problém nevyřeší. Vyměním šroubek a jedu. Když vidíš problémy Shimana s uvedením 1×12 …

                        • mire  

                          Raději dodo, se šroubkem a matkou, než závada, to souhlas. Ale problém se závadnou v poli se uživatele velmi dotýká, zatímco problém s uvedením na trh tě při jízdě nezastaví.

                          • LM  

                            Zajímavý že se začli srát až 12 rychlostní ramínka. Asi moc „katovali kosty“ :-)

                            • tomxxx  

                              Spíš jsou ty ramínka už moc dlouhý na to aby byly „podobné konstrukce jako 11sp“

                      • chyna.cz  

                        proto nechápu, že se někdo konečně nepustil do návrhu upravený a víc vyztuženýho vodítka na eagle. pokud by to bylo do 300kč tak by se to prodávalo jak na běžícím páse

            • Libores  

              jo, vyletí horní kladka, ale já jel v klidu po rovný lesní cestě a řetěz mi to teda nezkurvilo. Pak se dalo dojet na druhej nejlehčí převod.

        • Mufi  

          Ja jsem si proste jen tak slapal na stredni prevod a ta mrdka na NX uletela pryc. Spolu s tim se urval i clanek retezu. Raminko komplet ohle. Ani po narovnani uz to nechodi jak ma.

      • Nutribird  

        Má, protože šroub prochází celým ramínkem a s tím krátkým šroubem utrhneš vždy jen ten vylisovaný kousek mimo plech ramínka.

        • Murphy-HC  

          Aha, takze opravdu libovolny sroub se stejnym zavitem a o trosku delsi a zvenku placatou maticku?

          Sice to nebude na novem kole nic moc, ale to je asi to posledni, co mne bere… 8-)

          • Nutribird  

            Použil jsem spodní šroub z rozbitého ramínka, kousek přesahuje, ale nic strašného a matku tam nemám.

            • theedge  

              No vidím že mne čekají pěkný věci … má smysl tam ten šroub s matkou dávat preventivně ? Neleze to pak do drátů tím že je ten šroub delší o tu pojistnou matku ?

              • Nutribird  

                Nikam to neleze, ale delší šroub určitě preventivně. Urval jsem to 15 km od baráku a dojet tam autem nešlo. Pokud to odpalíš někde dál a nedáš to nějak provizorně dokupy na dojezd. Přeji mnoho štěstí a pěknou vycházku. Pokud se to stane v chladném počasí a ve špatnou dobu je to doslova tregedie.

                • theedge  

                  No navíc když ta kladka někam uletí a už ji člověk nenajde tak je to asi v pr…

                  Jakej šroub tam pasuje – co na to koupit? Rovnou to vyměním a klidně tam dám i nějakou plochou matku a zakápnu barvou.

                  • Nutribird  

                    No já mám dvě ramínka, takže dva delší šrouby. Náhradu jsem hledat nemusel, ale v nějakém železářství by neměl být problém.

                  • Nutribird  

                    Jo dojel jsem to na ložisku, které jsem našel a se sníženým rozsahem řazení. Naštěstí, jinak bych někde umřel, ťapat v tretrách tu dálku. Stát se to 40 km od baráku, tak nevím.

    • Murphy-HC  

      Btw, na endurku mam par mesicu NX. Nikde jsem stiznosti nevidel… Taky se vytrhava kladka? Jestli ani, tam by to byl vetsi problem, protoze ma kazdy sroub zavit do jineho dilu, ne jako gx…

      • chyna.cz  

        Nx ma horni sroub obracene coz mi prijde prave lepsi jak u GX. Proto to udajne ani nezlobi pac mi prijde materialove to vnejsi voditko pevnejsi nez vnitrni (u vypletu) az to jednou irvu, vemu od cinana jinou kladku s vetsim průměrem na sroub a udelam to jako je to na NX akorad s vetsim sroubem.

    • 106Paja  

      Dnes dorazila NX kazeta 11–50, tak srovnání s letos provozovaným Sunracem taky 11–50 12sp..

      Na Sunracu se mi líbí, že má 2 unašeče a teprve malé pastorky jsou zvlášť, NX má 4 největší na unašeči a pak už sólo, tak jsem zvědavý, co bude říkat ořech (mám verzi bez ABG).

      Jinak příjemné překvapení, že NX jde nasadit na 135mm nábu krásně bez škrtání o dráty, už Sunracu jsem musel mít 1mm podložku, abych kazetu oddálil od drátů.

      2. fotka ukazuje detail, že unašeč je na šířku 3 pastorků a mezi 4. a 5. pastorkem je tlustější podložka, pak už jsou normální tloušťky.

    • petyn  

      Zkoušel jste někdo dát u GX hazky na horní kladku to větší kolečko ze spodní kladky? Tedy dole i nahoře stejné kladky ( ty větší ) Prý to lépe řadí.

      Díky

      • petyn  

        Nikdo nezkousel ?

        • p@X  

          po koupi doporučujeme:

          -zabrousit zuby kazety

          -delší šroub kladky

          -větší kladku

          co dál? :)

          • kejda  

            Koupit X01 :)))

          • krabica  

            Koupit NX hazku. Myslel jsem, že zuby jen ohnout… :-)

            • p@X  

              Pardon, ohnout nikoliv brousit :)

              • Nutribird  

                Zuby se ohýbají pouze pokud to cvaká a jedná se většinou o jeden pastorek. Delší šroub bych bral jako základní prevenci. Kladku jsem neřešil, chodí to dobře.

                • petyn  

                  Dnes jsem byl v železářství, koupil jsem 2× šroub 5×16 s konusovou hlavou a 2× úzkou matičku – cena 2 kč. Dal jsem to tam pro jistotu, aby mělo srdíčko klid. Tak to snad bude v pohodě :)

                  • Voz  

                    Tak nevim, nevim, je to X gramů navíc.

                    • petyn  

                      Jj máš pravdu. Těžší o 3 g. Vydloubnu pár kamínků ze vzorku pláště a jsem na svým :) :)

                  • Zydrunas  

                    A resil jsi nejak zavit v oblasti rolnicky? Nebo proste na hulvata?

                    • petyn  

                      Na hulvata. Náhradní rolnu koupíš za pár korun, ale ramínko stojí víc .-)

                      • p@X  

                        No je to celkem smutný, kam ten pokrok spěje. Furt se doporučovaly kompletní 12s sady místo různýho bastlení a min. GX je dodělej si komplet sám.

                        • kejda  

                          Hele, asi to bude statisticky, hodně prodaných GX = více reklamací. Když byla Nokia v laufu, tak každej druhej mobil na servisu byla Nokia…

                          Z naší party to jezdí jeden takový pořízek, váha osciluje okolo 110+, řadit pořádně neumí, takže tomu dává kapky, no a už na tom motá pomalu 1500 km, servis mu dělám já a ničeho významného jsem si nevšiml, že by někde glajdalo nebo se uvolnilo.

                          • theedge  

                            No nicméně to mají konstrukčně vyřešený dost napikaču – uštřit pár místo toho aby tam dali o 3mm delší šroub za cenu tady toho vylamování je nepochopitelný

                            • p@X  

                              Tam není problém ve šroubu, ale v jakým blatě je zašroubován.

                              • theedge  

                                myslel jsem že se to láme tím že ten šroub je jen v tom závitu co je vylisovanej ven z toho těla vodítka ale neprochází až tím vodítkem ven. Pokud to tak je, pak nempomůže nic než fakt ta kontra-matka.

                                • Nutribird  

                                  Přesně tak

                                  • theedge  

                                    tak tuning Eaglu proběhnul :-) Jak bylo psáno výše šroubek imbus s konusovou hlavou M5 o délce 16mm je přesně tak že se tam vejde ještě tenká matka. Vzdálenost matky od drátů je cca 3,3mm. Delší šroub rozhodně nekupovat.

                                    • Nutribird  

                                      Věřím, že teď je to Ok

                                      • p@X  

                                        Není to trošku smutný u hypermoderní sady v r. 2019?

                                        • Nutribird  

                                          Je, ale funkční. Pořád lepší takto, než si nabít čumák a tlačit domů.

                                        • kejda  

                                          Hypermoderní?

                                          • p@X  

                                            Tak pořád imho je dost šťastných hobíků nepolíbených BFkem, kteří nesmyslně nevráží do kola majlant, a s 2/3 × 9/10/11 ti to v prvním kopečku natřou.

                                            • Macik  

                                              Tak to tě klidně mohou předjet i na trojkolce jen proto, že neví, že se to nemá. S GX Eagle to nesouvisí ;-)

                                              • krabica  

                                                +1 :-)

                                              • p@X  

                                                Já jen chtěl naznačit, že se sadou GX Eagle jsme se vrátili nevím do kterýho roku dodělej si sám, já nic takovýho nepamatuju ani u těch nejlevnějších sad. Já i když jezdím čím dál míň a mám X01, tak bych si nejradši koupil XTR hazku a řazení.

                                                • Zdendyš  

                                                  Přesně to jsem udelal. Koupil dvanactkovy xtr saltr i razeni a s kazetou Eagle celek funguje bezchybne.

                                                  • theedge  

                                                    Je nutný k tomu kupovat ten XTR šaltr ? Pokud to funguje na kazetě – tj. identický rozestupy, tak by XTR hazka mohla fungovat i na Eagle páčky ne ?

                                                  • petyn  

                                                    Fungovat by to teoreticky mělo, ale XTR páčku si koupí Ti kterým vyhovuje řazení Shimano. Já ji mám na Eaglovi taky :)

                                                  • Zdendyš  

                                                    Saltr = prehazka funguje i s Eagle razenim – packami.

                                                • scoty  

                                                  Přesně tak.

                                                  Teď už jde jen o to jestli 45 nebo 51…:)

                                                • RomanH  

                                                  Jako ja jsem fanda Shimana, ale trosku bych brzdil to nadseni – kolik lidi to XTR uz ma odzkouseno ? Eagle zpocatku take vsichni chvalili. Ale bez do toho, je potreba par pionyru :-)

                                                  • p@X  

                                                    Mně by se to líbilo komplet vč. těch čtyřpístkových brzd :) Nic, musím zavčas založit termíňák.

                                                  • jeniiiik  

                                                    Když jsem viděl co to dělalo klukům na novych supech. Narvali k tomu rf kliky a neoriginální řetěz, tak díky nechci. ;) Jsem zvedavy jak to nekde vyzkousim. Ono na stojanu funguje skoro všechno, v terénu je to ale jinak…

                                                  • JFtryall  

                                                    :-D asi tak.

                                                  • xtonda  

                                                    Já sem zvědav až někdo vyzkouší tu dvanáctku od SunRace, tím spíš, že ta přehazka je univerzál pro 10–12 rychlostí a pro 1× s kazetou 11–50 i 2× s kazetou 11–42 a cenově je ještě dost pod NX/GX orlem.

                                                  • TheJD  

                                                    Ani se nedivim, kdyz je novy XTR retez jinaci nez klasicke a profil zubu na kazete a prevodniku maji taky upraveny.

                                                  • satch  

                                                    prej jen rychlospojka je jiná a jde nahradit tou od sramu :-) (v případě těch RF převodníků)

                                                  • kandik psi zub  

                                                    Mam 500km na xtr kompletu plus manobike prevodnik a bez problemu. Na stojanu rychlospojka zapadala stezi, pri jizde nic nepoznam

                                                • psbiker  

                                                  to je součást betatestingu, dobrovolníci se vždy najdou

                                            • DoomHammer  

                                              Šťastných do té doby, než dají kolo na b-f a schytají to od Pomocné Stráže Módní Polucie za trojplacku :)

                                            • kejda  

                                              To slůvko „nesmyslně“ tam úplně nepatří. Každý si přece může koupit, co chce ne?

                                    • petyn  

                                      Ještě jsem to pro jistotu zakápl černou barvou aby se to nepovolilo. Mám to stejně.

                                    • mirage  

                                      zdravím. Možná se dívám špatně na ty obrázky, kde ten šroubek má být. Na prvním to vypadá že nahoře a na třetím že dole. Nebo je lepší ho dát delší nahoru i dolu a zajistit matkou. Díky za odpověd.

                                      • lubosalbi  

                                        Delší šroubek s matkou stačí dát na horní kladku, u spodní je materiálu dost

                          • JFtryall  

                            No GX Eagle urcite nepatri mezi nejaky zazrak odolnosti. 11sp je na tohle mnohem lepsi.

            • petyn  

              Jak ta NX hazka spolupracuje s nejmenším pastorkem 10z na GX kazetě? Nepřeskakuje to v záběru?

    • doubleingram  

      XTR 12s saltr by teoreticky mohl vyresit spatne razeni a cvakani kazety u Eaglu GX. Co si o tom myslite? To bylo hlavni, co me na Eaglu stvalo v pruhehu cele sezony stvalo.

      • p@X  

        Špatné řazení bude imho rukama :)

      • Zdendyš  

        Saltr / prehazovacka /xtr 12s tezko bude vykryvat neduhy Gx kazety Eagle.

        • doubleingram  

          Takze ty problemy GX Eaglu jsou zpusobeny kombinaci jejich saltru a kazety, nebo jen kazetou nebo saltrem?

          • Zdendyš  

            Kazetou i saltrem. Razeni na jednom kole mam xx1 eagle a kazetu gx kde bylo nutny trochu ohnout jeden zub a poladit jeste pilnikem a stejne to neni ono. Gx saltr nemam ale novych jsem mel v rukou ix a vsechny maji vakl.

          • Zdendyš  

            Kazetou i saltrem. Razeni na jednom kole mam xx1 eagle a kazetu gx kde bylo nutny trochu ohnout jeden zub a poladit jeste pilnikem a stejne to neni ono. Gx saltr nemam ale novych jsem mel v rukou ix a vsechny maji vakl.

            • Lynch  

              Jak funguje XTR 12s v porovnání s orlem?

              • Zdendyš  

                Muzu posoudit pouze packy a Eagle xx1 a X01 maji oproti Shxtr 12sp kratsi a vyrazne citelnejsi krok a to jak mechanicky tak i akusticky ;).

                • goofy  

                  To máš těžké… Někteří si na starším XTR stěžovali, že ten krok byl moc výrazný/tuhý, tak ho udělali měkčí, a teď zas budou brblat druzí, že je moc houbovitý a neznatelný… :-D Já si hodně zvykl na tu mužnost přeřadit o dva dolů. Kór u jednoplacky, kde chybí možnost rychle změnit na těžší převod pomocí přesmyku. Čili jestli budu někdy měnit, tak to bude zase XTR.

                  • krabica  

                    Jak se k tomu dostanu, tak to porovnám, XTR je v poště… Na Sramu se mi moc líbí ten tvrdý chod, takže jsem na XTR zvědav.

                    • goofy  

                      XTR 1×11 má chod taky hodně tvrdý. Na 1×12 se chlubí, že ho zjemnili, takže tam to asi bude měkčí.

                      • Lynch  

                        Mně osobně teda víc vyhovuje měkčí chod Shimana a dost mi chybí i to podřazování o dva stupně dolů.

                  • Zdendyš  

                    Ja jezdim xtr od 1993, Eagle xx1 jsem poridil jen kvuli rozsahu a 12sp. Na jednom kole mam Eagle na druhým Xtr12sp, kazde razeni je svym projevem jine, oboje funguje paradne ale jak pises podrazeni o dva pastorky je hodne fajn a ja pouzivam jeste moznost i podrazovat ukazovakem coz mi u Vorla chybi.

                • DaD  

                  Dělal jsem XX1 Eagle a hned na to XTR 12sp. a vůbec mi nepřišlo že má XTR měkčí a delší chod. Řekl bych, že je to nastejno. Ta tvrdost řazení mi u sady XT M800 vadila. XTR 12sp je o něco lehčí na páčce než to XT-čko a podle mého to je tak akorát.

                  • Zdendyš  

                    Xtr 12sp razeni oproti m8000 je jinak zprevodovano a ma na to i vetsi domek systemu.

                    Ja tedy citim rozdil mezi razenim xtr12sp a Eagle xx1 ale je mozne, ze pro nekoho ten rozdil nebude tolik citelny.

      • JFtryall  

        Tezko, tezko. Dobre vetsinou funguje az X01. GX saltry maji problem s kladkama i velkou vuli v cepu a kazety stoji za pendrek skoro vsechny 12sp GX. Reseni je potrenovat a spokojit se s bezproblemovym 11sp a nebo calovat za XTR nebo Eagle nejvyssich rad, otazka je jak casto clovek vyuziva 50T pastorek, porad myslim, ze se vyplati obcas prehodit prevodnik a neresit cvakani a nepresnost sady, to musi proste litat. XTcko a SLXko by melo taky prijit, ale bude to jeste chvili trvat, no a na tu funkci bych si teda osobne uplne nevsadil. :-)

        • Nutribird  

          Jak často 50 ? Já často 27,5 kola a 34 převodník, kolem 12% stoupání a více v terénu úplně běžně. U mně by to bylo spíš jak často 10 z. Cvakání se objevuje většinou na třetím, čtvrtém pastorku u jednoho zubu kde je čep. Jinak to lítá pěkně, ale každý systém má své požadavky a nějak se začít musí.

          • doubleingram  

            Pekne to prave nelita, za me za ty penize shit. Pokud to tobe „lita pekne“, jsi spise ze skupiny stastlivcu.

            Jinabych rekl, ze jabka to budou mit udelany lip i na nizsich sadach.

            • Cray  

              Já jsem teda na GX eagle přešel z komplet shimana, mix SLX šaltr, Deore páčka a XT kazeta a funkci nemůžu vynachválit – jak seřízení, tak přesnost – při přehození řetěz nikde nechrstá a oproti shimanu je potichu.

              Asi to není úplně fér srovnání v rámci řad ale GX Eagle bych za nic neměnil. Nutno dodat, že k přechodu mě přesvědčil test fest v jedovnici a jsem si 100% jistý že tam orli nebyli seřízení tip top a i tak to fungovalo…

              • p@X  

                Tak ono je důležitý mít kvalitní bowden, co nejkratší, s minimem ohybů u vstupu, výstupu z rámu, hlavně u hazky bez smyčky…

                • Voz  

                  A taky kvalitní lanko bych řek a asi včas vyměnit řetěz a pak to funguje dobře.

                  • lubosalbi  

                    Zítra mi GX Eagle sada sorazí, lehce jetá, šroubek do horní kladky s matkou jsem již pořidil, stálo to celou 1,–. Tak jsem zvědav na přesnost řazení o proti GX 11 co mám teď.

                  • Nutribird  

                    Další věc nejsem profík, ale hobík co najezdí ročně max 4000 km a jsem rád. Přešel jsem z XT 2 × 10 na Eagle 1 × 12 pro mě pozitivní změna i přes tyto komplikace. Taky třeba dodat, že moje technika jízdy a řazení nebude nic moc na úrovni a tedy sada GX bude dostávat zabrat a i po 3000 km to pracuje k mé spokojenosti. Dokážu to seřídit sám a udržovat taky.

                    • tomxxx  

                      By ses divil jakou techniku razeni ma nejeden „profik“ :-D

              • JFtryall  

                To mas stesti. Ono taky dost zalezi, jak se k tomu clovek chova. GX Eagle nejake ostrejsi chovani moc v lasce nema. Navic, kdyz clovek jezdi v terenu, kde hrozi casteji problem s ohnutim patky, tak to je taky dost znat.

        • Lister  

          Sice starší post, ale zareaguju.

          50 využívám pořád, díky tomu si můžu dovolit 32z převodník, jinak bych musel mít ještě menší (a nebavím se o 29 kole, jen tak pro info, aby se drtiči mohli divit ještě víc).

          Jinak musím zaklepat, ale po výměně vadné GX hazky a instalaci originálního Sram lanka 1,1mm, to řadí dobře i na GX kazetě. Sice bych chtěl X01 kazetu, ale to jen kvůli pocitu a váze. Na kazetě jsem lehce ohýbal pár zubů, pak to ještě chvíli cvakalo, ale mám pocit, že se to nakoec zajelo a teď je klid.

          Podle mě jsou ty zuby o štěstí – asi záleží jak čistě se to slisuje, jestli se při lisování někde nějaký zub nepřihne. A ve výsledku je to asi docela jedno – jednoduchý zákrok se šroubovákem to řeší, tak co.

    • Milan-KV  

      Setkal jste se nekdo s tím že pokud přeřadí na největší pastorek tak řetěz nezaskoci celej do drazek ale zustane tak na půl. Přesně je to vidět na tomhle videu. https://youtu.be/8gHq3bqp9I0 (13:25minuta)

      • romachain  

        Já jo a vyřešilo se to lepším seštelováním.

        • petyn  

          Jak píše romachain – špatně seštelované.

          • Milan-KV  

            Špatně seštelované? Nevíš co konkrétně, jestli vzdálenost kladky, délku řetězu, nebo něco jiného? Protože nevim co by na tom mělo být tak zvláštního, horní doraz jsem dal tak aby řetěz nespadl až za kazetu, i když tu pačku zmáčkneš o něco víc. Spodní aby nepadal za pastorek. Bowdenem chod nahoru a dolů, měrkou vzdálenost kladky od kazety. Rám je pevnej, takže podle návodu 4 články řetězu.

            • p@X  

              Nejspíše znovu a lépe tu měrku :) Možná ten řetěz je už moc krátký, ale nemusí.

              • Milan-KV  

                Zkusím ještě tu měrku, uvidím jestli je nějaká změna když je ta kladka blíž u kazety nebo dál.

            • petyn  

              Podle Sramu pevny ram pouze 2 clanky. Resil jsem to same a jak jsem zkratil tak OK.

              • Milan-KV  

                Kde jsi prosím našel že mají být jen dva články. Já to skládal podle tohoto videa https://youtu.be/6wCt9BJRNew (7:00 minuta) a tam mluví něco o dvou vnitřních a dvou vnějších článcích pro hardtail. Možná je tvoje angličtina lepší než moje a blbě jsem to pochopil :D

                • lubosalbi  

                  Pochopil jsi to správně, 2 články jsou na celoodpružený rám

                  • Nutribird  

                    Na HT by mohl být řetěz kratší než na full. U fullu se při pohybu zadní stavby mění délka, proto se to měří při stlačeném tlumiči.

                    • pavelmisar  

                      Stlačený tlumič +2 články prej

                      Jinak já jsem měl řetěz na 30z převodníku nějaký a výměnil jsem na 34z ovál a nechal původní řetěz a zdá se že funguje ještě lepší přehazka :-)

                      • Milan-KV  

                        Taky jsem si ymslel že logicky full potřebuje delší řetěz. Uvidím jak to tam bude skákat v praxi. Kdyžtak mu nějakej článek uberu. Zatím to je jen vyzkoušeno na stojanu.

                      • Nutribird  

                        No dělal jsem to podle manuálu a pak ještě krátil o dva články a v pohodě.

                        • Milan-KV  

                          Jo máte pravdu, zkrátil jsem o dva řekl bych že to chodí podstatně líp.

                • petyn  

                  Jj mas pravdu HT 4 clanky. To ale nemeni nic na tom, ze s temi 2 clanky mi to radi lepe. Se 4 jsem to nemohl poradne sestelovat ;)

      • Zydrunas  

        Ja taky, je treba si vyhrat s nastavenim. Nic mene jsem vypozoroval i jev, ze me to delalo hlavne, kdyz jsem zaradil o 2 ci 3 nahoru. Po jednom mi to nedelalo.

        • theedge  

          Jo presne. Dela mi to tak pouze kdyz radim na posledni prevodnik o 3 nahoru. Kdyz radim o jeden tak to nedela. Ze by spatne serizeny doraz?

          • Zydrunas  

            Asi. Seridil jsem to do uspokojiveho stavu a dal nemel naladu se s tim piplat.

      • Nutribird  

        Dělalo to, když cvakal zub na 4 pastorku. Pokud se to dole seřídilo, tak na horních pastorcích byl problém. Seřídit tak aby to chodilo celý rozsah a pak pokud to někde cvaká, opatrně vyhnout problémový zub. Pokud to nejde, je něco špatně, ohlá patka, ramínko hazky.

        • lubosalbi  

          Nebo vytahaný řetěz, já koupil lehce jetýho eagla, měrka na druhém zoubku a dělalo to hrozný věci, dal jsem nový řetěz a bez problémů

          • theedge  

            Dělá mi to na novým nejetým Eaglovi, takž spíš seřízení …

            • lubosalbi  

              Zvěsti o tom, že to je citlivý na seřízení opravdu nelžou, správná délka řetězu, správná vzdálenost přehazovačky od pastorků je základ.

              • Goob  

                Patka, hlavně patka :D.

                • milan.v  

                  Patka je taková mantra při špatně chodící hazce, ale v případě Eagla je toho opravdu o dost více, to není tak jednoduché…

            • Nutribird  

              Zkusit seřídit tak aby to ochodilo na všech pastorcích. Mě to chodilo, ale na čtvrtém přeskakoval řetěz na jednom zubu. Po přitažení (hazka víc na další pastotrek) to přestalo, ale dělalo to problém právě na největších pastorcích. Řetěz skákal na největší, ale řazení mělo ještě jednu pozici. Povolíš doraz a řetěz ti spadne za kazetu. Seřídit, tak aby to chodilo na všech pastorcích. Na 90 % bude řetěz poskakovat na jednom z menších pastorků. Vždy naskočí na vrchol jednoho zubu jakoby chtěl skočit o pastorek výš a zase spadne. Bývá to zub u čepu, kterým je snýtovaná kazeta. Při pomalém otáčení to jde pěkně vidět. Daný zub jemně šroubovákem vyhnout na stranu aby to přestalo. Je to nemoc GX eagla, jinak je to celkem jednoduše seřiditelné. Bohužel s tímto jsem se taky dost trápil. Seřídíš to, ale při jízdě na určitém pastorku to přeskakuje, začneš do toho vrtat abys to doladil, ale úplně to domrvíš na horních pastorcích. Zase to doladíš, ale na malém to zase cvaká. Ve vlákně GX EAGLE je myslím i něčí video, tam jsme to právě řešili a přišli na ohnutí zubu. Bylo nás víc a všem to pomohlo. Samozřejmě můžeš mít nějaký jiný problém.

              • TJK  

                muzete dat nekdo fotku toho pastorku? me prijde ze kazdej kdo ma eagle ma najednou ohnuty pastorky :-) ja sem na tech par eaglech co sem mel a videl zadny tako problem nezaznamenal

                • Nutribird  

                  Ne ohnuté pastorky, ale vyhnutý zub kousek. Většinou je to ten u čepu. Řetěz vždy naskočí na vrchol zubu a spadne dolů. Dělá to třeba jenom jeden zub a jde to pěkně vidět, když pomalu točíš klikama a díváš se na to. Seřídit aby to nedělalo to jde, ale pak to neřadí na posledních pastorcích. Pokud to seřídíš tak, že to řadí nahoru a dolů, ale problém je na ( jednom, dvou) pastorcích s tím, že řetěz vyskakuje a následně padá se zubu na své místo, stačí zapracovat na těch konkrétních zubech. Po tomto zásahu bylo seřízení celkem rychlé a jednoduché. Před tím to bylo neseřiditelné.

                  • doubleingram  

                    Mně to dělalo na více zubech.

                  • kejda  

                    Dělá to i kazeta NX? Dík

                  • TJK  

                    hehehe… tak dalsi Eagle a hle.. 4 pastorek a jeden zub cumi kousek ven a nabira retez :-D pri silovym zaberu to dela trosku ale nalehko na stojanu po nem ten retez skace jak sileny.. prihnul jsem ho tedy sroubovackem a je po problemu.. tudiz se vsem omlouvam za skepsi.. problem opravdu existuje a ocividne neni na vsech kazetakch.. asi vyrobni proces, nebo jedne nastroj / nebo hnizdo ma spatne udelanou podporu pri lisovani toho koliku a ten jeden zub primo u nej se vyhyba smerem ven

      • Lister  

        Jo, občas se stalo, záleží na čistotě řazení – jak dobře člověk dotáhne páčku a taky na seštělování. U mne byl trochu moc dotažený doraz, stačilo lehce povolit a už zaskakuje normálně.

    • petryk  

      Nenapada Vas náboj s Xd orechem, který půjde koncovkama redukovat na rychloupínak? Mám tu jednu kompromisní přestavbu, tak musím vymyslet blbosti.

    • MichaelSimek  

      10k km na carbine, 2 hazky v p..i, stejnej problem horni kladka se vytrhne se sroubem a z loziska a zrusi ten vnitrni bazmek na kterym je nasroubovana, prej to ale „vyresili“ tak uvidime jak dlouho vydrzi dalsi

      • suslos  

        deset tisíc na carbíně? pěkný! :))) napiš nějaké poznatky ke kolu – co se za tu dobu po***lo a co bylo třeba vyměnit… eagle je mi jasnej, zlatý 11sp :-D Díky!

        • MichaelSimek  

          carbina super, vymenil jsem guidy za sainty, sem tam se musi dotahnout cepy, odlepila se cast toho ochranyho plastu pod BB ale porad to funguje a nevadi – zbytek drzi dobre protoze to tam kotvi bovden a hadice brzdy, teleskop je citlivej na utazeni sedlovky ale funguje fakt pekne, vidla i tlumak dobry, jen me trvalo to nastavit tak nejak ke spokojenosti, zadni rafek trosku bouchlej ale bezdus drzi dobre, v BB to obcas zacne chroupat ale to muze byt nedostatkem servisu…kabel teleskopu u packy se obcas rozstrepi a utrhne (2× za tech 10k)…jinak jen spotrebak (retez, plaste, desticky, kazeta, prevodnik a tak). Kolo zboznuju, sedne me jak zadny jiny kolo co jsem kdy zkusil a jezdi paradne a jezdim na tom vse od zelenych trajliku po grade 6 a vsude je na nem zabava

      • MichaelSimek  

        Tak se sram pochlapil a obě hazky vyměnil za funglovky.

    • Kaizr  

      Snad nebude vadit když to dám sem , ale týká se to 12 :

      při výměně řetězu jsem zjistil na přehazce GX 12 že má velká kladka vůli v ložisku a seká se.

      Tak první co bylo, že objednám nové – cena cca 650kč za sadu. Ale pak mě napadlo podívat se zda nejde sehnat jen samotné ložisko. Sehnal za 65kč + 140 poštovné :-( ale za tu zkoušku to stojí.

      Připravil jsem si přípravek a během 15min vylisoval staré a nalisoval nové. Hodil jsem to zpět a uvidíme jak dopadne testování. Bez zátěže se to tváří dobře.

    • popokatepetl  

      už nějak vyřešili ty praskající ramínka (vytrhávání šroubu kladky)? podle obrázku servisního setu za 1600 to vypadá na krám za spoustu peněz :-/.

      • p@X  

        Delší šroubek s matičkou :)

        • popokatepetl  

          u přehazovačky za 4kila bych to asi zkousnul :-) Už to vyrábí nějaký pátek tak stačilo trochu změnit ten výlisek.

          je ten samý problém u X01?

          • p@X  

            Já OK, ale mám min. nájezd. Ale už sem myslím dával někdo i zrušenou X01. Lidé co nemají problém, sem nepíší.

            Pokud chceš odolnost, tak 11s.

            • popokatepetl  

              co je odolnost? očekával bych životnost min. 5let při servise 2× ročně (odbahnění, namazání), nájezd cca 4000km/rok v terénu :-). A většinou to mám tak, že pokud má něco nějakou výrobní vadu se mi to vždy vyjebe :-). 11s mám teď. Chtěl bych Exceed CF SL 7.0 Pro Race nebo počkám na XT.

        • Breakpain  

          Neví někdo, jestli se to týká i GX DH sad 1×7? Díky

    • Pijer  

      Nemáte někdo zkušenost s dvanáctkovým řetězem Sunrace CN12S ?

      • chyna.cz  

        ± stejně drahej jako gx řetěz a těžší. proč o něm vůbec přemejšlet?

        • Pijer  

          Třeba kvůli stříbrně poniklovaným vnitřním článkům?

          • chyna.cz  

            nevím v čem je to jiný od eaglu(krom ceny a váhy) , ten mi nerezne, takže to neřeším :-)

            • Nikovlas  

              Mně levnej řetěz Sram 1130 oreznul – prostě jsem ho nechal mokrej a nenamazal. Kdo hodně jezdí a stará se o to, ten kvalitnější povrchovku nepotřebuje – když se na to ale někdo vysere jako já a pak mu to 2 týdny stojí v koutě… Takže mně ten Sunrace nepřijde špatnej. Ve verzi 11s stojí 400…

              • tomxxx  

                když orezne, stačí ho vzít WD40 a pak znova promazat

                • Nikovlas  

                  Jestli u řetězu za 400 nehrozí, že mi zanedbání údržby přidělá práci, pak si oproti běžnému řetězu za 250 klidně připlatím. Za předpokladu, že ten Sunrace funguje spolehlivě. (Tohle jsou ceny za 11s.)

                  • tomxxx  

                    No ona je otazka, jestli neni lepsi 1110 za 200 a vymenit ho 2× casteji nez ten sunrace ;)

                    • Nikovlas  

                      Možná jo – proto se ptám, jestli má někdo zkušenost i s tím Sunrace pro porovnání.

      • Pijer  

        Tak nějaká zkušenost je na světě. Z nouze jsem ten řetěz použil na synovo 1×11, řadí to v pohodě. Každopádně na tom kole je řetěz bez vodítka a za dvě sezóny spadl možná jednou ( Sramy PC 1110 nebo PC 1130) a teď za poslední tři týdny už třikrát. Možná se na tom podepisuje ta lepší povrchovka, ten řetěz je úplně hlaďoučký až kluzký, kdežto ty obyčejné Sramy jsou na omak takové hrubší.

    • doubleingram  

      Kde jste plz kupovali ten M4×15 konicka nerez + matka do horni kladky? Praha. Nechce se mi jezdit pro 1 sroub nekam do specialky?

      • 01carbon  

        https://www.vjrousek.cz/

        úplně vzadu jsou dva otočné stojany s malýma šuplíkama jeden s nerez a druhý s mosaz – šroubky různé hlavičky, různé délky, matičky, podložky. Ale občas jim některé rozměry chybí.

      • Hnoj