Mám celkem drahé specialized xc tretry s boa kolečkem a staré deore spd.
Ted si chci koupit levne kolo z decathlonu za 25 000kč. Má cenu kupovat silniční tretry a pedály?
Mám celkem drahé specialized xc tretry s boa kolečkem a staré deore spd.
Ted si chci koupit levne kolo z decathlonu za 25 000kč. Má cenu kupovat silniční tretry a pedály?
Co to je za hloupý dotaz?
Těžko říct. Je to tak 5000 navíc aby to mělo nějaký smysl (pedály 1000+, tretry 3000+). Rozdíl oproti mtb spd je znatelný, ale jestli ti to za to stojí…
Přejmenoval jsem ti název vlákna na alespoň trochu odpovídající.
K tvému dotazu. Pokud hodláš najíždět na silnici opravdu hodně km, pak to smysl má. Za mě dává větší smysl mít kvalitní MTB tretry s tuhou podrážkou a pak tě nebudou v ničem omezovat ani na silnici.
Jezdím s klasickými SPD už víc než 10 let. V sezoně klidně přes 1000 km za měsíc a nemám pocit, že by mě to nějak omezovalo.
A zkoušel jsi SPD-SL nebo jiné silniční?
Ono tam rozdíl trochu je, hlavně ve stranové vůli, spd maj poměrně velkou, silniční pedály mívají podstatně menší, nemusí mít v podstatě žádnou (např. Shimano + červený kufry) což teda některým nedovolí kolena.
Pedály s malou vůli mít nemůžu.
Já vozím na silnici Trailové SPD s ohrádkou a k tomu boty, které se o ni podrážkou opravdu dokáží opřit a je pravda, že to je lepší než předchozí řešení s klasickým malým pedálem.
Netvrdím, že silniční nebudou efektivnější, ale pro mne mají spíš nevýhody, než výhody. Už třeba jen to, že nemusím řešit přehazování pedálů kvůli zimní botě – jednou za sezonu to člověka asi nezabije, ale třeba v tomhle období člověk někdy vyjede v letní a jindy pak zase v zimní.
na silničních pedálech se jezdí určitě lépe, ale nedá se v tom prakticky chodit, a když v tom chodíš tak kufry moc nevydrží. Moje spotřeba je tak troje kufry za sezónu tedy tak 100 x pro pivo. Znám spoustu lidí co najezdí na silnici mraky km a ani by je nenapadlo používat silniční pedály.
Jezdím oboje pedály a žádný extra rozdíl nepozoruji. Max jak už psal někdo výše, v silničních se blbě chodí a možná si na SPD na silničce posvítí módní policie.
Mám to stejně. Kdysi dávno jsem provozoval asi 5treter (silniční/MTB), teď jsem to zredukoval na 2. Jak někdo psal výše, pokud nenajíždíš xx km za rok a módní poluce tě nechává v klidu, klidně na silničku MTB spd :)
Rozdíl to je, už jsme to tu x-krát probírali, jde o každého, jak k tomu přistupuje…
Já se po osmi letech rozhoupal a pořídil silniční SPD-SL, ale hlavně díky dosluhujícím MTB tretrám a častějšímu využití silnice. Ano, jezdí se mi v nich lépe (o to hůře chodí), ale na mé turistické poflakování je to spíše o radosti z nové věci než zásadnímu rozdílu v obou systémech. Jezdit se dá v klidu na obou.
Nemá.