Samý superlativy. Kde bude zakopaný pes? :)
smazat..omyl
Tak pánové, slabé místo GX sady bude někdy cvakající kazeta na některých pastorcích kazety a kladky s ramínkem přehazovačky. Na kladkách se velice často vylamují zuby a horní kladka se vytrhuje z ramínka. Asi by pomohlo kdyby byl šroub delší a bylo zde více materiálu. Málem jsem dnes tlačil 20 km domů. Ještě, že mi zůstalo ložisko a šroub šel chytit do vodítka. Za zvýšené opatrnosti a využití lehkých převodů se dalo dojet. Nedošlo k žádné kolizi, stalo se to za jízdy při záběru, žádná větev nebo kámen. Naštěstí ze sedla skoro vůbec nešlapu a tak jsem si nenamlátil. Řetěz šel okamžitě dolů.
Budeš to reklamovat? Tohle přeci není normální…
To GX je fakt nějaký šmejd..
Tipnul bych to na přidřený ložisko kladky…
Ja je po 600km měl zatuhlý že se skoro netočili. Výplach benzínem a aplikace nový vazelíny. Chce to občas zkouknout páč ty prachovky ložisek stojí za hovno.
Ložisko bylo OK, pravidelně čistím řetěz a kladky, všiml bych si. Reklamace ??? Prodejce je velice vstřícný a dokonce jsme se bavili o několika variantách, ale znamená to na několik týdnů kolo mimo provoz. Pokud koupím náhradní sadu kladek s ramínkem, mám vyřešeno do dvou dnů. Byla možnost druhé hazky, ale pokud by došlo k bezplatné opravě, měl bych dvě hazky. Taky by to nebylo špatné, ale finančně jinde. Jinak se omlouvám, příspěvek jsem dal dvakrát. Jednou sem a pak na konec vlákna.
To se ti vyplatí kupovat nové kaldky a ramínko? Mi to přijde finančně jako nesmysl…
No, nějakých 700, vemu ještě řetěz a brzdový olej. Doprava se tak rozloží. Hlavně můžu jezdit. Nová hazka by vyšla přes 2300,–
Kdyz to posles na reklamaci a koupis novou hazku a tu novou co prijde z reklamace pak prodas za 2k, bude te to stat 300,– ;-)
Nejrychlejší řešení je koupit kladky, stejně bych si nechal asi obě kdyby k tomu došlo.
A mohla by tady za tu „dvojku“ mezi námi kolovat, jestli se nám to začne ***** všem ;-)
No nejsem první, už se to na fóru řešilo a určitě poslední taky ne. Bude to špatně tachnologicky zpracováno.
No nejsem první, už se to na fóru řešilo a určitě poslední taky ne. Bude to špatně tachnologicky zpracováno.
snad me to neceka u modelu X01 :()
Čeká,pokud ti tam vlítne kamínek jako mě na Singltrekách v Jedovnici.
Tak pánové, opraveno. Jen je lepší použít delší šroubky. V sadě, je jeden delší, na spodní kladku a druhý kratší na horní. Vzhledem k tomu, že na horní kladce se ten krátký šroub velice jednoduše vytrhne je lepší na obě kladky použít delší šroub. Mělo by to vydržet víc, ten delší šroub, trochu vyčnívá 1 – 2 mm. Nevypadalo to, ale musel jsem rovnat celé ramínko. Jinak jsem nebyl schopný to seštelovat. Ona koupě nové hazky, po karambolu je asi nejlepší řešení. Teď to chodí dobře.
Asi nebude jen tak, že prodávají opravnou sadu kladky vč ramínka. Jsou v tom i ty šrouby?
Jo, dvě kladky, horní a dolní, včetně šroubů a ramínka. Jen doporučuji tedy použít oba dlouhé šrouby. Asi bude potřeba rovnat ramínko na hazce. Uvidíš jestli to půjde seštelovat.
Já včera úplně ta samá závada. Bylo to teda v bikeparku při sešupu dolů po kamenech, předpokládal jsem, že se mi tam dostal nějaký kámen… ale to už zpětně těžko zjistím. Ložisko zůstalo na šroubu, to chodí OK. Kladku už jsem ani nehledal.
Já včera úplně ta samá závada. Bylo to teda v bikeparku při sešupu dolů po kamenech, předpokládal jsem, že se mi tam dostal nějaký kámen… ale to už zpětně těžko zjistím. Ložisko zůstalo na šroubu, to chodí OK. Kladku už jsem ani nehledal.
Už se ví cena?
Jj, 500 éček, takže něco kolem 14k.
Komplet informace na stránkách BikeAndRide.cz
Jsem na to stejně jako Štěpán :-) nezbývá mi než makat, 28 už na kole mám :-)
Jestě můžeš zkusit 28z OVAL :-)
Skvělý, že to vytáhnou až když vyhlížím pošťáka s X01. :D
X01 je xt/xtr, GX je Deore/SLX, udělal jsi dobře:D
Jasný. :)
Ale na kazetě X01 bych netrval…
jakože nevíš co s penězi? :D
X01 je konstrukčně po-rno, gx je opět nýtovaná půlkylová slátanina, už ji mám objednanou s kolem, tak jsem zvědavý :)
Jakože ta kazeta má poloviční kýlu? :-O
skoro: 450g (xt 11–46 11sp! má 440g) oproti X01, která má 360g
Ono to má taky něco do sebe. Ten hliníkovej pastorek se dost rychle zničí.
Ako rýchlo zničíš 50z pastorok? GX ho má tiež.
Na XT musím po roce už vozit jen vytahané řetězy. Nový střílí jako blázen, ikdyž je zbytek kazety v pohodě. Já si hlavně myslel, že sram to dělá z ocele, ale to jsem se spletl.
Tak to asi robíš niečo špatne :) BTW Shimano XT nemá 50z pastorok ;)
Špatně robí, že na tom jezdí. Dělá mi to taky.
presne.. a jeste ke vsemu jezdi do kopce.. to snad neni mozny..
Nebo neváží 50 kg jako Tina, taky špatně.
Kopce + bordel – 40z po 2500 km na odpis (vepředu 24z, 3 x řetěz).
no vidis, ja mam 100kg, jazdim len do kopca, po alpach atd. a nemam zo shimanom ziadny problem.
Jenže i GX az na pro me ne zrovna ergonomickou packu funguje lepe nez shimano.
A ve výsledku je GX lehčí než XT, takže možná je to navzdory shimanu Deore/SLX, ale určitě lepší než XT.
+1
Taky pořád násobně dražší
v MOC ? násobně?
3300,– kazeta , 3300,– hazka, 1200 řazení. To je 2× tolik. Pravda, teď na koloshopu ceny padly a ten rozdíl už je prd. Osobně mám problém s tím nádorem co je místo přehazovačky. +5cm oproti shimanu
jj ideální by byla sada – kazeta sram, přehazka ala shimano, řazení shimano s tvarem a chodem páčkky jako sram :-)
Mě ty sram páčky hrozně vadí, asi mám na ně krátké prsty, či co. Ale pravda, že jdou mačkat fakt z lehka.
Co sa tyka pacok. Dlho som jazdil XT a nedavno som na novom bajku presiel na GX. Na prvej jazde na GX: velka packa ok, malu som uplne dobre nechytal, myslel som si ze toto bude problem. Na tretej jazde mi uz mala packa plne sadla. Potom som zajazdil na bajku s XT a nechytal som dobre malu packu, na ktoru som bol roky zvyknuty :-). Obe su ergonomicky fajn. GX radenie mi pride take ostrejsie, menej gumove, potrebuje mensi tlak na preradenie, viac mi vyhovuje. Ale to moze byt u kazdeho ina priorita.
Zajímavá cena. Jsem moc zvědavej s čim přijde Shimano, udělaj na příští rok nový ořechy a 12 speed kazety s 10z pastorkem?
No, rozhodně by s něčím přijít měli, protože Shimano Sramu za poslední 2–3 roky kompletně vyklidilo pozice (a to nejenom u řazení). Zdá se, že i „nesmiřitelný“ boj příznivců jedněch nebo druhých ustal – dneska už platí, že když máš prachy, jednoznačně Sram, když ne, musíš holt Shimano.
Vozím 11sp XT a XX1 a nemohu říct, že by jedno fungovalo nějak výrazně lépe. Pokud nehonis gramy nebo rozsah, tak je zbytečné za SRAM priplacet.
Tak to mas asi na XX1 ohlou patku nebo zadreny bowdeny. :-) serizenej Sram chodi o tridu lepe. Na jednom kole mam 11sp XTR packu a XT saltr, namazany keramikou vsude mozne a to uz chodi uspokojive, ale i GXko je rychlejsi. Navic XT pacek jsem zkousel fakt hodne a nektera chodila i nova tak tezko, ze to bylo zraly na vyhozeni.
myslím, že ne Time
to byl můj první pocit při přechodu z x9 na XT že mám někde skříplej bovden, ale pak se to rozchodilo nebo sem si zvyknul :)
Nadšení je super, ale zase zpátky na zem:-) Měl jsem 2×10 Shimano XTR a teď mám 1×11 GX. Každopádně XTR je o třídu jinde (rychlost, přesnost).
Výjimečnost top řad, ať už je to Shimano nebo SRAM, se nejlíp pozná, když jdeš z dražších na levnější… Ale jinak fandím 1×11 nebo i 1×12 a je jenom dobře, že se to teď stává čím dál vychytanější a cenově dostupnější.
To si mel GX neserizene. ;-)
+1
XTRko jsme po sezoně zase rád prodal a koupil si GX, protože XTR je funkčně o třídu jinde, niže :D
Nevím jak ty, ale já jsem si kvůli rodině musel koupit kolo s hliníkovým rámem a ten se s XTRkem nedělá. No a svůj karbon na XTR jsem prodal, taky kvůli rodině:-)
Sada XO1 nebo XX1 jsou možná lepší než XTR, to nemůžu soudit, ale GX fakt ne…
hele je to jednoduchy… GX kazeta, GX hazka a k tomu XX1 nebo X01 razeni… vsexhno ostatni je stejny jen jde o vahu
Neděláš mi radost :0)
procpak? ;)
Protože jsem si myslel, že příští sezónu provedu lowcost upgrade na Eagle :0)
napřed honíš váhu a pak by sis tam dobrovolně dal 12sp těžítko? ;-)
Kazeta +54g, řazení +19g, přehazka +16g. To je celkem +89g. To jde.
vsak jo, jen koupis lepsi razeni levnou kazetu i hazku klidne kup
Tak já myslel, že vemu řazení GX…
Podle mě nebude špatný ale z celý sady je ošizený nejvíc. Když jsem naposledy měl v ruce XX1 Eagle, tak jsem si to málem běžel hned koupit. Je to jak samopal.
+1
Tak gxko vypadá dostupně. 14000 za sadu je dle mě cajk, vůči možnému potencionálnímu přínosu.
Pořád to je 14k bez přesmykače a jedním řazením.:)
Na co přesmykač, když máš funkční kazetu? Někdo si koupí cely kolo za kilo, někdo jen rám a votomtoje.
cena smyku a druheho razeni presla na kazetu :)
několikrát
Co presmykac. Hlavne bez brzd.
V cyklistice se pohybuju tak dlouho, že jsem totálně zdegenerovanej a tak mi to přijde levný.
+1
Zrovna jsme si s kámošem říkali, jak nám už přijdou levný kola, co jsou jen málo přes kilo.
Lister a Radek-to nebude délkou „pohybu“ v cyklistice, ale poměru výdělku k ceně kola a komponentů. Bych řekl.
To si právě nemyslím. Když jsem si kupoval svoje poslední pořádné kolo tak byl rozpočet v řádech několika měsíčního příjmu a šel jsem do toho protože mi to přišlo OK.
Prostě jak se v tom pohybuješ tak ti časem karbonová rodla za 3 tis přijdou docela v klidu. Přitom člověk úplně z venku při si jen poklepal na čelo.
Jj. :-D
+1
Řídítka za 3000? Táto, za to máš celé kolo přece! :-D
jako zase kdyz to clovek porovna s cenama beznejch komponentu na motorku, tak to ulet docela je. :)
Právě. Říkali jsme si, jak nám to přijde normální, ale ty motorky jsou sakra levný, takže to rozhodně je špatně. A za cenu třeba nějakýho top Intense je už celkem slušný auto, který je trochu složitější a není po dvou sezónách totálně na odpis:)
me vadi ten počet součástek na motorce a na kole. chtit za prehazovacku 4tis je nehoraznost a je jedno jestli sram nebo shimano :)
A není to spíš tím, že na kolo dáváš top závodní komponenty a stylem používání? Taky mi přišlo divné mít na kole dražší kola než na autě, brzdy na auto taky vyjdou pomalu nastejno s Hope. Ale stačí se kouknout například na ceny závodních tlumičů, brzd či kol. Brzdy Brembo klidně i 100 tisíc jenom na jednu nápravu, sada tlumičů s nastavitelnými expanzemi a kompresemi taky přes 100 tisíc, kola to samé. A nedělám si iluze, že po dvou sezónách víkendového drcení okruhů to nebude na odpis taky. Tedy když už chcete srovnávat, tak musíte srovnávat podobné kategorie.
Jako máš samozřejmě pravdu, že bychom naše kola měli srovnávat spíš s VRC. Taky říkám, že mi to až moc přijde vlastně ok – vlastně by mi přišlo dost divný mít dražší kola na autě než na kole, ale prostě když se zamyslíš nad hodnotou třeba gripů skoro za litr, tak nevím, jestli to úplně ok je. A přijde mi, že nás poslední dobou ždímou víc než kdy předtím.
Njn, jenže třeba ESI za 500 být můžou, protože žádná levnější varianta neni tak dobrá.
Ale pořád je to brutálně předražený. Kousek silikonově-pěnový roury…
Je to predrazeny, ale kdyz nemaj konkurenci, tak kdo je chce ma proste smulu. Gripy se daj sehnat i za 20korun a taky fungujou (dost dlouho jsem je vozil), kdo nechce utracet, muze koupit takove…
Teda esi jsme nikdy na kole nemel a asi na ne nikdy ani nechytal, ja dal tohle na kolo za 60 Kc :-) … prijdou mi docela prijemny, lepsi nez penovy ritchey.
Majbhladkej povrch? Ja podobne taky objednal na ali a byly hrozne hladke.
Jj, ale moje rukavice na nich neklouzou.
To vůbec nechápu, jak vznikl kult ESI, předražená emerická silikonová hadica, měkký je to, kontakt s kolem bídný, jedno položení a je po nich, klasika s objímkou vydrží několikanásobně déle.
no a já je zase spokojeně dlouhodobě používám, a nic jiného nechci,
+1
Teď ještě ke všemu se mi na velké akci začaly protáčet, opravdu hodně příjemné…
Od te doby, co nepouzivam k montazi jar ani lak na vlasy ani vodu, jen stlaceny vzduch, tak bez problemu.
Stlačený vzduch?
Fouknes pod grip a sundas snadno, nandavani stejne, nebo tak si to predstavuju, nenapdalo me to zkusit…
otazka je, kto ma doma kompresor pripadne si ho kvoli gripom kupi.
No a co? Kdo ho nema, tak se s tim bude srat dyl. Ja nikdy nepouzival jar ani lak na vlasy, staci do gripu plivnout…
jojo, kdyz to jde ztuha, staci plivnout
jaj sorry za koment.. nevsiml jsem si, ze jde o gripy.. tam nevim co pomuze..
To je univerzalni poucka na vsechno mozny…
+1
esi mám na zimáku a drží jak helvetská víra, asi je někde něco polámaný :)
Měl jsem to stejně. Jednou stačilo :)
Asi delas neco spatne.
Uz jsme to na Dukle probirali – instaloval to prostredkem na okna. Nektery asi muze obsahovat mastnotu. Pouzil bych vodu nebo lih. Kazdopadne ty sjezdy jsem mu tam nezavidel, tocit s tim mohl jako u motorky :-)
Tak to bude asi ono. Ja na to vzdycky jen plivnu a nikdy jsem s tim nemel problem. A ty extra tlusty se naramne hodi na pevnou vidlu, takze jen same vyhody :-)
Ja je nasazoval svagrovi – pouzil jsem vodu a gripy drzi. Nicmene on s tim jezdi jen za sucha a tak 500km/rok, tak to neni az tak smerodatne.
Dest i spoustu potu to taky vydrzi.
Já už je měl kdysi taky přípravkem na okna a držely, ale teď šly nasadit celkem lehce, takže buď jsou to nějaký fejky, nebo úzký rodla.
Rodla tezko muzou bejt uzsi, takze spis ty fejky, tos kupoval v DE? Naopak maji jit nasadit ztuha, prave aby dobre drzely a nepustili nic pod sebe. Ja tady mam ted jedny s vnitrnim prumerem 16mm, rodla mam na koncich u vsech bajku 22mm.
Použil jsem lak na vlasy a drží i za deště.
Tak záleží na co je používáš. Mně na „xc“ a crosse stačí aj ty čínský. Rozhodně jsou pohodlnější jak tvrdý černý s objímkama.
A není lepší mít odpruženou vidlici než odpružené gripy?
Gripy jsou levnější než vidle.
Byl jsem nucen se k nim vrátit kvůli velké délce originálu Sram ke gripschiftu. Ty originály ke konci se zužující, lepší pocit „souznění“ s kolem jsem nezažil :)
Vozil jsem to na enduru rok včetně měsíce ve Finale. Za tu dobu vždycky tak dvoje-troje vyměním. Je to trochu jiný, chce si to chvilku zvykat, ale kontakt s kolem mi přijde naprosto ok. Zkouším teď Ergony ze zvědavosti, ale řekl bych, že se vrátím k Esi. Předražený mi to nepřijde vůbec – sahal jsem na různý napodobeniny a materiál mají Esi mnohem lepší.
No, mě to přijde měkký…
+1
souhlas, vidím to podobně
Jj, v době, kdy top modely renomovanejch značek stojej čtvrt mega a více je kolo za kilo vlastně levný.
Ale stejný je to třeba s bydlením. Před dvaceti lety taky nestálo panelákový 3+1 tři miliony, dneska je to celke běžná cena ve větším městě…
To už chce docela velké odhodlání dat tři mega za tak malý byt. Myslím si o to své ale raději to nebudu rozvádět aby se zase někdo neurazil.
3 mega u nás znamená pozemek barák a ještě zbude i dost na výbavu.
Když ne každej chce žít jako doktor z hor :)) Já bych to teda bral…
Jelikož jsme na fóru plného terénních cyklistů, předpokládám, že kdyby někdo přišel a řekl, tady máš dobře placenou práci, tady máš slušné bydlení ve svém a přímo za barákem máš kopce Alp, kam se můžeš každý den škrábat, tak by to bral skoro každej.
Hele, pražáci apod. si to vždycky uměj omluvit. Pak se teda 14 dní těšej, až vypadnou někam na víkend, ale podle nich tam žít musej. To nemá smysl řešit. Lidi se fakt chovaj, jako kdyby jim u hlavy někdo držel zbraň a poroučel „budeš pracovat tady.“
Já si zase nemyslím že by si musel člověk za každou cenu omlouvat že bydlí v Praze. Každý jsme jiný, každému vyhovuje něco jiného. Ale jinak souhlasím že ve většině případů to není vůbec tak, že jen ve velkém městě seženeš dobře placenou nebo hodně zajímavou práci. každý má takovou práci jakou si zařídí a dělá ji tak dobře jak ji dělat dokáže.
Já jsme ve svých potřebách takový retardovaný neandrtálec, nemám žádné extravelké požadavky. Prostě v práci dělám, co mne baví a většinu volného času věnuju nejbližším. Ten zbytek trávím na kole nebo někam vypadnu s foťákem. Víc k životu nepotřebuju. Během let jsem dostal nabídky do spousty větších podniků na možná zajímavější pozice, ale mě to neláká.
vidim to stejně. obcas si rikam ze jsem se mel lip ucit, abych mel treba lepsi praci, ale ve finale to mohlo byt i o hodně horší. Kromě zákazníků mne nikdo nebuzeruje a i těm se da vystavit stopka a práci odmítnout. Bydlení ve městě má spousty výhod. Nemáš kde parkovat, hodiny tvrdnes v kolonach a za odměnu dychas prach a emise. :)
S tím parkováním, prachem a emisema souhlas ALE:
Tak to to můžeš mít na vsi taky.
Brno – 15 minut na kole do práce v centru, 5 minut do lesa :-)
a teraz si este prestav, ze ta tym denne dochadzas :-). a ked ne ty tak aspon manzelka, a ked ani ta ne tak decka do skoly alebo minimalne na kruzky a treningy a otocis to denne aj tri krat.
jako som vazne rozmyslal ze z vinohradu a chaty spravim dom a do roboty budem chodit tak 2–3 krat do tyzdna ale ked som si toto asi 2 tyzdne vyskusal ma to rychlo preslo.
Pro někoho to je ale nutnost a někdo musí dát o dost víc…
co přesně tě nutí?
tchýně
In nomine Patris et fillii et Spiritus Sancti. Amen.
Běda mužům kterým žena vládne …
On existuje i jiný typ muže?
Ať už je to manželka, partnerka, matka, tchýně nebo prostě jen objekt sexuálního zájmu, nic nemění na tom, že každý chlap je ovládaný minimálně jednou ženskou.
Samozřejmě najdou se i pokrytci, kteří budou zatloukat.
Souhlas;)
I bukvice?
I bukvice má nebo měla mamku :-)
to právě nemusí být úplně pravda, bukvice mohla mít dva tatínky :D
Joo, kdyby 3+1 stalo v hlavnim meste jen 3mega, bylo by to docela fajn.
Mam castecne stejnej nazor jako ty, ale nekdo na barak nema cas a nechce bydlet nekde na periferii.
Já ti nevím. V Plzni je 3+1 kolem 2,2–3,5. Pozemky ještě 20 km od Plzně jsou za víc než 1000 Kč za m2. Takže barák a pozemek za 3 miliony tady bude cca o trochu větší než ten byt 3+1 a pozemek 500 m2. Což je k hovnu.
Ano, můžeš koupit starou ruinu na pěkném pozemku a pak nasypat majlant do rekonstrukce.
3 mega u Brna znamená pozemek, další 2,5– 3 máš barák sakum pikum,pokud ho o víkendech nechceš stavět sám. To jseš na 6 mega.
A pokud chceš domeček pěkný, tak tam v klidu zahučí 6 mega jenom do domu bez pozemku :-D
co v téch 6 megach musí být aby byl domecek pěkný?
Těžko říct. To tak spíš vždycky vyplyne ze situace… Například stupňovitý barák zapuštěný do svahu, velké prosklené otevřené plochy, dražší a pracnější zdící materiál. Otevřená dispozice a tudíž drahé ŽB stropy, drahé okna, systém řídící vnitřní klima – „chytrý dům“ ovládaný tabletem, různě obkládaná členěná fasáda, když už je dům ve svahu, tak třeba zelená střecha, atd atd… :-) Hodně to naroste i na drahých obkladech a zařizovacích a třeba i na blbém oplocení.
:D něco podobného jsem čekal, ale proti gustu.
A co jiného bys tak jako chtěl slyšet? Samozřejmě cena taky roste s velikostí baráku. Za krcálek o 100 m2 zaplatíš jinou sumu než za barák s 300 m2 užitné plochy.
neviem kde ke to u vas ale u nas t.j
blava to neni ani na garaz. akurat mi v novinach podhodilo reklamu na pozemky na koncii blavy pri stupave. od 300 do 600 z pripravou na siete. 90% predane.....nechapem, dalsich minimalne 250 potrebujes na holodom. kde ma to ludia beru…
To udáváš tisíce EUR?
Nic si z toho nedělej, nerozuměl jsem tomu vůbec, natož abych pochopil, že ta čísla znamenají sumy peněz.
Jinak fajn jak stačí jedna poznámka a už tady zase jede offtopic o stošest. Děkuji všem vyprovokovaným.
mozem ti s tym dako pomoct?
Tak když víš jak nebo do čeho píchnout ☺
Konec koncú město vs vesnice bylo (je) vděčný téma vždy.
asi tak ale ja som nezacal :-)
aj ty sa snad uz tvaris ze nerozumies slovensky?
a ano, su to tisícky eur.
hej, vola sa to tusimze stupavske sady alebo tak nejak.
řekl bych že je tady 99,9% lidí fuk jak drahé je pořízení nemovitosti v Bratislavě
Kdo by tam taky chtěl bydlet, že? :-D
A v Českých Budějovicích by chtěl žít každý :))
Cooožeeee?
Cimrman
Kam se hrabe Bitner. To se nedá srovnat! :-)
Hlavně když nebude těžká… :0)
Hlavně aby večer seděli jenom tady vlevo…
Ja bych to dal i bez smajlika. Stacila mi jedna navsteva a uz nikdy vice, nechapu jak muzou mit slovaci hlavne mesto takovou diru.
tak jako praha je ina kategoria, to bez debaty, nicmenej je to zasluha luxemburgovcov a habsburgovcov co to budovali pre seba tak klidek :-)
btw som bol teraz na takom bussines tripe tyzden v madride oproti comu je praha prdel europy a bez ohladu na vsetko by som to nevymenil ani za vajnory(to je taka rit pri bratislave)
Čoveče, mě Blava přišla jako hrozné město, ještě předtím než jsem znal Prahu. V té době jsem znal jenom Hašišov a Ostravu.
tak zrovna oproti tym dvom mo to prijde uplne cool. ale je to vec vkusu. nicmenej napr pre bikerov je to celkom fajn, aj z najhorsieho miesta si do 20 minut v lese kde v pohode najazdis 50km/1500vm a prakticky s neobmezdenym akcnym radiom, alpy tak 2.5 hazdu autom. pravda, nebyt karpat sa odtial tiez odstahujem.
+100
BA ma neskutocnu polohu, pre vsestranneho cyklistu (bajker+ziletkar) je to parada.
Sice nezaskodili by este vyssie kopce (je tu tak 500–700m), no kto by sa chcel kazdy vyjazd trepat niekam dlhe hodiny nahor ako napríklad vo Fatre, vsak :)
To se da napsat o vice mestech, treba o Brnu :-).
Brno? Město? :-)
To píše ten pravej :-)
V roce 2011 zde trvale žilo 139 obyvatel.
:-)) no co, jenom o maličko menší než Brno
Všude se dostaneš pěšo a v každé hospě potkáš nějakýho známýho nebo jsi spatřen někým, kdo tě zná :)
Hodím to pod Tebe, ale platí to obecně – připadáte mně, jako barbíny, pro který je naprosto nezbytný žít v „opravdovým městě“, s více než milionem obyvatel, aby byl na každém rohu „butyk“, drahá kavárna, na okrajích „šopinkparky“, aby se dalo z nudy „šopovat“… Kurňa – není lepší bydlet ve Městě Horní Dolní a mít za barákem les a kopce?
je, ale neříkej jim to…
+1:)
To právě vůbec, Brno je největší město ve kterém jsem ochoten žít :-). A beztak se časem odjebu někam na venkov k lesům a pořádnejm kopcům ;-).
Ja bych nejradeji bydlel az za tou horni dolni. Ve mestech je to hruza.
+1 :-)
pokial akceptujes vsetky nevyhody(a neni ich malo obzvlast ak mas pocetnejsiu rodinu) tak bez debaty je.
Tak chapu ze pro mistni to muze pripadat jako dobre misto. A tou polohou to nebude spatne, to je fakt. Ale jen jsem chtel rict, ze jakozto mesto, me to tenkrat hodne nebavilo – a zvyraznil jsem to porovnanim s temi dalsimi „nic moc“ mesty. Ale jinak urcite je to mnohem lepsi, nez pro me osobne „nejhorsi mesto na planete“: Orlova. Orlovaci, prominte :-) Ale jednu dobu jsem tam jezdil k zubari, a to ten nedobry pocit hodne prohloubilo.
co je Blava? Blava je potok pri Trnave, nie mesto.
To nevím, nikdy jsem tam nebyl. Proto smajlík. ;0)
nj, hlavne ze „kosek od olomoca“ dira neni ze? aj by som ta viac urazil, ale nestojis mi za ban.
BA je nahodou mesto so skvelou polohou, su tu Male Karpaty dlhe vyse 100 km, kde je vela kopcov pre XC aj enduro, plus kopa am/en singlov hned pri meste. A je tu dlha dunajska hradza – super na ziletku. Na ziletku je super aj blizke Rakusko, ktore zacina hned za mestom.
S tým rakúskom súhlasím. Devínska Koliba bola fajn, ale nejak ma to za srdce nechytilo. Biely kríž to nespasí. Rakúsko od Slosshofu ďalej bolo skvelé, ohľaduplní vodiči, prázdne cesty, krásna krajina. Celkom iný svet ako Bratislava.
Malé Karpaty sú možno fajn z pohľadu hlavného mesta, ale oproti Strážovským vrchom, Fatre, Tatrám a čomukoľvek inom je to len úškrn na tvári skutočného bikera
a si predstav co by ti na to povedal manik bolzana alebo trenta. a na rozdiel od toho co pises by som s nim aj suhlasil :-)
jazdil si tu niekedy? Odkedy tu postupne vzniklo kopa trailov, ci uz xc alebo enduro, tak je to tu o level vyssie a nikdy sa tu nenudis.
ako som pisal, tak ani mne by sa vzdy nechcelo trepat 2–3 hodiny na hreben ako tam u vas. Na najblizsom traili od domu som bajkom za 20 minut. A za kolko ty?
btw, na Biely kriz sere pes, tam je to akurat plne chlastajucich e-bajkerov. Teda pokial si nemyslel BK trail 1–3, to je uz o inom, a tam sa ozraty ebajker skor rozjebe.
nuz, a za ten uskrn si daj facku, urazas mna a moj domov.
+1 :)
Kosek od Olomoca je 1000× hezci nez Bratislava, a stejne tak Olomouc. Treba jsem mel smulu, ale co jsem videl tak krivy silnice, krivy namesti, kde mezi dlazdicema rostl plevel. Opravdu desny. A to vase vlakovy nadrazi je taky masakr :-D.
naco chodis na take miesta? mimochodom som bol nedavno v prahe, ten cierny hnoj okolo nadrazia bol tisic krat horsi jak to rozdrbane bratislavske.
v tom mas asi pravdu, ale aspon tu mame vysoku kupnu silu, slusne platy (hlavne v IT) a kopu pracovnych prilezitosti
Tak proto cigáni utíkaj dělat k nám.Dělat,co to melu za blbosti,potřebují jen papír že jsou zaměstnaní a hurá zpět domů a marodit.
to je ale inak, u nas uz nedostanu nic kdezto u vas sa o nich este stale pekne postarate, tak co by nesli :-)
Ze čtyř už dělá jen jeden.Jednoho vyhodili(nemakal),druhý je v kriminále a třetí má papíry na stole,jak ukončí marodku,poletí taky.
ja som to nezacal, len ma vzdy trocha vytoci, ked niekto zacne jaky kdp blb ze vyhodi 150 litrov za trojizbak. a co ma ako robit ?
V podstatě cokoliv jinýho má dělat:)
jak sa to vezme, by som povedal ze som vonku a v kopcoch viac jak 3/4 ludi co tam priamo byvaju.
no podla tych cen co napisal ememem je Bratislava top lokalita
To s tím nemá co dělat.
Byl to jen příklad, jak se v průběhu času mění vnímání toho, co už je a co ještě není drahé.
Jinak za tři mega je u Tebe barák, u mě byt v paneláku, v Londýně třeba garážový stání…
Kazeta za 5,5k je ale porad stejne dost draha oproti shimanu 46z
Taky ale nabízí úplně jiný rozsah.
A je vyrobena jinou technologii.
Tak to je mi jako uživateli buřt.
Zajímá mě poměr cena x rozsah x váha.
Plus životnost.
Ji, hlavně ten nejmenší pastorek, kterej má Shimano 11z, Sram 10z a kazety Lee snad dokonce 9z je hodně velkej rozdíl.
Otazkou je, jake procento beznych nezavodicich cyklistu, kteri dnes jezdi1×11 od shimana, tech 10 nebo 9 zubu na nejmensim pastorku bude potrebovat tak nutne, ze bude chtit investovat do nove kazety, prehazovacky, razeni i orechu. Mne treba zatim 32×11–46 na 26" naprosto vyhovuje i tech 32×11 radim jen naprosto vyjimecne. V lese a kopcich potrebuji spis horni polovinu kazety a pri asfaltovych presunech jedu 30 km/h pohodlne treba i na 32×15/18.
Rada beznych lidi navic nejake prevodove pomery vubec nijak neresi. Proste jde do kramu a koupi kolo, ktere ho zaujme designem a v cenove hladine, ktera je mu dostupna. Maximalne tak resi jestli je na hazce nebo klikach napsano XT/SLX/Deore.
30km/h pohodlně na 32×15/18? To je tedy kadenčně dlouhodobě už dobrý úlet.
I když vezmu ten těžší převod 32×15, tak to je pro 26" 112ot./min pro 32km/h. Pro 32×18 je to už dokonce 134ot./min. To bych tedy chtěl vidět jak dlouhodobě pohodlně točíš.
A navíc limit 30km/h je už opravdu na přejezdy sakra málo, to už si v sebemírnějším kopečku vůbec nepřišlápneš. To je už omezení dost mimo pro většinu jezdců (i když se může najít jistě i někdo další jako ty, komu to vadit nebude).
30 km/h mi na asfaltu bohate staci. Navic asfaltovy presun v mem pripade znamena to, ze se presunu od baraku pod prvni chribsky kopec a pak z lesa vyjedu zase az pri navratu domu. Pohybu po silnicich se snazim programove vyhybat. Radsi zhynu padem do rokle, nez pod naraznikem nejakeho zfetovaneho paka.
Každý jezdí jiným stylem. Já třeba i na 130mm 29" fullu občas mám i cíleně delší přesuny po rychlých cestách (nemusí to být nutně asfalt, ale třeba pěkná šotolina a auta tam vůbec nemusí jezdit).
Bez přesunů jsou vyjížďky hodně omezené dojezdem (který má každý dle výkonnosti jiný). Rychlé přesuny (v kombinaci třeba i někdy s jednou cestou vlakem pro jetí tras typu Železná Ruda → Plzeň) často umožní si zajet nové zajímavé terény na které by to bez přesunů už nevyšlo.