Specialized Epic Comp EVO - je pro mě vhodné? Moc prosím o radu

37 nepřečtených
  • externaci

    Zdravím,

    sháním XC kolo svižnou jízdu v terénu (jde mi hlavně o časy, nepotřebuju nějakého trail speciál, ale zároveň si chci občas sjet nějaký pěkný terének). Nechci připlácet za karbon, hliník vystačí, ale co chci je slušné osazení, brzdy apod.

    Moc se mi líbí tento EPIC – https://www.cyklo-vondracek.cz/…tarmac-black?…

    Má s ním někdo zkušnosti? Co komponenty je to ok vzhledem k ceně?

    Moc se v tom nevyznám.

    Moc všem děkuji za každou radu!!

    0 0
    • novas752  

      Epicu bych se vyhnul obloukem, Brain je na aktuální generaci rámu značně poruchový, reklamace a servisy trvají velmi dlouho skrz Holandskou servisní centrálu Specialized.

      0 0
      • externaci  

        Tak co si pak vybrat :D nedávno jsem se na fóru ptal na XC a 8/10 mi doporučilo právě EPICA :D pro mé potřeby. Moc bych teď neřešil poruchovost Asi jako když mi někdo řeknee Fiata néé ten se sere, Alfu ne ta se sere, Fordem tam a vlakem zpátky apod. přitom máme Alfy celá rodina a bez poruchy… Jde mi čistě o to zda je tento kus dobrý poměr cena výkon (osazení apod.)

        0 0
        • Smazaný účet  

          Dobrych kol je jak sracek napr. orbea, canyon, scott, trek atd. nevim v cem mas problem?

          0 0
          • externaci  

            Tak mi dej konkretni typy kol od daných znacek, ktere mají osazeni podobne tomu Epicu za stejnou cenovku. Jasně Canyon se mi taky líbí, ale objednaj si to u nich, 80% kol nemají dostupných. Trek mi přijde předražený na ty komponenty co tam dávají.

            0 0
        • novas752  

          Mě visí stabilně asi tak 8–10 kusů v dílně na hácích několik týdnů, tlumiče odeslané do Holandska a čeká se až se tam někdo uráčí tlumič opravit nebo poslat jinej kus, tohle prostě doporučovat nebudu.

          Navíc se do několika týdnů až několika málo měsíců očekává nový Epic, který bude mít odpružení předělané (a doufám že bude držet).

          A pak ještě podstata Brainu jako taková – je to kompromisní řešení, buď to nastavíš tak že je to citlivé a aktivní ve sjezdu, ale Brain moc nezamyká, nebo Brain zamyká docela slušně, ale zase je to ve sjezdu takové tupé. Normální kola se zamykáním tlumiče z řídítek si ve sjezdu otevřeš aby žraly a do kopce zavřeš aby to nehoupalo, s Brainem jedeš celou jízdu na kompromisu dokud neslezeš a nepřepneš to. Osobně mi tenhle koncept ani trochu nevyhovuje.

          A dobrých XC kol schopných docela hezky fungovat i na trailech je na výběr hodně – nový Scalpel, Orbea, Canyon Lux, Giant Anthem atd. atd.

          0 0
          • externaci  

            Díky za ten vhled. S tím zamykáním jsem to nevěděl tak nějak jsem myslel (automaticky), že to má zamykání ze řidítek… Tenhle koncept není nejšťastnější..

            Scalpel myslíš tento https://www.spoke.cz/…i-29-6-2020/?…

            Canyon skoro nic není skladem

            0 0
            • novas752  

              Ne, myslím modely Scalpel a Scalpel SE 2021 jako příklad slušného XC a XC/trail kola. Bez ohledu na cenu teda, ta zatim neni moc nízká.

              Starší Scalpel Si jako rám ok, ale má to už docela starou geometrii = při „občas si sjedu nějaký pěkný terének“ by to mohl být nesmyslný krok zpět.

              Teďka je bohužel dost blbej čas na výběr poměrně levnýho fullu, v kolech je díky koronaviru strašnej hype a nejen ty dobře osazený značky jako Canyon jsou dost vyprodaný. Takže když někde visí starší model za poměrně slušný prachy, asi v něm bude nějaký háček proč ho někdo už dávno nekoupil.

              Možná příští rok, myslim si, že poptávka opadne a s ní i půjdou trochu dolu i ceny.

              0 0
        • novas752  

          A k tomu konkrétnímu kusu. Slabé brzdy, nijak zvlášť dobré řazení s omezeným rozsahem jen na 11–50 zubů s obyčejným HG ořechem, přičemž pro dané náboje se jiný ořech nedělá = při přechodu na plnotučný sram 10–50 nebo Shimano 10–51 by si musel měnit i zadní náboj. Ono ostatně i ty náboje jako takové za moc nestojí a jsou dost těžké.

          Vidlice OK, sedlovka je spolehlivá.

          0 0
    • Pikaču  

      I kdyz jsem zastancem Luxe tak musim říct ze canyon po aktualnim zdrazeni a epic v odkazu po slevě tak bych sel do epicu. A současného brainu bych se nebal. Kurvi se všechno a pokud nemas 90+ kg bych se toho nebal.

      0 0
      • novas752  

        Kurví se seice všechno ale Brain výrazně víc. Modely 2020 už tak nějak většinou držej, modely respektive revize tlumičů zejména 2018 a tak první půlka 2019 byly vyloženě *******, tam co druhej kus to reklamace.

        A i kdyby to drželo, servis konkrétního kusu se prostě táhne v závislosti na vytížení Holanďanů i přes měsíc. Servis formou výměny za již oservisovaný kus je taky opravdu málokdy pod 14 dní.

        A za pár let šmitec, aktuálně servisují jen poslední 3 generace tlumiče/rámu.

        0 0
        • Pikaču  

          Tak tohle uz je snad 2020 nebo…

          Jinak ja s brainama zkusenost nemam a jak pisu ze jsem sice milovník canyonu tak ta cena toho spešlu oproti canyonu je lepsi a nebyl by to špatnej kauf…

          A doufat že brain bude v cajku.

          0 0
    • morso  

      já jsem vloni na epicu (model 2018) najezdil cca 2500km, měl jsem ho půjčeného od kámoše, který byl pracovně rok v cizině. Letos jsem si koupil svého, mě naopak brain vyhovuje, nemám s ním problém. Já jsem si to kolo prostě zamiloval :-). Na pár testovačkách jsem byl, než jsem koupil, ale mě ten spešl prostě geometrií a posezem vyhovuje nejvíc.

      0 0
    • roza  

      Zdar, vrátil jsem se k celoodpruzenemu po letech tímto modelem a vlastnostmi je to fajn kolo. Dříve jsem mel SJ FSR 120 mm a prijde mi to jako ekvivalent. Ívo pěkně jede, nic neřešíš, rozsah řazení je omezenejsi, ale hobík to zásadně nepocítí (of course neplatí pro BF hobíka s najezdem 10kkm). Jediná bída je celek kazeta/zadní náboj, to je trochu ingot. Servis zatim neposuzuji.

      0 0
    • zderem  

      Ahoj. Pokukuju po Epicovi Evo. Ale docela mě zaráží, když vidím, jak je blízko řetěz zadní stavbě při zařazené 11. nebo 12. rychlosti na kazetě. To se musí už články řetězu šoupat po té gumě, která tam je nalepená. Problém je asi stejný i u Epica. Mohu poprosit o reakce majitele těchto kol? Děkuji. Ještě by mne zajímala dostupnost ložisek do zadní stavby pro jejich eventuální výměnu. Jestli má někdo zkušenost.

      0 0
      • novas752  

        Nešoupe se nic. Ložiska běžný velikosti, žádný specility tam nejsou a vydržej docela dost na to jak jsou malý.

        0 0
      • roud  

        Není to ale EVO ;)

        0 0
        • novas752  

          Máš dlouhej řetěz.

          0 0
          • roud  

            To se doladí ;)

            0 0
          • RadimMan  

            Jak je možný, že ti z výroby dorazí funglofka kolo s dlouhým řetězem?..Tenhle měsíc jsem si pořídil Lectora a taky měl právě dlouhej řetěz. Kde udělali inženýři chybu?

            0 0
            • roud  

              Nevím takhle jsem to včera přivezl a křest ho čeká až o víkendu do té doby se poladi mouchy pořád lepší delší než kratší ;)

              0 0
            • novas752  

              Protože je docela významná šance že bude dotyčný potřebovat vétší převodník. A měnit fungl novej řetěz na novym kole je takový blbý jen kvuli většímu převodníku. Takže to z výroby chodí o 2–4 články delší než ideál.

              1 0
    • zderem  

      Zdravím a prosím o radu. Měnil někdo z vás hadici zadní brzdy v Epicu Evo? Jde mi o to, jestli se musí například rozpojit hlavní čep zadní stavby. Jak to je udělané v místě přechodu ze zadní stavby do rámu? V manuálu ke kolu jsou kreslené nějaké průchodky jak na hadici, tak na bovden hazky. Tak nevím, jestli se při instalaci nové hadice do ní opět trefím. Nyní jsou na kole brzdy Sram, ale chci Shimano. Nemám rád brzdovku. Děkuji za případné info.

      0 0
      • Martinson  

        Neměnil jsem (mám tam Shimana) ale v manuálu pro evo 2021 na straně 10 je napsáno nylonové trubičky a čep se asi rozebírá. Je tam taková gumová manžeta mezi zadní stavbou a rámem.

        0 0
      • tomxxx  

        Hadici strkej od spoda a prostě projede tou trubičkou až do rámu. Ta trubička vede od třmenu až ke středovému složení. Čep rozdělávat nemusiš. Pak jí nahmátneš u hlávka (musíš mít vyndanou vidlici) a nasuň na ní pěnovový návlek, aby nemlátila. Pak jí přes hlavko strč do díry u hlavového složení.

        2 0
        • zderem  

          Jj, díky. Shlédnul jsem nějaká videa ze stavby nových kol na rámech S-Works na YT, a tam všichni taky jen prostrkávali hadici ze spoda. Přesně, jak píšeš. Čep jsem rozebral a zadní stavbu trochu od rámu odklonil. Byly tam vidět dvě plastové trubičky, které vedou vlastně už od vstupů pro bovden nebo hadici až do hlavního rámu. Takže to vede celou dobu. Hadici jsem protáhl bez problémů. Ještě jednou děkuji.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.