Silniční kola - pláště - karbon nebo hliník

33 nepřečtených
  • siafu

    Na sezónu si chci pořídit nová kola – momentálně mám Zondy C15 + pláště Continental GP 4000 25 mm.

    Vzhledem k tomu, že nejsem moc technický typ, tak o galuskách neuvažuji, případný odvoz nemám nebo by to byl problém.

    Má cenu jít do karbonu? Konkrétně přemýšlím nad těmito koly:

    FULCRUM Racing Zero Carbon

    FULCRUM Racing Quattro Carbon

    FULCRUM Racing Zero 2017 Competizione

    Zase nechci vyhodit 30 tisíc a zjistit, že oproti Zondám je ten rozdíl minimální. Proti Zondám nemohu říct nic, protože s ničím jiným nemám zkušenost. Takže moje představa je, že by ta kola měla jet „líp“ než Zondy, a to jak do kopce, tak po rovině :-) nebo jaká kola byste brali

    0 0
    • Smazaný účet  

      Měl jsem Racing 3 15C a potom nová hliníková Zera 17C. Rozdíl byl spíše pocitový, Zera byly o něco tužší, ale taky méně pohodlná, zdálo že jdou lépe za pedálem, ale reálný rozdíl proti starším trojkám žádný. Ty trojky líné určitě nebyly, troufnu si říct, že reálně dost blízko Zerům.

      Pokud jsi spokojený se Zondama, tak si je nech a pošetříš, protože r3/zondy jsou ve své kategorii jedny z nejlépe hodnocených kol, držáky, pevné a dle některých testů ani aerodynamicky na tom nejsou špatně. Víc užitku ti přinesou dobré gumy, ty Conti ( sám je mám ) jsou držáky, ale najdou se pohodlnější a rychlejší pláště.

      Ale pokud chceš nutně vylepšit, upgradovat, tak osobně hlasuju pro ty karbonová Quattra, dle recenzí a obsáhlého vlákna na weightweenie velmi dobrá volba ;) http://weightweenies.starbike.com/…iewtopic.php?…

      Sám nad nimi v kotoučové verzi uvažuji, jen mě celkem vrtá hlavou, proč Fulcrum u DB verze použil kulaté dráty :(

      0 0
      • Smazaný účet  

        Jen tak okrajově, proč smutný smajlík u kulatých drátů? V čem jsou ploché podle tebe lepší?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Aerodynamika je u tebe jedna z priorit, asi tedy víš :-)

          0 0
          • Smazaný účet  

            Myslíš že ploché dráty jsou aero a kulaté tě brzdí?

            0 0
            • Smazaný účet  

              Články/testy, které jsem doposud viděl vždy potvrdily relativně citelnou výhodu ploché špajchle ( test buď solo drátů, nebo stejné kolo, jednou s plochými, jednou s kulatými ). Pokud ale máš odkaz na test, který tvrdí, že je to lhostejno, tak sem s ním, rád se poučím.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Citelnou? Mě přijde citelnější profil rafku.. dráty bych nepoznal a to si myslím, že citlivý na tyhle věci jsem když mám čas.. jako fakt bych dráty nepoznal.. resp nepoznám. Nevšiml jsem si, že aero dráty jedou nějak lépe.. asi jsou důležitější prvky na zapletených kolech. Ale to je můj vjem..

                0 0
          • Smazaný účet  

            Viděl jsem pár článků – testů, kde porovnávali aerodynamiku ploché a kulaté špajchle. V různých podobách, buď solo drát, nebo stejné kolo, ale jednou s kulatými, jednou s plochými a vždy to vyšlo ve prospěch plochých.

            Pokud ale máš odkaz na nějaký test, který vyvrcholil v opak, nebo ve fakt, že je to lhostejno, tak sem s ním, rád přijmu další názory ;)

            0 0
            • Smazaný účet  

              Jediné, jaké rozdíly jsem v drátech našel, jsou pohodlí vs tvrdost a nepohodlí. Testy moc nečtu, snažím se dělat vlastní názory..

              0 0
              • Smazaný účet  

                Mé porovnání je celkem k ničemu, protože kulaté dráty jsem vozil pouze na cross plečce na cykloturistiku a když jsem přešel na silničku, tak od té doby vždy ploché.

                Ale pro srandu králíkům to asi nebude, když jsou ploché dráty na 90% silničních výpletů :)

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Chápu, ale prát se za cizí, kdo ví čím ovlivněný názor v časopisu, mi nepřijde Ok..

                  Pokud vím, ploché jsou na Mavic, Shimano a Fulcrumech, naopak na Zippech, FFWD, Corima a Campagnolo jsou kulaté. Neřekl bych na 90%, spíš tak půl na půl. O Lightweight se nebavím, tam jsou špice karbonové a uvádím hlavně velké značky.. :)

                  0 0
                  • gemini  

                    Minimálně FFWD a Campagnolo od Vent po Bory mají ploché dráty…všechny jsem vozil/vozím, takže Tvoje poznatky, byť neovlivněné názory v časopisech, jsou v těchto případech mimo…

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Bory nemají ploché špice, nevím jak si ploché špice představuješ, ale u Campagnolo bora jsou špice v průřezu spíš taková pecka, rozhodně nejsou ploché jako u fulcrumu.. a ffwd máš na výběr. Já měl doma s kulatýma.. (za ffwd se však omlouvám, není to dobrý příklad..)

                      0 0
                      • gemini  

                        Ano, nemají možná tak hranatý profil jak třeba CX Ray na FFWD, ale jsou rozhodně více ploché, nežli kulaté…FFWD dávají na záplety CX Ray, občas DT Aerolite…jestli dávají kulaté někomu na přání nevím, ale když jsem s dovozcem u objednávky svých kol řešil možnosti výpletu, bylo mi řečeno, že ani on neovlivní, kterými z výše uvedených dvou budou kola zapletená, ale ať spíše očekávám CX ray, na kterých kola pletou zdaleka častěji ( a přišli CX RAY).

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No to souhlas.. ale dt aerolite (alepsoň) považuji já osobně za ploché, nebo to co používá mavic. Rozhodně ne cx ray a jim podobné napůl ploché špice.. Každopádně díky za vyjasnění u ffwd.

                          0 0
                          • duk  

                            Jestli považuješ cx ray za „napůl ploché“ tak máš poněkud zvláštní pohled na věc, mírně řečeno.

                            0 0
                          • kubad  

                            Cx Ray a DT Aerolite od sebe těžko poznáš :)

                            Když pominu loga

                            Takže jsi vedle

                            0 0
              • jecnak  

                Nesmysl. Pohodli udela hlavne plast a mene pak tuhy vysoky rafek. Vyplet, lhostejno z jakeho materialu je az daleko vzadu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  A určitě je až za, cituji “citelnou výhodou” žejo.. tady se řeší pořád nesmysly. Stejně tak jako aero špice není CITELNĚ rychlejší, tak jak píšeš i ty, nepoznáš rozdíl mezi materiály špic. Je to jak u blbečků tady. Ptal jsem se, proč je aerošpice lepší. Nedostal jsem odpověď. To mi stačí.

                  0 0
                  • jecnak  

                    Reaguju na tve tvrzeni, ze ploche draty pri jizde pohodlnejsi nez kulate. Aero neresim, je to v realu nekolik w.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      To jsem nikdy netvrdil. Jen píšu, že v drátech (výrobce, materiál a typ) může být rozdíl v pohodlí. Nevkládej mi prosím do úst něco, co jsem nenapsal.

                      0 0
                      • jecnak  

                        lksds 29.1.2018 22:25

                        Jediné, jaké rozdíly jsem v drátech našel, jsou pohodlí vs tvrdost a nepohodlí. Testy moc nečtu, snažím se dělat vlastní názory..

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          Kde prosím je, že jsou ploché pohodlnější než kulaté? Asi to nemohu najít.

                          0 0
                          • jecnak  

                            Pardon, mel jsem za to, ze to ma byt reakce na Spartacuse primo. Pochopil jsem to ocividne jinak.

                            Muzes to tedy rozvest? Jezdil jsem totiz kola s duralovymi, ocelovymi i karbon draty a neprislo mi, ze by tam byl rozdil.

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              Mě jo, karbonové dráty, mi přišly nejtvrdší (LW meilenstein.. loukotě xentis nepočítám), ocelové mi přijdou nejpohodlnější (i když mavic je tvrdý fest..) hliníkové tak nějak mezi. Ale je to můj vjem no..

                              0 0
    • jecnak  

      Nejsi vysoka, tak bys s vyssim profilem podle me mela zbytecne potize a pokud nejezdis prumery pres 30, tak je i nejaka aerovyhoda diskutabilni. Jestli si chces udelat radost porid si lehky duralovy kola. Budou ti pekne brzdit i za mokra, stat polovinu ale nebudou mit ten wow efekt vysokych karbonu.

      0 0
    • Coural  

      Já měl Zondy, pak jsem koupil Zera (hliník) a pak zase Zondy. Rozdíl tam asi je, ale já ho nepoznal, žádný WOW efekt se nekonal, takže pro mojí potřebu stačí Zondy na bezduších. Pokud nechceš galusky, bezdušáky ti vřele doporučuji kvůli pohodlí při jízdě i údržbě. Jednou za 14 dní je lehounce dofouknu a půl roku (8–10 000km) vydrží .Pod sedlem vozím duši, pro nejhorší případy a mám klid.

      0 0
    • gemini  

      pokud chceš nutně nová kola, šel bych do těchto: https://www.cyklobazar.cz/…ng-zero-2017

      0 0
    • grafik  

      V této cenové kategorii bych rád zkusil kola s keramickými ložisky a TLR. Pokukuji po novém kombu od Bontrager.

      0 0
    • Plechovka  

      Pokud kola nepotřebuješ, nic bych nekupoval. Pokud potřebuješ, kup za 10kkč a zbylých 20kkč investuj do wattmetru, tréninku a jídla. Pokud budeš makat, jíst a regenerovat, budeš jezdit o mnohem víc km/h rychleji, než když si koupíš kola, která ti přidají 0.38167486 km/h.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.