• David Bek

    Ahoj kolegové,

    je velký rozdíl v chodu řazení X01 Eagle oproti GX Eagle? Měl jste někdo porovnání?

    Děkuji

    0 0
    • Karaya  

      Přešel jsem letos z GX páček na X01 a popravdě velký rozdíl to není. Vlastně asi žádný. Na X01 si můžeš nastavit pozici páčky pro řazení nahoru. Defaultní pozice na GX mi moc nevyhovovala.

      0 0
    • novas752  

      A tady jsi opdpověď nenašel???

      https://www.bike-forum.cz/…m-gx-eagle-1

      0 0
    • Goob  

      Mně teda rozdíl přišel znatelný. Nevím, jak dobře bylo seřízené to GX, ale oproti mému X01 bylo řazení takové gumovější, přišlo mi i nepřesnější. Testoval jsem to v při teplotě kolem nuly, tak třeba i ovlivněné tím.

      0 0
    • Toman  

      Zdar cyklisti a mechanici,

      vznesu dotaz na šaltr Eagle X01 a dám to sem.

      Jelikož jsem tento dnanáctkový šaltr (Sram Eagle X01) neměl možnost osahat, tak jsem neměl možnost porovnat, a teď už ho mám doma, připtám se.

      Je pružina napínání vodítka tak tuhá? Jde to o poznání s větším odporem, než třeba u šaltrů Sram X9 na desítku a Sh XT 10sp. To jsem doma vypruboval.

      A k čemu slouží, prosím, ten čudlík se symbolem visacího zámku nahoře pod pantografem?

      Děkuji za vysvětlení.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Zámek ramínka, když sundáváš kolo…

        0 0
      • novas752  

        Ano, pružina je tužší aby řetěz nemlátil a nepadal z převodníku.

        Zámeček je na zamykání ramínka pro snažší (de)montáž zadního kola a/nebo řetězu. Viz.: https://www.youtube.com/watch?…

        0 0
        • Toman  

          Díky za vysvětlení.

          Možná až bude šaltr namontovaný na rámu, tak ten rozdíl v tuhosti nebude až tak znatelný.

          Aretace vodítka je také ok.

          Jen jsem chtěl mít jistotu, že mám kus, který je v pořádku, případně jsem se domníval, že to mám v poloze zaaretováno, resp. s brzdou, jak je tomu u Sh XT 10sp.

          Tak se tedy domnívám, že při těchto odporech ten šaltr dostane za uši. Rozhodně bzde značný tah na spodní kladku.

          No, ale reakce uživatelů dvanactkových sad z okruhu mých spolujezdců jsou vesměs pozitivní, tak jsem asi dobře udělal, když na zcela nové kolo osadím šaltunk 1× 12. Na pevňáku ponechám 2× 10. Ten funguje bez potíží.

          0 0
          • novas752  

            Ona v tom šlatru brzda je, ale je furt zapnutá, neni tak silná a nedá se regulovat síla + časem slábne. Tzv. „roller bearing clutch“. I proto tam je ten zámeček, na SHimanu místo toho brzdu vypneš a jde to snadněji.

            0 0
            • Toman  

              Ok, diky.

              Už jsem moudřejší.

              Sh XT má manželka, já měl doposud desítky různých šaltrů, naposledy jsem před několika lety nasadil desítkový Sram X9, v Red provedení.

              Takže jsem s 11 a 12 sp neměl zkušenost.

              Teď stavím další bike a tak shromažďuji komponenty na hromádku, až přijdou výplety, začnu ho skladat.

              A pochopitelně jsem na zpřevodování zvolil 12 rychlostní patent.

              Jinak je mi vše ostatní jasné.

              Díky

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.