Prosba o radu a názor - Specialized Epic FSR Comp

77 nepřečtených
  • Hmilan

    Ahoj,

    Rad bych vás poprosil o radu.

    Začal jsem přemýšlet o fullu a narazil jsem na Specialized Epic FSR Comp 2017, testovací kolo po servisu s najezdem cca 800 km za neco málo pres 40k. Mate někdo zkušenosti s tímto kolem? Pozitiva/negativa? Mam 194 Cm, 102 kg a jezdím hlavně 70% silnice nebo zpevneny cesty, zbytek les a polnacky, max nějaký lehky single trail. Jde mi hlavně o rychlost, ne o skoky atd.

    Taky bych se rovnou chtěl zeptat, co si myslíte o teleskopicke sedlovce a upgradu na zamykání tlumičů na riditka?

    Momentálně mam HT a jsem z toho moc vyklepanej :D, proto úvahy o fullu.

    Diky za rady a názory!

    0 0
    • Sc4mp  

      Myslím že za tu cenu, co to KPŽ rozprodávají, je to slušná koupě. Kolo bude sice něco málo jeté, ale s pravidelným servisem. Pokud si jen občas zajedeš nějaký lehký single trail, je podle mě teleskopická sedlovka akorát zbytečný těžítko. Zamykání ze řídítek je pohodlná věc, ale stačila by myslím si pouze přední vidlice.

      0 0
    • milan.v  

      Pro tebe ideální kolo. Velikost XL?!?

      0 0
    • novas752  

      Teleskop je super věc, ale na popisované použití to neni vůbec nutný, na silnici a lepších cestách kde neni potřeba sedlo dolu je to akorát závaží.

      Zamykání z řídítek na brain tlumič neni potřeba (a ani nevim jestli to ten tlumič umožňuje). Na vidlici by to šlo, ale zadarmo to nebude.

      Ale jestli chceš pohodlnější full, Epic je docela tvrdej „závoďák“, stejně jako většina xc celopér. A další nevýhoda – pokud se nic nezměnilo, tlumič s brainem se na velký servis musí posílat do holandský centrály Specialized.

      0 0
    • zdenek007  

      Na tohle ježdění je teleskop zbytečný. Tenhle Epic má brain, takže tlumič během jízdy neřešíš. Je dobré si brain zkusit, než kolo koupíš. Někdo na něj nedá dopustit a jinému nesedne. Zamykání vidle z řídítek asi od věci není.

      Jinak klidně bych do něj šel. Podle mě je to dobrá koupě

      0 0
      • Hmilan  

        Trosku laicky se zeptám, ale v čem je brain tlumič tak specificky, ze někomu sedne a někomu ne? Diky

        0 0
        • Čipera  

          Brain (chytrý) v podstatě pokud nejedes v terénu chová se jako zamčeny a když najdeš do terénu pozná to, odemkne se a začne tlumit . V podstatě na cesty na kterých budeš jezdit budeš mít stále HT.

          0 0
        • novas752  

          Protože je při jízdě vlastně pořád zamčený resp. přiškrcený a otevře se jen když zadní kolo na něco najede. A ta jednotka není tak super citlivá na všechny podměty, takže to je full ale není tak pohodlný jako jiné, pokud nedostane dostatečný podnět od povrchu, chová se vlastně jako hardtail. Takže někomu, kdo si chce víc „plout“ to nemusí sedět, ale to ani málo které konkurenční závodní xc fully, které mají naladění zadní stavby také poněkud tvrdé.

          0 0
          • Petr L2  

            Brain pracuje správně, pouze na ježdění na výlety je třeba hledat jiné kolo, nebo vyměnit tlumič

            0 0
        • jecnak  

          Houpat se muzes i na kole s Brainem, pokud si ho nastavis hodne na meko a fade do krajni polohy. Nikdy to teda neni jako zcela otevreny tlumic na jinych kolech, ale dneska se takove tlumice na bezna kola moc nedavaj. Prakticky vzdycky maji nejake skrtitko. Problem u Brainu je spis v tom, ze ho nemuzes manualne zamknout.

          0 0
    • Čipera  

      No nejspíš chceš něco pohodlnějšího na cestování což epic asi moc nebude, protože jak píše novas je to xc závodak. Za mě na takové ježdění je celopero zbytečnost. Každopádně tohle je za super peníze tak bych asi neváhal, protože v dané cenovce budeš těžko shánět něco lepšího.

      0 0
      • plzakj  

        Nejspis chces cambera :-)

        0 0
        • Hmilan  

          Takze radši mrknout na Cambera? ;)

          0 0
          • kubad  

            ne budeš s Epikem spokojený, po přechodu z HT je to super

            0 0
            • Čipera  

              Ty si jasnovidec?

              0 0
              • kubad  

                proti HT je vše pohodlné i Epik, a fakt nechápu proč mu radit třeba Cambera, na to co píše že jezdí.

                Mam 194 Cm, 102 kg a jezdím hlavně 70% silnice nebo zpevneny cesty, zbytek les a polnacky, max nějaký lehky single trail. Jde mi hlavně o rychlost,

                0 0
                • Čipera  

                  No to si úplně nemyslím, co jsem měl možnost vyzkoušet epica. Kolo je to fajn, ale co se tyce pohodlí to určitě není.

                  0 0
                • Polka  

                  +1

                  0 0
                • jeniiiik  

                  Klasika, za chvíli mu tady někdo poradi Trance a od něho už to není daleko k yt jefsy 29", co kdyby na ten trase co jezdi byl i nějaký vysoký schod. Tak at ma rezervu ve zdvihu.

                  0 0
                  • Petr L2  

                    Já se spíš bojím, že sem někdo šoupne odkaz na Decathlon …

                    0 0
                    • Hmilan  

                      No popravdě jsem měl trochu strach se tady na fóru ptát, protože kolikrát když to pročítám tak se někdo zeptá, odpověď se nedozví, ale za to se strhne bouřlivá diskuze. Tady mi to zatim dost pomohlo při rozhodování (zatim jsem nakloněn ke koupi). A co se týče Decathlonu, i když jsem amatér tak tomuto obchodu se hodně vyhýbám :D

                      0 0
                      • novas752  

                        Já bych ho taky bral, na zmiňovaný použití je to dobrý.

                        0 0
                      • nomecz  

                        Za ten peniz je to dobrej kup a kolo proti HT pohodlne a pri tom stale rychle. Nenech si to rozmluvit od lidi co na tom nikdy nesedeli.

                        S tim Decathlonem ale opatrne nektere veci tam maji neuveritelne kvalitni za super penize :)

                        0 0
                        • Hmilan  

                          Asi do toho půjdu ;)

                          Jinak s Decathlonem jsem se totiž hrozne naštval, když jsem si koupil pred x lety vodní vak, kde deklarovali několik hodin pod vodou a nulovou propustnost a nakonec jenom diky tomu, ze jsme se na vodě udělali a vak plaval par minut na hladině, jsme malém utopili elektroniku za cca 35k. A pak co si na nich vezmes ze? Věřím, ze neco muže byt dobry, ale pořad neco kupovat a zkoušet atd., to se mi moc nechce :-/

                          0 0
                          • creater  

                            Přesně tak, nenech se odradit a kolo si kup, je to super stroj, neřeš teď jiný tlumiče a podobný věci, pročti návod, jak pružení a tlumení nastavit, nebo si nech nastavit a nejezdi kilometry, myslím, že jiný tlumič řešit pak nebudeš :-) jinak ta kola z půjčovny jsou servisovaná a najdeš jak minimálně opotřebený kus, ale i více jetý, chce to prohlédnout na živo :-)

                            0 0
                      • jeniiiik  

                        Bral bych to taky, za ty peníze paráda. Bude to pohodlnější nez HT, pojede to lepe nez nějaké AM a na ,,tvůj" terén je to dostačující.

                        A kdyby ses někdy do budoucna rozhodl to ježdění trochu posunout do těžšího terénu, nebude zase tak velký problem to prodat a netratil bych na tom desetitisice.

                        0 0
                • jecnak  

                  +1

                  0 0
    • va-bo  

      Myslím, že se to tady už řešilo. EPIC je asi nejproblémovější kolo od Spešlu. Teleskopka na silnici fakt potřeba není, 1/2kg navíc.

      0 0
      • creater  

        Hmm, zajímavé, já mám Epica druhého, prvni byl hliníkový Comp, teď mám Workse a ani na jednom kole jsem žádný problém nepozoroval, ale pravda, malý vzorek a štěstí asi :-D vůbec bych se Epica nebál, je to top kolo :-)

        0 0
        • va-bo  

          Jo určitě super závoďák a vypadá dobře. Na turistiku bych asi volil něco míň závodního.

          0 0
    • Wojtkingson  

      Kdyby to chtěl člověk vyměnit ten tlumič, je nějaká nebrain náhrada za co by se to přinejhorším dalo vyměnit?

      0 0
    • plysovykozisek  

      Já bejt na tvým místě, tak to koupím.

      0 0
      • Hmilan  

        Asi to tak dopadne. Koupím, pojezdim par set km a buďto budu spokojen nebo ne. Každopádně když ne, snad si svého kupce najde ;)

        0 0
        • A123JMP  

          Až najedeš pár set km nebudeš chtít jiné. Měl jsem ho taky rok 2013 a byl jsem nadmíru spokojen. Jezdím podobné profily a supr kolo bez chyby. Cena servisu je trošku vyšší asi jako u každého fullu. Pro mě jediné negativum ukradli mi ho takže si na něj dej velkej pozor když ho koupíš.

          0 0
        • Džey Ár  

          Budeš nadšený, je to full přesně na to co chceš a je to super kolo. Brain si opravdu můžeš nastavit i do dost pohodlného projevu, takže ti kolo vydrží do doby než zjistíš že by se ti šiklo třeba i více zdvihu :-). A nebo ho budeš škrtit a budeš nadšen jak máš pohodlné HT :-).

          0 0
    • Polka  

      Mno nechci tě úplně odrazovat, ale aktuální zkušenost z podzimu byla prasklá spodní kyvka, jediná hliníková část na rámu. Musel jsem čekat do minulého týdne až dojde nová z výroby a vše se smontuje. Výšku a váhu mám o něco menší jak ty. Když, tak bych si počkal na celokarbon 2018. Ale jinak na to co chceš to v pohodě poslouží, já s tím jezdím převážně terén.

      0 0
      • novas752  

        Za 40k bude určitě celokarbon.

        0 0
        • Polka  

          Musel by samozřejmě připlatit.

          0 0
          • jeniiiik  

            Priplatit znamená dat vic nez třikrát tolik? Ted jen tipuju, nechce se mi hledat kolik stoji nejlevnější celokarbon, ale bude to nekde u 150000,–

            0 0
            • Polka  

              Nevim kolik, ale neber novy kolo, on taky bere nejakou testovacku a ne novy. Ja bych uz proste do hliniku nesel.

              0 0
              • jeniiiik  

                A celokarbon testovacka v XL je kde? Na kolopro rozhodne ne.

                0 0
                • Polka  

                  Tak nemusi to byt zrovna testovacka a zrovna z Kolopro. Na vyprodeje/ojetiny 2018 by musel logicky pockat.

                  0 0
              • creater  

                no on karbonový comp má karbonový jen přední trojúhelník, který nepraská asi skoro vůbec :-)

                tenhle vypadá dobře, toho bych aspoň zkouknul, náhradní kola… :-) https://www.cyklobazar.cz/…-carbon-2015

                0 0
                • Hmilan  

                  Mrknu na to, diky ;)

                  Jen spis otázka, myslíte, ze bych využil plné výhody karbonu? Samozřejmě vaha a pohlcování vibrací je super, ale při mem nájezdu někde kolem 3k km (mtb + silnice) se mi to zda trochu zbytecne? Navic to často omylane “trochu si priplat” znamená, ze si nikdy nic nekoupim :D

                  0 0
                  • jecnak  

                    Na fullu rozdil v jizdnim projevu nemas sanci poznat. Kdyz uz utracet, tak levneji a efektivneji muzes odlehcit jinde.

                    0 0
                  • novas752  

                    Nevyužil resp. spíš nepoznal. Je to o něco lehčí, o něco tužší a o parník dražší.

                    0 0
                  • creater  

                    Hele já si tím prošel taky, hliník mi stačí, karbon zbytečný, ale pak jsem začal víc jezdit, semtam nějaký závod a tam vidíš kolem sebe ta špičková kola a už v tom litáš a najednou ten karbon strašně potřebuješ :-D jinak rozdíl světelných roků mezi compem a sworksem není, mě se jezdilo a jezdí dobře na obou, jen ten karbon jsem prostě chtěl :-D ten marathon má lepší vidlici, swat, dva košíky, kola navíc, ve finále je levnější než ten z kolapro ;-)

                    0 0
                • Polka  

                  Vsak prave po te me zkusenosti bych sel uz jedine do celokarbonu tim myslim i komplet karbon zadni stavbu.

                  0 0
      • creater  

        ale ty máš podle profilu Epica do r.v.2014, tam byl s tou řetězovou vzpěrou občas problém, po 2014 s novým rámem je to spíš už vyjímka, která se samozřejmě může stát u každého kola… já měl 2014 hliník, 90kg , sem tam nějaký závod a neprasklo mi nic. Epica jsem kupoval po Stumpjumperu HT a za mě to byl posun velký :-)

        0 0
        • Polka  

          2013. Má dojem, že to možná trošku zesílili, zmohutnělo to u středu, ale posvařovaný to bude cca stejně. Nevím no, člověk jak někam napíše, že to nepraská, tak do měsíce rup :-)

          0 0
    • Al Stra  

      jen aby to nemělo stočenej tachometr-)

      0 0
    • Lachtis  

      Nejdřív si jej někde půjč. Zrovna u Specialized by neměl být problém si Epica půjčit.

      Na Tvé účely, byť nejezdíš závody, by to asi nemusela být špatná volba. Osobně i třeba já patřím do skupiny, které brain prostě nevyhovuje a to mám xc fulla primárně na závody. Ale, co jednomu nevyhovuje, druhému… Na bazaru můžeš sehnat i podobné kusy jiných značek za příznivé penízky a nekupuješ rohlíky za pár kaček. Proto si raději domluv testovačku, ale když nemáš/nebudeš mít srovnání s jinými xc fully, tak Ti to vlastně příliš nepomůže. Ono spokojený na 95% budeš, špatné kolo to rozhodně není a přechod z HT obecně na full je vždy rozdíl.

      0 0
      • Hmilan  

        O těch testovacích kolech jsem přemýšlel taky a uz se i zajímal. Ale třeba Svorada půjčuje, ale na víkend to mas za 2k a uz se ti to cele prodrazuje. Určitě se na kolo pojedu podívat, vezmu pedály a boty a trochu se projedu, ale holt na víkend to člověk asi nikde za rozumný peníz nenajde. Možná to moc zbytečně řeším a jak píšeš, ja asi budu spokojený určitě, protože to bude velký krok vpřed. Jinak na bazaru celopero, rok 2017, 29 kola a XL rám je pod 50k těžké sehnat, témeř nereálné.. A pak si říkám, jestli koupit kolo, které ma 3 roky neni horší nez servisovanou testovacku, rok starou..

        0 0
    • theedge  

      Hmilan: Na to že chceš jezdit 70% po asfaltu a zpevněných cestách a chceš fulla tak si myslím že je ten Epic ideální řešení. Jak tu píše hodně lidí – v rámci full kategorie to není pohodlné turistické kolo, ale vzhledem k tomu jak velký poměr asfaltu chceš, tak si myslím že nic do těžšího terénu nemá smysl. To co ty píšeš se dá jezdit i na gravel kolech nebo MTB HT.

      Na takové ježdění ( asfalt, štěrkovky a lesní cesty ) rozhodně nepotřebuješ teleskopickou sedlovku. Teleskop je dobrý na techničtější a prudké sjezdy kde často musíš chodit těžištěm za sedlovku.

      Pokud by jsi chtěl víc pohodlé turistické kolo, tak pak bys musel koukat na jezdivá kola typu Canyon Neuron nebo Cube Stereo 120, ale myslím že to nemá smysl a těžko je asi pořídíš za peníze jako ten Epic … i když je fakt je za ty peníze z „druhé“ ale rozhodně je to v tétocenové relaci dobrý kup.

      Být tebou tak ho vemu a když nebude vyhovovat, tak ho zase prodáš a moc na tom neproděláš. Však se na něm někde projeď a uvidíš.

      1 0
    • jecnak  

      Uz se to tu resilo mockrat a vicekrat jsem doporucil aspon zkusit Trek Procaliber. Ma system pro lepsi pruzeni sedlovky/sedlove trubky. Na HTcko je prekvapive pohodlne, lehke a odpada servis tlumice a zadni stavby. Testovacky jsou k dispozici, takze doporucuju zkusit.

      0 0
    • rastoba  

      Kto chce Specialized, tak nech si najskôr vyskusa brain. Ja som si ho vyskusal a nesadol mi absolutne. S tym systémom bike nechcem ani zadarmo.

      0 0
      • Petr L2  

        Ale jdi, jsou i Spešly bez Brainu :-)

        0 0
        • jeniiiik  

          Aktuálně jsou hlavně Spešly bez Brainu, zůstal už jen na EPICU.

          0 0
      • Hmilan  

        Nejde mi ani o Spesl, ani o brain. Jde mi o to, ze aktuálně za tu cenu jsem sehnal Epica. Takze vyzkousim a uvidím ;)

        0 0
    • creater  

      A já ho zase kvuli tomu chtěl a už jsem několik let spokojený :-) většina negativních reakcí na brain a spešl je od lidí, kteří ho pouze testovali a nebo nikdy nejeli, ale tak to chodí no :-)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.